Προσγείωση αεροσκάφους F-16D της Πολεμικής Αεροπορίας με απώλεια ριναίου τροχού

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Διθέσιο αεροσκάφος Advanced F-16D της 335 Μοίρας κατά τη διάρκεια της απογείωσης για εκπαιδευτική αποστολή απώλεσε το τροχό από το ριναίο σκέλος, περιστατικό εξαιρετικά σπάνιο για μαχητικό αεροσκάφος στα σύγχρονα αεροπορικά χρονικά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, το πλήρωμα κατάφερε να προσγειώσει το αεροσκάφος με ασφάλεια στην 116ΠΜ/Αεροδρόμιο Αράξου. Η αρμόδια επιτροπή διεξάγει έρευνα για τα αίτια του περιστατικού που πιθανόν προκλήθηκε από αστοχία υλικού ή αμέλεια κατά τη διάρκεια συντήρησης. Πάντως, για την ιστορία και μόνο, αξίζει να σημειωθεί ότι η 116 Πτέρυγα Μάχης είχε αποτελέσει στόχο δολιοφθοράς το Μάιο του 2003 όταν και βρέθηκαν μεταλλικά αντικείμενα μέσα σε κινητήρες μαχητικών αεροσκαφών Α-7, με τον τότε Α/ΓΕΑ να κάνει λόγο για “προδοσία” και “ατιμία”.

Πηγή

9 σχόλια:

Ανώνυμος 19 Μαΐου 2011 στις 12:19:00 μ.μ. EEST  

MΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ!!!!! ΓΑΤΟΙ !!!!!!!!!!!

dimosthenis21 19 Μαΐου 2011 στις 3:01:00 μ.μ. EEST  

θέλει μεγάλη προσοχή και υψηλό φρόνιμα,ειδικά τώρα που οι καιροί που ζούμε είναι χαλεποί,ο εχθρός είναι είδη εντός και τα κάστρα πέφτουν από μέσα.

Ανώνυμος 19 Μαΐου 2011 στις 3:08:00 μ.μ. EEST  

Αν υπάρχει κάποια πηγή σχετικά με το παλιό περιστατικό θα ήταν χρήσιμη για εμάς τους νεώτερους της παρέας!

enkripto 19 Μαΐου 2011 στις 3:54:00 μ.μ. EEST  

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, Τετάρτη 21 Μαΐου 2003

Αραξος: Δολιοφθορά σε 3 μαχητικά

Νέα ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ αναμένεται να λάβει μέσα στις επόμενες ημέρες το θέμα της απόπειρας δολιοφθοράς που παρατηρήθηκε στην Αεροπορική Βάση του Αράξου.

Ηδη χθες η Νέα Δημοκρατία κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «προκειμένου να διασώσει την εικόνα της, δεν διστάζει να ζημιώσει ακόμη και τα συμφέροντα άμυνας και ασφάλειας του ελληνικού λαού, αποποιούμενη τις τεράστιες ευθύνες της ή μετακυλίοντάς τις σε κατώτερα κλιμάκια».

Το πρόβλημα του Αράξου προέκυψε την περασμένη Πέμπτη, όταν μέσα σε κινητήρες αεροσκαφών A-7 Corsair, βρέθηκαν μεταλλικά αντικείμενα, όπως κατσαβίδια και βίδες.

Την επομένη, βρέθηκαν παρόμοια αντικείμενα και μέσα σε κινητήρες οι οποίοι είχαν «κατέβει» από τα αεροσκάφη και βρίσκονταν στους επισκευαστικούς χώρους. Συνολικά μεταλλικά αντικείμενα βρέθηκαν σε τρία αεροσκάφη και δύο κινητήρες.

«Και όταν ένα τέτοιο περιστατικό επαναλαμβάνεται, τότε δεν μπορεί να οφείλεται σε αμέλεια», παρατηρούσε χθες στέλεχος του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ενώ στην ίδιο τον αρχηγό του ΓΕΑ αποδίδονται χαρακτηρισμοί όπως «προδοσία» και «ατιμία».

Από χθες βρίσκεται στην Αεροπορική Βάση του Αράξου, που φιλοξενεί συνολικά 96 Corsair, κλιμάκιο το οποίο διενεργεί Ενορκη Διοικητική Εξέταση, ώστε να προκύψουν οι υπεύθυνοι αυτών των ενεργειών, που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η εξαγωγή όμως οριστικών συμπερασμάτων, δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού τα πρόσωπα που έχουν σχέση με τη συντήρηση των αεροσκαφών ή που έχουν πρόσβαση σ΄αυτά, υπολογίζονται σε 40 έως 50.

Στο μεταξύ ο υπεύθυνος του Τομέα Εθνικής Αμυνας της Νέας Δημοκρατίας κ. Σπ. Σπηλιωτόπουλος σε χθεσινή του δήλωση, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «Η προσπάθεια απόκρυψης των σοβαρών αυτών περιστατικών, που άρχισαν από τον περασμένο Δεκέμβριο, αποδεικνύει την αδιαφορία και την ανικανότητα της ηγεσίας να αντιμετωπίσει και να προλάβει άμεσα και αποτελεσματικά μία τόσο σοβαρή υπόθεση, με άγνωστες προεκτάσεις και κίνητρα, που τροφοδοτεί τη σεναριολογία».

Ανώνυμος 19 Μαΐου 2011 στις 4:15:00 μ.μ. EEST  

Υποθέτω ότι αν βγήκε πόρισμα και δόθηκε στη δημοσιότητα, κάπου στα ψιλά θα πέρασε... Δύο είναι τα θλιβερά ενδεχόμενα, η ασφάλεια των εγκαταστάσεων είναι της πλάκας, ή ακόμα χειρότερα υπάρχουν αρουραίοι με στολή.

Ανώνυμος 20 Μαΐου 2011 στις 9:44:00 π.μ. EEST  

Υπήρξε και παλαιότερη περίπτωση πιθανής δολιοφθοράς στους κινητήρες των Α7 γύρω στο 83-84 (?) που νομίζω είχε αναφερθεί σαν πιθανή αιτία για 2 απώλειες. Είναι πολλά χρόνια πίσω και δεν θυμάμε λεπτομέρειες αν έχει κάποιος στοιχεία ας μας θυμίσει την ιστορία.

ΑΧΕΡΩΝ 21 Μαΐου 2011 στις 9:04:00 π.μ. EEST  

@20-5 9.44
Ηταν το 1982,Οκτωβριο η Νοεμβριο,δεν γνωριζω πολλα πραγματα,αλλα στο περιοδικο ''Πτηση''ειχε υπαρξει ενα σχολιο απο την συνταξη,οπου αναφεροταν και το εξης:''αποκλειεται να ηταν σαμποταζ.Στην Ελλαδα,απλουστατα,δεν υπαρχουν ανθρωποι ικανοι για κατι τετοιο''.
Ισως πρεπει να αναθεωρησουμε.

Manolis 29 Σεπτεμβρίου 2011 στις 8:59:00 μ.μ. EEST  

Το επισοδειο στον Αραξο, κυκλοφορησε οτι εγινε ως ... ''αντιποινα'' για τη μεταφορα της μοιρας απο την Κρητη στην Πελοπονησο. Δεν εχει σχεση με το νεο περιστατικο με τα f16. Και τωρα υπαρχουν αντιδρασεις για τη μεταφορα (λογω οικονομιας) των πυροσβεστικων απο τη Θεσσαλονικη στην Ελευσινα. Εαν υπαρξει δολιοφθορα σε αυτα, ισως οι λογοι να ειναι παρομοιοι...

ΑΧΕΡΩΝ 29 Σεπτεμβρίου 2011 στις 11:02:00 μ.μ. EEST  

Μανωλη,αυτα τα περι ''αντιποινων'',εστω και εντος εισαγωγικων,εχεις επιγνωση του τι σημαινουν;
Η δολιοφθορα,η οπως τελος παντων το αποκαλεσουμε,ελαβε χωρα στην ΕΑΒ,οχι στην Μοιρα.
Και οσο για την 335,δεν σταθμευε στην Κρητη.Προφανως εννοεις οτι τμημα του προσωπικου της 115 Πτερυγας μετατεθηκε στον Αραξο,για να εκπαιδευσουν τα νεα πληρωματα αερος και εδαφους στο Α-7.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP