Ευνουχίζοντας την Ελληνική αναχαίτιση
Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010
Μεταβολή της αντιμετώπισης των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο
Το τελευταίο διάστημα, έχει καταστεί σαφές από διαρροές, ότι η ελληνική πλευρά υιοθέτησε πιο «ήπια» μέθοδο αντιμετωπίσεως των τουρκικών προκλήσεων στον αέρα. Είναι προφανές ότι η νέα κυβέρνηση που ανέλαβε την εξουσία τον Οκτώβριο του 2009, προέβη σε μία άτυπη και ανεπίσημη «συνεννόηση» με την Τουρκία, προβαίνοντας σε μία σαφή υποχώρηση. Στο όνομα της εμπεδώσεως .."αμοιβαίας εμπιστοσύνης και περιορισμού της εντάσεως στο Αιγαίο", η οποία όμως προκαλείται από την δραστηριότητα της μίας πλευράς, τα ελληνικά μαχητικά ετοιμότητος που απογειώνονται για αναγνώριση και αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, δεν επιδιώκουν εμπλοκές, περιοριζόμενα στην «διακριτική παρακολούθηση», την εξ αποστάσεως «συνοδεία» των τουρκικών σχηματισμών. Εφόσον κάποιο από τα τουρκικά μαχητικά δεν αντιδράσει και συνεχίσει την καθορισμένη πτήση, δεν σημειώνονται και εικονικές «αερομαχίες». Ταυτόχρονα με την "παύση" των εμπλοκών μειώθηκαν κατακόρυφα και οι υπερπτήσεις στην περιοχή Φούρνων, Αγαθονησίου και Φαρμακονησίου.
Η κυβέρνηση Παπανδρέου πιστή στην προσφιλή τακτική του κατευνασμού, και άγνωστο με ποια ανταλάγματα, προσπάθησε να πετύχει μια ποιοτική υποβάθμιση της τουρκικής δραστηριότητας στο Αιγαίο . Και αν λάβει υπόψην του κάποιος το γεγονός ότι οι πτήσεις των τουρκικών σχηματισμών έχουν λάβει πλέον την μορφή ρουτίνας, χωρίς ουσιαστικές αντιδράσεις απο ελληνικής πλευράς, οι κύκλοι του Μαξίμου μπορούν όντως να επαίρονται ότι το πέτυχαν. Μετατρέποντας στην πορεία το Αρχιπέλαγος, σε χώρο μειωμένης εθνικής κυριαχίας..
Μια πρόγευση για το τι θα επακολουθούσε είχε φροντίσει να μας δώσει ο αναπληρωτής υπουργός εθνικής άμυνας Π.Μπεγλίτης απο τον περασμένο Δεκέμβιο, σε τηλεοπτική του εμφάνιση στον ΣΚΑΙ... (Ο επικίνδυνος κύριος Μπεγλίτης : Mέρος 2ο)
5 σχόλια:
Αυτό συμβαίνει εδώ και μήνες και μη νομίζετε ότι δεν έχει σχέση και με την άυξηση των παραιτήσεων.
σαφώς, δεν είναι κάτι πρόσφατο, φαίνεται και απο τα στατιστικά του ΓΕΕΘΑ άλλωστε
Επίσης εδώ και μήνες: Τα επιβατηγά/οχηματαγωγά Ελληνικών εταιριών πλέουν στο βόρειο Αιγαίο χωρίς Ελληνική σημαία, την οποία αν δεν ξεχαστεί το πλήρωμα την ανεβοκατεβάζουν και στα λιμνάνια που πιάνουν.
Όποιον κι αν ρωτήσα σχετικά πάντα η ίδια απάντηση: η σημαία των πλοίων δεν υποστέλεται ποτέ!
Σε σχετική ερώτηση σε λιμενικούς όταν το πλοίο ήταν ,μπροστά τους χωρίς σημαία ("Νήσος Χίος" στο λιμάνι της Μυτιλήνης χθες στις 21.30-το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί και μέρα μεσημέρι, όχι μόνο στο συγκεκριμένο πλοίο) η απάντηση ήταν παρόμοια, με προσθήκη: "μήπως ισχύει κάτι διαφορετικό στα επιβατηγά;"
Θα ρωτήσω κι εσάς και μετά θα πάω στο λιμενικό να ρωτήσω κάποιον ανώτερο: Η σημαία της χώρας στην οποία ανήκει το πλοίο, πότε υποστέλεται;;
Αγαπητέ φίλε,
η σημαία εθνικότητας στα εμπορικά πλοία είναι ένα σήμα ημέρας και διέπεται κυρίως από εθιμοτυπία και όχι κανονισμούς. Η έπαρση της σημαίας γίνεται στις 0800 και η υποστολή της κατά την δύση του ηλίου. Ωστόσο αν η σημαία παραμείνει στον ιστό και την νύκτα, αυτό δεν αποτελεί παράπτωμα. Η σημαία επιδεικνύεται στα λιμάνια και εντός χωρικών υδάτων. Στον ωκεανό συνήθως η σημαία είναι πάντα σε υποστολή για λόγους οικονομίας και διότι δεν υπάρχει και κανείς για να την δεί. Τα πλοία αναγράφουν στην πρύμνη το όνομά τους και το λιμάνι νηολόγησης επομένως είναι προφανής η εθνικότητα του πλοίου και κατά την νύχτα σε λιμάνι όταν δεν υπάρχει η σημαία. Τέλος με το AIS (βλέπε www.marinetraffic.com ) που υποχρεωτικά φέρουν όλα τα εμπορικά πλοία άνω των 500 gt γίνεται γνωστή εκτός πολλών άλλων και η εθνικότητά τους.
Ευχαριστώ πολύ!
Δημοσίευση σχολίου