Απόσυρση ενός RF-4E και ενός TA-7C αποφάσισε το ΓΕΑ

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2012

Φωτογραφία www.eagleaviation.gr
Του Σάββα Δ. Βλάσση*

Την άμεση απόσυρση ενός αεροσκάφους RF-4E και ενός TA-7C αποφάσισε το ΓΕΑ, με πρόβλεψη σταδιακής αποσύρσεως των υπολοίπων Α-7 Corsair II. Η απόσυρση των Corsair αποτελεί αντικείμενο εξετάσεως τα τελευταία έτη και περιλαμβάνεται στις προτάσεις του ΓΕΑ για την Μελλοντική Δομή Δυνάμεων 2012-2025 της ΠΑ, η οποία τελεί υπό αναθεώρηση. Επιπλέον, η απόσυρση όσο και η αναπλήρωση των Corsair έχει προβλεφθεί και στην Μελλοντική Δομή Δυνάμεων των Ενόπλων Δυνάμεων 2005-2020, η οποία εξακολουθεί να ισχύει.

Η αναγκαιότητα – σκοπιμότητα σταδιακής αποσύρσεως των Corsair επιβάλλεται από την παλαιότητα του τύπου, την μειωμένη επιχειρησιακή ικανότητα και επιβιωσιμότητά του στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον, όσο και στις υψηλές απαιτήσεις συντηρήσεως.

Με δεδομένα τα ανωτέρω, το ΓΕΑ έχει προβεί σε επανεξέταση του ρόλου και της επιχειρησιακής χρησιμοποιήσεως του συνόλου των μαχητικών αεροσκαφών της, όπως και της εντάξεως των νέων οπλικών συστημάτων και όπλων.

Τα ανωτέρω, είναι η μόνη πραγματική εξέλιξη γύρω από το ζήτημα της αποσύρσεως μαχητικών αεροσκαφών, στο οποίο αναφέρονται κατά καιρούς δημοσιεύματα, διογκώνοντας τις διαστάσεις του με αυθαίρετες προεκτάσεις. Η απόσυρση των A-7 Corsair θα είχε υλοποιηθεί νωρίτερα, εάν είχε δρομολογηθεί η προμήθεια νέων μαχητικών. Αυτό όμως δεν συνέβη και το ΓΕΑ υποχρεώθηκε να μεταθέσει την απόσυρση των Α-7, εξαιτίας και της πιεστικής ανάγκης καλύψεως της απαραίτητης οροφής μαχητικών, προς εξασφάλιση της επιθυμητής ισορροπίας δυνάμεων με την Τουρκία. Διευκρινίζεται δε ότι η απόσυρση που θα υλοποιηθεί σταδιακώς, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015. Αυτό σημαίνει ότι η 336 Μοίρα Βομβαρδισμού θα εξακολουθήσει να επιχειρεί για άλλη μία διετία τουλάχιστον, με διαρκώς μειούμενο αριθμό μαχητικών.

Είναι προφανές ότι τα σενάρια που κατά καιρούς εμφανίζονται, περί αποσύρσεως των F-16 Block 30, F-4E AUP ή και Mirage 2000, δεν εμπίπτουν στην σφαίρα των ειλημμένων αποφάσεων του ΓΕΑ.

*Ο Σάββας Δ. Βλάσσης είναι εκδότης του περιοδικού ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ

36 σχόλια:

Alexandros 19 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:17:00 μ.μ. EEST  

Κατά την άποψη μου το κυριότερο πρόβλημα δεν είναι ότι αποσύρονται τα αεροσκάφη, το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σχέδιο αντικαταστάσεως τους. Όσον αφορά τα Block 30 και Mirage 2000 EGM/BGM, μπορεί να μην είναι στα πλανα της Αεροπορίας η απόσυρση τους αλλα αυτό δε σημαίνει ότι δεν χρειάζεται και ένα πλάνο άμεσο, αναβάθμισης τους έτσι ώστε να παραμείνουν αξιόμαχα και χρήσιμα. Επίσης, και επειδή θα χρειαστεί να αντιπαρατεθούμε στο μέλλον, έστω και θεωρητικά, με δυο πολυάριθμες αεροπορίες και κρατήστε το το δυο, και όχι μονο πολυάριθμες αλλα και πολύ καλές ποιοτικά ιδιαιτερα η Τουρκικη, η οποια αν όντως ενισχυθεί με τόσα πολλά F-35, θα έχει μπει σε άλλο επίπεδο, θα πρέπει οπωσδήποτε να κρατήσουμε την αεροπορία μας σε υψηλό ποιοτικό επίπεδο, αφού το αριθμητικό έχει χαθεί ακόμα και αν κρατήσουμε την οροφή των 300 αεροσκαφών. Κατά την άποψη μωρού βεβαια το 300 είναι το ελάχιστο σε αριθμό, όπως είναι τα "πραγματς" ας ελπίσουμε να μην πέσουμε κάτω από το 200, διότι τότε θα μπορούμε να πούμε πως η αεροπορία μας έχει διακοσμητικό ρολο σχεδόν και θα μπορούσε να υπάρξει κάποιο διπλωματικό όφελος μονο αν εμπλακεί πολεμικά πλέον στις ΝΑΤΟΙΚΕΣ εκστρατείες, διότι θα είναι μάλλον αδύνατο να μιλάμε πως θα μπορεί να αντιπαρατεθεί στην Τουρκικη αεροπορία των 400 αεροσκαφών αλλα και της ποιοτικής υπεροχης ύστερα από τον εφοδιασμό με το F-35. Είναι πολύ δύσκολοι οι καιροί στην οποια εισέρχεται η χωρα διότι πλέον βλέπουμε στην πράξη τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης όσον αφορά την υπεράσπιση της πατρίδας μας. Δεν είναι βεβαια μονο η αεροπορία, είναι και το ναυτικό και ο στρατός ξηράς, αλλα η αεροπορική υπεροχη είναι ο,τι σημαντικότερο σε μια πιθανή διένεξη και μπαίνουμε σε δύσβατα μονοπάτια!

Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:41:00 μ.μ. EEST  

Αρτιο το άρθρο σου Σάββα.Αντε γιατί ο καθένας λέει το μακρύ του και το κοντό του -και- ο καθείς απο αυτούς για δικούς του λόγους.Είτε πολιτικούς είτε οικονομικούς ακόμα... Ασχολούνται με το ζήτημα -και παρόμοιας φύσις ζητήματα- site και blog, που έχουν στην άκρη δεξιά τη καλύτερη.... γυμνή φωτογράφιση του μήνα(στο παρα πέντε και τσόντα!)!! Ελεος πιά... για ουρακοτάγκους μας περνάνε...

Ανώνυμος 19 Σεπτεμβρίου 2012 στις 10:08:00 μ.μ. EEST  

Τα πάντα έχουν ένα όριο ζωής. Όσοι νομίζετε ότι θα γίνει πόλεμος, για να αντεπιτεθείτε, πάρτε ένα καραβάκι από αυτά που πηγαίνουν απέναντι τους μήνες του καλοκαιριού.

Alexandros 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:24:00 π.μ. EEST  

@Ανώνυμος 10:08:00

Το πολύ πολύ να πάρουν κανένα "ferry boat" από αυτά τα καινούρια οι απέναντι ή κανένα από αυτά τα καινούρια "τουριστικά λεωφορεία" που δεν πέφτουν σε τάφρους, εκτός και αν κατά τη γνώμη σου ετοιμάζονται να επιτεθούν με αποβατικά πλοία στους Κούρδους ή είσαι της ίδιας άποψης με το Γιώργο, "ας δώσουμε και κανένα νησί άμα είναι να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο". Ευτυχώς που είστε κι εσείς οι "γάτες" και βλέπετε τις πραγματικές προθέσεις των "αδερφών" μας απέναντι και έτσι θα εξοικονομήσουμε και λεφτά, όπως τόσα χρόνια, και θα έχει και ο Antenna τηλεθέαση. Κατά τα άλλα ως προς το πρώτο σκέλος συμφωνώ όλα έχουν ένα όριο ζωής.

ΑΧΕΡΩΝ 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:26:00 π.μ. EEST  

@Alexandros
Ποιὰ θα εὶναι κατὰ την γνὼμη σου η ὰλλη πολυὰριθμη αεροπορὶα-εκτὸς της ΤΗΚ-που θα κληθοὺμε να αντιμετωπὶσουμε;

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:25:00 π.μ. EEST  

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ Π.Α

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:42:00 π.μ. EEST  

Η ΠΑ ποτέ δεν χρειαζόταν τεράστιους αριθμούς α/φ.
Βασισμένη στο ανθρώπινο δυναμικό της έκανε θαύματα τόσο στον αέρα όσο και στο έδαφος απο τις αρχές της δεκαετία του 60.

Η ΠΑ υστερούσε πάντα σε 2 πράγματα: "μερική" αγορά μαχητικών και τεράστιο κόστος χρήσης.
Το πρώτο - για να εξακριβώσω - οφείλεται στην αγορά σκέτων των πτητικών μηχανών χωρίς τα απαραίτητα πυρομαχικά και ηλεκτρονικά. F16B30 είχαν πρακτικά τις ίδιες δυνατότητες με F5A που ακολουθούσε οδηγίες απο το έδαφος. Η ΠΑ ξεπέρασε μερικώς το πρόβλημα αυτό μόλις στον αιώνα μας με τα F16B52 και τα Μ20005.
Χωρίς ηλεκτρονικά και όπλα τα μαχητικά είναι πρακτικά άχρηστα.

Δεύτερον τόσο η πολυτυπία όσο και το δόγμα 20 αεροδρόμια, 50 βάσεις, 100 αστεράτοι όσο και η μοντέρνα μόδα των Α/Α και των δεκάδων σχολών (σχολή αεροναυτίλων;;;;; έλεος!!!!!) οδήγησαν σε τεράστιο κόστος που πληρώνει η ΠΑ τώρα και που θα αναγκαστεί να πληρώσει περισσότερο στο μέλλον όταν δεν θα μπορεί να δικαιολογήσει 10,000 αξκους με 200 αεροσκάφη.

Για μένα αν τα 200 α/φ είναι με σωστά ηλεκτρονικά, έχουν οπλισμό που φυσάει και σωστή υποστήριξη (awacs, τάνκερ, ραντάρ εδάφους, η/π, η/π, η/π, η/π και ξανά η/π) δεν υπάρχει αποστολή που να μην μπορεί να εκτελέσει. Χρειάζεται επίσης αναδιοργάνωση και αναβάθμιση στους τρόπους ελέγχου και επικοινωνίας.

Αυτά αν είμαστε τυχεροί θα τα δούμε μέχρι το 2020. Μπορεί να δούμε και μια μικρή αγορά μετά (πιστεύω καμιά 40ρια F18E) αν έχουν μείνει λεφτά. Ότι παλιό έχουμε θα μπει σε ζελατίνα για ΕΑΥ όταν και αν χρειαστούν.

Μέχρι τότε η ΠΑ δεν έχει να φοβάται ούτε τα ιπτάμενα ορκ, ούτε τους τενεκέδες που ίσως/μπορεί να πάρουν αν και όταν καθαρίσουν με τους κούρδους. Για την ώρα κάνουν διαγωνισμό βολών του τύπου "ποιός θα ρίξει βόμβα που δεν θα πέσει σε άλλη χώρα". Αν τους φοβάται κάποιος είναι γιατί ο τζέφρυ και η ροζ παρέα έχουν περάσει εδώ και 40 χρόνια μηνύματα ηττοπάθειας και μοιρολατρίας. Κανένας πιλότος στο νάτο (ή ακόμα και στο ιρακ...) δεν είδε τούρκο στον αέρα και τον φοβήθηκε.

Ο Αλέξανδρος αναφέρει και μια 2η εχθρική ΠΑ. Δεν ξέρω τι φαντάζονται μερικοί στο σύριζα, στο κκε ή στην χα αλλά οι ισραηλινοί δεν θα κάνουν κίνηση εναντίον μας για 2 λόγους.
Πρώτον είμαστε ο καλύτερος φίλος που έχουν και θα έχουν για τα επόμενα 50 χρόνια μέσα στην ισλαμική-αραβική γειτονιά τους. Δεύτερον κάτι το γκάζι, κάτι τα πετρέλαια, κάτι ο πρώτος κανόνας του μωυσή που είναι "ου βλάψεις την τσέπη σου" δεν έχουν κανένα συμφέρον να μας επιτεθούν.
ΧΩΡΙΑ που ξέρουν τι εστί ΠΑ εδώ και μια πενταετία. Οι εβραίοι όπως έχω ξαναπεί δεν είναι βλάκες.
Εμείς αντιθέτως είμαστε.

μηδενιστής

Alexandros 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:55:00 π.μ. EEST  


@ ΑΧΕΡΩΝ

Αν τα Τουρκικα σχέδια προχωρήσουν, τότε η Αίγυπτος ίσως να αρχίσει να διεκδικεί πράγματα. Αν ο Assad πέσει εν τελει στη Syria, τότε το επόμενο που θα πιέσουν οι Τούρκοι θα είναι Παλαιστινιακό κράτος αφενός και κοινή AOZ με την Αίγυπτο αφετέρου και ήδη προσπαθούν να καταστήσουν τους Αιγυπτιους υπό κάποιον έλεγχο τέλος πάντων δίνοντας τους και δυο dis δολάρια ως δάνειο!

Xmale 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:53:00 μ.μ. EEST  

Να υποθέσω ότι εννοεί την Αιγυπτιακή;

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:21:00 μ.μ. EEST  

Ίσως αν ο καραμάν αλής τότε το 2005 που τρέξαν κ παραγγείλαν τα 30 F-16blk52,παραγγέλναν 30 F/A-18E/F Super Hornet και σταδικά να πηγαίναμε σε αναβάθμιση των F-16 σε block 60, τα πράγματα να ήταν κάπως διαφορετικά σήμερα…

Alexandros 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:50:00 μ.μ. EEST  

Καταρχάς συμφωνούμε σε παρα πολλά με τον μηδενιστή αλλα πρώτα ανοίγω μια παρένθεση, θα σε παρακαλούσα να μην μου βάζεις ταμπελάκια, με ενοχλούν ρε παιδί μου. Πρόσφατα διάβαζα από τα νέα δηλαδή, ένα βιβλιαράκι με κάτι ομιλίες και είχε μια ομιλία του Malcolm kiss και έλεγε " κάνουμε πορείες προς την Washington και οι λευκοί για να τις σταματήσουν βάζουν και λευκούς ανάμεσα μας και οι πορείες αντί να οδηγούν σε επανάσταση οδηγούν σε πανηγύρια" εγώ λοιπόν δεν ανήκω σε κανένα κομματικό χώρο συνειδητά και δεν εκφράζω κανέναν τέτοιο χώρο παρα μονο προσωπικές απόψεις, διαμορφωμένες με βάση κάτι λίγα που μπορεί να διαβάσω σε κάνα βιβλίο η στις ειδήσεις στο internet, κλείνω την παρένθεση.


Πολύ επιτυχημένη η κριτική όσον αφορά το κόστος της Πολεμικής Αεροπορίας! Θα πρέπει επιτέλους να μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα όπλα που διαθέτουμε, όλα τα F-16 Block 50/52 είναι πολύ καλά αεροπλάνα, όπως και τα Mirage 2005, αυτά είναι 150 αεροπλάνα και θα πρέπει να έχουν όλα πλήρη πακέτα υποστήριξης οπλισμού και ηλεκτρονικών, όλα έχουν κάποιες ελλείψεις άλλος τύπος πρισσότερο άλλος λιγότερο. Τα F-4 που έχουν αναβαθμιστεί είναι και αυτά οπωσδήποτε ένα πολύ χρήσιμο αεροσκάφος, Αυτά όλα είναι γύρω στα 180 αεροσκάφη, το τι ρολο μπορεί να παίξουν τα Block 30 και τα Mirage 2000 EGM/BGM πέραν από αυτόν της Ναυτικής Κρούσης, τον ξέρει η αεροπορία. Όμως σε μια πιθανότητα κρίσεως, είτε τύπου Ιμίων η μεγαλύτερης, που μπορεί να διαρκέσει λίγες μέρες, λόγω του ότι υστερούμε αριθμητικά στο στρατό ξηράς αλλα και ναυτικό, το να κερδίσουμε την εναέρια διαμάχη θα είναι εκ των ουκ άνευ, χωρια που η ισχυρή αεροπορία είναι ένα προληπτικό μέσο. Δεν είπα επίσης ότι οι Έλληνες πιλότοι φοβούνται τους Τούρκους, το αντίθετο θα έλεγα πως συμβαίνει, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την ποιοτική αναβάθμιση της "τορυκικης" αεροπορίας. Σίγουρα υπάρχουν πολλά ερωτήματα για το F-35, αλλα οι αμερικανοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να προχωρήσουν το πρόγραμμα, οποτε και θα δουλέψει και θα είναι καλο, ήδη όμως η αναβάθμιση όλων των αεροπλάνων F-16, που πραγματοποεί η Τουρκια είναι επίσης παρα πολύ σημαντική, θα διαθέτει γύρω στα 230-240 αεροσκάφη F-16 στο ίδιο ποιοτικό επίπεδο με τα δικά μας και πάνω από 100 F-4 και αυτά αναβαθμισμένα, τα οποια θα αντικαθίστανται με την εισαγωγή του F-35, το οποιο θα προσδώσει άλλες δυνατότητες στην αεροπορία τους. Επίσης, διαθέτει εναέρια tanker και AWACS, τα οποια δευτερα έχουμε και εμείς. Αυτή τη στιγμή θεωρητικά έχουμε το πάνω χέρι, σε 4-5 χρονια όμως τι γίνεται? τα 180 αεροσκάφη θα preipei να διατηρηθούν σε πολύ υψηλό επίπεδο ενώ θα πρέπει οπωσδήποτε ως το 2020-25 να έχουμε βρει κάποιον τρόπο να έχουμε γύρω στα 250 καινούρια αεροπλάνα για να μην έχουμε αναλογια 1:2.

Όσον αφορά την Αίγυπτο, είναι πολύπλοκο το θέμα, αλλα νομίζω πως το δικό μου σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί, εννοείται πως δεν μιλάω για το Israel, εγώ υποστηρίζω πως είναι ευκαιρία να αναπτύξουμε μια στρατηγική συμμαχία με το Israel, αλλα για να γίνει αυτό θα πρέπει και εμείς να είμαστε ισχυροί!

Γενικά το στράτευμα στην Ελλάδα θα παίξει πολύ μεγάλο ρολο στο άμεσο μέλλον της χώρας και η οποια ενίσχυση του αποτελεί επένδυση "κατεμε". Αν τα κοιτάσματα έχουν την αξια που περιμένουμε να έχουν τότε η ενίσχυση του στρατού είναι "ψιλοεξοδο" και από ο,τι όλα δείχνουν έτσι είναι,

Οι Τούρκοι θα δημιουργήσουν πολλές κρίσεις τα επόμενα χρονια που έρχονται και στη Θάλασσα και στην ξηρά, αυτή είναι η επίσημη πολιτική τους, το έκαναν στην Κύπρο και έπιασε, το ίδιο στα Ιμια το ίδιο στην Παλαιστίνη και τώρα από εδώ και πέρα η κατάσταση θα επιδεινωθεί, ήδη παρουσιάζονται δήθεν ερωτήσεις προς τον Νταβούτογλου ότι ύπαραξη κατοχή Ελληνική σε κατοικημένα νησιά του Αιγαίου, όλοι ξέρουμε τι κάνει το προξενείο στη Θράκη, όλοι ξέρουμε γιατί υποστηρίζει τα Σκοπια ο Νταβούτογλου και γιατί εμποδίζει τη συμφωνία της AOZ με την Albania, σε όλα από πίσω είναι οι Τούρκοι και ως μονο στόχο έχουν εμάς και βεβαια σε ο,τι κάνουν στη Μέση Ανατολή στόχο έχουν την Κύπρο και το Israel.

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:52:00 μ.μ. EEST  

@Aλέξανδρος

φίλε παρεξήγησα όσα είπες και νόμιζα για την ισραηλινή αεροπορία.

τώρα που το ξεκαθάρισες να προσθέσω οτι η ΠΑ δεν έχει να φοβηθεί απολύτως μα απολύτως τίποτα απο τους αιγύπτιους:

1. δεν είναι στο νάτο, ούτε είναι η 51η πολιτεία των ΗΠΑ
2. τα οπλικά τους συστήματα είναι monkey models λόγω οτι συνορεύουν με την 51η πολιτεία.
3. Με τί όπλα και ανταλλακτικά θα ανεφοδιαστεί ολόκληρη αεροπορία όταν αλλάξει γραμμή απο το κάνω ειρήνη σε την πέφτω στην ελλάδα. αν θυμάσαι η τουρκική το 1979 είχε 10 επιχειρησιακά α/φ και κλαίγανε μην τους την πέσουν οι σοβιετικοί.
4. το επίπεδο του αιγυπτίων είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το επίπεδο των πακιστανών, των ινδών κτλ.

5. υπάρχει και το ΠΝ και δίπλα η 51η πολιτεία όπως ανέφερα.

μηδενιστής

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:23:00 μ.μ. EEST  

Αν υποθέσουμε ότι μένει η Πολεμική Αεροπορία με 201 μαχητικά 3ης Γενεάς και 35 F-4E και 4 RF-4E(για την μεταφορά του ατρακτιδίου ASTAC) τότε θα μιλάμε για μία δύναμη 240 μαχητικών. Ταυτόχρονα η διαθεσιμότητα των μέσων θα αυξηθεί αφού οι μηχανικοί από τα A-7 και RF-4E θα μεταφερθούν σε άλλες μοίρες. Αν επιπλέων μέρος των κονδυλίων για την υποστήριξη-συντήρηση των A-7 και RF-4E δοθεί στις άλλες μοίρες μαχητικών τότε θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο η διαθεσιμότητα.
Αν υποθέσουμε σε μία κρίση (που η διαθεσιμότητα αυξάνεται κατακόρυφα καθώς κλίνουν όλες οι επιθεωρήσεις) η Πολεμική Αεροπορία θα έχει διαθεσιμότητα στις πολεμικές μοίρες γύρω στο 85% το πρώτο 24ρο μιλάμε για μια παρατακτή δύναμη άνω των 200 μαχητικών. Με 400+ πιλότους που έχει η Πολεμική Αεροπορία (σύμφωνα με τις παλαιές κατά λάθος αποκαλύψεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλου) στις μοίρες μαχητικών, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 1.5 πλήρωμα για κάθε μαχητικό (κάποια μαχητικά θα έχουν 2 πιλότους – βλέπε F-4E/F-16D κτλ).
Άρα 240*0.85= 204 μαχητικά * 1.5 πλήρωμα = 306 * 4 εξόδους ημέρας/νύχτας κατ’ελάχιστον το 24ώρο (Έλληνες πιλότοι σε διεθνής ασκήσεις έχουν κάνει ακόμη και 6 εξόδους σε μία ημέρα, καταστρέφοντας 2 διαφορετικούς στόχους σε κάθε έξοδο..) = 1224 εξόδους ή πάνω από 1300 εξόδους την πρώτη μέρα του πολέμου αν λάβουμε υπόψη και τις πολεμικές αποστολές που θα αναλάβουν τα εκπαιδευτικά Τ-6/Τ-2 (εγγυης υποστήριξης-αντιελικοπτερικές, κτλ) .
Οποιαδήποτε Αεροπορία που έχει ικανότητα να εκτελεί πάνω από 1000 εξόδους το 24ώρο είναι πολύ επίφοβη.
Και οι Ισραηλινοί είχαν 200 μαχητικά στον πόλεμο των 6 ημερών αλλά εξαφάνισαν 500 αεροσκάφη στο έδαφος και τον αέρα των αντίπαλων αραβικών αεροποριών τις πρώτες δύο ημέρες του πολέμου και μετά υποστήριξαν πλήρως τις επιχειρήσεις του στρατού. Ακόμη και στον πόλεμο του 1973 που οι Ισραηλινοί εφνιδίαστηκαν πλήρως στην αρχή και χάσαν πολλά αεροσκάφη από το δίχτυο αεράμυνας των αράβων στο τέλος επικράτησαν έχοντας πάλι μικρότερη αεροπορία αριθμητικώς.
Δεν είναι μόνο οι αριθμοί κατά την άποψη μου. Η Πολεμική Αεροπορία θα παραμείνει η κορυφαία στην περιοχή μέχρι το 2018 τουλάχιστον ακόμα και να μην προβεί σε νέες προμήθειες.
Σε αυτό το διάστημα καλό θα ήταν να αυξήσει τα αποθέματα έξυπνων όπλων και να αναπτύξει τεχνολογίες αποκάλυψης των F-35 (ήδη κάτι ακούγετε ότι ετοιμάζεται) .
Αυτά με αντίπαλο τους τουρκαλάδες. Γιατί αλβανοί (μεγαλοηδεάτες….χαχα το πιο σύντομο ανέκδοτο) και σκοπιανοί (που απειλούνε κι’ολας ότι θα πάρουν την θεσσαλονίκη) απλά δεν υπάρχουν.
Και παιδιά κουλάρετε με τους τούρκους, γιατί τι αεροπορία έχουν αυτοί?? F-4 Και F-5 που τα καταρρίπτουν οι Σύριοι με τα αντιαεροπορικά πολυβόλα του 1960 και στόλο μαχητικών 3ής γενεάς F-16 αντίστοιχο με αυτόν που έχουμε εμείς (χειρότερων ικανοτήτων από τα δικά μας τουλάχιστον μέχρι να τα εκσυγχρονίσουν). Θα έχουν και μια μοίρα F-35 σε ετοιμότητα αν όλα πάνε καλά στην καλύτερη το 2019.

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:42:00 μ.μ. EEST  

@ 1.21:
Ναι, θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα αν είχαμε πάρει Super Hornet: Θα ήταν πολύ χειρότερα.
Θα ήμασταν μάλλον η μόνη χώρα εκτός ΗΠΑ που θα είχε όχι έναν, όχι δύο, αλλά τρεις τύπους μαχητικών τρίτης γενιάς (F-16, Mirage 2000, F-18), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κόστος υποστήριξης.
Η επένδυση στα 90 πρόσθετα F-16 (60 επί Σημίτη, 30 επί Καραμανλή) ήταν η μόνη σοβαρή επιλογή, και κράτησε την ΠΑ σε ένα επίπεδο. Αν είχαμε πάει σε τριαντάδες από το ένα και το άλλο (πρώτα λέγανε 30 F-15, μετά 30 Eurofighter, μετά 30 F-18 και δε συμμαζεύεται), σήμερα θα ήταν μια κουρελού που η εκπαίδευση χειριστών και η υποστήριξη αεροσκαφών θα ήταν αδύνατη.

ΑΧΕΡΩΝ 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:50:00 μ.μ. EEST  

@Alexandros
Πρὰγματι,η Αὶγυπτος μου προκαλεὶ ανησυχὶα.
Ἂν και πιστεὺω ὸτι υπὸ την ηγεσὶα των Αδελφὼν Μουσουλμὰνων θα επιδιὼξει την πρωτοκαθεδρὶα στον αραβομουσουλμανικὸ κὸσμο,ἢ,ὸτι εν πὰσει περιπτὼσει δεν θα την εκχωρὴσει στην Τουρκὶα χωρὶς σκληρὸ παζὰρεμα.
Εδὼ υπὰρχει και ὲνα ιστορικὸ προηγοὺμενο:το 1825 η Αὶγυπτος του Ιμπραὴμ συμμὰχησε με την Τουρκὶα (στο πλαὶσιο της Οθωμανικὴς αυτοκρατορὶας πὰντως),κατὰ των εξεγερμὲνων Ελλὴνων,και ὴταν αυτὴ,η Αὶγυπτος δηλαδὴ,που σχεδὸν ματαὶωσε την ανεξαρτησὶα της Ελλὰδος,πρὶν προκὺψει το Ναβαρὶνο.
Λὶγα χρὸνια αργὸτερα ὸμως,Αὶγυπτος και Τουρκὶα ὲγιναν εχθροὶ,και το 1841 ο Ιμπραὴμ ὲφτασε μὲχρι το Ικὸνιο.
Εὰν στην σημερινὴ συγκυρὶα δεχθοὺμε ὸτι την θὲση της Οθωμανικὴς αυτοκρατορὶας επὲχει ὲνα ὰτυπο σουννιτικὸ χαλιφὰτο,τὸτε ὲχουμε και το πλαὶσιο εντὸς του οποὶου θα πρὲπει να θὲσουμε και τις σχὲσεις μας με την Αὶγυπτο.
Ωστὸσο,και υπὸ την προ'υ'πὸθεση ὸτι τα πρὰγματα εὶναι ὸντως ὸπως τα βλὲπουμε(αφοὺ πολὺ συχνὰ στην γεωπολιτικὴ τα φαινὸμενα απατοὺν),τὸτε θα παρασχεθεὶ στο Ισραὴλ μὶα πρὼτης τὰξεως ευκαιρὶα να αποδεὶξει ὸτι ὲχει αντὶκρυσμα για την Ελλὰδα η περιβὸητη στρατηγικὴ σχὲση.
Πὰντως,απ´ὸτι διὰβασα στο Defence-Point,ὴδη ὲχουμε μὶα πρὼτη δυσφορὶα απὸ ισραηλινὴς πλευρὰς,με παρὲμβαση προς την Γερμανὶα για να αποτραπεὶ η πὼληση στην Αὶγυπτο δὺο γερμανικὴς κατασκευὴς υποβρυχὶων.
Ἲδωμεν.

@μηδενιστὴς
Σωστὰ,αλλὰ δυστυχὼς θεωρητικὼς μὸνον αυτὰ περὶ ποιὸτητος.
Εὰν τα εὶχαμε ενστερνισθεὶ π.χ προ δεκαετὶας και εὶχαμε αξιοποιὴσει τον χρὸνο και το χρὴμα μας,ὼστε σὴμερα να εὶχαμε τα 200 σωστὰ μαχητικὰ μαζὶ με τα περιφερειακὰ τους συστὴματα.
Σὴμερα ὸμως,ὲχουμε την κληροδοτημὲνη κακοδαιμονὶα,αλλὰ οὺτε το χρὴμα,οὺτε,πολὺ περισσὸτερο τον χρὸνο για να επανορθὼσουμε.
Ἂς κρατὴσουμε ὸτι ὲχουμε αξιὸμαχο για τους επὸμενους 18 μὴνες.
Κὰτι μου λαλὰει ὸτι θα δοὺμε σημεὶα και τὲρατα.

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 6:05:00 μ.μ. EEST  

Μιλάμε για πολυάριθμη αιγυπτιακή αεροπορία;!!! ή για ανώτερη ποιοτικά τούρκικη;;!!!
Συγνώμη αλλά, σε ντοκυμαντέρ από τις εκάστοτε αραβοισραηλινές συρράξεις οι εβραίοι τους έκαναν με τα "κρεμμυδάκια" τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα! Μάλιστα παλαίμαχοι ισραηλινοί αεροπόροι εξιστορούσαν πόσο ΑΠΛΑ κατέρριπταν ανώτερα α/φ ΜIG και κάποιος γελώντας, ανέφερε ότι κυνήγησε αιγυπτιακό α/φ μέχρι τη βάση του!! όπου ο πιλότος από την τρομάρα του και τη βιασύνη του για να το προσγειώσει, το έρριξε σε κρατήρα βόμβας από ισραηλινό βομβαρδισμό και το προσγείωσε ΜΙΑ ΧΑΡΑ!

Επίσης η ποιοτικά ανώτερη τούρκικη είναι "ποιοτική" όταν ΔΕΝ ΕΧΕΙ αντίπαλο και το "παίζει μάγκας", όταν χτυπάει γυναικόπαιδα και νοσοκομεία (εισβολή-περίπατος το ΄74!)

Αυτές οι αεροπορίες θα μας προβληματίσουν;!!!

Τα ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ΜΑΣ εκεί πάνω "παιζουν τις κουμπάρες";;;!! ή τους @@@ το κέρατο ΟΠΟΥ τους πετύχουν;;;!!!!

Παιδιά συγνώμη, αλλά για τις ΕΔ--με ΟΛΑ τα στραβά τους-- και ειδικότερα για τους αεροπόρους μας δεν πρέπει να γίνονται συγκρίσεις ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ!! Το αποδεικνύουν ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ πάνω από το Αιγαίο!! και τα γράφω όλα αυτά, όσο κι αν ακούγομαι αιθεροβάμων ή δεν γνωρίζω τα πράγματα "από μέσα"!

Γιάννης
_______

@ Γιάννη

Μπορείς να πεις αιχμηρά αυτό που θες, χωρίς @@@ κλπ.

Mithridates

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 6:11:00 μ.μ. EEST  

Τα όπλα που μπορούσε να φέρει το F/A-18E/F Super Hornet αλλά και το ραντάρ με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του,καθώς η ισχύς των 2 κινητήρων και η εμβέλεια του θα έκανε όχι μόνο τα μογγόλια να βλέπουν εφιάλτες αλλά και των οποιοδήποτε στην ευρύτερη περιόχη!!

Συν το ότι η Boeing μας προμηθεύει και άλλα συστήματα και παρέχει όπλα και για το συγκεκριμένο,

Σαφώς και η πολυτυπία είναι σοβαρό θέμα αλλά ξεχνάς τι θέματα και τιμές έβαζαν οι Γάλλοι για τα mirage.

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 7:47:00 μ.μ. EEST  

Προς Ανώνυμο 1.21 & 6.11:
Οι εξοπλισμοί δεν είναι shopping therapy που κάνουν οι γυναίκες, ούτε βόλτα με το παιδί στα Τζάμπο και "πάρε μου κι αυτό μπαμπά, πάρε μου και το άλλο".
Θέλουν μακροχρόνιο σχεδιασμό και ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ. Αν είσαι αναγκασμένος να διατηρείς τρία διαφορετικά στοκ ανταλλακτικών, τρεις γραμμές υποστήριξης κλπ., είναι λογικό ότι θα έχεις λιγότερα διαθέσιμα ανταλλακτικά για κάθε τύπο αεροσκάφους. Το οποίο (εκτός των προβλημάτων εκπαίδευσης, κόστους κλπ.) σημαίνει ότι την κρίσιμη στιγμή θα έχεις λιγότερα αεροσκάφη διαθέσιμα (το 85% που λέει ο φίλος παραπάνω θα είναι μικρότερο).
Τον πόλεμο δεν τον κερδίζουν τα μπλιμπλίκια και τα 2 μίλια παραπάνω στην εμβέλεια ραντάρ, τον κερδίζει η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ.
Λοιπόν καλό το F-18 και κατανοητή η προσπάθεια της Boeing να μπει στην ελληνική αγορά, αλλά το τρένο το χάσανε το 1985.

Ανώνυμος 20 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:51:00 μ.μ. EEST  

Συμφωνώ με τις οικονομίες κλίμακος αν και ξαφνικά τις ανακάλυψαν όλοι τον τελευταίο καιρό!

Και μια γραμμή υποστήριξης να έχεις αν δεν υπάρχει χρήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Παραβλέπεις το ότι έγραψα για ομογενοποίηση των F-16.Αγνοείς ότι τα Mirage δεν μπορούμε να τα υποστηρίξουμε διότι η γραμμή έκλεισε και οι πρακτικές της Dassault είναι γνωστές ανά το κόσμο σχετικά με τις πωλήσεις και to logistic bakc up και ήδη τα όποια ανταλλακτικά τα αγοράζουμε σε τρελλές τιμές!

Αλλά είπαμε,είμαστε κιμπάρηδες,μόνο καινούριο πράμα και όσο όσο!Για αυτό "πέταξαν" και τα dash-9 από τα ΗΑΕ αλλά και πολλά άλλα!!

Είπαμε μόνο καινούριο!

Αγνοείς ότι το F-18 είναι δικηνητήριο με φοβερή ισχύ ενώ F-16 μονοκηνητήριο με ότι αυτό συνεπάγεται επάνω στο Αιγαίο(και όχι μόνο) με τρελλούς ανέμους να αλλάζουν κατεύθυνση κάθε στιγμή!

Άσε που συνεργάζεται άψογα με τα F-16.

Δεν είναι μόνο τα 2 μίλια στο ραντάρ τα οποία θα σου δώσουν υπερπολύτιμα δευτερόλεπτα να αντιδράσεις ανάλογα,είναι και η εμβέλεια και ο τύπος των όπλων που μπορεί να φέρει αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ναυτιλίας,στόχευσης,κ.α.!

Από την Boeing πήραμε και μας υποστηρίζει σε AH-64 Apache,CH-47D Chinook,C-130J Hercules,Joint Direct Attack Munition (JDAM),Harpoon,Global Positioning System (GPS) IIF,Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3), και άλλα που μου διαφεύγουν.Οπότε δουλειές γίνονται, γιατί πρέπει να φάνε όλοι!

Αλλά επειδή σε κόβω για δημοσιοκάφρο φωτεινό παντογνώστη,χαμένος ο κόπος!

Θα είχαμε δικηνητήριο μαχητικό που δεν θα μπορούσαν να το πιάσουν με τίποτε!!

Εφόσον νομίζεις ότι ο πόλεμος κερδίζεται από την υποστήριξη,μάλλον είσαι άσχετος επ αυτού.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:22:00 π.μ. EEST  

Θυμάμαι πολύ καλά την πρώτη "αγορά του αιώνα". Το F-16 ήταν μια καλή λύση για όλες τις δουλειές, το Μ2000 ήταν καθαρόαιμο αναχαίτησης - κλειστής αερομαχίας και το F-18 ήταν απλώς...όνειρο! Εντάξει, δεν είναι το καθαρόαιμο όπως το Μ2000 αλλά οι δύο κινητήρες, ο εξαιρετικός λόγος ώσης προς βάρος, το μεγάλο φορτίο και οι πολύπλευρες ικανότητές του το έκαναν να ξεχωρίζει. Κόστιζε βέβαια περισσότερο, αρκετά περισσότερο από τα άλλα. Αν η αγορά όμως ήταν για έναν τύπο και δεν έσπαγε στα δύο (αυξάνοντας πολύ το τελικό κόστος αγοράς και χρήσης) θα μπορούσαμε να πάρουμε τα 80 αεροσκάφη που τελικά πήραμε - αν θυμάστε ο στόχος ήταν 120. Τώρα είναι μάλλον αργά για F-18, εκτός αν εισαχθεί σε επαρκείς αριθμούς 60-80 με πιθανή απόσυρση των παλαιότερων F16, M2000. Όλα αυτά βέβαια μετά από πενταετία το λιγότερο.
Τέλος η απόσυρση των Α7Ε και Α7Η είναι τεράστιο σφάλμα γιατί θα αφήσει την ΠΑ χωρίς εγγύς υποστήριξη. Κανένα υπάρχον αεροσκάφος δεν μπορεί να αναλάβει αυτόν τον ταπεινό μεν, υπερπολύτιμο δε ρόλο καλύτερα από το Α7. Επιμένω οτι πρέπει, αντί να τα αποσύρουμε, να σκουπίσουμε ό,τι ανταλλακτικά βρούμε στην Αριζόνα και να φέρουμε και καμμια εικοσαριά ακόμη, εκ των οποίων 7-8 θα έλθουν σε πτητική κατάσταση. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χρησιμοποιήσουμε F16 ή M2000, έστω και τα παλιά, στο ρόλο αυτό. Η χρήση πάλι άλλου μαχητικού, όπως εκπαιδευτικά, στο ρόλο αυτό είναι αυτοκτονία. Τα SLUF (Short Ungly Little Fellow) αντάχουν στο ξύλο και έχουν στοιχειώδεις ικανότητες αυτοάμυνας. Δεν είναι για απόσυρση.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:45:00 π.μ. EEST  

Δεν θα υπάρξει απειλή από 2η πολυάριθμη αεροπορία της περιοχής.

Τα F-16 δεν γίνεται να εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο Block-60. Όταν έχουν αγοραστεί από την Αμερική 140 F-16 στο τέλος δεν γίνεται να πάει κανείς να αγοράσει ξεκάρφωτα 30 F-18E. Αυτά περί ισχυρών κινητήρων του κτλ που θα τα φοβηθούν οι τούρκοι είναι παιδικές φαντασιώσεις.

Για τα Α-7, πέρα τους όποιους συναισθηματισμούς είναι παλαιάς τεχολογίας, κοστοβόρα, πρέπει να μειωθεί η πολυτυπία, να γίνει οικονομία κ.α. Τα Α-7 είναι περισσότερο για εκπαίδευση (LIFT) και για να εξυπηρετούν ,,την ευημερία των αριθμών,,.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:00:00 π.μ. EEST  

@ Mithridates
20 Σεπτεμβρίου 2012 6:05:00 μ.μ.

Καλημέρα. Ζητώ συγνώμη για την επίμαχη φράση, δεν θα ξαναγραφεί.

Γιάννης

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:54:00 π.μ. EEST  

έχω τονίσει παλαιότερα για την μαχητική αξία του f-18. όπως όλα τα α/φ του ναυτικού των ηπα είναι κουτί για το αιγαίο και τις επιχειρήσεις που θέλουμε να εκτελέσουμε. αυτή την στιγμή το ταπεινότατο αυτό α/φ είναι υποδεέστερο μόνο του f-22. κάτι γαλλικά, ρωσικά, γερμανικά τα έχει για πλάκα.
δεν συγκρίνεται καν με τον διακλαδικό τενεκέ που όπως φαίνεται στο USN θα έχει τον ρόλο του f18a πριν φύγει το f14.
τεράστιο α/φ όπως και να το δεις.

ο φίλος "20 Σεπτεμβρίου 2012 4:23:00 μ.μ. EEST" αναφέρει 400 πιλότους και 1200 εξόδους. νομίζω οτι είναι μεγαλύτεροι οι αριθμοί και στις 2 κατηγορίες αφού μεγάλος αριθμός ιπταμένων υπηρετεί στο εξωτερικό και σε θέσεις που σε καιρώ πολέμου καλύπτονται απο έφεδρους αξκους.

το μόνο που με προβληματίζει - για το αν πιάσουμε τον διπλό αριθμό εξόδων - είναι η παλαιότητα των ηλεκτρονικών μέσων σχεδιασμού και το κόλλημα των ΕΕΔ με πρακτικές παλαιότερων δεκαετιών.
επίσης στην ελλάδα είμαστε, ο κάθε δήμαρχος, πολιτικός θα παίρνει στο υπουργείο τηλέφωνο εν καιρώ πολέμου να ζητάει α/φ για την προσωπική του προστασία και την κάλυψη του ξενοδοχείου του... αν δεν βγει κρεμάλα εκεί την πατήσαμε.

μηδενιστής.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:31:00 π.μ. EEST  

@ Ανώνυμο 21.9, 9.51:
Εγώ πάλι σε κόβω για έφηβο που διαβάζει όλα τα αμυντικά περιοδικά και είναι κολλημένος με τα παιχνίδια εξομοιωτών στον υπολογιστή (και πάνω απ' όλα του F-18).
Μόνο ένας έφηβος θα μπορούσε να αρνηθεί ότι ο πόλεμος κερδίζεται με την υποστήριξη. Οι αμερικανοί, που κάτι παραπάνω ξέρουν, λένε:
"Amateurs talk tactics, professionals talk logistics".
Τέλος συζήτησης, για να μη χάνουμε το χρόνο μας με παιδάκια.

Alexandros 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:22:00 μ.μ. EEST  


@Mhdenisth @Axeronta @Agnwstous

Εννοείται πως το βασικό μας πρόβλημα δεν είναι η Αίγυπτος, μιλάμε για το απώτερο μέλλον, ενώ ο κίνδυνος εκεί έγκειται σε διπλωματικό επίπεδο πρωτίστως απλά νομίζω ότι είναι ένα σενάριο που δεν πρέπει να απορρίψουμε, επίσης αν καταφέρει ο Assad να μείνει στην εξουσία στη Syria, τότε τα πράγματα αλλάζουν πολύ για την Τουρκια ακόμα και όσον αφορά την Αίγυπτο, γιατί αν ο Assad πέσει η επομενη κυβέρνηση θα είναι πλήρως ελεγχομενη από την Τουρκια κάτι που θα ευνοήσει στο να συμπαρασύρει και τους Αιγυπτιους στη σφαίρα επιρροής της Τουρκίας. Οι Αιγύπτιοι αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να μιλήσουν για πρωτοκαθεδρία πουθενά, αφού αυτό το καθεστώς είναι σε εμβρυϊκό στάδιο και τώρα προσπαθεί να ελέγξει τον στρατό, άρα χρειάζεται την Τουρκια, καταρχάς τη χρειάζεται για να βελτιώσει την εικόνα του στη Δύση, αλλα τη χρειάζεται ώστε να μπορέσει να εδραιωθεί και στην εξουσία.

Όσον αφορά τις σχέσεις μας με τους Ισραηλινούς, δεν έχουν φτάσει σε αυτό το σημείο ώστε να πούμε ότι θα μπούν αυτοί μπροστά να υπερασπιστούν εμάς, ενώ είναι καλο να μην φτάσουμε καν σε αυτό το σημείο,διότι τότε δε θα μιλάμε για συμμαχία, αλλα θα είμαστε εμείς στη σφαίρα επιρροής του Israel.

Επίσης, όσον αφορά τους πολέμους του Israel, στον πόλεμο των 6 ημερών, η πληροφόρηση που είχε το Israel ήταν απίστευτη, όλη την Αιγυπτιακή Αεροπορία την κατατρόπωσε στο έδαφος, ήξερε όλες τις οχυρωματικές θέσεις στο Golan και τους ξεφτίλισε, στον πόλεμο του Giom Κιπούρ είχε ήδη προμηθευτεί πολύ καλά αεροσκάφη. Και κάτι τελευταίο, δεν αμφισβήτησα την αξια των Ελλήνων πιλότων αλλα δεν νομίζω να είναι κακό ακόμα και αν έχεις τους καλύτερους πιλότους να τους δίνεις τα καλύτερα μέσα για να αντεπεξέλθουν στην αποστολή τους αντί να τους ζητάς να βγάζουν λαγούς από τα καπέλα, και οι Ισραηλινοί έχουν πολύ καλους πιλότους, αλλα δεν τους άφησαν να πετάνε με Mirage 3 και με Kfir, τους πήραν F-15 και F-16 και καινούρια εκπαιδευτικά και ΟΥΑΝ και συντηρούν πάνω από 400 αεροπλάνα. και ξαναλέω θα πρέπει να αποφευχθεί μια αναλογια 2:1.

Όσον αφορά τον άγνωστο που αναλύει τις εξόδους που μπορεί να κάνει η πολεμική αεροπορία, εκεί που διαφωνούμε είναι στον αριθμό των αεροσκαφών, εγώ προσωπικά θεωρώ πως τα πολύ αξιόμαχα αεροσκάφη μετά το 18 ίσως και νωρίτερα θα είναι λιγότερα από 200, βασικά τα Block 50/52, τα 2000-5 και ίσως τα F-4, και αυτά μόνον αν καλυφθούν κάποιες ουσιώδεις ελλείψεις, όπως το σύστημα αυτοπροστασίας στα F-16.

Τέλος, το F-18 E/F ήταν αδύνατο να μπει στο Ελληνικό οπλοστάσιο, πρώτα από όλα για λόγους κόστους, πιο ακριβό αεροπλάνο και σε αγορά και σε συντήρηση πολύ ακριβότερο, κόστος εκπαίδευσης επίσης και ένταξης στην Αεροπορία, αύξηση της πολυτυπίας ktlp, ενώ δεν είχαμε και ανάγκη από βομβαρδιστικό, γιατί κυρίως τέτοιο είναι, το F-16 στον αέρα είναι καλύτερο.


Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:27:00 μ.μ. EEST  

Ok ό,τι πεις μεγάλε!Αφού δεν έχεις επιχειρήματα και φαντάζεσαι ότι θες,φυσικά τελος!

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:02:00 μ.μ. EEST  

Αυτοί που μιλάνε για logistics να μας πουν τι θα ήταν πιο χρήσιμο. Έστω 20 F-18 διαθέσιμα απο τα 40 για παράδειγμα με ραντάρ AESA ή το σημερινό χάλι.
Όταν απέναντι θα έχουν το F-35 μαζί με έναν τεράστιο εκσυγχρονισμένο στόλο απο F-16 και F-4 θα κλαίμε με μαύρο δάκρυ ακόμα και για τα A7 που αποσύρουμε...
Έχετε συνηδειτοποιήσει που θα φτάσουν οι διαθεσιμότητες και οι οροφές με το υπάρχον οικονομικό χάλι στην επόμενη πενταετία; Και με τη Γερμανία στο σβέρκο μας; Αν έρθει και ο ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τότε πάμε για οριστικό λουκέτο. Η ΠΑ σε μια διετία δεν θα μπορεί ούτε τυπικά να επιτελέσει το ρόλο της και σε μια δεκαετία θα αποτελεί μια δύναμη επιπέδου Βοουλγαρίας με καμιά 40 αριά F-16.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:37:00 μ.μ. EEST  

@Αλέξανδρε καλησπέρα

Ξαναλέω: ούτε είχαμε, ούτε έχουμε, ούτε θα έχουμε να φοβηθούμε κάτι απο την αιγυπτιακή ή οποιαδήποτε αεροπορία. εδώ πάμε στο 2 προς 1 που λες με την τουρκική και οι πιλότοι μας γελάνε...

Η συρία δεν θα μπει ποτε κάτω απο τουρκική επιρροή. Εμείς ίσως μπούμε κάτω απο την ισραηλινή - όχι οτι μας χαλάει - αλλά βλέπω οτι θα πρέπει να υπάρχουν και χερσαίες ενισχύσεις αναμεταξύ μας και το 'ίσως' μάλλον θα γίνει 'ποτέ' Αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα δούμε καμία συμμαχία τύπου καναδά-ηπα. Απο την άλλη όμως και οι 2 χώρες αν δουν ένα κοινό εχθρό τότε θα δούμε εξελίξεις τόσο σε αμυντικό όσο και διπλωματικό επίπεδο. φιλίες ανάμεσα σε κράτη φτιάχνουν μόνο οι κοινοί εχθροί.

Οι ισραηλινοί έχουν 400 μαχητικά αλλά δες πόσα έχουν οι εχθροί τους. Έχουν μια ποιότητα σε υλικά αλλά αυτή ήρθε δωρεάν.
Οι ισραηλινοί υπερτερούν όλων όχι γιατί έμαθαν να πετάνε καλύτερα απο εμάς ή τους άγγλους, αλλά γιατί χτίζουν τα αεροπλάνα πάνω στις ανάγκες τους απο το 60 με ντόπια ηλεκτρονικά και συστήματα.
Κάποτε η ΕΑΒ πήγε να φτιάξει τμήμα ηλεκτρονικών αν θυμάμαι καλά και πέσανε 10 κράτη να μας φάνε... Πολλοί οι λόγοι και ένας είναι οτι τα ηλεκτρονικά φτάνουν στο 30% της τιμής ενός α/φ. Κάτι γίνεται στα κρυφά αλλά άλλο να έχεις παραγωγή με 500 άτομα κόσμο.
Τα ίδια και στα πυρομαχικά. Τα ορκ βγάζουν ΜΕΑ, κρουζ κτλ. Ξέρω οτι είχαμε πρωτότυπα 2 δεκαετίες πριν. Τα είδαμε πουθενά;;;
Εκεί πρέπει να εστιάσουμε. Η/Π, Πυρομαχικά, C4I.
Αααα και φυσικά κανα πτητικό γιατί έχει φτάσει ο σμηναγός να παίρνει ίδια λεφτά με την ταμία του ίκα.

Τέλος δεν πιστεύω οτι το F-18Ε θα έμπαινε παλιά. Το βλέπω αδύνατο. ΤΟ βλέπω όμως μελλοντικά σχεδόν σιγουράκι.

μηδενιστής.

Alexandros 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:46:00 μ.μ. EEST  

@mhdenisth, ftwxo kai mono cowboy, Anwnymous

καλησπέρα και από μένα


Δεν ξέρω από που πηγάζει αυτή η σιγουριά σου για τη Syria, αλλα αν ο Assad πέσει τότε η αντιπολίτευση που θα ανεβεί στην εξουσία θα χρωστάει πολλά στην Τουρκια, άλλωστε αυτή τη στιγμή οι Τούρκοι πολεμάνε με το Assad, αν δεν πέσει βεβαια....αλλάζει. Αν η Τουρκια με την Αίγυπτο αποφασίσουν να κηρύξουν AOZ από κοινού τότε ουσιαστικά μιλάμε για συμμαχία, που θα έχει ως σκοπό να αποκόψει τις AOZ της Ελλάδος, της Κύπρου και του Israel, οποτε δεν ξέρω τι μπορεί να δούμε και τους Αμερικανους δεν τους βλέπω και τόσο διατεθειμένους να εμπλακούν σε συγκρούσεις, οποτε θα πρέπει οποια κρίση προκύψει να την αντιμετωπίσουμε μονοι μας, άλλωστε αυτή θα πρέπει να είναι και πάντοτε η τακτική μας και όχι να περιμένουμε άλλους να μας σώσουν, διότι αποδεδειγμένα άλλωστε ποτε αυτοί οι άλλοι δεν ήρθαν.

Οι Ισραηλινοί οπωσδήποτε πήραν στρατιωτική βοήθεια δωρεάν αλλα όπως πολύ ωραία γραφεις παρακάτω δεν επαναπαύθηκαν, αλλα επένδυσαν και δημιούργησαν πολεμική βιομηχανία τόσο κερδοφόρα όσο και τα πετρέλαια της Σαουδικής Αραβίας. Εμείς γιατί δεν κάναμε το ίδιο, γιατί δεν στηρίξαμετις προσπάθειες της δικης μας βιομηχανίας, γιατί δεν αντισταθήκαμε στις αντιδράσεις? Επίσης, εκτος από τα πυρομαχικά που βγάζουν οι Τούρκοι, παράγουν και αεροπλάνα και μάλιστα αναβαθμίζουν από μονοι τους και ανέπτυξαν δικό τους εκπαιδευτικό, εμείς? Βεβαια αυτή είναι άλλη κουβέντα.

Το F-18A/B και C/D είναι άλλο αεροπλάνο από το E/F, τελείως άλλο όμως και σχεδιαστικά διαφορετικό. Το τι θα γίνει μελλοντικά δεν το ξέρω, γιατί η εισαγωγή νέου τύπου είναι μάλλον αδύνατη για τα επόμενα 5-8 χρονια. Το μονο είναι η αναβάθμιση των F-16 50/52, η μερική αναβάθμιση των 30 και ίσως μια αγορά μικρού αριθμού F-16 για κάλυψη απωλειών και ίσως αντικατάστασης αυτών που αποσύρονται, καμια 20aria και αν, είχε η πτήση ένα πολύ ωραίο άρθρο σχετικά πρόσφατα για το πως μπορεί να ενισχυθεί η ισχύς της αεροπορίας στη πολύ δύσκολη αυτή περίοδο. Το A-7, το οποιο αναφέρει ο φτωχός και μονος cowboy, δεν μπορούσε να επιχείρηση αν πρώτα δεν είχε επέλθει εναέρια υπεροχη, μπορεί όντως στο ρολο εγγύς υποστηρίξεως να είναι μακράν το καλύτερο, αλλα εφόσον έχουμε καθαρίσει στον αέρα και τα F-16 μπορούν να κάνουν τη δουλειά, αυτή είναι η αλήθεια, βεβαια ήταν πολύ χρήσιμα τα διθέσια ως εκπαιδευτικά, αυτό είναι σοβαρό κενό, το οποιο κάπως θα πρέπει να λύσουμε.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 4:06:00 μ.μ. EEST  

@21 Σεπτεμβρίου 2012 2:02:00 μ.μ. EEST

φίλε αυτός που μιλάει για logistics λέει το εξής: τί να τα κάνεις τα AESA όταν:
1. δεν υπάρχουν καύσιμα
2. δεν υπάρχουν πυρομαχικά

και το πάω και πιο πέρα

3. δεν υπάρχει εκπαίδευση
4. δεν πληρώνονται οι αξκοι και έχουν 2 παιδιά και γυναίκα άνεργη.

και F-22 να είχαμε με την άνω κατάσταση δεν θα κάναμε τπτ.

Η απόσυρση αεροσκαφών του 70 γλυτώνει λεφτά που θα πάνε στα άνω 4 σημεία.

Βλέπω οτι και συ το ίδιο πράγμα παρατηρείς οπότε δεν ξέρω γιατί διαφωνείτε...

μηδενιστής

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 5:27:00 μ.μ. EEST  

..γνωστές παπαρολογίες που λένε περί οικονομίκων μελετών και για το μάνα που μας προσφέρεται από το αμέρικα!(του χαρίζαν γάΪδαρο κτλ..)Τώρα τις θυμήθηκαν όλοι..έχει τρόπους οικονομίας..θέσεις εξωτερικού,αχρείαστες μονάδες,μαϊμού πτητικά,Φ.Π. και άλλα πολλά τρομακτικά!

Είπαμε καινούριο να ναι και όσο να ναι..είμαστε γαλαντόμοι.

Όταν μείνουμε μόνο με τα F-16 και ο Ντένης μας κόψει το support ώσπου να παραγγείλουμε τα F-35 τί κάνουμε?Τον πίνουμε…!

Για φαντάσου να ανεβάσουν τις ήδη υψηλότατες τιμές στα ανταλλακτικά των Leopard ή απλά να μην μας πουλάνε για ένα διάστημα οι Γερμανοί..τί κάνουμε τότε?

Ας φτιάχναν μια μοίρα μόνο,ένα δικηνητήριο στο Αιγαίο,σίγουρα δίνει μια σιγουρία σε ώση και ασφάλεια τουλάχιστον,αφού πρέπει να είσαι πολύ γκαντέμης για να μείνεις και από τους 2 κινητήρες ταυτόχρονα.

Όπως και να έχει το να έχεις πολυτυπία ή όχι έχει αρνητικά και θετικά και στην περίπτωση μας μια μοίρα με ένα τρίτο τύπο όταν μπορέσουμε μας δίνει περιθώρια ευελιξίας αρκετά.

Ανώνυμος 21 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:52:00 μ.μ. EEST  

Μετά την αγορά 170 και 270 F-16 από την Ελλάδα και τουρκία αντίστοιχα και οι 2 χώρες θα αποκτήσουν το επόμενο μαχητικό της Λόκχιντ που είναι το F-35.

Δεν υπάρχει περίπτωση αγοράς κάποιου άλλου αμερικανικού μαχητικού.

Ανώνυμος 22 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:49:00 π.μ. EEST  

Επιτελους μια συζητηση με παθος ...και πολλα επιχειρηματα απο ολους...! Η ταπεινη μου αποψη ...1) Οπως αναφερθηκε απο αλλων σχολιαστη το F18E/F ειναι πολυ αξιολογο αεροσκαφος αλλα αυτη την στιγμη ειναι ακριβη επιλογη και χριαζεται χρονο να αποδωσει.....Αν αγοραστει νεος τυπος θα ειναι F35......Η λοκχιντ εχει προβαδισμα στην Π.Α. 2) Η ποιο φθηνη επιλογη και ποιο γρηγορη ειναι η αναβαθμιση των F16 BLK52 με AESA και ζευξη δεδομενων ......(ηδη η εταιρια που κατασκευαζει το ρανταρ του F35 και προσφερει ενα απο τα δυο ρανταρ στον διαγωνισμο της Κορεας προτεινε να τοποθετησει στο δικο της AESA την κεραια του F35 που λογικα ανεβαζει τις επιδοσεις) 3) Πρεπει οπωσδηποτε το προγραμμα του πολυστατικου ρανταρ-αισθητηρα που εχει προτεινει ομαδα ελληνων επιστημονων να προχωρησει ! Ηδη εμφανιστηκε πολυ ακριβοτερο ευρωπαικο αντιστοιχο ! Η αρχη ειναι η ιδια με τον τροπο καταριξεις του F117 στην Σερβια......! Στην δικια μας περιπτωση το δυκτιο κεραιων της κινητης τηλεφωνιας και του DIGEA λειτουργουν σαν πομποι ....το μονο που πρεπει να αναπτυχθει ειναι οι δεκτες ! Η αναπτηξη ενος τετοιου συστηματος θα ακυρωσει το κυριο πλεονεκτημα του F35 ...το STELTH....το συγκεκριμενο αεροσκαφος αν χασει αυτη την ικανοτητα ειναι πολυ ποιο ευκολο να αντιμετωπιστει .......εκτος αυτου οι Μογγολοι χανουν την ικανοτητα εφνιδιασμου ..........

ΚΟΒΑ

Ανώνυμος 22 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:32:00 π.μ. EEST  

Μιας κ εγώ ανέφερα το F/A-18E/F Super Hornet,υπενθιμίζω πως το πρότεινα για τότε το 2005 που αγοράστηκαν τα blk 52adv(όχι πως μας χαλάει τώρα άμα φοράει κ AESA)κ την σταδιακή ομογενοποίηση όλων των F-16 52adv!

Ας φτιάχναν μόνο 1 μοίρα και τα χρήματα από τα υπόλοιπα 10(57εκ.$ το ένα περίπου) να τα μετέφεραν για την αναβάθμιση όλων των F-16 σε blk52adv!

Anyway,τώρα,αν αποφύγουμε τον Ντένη και την σαβούρα F35,ας σκουπίσουμε ανα το κόσμο ότι F-16 μπορούμε, για να συμπληρώσουμε την όποια οροφή θέλουμε κ να τα πάμε σε blk52adv ή ακόμη καλύτερα σε Viper με το upgrade να γίνεται στην Ελλάδα!

Το ίδιο και το αυτό κ με τα Mirage..σκούπα σε dash-9&dash-5 να φτιάξουμε 2 μοίρες full και όταν μπορέσουμε κ είναι ok το AESA πάμε στα Rafale.

Βέβαια,λόγω του ότι επειδή δεν παράγουμε πολεμικό υλικό(σε λίγο ούτε σφαίρες!!) κ επειδή τους 2 τελυταίους αιώνες γνωρίζουμε τί έχουμε πάθει από συμμάχους κ φίλους που μας προμήθευσαν κ μας προμηθεύουν,ας βάλουμε κ την Ρωσία στο κόλπο με 1 μοίρα Su-35S.

Έχουν κάνει ήδη εξαιρετικά συμφέρουσα πρόταση κ μπορούμε να τους πίεσουμε κ να τα πάρουμε με τρελή τιμή κ όλα τα παρελκόμενα(όπλα-ηλεκτρονικά) διότι χάρη θα τους κάνουμε!Τρελή διαφήμιση κ αξιολόγηση κ μπαίνουν σε μια περιοχή που την ονειρεύονται αιώνες!Άσε που θα ψάχνονται για χρόνια οι άλλοι για να μάθουν τις δυνατότητες αυτών των τζετ!

Υ.Γ:Τώρα γιατί η LM να δώσει το Viper pack(που είναι ανταγωνιστικό)κ αν το δώσει ενώ πλασάρει το F-35,θέλει μια εξήγηση..

Alexandros 22 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:37:00 μ.μ. EEST  

Φιλε μου εσύ με το F18, λες γιατί να δώσει η LM το πακέτο με το AESA για το F-16 ενώ δίνει το F-35, λοιπόν το F-35 ο κόσμος να γυρίσει ανάποδα θα προχωρήσει και θα είναι καλο. Θα αργήσει λίγο και καλο είναι να περιμένουμε, αλλα θα προχωρήσει γιατί είναι το μοναδικό αεροπλάνο που αναπτύσσουν οι Αμερικανοι, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουν εναλλακτική επιλογή. Η Ελλάδα αν αγοράσει καινούρια αεροπλάνα μπορεί να επιλέξει μόνον μεταξύ των τριών Ευρωπαϊκών και του F-35 και μάλλον το F-35 θα είναι το καλύτερο. Αυτό το λέω γιατί οι Αμερικανοι έχουν ανακοινώσει ότι θα αντικατασταθούν όλοι οι τύποι αεροσκαφών με το F-35, άρα θα είναι το μονο που θα μπορεί να πάρει οικονομικές αναβαθμίσεις και να συντηρηθεί σχετικά οικονομικά. Τα F-18, F-15 θα γίνουν εν τελει πολύ ακριβά στη συντήρηση, ενώ οι πιθανές αναβαθμίσεις τους θα είναι ακόμα πιο ακριβές, γιατί αποσύρονται από τον Αμερικανικο στρατό. Το F-16 λόγω του τεραστιου αριθμού δεν θα αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, ενώ με τις αναβαθμίσει θα έχει και κάποια κοινά ανταλλακτικά με το F-35, αλλα τελικά και αυτό θα αποσυρθεί αν και η LM προβάλλει ως πλεονέκτημα το ότι μπορούν τα δυο αεροσκάφη, το αναβαθμισμένο F-16 με το F-35, να λειτουργήσουν μαζί στο πεδίο της μάχης, άρα δείχνει ότι θα κρατηθεί η γραμμή υποστήριξης του για πολλά χρονια ακόμα. Η απόσυρση των αεροσκαφών βεβαια θα γίνει σε βάθος χρόνου δέκα ετών από όταν μπει σε παραγωγή το F-35 και ίσως για κάποιους τύπους και περισσότερο, αλλα εν τελει το F-35 θα υπάρχει. Το ίδιο ισχύει και για τα δυο ευρωπαϊκά, μόνον αυτά θα μείνουν σε υπηρεσία και θα μπορούν να συντηρηθούν. Παράδειγμα της έλλειψης αναβαθμίσεων αποτελεί το F-18 C/D για το οποιο δεν προβλέπεται καμια αναβάθμιση και οι Αυστραλοί προσπαθούν να δουν τι θα κάνουν για να τα αντικαταστήσουν, το ίδιο ισχύει με το F-15 αν και εκεί η Boeing έβαλε AESA, αλλα ψάχνουν να βρούν και πως θα επεκτείνουν τις πτητικές του ώρες γιατί άργησε το F-35, ενώ το ΣΑ θα πετάει μονο από τη Σαουδική Arabia και δεν προβλέπεται αγορά του από την Αμερική, τουλάχιστον ως τώρα. Αλλα για εμάς οι επιλογές θα είναι μεταξυ F-35, Ραφάλε, Eurofighter, Γκρίπεν, και εν tw μεταξύ ίσως κάποια αναβάθμιση F-16 κανένα μεταχειρισμένο Mirage 2000-5 η F-16 αν και είναι δυσεύρετα αυτά που αξίζουν, Block 40 και πάνω δηλαδή. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή μαχητικού θα είναι οικονομική καταστροφή, τώρα το 2003-5 ήταν άλλη περίπτωση, αλλα και πάλι νομίζω δεν συνέφερε το F-18, έγινε η σωστή επιλογή, ούτε τα Ραφάλε/Eurofighter συνέφεραν γιατί ήταν αεροπλάνα σε πειραματικό στάδιο, ενώ το Eurofighter παραμένει τέτοιο σε μεγάλο βαθμό ακόμα ειδικά όσον αφορά τις αποστολές κρούσης. Το F-16 ήταν μονόδρομος!

Μanolis 22 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:11:00 μ.μ. EEST  

Το πραγματικο προβλημα με τα Α-7 κατα τη γνωμη μου ειναι οτι με την αποσυρση τους η ΠΑ χανει τοσο μεγαλο ποσοστο ικανοτητας εγγυς υποστηριξης του ΕΣ - δηλ. διακλαδικης συμμετοχης - που δεν αναπληρωνεται ευκολα. Τα F-16 δεν μπορουν να βρισκονται παντου. Τα αναγνωριστικα Φαντομ αντιθετα, εχουν πολλα υποκαταστατα στην αποστολη τους και η αποσυρση τους δεν ειναι το ιδιο επιβλαβης.

Ανωνυμε 22 Σεπτεμβρίου 2012 11:32:00 π.μ. EEST , σιγουρα καπου εχω ξαναδιαβασει τις αποψεις σου. Εαν ειναι να ''παρουμε'' μια μοιρα F/A-18E/F Super Hornet και αλλη μια Su-35S ετσι ανετα ,με αυτη τη συλλογιστικη δεν βρισκω κανενα λογο να μην ''παρουμε'' εστω απο μιση μοιρα F-22 και PAK-FA ,αλλα και μια μοιρα Eurofighter Tranche-1 που περισσευει απο τους Γερμανους, και βεβαια καμια 50αρια καϊνάρια Α-10 να βολταρουν στον Εβρο, τωρα που τα Α-7 αποσυρονται. Λυπαμαι που το λεω ομως διαβαζεις ακριτα πολλα περιοδικα και ιστοσελιδες του χωρου και συγχεεις πραγματα. Οχι οτι δεν αρχισαμε ετσι πολλοι απο οσους γραφουν την αποψη τους εδω κι'αλλου , ομως θα επρεπε να εχεις προσεξει οτι δεν υπαρχει αεροπορια στον κοσμο (εκτος Αφρικης ισως), που να εχει 9-10 μοιρες με 100% διαφορετικα μαχητικα καθεμια. Υπαρχουν πολλοι και σοβαροι λογοι γι'αυτο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP