Ακυρώθηκε ο παροπλισμός των Ticonderoga του USN

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Μια είδηση από τις ΗΠΑ έρχεται να μας δείξει τι κουτόχορτο μας ταϊζουν μερικοί εδώ στην Ελλάδα... Πριν από μερικούς μήνες είχε γίνει μεγάλη συζήτηση με αφορμή την πρόταση του "Εν Κρυπτώ" να επιδιωχθεί από το ΠΝ η δωρεάν παραχώρηση 2 καταδρομικών κλάσης Ticonderoga, από τα 7 που προγραμμάτιζε να αποσύρει το USN κατά τα οικονομικά έτη 2013 και 2014.

Και τι δεν ακούσαμε τότε, από κονδυλοφόρους με ευδιάκριτα κίνητρα και copy-paste επιχειρήματα... Ότι πρόκειται για απολιθώματα του Ψυχρού Πολέμου, ότι κάνουν μόνο για το μουσείο, ότι είναι σαπιοκάραβα με ρωγμές, ότι λόγω μεγέθους δε θα μπορούν να μανουβράρουν ανάμεσα στα νησιά (!) και άλλα πολλά. Τελικά όμως όλοι αυτοί οι κινδυνολόγοι εκτίθενται ανεπανόρθωτα, καθώς η απόφαση παροπλισμού ακυρώνεται και τα πλοία παραμένουν σε υπηρεσία. Με απόφαση της αρμόδιας νομοθετικής επιτροπής της αμερικανικής Γερουσίας, όχι μόνο ακυρώνεται η απόφαση παροπλισμού των επτά καταδρομικών (USS Cowpens CG 63, USS Anzio CG 68, USS Vicksburg CG 69, USS Port Royal CG 73, USS Gettysburg CG 64, USS Chosin CG 65 και USS Hue City CG 66) και δύο αμφιβίων σκαφών (USS Whidbey Island - LSD και USS Tortuga - LSD 46), αλλά διατίθεται και κονδύλι 2,4 δις δολλαρίων για την επάνδρωση, τη λειτουργία και τον εκσυγχρονισμό τους.

Η απόφαση αποδεικνύει ότι τα συγκεκριμένα σκάφη είναι απολύτως σύγχρονα και μάχιμα, και ότι η αρθρογραφία περί του αντιθέτου ήταν κατευθυνόμενη από συγκεκριμένα συμφέροντα. Μάλιστα στη λέξη "εκσυγχρονισμός" φαίνεται ότι βρίσκεται το κλειδί της αρχικής απόφασης περί απόσυρσής τους, καθώς αυτά τα 7 καταδρομικά ήταν τα μόνα από τα 22 υπηρετούντα κλάσης Ticonderoga, που δεν είχαν αναβαθμιστεί για καθήκοντα αντιβαλλιστικής άμυνας. Είχε προηγηθεί τον Απρίλιο πρόταση των Ρεπουμπλικανών να ανακληθεί η απόφαση παροπλισμού των καταδρομικών Cowpens (CG-63), Anzio (CG-68) και Vicksburg (CG-69) και να παροπλισθεί μόνο το Port Royal (CG-73), που είχε υποστεί δομική ζημιά λόγω προσάραξης σε ύφαλο. Από το σκεπτικό της πρότασης, που προέβλεπε και την αναβάθμιση των τριών καταδρομικών για καθήκοντα αντιβαλλιστικής άμυνας, προέκυπτε ότι ο αρχικός λόγος παροπλισμού τους ήταν το υψηλό κόστος της αναβάθμισης με ικανότητες αντιβαλλιστικής άμυνας - αλλά βέβαια τέτοιες ικανότητες δεν θα χρειάζονταν τα πλοία αν έρχονταν στο ΠΝ...

Τελικά φαίνεται ότι η πίεση των Ρεπουμπλικανών (που παγίως διαφωνούν στις περικοπές αμυντικών δαπανών) σε συνδυασμό με την επιδείνωση της διεθνούς στρατηγικής κατάστασης οδήγησαν σε πλήρη επανεξέταση της απόφασης παροπλισμού. Έτσι τα 7 καταδρομικά θα παραμείνουν σε υπηρεσία, μαζί με τα υπόλοιπα 15 πλοία της κλάσης Ticonderoga που προβλέπεται να υπηρετήσουν ως το 2030. Φαίνεται ότι το US Navy και η αμερικανική Γερουσία δεν διάβασαν τα ελληνικά παπαγαλάκια για να μάθουν ότι θα βασίζονται για πολλά χρόνια ακόμα σε "σαπιοκάραβα" και απολιθώματα του Ψυχρού Πολέμου"...

Έτσι το θέμα που άνοιξε με την πρόταση του "Εν Κρυπτώ" πριν λίγους μήνες, κλείνει εκ των πραγμάτων. Αλλά όλοι εκείνοι που παραπληροφορούσαν τους αναγνώστες τους, θα έχουν το φιλότιμο να ζητήσουν μια συγγνώμη; Όχι βέβαια - πληρωμένη αποστολή εκτελούσαν οι άνθρωποι...

26 σχόλια:

Alexandros 2 Αυγούστου 2012 στις 7:41:00 μ.μ. EEST  

Πολύ θα ήθελα να δω κάποιον που έλεγε ότι τα καραβια είναι σάπια και απολιθώματα να δώσει μια εξήγηση για τόπος οι Αμερικανοι αποφάσισαν να τα κρατήσουν......

Ανώνυμος 2 Αυγούστου 2012 στις 8:17:00 μ.μ. EEST  

Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς.Τα BMP-3 που κάθε λίγο και λιγάκι υπογράφεται σύμβαση?Τον Παπανικολή που το έβγαλαν για πέταμα?Τα ISKANDER που ζητήσαν οι έλληνες μαζί και SU-35?Τα νέα shorads,πάντα TOR m-2 ή PANSTIR?Την στοχοποίηση της ελλάδας με πυρηνικά απο την Ρωσία λόγω της αντιβαλλιστικής ομπρέλας?Toν καλοκαιρινό πόλεμο που έχει γίνει πλέον ετήσιο έθιμο ?Τα χημικά που θα μας ψεκάσουν οι τούρκοι?Την διαφήμιση της ROKETSAN με τη βουλή να καίγεται που αποδειχτηκε φάρσα?Το Zubr που πρίν ακόμα σβήσουν τις φλόγες αυτοί μιλάγαν για εμπρησμό-σαμποτάζ,ολική καταστροφή και μοναδική στα παγκόσμια χρονικά περίπτωση και άλλα φαιδρα?Τις στρατηγικές αναλύσεις του στύλ ''παίρνω 10 Φ-16 και πάω στο Μπαλίκεσιρ''?Τα αρθρα που μιλάνε για την χαμένη ευκαιρία εκσυγχρονισμού των F-104 με amraam και των FRAM με CIWS RAM?Τον δήθεν εξευτελιστικό έλεγχο που τους υπέβαλαν οι κακοί αμερικάνοι επειδή τους είχαν στο μάτι κατα την επίσκεψη του περιοδικού στην LOCKHEED?Το καραγκιοζιλίκι πουλάει και ορισμένοι (που θεωρούν και ειδήμονες τους εαυτούς τους επειδή το διαβάζουν καθημερινά) δεν χορταίνουν να τρώνε κουτόχορτο.

Ανώνυμος 2 Αυγούστου 2012 στις 10:38:00 μ.μ. EEST  

Οτι ειναι υπερβολικοι ειναι κακο αλλα λενε και αληθειες

Ζουμε σε μια κοινωνια που οχι μονο ο στρατος αλλα ολες οι αξιες ειναι λαθος

Λαθος να εχεις πατριδα,να κανεις το σταυρο σου εισαι φασιστας
Αποκλειστικε η κοπελα επειδη εγραψε ενα αστειο
Απ την Αλλη ενας μελλοντικος "Ελληνας" της ΔημΑρ και του Συριζα αναζητειται για το σκηνικο στην Παρο

Αυτη ειναι η Ελλαδα η ξεμπερδευουμε με την αριστερα και ΠΑσοκ,ΝΔ η παμε σε γκρεμο

SALONIKIOS 2 Αυγούστου 2012 στις 10:42:00 μ.μ. EEST  

@Ανώνυμος 8:17

Τα 1000 Καλάσνικωφ, Sig556 και M4 με τα σήματα του UCK στο διαμέρισμα της Λούτσας προ 3μηνών, τους S300 που έριξαν το Τούρκικο Φάντομ στη Συρία, το 2ο Φάντο που χτυπήθηκε αλλά επέστρεψε στη βάση του, την είσοδο Σαουδαραβικών στρατευμάτων στην Ιορδανία τον περασμένο μηνα για να ενισχύσουν τους αντικαθεστωτικούς της Συρίας, τα F35 που θα εξόπλιζαν το HMS Invisible που αγόρασε τούρκικη εταιρεία,
κτλ κτλ,
η λίστα με τις περιπτώσεις παραπληροφόρησης από το Defencenet είναι ατελείωτη, αν και εν προκειμένω δεν θυμαμαι να έγραψαν για τα Ticonteroga κάτι.

Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 στις 12:11:00 π.μ. EEST  

Δεν ξέρω αν είχαν γράψει στο σάιτ, αλλά στο τεύχος Απριλίου της Στρατηγικής είχαν άρθρο με τίτλο "Ένα καταδρομικό της εποχής του Ψυχρού Πολέμου για το ΠΝ ή για το μουσείο του ΠΝ;"
http://www.enkripto.com/2012/04/blog-post_9400.html
Που ήταν ολόιδιο με τα άρθρα της Ισοτιμίας και της Αυριανής...

Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 στις 12:36:00 π.μ. EEST  

Η τελευταία παράγραφος δεν νομίζω να αναφέρεται ειδικά στην Pravda που στη τελική ξέρουμε τι πρεσβεύει.Τα Tico έστω και από την άλλη μεριά του Ατλαντικού ξεβράκωσαν μερικούς Griechen.

Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 στις 3:13:00 π.μ. EEST  

Πιστεύω ότι το σχετικό με τα Ticonderoga άρθρο που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 28 του περιοδικού "Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία" έθετε το όλο θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις με σοβαρά επιχειρήματα και μακριά από ατεκμηρίωτες κραυγές. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
Και μιας και μιλάμε για το Π.Ν. αναμένω μια απάντηση από τους αγαπητούς διαχειριστές του ΕνΚρυπτώ στο mail που έστειλα προσφάτως.
Γ.Μ.

Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 στις 10:42:00 π.μ. EEST  

@10:38
Είναι ντροπή να εκμεταλλευεσαι μια τραγωδία που προκάλεσε ένα κτηνος για προβαλεις τα κομματικά σου απωθημένα.

ανιχνευτής 3 Αυγούστου 2012 στις 11:01:00 π.μ. EEST  

αφού δεν θα πάρουμε από ότι φαίνεται ΤΙΠΟΤΑ από κανέναν. Προέχει να πληρωθούν τα (επαχθή) χρέη τι ασχολούμαστε με υποθετικά σενάρια.. Ουτε τα Μ1Α1 δεν θέλουμε να πάρουμε που είναι εξόφθαλμα καλή περίπτωση (αν δεν υπάρχει δέσμευση αναγκαστικής αναβάθμισης).
Ολα τα άλλα είναι απλά συζητήσεις. ΔΕΝ παίρνουμε ΤΙΠΟΤΑ.

Ο στρατός από ότι φαίνεται πάει για συρρίκνωση/διάλυση στα πρότυπα της Ολλανδίας (και ας έχουμε Τουρκους για γείτονες και όχι ξανθιές Δανέζες όπως οι Ολλανδοί).

Τα άλλα είναι λόγια και αναλύσεις μεταξύ μας..

Υ.Γ. Το d...net είναι γνωστό τι γράφει και ΔΕΝ το κάνουν από σκοπιμότητα πιστεύω. Απλά το έχουν "καμένο" το μυαλό τους από τον πολύ Λιακόπουλο που διαβάζουν. Παρόλα αυτά, ενίοτε και σπάνια, αναδεικνύουν και θεματάκια που αξίζουν.

enkripto 3 Αυγούστου 2012 στις 11:43:00 π.μ. EEST  

@ Γ.Μ

Θα ανεβει συντομα. Αν θες ασε το σχολιο σου ξανα.

Burgos 3 Αυγούστου 2012 στις 12:32:00 μ.μ. EEST  

Το γεγονός πως οι Αμερικάνοι αποφάσισαν να μην αποσύρουν τα "Τιγκο" δε σημαίνει πως ήταν ιδανικα για το Ελληνικό ΠΝ... - Σε άλλα νερά "κολυμπούν" οι Αμερικάνοι, και σε άλλα εμείς....

Οδυσσέας 3 Αυγούστου 2012 στις 12:45:00 μ.μ. EEST  

@ Γ.Μ.:
Το συγκεκριμένο άρθρο της "Ελληνικής Άμυνας & Τεχνολογίας" προφανώς δε μπαίνει στην ίδια μοίρα με τα copy-paste επιχειρήματα περί "ψυχροπολεμικών σαπιοκάραβων" που διακινούσαν διάφορα συμφέροντα.
Παρ' όλα αυτά, το βασικό του επιχείρημα (υψηλό κόστος χρήσης των πλοίων) είχε ήδη διατυπωθεί με τα σχόλια του hellenicdefence.gr εκείνες τις ημέρες, και είχε αντικρουσθεί αναλυτικά εδώ πέρα.
Ουσιαστικά το μόνο νέο επιχείρημα του άρθρου ήταν το πρόβλημα των ρωγμών του κράματος αλουμινίου - μαγνησίου που έχουν τα πλοία στην υπερκατασκευή τους. Όμως το πρόβλημα αυτό δεν υπάρχει μόνο στα Tico, είναι γνωστό σε πολλές κλάσεις σκαφών του USN που από το 1958 έφεραν αυτό το κράμα (το είχαν και τα δικά μας Α/Τ τύπου FRAM), και είναι διαχειρίσιμο. Αλλιώς δεν θα κρατούσαν τα πλοία σε υπηρεσία ως το 2030. Άρα λοιπόν η ΕΑ&Τ έκανε την τρίχα τριχιά στο θέμα αυτό.
Δεν θα τη βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι με αυτούς που αντέγραφαν το non paper που τους πάσαραν, αλλά δε νομίζω ότι "έθεσε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις". Μάλλον ήθελε να συνηγορήσει υπέρ νέας ναυπήγησης.

yannis sakellarakis 3 Αυγούστου 2012 στις 1:20:00 μ.μ. EEST  

Για ακομη μια φορα φανηκε η επικαιρη και επιστημονικη αναλυση των αρθρων του περιοδικου σας. Για ακομη μια φορα αποκαλυφθηκαν οι πληρωμενοι (και συχνα ανιδεοι) καλαμοι των διαφορων "ειδικων" που η μονη τους ειδικοτητα ειναι να γραφουν κατα παραγγελίαν!

Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 στις 1:38:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ Οδυσσέα
Επιτρέψτε μου να πω πως πιστεύω ότι επαναλαμβάνετε ένα λάθος σκεπτικό. Συγκρίνετε την περίπτωση των Ticonderoga με παλαιότερες ενώ τα υπόλοιπα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά στις μέρες μας. Το υπαρκτό πρόβλημα των ρωγμών πράγματι είναι διαχειρίσιμο. Το ερώτημα είναι υπάρχουν τα χρήματα (και ακολούθως η τεχνική δυνατότητα) στο ΠΝ ώτσε να το αποκαταστήσει;
Αμφιβάλω μιας και πριν λίγο καιρό δεν έβρισκαν χρήματα ούτε για να αποκαταστήσουν τις σχετικά μικρές ζημιές που είχε υποστεί μια πυραυλάκατος από πυρκαγιά....
Μπορεί τα FRAM που αναφέρετε πράγματι να είχαν το ίδιο πρόβλημα και τα Kidd (που θέσατε ως παράδειγμα σε παλαιότερη σχετική σας ανάρτηση) να ήταν παρόμοιες περιπτώσεις, η διαφορά όμως είναι πως τότε υπήρχαν τα απαραίτητα κονδύλια για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων. Σήμερα, και με νέες μειώσεις στις λειτουργικές δαπάνες να έρχονται, τα χρήματα αυτά δυστυχώς δεν υπάρχουν.
Να διευκρινίσω ότι οι ενστάσεις μου δεν έχουν να κάνουν με αυτά καθ' αυτά τα Ticonderoga, τα οποία θεωρώ έξοχα σκάφη. Επίσης θεωρώ γελοιότητες τα σχόλια του τύπου "δεν χωρούν να στρίψουν στο Αιγαίο" κτλ. Απλά πιστεύω ότι ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΥΓΚΥΡΙΑ δεν αποτελούν συμφέρουσα και εν πολλοίς εφικτή λύση για το Π.Ν.
Αντιθέτως η πρόταση για έναρξη ανάπτυξης/σχεδιασμού (προσοχή: όχι άμεσης ναυπήγησης) ενός κλιμακωτού προγράμματος ανάλογου με το MILGEM των απέναντι, θα ήταν προσιτή περίπτωση. Για τη κάλυψη όμως των άμεσων αναγκών οι λύσεις μεταχειρισμένων σκαφών που προσφέρονται σήμερα δεν είναι ιδανικές, κατά την ταπεινή μου άποψη. Δυστυχώς, όπως θα διαβάσατε και στο άρθρο που σας απέστειλα, όταν τέτοιες ευκαιρίες παρουσιάζονταν κάποιοι αρμόδιοι κώφευαν....

Με εκτίμηση,
Γ.Μ.

Οδυσσέας 3 Αυγούστου 2012 στις 5:09:00 μ.μ. EEST  

@ Γ.Μ.
Το ζήτημα της μείωσης κονδυλίων που θέτεις (κι εσύ όπως και η ΕΑ&Τ) είναι φυσικά υπαρκτό, αλλά κατά τη γνώμη επιλύσιμο και εν πολλοίς ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων. Με άλλα λόγια, η Εθνική Άμυνα είναι το εύκολο θύμα στις περικοπές, ενώ αλλού γίνονται τεράστιες σπατάλες. Εδώ είχα δώσει τρία πρόχειρα παραδείγματα για το πώς θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν από αλλού τα 110 εκ. Ευρώ που περικόπηκαν από τις λειτουργικές δαπάνες του ΠΝ το 2011.
Τέλος πάντων, το ζήτημα των Ticonderoga έληξε ερήμην μας, με την απόφαση της αερικανικής Γερουσίας.

E.A.V. 3 Αυγούστου 2012 στις 6:54:00 μ.μ. EEST  

Κατά την άποψή μου όλοι οι προλαλήσαντες συμφωνούν στα εξής:

1. Οι ανάγκες του ΠΝ για 2-4 πλοία Αντι-Αεροπορικού Πολέμου Περιοχής είναι επιτακτικές λόγω των διεκδικήσεων και δράσης της Τουρκίας στο Αιγαίο.

2. Οι (έτσι κι αλλιώς περιορισμένες) δυνατότητες χρηματοδότησης ενός προγράμματος προμήθειας τέτοιων πλοίων από τη χώρα μας εξαϋλώθηκαν με την καθυπόταξη στον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο.

3. Οι εξοπλισμοί αποτελούν χώρο σύγκρουσης συμφερόντων για ανώτατα κυβερνητικά στελέχη και αντιπροσώπους εταιριών όπλων. Για την υπόλοιπη κοινωνία αποτελούν (όχι άδικα) προγράμματα ξεπλύματος μαύρου χρήματος και κατασπατάλησης δημοσίων πόρων. Ως αποτέλεσμα, κάθε προσπάθεια συναντά εν τη γενέση της εξωφρενικές αντιδράσεις, από συγκρατημένη δυσπιστία μέχρι υστερικές τσιρίδες.

Η "περίπτωση" των Tico-που ξεκίνησε από μια απλή ανακοίνωση "το USN πρόκειται να αποσύρει 7 σκάφη" και κατέληξε σε διαδικτυακές "αναλύσεις" και απίστευτους χαρακτηρισμούς εκατέρωθεν για παραχώρηση/αγορά των καταδρομικών από το ΠΝ- είναι χαρακτηριστική.

Κατά την άποψή μου τα σκάφη AAW του ωκεανοπόρου USN είναι υπερβολικά μεγάλα για το ΠΝ για τους περισσότερους λόγους που αναφέρθηκαν στα post (όχι βέβαια για τις μανούβρες ανάμεσα στις βραχονησίδες!). Ένα σκάφος της κατηγορίας De Zeven Provinciën ή Fridtjof Nansen θα ήταν καταλληλότερο για τις ανάγκες μας επιχειρησιακά και οικονομικά.

Αν όμως δεν υπάρχει η ικανότητα (τεχνική ή οικονομική) ανάπτυξης και ναυπήγησης τέτοιων σκαφών, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία θα πρέπει να αποδεχθούμε είτε την αποδοχή ενός μεταχειρισμένου σκάφους, όχι ακριβώς προσαρμοσμένου στις ανάγκες μας είτε την συρρίκνωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων στο Αιγαίο στις επόμενες δεκαετίες. Δεν μιλάμε βέβαια καν για την Ανατολική Μεσόγειο αλλά για το Αιγαίο και την επιβίωση των φρουρών των νησιών του, όπου η ΠΑ και το ΠΝ θα κληθούν με περιορισμένα μέσα να αντιπετωπίσουν 300 μαχητικά πρώτης γραμμής, 16+ φρεγάτες και 20 υποβρύχια.

Αν λοιπόν προκρίνουμε τη λύση αποδοχής μεταχειρισμένων, θα πρότεινα να κινηθούμε προς την κατεύθυνση απόκτησης 2 Arleigh Burke ώστε να πλαισιώσουν τις 4 Meko και τις 8 Kortenaer (δεν βλέπω να σώζονται περισσότερες) και να στελεχώσουμε μια αξιόπιστη δύναμη κρούσης. ΣΗΜΕΙΩΝΩ ότι "απόκτηση" μπορεί να σημαίνει ακόμα και leasing με προνομοιακούς όρους μέχρι την ναυπήγηση νέων σκαφών.

Ανώνυμος 4 Αυγούστου 2012 στις 1:14:00 π.μ. EEST  

@Οδυσσέας

Φίλτατε θα μου επιτρέψεις να πω οτί το θέμα των Ticonderoga στην πραγματικότητα ουδέποτε είχε "ανοίξει" για την χώρα μας. Όλα όσα ελέχθησαν ή γράφτηκαν εδώ ή αλλού ήταν συζητήσεις επί εντελώς υποθετικής βάσεως μιας και ποτέ δεν εκφράστηκε επίσημο σχετικό ενδιαφέρον είτε από το Π.Ν., είτε από την όποια Ελληνική Κυβέρνηση.
Κατα τα άλλα ουσιαστικά δεν διαφωνούμε. Είναι πράγματι θλιβερό η Εθνική Άμυνα να αποτελεί τον εύκολο στόχο για οικονομικές περικοπές και κάθε άλλου είδους υποχωρήσεις. Οι ιδέες που αναφέρεις στο link με βρίσκουν πέρα για πέρα σύμφωνο και μακάρι τέτοιες σκέψεις να ήταν και σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας. Όμως δεν είναι και, πιθανότατα, δεν θα γίνουν ποτέ. Συνεπώς ας μιλήσουμε με την κατάσταση ως έχει: τα απαιτούμενα ποσά απλώς δεν υπάρχουν (το ότι είναι εφικτό να βρεθούν δε σημαίνει ότι είναι και πιθανό). Δυστυχώς!

@E.A.V.

Συμφωνώ με την άποψη σου για τα Arleigh Burke (αν και ένα τέτοιο ζήτημα θα περιελάμβανε και πολύ σοβαρότερες πολιτικέ παραμέτρους). Τα συγκεκριμένα σκάφη πιστεύω πως είναι πολύ καταλληλότερα -όχι όμως λόγω μεγέθους- για το Π.Ν. σε σχέση με τα Ticonderoga. Το είχα γράψει κι εγώ παλαιότερα εδώ. Εάν όμως απαιτούν παρομοίως υψηλά κόστη συντήρησης/χρήσης αυτομάτως καθίστανται εξίσου απίθανες περιπτώσεις, δεδομένης της οικονομικής μας κατάστασης. Συνοπτικά πιστεύω ότι πλέον μόνο αν κάτι μας προσφερθεί εντελώς δωρεάν και ταυτόχρονα δεν έχει σημαντικό λειτουργικό κόστος και δεν απαιτεί ποσά για επανενεργοποίηση/επισκευή, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες απόκτησής του. Εδώ ακόμα συζητάμε για τα "αστεία" ποσά που απαιτούν κάποια τ/θ για να μεταφερθούν από τις ΗΠΑ και να αξιοποιηθούν επιχειρησιακά.

Ελπίζω να μην χαρακτηριστώ μοιρολάτρης ή απαισιόδοξος...

Μετα τιμής,
Γ.Μ.

Mithridates 4 Αυγούστου 2012 στις 2:14:00 π.μ. EEST  

Φίλε Γ.Μ.

Από την πρώτη στιγμή και σε κάθε ευκαιρία τονίσαμε ότι ήταν: "πρόταση του "Εν Κρυπτώ" να επιδιωχθεί από το ΠΝ η δωρεάν παραχώρηση 2 καταδρομικών κλάσης Ticonderoga, από τα 7 που προγραμμάτιζε να αποσύρει το USN κατά τα οικονομικά έτη 2013 και 2014"

Το ενδιαφέρον/αστείο/τραγικό της υπόθεσης ήταν οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν, τόσο στον ημερήσιο, όσο και στον ειδικό τύπο/ιστοσελίδες-blogs. Άνθρωποι είτε δεμένοι στο Γερμανικό άρμα, είτε ίσως προσδοκώντας άλλες παραγγελίες, διέρρευσαν αμέσως non-paper προς δημοσίευση. Άλλοι επαγγελματίες του ειδικού τύπου ένιωσαν ότι μπήκαμε στα χωράφια τους τολμώντας να προτείνουμε λύση με τεχνολογία αιχμής, με χαμηλότοκα δάνεια FMS, σε καιρό οικονομικής κρίσης. Κι όλα αυτά από ένα blog χωρίς διαφημήσεις. Κάποιοι έχασαν και την ψυχραιμία τους και προέβησαν σε απαξιωτικά-υποτιμητικά σχόλια.

Ήταν άκρως αποκαλυπτικό για όλους. Και χαιρόμαστε που πολύς κόσμος κατάλαβε πως παίζεται το παιχνίδι των εξοπλισμών.

Οι εποχές άλλαξαν και κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει ακόμα.

ΑΧΕΡΩΝ 4 Αυγούστου 2012 στις 6:06:00 π.μ. EEST  

@Mithridates
Στις προηγούμενες αναρτήσεις με θέμα τα Τικοντερόγκα είχα εκφράσει την θέση,δεν ξέρω πόσοι την πρόσεξαν,ότι ναί μεν η συζήτηση γινόταν ποιητική αδεία,όπως και για τα Μιράζ των Εμιράτων,με μία διαφορά:ότι τα Τίκο θα συναντούσαν ενστικτώδη λυσσαλέα αντίδραση από "κάποιους"κύκλους που δεν στέργουν σε παρουσία της Ελλάδος στην Ανατολική Μεσόγειο,ΑΟΖ και άλλες τέτοιες αιρετικές επιλογές.
Για την Ελλάδα που προβάρει τον νεοοθωμανικό φερετζέ,τα Τίκο ούτως ή άλλως δεν είναι συμβατά με την "κυρίαρχη"επιλογή.

Ανώνυμος 4 Αυγούστου 2012 στις 1:43:00 μ.μ. EEST  

@Mithridates

Έχετε δίκιο. Το ΕνΚρυπτώ είναι χώρος που προσφέρει ενημέρωση και βήμα για υγειή διάλογο κι αυτό το κάνει να διαφέρει από κάποιους άλλους που υποτίθεται κάνουν δημοσιογραφία αλλά μόνο στόχο έχουν να προωθήσουν συγκεκριμένα συμφέροντα.... Εξάλλου κάποιοι εξ αυτών στο παρελθόν κατείχαν "αμαρτωλά" κρατικά αξιώματα συνεπώς η κατάσταση αυτή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν....

Γ.Μ.

Ανώνυμος 4 Αυγούστου 2012 στις 5:14:00 μ.μ. EEST  

@ Ανώνυμος 3 Αυγούστου 2012 10:42:00 π.μ. EEST

Σωστότατος!




@ yannis sakellarakis 3 Αυγούστου 2012 1:20:00 μ.μ. EEST

Το "Εν Κρυπτώ" δεν εκδίδει περιοδικό.
Αν και με την ποιότητα των άρθρων εδώ (και κάποιων από τους σχολιαστές), τυχόν έκδοση περιοδικού από τα ίδια άτομα θα ανέβαζε κατακόρυφα το επίπεδο του ελληνικού αμυντικού τύπου

Ανώνυμος 6 Αυγούστου 2012 στις 9:52:00 π.μ. EEST  

@4 Αυγούστου 2012 5:14:00 μ.μ. EEST

φίλε αν το Εν κρυπτώ έβγαζε περιοδικό αυτό σημαίνει οτι οι ελάχιστοι που γράφουν άρθρα στον ελεύθερο χρόνο τους θα έπρεπε να δουλεύουν 8ωρα και να ζουν οικογένεια απο αυτή τη δουλειά.

Τα περιοδικά βγάζουν λεφτά με 2 τρόπους: πωλήσεις - άρα εξώφυλλα με ρωσικά αεροπλάνα και σενάρια με προφητείες, ούφο κτλ - και διαφημίσεις απο μεσάζοντες όπλων. Τον 2-3 μήνα θα είχε γίνει χαρτί υγείας αλά πράβντανετ.

μια χαρά πάνε τα παιδιά έτσι. καλύτερα χόμπυ και σεβασμός παρά δουλειά και τομάτες.

μηδενιστής.

Φτωχος και μόνος κάου - μπόυ 6 Αυγούστου 2012 στις 4:26:00 μ.μ. EEST  

Χαχαχα...καταπέλτης ο μηδενιστής. Μετά από πολυετή θητεία στα περιοδικά του χώρου μπορώ να πω οτι έχει απόλυτο δίκιο. Χωρίς μίζες και πληρωμένα άρθρα δε στήνεται εύκολα περοδικό - όχι πως δε γίνεται, απλά δεν θα επιβιώσει πέρα από χρόνο.
Όνειρο ήταν τα Τικο εξ αρχής και πάει... Τώρα για τις κραυγές κάποιων είναι αυτονόητο οτι προμήθεια από Γαλλία (Γερμανία, Ρωσσία..) σημαίνει τρελλές μίζες ενώ από ΗΠΑ τίποτα λόγω FMS.
Μια Ελλάδα πρεζάκιας της κομπίνας και της γυφτογκλαμουριάς θα σεβαστεί εθνική άμυνα; Η Μύκονος να'ναι καλά μόνο. Η Θράκη πέφτει μακρυά, το ίδιο και τα νησιά του ανατολικού αιγαίου. Τι τα θέλουμε; Τι σύνορα στον Έβρο τι στο Νέστο; Και η Ιωνία και ο Πόντος ήταν μακρυά και η Κύπρος και η Β.Ήπειρος. Άσε καλύτερα, μόνο η Αθήνα φτάνει (χωρίς το κέντρο γιατί τελεί υπό κατάληψη λαθρομεταναστών).

ΑΧΕΡΩΝ 7 Αυγούστου 2012 στις 1:04:00 μ.μ. EEST  

Ὲχω μπροστὰ μου το τεὺχος 31 της ΕΑ&T,και διαβὰζω το editorial.
Ἒ,λοιπὸν,η EA&T,μὲσω του διευθυντοὺ συντὰξεως,εξακολουθεὶ να αυτοσυγχαὶρεται και να αυτοανακηρὺσσεται νικὴτρια σε ὲναν αγὼνα σκιὼν,παραθὲτοντας εδὰφια απὸ τις αναρτὴσεις του ''εν κρυπτὼ''σχετικὰ με τα Τὶκο,και τα οποὶα βεβαὶως (θὲλει να πιστεὺει ὸτι) καταρὶπτει.Αποσιωπεὶ δε τις προτὰσεις χρηματοδοτὴσεως που εὶχαν υποδειχθεὶ απὸ τον Οδυσσὲα αλλὰ και απὸ τον γρὰφοντα.Ελλεὶψει δημοσὶου σχολιασμοὺ,ὰρα και αντιλὸγου,παρουσιὰζει ως θὲσφατο ὸτι οι αμυντικὲς δαπὰνες θα μειωθοὺν περαιτὲρω,διὸτι δεν γὶνεται διαφορετικὰ,και προ'ι'δεὰζει για μεὶωση μονὶμου προσωπικοὺ των Ε.Δ.
Αυτὸ καθεαυτὸ το γεγονὸς ὸτι η EA&T επαναφὲρει κὰθε τρεὶς και λὶγο το θὲμα των Τὶκο,ὲστω και ως πρὸσχημα για να υπερασπιστεὶ τον οικονομικὸ σταγγαλισμὸ της Ἂμυνας,μου γεννὰ υποψὶες ὸτι κὰτι περισσὸτερο παὶζεται απὸ μὶα διὰσταση απὸψεων με το ''εν κρυπτὼ''.

Ανώνυμος 7 Αυγούστου 2012 στις 10:34:00 μ.μ. EEST  

Φαίνεται ότι κάποιοι χρειάζονται απεγνωσμένα την (αυτο-)επιβεβαίωση

E.A.V. 8 Αυγούστου 2012 στις 8:27:00 π.μ. EEST  

@Φτωχος και μόνος κάου - μπόυ

Δεν διαφωνώ! Αλλά και αν κρίνω από τα "αβλαβή" σουλάτσα των τουρκικών φρεγατών τα τελευταία 2-3-4-5 χρόνια ούτε η Μύκονος είναι ασφαλής!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP