Ενεργοποίηση Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης

Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012


Με εντολή του αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Μ. Κωσταράκου διεξήχθη χθες τη νύχτα αιφνιδιαστική διπλή άσκηση, με ενεργοποίηση τμημάτων της Δύναμης Ταχείας Αντίδρασης των ΕΔ. Η άσκηση με την κωδική ονομασία «ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ» άρχισε στις 23.00 της Πέμπτης και περιελάμβανε δύο σκέλη:

1) την εκτέλεση νυχτερινής επιχείρησης κατάληψης πολεμικού πλοίου στον Αργοσαρωνικό, και
2) την εκτέλεση νυχτερινής επιχείρησης διείσδυσης και διάσωσης μάχης (CSAR) σε χερσαία περιοχή, σε χώρο της Αττικής

Από δικής μας πλευράς ένα μόνο σχόλιο: άριστα πράττει ο αρχηγός και ασκεί τις δυνάμεις του, και μάλιστα αιφνιδιαστικά και σε νυχτερινές ώρες, εφαρμόζοντας την αρχή "εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις". Επίσης άριστα πράττει και το δημοσιοποιεί, μεταδίδοντας εικόνα ετοιμότητας προς πάντα ενδιαφερόμενο. Όμως με βάση όσα μαθαίνουμε για τις νέες περικοπές στα κονδύλια εκπαίδευσης κρίσιμων μονάδων των ΕΔ (για τις οποίες φυσικά δεν ευθύνεται η στρατιωτική ηγεσία), η έντονη δημοσιοποίηση των ασκήσεων αυτών θυμίζει όλο και περισσότερο το τραγούδι "είμαστε ακόμα ζωντανοί"... Ακόμα κι έτσι, μπράβο σε όλα τα στελέχη που εξακολουθούν να φέρνουν άριστα σε πέρας την αποστολή τους.

23 σχόλια:

Burgos 24 Αυγούστου 2012 στις 10:56:00 π.μ. EEST  

"Δεν ξέρω πόσο "στημένες" ήταν οι αιφνιδιαστικές ασκήσεις. Όταν υπηρετούσα είχαμε βάλαμε τα ξυπνητηρια να χτυπήσουν συγκεκριμένη ώρα και σηκωθηκαμε όλοι λες και γινοταν πραγματικός πόλεμος. Αναρωτηθηκα όμως την επομενη μέρα πως αν πραγματικά ίσχυε ο συνεγερμός και δεν ήταν άσκηση δε θα είχε μέινει ούτε τούβλο στο στρατόπεδο από τους πυραύλους που θα είχαν πέσει δίχως καν να προλάβουμε να βάλουμε τις αρβύλες μας.

Ανώνυμος 24 Αυγούστου 2012 στις 11:59:00 π.μ. EEST  

@Mike Burgos

1ον η περίπτωση να πιαστεί ένας στρατός εντός στρατοπέδου έχει να γίνει απο το γιομ κιπουρ και νωρίτερα την μπαρμπαρόσσα. θέλει πολύ μαγκιά και είναι σπανιότατο φαινόμενο. αν ο εχθρός το καταφέρει χαλάλι του :).

2ον ελάχιστοι στρατοί έχουν πληρότητα 120% και ικανότητα ταχείας αντίδρασης απο τον ύπνο. οι τούρκοι έχουν τα άτομα αλλά όχι την ετοιμότητα για παράδειγμα. οι αμερικάνοι έχουν ακριβώς γι αυτό το σκοπό μια ταξιαρχία αλεξιπτωτιστών, τις 6 MEU και ένα τάγμα ρέιντζερ πάντα σε ετοιμότητα εβδομάδας και τμήματα αυτών σε ετοιμότητα μέρας. ένας λόχος ρέιντζερ είναι σε 6ωρη ετοιμότητα.

