Αγοράζει πολεμικά σκάφη για την επιτήρηση της ΑΟΖ η Κύπρος
Δευτέρα 20 Μαΐου 2013
Την αγορά δύο πολεμικών πλοίων ανοικτής θαλάσσης για να ενισχυθεί σύντομα η διοίκηση Ναυτικού της Εθνικής Φρουράς για σκοπούς επιτήρησης της κυπριακής ΑΟΖ, ανακοινώνει ο Κύπριος υπουργός Άμυνας, Φώτης Φωτίου, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Πολίτης».
Ο υπουργός επισημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα η έρευνα και ανόρυξη υδρογονανθράκων, αν δεν υπάρξουν προϋποθέσεις ασφάλειας.
Επισημαίνει, ακόμα, ότι παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, θα εξευρεθούν τρόποι ενίσχυσης της αμυντικής ικανότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ παράλληλα προωθείται και η δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών με διάφορες χώρες, κυρίως το Ισραήλ, λόγω κοινών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και κατ΄επέκταση τα γεωστρατηγικά δεδομένα οδηγούν σε επανασχεδιασμό της συνεργασίας Ελλάδας -Κύπρου, τονίζει ο κ. Φωτίου και συμπληρώνει: «αυτό ήταν ένα από τα κύρια θέματα των συζητήσεων μου με τον υπουργό Εθνικής 'Αμυνας της Ελλάδος και αυτούς τους σχεδιασμούς έχουμε αποφασίσει και προωθούμε».
Ο Κύπριος υπουργός θα έχει στα μέσα της βδομάδας στη Μόσχα συνομιλίες με τον Ρώσο ομόλογο του για θέματα διμερών σχέσεων, με ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα ασφάλειας και άμυνας και στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.
www.kathimerini.gr
21 σχόλια:
Μου γεννάται η απορία: Τι μπορεί να κάνει με δύο σκάφη; Μήπως την βάλανε στο ... "τρυπάκι" τώρα με το μνημόνιο;
Για την Κύπρο, η στρατηγική συμμαχία με το Ισραήλ είναι, κατά την γνώμη μου, μονόδρομος, εφ' όσον η Ελλάδα, κακά τα ψέμματα, δεν μπορεί να την προστατεύσει.
Μᾶλλον ψάχνουν για εὔσχημο τρόπο να πληρώσουν το Ἰσραήλ για την "προστασία" που παρέχει...
Δεν θα τα δούμε ποτέ και καλύτερα για θα πάνε στο πάτο όπως πήγαν και οι τορπιλάκατοι που είχε η Κυπριακή Δημοκρατία κατά την εισβολή.
Μου αρέσει που συζητάτε τι θα κάνει τα πλοία η Κύπρος! Δηλαδή ας το κλείσουμε το μαγαζί και ας περιμένουμε τους Βαρβάρους καλύτερα. Τι θα κάνει την ΑΟΖ η Κύπρος, τι θα κάνει το Φ Αέριο η Κύπρος κλπ κλπ! Και μόνο που θα μπορεί να έχει αναβαθμισμένη συμμετοχή σε ασκήσεις με άλλα πολεμικά ναυτικά (ελπίζω και το ελληνικό) φτάνει. Για τα ειρωνικά σχολιάκια για τον πάτο της θάλασσας!! δωρεές και κουφές καλύτερα να μη μιλήσω...
@ ΑΧΕΡONTA
Γιατί, από το Ισραήλ τις αγοράζουν;
δεν καταλαβαίνω τα άσχημα σχόλια...
μηδενιστής
@ 21 Μαΐου 2013 - 8:02:00 π.μ. EEST
Δεν έχεις δίκιο. Άλλο ΑΟΖ και παράγωγά του και άλλο να προσπαθείς να προστατεύσεις την ΑΟΖ με δύο πλοία.
Δεν καταλαβαίνω τον συσχετισμό.
Η Κύπρος έπρεπε να είχε προχωρήσει στην δημιουργία ναυτικού από χρόνια.
Για αρχή είναι καλά 2 σκάφη. Οι κύπριοι φαίνεται να έχουν συμφωνήσει με το Ισραήλ για την αγορά 2 σκαφών Saar, κατά πάσα πιθανότητα του νέου σχεδίου S-72.
Κάτι για την ιστορία, πριν χρόνια, αν δεν κάνω λάθος πρέπει να ήταν το 1993, φίλοι από την Κύπρο είχαν έρθει στην Ελλάδα για δουλειές. Η ενασχόληση του ενός στην Κύπρο είχε και σχέση με στρατιωτικό ιματισμό. Τότε και η δική μου δουλειά αφορούσε το ίδιο αντικείμενο. Είχαν έρθει λοιπόν στην Ελλάδα για να δουν νέους προμηθευτές γιατί είχαν εσωτερική πληροφόρηση από την τότε κυπριακή κυβέρνηση πως η Ε.Φ θα προχωρούσε σε δημιουργία πολεμικού ναυτικού με 1000 άτομα προσωπικό. Μου είχαν πει και για κάποια υποψήφια σκάφη προς αγορά ,αφορούσαν 2 τύπους, αλλά εδώ δεν θα γράψω κάτι πιο συγκεκριμένο...... Σε άλλη περίπτωση, πριν την αγορά των επάκτιων Εξοσέτ είχε εξεταστεί και η αγορά πυραύλων μη δυτικού τύπου.
Γιάννης 1
Υ.Σ, Τέλος κάτι ακόμη, η Ε.Φ ίσως να έχει αγοράσει κάποια -αρκετά καλά- συστήματα που δεν έχουν φανεί ακόμη προς τα έξω.... Και δεν αναφέρομαι σε αυτά που λέγονται για κάποιο α/α σύστημα μεσαίου βεληνεκούς που αγοράστηκε για να αναπληρώσει τα S-300....
Αντι να σχολιαζουμε την πραγματικη ειδηση, δηλ. την ΑΔΥΝΑΜΙΑ της Ελλαδας να φτιαξει και να πουλησει απλα περιπολικα στην Κυπρο, ψαχνουμε τι κρυβεται πισω απο το δακτυλο μας...
Και επειδη (παλι) ακουστηκε να τους δωσουμε (αρχαια) ταχεα σκαφη:
http://turkishnavy.net/2011/12/18/beware-of-greeks-bearing-gifts/
@Nativist
Ἀπό τα παρακάτω συμφραζόμενα,αὐτή ἡ ἐντύπωση μου δημιουργείται: "... ενώ παράλληλα προωθείται και η δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών με διάφορες χώρες, κυρίως το Ισραήλ, λόγω κοινών συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο."
Ἐνώ,κατά σατανική σύμπτωση,οἱ Ἰσραηλινοί παρουσίασαν το σχέδιο Sa´ar 72 πρίν κάποια εἱκοσιτετράωρα(δές στο Defence Point).
@21 Μαΐου 2013 - 8:02:00 π.μ. EEST
Ἐγώ προσωπικά κάθε ἄλλο παρά ἀρνητικός εἶμαι στην θωράκιση της Κύπρου,ἀλλά πιστεύω ότι εἶναι διαφορετικές οἱ προτεραιότητες.
Ἐξ ἄλλου,με τον Ἀννάν-αστασιάδη στο τιμόνι,ἔδειξε ἀπό νωρίς το κρασί ότι ξύνισε.
Ἄν θέλεις την ταπεινή μου γνώμη,γιά ἀπλή ἐπίδειξη σημαίας,θα ἀρκοῦσε μία ἀκτοφυλακή,ὥστε να μήν παρέχεται στην Τουρκία λαβή για στρατιωτική κλιμάκωση(ἀφοῦ δέν ἔχουμε,πώς το λένε,κοχίμπας;).
Τα δικά μας Sa´ar 4 του Λ.Σ,ἔτσι κι΄ἀλλοιώς σαπίζουν,ἄς ἔλθουν σε συνεννόηση με τους Ἰσραηλινούς να τους τα μεταβιβάσουμε.
@Mηδενιστή
Τί δέν καταλαβαίνεις;
Ὅτι τα δύο περιπολικά θα ἔχουν την τύχη των τορπιλλακάτων του ΄74 χωρίς ἀεροπορική κάλυψη;
Χθές ἀκόμη,δέν ἔδινες οὔτε σε φρεγάτες Α/Α ἐλπίδες ἐπιβιώσεως στην Α.Μεσόγειο,τώρα δίνεις στα ΠΑΘ;
Πάλι ὁ Παῦλος ξανάγινε Σαῦλος;
Nativist και οι ισλανδοί 2 περιπολικά είχαν αν δεν κάνω λάθος όταν τα έβαλαν με το Βρετανικό ναυτικό. Σήμερα έχουν 3 opv
μία διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιο μου. Η χρονολογία δεν ήταν το 1993 αλλά πιο μετά.
