9/8/1955 - ΣΒΕΑ 1..
Σάββατο 11 Αυγούστου 2012
Ξεχωριστή η προηγούμενη Πέμπτη για τους Έλληνες Αλεξιπτωτιστές. Όπως πολύ σωστά μας θυμίζει ο Μanolis :
"Μια μικρή , αλλά όχι ασήμαντη επέτειος των ημερών : Στις 9 Αυγούστου 1955, έγινε το 1ο άλμα της 1ης εκπαιδευτικής σειράς της νεοσύστατης Σχολής Αλεξιπτωτιστών (ΣΧΑΛ) , ΣΒΕΑ 1 θα λέγαμε σήμερα. Η σειρά αυτή, αποτελούνταν από περίπου 40 εθελοντές. Είχαν βέβαια προηγηθεί, κατά τη διάρκεια του Β' Π.Π., η εκπαίδευση και τα άλματα του Ιερού Λόχου. Ο στρατηγός Καλίνσκης, φέρεται να είπε: ''Τώρα που είδα τους πρώτους αλεξιπτωτιστές να πέφτουν σε Ελληνική ζώνη ρίψεων -ΖΡ- , ας πεθάνω..
'Αλλοι καιροί, άλλα ήθη."
7 σχόλια:
Μεγάλος δρόμος από το 1ο ΣΒΕΑ έως το 255!
Από τον Τσιγάντε φίλε μου, από τον Τσιγάντε!
Αχ τι μου θυμήσατε.....Αξέχαστη εμπειρία να βγεις απο το αεροπλάνο την 1ή φορά!!!!!.
Η πρώτη φορά είναι αξέχαστη ,ακόμη υπαρχη πόνος στα οπίσθια .
Καλο το C 130 αλλα δεν είναι CH 47 να έρχονται τα Αντερα στο κεφάλι
GSF 1985
Οντως, το πρωτο άλμα , απο το βομβο των 4 στροβιλοκινητηρων του Ηρακλη στην απολυτη ησυχια του αερα, θα μου μεινει αξεχαστο , οπως και σε καθε αλεξιπτωτιστη. Οπως και τα πριονίδια, δεν κατορθωσα να τα εξαλειψω εντελως απο τα ρουχα μου εως την απολυση (18 μηνο)! Κατι που δεν γνωριζα το 1990 οταν εκανα αλματα και απο Σινουκ - ουτε τωρα: Υπηρχαν επιχειρησιακα σχεδια για αλματα απο ... ελικοπτερο (το οποιο παντα μπορει να προσγειωθει ή και και να προσθαλασσωθει ενιοτε) ή απλα δεν υπηρχαν διαθεσιμα ''Σε'' (C-130)? Διοτι με τα ελικοπτερα να προσγειωνονται , δεν υπαρχει η αναγκη του βαρους των 2 αλεξιπτωτων, αρα αυτοματως γινεται διαθεσιμο μεγαλυτερο βαρος εξοπλισμου αποστολης. Αληθεια, τι εκπαιδευση περαν της ΣΧΑΛ κανουν τωρα στο 9μηνο? Ουτε την συντηρηση 6μηνου δεν προλαβαινουν να κανουν!
Φίλε Μανόλη (συνονόματε) το πριονίδι δεν φεύγει ποτε!!!!! Οσο και αν προσπαθησεις!!!! Με το sc 47 δυστυχώς δεν είχα την εμπειρία μια και ήταν στην Γαλλια (1993-94) για μετασκευές!!!! Αυτό πάντως που μου έμεινε αξέχαστο στην σχολή ήταν το σκούπισμα απο τα φύλλα και την γύρη των ευκαλύπτων....απίστευτη ποσότητα!!!!
Τα CH-47 βοηθάν για ταχεία εκτέλεση συνεχομένων αλμάτων μιας μονάδας, σε μικρό χρονικό διάστημα (επιχειρησιακή ευελιξία κατά την εκπαίδευση) ενώ ελαφρώνουν και το έργο των C-130. Όχι ότι δεν μπορείς να κάνεις συνεχόμενα άλματα με το C-130 αλλά είναι και φθηνότερα τα Chinook.
Τα CH-47 το 93-94 εκσυγχρονίστηκαν στις ΗΠΑ.
Οι ευκάλυπτοι τραβούν την υγρασία άπό την θάλασα στην ΣΧΑΛ.
Αντί για πριονίδι νομίζω τώρα έχουν σε μερικές εγκαταστάσεςι (τραινάκι) άμμο.
Δημοσίευση σχολίου