3ον πες οτι ο αντίπαλος θέλει να μας πιάσει στον ύπνο δεν γίνεται να το μάθουν όλοι (όπως είπα στο 1ο κομμάτι θέλει πολύ μαγκιά ακόμα και να το ξέρουν ελάχιστοι) σχεδόν όλες οι μονάδες του 2ης γραμμής θα πιαστούν και αυτοί στον ύπνο. για παράδειγμα όταν στα ίμια είχαμε επανδρώσει τις πρώτες γραμμές στις 23:00 πέρασαν 3 ώρες για να ξυπνήσουν οι τούρκοι που έφτασαν στα σύνορα αφού είχε τελειώσει το παραμύθι. ακόμα και να μας βάραγαν στις 20:00-22:00 οι μονάδες τους θα πάθαιναν πανωλεθρία απο τα Α-7 και τα ATACMS. θα άδειαζαν την πρώτη μας γραμμή αλλά με τί θα έμπαιναν; ήθελαν ώρες για την ελικομεταφορά των σχηματισμών της 2ης στρατιάς. όπως βλέπεις δεν είναι εύκολο.

4ον οι σοβιετικοί είχαν σχέδιο ταχείας εισόδου στην γερμανία απο τον ύπνο εποχές που ο θεός τους αγαπάει(-40C). βασίζονταν στην επικράτηση τους πριν έρθουν ενισχύσεις απο την αμερική. δυσκολότατο σχέδιο βγαλμένο κατευθείαν απο την Frunze. δεν εφαρμόστηκε ποτέ λόγω πυρηνικών αντιμέτρων.

μηδενιστής

Nikos 24 Αυγούστου 2012 στις 1:25:00 μ.μ. EEST  

Καμία άσκηση διαχείρισης κρίσης με την συμμετοχή της πολιτικής ηγεσίας θα γίνει? Η πάλι θα συνεδριάσει το ΚΥΣΕΑ στη βουλή αν γίνει κάτι ?

Ανώνυμος 24 Αυγούστου 2012 στις 3:09:00 μ.μ. EEST  

@Νίκο

Κάθε μέρα κάνουν ασκήσεις και πραγματικά σενάρια κρίσεων.
Βάζει ο ένας το παιδί του υπάλληλο στη βουλή, τρώει ο άλλος κανα εκατομμύριο, μαζεύονται και βρίσκουν πως θα κρυφτούν. Αν δεν μπορούν βγάζουν νόμο στις 3 το πρωί!
Αυτές είναι και οι μόνες κρίσεις που απασχολούν την ελληνική πολιτική ηγεσία απο το 1828 και τα καταφέρνουν υπέροχα, μπορώ να πω και με παγκόσμια αναγνωρισιμότητα. χαχαχαχαχα

ΚΥΣΕΑ ούτε στο ΓΕΕΘΑ, ούτε στη βουλή δεν θα δεις με αριστερό κόμμα στη κυβέρνηση. Απο το κινητό και στα κρυφά...σουττττττττττ μας α κ ο υ ν ε ....

μηδενιστής

Ανώνυμος 24 Αυγούστου 2012 στις 8:11:00 μ.μ. EEST  

Από το τίποτα καλό, πολύ καλό αυτό που κάνει ο ΓΕΕΘΑ!!!

Ολο γκρίνια είμαστε.

Να είχε και δημοσιότητα από τα κανάλια της τηλεόρασης, θα ήταν ακόμα καλύτερα!!!

Ο Αλάσκας.

ΑΧΕΡΩΝ 25 Αυγούστου 2012 στις 7:25:00 π.μ. EEST  

@μηδενιστής
Πώς σου φαίνεται το παρακάτω σενάριο:έχουμε υποθετικά Σεπτέμβριο μήνα.Ο Σαμαράς πάει-δεν πάει στην Θεσσαλονίκη,μιλάει-δεν μιλάει στην έκθεση,καλού-κακού τα περισσότερα κανάλια είναι stand by στην συμπρωτεύουσα.Αιφνιδίως,μεγάλο ακριτικό νησί του Αν.Αιγαίου,συμπτωματικά,η...Χίος,
προσβάλλεται από τουρκικές διακλαδικές δυνάμεις στην διάρκεια της ασκήσεως Εφές 3/2012.
Η προσβολή γίνεται προς το τέλος της ημέρας,όταν φαίνεται ότι η άσκηση κοντεύει να τελειώσει,και οι Έλληνες έχουν αρχίσει να χαλαρώνουν.Μετά από σύντομο δισταγμό (σκέψου,γιατί άραγε;)η διοίκηση της 96ης ΑΔΤΕ,απελευθερώνει τα όπλα,και τα ελληνικά τμήματα,καλά στοχοποιημένα από ώρες,καθώς στερούνται επαρκούς αποκρύψεως,βαλλόμενα από αέρος,θαλάσσης,αλλά και από την απέναντι Μικρασιατική ακτή,απαντούν όπως μπορούν,και κατά περιπτώσεις με αποτελεσματικότητα.Η ΑΔΤΕ αναφέρει στην Αθήνα,αλλά ο υπουργός είναι στα κανάλια,για να τα απασχολήσει τουλάχιστον αυτός αντί του πρωθυπουργεύοντος Σαμαρά,τον οποίον άλλοι μαντεύουν στην Θεσσαλονίκη,άλλοι στην Χαλκιδική,και άλλοι στο...σπίτι του.Πάντως,κανείς δεν βρίσκεται για να ασκήσει τα καθήκοντά του ως πολιτική ηγεσία.Ο Α/ΓΕΕΘΑ στέλνει την ΔΤΑ στην Χίο,στα πλαίσια κάποιας εκτάκτου ασκήσεως υποτίθεται,αλλά δεν μπορεί να διατάξει τα Γενικά Επιτελεία να αντιδράσουν,και εκείνα περιμένουν οδηγίες από την ''πολιτική ηγεσία'',που όμως είναι απούσα.Εν τω μεταξύ η κόλαση έχει μετακομίσει στην Χίο.Οι Τούρκοι έχουν υποστεί απώλειες πολύ μεγαλύτερες από ότι (στο δυσμενέστερο σενάριο)έχουν
υπολογίσει,αλλά το νησί μάχεται μόνο του.Ίσως στο επόμενο 24ωρο μπορέσουν να εδραιωθούν.
Άς σημειωθεί,ότι ενώ η επίθεση έχει αρχίσει λίγο μετά τις οκτώ,στα κεντρικά δελτία των καναλιών,το κυρίως θέμα είναι η παρουσία ή απουσία του πρωθυπουργεύοντος στην ΔΕΘ,ξαφνικά όμως προκύπτει έκτακτο θέμα,καθώς βίντεο από την Χίο καταφθάνουν στα στούντιο,κάποι''έγκριτοι''
αναρωτιούνται άν αυτά που βλέπουν είναι αυτά που φαίνονται,ή μήπως υπάρχει και''άλλη ερμηνεία''.Κατά τις δέκα,εμφανίζεται στην τηλεόραση ο Σαμαράς,και ενώ ήδη κυκλοφορούν φήμες ότι έχει εισαχθεί σε κλινική για εγχείρηση στον αμφιβληστροειδή,για να δηλώσει ότι η χώρα δέχεται απρόκλητη επίθεση και αμφισβήτηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων,που όμως δεν θα μείνει αναπάντητη.Λίγη ώρα αργότερα,μία είδηση από την Ουάσιγκτον μονοπωλεί τα δελτία.''Πληροφορούμαστε,ότι η κα.Χίλλαρυ Κλίντον,καταφθάνει εσπευμένα στην περιοχή,προκειμένου να μεσολαβήσει στην Ε/Τ κρίση''.
Κανονίζεται συνάντηση Ελλήνων και Τούρκων διαπραγματευτών στην Αχρίδα της FYROM.Ο Σαμαράς δηλώνει στην Χίλλαρυ Κλίντον ότι ''ένας πόλεμος θα ήταν καταστροφή για εμάς'',ακριβώς όπως λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε δηλώσει στην Άγκελα Μέρκελ ότι ''μία έξοδος από το ευρώ θα ήταν καταστροφή για εμάς''.
Για την Χίο προκρίνεται λύση τύπου Ιμίων,δηλαδή απομάκρυνση στρατευμάτων και σημαιών,και ως μόνη ένοπλη δύναμη στην νήσο θα παραμείνει η Frontex.Η νήσος καθίσταται Ειδική Οικονομική Ζώνη,και την κυριαρχία επ΄αυτής αναλαμβάνει η Τρό'ι'κα,με σκοπό να την επαναποδώσει στην Ελλάδα,όταν,κάποτε,στο μέλλον...

Ανώνυμος 25 Αυγούστου 2012 στις 9:54:00 π.μ. EEST  

@ΑΧΕΡΩΝ

Ο Α/ΓΕΕΘΑ ασκεί την επιχειρησιακή διοίκηση όλων των μειζόνων σχηματισμών και δεν χρειάζεται να περιμένει κάτι από τα ΓΕ των κλάδων. Ο Α/ΓΕΕΘΑ δεν διοικεί μόνο την ΔΤΑ όπως ίσως να έχει δημιουργηθεί η εντύπωση.

ΠΧΤ

Ανώνυμος 25 Αυγούστου 2012 στις 10:50:00 π.μ. EEST  

Mε προδοσία μόνο πιάνονται οι μονάδες στα στρατόπεδα, δεν έχει να γίνει ούτε από το Γιομ Κιπουρ ούτε από την Μπαρμαρόσα... από την Κύπρο μας το 74 έχει να γίνει....

Ένα από τα πράγματα που άλλαξαν από τον καιρό των Ιμίων είναι ότι ο Α/ΓΕΕΘΑ είναι Αρχιστράτηγος ήδη από τον καιρό της ειρήνης. Από αυτόν περιμένουμε εκείνη την στιγμή, όχι από τους πολιτικούς, αυτούς θα τους βρούμε εύκολα αν τους ψάξουμε στο Παρίσι.

Και κάτι ακόμα , ο γείτονας ακόμα και τώρα αν δεν έχει δεδομένη την προδοσία δεν πρόκειται να κάνει κίνηση... μόνο με την προδοσία ξέρει ότι και θάλασσα να τα κάνει και πάλι θα κερδίσει όσα έχουν ''προσυμφωνηθεί'' και αυτό πρέπει να μην το αφήσουμε να συμβεί... τί σημαίνει κάνουν απόβαση στην Χίο αλλά περιμένω εντολές και δεν τους χτυπώ, δεν καταλαβαίνω... αυτό είναι προδοσία. Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από αυτό...

drflight

Burgos 25 Αυγούστου 2012 στις 4:29:00 μ.μ. EEST  

Το να πιαστεί το στράτευμα "στον ύπνο" δεν περιλαμβάνει υποχρεωτικά έμψυχο υλικο - όλοι ξέρουμε πως οι συντεταγμένες των στρατοπέδων είναι όλες "κλειδωμένες" απο τα ρανταρ πυραύλων μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς - και όχι μόνο κατα μήκος των ελληνικών συνόρων αλλά παγκοσμίως και κατά την περίοδο του ψυχρού πολέμου οι πύραυλοι διέθεταν και πυρηνικές κεφαλές που ενεργοποιούνταν αυτόματα και έπληταν τις μεγάλες αμερικανικές και σοβιετικές πόλεις σε περίπτωση συναγερμου - άρα μιλάμε για πυραυλικη προσβολή των στρατοπέδων - ήταν κάτι το οποίο είχε περάσει απο το μυαλό πολλών - για καντε μια βολτα στο google earth βρειτε τα στρατοπεδα που υπυρετήσατε την θητεία σας....