Γιάννης 1
@ 21 Μαΐου 2013 - 12:04:00 μ.μ. EEST
Χα, χα, αυτοί τα έβαλαν με το βρετανικό ναυτικό, διότι ήξεραν ότι το βρετανικό ναυτικό δεν θα τα βάλει μαζί τους, όπως κι έγινε. Δεν είναι το ίδιο με την Τουρκία και την Κύπρο ο "Πόλεμος του Βακαλάου".
Δηλαδή, ήσαν σαν τον πιτσιρικά, που "πλακώνει" έναν παλαιστή, βέβαιος ων ότι ο δεύτερος δεν θα δώσει συνέχεια :-)
Αχέρων,
Από τα συμφραζόμενα, δεν καταλαβαίνω εγώ κάτι τέτοιο. Αν όμως εσύ ξέρεις ότι αγόρασαν από το Ισραήλ (και γιατί όχι, δηλαδή, πολλοί αγοράζουν απ' εκεί διάφορα), πάω πάσο. Αλλά φτιάχνουν πλοία οι Ισραηλινοί, ή απλώς τα εξοπλίζουν με ηλεκτρονικά κλπ.; Δεν ασχολούμαι με τα οπλικά και δεν ξέρω καθόλου.
@Nativist
Δέν γνωρίζω κάτι περισσότερο ἀπ΄ὅτι διάβασα στο Defence point,ἀλλά νομίζω πως ἡ ἀποστροφή "ἰδίως με το Ἰσραήλ" δημιουργεί κλίμα.
Τα ἰσραηλινά ναυπηγεία ἔχουν κατασκευάσει ἀρκετές κλάσεις ΤΠΚ,ὅχι ὅμως σκάφη 72 μέτρων/800 τόννων(οἱ Sa´ar 5,των 1200 τόννων,τα μεγαλύτερα σκάφη του Ἰσραήλ δηλαδή, ναυπηγήθηκαν στις ΗΠΑ).
Ἴσως οἱ Ἰσραηλινοί ἐλπίζουν σε ἐπέκταση των ναυπηγείων τους στα πλαἰσια κάποιας "ἰκανοποιητικῆς" παραγελίας.
Βέβαια,ὅπου και να παραγγελθοῦν τα σκάφη,θα εἶναι "κιμπαριλίκι" σαν την ἄλλη περίπτωση με τις FREMM,και ὅχι πραγματικά ἰεραρχημένη ἐπιλογή.
Nativist ναι αλλά το παιδάκι υποτίθεται ότι έχει και αυτό έναν παλαιστή από πίσω...Πάντως δεν καταλαβαίνω τι προτείνεις να γίνεται έλεγχος της ΑΟΖ από τη ξηρά;
@ 21 Μαΐου 2013 - 6:01:00 μ.μ. EEST
Όχι, το παιδάκι δεν έχει παλαιστή. Ξέρει ότι ο "μεγάλος" δεν θα τα βάλει μαζί του. Αυτό, όπως έγραψα, ίσχυσε για την Βρετανία με την Ισλανδία.
Δεν προτείνω απολύτως τίποτε. Απλώς μία απορία εξέφρασα. Αν η Κύπρος δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα (που δεν μπορεί) και η Ελλάδα δεν μπορεί να την στηρίξει, τότε αναγκαστικά θα στραφεί στην στρατιωτική συμμαχία με το Ισραήλ. Δεν βλέπω να μπορεί να κάνει κάτι άλλο.
@ΑΧΕΡΩΝ
το σχόλιο ήταν για μερικές ειρωνείες όχι για το "αξιοπόλεμο" 2 περιπολικών.
πολύ άσχημα μου την μπήκες και έψαχνα να βρω τί έκανα κανα 10λεπτο...
το κυπριακό ναυτικό αν είχε λεφτά θα είχε μόνο υποβρύχια και παράκτια βλήματα. τίποτε άλλο.
η άποψή μου είναι οτι η ΕΦ και οι ΕΕΔ έπρεπε τουλάχιστον παράνομα να ενωθούν. η ΕΦ μια χαρά θα ήταν το ΑΣΣ, η 110 ΜΠ μια χαρά χωράει στην πάφο όπως και αρκετά μέσα του ΠΝ.
απο εκεί και πέρα όλα τα άλλα είναι χάσιμο χρημάτων και επιδόσεων λες και μιλάμε για διαφορετικά έθνη...
μηδενιστής
@Mηδενιστή
Ἄν σου την μπήκα ἄσχημα,ἦταν ἐπειδή θεώρησα ὅτι δέν καταλάβαινες το σχόλιο σχετικά με τον πάτο της θάλασσας,το ὁποίο ὅμως εἶναι ἡ πικρή ἰστορική ἐμπειρία του ΄74.
Βλέπεις,ἀπό ἐσένα ἔχω ἄλλες ἀπαιτήσεις,μου το ἐπιτρέπεις-δέν μου το ἐπιτρέπεις.
Ἐννοείται ὅτι ἀπολογοὺμαι για το -ἀκούσιο- φάουλ.
Ἐπίσης,χαίρομαι που ἡ παρεξήγηση λύθηκε,και σε ὅτι ἀφορᾶ το τελευταίο σου σχόλιο,τόσο ὡς προς την Κυπριακή ναυτική ἰσχύ,ὅσο και ὡς προς την ἄτυπη συγχώνευση των Ε.Δ Ἑλλάδος-Κύπρου,συμφωνῶ και προσυπογράφω μέχρι τελείας.
Βάσει του άρθρου ο "υπουργός επισημαίνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα η έρευνα και ανόρυξη υδρογονανθράκων, αν δεν υπάρξουν προϋποθέσεις ασφάλειας.
Εύλογα αναρωτιέται κανείς πως δημιουργούνται "προϋποθέσεις ασφάλειας" με "δύο πολεμικά σκάφη ανοικτής θαλάσσης". Πολλοί την "ασφάλεια" αυτή την ερμηνεύουν με τη δυνατότητα στρατιωτικής αντιμετώπισης των τουρκικών δυνάμεων. Νομίζω ότι είναι λάθος ερμηνεία, διότι η Κύπρος δεν θα μπορούσε να αποκτήσει τέτοιες δυνατότητες, αλλά κυριότερα δεν είναι αυτός ο σκοπός, ούτε σε πρακτικό επίπεδο θα ωφελούσε κάτι τέτοιο.
Η αγορά αυτή έχει σχέση με τη δυνατότητα επιτήρησης (αστυνόμευσης) της κυπριακής ΑΟΖ διαφορετικά η ανακήρυξή της (Ν64(Ι)/2004) θα ήταν κενό γράμμα, αφού θα υπονομεύονταν οι προβλέψεις του νόμου διακήρυξης που αφορά τη δικαιοδοσία στη θαλάσσια έκταση που ορίζεται με τις σχετικές συμφωνίες οριοθέτησης με Αίγυπτο και Ισραήλ.
Η ΑΟΖ επίσης προσθέτει αξία στα οικόπεδα προς αδειοδότηση με ότι σημαίνει αυτό για τα έσοδα της Κύπρου, αλλά κυριότερα τόσο για τις εταιρείες εκμετάλλευσης όσο και τις έρευνες που αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τη διασφάλιση του κατά πόσο αποτελεσματικά επιτηρείται η περιοχή για την απαγόρευση παράνομων ερευνών.
Μπορεί το διεθνές δίκαιο να προβλέπει πως οι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην υφαλοκρηπίδα ενός κράτους είναι αποκλειστικό του δικαίωμα, αλλά είναι άλλο πράγμα αν μπορείς να το διασφαλίσεις.Παρομοίως ο Ν64 (ΑΟΖ) μπορεί να προβλέπει το αποκλειστικό δικαίωμα αλιείας και τις σχετικές προβλέψεις βάσει διεθνούς δικαίου, αλλά είναι κενό γράμμα αν δεν μπορείς να το διασφαλίσεις. Τέλος, τα ερευνητικά σκάφη, οι πλατφόρμες κλπ είναι προφανές πως επιθυμούν να υπάρχει η δυνατότητα τους κράτους να διασφαλίζει την απρόσκοπτη εργασία τους από πιθανούς τσαμπουκάδες ή κάποιου είδους "θαλάσσιο ατύχημα".
Η παρουσία τέτοιων σκαφών καλύπτει αυτές τις ανάγκες, ενώ την πιθανότητα στρατιωτικής βίας την καλύπτουν τα οικονομικά συμφέροντα και οι συμφωνίες συνεκμετάλλευσης, ως εκ τούτου το πιθανότερο είναι και οι επόμενες γεωτρήσεις να γίνουν κοντά στις οριοθετικές γραμμές.
Δημοσίευση σχολίου