ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ: Σκληρή γεωπολιτική μάχη
Τρίτη 21 Μαΐου 2013
Συνάντηση με τον πρωθυπουργό αναμένεται να έχει σήμερα στην Αθήνα ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Gazprom και στενός συνεργάτης του προέδρου Πούτιν, Αλεξέι Μίλερ. Θα είναι η τρίτη επίσκεψη του ισχυρού άνδρα του ενεργειακού κολοσσού στη χώρα μας σε διάστημα λίγων μηνών και στο επίκεντρο των συναντήσεών του θα βρεθεί το θέμα της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, για την οποία η Gazprom είναι υποψήφια, αλλά και οι εκκρεμότητες που υπάρχουν με τους όρους της σύμβασης πώλησης.
Κατά τις επαφές του στην Αθήνα ο κ. Μίλερ, ο οποίος συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από τον επικεφαλής του τομέα διεθνών δραστηριοτήτων της Gazprom, Πάβελ Οντέροφ, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να θέσει με κατηγορηματικό τρόπο τις ρωσικές απαιτήσεις για την εξαγορά της ΔΕΠΑ, εν όψει και της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών που είναι η 29η Μαΐου.
Συγκεκριμένα, η ρωσική πλευρά ζητεί διασφαλίσεις για την αποπληρωμή χρεών, ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, από ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς προς τη ΔΕΠΑ, καθώς και την παροχή δυνατότητας επιστροφής της εγγυητικής επιστολής του πλειοδότη στην περίπτωση που υπάρξει κώλυμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ
Επίσης, ο κ. Μίλερ θα έχει συναντήσεις και με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, αποκλειστικά για το θέμα του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ. Η ρωσική εταιρεία θεωρεί ότι δεν έχουν κλείσει τα θέματα που είχε θέσει ως προαπαιτούμενα για να «κατέβει» στο διαγωνισμό. Επιζητά, λοιπόν, διασφαλίσεις με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο πριν καταθέσει δεσμευτική προσφορά. Εμφανίζεται, δε, αποφασισμένη να «τινάξει στον αέρα το διαγωνισμό» (και αυτό θα συμβεί εάν δεν προσέλθει, καθώς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος υποψήφιος) στο βαθμό που δεν ικανοποιηθούν τα βασικά αιτήματά της.
Τα δύο θέματα-«αγκάθια» είναι η διασφάλιση για την αποπληρωμή των χρεών, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων, που έχουν ιδιώτες προς τη ΔΕΠΑ και για τη δυνατότητα να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή του πλειοδότη στην περίπτωση που υπάρξει κώλυμα από «τρίτες δυνάμεις», δηλαδή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης, δήλωσε προ ημερών πως δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση πέραν της 29ης Μαΐου -οπότε λήγει η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών- στο διαγωνισμό για την πώληση ποσοστού σε ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι θα υπάρξουν θετικά αποτελέσματα. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει δεχθεί τις περισσότερες παρατάσεις από κάθε άλλον του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Η αρχική προθεσμία έληγε στις 29 Απριλίου.
Μετατέθηκε για τις 10 Μαΐου, πήρε μια άτυπη παράταση για τις 20 Μαΐου και ακολούθως η ημερομηνία μετατέθηκε για τις 29 Μαΐου, επειδή ο κύριος μνηστήρας, η ρωσική Gazprom, είχε χαμηλώσει ρυθμούς λειτουργίας από την 1η Μαΐου και μετά, καθώς στη Μόσχα τα πάντα κινούνταν στο ρυθμό των εορτασμών για την πρωτομαγιά, το Πάσχα και την «ημέρα της Νίκης».
Σε εκκρεμότητα
Βεβαίως, την ίδια ώρα, πολλά από τα θέματα που έχει θέσει η Gazprom ως προϋποθέσεις για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, παραμένουν σε εκκρεμότητα και δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί οι αποφάσεις. Μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για «ρήτρα δραχμής», την οποία έχει ζητήσει η Gazprom και αλλάζει τους όρους σε περίπτωση που υπάρξει έξοδος της χώρας από το ευρώ -αυτό δεν το συζητά η Αθήνα.
Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι παρέχεται, πλέον, η δυνατότητα στην SINTEZ να υποβάλει χωριστή προσφορά για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ αξιολογείται από παρατηρητές ως ιδιαίτερης σημασίας. Και αυτό, διότι δίνεται η δυνατότητα να υπάρξει και ένας ακόμα παίκτης, όχι τόσο για τη ΔΕΠΑ, όπου κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι η Gazprom και δεν θα γινόταν -επ’ ουδενί- «κόντρα», ανάμεσα σε δύο ρωσικές εταιρίες, όσο για τον ΔΕΣΦΑ -εδώ παίζει και η αζέρικη SOCAR.
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά την επιστροφή του από το ταξίδι στην Κίνα σε σύντομη στάση στο Αζερμπαϊτζάν είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της χώρας, Ιλχάμ Αλίγιεφ, με τον οποίο συζήτησε το θέμα του αγωγού ΤΑΠ , ο οποίος θα μεταφέρει αζέρικο πετρέλαιο στην Ευρώπη. Σκοπός ήταν να υπογραμμίσει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για την υλοποίηση του αγωγού ο οποίος θα διέρχεται από το ελληνικό έδαφος.
Το τελευταίο σπριντ
«Κάνουμε το τελευταίο σπριντ, ώστε τον Ιούνιο να τερματίσει ο ΤΑΡ ως πρώτη επιλογή των Αζέρων για τη μεταφορά του φυσικού τους αερίου στην Ευρώπη», επισήμανε χθες σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτης Μίχαλος, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Αζερμπαϊτζάν.
Ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στη δήλωσή του και στην περιφερειακή διάσταση του αγωγού, δηλαδή την προοπτική τροφοδοσίας μέσω Ελλάδας με φυσικό αέριο χωρών των Δυτικών Βαλκανίων με τις οποίες όπως αναφέρει υπάρχει ήδη σχετική συνεργασία. Ειδικότερα, επεσήμανε ότι «η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται εντατικά για να ενισχύσει την προοπτική επιλογής του ΤΑΡ, σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Αζερμπαϊτζάν, υπογραμμίζοντας την αποφασιστική ελληνική πολιτική στήριξη στο έργο.
Επίσης, τόνισε ότι «στο υπουργείο Εξωτερικών συνεργαζόμαστε με την Ιταλία και την Αλβανία για την προώθηση του αγωγού. Παράλληλα, εργαζόμαστε με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, ώστε να ανοίξουμε το δρόμο για την πληρέστερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχει ο αγωγός. Ακόμα, το υπουργείο Ενέργειας ολοκληρώνει τη συμφωνία φιλοξενούσας χώρας.
Αντιδράσεις
Σε πολιτικό επίπεδο, αντίθετος με την πώληση της ΔΕΠΑ είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ, σε επιχειρηματικό, ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, μιλώντας προς τους μετόχους της εταιρείας στο πλαίσιο της πρόσφατης τακτικής Γενικής Συνέλευσης υπογράμμισε πως το μείζον θέμα σχετικά με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν είναι ποιος θα αγοράσει την επιχείρηση, αλλά σε τι τιμές θα πουλά το φυσικό αέριο.
Στ. Σταυρίδης: «Οποιος δώσει τα περισσότερα»
«Οποιος μας δώσει τα περισσότερα, σ’ αυτόν τη δίνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης, αναφερόμενος στη ΔΕΠΑ και με αφορμή σενάρια για πιέσεις Αμερικανών και Ευρωπαίων προς την Ελλάδα να μην παραχωρηθεί σε Ρώσους επιχειρηματίες.
«Το παιχνίδι παίζεται με τους όρους του ελληνικού κράτους», είπε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και αναφερόμενος στο ενδεχόμενο πιέσεων που μπορεί να ασκούνται για την αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, αλλά και στις πρόσφατες δηλώσεις του γενικού προξένου της Ρωσίας, διαμήνυσε: «Οποιος μας δώσει τα περισσότερα, σ’ αυτόν τη δίνουμε. Δεν είναι δουλειά μας να σκεφτούμε ποιον θα στεναχωρήσουμε. Αν θέλει, ας έρθει να δώσει περισσότερα».
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, ο κ. Σταυρίδης είπε πως τα ελληνικά λιμάνια και αεροδρόμια αλλά και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονται στο στόχαστρο των κινεζικών εταιρειών. Σημείωσε ότι το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα δημιούργησε νέες πιέσεις και τώρα η ελληνική πλευρά πρέπει να «τρέξει projects όπως το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης».
Σχετικά με την κινεζική Cosco, που ήδη δραστηριοποιείται στον Πειραιά, είπε ότι ενδιαφέρεται να μεγαλώσει το μερίδιό της στο εμπορικό κομμάτι του λιμανιού, σε πρώτη φάση, ενώ πρόσθεσε πως οι Κινέζοι δεν έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο όμως έχουν βάλει στο στόχαστρό τους επιχειρήσεις από άλλα κράτη.
Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, ο κ. Σταυρίδης είπε πως μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνο του Αμβούργου, καθώς κάποιος που θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτιά του μέσω του ελληνικού λιμανιού προς την Ευρώπη, θα κερδίζει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σταυρίδης εκτίμησε πως η κυβέρνηση θα καταφέρει να πιάσει το στόχο των 2,6 δισ. για το 2013 από τις αποκρατικοποιήσεις.
www.naftemporiki.gr
Κατά τις επαφές του στην Αθήνα ο κ. Μίλερ, ο οποίος συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από τον επικεφαλής του τομέα διεθνών δραστηριοτήτων της Gazprom, Πάβελ Οντέροφ, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να θέσει με κατηγορηματικό τρόπο τις ρωσικές απαιτήσεις για την εξαγορά της ΔΕΠΑ, εν όψει και της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών που είναι η 29η Μαΐου.
Συγκεκριμένα, η ρωσική πλευρά ζητεί διασφαλίσεις για την αποπληρωμή χρεών, ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, από ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς προς τη ΔΕΠΑ, καθώς και την παροχή δυνατότητας επιστροφής της εγγυητικής επιστολής του πλειοδότη στην περίπτωση που υπάρξει κώλυμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ
Επίσης, ο κ. Μίλερ θα έχει συναντήσεις και με την ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ, αποκλειστικά για το θέμα του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ. Η ρωσική εταιρεία θεωρεί ότι δεν έχουν κλείσει τα θέματα που είχε θέσει ως προαπαιτούμενα για να «κατέβει» στο διαγωνισμό. Επιζητά, λοιπόν, διασφαλίσεις με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο πριν καταθέσει δεσμευτική προσφορά. Εμφανίζεται, δε, αποφασισμένη να «τινάξει στον αέρα το διαγωνισμό» (και αυτό θα συμβεί εάν δεν προσέλθει, καθώς στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος υποψήφιος) στο βαθμό που δεν ικανοποιηθούν τα βασικά αιτήματά της.
Τα δύο θέματα-«αγκάθια» είναι η διασφάλιση για την αποπληρωμή των χρεών, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων, που έχουν ιδιώτες προς τη ΔΕΠΑ και για τη δυνατότητα να επιστραφεί η εγγυητική επιστολή του πλειοδότη στην περίπτωση που υπάρξει κώλυμα από «τρίτες δυνάμεις», δηλαδή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης, δήλωσε προ ημερών πως δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση πέραν της 29ης Μαΐου -οπότε λήγει η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών- στο διαγωνισμό για την πώληση ποσοστού σε ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα ότι θα υπάρξουν θετικά αποτελέσματα. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει δεχθεί τις περισσότερες παρατάσεις από κάθε άλλον του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Η αρχική προθεσμία έληγε στις 29 Απριλίου.
Μετατέθηκε για τις 10 Μαΐου, πήρε μια άτυπη παράταση για τις 20 Μαΐου και ακολούθως η ημερομηνία μετατέθηκε για τις 29 Μαΐου, επειδή ο κύριος μνηστήρας, η ρωσική Gazprom, είχε χαμηλώσει ρυθμούς λειτουργίας από την 1η Μαΐου και μετά, καθώς στη Μόσχα τα πάντα κινούνταν στο ρυθμό των εορτασμών για την πρωτομαγιά, το Πάσχα και την «ημέρα της Νίκης».
Σε εκκρεμότητα
Βεβαίως, την ίδια ώρα, πολλά από τα θέματα που έχει θέσει η Gazprom ως προϋποθέσεις για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, παραμένουν σε εκκρεμότητα και δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί οι αποφάσεις. Μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για «ρήτρα δραχμής», την οποία έχει ζητήσει η Gazprom και αλλάζει τους όρους σε περίπτωση που υπάρξει έξοδος της χώρας από το ευρώ -αυτό δεν το συζητά η Αθήνα.
Από την άλλη πλευρά, το γεγονός ότι παρέχεται, πλέον, η δυνατότητα στην SINTEZ να υποβάλει χωριστή προσφορά για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ αξιολογείται από παρατηρητές ως ιδιαίτερης σημασίας. Και αυτό, διότι δίνεται η δυνατότητα να υπάρξει και ένας ακόμα παίκτης, όχι τόσο για τη ΔΕΠΑ, όπου κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι η Gazprom και δεν θα γινόταν -επ’ ουδενί- «κόντρα», ανάμεσα σε δύο ρωσικές εταιρίες, όσο για τον ΔΕΣΦΑ -εδώ παίζει και η αζέρικη SOCAR.
Σημειώνεται ότι ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά την επιστροφή του από το ταξίδι στην Κίνα σε σύντομη στάση στο Αζερμπαϊτζάν είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της χώρας, Ιλχάμ Αλίγιεφ, με τον οποίο συζήτησε το θέμα του αγωγού ΤΑΠ , ο οποίος θα μεταφέρει αζέρικο πετρέλαιο στην Ευρώπη. Σκοπός ήταν να υπογραμμίσει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης για την υλοποίηση του αγωγού ο οποίος θα διέρχεται από το ελληνικό έδαφος.
Το τελευταίο σπριντ
«Κάνουμε το τελευταίο σπριντ, ώστε τον Ιούνιο να τερματίσει ο ΤΑΡ ως πρώτη επιλογή των Αζέρων για τη μεταφορά του φυσικού τους αερίου στην Ευρώπη», επισήμανε χθες σε δήλωσή του προς το ΑΠΕ ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτης Μίχαλος, με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Αζερμπαϊτζάν.
Ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στη δήλωσή του και στην περιφερειακή διάσταση του αγωγού, δηλαδή την προοπτική τροφοδοσίας μέσω Ελλάδας με φυσικό αέριο χωρών των Δυτικών Βαλκανίων με τις οποίες όπως αναφέρει υπάρχει ήδη σχετική συνεργασία. Ειδικότερα, επεσήμανε ότι «η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται εντατικά για να ενισχύσει την προοπτική επιλογής του ΤΑΡ, σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το Αζερμπαϊτζάν, υπογραμμίζοντας την αποφασιστική ελληνική πολιτική στήριξη στο έργο.
Επίσης, τόνισε ότι «στο υπουργείο Εξωτερικών συνεργαζόμαστε με την Ιταλία και την Αλβανία για την προώθηση του αγωγού. Παράλληλα, εργαζόμαστε με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, ώστε να ανοίξουμε το δρόμο για την πληρέστερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που έχει ο αγωγός. Ακόμα, το υπουργείο Ενέργειας ολοκληρώνει τη συμφωνία φιλοξενούσας χώρας.
Αντιδράσεις
Σε πολιτικό επίπεδο, αντίθετος με την πώληση της ΔΕΠΑ είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ, σε επιχειρηματικό, ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίος, Ευάγγελος Μυτιληναίος, μιλώντας προς τους μετόχους της εταιρείας στο πλαίσιο της πρόσφατης τακτικής Γενικής Συνέλευσης υπογράμμισε πως το μείζον θέμα σχετικά με την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν είναι ποιος θα αγοράσει την επιχείρηση, αλλά σε τι τιμές θα πουλά το φυσικό αέριο.
Στ. Σταυρίδης: «Οποιος δώσει τα περισσότερα»
«Οποιος μας δώσει τα περισσότερα, σ’ αυτόν τη δίνουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιος Σταυρίδης, αναφερόμενος στη ΔΕΠΑ και με αφορμή σενάρια για πιέσεις Αμερικανών και Ευρωπαίων προς την Ελλάδα να μην παραχωρηθεί σε Ρώσους επιχειρηματίες.
«Το παιχνίδι παίζεται με τους όρους του ελληνικού κράτους», είπε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και αναφερόμενος στο ενδεχόμενο πιέσεων που μπορεί να ασκούνται για την αποκρατικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, αλλά και στις πρόσφατες δηλώσεις του γενικού προξένου της Ρωσίας, διαμήνυσε: «Οποιος μας δώσει τα περισσότερα, σ’ αυτόν τη δίνουμε. Δεν είναι δουλειά μας να σκεφτούμε ποιον θα στεναχωρήσουμε. Αν θέλει, ας έρθει να δώσει περισσότερα».
Αναφορικά με τα αποτελέσματα του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, ο κ. Σταυρίδης είπε πως τα ελληνικά λιμάνια και αεροδρόμια αλλά και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονται στο στόχαστρο των κινεζικών εταιρειών. Σημείωσε ότι το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα δημιούργησε νέες πιέσεις και τώρα η ελληνική πλευρά πρέπει να «τρέξει projects όπως το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης».
Σχετικά με την κινεζική Cosco, που ήδη δραστηριοποιείται στον Πειραιά, είπε ότι ενδιαφέρεται να μεγαλώσει το μερίδιό της στο εμπορικό κομμάτι του λιμανιού, σε πρώτη φάση, ενώ πρόσθεσε πως οι Κινέζοι δεν έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο όμως έχουν βάλει στο στόχαστρό τους επιχειρήσεις από άλλα κράτη.
Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, ο κ. Σταυρίδης είπε πως μπορεί να ανταγωνιστεί εκείνο του Αμβούργου, καθώς κάποιος που θα μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτιά του μέσω του ελληνικού λιμανιού προς την Ευρώπη, θα κερδίζει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σταυρίδης εκτίμησε πως η κυβέρνηση θα καταφέρει να πιάσει το στόχο των 2,6 δισ. για το 2013 από τις αποκρατικοποιήσεις.
www.naftemporiki.gr
2 σχόλια:
μηδενιστή, μάθανε ότι "πουλιόμαστε" πλάκωσαν κι οι αζέροι, σε παράφραση της γνωστής ατάκας! γιατί είμαστε ΑΧΡΗΣΤΟΙ να βάλουμε στη διοίκηση ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ, ΙΚΑΝΟΥΣ και ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ, που να μην κάνουν δωράκια στους εαυτούς τους κάτι μύρια (όπως γράφεις και συ!) αλλά να ελέγχονται, ώστε στην ΠΡΩΤΗ στραβή να την ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ και όχι να τους "χαϊδεύουμε" και να φεύγουν στο εξωτερικό με τις βαλίτσες γεμάτες!
Γιάννης
Το θέμα ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ είναι εξαιρετικά περίπλοκο, έχει οικονομικές, νομικές, γεωπολιτικές και χίλιες δυο άλλες πτυχές. Το σημαντικό κομμάτι δεν είναι η ΔΕΠΑ αλλά η ΔΕΣΦΑ που είναι ιδιοκτήτης του δικτύου μεταφοράς δλδ των αγωγών. Όποιος αγοράσει τη ΔΕΣΦΑ μπορεί επεκτείνοντας το μέγεθος της Ρεβυθούσας να χτυπήσει την αγορά LNG σε όλη τη μεσόγειο ανταγωνιζόμενος τους Αλγερινούς. Δεδομένης της τεράστιας σημασίας που έχει για τον αγοραστή η ΔΕΣΦΑ, η στρατηγική της Ελλάδος θα πρέπει να εστιαστεί στην εξασφάλιση φτηνού αερίου για την ελληνική αγορά. Αυτό θα έχει πολύ σημαντικότερα μακροπρόθεσμα οφέλη σε σχέση με το να επιτευχτεί απλώς μια υψηλή τιμή πώλησης. Ως προς τη ΔΕΠΑ, πώληση χωρίς πρώτα να έχει οριστικοποιηθεί ο μηχανισμός λειτουργίας της αγοράς ενέργειας απλά σημαίνει ότι ο αγοραστής θα πληρώσει λιγότερα από ότι σε άλλη περίπτωση. Δεν θέλω να γκρινιάξω προκαταβολικά αλλά η σπουδή να ολοκληρωθεί το deal ίσως δεν είναι υπέρ μας. Επίσης καλό θα ήταν να ξέρουμε που πάει το θέμα του TAP πριν πάρουμε αποφάσεις, ξανά η σπουδή μπορεί να φανεί επιζήμια. Ας δούμε όμως πως θα το χειριστεί η κυβέρνηση. Νομίζω είναι το σημαντικότερο τεστ από την ανάληψη των καθηκόντων της. Θα ενεργήσει με βάση κάποια μακροπρόθεσμη στρατηγική η απλώς άρπα κόλλα να δείξουμε ότι πουλάμε κάτι.
Δημοσίευση σχολίου