Burgos 25 Αυγούστου 2012 στις 4:32:00 μ.μ. EEST  

Μέχρι τις αμερικανικές εκλογές μην περιμένετε καμια χρεοκοπία και καμια τουρκική εισβολή - είμασταν τυχεροί αυτο το καλοκαίρι που οι γείτονες ανυσηχούσαν περισσότερο για τα νώτα τους στην Συρία και το Κουρδιστάν παρά για το Αιγαίο "for the time being"... και μέχρι η βενζίνα να φτάσει τα 2.5 ευρώ/λίτρο

Ανώνυμος 25 Αυγούστου 2012 στις 6:37:00 μ.μ. EEST  

@ Mike Burgos:
Πρώτον, τι πίνεις και δε μας δίνεις.
Δεύτερον, ποια "ραντάρ πυραύλων μεσαίου και μεγάλου βεληνεκούς"; Αν εννοείς βαλλιστι΄κούς πυραύλους, αυτοί δεν έχουν ραντάρ. Και οι βαλλιστικοί πύραυλοι που έχει η Τουρκία δε διαθέτουν την ακρίβεια για να καταστρέψουν κρίσιμες εγκαταστάσεις μας.
Τρίτον, ποιος σου είπε ότι όταν εκκενώνονται τα στρατόπεδα βγαίνει μόνο το έμψυχο υλικό. Δηλαδή το άψυχο υλικό μένει μέσα; Μάλλον δεν έχεις υπηρετήσει καθόλου...

Burgos 25 Αυγούστου 2012 στις 8:04:00 μ.μ. EEST  

όχι δε καταλαβες το σκεπτικό μου - με την ένοια "έμψυχο υλικό" δεν θεωρώ τις φίλιες στρατιωτικές δυνάμεις (κληρωτοί, στελέχη) αλλά την ΕΙΣΒΟΛΗ από έμψυχο υλικο - ελέχθη πως οι γείτονες δεν έχουν την δυνατότητα να προσβάλουν με κομαντος κτλπ (σου θυμίζω: 2ον ελάχιστοι στρατοί έχουν πληρότητα 120% και ικανότητα ταχείας αντίδρασης απο τον ύπνο. οι τούρκοι έχουν τα άτομα αλλά όχι την ετοιμότητα για παράδειγμα. οι αμερικάνοι έχουν ακριβώς γι αυτό το σκοπό μια ταξιαρχία αλεξιπτωτιστών, τις 6 MEU και ένα τάγμα ρέιντζερ πάντα σε ετοιμότητα εβδομάδας και τμήματα αυτών σε ετοιμότητα μέρας. ένας λόχος ρέιντζερ είναι σε 6ωρη ετοιμότητα.) τις κρίσιμες εγκαταστάσεις - ο εχθρός θα κινηθεί από αέρος είτε με βομβαρδιστικά είτε με βαλλιστικούς πυραύλους ή όπως θελεις να τους ονομάζεις (περί καθοδηγούμενους απο ρανταρ πυραύλους δεν είμαι ειδικος) εγώ στις ΔΒ υπηρέτησα....

Ανώνυμος 25 Αυγούστου 2012 στις 8:10:00 μ.μ. EEST  

Οταν υπηρετούσα και κάναμε συναγερμό πριν 2 χρόνια δεν είχε μείνει πίσω ουτε κουβέρτα... και αυτό σε στρατόπεδο της κεντρικής Ελλάδας...

Ανώνυμος 25 Αυγούστου 2012 στις 11:22:00 μ.μ. EEST  

Μην περιμένετε τουρκική εισβολή πριν τις αμερικάνικες εκλογές, πριν τελειώσει το συριακό, πριν βγει η Ελλάδα από την ΕΕ και ίσως πριν τελειώσει το ιρανικό.

Την επόμενη μέρα που θα έχουν τελειώσει όλα τα παραπάνω να την περιμένετε.

Ιδίως τις μέρες μετά την έξοδό μας από την ΕΕ που θα επικρατεί ΤΟ χάος.

ΑΧΕΡΩΝ 26 Αυγούστου 2012 στις 2:34:00 π.μ. EEST  

@ΠΧΤ
Ο Α/ΓΕΕΘΑ διοικεί μέν όλους τους μείζονες σχηματισμούς από τον καιρό της ειρήνης,αυτό όμως που δεν είναι δεδομένο στο σενάριο που παρέθεσα,είναι η υπουργική έγκριση για στρατιωτικό χειρισμό του προβλήματος,πόσο μάλλον κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες,όπως οι κανόνες εμπλοκής σε περίπτωση κρίσεως.
@drflight
Αυτά που έγραψες είναι αυτά ακριβώς που ήθελα να διαβάσω,και το 1974 υπήρχαν σχέδια,δέν εφαρμόστηκαν όμως.
Και τότε τα αρχηγεία(κατοπινά Γ.Ε),έκαναν του κεφαλιού τους.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ο Αρχηγός Ναυτικού,Πέτρος Αραπάκης έστειλε τα δύο υ/β Γλαύκο και Νηρέα στην Κύπρο,(αφού πρώτα ενημέρωσε το Νατο'ι'κό αρχηγείο της Νεαπόλεως),και όταν αποφασίσθηκε η ανάκληση τους,ο τότε Αρχηγός Ενόπλων Δυνάμεων,Στρατηγός Γρηγόριος Μπονάνος,απαίτησε από τον Αραπάκη να εκδώσει εκείνος την διαταγή ανακλήσεως.''Εσύ τα έστειλες,εσύ να τα γυρίσεις'',μαρτυρείται ότι του είπε.
Στα υπόλοιπα που αναφέρεις συμφωνώ,αυτό όμως δεν σημαίνει ότι συμφωνούν και οι ''αρμόδιοι'',εκείνοι δηλαδή που επανδρώνουν τις...καρέκλες.

Ανώνυμος 26 Αυγούστου 2012 στις 11:14:00 π.μ. EEST  

@ΑΧΕΡΩΝ

Κανόνες εμπλοκής υπάρχουν, άλλοι έχουν αποδεσμευτεί από τώρα, άλλοι αποδεσμεύονται από διάφορα επίπεδα της ιεραρχίας. Αν έχουμε μια μείζονα στρατιωτική ενέργεια οι κανόνες εμπλοκείς δεν επαρκούν και χρειάζεται κινητοποίηση του αμυντικού μηχανισμού που φυσικά τελεί υπό την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας. Όπως και να χει η ΑΣΔΕΝ παίρνει εντολές από τον Α/ΓΕΕΘΑ και όχι από το ΓΕΣ. Σου το λέω για το επόμενο σενάριο που θα φτιάξεις!
Φιλικά
ΠΧΤ

Ανώνυμος 26 Αυγούστου 2012 στις 12:45:00 μ.μ. EEST  

Μα την αλήθεια σας κάνω γούστω μερικούς εδώ μέσα. Χαραμίζεστε, έπρεπε να είστε το λιγότερο υπουργοί ή μελλοντολόγοι αφού φανερά διαθέτετε το κληρονομικό χάρισμα! Έξοδος από το Ευρώ, Τουρκική εισβολή, Προδοσίες, συσκέψεις στα Σκόπια κλπ. κλπ.

Το ότι η "υπερδύναμη" Τουρκία δεν μπορεί να κάνει καλά μερικές εκατοντάδες αντάρτες του PKK λέει σε κανένα τίποτα? Το ότι έχει απωλέσει ήδη τον έλεγχο σε ολόκληρες επαρχίες στην επικράτειά της (αρκετά τα πρόσφατα παραδείγματα) ούτε αυτό λέει σε κανένα τίποτα? Το ότι κατά τα φαινόμενα ο διαμελισμός με τη δημιουργία κουρδικού κράτους είναι προ των πυλών?

Με λίγα λόγια καλό είναι να προετοιμάζεσαι για πόλεμο προκειμένου να έχεις ειρήνη αλλά άλλο ο πεσιμισμός και άλλο ο ρεαλισμός, ας είμαστε ρεαλιστές λοιπόν. Η Τουρκία αν ήταν σε θέση να κάνει την κίνησή της θα την είχε κάνει ήδη. Φόβο πουλάει και στην περίπτωσή μας τουλάχιστον εισπράττει οφέλη γιατί "τσιμπάμε". Όσες φορές δεν πέρασε ο τσαμπουκάς της βλ. Μαβί Μαρμαρά, κατάρριψη φάντομ, απειλές εναντίον Κύπρου για ΑΟΖ πήρε πολύ απλά από τα τρία το μακρύτερο (με όλο το σεβασμό στον ιστότοπο που φιλοξενεί τις απόψεις μας).

ΑΧΕΡΩΝ 26 Αυγούστου 2012 στις 2:44:00 μ.μ. EEST  

@ΠΧΤ
Τούς κανόνες εμπλοκής εγώ προσωπικά δέν τους γνωρίζω,αλλά πολύ περισσότερο λείπουν τα εχέγγυα ότι αυτοί θα εφαρμοστούν σε συνθήκες πολιτικού κενού,πού ήταν το κεντρικό νόημα.Όσο για την υπαγωγή της ΑΣΔΕΝ,το πρόβλημα είναι ότι αυτή δέν έχει αποτρεπτική δυνατότητα,με την έννοια της αντεπιθέσεως ή της βαθείας κρούσεως,στην πραγματικότητα ούτε τα νησιά δεν μπορούν να αλληλο'υ'ποστηριχθούν.
Ευχαριστώ πάντως καί για την προθυμία σου να με βοηθήσεις στην κατάρτιση του επόμενου σεναρίου.
(άν και η πραγματικότητα έχει την κακή συνήθεια να ξεπερνάει τα σενάρια).
...
@26/8/2012 12:45 μ.μ
Χαίρομαι που δέν πλήττεις μαζί μας.
Αλήθεια,από πού το ''κληρονομικό χάρισμα'';
Μήπως γνωρίζεις τους γονείς μας;
Τώρα,άν σου φάνηκαν ασύνδετα κάποια πράγματα,σε διαβεβαιώνω ότι η πραγματικότητα είναι ακόμη πιό δαιδαλώδης.
Δέν διαφωνώ με τις παρατηρήσεις σου περί Τουρκίας,δέν μου διαφεύγει όμως το τί χάρβαλο είμαστε εμείς ως κράτος,καί ως κοινωνία.Εσύ ο ίδιος άλλωστε παραδέχεσαι ότι ''τσιμπάμε''.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 11:32:00 π.μ. EEST  

@ΑΧΕΡΩΝ

Προσπαθώ να σου πω ότι οι κανόνες εμπλοκής αντιμετωπίζουν την εχθρική ενέργεια μέχρι ένα επίπεδο. Μια αποβατική ενέργεια για την κατάληψη της (πχ) Χίου απαιτεί κατ ελάχιστον την επιστράτευση των τοπικών εφεδρειών. Ένα τέτοιο μέτρο (για μένα) είναι φυσιολογικό να τελεί υπό την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας. Τώρα αν σε μια τέτοια εθνική πρόκληση η πολιτική ηγεσία σηκωθεί να φύγει κάλα να πάθουμε αφού τους εκλέξαμε.
Οι σχηματισμοί της ΑΣΔΕΝ έχουν δυνατότητα αντεπίθεσης. Στην άμυνα αντεπίθεση είναι η επιθετική ενέργεια για την εξάλειψη εισέχουσας ή προγεφυρώματος ή αεροπρογεφυρώματος. Αυτή η δυνατότητα υπάρχει. Τώρα το να περιμένεις από την ΑΣΔΕΝ να έχει ικανότητα βαθειάς κρούσης, που; στην Ανατολία; λυπάμαι αλλά είσαι εκτός πραγματικότητας.

Φιλικά
ΠΧΤ

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 1:29:00 μ.μ. EEST  

@Mike Burgos

φίλε δεν έχεις πάει στρατό μάλλον οπότε να στα ξαναπώ:
μόνο η αμερική έχει ΔΤΑ απο το κρεβάτι.
γιατί δεν έχει η τουρκία, το ισραήλ, η ρωσία κτλ;
γιατί εκτός των ανδρών χρειάζεται να είναι σε ετοιμότητα απο το κρεβάτι πληρώματα, προσωπικό εδάφους ελικοπτέρων, αεροσκαφών, πλοίων κτλ που θα μετακινήσουν, υποστηρίξουν, εφοδιάσουν τους άντρες μιας μονάδας. στην συνέχεια πυροβολικό, μονάδες εφοδιασμού, διαβιβάσεων κτλ κτλ κτλ

έστω οτι η τουρκία φέρει κατευθείαν απο το κουρδιστάν 1 ολόκληρη ΤΑΞΚΔ με ε/π -και πες οτι απο θαύμα δεν πήραμε χαμπάρι 200 ελικόπτερα να απογειώνονται μαζικά και να περνάνε το αιγαίο. μετά;;;
δεν θα έχουν διοικητική μέριμνα; δεν θα έχουν εγγύς αεροπορική υποστήριξη; πυροβολικό; δεν θα έχουν κλιμάκια ενισχύσεων;
θα φάνε τα μούτρα τους με το πρώτο φως.
μια ταξιαρχία 3,000 ανθρώπων θέλει κοντά 10-30,000 άτομα υποστήριξη που θα πρέπει να είναι ξύπνιοι, έτοιμοι, στους χώρους διασποράς.
δηλαδή χιλιάδες τηλεφωνήματα, sms του τύπου "αντίο μαμά" κτλ.

γι αυτό σενάρια 'μπήκα όπως είμαι' θέλουν πολύ πολύ μαγκιά.

προδοσία παίζει και απο δυτικά και απο ανατολικά του αιγαίου αλλά εκεί μιλάμε για άλλα παιχνίδια.

μηδενιστής

ΑΧΕΡΩΝ 27 Αυγούστου 2012 στις 7:30:00 μ.μ. EEST  

@ΠΧΤ
Για την πρώτη παράγραφο,δεν βλέπω πού διαφωνούμε.
Για την δεύτερη,νομίζω ότι με παρεξήγησες χοντρά.Καί βέβαια δεν περιμένω από την ΑΣΔΕΝ βαθεία κρούση,αυτή είναι η αποστολή της Π.Α,και ίσως μελλοντικά και του Π.Ν.
Αυτό στο οποίο εστιάζω,για τελευταία φορά,είναι το ενδεχόμενο να στερηθεί η ΑΣΔΕΝ αυτής ακριβώς της καλύψεως,λόγω παραλύσεως της πολιτικής ηγεσίας.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός αυτήν την φορά.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 11:08:00 μ.μ. EEST  

@ΑΧΕΡΩΝ

Το πρόβλημα είναι εννοιολογικό. Για μένα οι φράσεις "κανόνες εμπλοκής", "αντεπίθεση", "βαθειά κρούση", "επιχειρησιακή υπαγωγή", "στρατιωτική δυνατότητα", κλπ έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο και σαφώς καθορισμένο περιεχόμενο. Έσυ τους χρησιμοποιείς με μεγάλη δόση ελευθερίας. Οκ no problem.

ΠΧΤ

ΑΧΕΡΩΝ 28 Αυγούστου 2012 στις 3:21:00 π.μ. EEST  

@ΠΧΤ
Ὲχεις δὶκηο ως προς την ελευθερὶα με την οποὶα αναφὲρομαι στους τεχνικοὺς ὸρους.
Ὸμως,σε πὲντε αρὰδες ενὸς σχολὶου,και μὰλιστα με αντικεὶμενο την πολτικὴ βοὺληση,εὶναι οὺτως ἢ ὰλλως δὺσκολο να εξειδικεὺσεις.
Εν πὰση περιπτὼσει,πὰλι φὶλοι εὶμαστε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP