Aπώλεια ποντιζόμενου σόναρ από Seahawk του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού

Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Λύθηκε το μυστήριο της εξόδου του ερευνητικού πλοίο TCG Çeșme (A-599) της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας (TDK) στα μέσα Σεπτεμβρίου στο κεντρικό Αιγαίο. Όπως αποκαλύπτει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή, η έξοδος του τουρκικού ερευνητικού πραγματοποιείται για να περιμαζέψει τις «απώλειες» της αεροναυτικής άσκησης BEYAZ FIRTINA 2012, που διεξήχθη από τις Τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις από 7 έως τις 17 Μαΐου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταγράψει στρατιωτικές πηγές, στις 10 Μαΐου το μεσημέρι, ελικόπτερο τύπου S-70B Seahawk του ΤDK, το οποίο συμμετείχε στην άσκηση, απώλεσε την συσκευή σόναρ ΗΕLRAS που ποντίζεται σε μεγάλο βάθος στη θάλασσα για τον εντοπισμό κίνησης υποβρυχίων.

H έρευνα που αποφάσισαν οι τουρκικές αρχές για τον εντοπισμό και την ανάκτηση της συσκευής έγινε αφορμή να διατυπώσει η τουρκική πλευρά για άλλη μια φορά τις αμφισβητήσεις της για το καθεστώς στο Αιγαίο. Ετσι, από την Υδρογραφική Γεωγραφική Διεύθυνση της εκδόθηκε ανακοίνωση (NAVTEX), με την οποία γνωστοποιείται ότι από τις 16 έως τις 20 Σεπτεμβρίου, το πλοίο Çeșme θα πραγματοποιήσει επιχείρηση έρευνας και ανέλκυσης ναυαγίου στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά του Αγίου Ευστρατίου. Παρά τη φημολογία που ξεκίνησε για ενδεχόμενες έρευνες της τουρκικής πλευράς για το αεροσκάφος F-16D που είχε συντριβεί το 1996 στη περιοχή, στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι η προς έρευνα περιοχή συμπίπτει με το σημείο του ατυχήματος και της απώλειας του σόναρ κατά τη διάρκεια της άσκησης BEYAZ FIRTINA. Είναι το δεύτερο περιστατικό …απώλειας σόναρ του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο μετά την πρόσκρουση της κορβέτας BODRUM (F501) σε ύφαλο έξω απο το Καστελόριζο στις 12 Αυγούστου του 2009.

strategyreports

8 σχόλια:

Ανώνυμος 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 6:07:00 μ.μ. EEST  

Πελάαααααατες μουυυυ...

Ανώνυμος 7 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:22:00 μ.μ. EEST  

Απορία: Εφόσον γνωρίζαμε για την απώλεια του σόναρ τους, δεν θα μπορούσαμε να κάναμε εμείς έρευνες, να το ανελκύσουμε και αφού το ερευνήσουμε επισταμένως (για να βεβαιωθούμε ότι πρόκειται πράγματι για δικό τους, βεβαίως βεβαίως ;) ) να τους το επιστρέψουμε (ενδεχομένως χρεώνοντάς τους τα έξοδα έρευνας και ανέλκυσης);

Δεν ξέρω τι προβλέπει σε τέτοιες περιπτώσεις το ναυτικό δίκαιο

ΑΧΕΡΩΝ 8 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:49:00 π.μ. EEST  

Δυστυχὼς,το Π.Ν προηγὴθηκε σε απὼλεια Helras.Μὲλος πληρὼματος ε/π Aegean Hawk,μου εὶχε πεὶ παλαιὸτερα,πρὶν το συμβὰν,ὸτι το Helras εὶναι ευὰλωτο στα ρεὺματα επειδὴ εκτεὶνει πολλοὺς ιστοὺς.
Τὼρα με ποιὸ δικαὶωμα μπαὶνει η Τουρκὶα να κὰνει ὲρευνες σε δικὸ μας θαλὰσσιο χὼρο...

aviationlive 8 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:45:00 π.μ. EEST  

Αχέρων η είδηση είναι πως το Τουρκικό Helras χάθηκε στην Beyaz Firtina και όχι σε κάποια καθημερινή δραστηριότητα της μοίρας.

Μanolis 8 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:51:00 μ.μ. EEST  

To δικο μας το σοναρ το επανεκτησε το ΠΝ , 2 εβδομαδες αφου απωλεσθηκε, στις 30-03-2011 :
''Ανελκύστηκε ο αισθητήρας του σόναρ του συστήματος HELRAS, αξίας 2,5 εκατ. ευρώ, ο οποίος είχε χαθεί κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στον Κόλπο της Καρύστου.
Μετά από μερικές ημέρες το Π.Ν. κατάφερε και εντόπισε τον αισθητήρα σε βάθος 140 μέτρων, οπότε και ξεκίνησε η προσπάθεια ανέλκυσής του. Στην επιχείρηση ανέλκυσης του αισθητήρα χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία υποβρύχιο όχημα ROV.''
Αφου πιθανολογειται οτι το τουρκικο ειναι σε ελληνικα υδατα, γιατι να μην το ψαρεψουμε εμεις?
Και μια απορια ακομη: οταν χασαμε το δικο μας σοναρ, η αξια του γραφτηκε οτι ηταν περι τα 2,5 εκατ. δολλαρια, ενω το τουρκικο γραφεται οτι κοστιζει μονο 1 εκατ. δολλαρια. Αν υποψιαστω οτι τα υπολοιπα 1,5 εκατ. ειναι μιζα , θα φρικαρω!

Ανώνυμος 8 Σεπτεμβρίου 2012 στις 8:32:00 μ.μ. EEST  

''Και μια απορια ακομη: οταν χασαμε το δικο μας σοναρ, η αξια του γραφτηκε οτι ηταν περι τα 2,5 εκατ. δολλαρια, ενω το τουρκικο γραφεται οτι κοστιζει μονο 1 εκατ. δολλαρια. Αν υποψιαστω οτι τα υπολοιπα 1,5 εκατ. ειναι μιζα , θα φρικαρω!''

τι ψαχνεις να βρεις κι εσυ καημενε...

ΑΧΕΡΩΝ 9 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:21:00 π.μ. EEST  

@aviationlive
Δὲν καταλαβαὶνω την επισὴμανση σου σχετικὰ με την Beyaz Firtina.
Η δραστηριὸτητα εὶναι δραστηριὸτητα,εὶτε καθημερινὴ εὶτε περιοδικὴ,καὶ ενὲχει κὰποια ρὶσκα.
Η στραβὴ μπορεὶ να γὶνει και εν ὸρμω ακὸμη.
Εμὲνα πὰντως με απασχολεὶ το νομικὸ μὲρος της τουρκικὴς ὲρευνας που επὶκειται,σε δικὴ μας-ἂν κατὰλαβα καλὰ- περιοχὴ.
Θα μου πεὶς τὼρα το συνηθὶσαμε το σκηνικὸ...και με τον Αντωνὰκη τον βρὴκαμε τον ηγὲτη.
Ὲρρωσο.

Ανώνυμος 14 Νοεμβρίου 2012 στις 8:51:00 μ.μ. EET  

Δεν προκύπτει από κάπου πως το σόναρ απωλέσθηκε σε ελληνικά χωρικά ύδατα.

Αντιθέτως, εάν απωλέσθηκε στο χώρο που διεξάγονταν η άσκηση, άρα στο χώρο που δεσμεύτηκε από τους Τούρκους για αυτόν τον σκοπό, κατά πάσα πιθανότητα είναι σε διεθνή ύδατα.

Υπενθυμίζω πως πέρα των 6 ναυτικών μιλίων από την ακτογραμμή, των νησιών συμπεριλαμβανόμενων, ο θαλάσσιος χώρος είναι διεθνής.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP