8 ναυτικά μίλια απο την Αλεξανδρούπολη το "Τσεσμέ"

Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

Εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας βρίσκεται από τη Δευτέρα τα μεσάνυχτα το ερευνητικό τουρκικό σκάφος «Τσεσμέ». Το σκάφος πλέει μεταξύ Θράκης και Σαμοθράκης σε απόσταση οκτώ μιλίων από τις ελληνικές ακτές.

Τις κινήσεις του τουρκικού σκάφους παρακολουθεί πλωτό του λιμενικού. Επίσης παραμένει νοτίως του Καστελόριζου το «Πιρι Ρέις» εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και παρακολουθείται από πλοίο του λιμενικού.

«Εδώ και μερικές εβδομάδες η Τουρκία επιχειρεί να δημιουργήσει συνθήκες έντασης και να οξύνει την κατάσταση στο Αιγαίο, αναμασώντας τις γνωστές της θέσεις που κινούνται εκτός διεθνούς νομιμότητας και αμφισβητώντας κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας», τόνισε τη Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας σχολιάζοντας τις κινήσεις του τουρκικού ερευνητικού σκάφους «Πιρι Ρέις».

www.kathimerini.gr

23 σχόλια:

Ανώνυμος 20 Ιουλίου 2010 στις 3:39:00 μ.μ. EEST  

Αυτό το "παρακολουθείται από πλωτό του λιμενικού σκάφους" κινδυνεύει να καταντήσει ανέκδοτο.
Στο τέλος τα "πλωτά" του ΛΣ θα συνοδεύουν τα τούρκικα πλοία μέχρι τα λιμάνια μας, όπως περίπου γίνεται με τους πλοηγούς των κρουαζιερόπλοιων...
Πώς το έλεγε ο Μποστ;
Κουνηθόμεν, λιγισθώμεν, δίσκολα παραδοθόμεν...

Ανώνυμος 20 Ιουλίου 2010 στις 4:19:00 μ.μ. EEST  

Τό Αιγαίο τό ξεπούλησε Ό GEOFRY GEORGE PAPADREOU ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΑΚΟΜΑ; Αντιδράσεις μαρτίου τού 1987 ξεχάστες τες.Τώρα μάς κυβερνούν οί κοσμοπολίτες ολίγον Έλληνες καί οί αμερικανοί συμβουλοί τους ΠΑΝΟΣ

Ανώνυμος 20 Ιουλίου 2010 στις 5:24:00 μ.μ. EEST  

George give all them!Κοσμοπολίτη μου εσύ,Γιωργάρα κανο-νιέρη!Εσύ μόνο εσύ,θα μας σώσεις!Εσύ George μόνο σε σένα στηριζόμαστε,δώστα αγορίνα μου όλα δώστα μαζί με τον Πάγκαλο και την υπόλοιπη κουστωδία σου.

Ανώνυμος 20 Ιουλίου 2010 στις 7:17:00 μ.μ. EEST  

Εμ με Πάγκαλο αντιπρόεδρο και Γιωργάκη Πρόεδρο ακόμα δεν είδαμε τίποτα!

Άκρως αναμενόμενο, ας είναι καλά και όσοι τους ψήφισαν.

Αρματιστής 20 Ιουλίου 2010 στις 8:45:00 μ.μ. EEST  

Σήμερα στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ, στις “1530″, (δηλαδή στο μέσο του δελτίου για να καταλάβουμε τη σημασία που δίνει το κρατικό κανάλι στο γεγονός), αναγνώστηκαν οι σχετικές ανακοινώσεις της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, για την θλιβερή επέτειο, της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, την 20 Ιουλίου 1974. Είπαν τις καρμπόν ανακοινώσεις που εκδίδουν κάθε χρόνο για «δήθεν» καταδίκες, αυστηρό μήνυμα(!!!) του πρωθυπουργού προς τη Τουρκία και οι γνωστές ανούσιες μπουρδολογίες, την ίδια ώρα που το Πιρί Ρέις μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου και το «ΤΣΕΣΜΕ» 8 ν.μ. από την Αλεξανδρούπολη παραβιάζουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στην υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου και γενικότερα η Τουρκία μας προκαλεί και μας ντροπιάζει με το χειρότερο τρόπο.

· Βλέπω ελάχιστα τηλεόραση και δεν γνωρίζω. Τρισάγιο στη Μητρόπολη και κατάθεση στον Άγνωστο έγινε; Για να τιμήσουμε τους νεκρούς, τους αγνοούμενους και τους λοιπούς ήρωες που αγωνίστηκαν για να μη περάσει η Τουρκιά, βρε ελαχιστότατοι του Έθνους!

· Κανένα επετειακό αφιέρωμα στα κρατικά κανάλια είδατε; Για τα ιδιωτικά δεν χρειάζεται να ρωτάμε.

· Κάτι άλλο που θα μπορούσε να γίνει για να μη “ξεχαστούμε”, καταλάβατε να έγινε; Όπως πχ να γίνει μια σχετική τελετή στο προεδρικό μέγαρο, για να τιμηθούν οι ζωντανοί, οι τραυματίες, οι χήρες, τα παιδιά που δεν γνώρισαν το πατέρα τους, οι γονείς των νεκρών και των αγνοουμένων! Αλλά τι λέω τώρα. Ήμουν στη Κύπρο πέρυσι τέτοια εποχή …. και εκεί ακόμα, το “δεν ξεχνώ”, είναι σχεδόν παρελθόν

Από την άλλη:

· Ο πρωθυπουργός μας και ο γιος του Κυπριανού ανταλλάξανε αδιάφορες φωτογραφίες με την ημέρα μνήμης.

· Συνεχίζουμε τις συζητήσεις με τους Τούρκους για την επίλυση του Κυπριακού προβλήματος, πάντοτε όμως, στη βάση μιας χειρότερης προοπτικής από τη τελευταία και ειδικότερα σήμερα που όλοι οι υποστηρικτές και οι συντάκτες του επαίσχυντου σχεδίου Ανάν, ασκούν την εξουσία.

· Ο Ρεαλισμός αποτελεί έννοια άγνωστη, αλλά τα χρόνια περνάνε γρήγορα. Κανένας δεν θέλει να καταλάβει και στη Κύπρο και εδώ, ότι η οποιαδήποτε λύση του προβλήματος στη βάση κάποιου συνεταιρισμού, θα είναι η ταφόπετρα του Κυπριακού Ελληνισμού.

· Η Ελλάδα συζητά με τη Τουρκία για “μερίσματα ειρήνης”, ενώ η Τουρκία υπερεξοπλίζεται και κάθε μέρα που περνά μας φτύνει χυδαία.

· Οι κυβερνώντες στην Αθήνα, κυριαρχούμενοι από τις γνωστές φοβίες τους απέναντι στο σουλτάνο, δεν έχουν τολμήσει να εμποδίσουν το άνοιγμα, έστω και ενός κεφαλαίου των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας με την Ε.Ε., την ίδια στιγμή που η Τουρκία δεν τηρεί τη συμφωνία για την έναρξη του ενταξιακού διαλόγου, απαγορεύοντας στα πλοία υπό Κυπριακή σημαία, τη προσέγγιση στα Τουρκικά λιμάνια.

· Ο αφοπλισμός και η αποστρατικοποίηση του έθνους συνεχίζεται, σε Ελλάδα και Κύπρο.

· Η μυστική διαπραγμάτευση για λύση των ανύπαρκτων Ε/Τ προβλημάτων συνεχίζεται και μάλλον σε συνθήκες απόλυτα δυσμενείς για την Ελλάδα.

· Η Τουρκία συμπεριφέρεται ωσάν το Αιγαίο να έχει μοιραστεί στη μέση και απλώς καθυστερεί η ανακοίνωση, μέχρι να το εμπεδώσουμε, εμείς οι ιθαγενείς.

Θλίψη για τη κατάντια μας και τίποτε άλλο.

Για να μπορέσουν οι σύγχρονοι κοτζαμπάσηδες, που κυβερνούν αυτό το τόπο, να “λύσουν” τα “προβλήματα”(;;) με τη Τουρκία, σύμφωνα με τις επιταγές των κηδεμόνων τους, έπρεπε να βάλουν στο ψυγείο τα εθνικά ανακλαστικά του έθνους. Και δυστυχώς το πέτυχαν απόλυτα.

Καληνύκτα σας και ο τελευταίος να σβήσει τα φώτα.

Ανώνυμος 21 Ιουλίου 2010 στις 7:48:00 μ.μ. EEST  

Κύριοι αυτοσυγκράτηση. Δεν θα γίνει δα και πόλεμος.

Ανώνυμος 21 Ιουλίου 2010 στις 10:14:00 μ.μ. EEST  

@ Ο/Η Αρματιστής είπε...
20 Ιουλίου 2010 8:45:00 μ.μ. GMT+0300

Αγαπητέ μου σχολιαστή, πολύ ρομαντικό και ιδεαλιστή σας βρίσκω σε σχέση με την σημερινή πραγματικότητα.
Δεν ειναι κακές οι σκέψεις σας , η αγάπη για την πατρίδα μας και τον Ελληνισμό γενικά.
Και εγώ αγαπώ την πατρίδα μου, αλλά βλέπω και την σημερινή πραγματικότητα οπως εχει διαμορφωθεί.
Ας απαντήσω τώρα λίγο στα κομμάτια του σχολίου σας.

1. Για την θλιβερή επέτειο της Τουρκικής εισβολής στην Κύπρο και με ολα τα μετέπειτα δεινά.
Κάποιοι τους εδωσαν το δικαίωμα για αυτο πού εκαναν. Δυστυχώς δεν θα το μάθουμε ποτέ.
Δεν συμφέρει να ανοίξει κάποιους εως πολλους ο φάκελος της Κύπρου.
Απο την αλλη ομως !!
Εδώ στην ιδια τήν Κύπρο μέσα δεν νοιάζονται οι ιδιοι γιά την κατάσταση πού εχει διαμορφωθεί σήμερα.
Εκατοντάδες Κύπριοι περνάνε τις βραδυνές ωρες στις ζώνες του ψευδοκράτους οχι να επισκεφθούν τυχόν εστίες των προγόνων τους αλλά τα καζίνο γιά τζόγο.

2. Ερχομαι τώρα στην τρομοιστερία που σκορπίζουν τα ΜΜΕ για τις ερευνες του "Πίρι Ρέις" κλπ.
Βλέπω οτι σας εχει επηρρεάσει και εσάς κάπως.
Θα χαρακτηριστώ Ανθέλληνας και μπορεί να εξαγριώσω τούς αναγνώστες αν εκφράσω κάποιες αιρετικές απόψεις εδώ.
Ειμαι Ελληνας 100% στην ψυχή και στην συνείδηση.
Δέν μπορώ ομως να μήν δεχτώ οτι και οι Τούρκοι κάπου πατάνε νομικά -εχουν και αυτοί τα νομικά επιχειρήμα τους- και κάνουν αυτά που κάνουν.
Τα χωρικά ύδατα μας ειναι 6 μίλια αυτή την στιγμή.
Τό πρόβλημα δεν ειναι κυρίως για τούς Τούρκους η επέκτασή τους στα 12 μίλια.
Τό πρόβλημα το εχουν οι Ρώσοι, οι Βούλγαροι,οι Ρουμάνοι.
Αν επεκταθούν στα δώδεκα ν.μ τα χωρικά μας υδατα αυτομάτως από το υψος Ικαρίας Μυκόνου ενωνονται τα χωρικά υδατα και το βόρειο τμήμα του Αιγαίου γίνεται κλειστή θάλασσα.
Αυτό φοβούνται τά της Μαύρης Θάλασσας κράτη.
Ανοίγονται τότε για αυτούς καινούργιες εις βάρος τους διαδικασίες του ελέγχου της ναυσιπλοίας.
Καί στον ΙΜΟ (International maritime organ/on) αυτοί κυρίως και οι ....αλλοι φίλοι και συμμαχοί μας(Τρομάρα μας) βάζουν κυρίως τα εμπόδια.
Δεν θέλουν ελεγχο ναυσιπλοίας στο Αιγαίο, θέλουν ελεύθερη ναυσιπλοία.
Δέν χρειάζεται τελικά πανικός με το "Τσεσμέ" και το "Πίρι Ρέις".
Δίνουμε δικαιώματα αν φερθούμε διαφορετικά στην Τουρκία.
Με αυτα που κάνουμε λένε εδω και εκεί ορίστε οι Ελληνες θέλουν να ελέγχουν τα πάντα στο Αιγαίο.
Και διεθνώς σήμερα επικρατεί διαφορετική φιλοσοφία, δυστυχώς οχι ταυτόσημη με τίς επιθυμίες μας.
Και τα ερευνητικά να βρούνε κοιτάσματα δεν μπορούν να τα εξορύξουν.
Δεν ρισκάρουν να επενδύσουν οι ξένες εξιδεικευμένες πετρελαικές εταιείες σε μη ξεκάθαρες κυριαρχικού ελέγχου περιοχές.

3.Παρακάτω σχολιάζετε τα της επίλυσης του Κυπριακού.
Ποιάς επίλυσης?
Μάλλον εκεί κάτω δεν την θέλουν την επίλυση στις εθνικές διαστάσεις και στο δικό μας συναισθηματικό σκεπτικό.
Δεν την θέλουν μάλλον για οικονομικούς λόγους.
Το ελεύθερο τμήμα εχει γνωρίσει τεράστια οικονομική ανάπτυξη.
Ελάχιστοι εχουν πλέον (οι υπέργηροι)την επιθυμία να γυρίσουν στις προγονικές τους εστίες.
Από τους νεώτερους κανενας δεν εγκαταλείπει το σπίτι του οπου ζεί σήμερα να πάει να μείνει εκεί.
Το ενδιαφέρον των περισσοτέρων σήμερα ειναι να πάρουν αποζημιώσεις για τίς περιουσίες που εχασαν η να τις πάρουν πίσω και να τις πουλήσουν σε Αγγλους που δείχνουν ενδιαφέρον για αγορές.
Και δεν θέλουν οι χορτάτοι σήμερα Ελληνοκύπριοι να ενωθεί το νησί γιατί αν πραγματικά ενωθεί σε ενα το νησί θα χρειαστεί να μοιραστούν τα .....υπάρχοντά τους οι Ελληνοκύπριοι με τους πεινασμένους Τουρκοκύπριους.
Θα γίνει κάτι ιδιο που εγινε με τους Δυτικογερμανούς που ενώθηκαν με τους Ανατολικογερμανούς.

4. Αφήνω τελευταίο το θέμα των παλλικαριών που έπεσαν πριν 36 χρόνια μαχόμενοι.
Αιωνία τους η μνήμη και απο ψηλα αν μάς βλέπουν θα εχουν ενα ερώτημα και μόνο στα χείλη τους.
Το γιατί θυσιάστηκαν.

ΥΓ. Θα μπαίνω οποτε εχω να πώ κάτι. Θα υπογράφω σαν qrfcaptain.
Σάς ευχαριστώ και συγνώμην για τις οποιες αντίθετες απόψεις μου.

AegeanHawk 21 Ιουλίου 2010 στις 11:00:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ Αρματιστή μια σοβαρότατη ένσταση στα λεγόμενά σου περί της επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια και των αντιρρήσεων των κρατών της Μαύρης Θάλασσας.

Ουδέποτε έχω διαβάσει ή ακούσει έστω και δια της "πλαγίας" οδού αντιρρήσεις των κρατών που αναφέρεις.

Ποιά είναι τα νομικά επιχειρήματα των Τούρκων στα οποία πατάνε ?....

Στη διεθνή ναυσιπλοΐα χρησιμοποιείται συνεχώς το στενό της Ανδρου απο όλα τα πλοία που η ρότα τους τα οδηγεί στην Δυτικη Μεσόγειο. Το στενό της Ανδρου αλλά και των Κυθήρων είναι Ελληνικά χωρικά ύδατα. Αρα είτε 6 είτε 12 υπάρχουν μεγάλα κομμάτια του Αιγαίου που είναι Ελληνική Θάλασσα.

Η μόνη χώρα που έχει "αντίρρηση" στην επέκταση των χωρικών υδάτων είναι η Τουρκία με την εκφρασμένη απειλή πολέμου.

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 12:32:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ φίλε qrfcaptain
Αναφορικά με αυτά που γράφεις:

Στην παράγραφο 1.
Νομίζω ότι συμφωνούμε απόλυτα στη στην κεντρική ιδέα. Γράφω ότι και εγώ διαπίστωσα, ότι και στη Κύπρο ξεχάσανε το «δεν ξεχνώ». Γνωρίζω ότι οι επισκέψεις στη κατεχόμενη περιοχή, γίνονται πλέον για αναψυχή, σεξ, καζίνο και για παρακολούθηση της αναπαράστασης της «αποβατικής» επιχείρησης των Τούρκων στη Κερύνεια. . Απόλυτα θλιβερό το γεγονός. Αλλά γιατί η έκπληξη;; Τη Τουρκική απόβαση στο Πεντεμίλι την 20 Ιουλίου 1974, την αντιμετώπισε μόνο του το 251 τάγμα πεζικού της Εθνικής φρουράς, σε ένα τριήμερο ηρωικό αγώνα, χωρίς να λάβει καμιά ενίσχυση από τα υπόλοιπα 30 τόσα τάγματα, ενεργά και επιστρατευόμενα… και ήταν και μειωμένης σύνθεσης… Και το 251 ΤΠ, πέρασε στην αθανασία… Και ο διοικητής του Αντισυνταγματάρχης Κουρουπής αγνοείται και δεν έχει τιμηθεί.... Κανένας άλλος δεν ήθελε να πάει στη φωλιά του κούκου... Όλοι τρέχανε να εξαλείψουν τους θύλακες.. Και η Ελλάδα απούσα...

Στη παράγραφο 2.
Εγώ δεν έκανα λόγο για το θέμα των 12 ν.μ.. Οπωσδήποτε έχω άποψη και πιθανό να μην αρέσει, αλλά επειδή είμαι διεκδικητικός τύπος, ασπάζομαι το διεθνές δίκαιο που δίνει τη δυνατότητα στη χώρα μου να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ν.μ.. Πάνω απ’ όλα όμως, δεν μπορώ να συμβιβαστώ στην ιδέα ότι λουφάζω, επειδή κάποιος με απειλεί με πόλεμο, αν ασκήσω νόμιμο δικαίωμά μου. Το Πίρι Ρέις είχε απλώσει τα καλώδια του σε περιοχή που έστω και με την αρχή της μέσης γραμμής, αποτελεί μέρος της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Αν δεν αντιδράσεις δυναμικά (όχι να το βυθίσεις), αν δεν υποβάλεις διαβήματα, αν δεν κάνεις κάτι που να έχει κόστος για τον άλλο, τότε αυτό σημαίνει σιωπηρή αποδοχή και θα ληφθεί υπόψη εν καιρώ. Πάνω απ’ όλα όμως, υπάρχει η συμφωνία της Βέρνης, με βάση την οποία και οι δύο χώρες δεσμεύονται να απόσχουν από ενέργειες στην υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου. Τη συμφωνία αυτή από ότι φαίνεται η Τουρκία την παραβιάζει, ως συνήθως. Και αυτό μένει αναπάντητο. Και ακόμα συνεχίζουμε να πιστεύουμε τις δήθεν καλές προθέσεις της Τουρκίας και εδώ και στη Κύπρο.

Στη παράγραφο 3.
Γενικά συμφωνούμε.
Εγώ πιστεύω ότι, «ότι κερδήθηκε μα αίμα, επιστρέφεται μόνο με αίμα. Και αίμα δεν είναι κανένας διατεθειμένος να χύσει. Για αυτό γράφω ότι απουσιάζει ο ρεαλισμός και ότι η οποιαδήποτε συμφωνία με τους Τουρκοκύπριους στη βάση ενός συνεταιρισμού, θα είναι η ταφόπλακα για το Κυπριακό Ελληνισμό. Είναι καιρός αυτή την αλήθεια, όσο πικρή και αν είναι, να την αποδεχθούμε και να δούμε τι θα μπορέσουμε να κερδίσουμε στο εδαφικό και στις περιουσίες. Όσο περνά ο χρόνος, θα χάσουμε ότι ακόμα μπορούμε να κερδίσουμε και σε αυτό το σημείο. Ότι σχέδιο και να φέρουν θα είναι χειρότερο από του Ανάν. Θα δεχθεί αυτή τη φορά ο Κυπριακός Ελληνισμός να αυτοχειριαστεί;;;

Στη παράγραφο 4
Κανένας ποτέ δεν θυσιάζεται άδικα, παλεύοντας για τη πατρίδα. Ακόμα και αν οι περισσότεροι τους ξεχνούν.

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 12:36:00 π.μ. EEST  

Φίλε AegeanHawk

Το σχολιό σου απευθύνεται στον qrfcaptain

Ανώνυμος 22 Ιουλίου 2010 στις 1:39:00 π.μ. EEST  

@ Αgeanhawk

>>>Ποιά είναι τα νομικά επιχειρήματα των Τούρκων στα οποία πατάνε ?....<<<

Στο ότι το Αιγαίο είναι¨"ειδική περίπτωση".

>>>Στη διεθνή ναυσιπλοΐα χρησιμοποιείται συνεχώς το στενό της Ανδρου απο όλα τα πλοία που η ρότα τους τα οδηγεί στην Δυτικη Μεσόγειο. Το στενό της Ανδρου αλλά και των Κυθήρων είναι Ελληνικά χωρικά ύδατα. Αρα είτε 6 είτε 12 υπάρχουν μεγάλα κομμάτια του Αιγαίου που είναι Ελληνική Θάλασσα.<<<

Ακριβώς γιατί ο ο στόχος της Άγκυρας δεν είναι η ελέυθερη ναυσιπλοΐα αλλά τα πετρέλαια.



@ Αρματιστής

Οι παρεμβάσεις σου είναι καίριες κιεξαιρετικά ενδιαφέρουσες! Μακάρι να τις συνεχίσεις!

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 10:51:00 π.μ. EEST  

Το παρακάτω εντός εισαγωγικών κείμενο μου το έστειλαν και είναι από το «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ». Όταν οι κατά τεκμήριο διεθνιστές, διαβάζουν εθνικά τα γεγονότα και εμείς οι «Ελληναράδες», καθεύδομε ύπνο βαθύ, θα πρέπει να ανησυχούμε ακόμη περισσότερο για τη ποιότητα των εθνικών ανακλαστικών μας!!!!

«Χαρακτήρα μονομερούς οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο και την Ανατ. Μεσόγειο, παίρνουν οι αλλεπάλληλες έξοδοι των τουρκικών ερευνητικών πλοίων «Τσεσμέ» στο Βόρειο Αιγαίο έξω από την Αλεξανδρούπολη και «Πίρι-Ρέις» στη Μεσόγειο ανατολικά της Ρόδου και νότια του Καστελόριζου. Η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας, δηλαδή του αποκλειστικού - κυριαρχικού δικαιώματος μιας χώρας να εκμεταλλεύεται το υπέδαφος του βυθού των διεθνών υδάτων, όπως και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), έχει κατευθείαν αντανάκλαση στην ίδια την εθνική κυριαρχία που ασκείται στην περιοχή, καθώς σηματοδοτεί και αλλαγή του συνοριακού στάτους μιας περιοχής, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για διάσπαρτα νησιά.

Η Τουρκία διαμορφώνει στο Αιγαίο μια ντεφάκτο κατάσταση, που είναι πρόπλασμα των διευθετήσεων που επιδιώκονται με ΝΑΤΟϊκή ομπρέλα. Τυχόν εξασφάλιση, είτε μέσω τετελεσμένων, όπως επιδιώκεται με τις έρευνες των τουρκικών πλοίων, είτε μέσω διαιτησίας στη Χάγη ή αλλού, από την τουρκική πλευρά του δικαιώματος εκμετάλλευσης της υφαλοκρηπίδας που εκτείνεται ανάμεσα σε δύο τμήματα της ελληνικής επικράτειας ή πολύ περισσότερο όλης της θαλάσσιας περιοχής γύρω από ελληνικά νησιά, θα είχε άμεσες συνέπειες σε ζητήματα εθνικής κυριαρχίας, τα οποία θα αποχρωματίζονταν και θα αποδυνάμωναν (αποστρατιωτικοποίηση νησιών, «γκρίζες ζώνες» κλπ.). Υπό την έννοια αυτή, η διεξαγωγή ερευνών από τουρκικό ερευνητικό πλοίο στα 8 ν. μίλια από την Αλεξανδρούπολη και πάνω στο θαλάσσιο δρόμο που συνδέει τη Σαμοθράκη με το λιμάνι της πρωτεύουσας του Έβρου αποκτά πιλοτικό χαρακτήρα των νέων τετελεσμένων που μεθοδεύει η Άγκυρα.

Η υιοθέτηση μιας τέτοιας λύσης θα οδηγούσε σε περικύκλωση ελληνικών νησιών από τουρκική υφαλοκρηπίδα ή παρεμβολή τουρκικής υφαλοκρηπίδας ανάμεσα στα ελληνικά νησιά και την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και τουρκική παρεμβολή στους θαλάσσιους δρόμους. Αυτό πρακτικά θα σήμαινε ότι ανάμεσα στα ελληνικά νησιά, ενδεχομένως, θα στήνονταν τουρκικές πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου ή φυσικού αερίου, πράγμα που θα συμπαρασύρει τον έλεγχο του εναέριου χώρου, την αρμοδιότητα έρευνας και διάσωσης, αλλά και το συνολικό επιχειρησιακό - στρατιωτικό έλεγχο της περιοχής αυτής, αφού η Τουρκία θα επικαλείται την προστασία και την ασφάλεια των «ζωτικών» της συμφερόντων. Η όποια οριοθέτηση, λοιπόν, της υφαλοκρηπίδας γίνει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, προϋποθέτει προηγούμενη συμφωνία για το πλάτος των χωρικών υδάτων, αν είναι 6 ή 12 ν. μίλια, θα δημιουργήσει νέα σύνορα στο Αιγαίο και θα αλλάξει το σημερινό «στάτους».

Πολύ περισσότερο, οι μονομερείς τουρκικές ενέργειες περιχαράκωσης θαλάσσιων περιοχών με τη διεξαγωγή ερευνών, είναι ντεφάκτο αλλαγή του συνοριακού στάτους.»

Να γιατί ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να προβαίνουμε σε ηχηρές αντιδράσεις, σε πολιτικό, διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο. Η πολιτική καταδίκη από το σύνολο του πολιτικού κόσμου, τη κυβέρνηση και τη Βουλή, η επίδοση έντονων διπλωματικών διαβημάτων στην αντίπαλη πλευρά, η διαμαρτυρία και η επίδοση διακοινώσεων στους διεθνείς οργανισμούς, η ανάκληση του πρεσβευτή μας, το πάγωμα διαφόρων συμβάσεων, η διακριτική κινητοποίηση των Ε.Δ., αποτελούν μέτρα προς τη κατεύθυνση της μη αποδοχής τετελεσμένων.

Νομίζω ότι όλοι γνωρίζετε τι έγινε… Ανακοινώθηκε ότι ο Δρούτσας κατά τη σύνοδο του ΟΑΣΕ, εξέφρασε στο Νταβούτογλου, τη δυσφορία της Ελληνικής κυβέρνησης, στις Τουρκικές ενέργειες. Το πλάνο στη τηλεόραση έδειχνε δύο φίλους από τα παλιά να κάνουν καλαμπούρι.

Πιστεύω ότι είναι πολλοί αυτοί που κάνουν καλαμπούρι, σε βάρος της πατρίδας και των συμφερόντων της. Και ακόμα φοβάμαι, μήπως στο παρασκήνιο, έχουν συμφωνήσει το μοίρασμα του Αιγαίου….

AegeanHawk 22 Ιουλίου 2010 στις 11:45:00 π.μ. EEST  

Φίλε αρματιστή, έχεις δίκιο. Ο τρόπος που γίνονται ο σχολιασμός σε παραθέσεις με μπέρδεψε.

Το ότι το Αιγαίο είναι "ειδική περίπτωση" είναι νομικό επιχείρημα ?

Ανώνυμος 22 Ιουλίου 2010 στις 2:37:00 μ.μ. EEST  

Πρός AegeanHawk
Από qrfcaptain.

Πρώτα απ ολα συγνώμην για το μπέρδεμα με τα της υπογραφής μου.
Παρ ολο που εχω λογαριασμό Google δεν ξέρω εδω σε αυτο το Blog γιατι δεν παίρνει τον κωδικό πρόσβασής μου γράφοντας ''' σφάλμα κατα την επεξεργασία αυτής της φόρμας¨¨.

Για την απορία σας σχετικά με τα του ευρους των χωρικών υδάτων και αν επεκταθούν στα δώδεκα μίλια, ΚΑΝΕΝΑΝ μα ΚΑΝΝΕΝΑΝ δεν συμφέρει εκτός των Ελλήνων αυτή η επέκταση.
Ειμαι στον χώρο της ναυτιλίας μια ζωή.
Ως ναυτικός -καπετάνιος,ως επίκουρος σημαιοφόρος σε μάχιμη πολεμική μονάδα για 32 μήνες απο το 1976 εως 1979,-(Τούς ΄"ξηφίες" που ειχα κάνει με 18ωρα ξάγρύπνιας στή γέφυρα του Α/Τ φυλάσσων και εγώ Θερμοπύλλες δεν λέγονται), και ως διαχειριστής ομάδας πλοίων σήμερα σε ναυτιλιακή εταιρεία.
Μιά ζωή στην μεγάλη μου αγάπη την θάλασσα ασχολούμαι.

Οτι απόφαση βγαίνει για θέματα της θαλάσσης απο παράκτια κράτη, οτι απόφάσεις ψηφίζονται καθώς και ναυτιλιακοί κανονισμοί τοπικοί και διεθνείς λόγω της δουλειάς μας τους μαθαίνουμε αμμέσως γιατί ειμαστε υποχρεωμένοι να τούς ξέρουμε.

Το ποιοί παίζουν το υπόγειο παιχνίδι στον ΙΜΟ και ποιοί σιγοντάρουν τούς Τούρκους, σας απαντώ " Φυλάξου απο τούς φίλους σου και συμμάχους σου".
Δεν εχει το Blog εδώ την δυνατότητα επισύναψης αρχείων για να σας στείλω περίεργα σκεπτικά αποφάσεων απο τούς διεθνείς οργανισμούς.
Δυστυχώς τα εχω σε κείμενα και οχι σε ιστοσελίδες.
¨
Με την μετατροπή σε κλειστη θάλασσα του Αιγαίου ολοι οσοι ναυσιπλοούν η πρόκειται να εισέλθουν σε αυτην θα υπάγονται σε υποχρεωτικό ελεγχο αναφέροντας τα πάντα και οτι αλλο ζητηθεί απο το VTIS (Vessel traffic information system).
Γίνεσαι αυτόματα ο κυρίαρχος του χώρου και του παιχνιδιού.
Οπως καταλαβαίνεις οι Τούρκοι δεν θίγονται τόσο πολύ γιατί βρέχονται και αυτοί απο την ιδια θάλασσα, οσο οι άλλοι, και πού δεν θέλουν τέτοια.

Πέραν των ανωτέρω πιστεύω οτι εχουν γίνει τραγικά λάθη από εμάς στο παρελθόν (προπολεμικα δηλαδή χάθηκε το παιχνίδι) , τοτε πού μπορούσαμε να νομιμοποιήσουμε τα 12 ν.μ ως χωρικά ύδατα.
Τραγικά λάθη εγιναν και μεταπολεμικά με την παράδοση απο τους Ιταλούς των 12νήσων στην Ελλάδα.
Γιατί τότε κάποιοι δεν φρόντισαν να πάρουν γραπτώς "το οτι ρητά αναφαίρεται".
Δηλαδή να ζητήσουν την επ ακριβώς αναγραφή πέραν των νησιών, και των βράχων και βραχονησίδων.
Ετσι εχουμε σήμερα κατ΄αυτους απαιτήσεις, λένε για γκρίζες ζώνες για αμφισβητούμενες περιοχές.
Αυτοί εχουν ενα μόνιμο μοτό, δηλαδή το Απόδειξέ μου οτι ειναι δικά σου και απο πότε.
Συγνώμην μήν μου πεί καννένας το ''απο αρχαιοτάτων χρόνων κλπ κλπ" Αυτό δεν μετράει σήμερα.
Η σύσταση του επίσημου Ελληνικού κράτους για την διεθνή κοινότητα εγινε το 1835.

Τέτοια προβλήματα δεν εχουμε μόνο στην Ελλάδα.
Ενα τραγικό λάθος έκαναν και οι Ισπανοί παλιά με το Γιβραλτάρ. Ειναι ενα καρφι στη καρδιά τους που τούς καίει.
Μπαίνοντας στο Γιβραλτάρ από την Αλμερία. και που ο πληθυσμός του βραχου ειναι κατά 80% Ισπανόφωνος, διαβάζεις πινακίδα πού γράφει ... Εδω ειναι έδαφος της Ευρωπαικής Ενωσης που υπάγεται η διοίκησή του στην ΑΜ τήν βασίλισσα της
Μεγάλης Βρεττανίας και στούς υπαλλήλους της.
Τότε που μπορούσαν να το πάρουν το εχασαν γιατί δεν ζήτησαν οταν το ανακατέλαβαν την υπογραφή της παράδοσης σε εγγραφο .
Ενα ιδιο περίπου μήνυμα φαντάζομαι και στην Κύπρο θα υπάρχει στην αεροπορική βάση τους που εχουν εκεί.

Οι περισσότεροι εδω στο Blog πιστεύω οτι ειστε στρατιωτικοί.
Και γνωρίζετε καλλίτερα τα διαδικαστικα μετα απο στρατιωτική κατάληψη εδάφους.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Για qrfcaptain

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 3:29:00 μ.μ. EEST  

22 Ιουλίου 2010, ώρα 1410, Δελτίο ειδήσεων στη ΝΕΤ

Έίδα πριν λίγο το ΓΑΠ, να καταθέτει στεφάνι στο μουσείο του ολοκαυτώμτος, στο Ισραήλ.
Φορούσε στο κεφάλι το γνωστό καπελάκι των Εβραίων.

Απορίες:
* Έπιβάλεται σε όποιο επισκέπτεται το μουσείο να φορά το καπελάκι;
* Το καπελάκι, δεν το φορούν μόνο οι θρησκευόμενοι Εβραίοι;
* Το καπελάκι, δεν είναι διακριτικό των Εβραίων;
* Μήπως είναι ένα θέμα αβρότητος των επισκεπτών και τίποτε περισσότερο;
* Τελικά τι θέλει να μας πει ο ποιητής;;

Όποιος γνωρίζει, ας με διαφωτίσει….

Ανώνυμος 22 Ιουλίου 2010 στις 3:48:00 μ.μ. EEST  

Πρός AegeanHawk
Απο qrfcaptain.

Επανέρχομαι για να σάς απαντήσω και σε μία σπουδαία απορία σας επίσης.
Η χρήση και ο διάπλους των στενών μεταξύ Ανδρου και Εύβοιας το γνωστο στενό Καφηρέα η θάλασσα του καβο ντόρο δεν απαγορεύεται. Γίνεται η λεγόμενη αβλαβή διεύλευση .
Εκεί από περίπου 15 νμ απόσταση ανατολίκα , βόρειο & Νότιο Ανατολικά απο το στενό εχουμε VTIS σύστημα ελέγχου ολων των πλεούμενων στον θαλάσσιο χώρο. Σταθμός αναφοράς μέσω του VHF ειναι το Raffina Traffic control.
H θαλάσσια περιοχή ελέγχεται με ισχυρά ρανταρ επιφανείας, και σύστημα αναγνώρησης AIS μέσω δορυφόρου.
Αυτό το σύστημα δεν το θέλουν οι διάφοροι .....λεγάμενοι(Τα ραντάρ και το VTIS να εγκατασταθεί σε ολο το Αιγαίο.
Αυτή την στιγμή υπάρχει στα παράλια του Ιονίου, στον Πατραικό, Ανατολική πελοπόνησσος, θάλασσα Αργοσαρωνικου. Δορυφορικά δε ολο το Αιγαίο με το σύστημα Ais.
Επ ευκαιρεία σαs παραθέτω το link
http syros -observer.aegean.gr/ais/ge.aspx
Ειναι ανοικτό για να βλέπει ο καθένας ...οτι κολυμπάει αυτή την στιγμή στις θάλασσες μας.

qrfcaptain

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 8:44:00 μ.μ. EEST  

Φίλε AegeanHawk

Δεν είμαι διεθνολόγος, ούτε διπλωμάτης για να απαντήσω ικανοποιητικά στην ερώτησή σου. Πιστεύω όμως ότι η προβληματική που αναπτύσσεται στις σχέσεις μας με τη Τουρκία σχετικά με την υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου είναι ζήτημα διεθνούς δικαίου, άρα νομικό. Δυστυχώς όμως η Τουρκία δεν έχει αποδεχθεί τη σύμβαση για το δίκαιο των θαλασσών και ούτε την έχει υπογράψει και άρα δεν αποδέχεται ότι τα νησιά διαθέτουν υφαλοκρηπίδα και τώρα δεν αποδέχεται ότι τα κατοικημένα νησιά του Αιγαίου διαθέτουν ΑΟΖ.

Η Ελλάδα έχει ζητήσει να παραπεμφθεί η διαφορά στο δικαστήριο της Χάγης. Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό, είναι να συμφωνήσουν Ελλάδα και Τουρκία σε ένα συνυποσχετικό, πράγμα που δεν έγινε εφικτό εδώ και 34 χρόνια. Το θέμα είναι ότι αν τελικά καταλήξουμε στο δικαστήριο της Χάγης, το δικαστήριο θα δικάσει με βάση πολιτικά κριτήρια. Η απόφασή του θα είναι ένας πολιτικός συμβιβασμός.

Κατά τη δική μου γνώμη όμως, το πρόβλημα είναι ζήτημα γεωγραφίας, συμφερόντων και ισχύος.

Γεωγραφίας διότι:

* Τα νησιά του Αιγαίου ελέγχουν απόλυτα πολύ σημαντικής γεωστρατηγικής και γεωπολιτικής αξίας, άξονες επικοινωνίας και πάντοτε οι πόλεμοι διεξάγονταν «δια τας οδούς και επί των οδών».

* Μόνη της η Κρήτη, αποτελεί το κλειδί όλης της ανατολικής λεκάνης της Μεσογείου.

* Τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα, που περισφίγγει την Τουρκία και ελέγχει απόλυτα τα ανατολικά παράλιά της.

* Η Λήμνος αποτελεί το πώμα που σφραγίζει την έξοδο των στενών.

* Η Λέσβος ευρίσκεται κατά τα 4/5, εντός του κόλπου του Αδραμυτίου.

* Η Χίος ελέγχει τη χερσόνησο της Ερυθραίας και η Σάμος είναι σφηνωμένη στο κόλπο της Εφέσου.

* Η Κως κλείνει το κόλπο της Αλικαρνασσού και η Σύμη με τη Ρόδο ελέγχουν τους κόλπους της Μαρμαρίδας και το ναύσταθμο του Ακσάζ.

* Το Καστελόριζο, μια κουτσουλιά στο χάρτη, διαθέτει με βάση το δίκαιο των θαλασσών, ΑΟΖ και ενοποιεί τις ΑΟΖ Ελλάδας Κύπρου και Αιγύπτου.

* Η Τουρκία μια μεγάλη χώρα, που φιλοδοξεί να αναστήσει το Οθωμανικό της παρελθόν και να εξελιχθεί σε περιφερειακή δύναμη, ασφυκτιά και επιζητεί να τα ανατρέψει όλα. Για να το καταλάβουμε, θα πρέπει να σκεφτούμε πως θα νοιώθαμε εμείς, αν η Εύβοια, η Τζια, η Άνδρος, η Αίγινα, τα Κύθηρα κ.α. βρίσκονταν στη κυριαρχία της Τουρκίας.

* Η Τουρκία με διάφορους τρόπους και σχεδιασμούς επιζητεί να υπερκεράσει τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και να τα θέσει υπό τον απόλυτο έλεγχό της.

Κατόπιν των παραπάνω, το πρόβλημα μετεξελίσσεται σε πρόβλημα ισχύος. Αν έχεις νύχια θα ξυστείς, διαφορετικά θα σε ξύσουν άλλοι. Αν έχεις ισχύ, θα απαγορεύσεις στον αντίπαλό να σου βάλει χέρι, διαφορετικά θα σε πάρει αμπάριζα.

Ισχύς για να μη μπερδευόμαστε, είναι μια συνάρτηση πολλών παραγόντων, ένας από τους οποίους είναι η στρατιωτική ισχύς.

Ο πολύς Νταβούτογλου, θεωρεί ότι ο σημαντικότερος πολλαπλασιαστής στη συνάρτηση της ισχύος, είναι η πολιτική βούληση.

Οι κυβερνήτες της χώρας τα τελευταία 15 χρόνια, ιδιαίτερα ο σημερινός πρωθυπουργός και ο μεγάλος τραγουδιστής, μας θυμίζουν τακτικά την ποιότητα της Ελληνικής πολιτικής βούλησης.

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 9:22:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητοί φίλοι

Διάβασα και σε άλλα μπλογκς πρωτοφανείς δηλώσεις του «μεγάλου τραγουδιστή», αυτού του χυδαίου υβριστή και τζάμπα μάγκα πολιτικού, σχετικά με το εύρος της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Προς άρση οποιασδήποτε παρεξήγησης, θέλω να δηλώσω προκαταβολικά, ότι δεν είμαι κομμουνιστής και λόγω βιοθεωρίας δεν θα μπορούσα να είμαι. Μου κάνει όμως εντύπωση ότι το δημοσιογραφικό όργανο ενός απόλυτα διεθνιστικού κόμματος, καταφέρεται με ιδιαίτερη δριμύτητα, εναντίον των δηλώσεων Πάγκαλου, όταν τα λεγόμενα εθνοπατριωτικά ΜΜΕ και τα λοιπά κόμματα καθεύδουν ύπνο βαθύ.

Ελπίζω λοιπόν να μου επιτρέψει το «εν κρυπτώ» να αναρτήσω για δεύτερη φορά σχετικό άρθρο του «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» της 22/7/2010 με τίτλο «Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να εκχωρήσει την ελληνική υφαλοκρηπίδα». Είναι πολύ ενδιαφέρον να τις διαβάσετε.

Την εγκατάλειψη των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, όσον αφορά στην υφαλοκρηπίδα, όπως αυτή ορίζεται από τους ισχύοντες κανόνες του Διεθνούς Δικαίου, συνεπάγονται τα όσα είπε χτες σε συνέντευξή του ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στο ρ/σ «Real fm».
Όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις κινήσεις των τουρκικών ερευνητικών πλοίων στο Αιγαίο, ο Θ. Πάγκαλος έσπευσε ουσιαστικά να τις νομιμοποιήσει, δίνοντας ταυτόχρονα καθαρό το στίγμα των διαβουλεύσεων που γίνονται στο παρασκήνιο για την προώθηση των διευθετήσεων σχετικά με το καθεστώς στο Αιγαίο.

«Τα "Πίρι Ρέις" και "Τσεσμέ" κάνουν έρευνες σε διεθνή ύδατα, όπου όποιος θέλει μπορεί να κάνει έρευνες, όχι μόνο οι παράκτιες χώρες. Όχι μόνο η Ελλάδα και η Τουρκία. Μπορεί να έρθει πλοίο ρώσικο, αμερικάνικο, ή από το Κονγκό. Στα διεθνή ύδατα, όποιος θέλει μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Στο Αιγαίο υπάρχει το πρόβλημα (...) Στα διεθνή ύδατα, δεν είναι ούτε δικά μας...», είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, σύμφωνα με το απομαγνητοφωνημένο κείμενο που διένειμε ο σταθμός.

Συνεχίζοντας ο Θ. Πάγκαλος, είπε σχετικά με την υφαλοκρηπίδα: «Το πρόβλημα είναι αν θα κάνουν έρευνες στην υφαλοκρηπίδα και η υφαλοκρηπίδα είναι το μικρότερο βάθος, ο βυθός της θαλάσσης σε βάθος μικρότερο από τα 200 μέτρα που είναι προέκταση των ακτών. Εκεί που σταματάνε τα ελληνικά χωρικά ύδατα, υπάρχει δυνατότητα να υπάρχει βυθός πιο ρηχός από τα 200 μέτρα κι αυτό συγκροτεί υφαλοκρηπίδα. Αυτή την υφαλοκρηπίδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Ελλάδα επιμένει ότι πρέπει να τη διευθετήσουμε ακριβώς για να μη δημιουργούνται συγχύσεις - παρεξηγήσεις και ζητήματα και ο καθένας να μπορεί ελεύθερα πλέον να κάνει τις έρευνές του, ή τις εκμεταλλεύσεις του».

Αποκαλυπτική και πλήρης η αντιστροφή

Είναι φανερό ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης περιορίζει σκόπιμα την προς οριοθέτηση υφαλοκρηπίδα, στα τμήματα αυτά της θάλασσας που εκτείνονται πέρα από τα χωρικά ύδατα και ο βυθός φθάνει μέχρι, σε μέγιστο βάθος, τα 200 μέτρα.

Πρόκειται μάλιστα για πρωτόφαντη θέση, που δεν έχει μέχρι στιγμής υποστηριχτεί ούτε από την τουρκική πλευρά. Τέτοιος κανόνας δεν υπάρχει σήμερα στην ισχύουσα Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Ίσχυε μόνο στη σύμβαση του 1958, που αντικαταστάθηκε από την ισχύουσα του 1982, επειδή ακριβώς τότε δεν υπήρχε τεχνολογία για γεωτρήσεις σε μεγαλύτερα βάθη βυθού.

Μια ματιά μόνο σ' ένα χάρτη του Αιγαίου με τα βάθη του βυθού σε κάθε σημείο αρκεί για να καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτή η αλλαγή θέσης της ελληνικής κυβέρνησης. Επί της ουσίας, η Ελλάδα εγκαταλείπει τα δικαιώματά της επί της υφαλοκρηπίδας στο μεγαλύτερο μέρος του Αιγαίου και της Μεσογείου, που είναι οι εκτός των χωρικών υδάτων περιοχές και ο βυθός τους ξεπερνάει τα 200 μέτρα βάθος.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 22 Ιουλίου 2010 στις 9:23:00 μ.μ. EEST  

Τέτοιες περιοχές βάθους άνω των 200μέτρων είναι όλο το Κρητικό Πέλαγος μέχρι ανατολικά της Λακωνίας, το Κεντρικό Αιγαίο μέχρι λίγο έξω από την Κύμη της Εύβοιας, το Βόρειο Αιγαίο μέχρι τις ακτές της Μαγνησίας και τη Χαλκιδική, κλπ. Όλες οι παραπάνω περιοχές, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, αποτελούν σήμερα ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Τη θέση που διατύπωσε με τον πλέον επίσημο τρόπο η κυβέρνηση, δεν την έχουν υποστηρίξει ούτε οι Τούρκοι, οι οποίοι ισχυρίζονται είτε ότι κάνουν έρευνες στη δική τους υφαλοκρηπίδα - στη βάση της θέσης ότι τα ελληνικά νησιά δεν έχουν υφαλοκρηπίδα και άρα ισχύει η μέση γραμμή στο Αιγαίο (25ος Μεσημβρινός) -, είτε λένε πως απλά κάνουν χαρτογράφηση του βυθού των διεθνών υδάτων, για την οποία δεν μπορεί κανείς να τους εμποδίσει.

Πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι η «διεθνής υφαλοκρηπίδα» δεν υφίσταται καν ως έννοια, αφού σε κάθε περίπτωση η όποια αντιδικία κρατών για την υφαλοκρηπίδα εντοπίζεται στα διεθνή ύδατα, τα οποία στο σύνολό τους έχουν μοιραστεί από τα κράτη (ακόμα και ο Βόρειος Παγωμένος Ωκεανός!).

Είναι χαρακτηριστικό ότι ολόκληρη η Μεσόγειος έχει χωριστεί σε περιοχές, όπου η υφαλοκρηπίδα - και κατ' επέκταση η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) -, ανήκει στις απέναντι χώρες, με βάση τη μέση απόσταση των ακτών τους. Να θυμίσουμε ότι η Κύπρος έχει οριοθετήσει την υφαλοκρηπίδα με την Αίγυπτο και είναι ανοιχτό το θέμα της αντίστοιχης διευθέτησης μεταξύ Ελλάδας - Αιγύπτου και Λιβύης, ενώ με την Ιταλία έχει οριοθετηθεί στο Ιόνιο με βάση τη μέση απόσταση. Προφανώς, αν ίσχυε η θέση Πάγκαλου, όλες αυτές οι διευθετήσεις θα ήταν εκτός του Διεθνούς Δικαίου.

Δικαιώνονται οι αξιώσεις της Τουρκίας

Ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης αντιστρέφει πλήρως όχι μόνο τις πάγιες ελληνικές θέσεις, όπως τουλάχιστον διατυπώνονται δημόσια, αλλά και τους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου.

Στην ιστοσελίδα του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, όπου γίνεται παρουσίαση του προβλήματος της υφαλοκρηπίδας, αναφέρεται: «Η Τουρκία αποβλέπει στην απόκτηση δικαιωμάτων υφαλοκρηπίδας δυτικά των ελληνικών νήσων του Ανατολικού Αιγαίου και κατά συνέπεια στον εγκλωβισμό αυτών σε μία ζώνη τουρκικής δικαιοδοσίας. Το γεγονός ότι η τουρκική άποψη δεν βασίζεται σε κανένα κανόνα του Διεθνούς Δικαίου, αποκαλύπτει την επιδίωξη της Τουρκίας να αναγάγει μια διαφορά νομικής φύσεως σε πολιτική».

Στον αντίποδα αυτής της θέσης, ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης δικαιώνει τις τουρκικές διεκδικήσεις, καθώς αποποιείται την υφαλοκρηπίδα που βρίσκεται δυτικά των ελληνικών νησιών και προς την ηπειρωτική Ελλάδα μέχρι τις ακτές της Εύβοιας και το Θερμαϊκό Κόλπο, ή, στην καλύτερη περίπτωση, την βάζει στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης με την Τουρκία.

Μάλιστα, σε άλλο σημείο της ιστοσελίδας του το υπουργείο Εξωτερικών σημειώνει: «Το ζήτημα έγκειται στην οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας σε δύο συγκεκριμένα σημεία, δηλαδή αφενός στη θαλάσσια προέκταση της συνοριακής γραμμής στη Θράκη και αφετέρου στα πλησίον της τουρκικής ακτής ευρισκόμενα νησιά του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου και στη Δωδεκάνησο. Δεν αφορά σαφώς σε ολόκληρη την υφαλοκρηπίδα του Αιγαίου όπως όψιμα ισχυρίζεται η Τουρκία, η οποία άλλωστε είχε παραχωρήσει άδειες διεξαγωγής πετρελαϊκών ερευνών μόνο για τα δύο προαναφερόμενα σημεία».

Με δεδομένο ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις για την υφαλοκρηπίδα, υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ και μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, δεν είναι καθόλου απίθανο οι δηλώσεις Πάγκαλου να αποτελούν τον προπομπό των υπό συζήτηση διευθετήσεων.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2010 στις 10:30:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ Αρματιστή

Πολύ σωστά τα λες στο σχόλιο:
22 Ιουλίου 2010 8:44:00 μ.μ. GMT+0300

Με πίο απλά λόγια: Όταν το αφεντικό και στις 2 όχθες του Αιγαίου δεν είναι ίδιο, η σύγκρουση είναι δεδομένη. Και αυτό επαληθεύεται από αρχαιοτάτων χρόνων με τα χιλιάδες έτη πολέμου μεταξύ Ελλήνων με Τρώες (επίσης Έλληνες, με διαφορετικά συμφέροντα όμως), Πέρσες κ.α.

Κανένα "διεθνές δίκαιο" δεν το ανέτρεψε αυτό ποτέ, κι αν το έκανε ήταν για πολύ λίγο (φροντίζοντας αυτός που το επιβάλει να είναι και το πραγματικό αφεντικό-Βρετανοί ή Αμερικανοί, βλ. σχετικά: http://www.youtube.com/watch?v=567NbFTMpSg&feature=related).
Πάλι με πιό απλά λόγια: είναι δικό σου ότι μπορείς να υπερασπιστείς

Υ.Γ.1: Μπορεί να υπάρχει θέμα με τον κουμουνισμό από την θεωρία (και την διαστρεύλωση της ενίοτε) στην πράξη, όμως έτσι όπως το θέτεις είναι σαν να απαγορεύεται ο κουμουνιστής να μιλάει για πατρίδα και φυσικά ο πατριώτης να απαγορεύεται να είναι και κουμουνιστής!
πάλι βλέπε σχετικά:
http://www.youtube.com/watch?v=jYwPGooe1tI

Υ.Γ.2 Τα ανοιχτά σύνορα και άλλες διεθνιστικές παπαριές, σε έναν καπιταλιστικό κόσμο (ο οποίος άσχετα με το τι πιστεύεις για τον σοσιαλισμό , υπάρχει, όπως και ο ιμπεριαλισμός) ισοδυναμούν με ηλιθιότητα ή προδοσία.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2010 στις 11:33:00 π.μ. EEST  

Μιας και η συζήτηση έχει επεκταθεί σε γενικότερα ζητήματα Ελληνοτουρκικών σχέσεων, παραπέμπω στην ιστοσελίδα "tvxs.gr" (αριστερής απόχρωσης παρακαλώ), στην οποία τις τελευταίες ημέρες δημοσιεύονται πολλές αποκαλυπτικές δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων για τα Ίμια, εξαφορμής μιας δίκης που διεξάγεται αυτόν τον καιρό με κατηγορουμένους, στρατιωτικούς που είχαν εμπλακεί στην επιχείρηση (ορισμένοι από αυτούς, υποτίθεται ότι είχαν ... σκοτωθεί σε πτώση ελικοπτέρου).
Στις δηλώσεις τους αυτές, οι πιο ειλικρινείς παραδέχονται ότι τα Ίμια είναι ελληνικά, ότι οι Ιταλοί τους το είχαν γνωστοποιήσει και ότι για κάποιους λόγους, απόρρητο τηλεγράφημα περί της ελληνικότητας των Ιμίων, προερχόμενο από την τουρκική πρεσβεία στη Ρώμη, δεν έφτασε εγκαίρως στην Άγκυρα, με αποτέλεσμα η Τσιλέρ να παραπλανηθεί από τους επιτελείς της, νομίζοντας ότι οι νησίδες ανήκουν στην Τουρκία.
Σε σημερινή ανάρτηση, εκτίθεται ευθέως ότι η "λύση" της εκτόνωσης της κρίσης μέσω της αποβίβασης στη δεύτερη βραχονησίδα και της αμοιβαίας αποχώρησης, επελέγη από την τουρκική στρατιωτική πλευρά, ώστε να συγκεραστεί η ανάγκη να αποφευχθεί η σύρραξη με τον εξευμενισμό της Τσιλέρ, που - πιθανόν για πολιτικούς λόγους - πίεζε για στρατιωτική λύση και εκνευριζόταν από την καθυστέρηση.
Θα παρακαλούσα το αγαπητό Εν Κρυπτώ να βρει και να αναρτήσει τις δηλώσεις αυτές.
Κατά τα άλλα, είναι αυτονόητο ότι μία ελληνική κυβέρνηση με στοιχειώδες ενδιαφέρον για τα εθνικά συμφέροντα, θα έσπευδε να εκμεταλλευθεί και να μεγιστοποιήσε το θέμα αυτό.
Αντ' αυτού, βολευτείτε με εβραίικα σκουφάκια...

Αρματιστής 23 Ιουλίου 2010 στις 11:51:00 π.μ. EEST  

Συμφωνώ απόλυτα με τα δύο υστερόγραφα και επαυξάνω.

Οι εισαγωγές και στα δύο κείμενα του "Ριζοσπάστη", μπήκαν περισσότερο για να δώσουν έμφαση.

Εγώ δεν έχω κανένα κόμπλεξ με τους κουμμουνιστές και έχω και φίλους, αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι συμφωνώ σε όλα με ότι λένε. Μου κάνει όμως μεγάλη εντύπωση, επειδή παρακολουθώ και άλλα κανάλια ενημέρωσης, ότι ενώ ξεπουλιέται και παραδίδεται η πατρίδα, οι περισσότεροι σωπαίνουν.

Η πλέον συγκλονιστική ομιλία που έγινε ποτέ, στη βουλή, για τα δεσμά που μας επιβάλει η "τριμερής επιτροπή", έγινε από τη Λιάνα Κανέλη.

Ανώνυμος 23 Ιουλίου 2010 στις 12:13:00 μ.μ. EEST  

Όταν οι Τούρκοι αισθάνονται ελεύθεροι και ασφαλείς να αγκυροβολούν εντός της υφαλοκρηπίδας μας, να διέρχονται εντός των χωρικών μας υδάτων, να πετούν πάνω από τα νησιά μας...
Όταν στο εσωτερικό βιώνουμε πρωτοφανή επιδρομή κατά του βιοτικού μας επιπέδου συνολικά, ως προς όλες τις παραμέτρους του...
Όταν τα άρματά μας δεν έχουν καν λιπαντικό (βλ. zougla.gr)...
...τότε το γελοίο θέαμα του Γκούφη, γονατιστού με μαύρο σκουφάκι στο κεφάλι προκαλεί θυμό, αντί του φυσιολογικού γέλωτα.
Γι' αυτό, έκκληση προς Εν Κρυπτώ:
Τις τελευταίες ημέρες διαβάζουμε σε διάφορα sites δηλώσεις τούρκων για τα γεγονότα των Ιμίων, που περιέχουν ομολογίες της ελληνικότητάς τους και επιβεβαιώνουν τα περί συμφωνημένης εκτόνωσης της κρίσης με το κόλπο της αμοιβαίας αποχώρησης κλπ. (ακόμα και στο αριστερό tvxs.gr).
Παρακαλώ λοιπόν, μιας και άπτεται του ίδιου γενικότερου θέματος (κυριαρχία στο Αιγαίο), να αναρτήσετε κάθε σχετική πληροφορία, ώστε να σπάσει η συνομωσία σιωπής των ελληνικών ΜΜΕ.
Μήπως μπορεί να βοηθήσει και ο κ. Καλεντερίδης, που έχει τη δυνατότητα ανάγνωσης των τούρκικων εφημερίδων;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP