Πρόταση για την αξιοποίηση των VIP πτητικών μέσων της ΠΑ

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Μετά τη δέσμευση των πιστώσεων προς ΜΚΟ και των (πλην ΕΥΠ) απόρρητων κονδυλίων των υπουργείων, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην πωληση των τριών πρωθυπουργικών αεροσκαφών (Gulfstream V, EMB-135LR και EMB-135BJ LEGACY) στο πλαίσιο περιστολής των κρατικών δαπανών. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, εξετάζεται είτε η πώληση είτε η μακροχρόνια μίσθωσή τους προς όφελος του Δημοσίου αλλά και για να …αποφευχθούν μελλοντικά φαινόμενα κατάχρησής τους. Ενδεικτικά, οι VIP πτήσεις των αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας και της Αεροπορίας Στρατού την περίοδο 5/8/2009 έως 1/4/2011 κόστισαν στον Έλληνα φορολογούμενο το αστρονομικό ποσό των €6,9 εκατομμυρίων, πολλές εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν κατά παράβαση της Πάγιας Διαταγής 5-1/2008 του ΓΕΕΘΑ, σύμφωνα με την οποία τα κρατικά αεροσκάφη μπορούν να χρησιμοποιούν εκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό, και οι Υπουργοί Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, εφόσον εξυπηρετείται η άσκηση των καθηκόντων τους και η διεθνής εκπροσώπηση της χώρας.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, προτείνεται:

1. Η σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας για εγκατάσταση του συστήματος AIS του ΠΝ και η επάνδρωση της συγκεκριμένης κονσόλας σε α/φ ΕΜΒ-135 της ΠΑ.


1. Η πώληση ή μακροχρόνια μίσθωση των αεροσκάφων Gulfstream V και EMB-135BJ LEGACY. Διάθεση των εσόδων για την κάλυψη επειγουσών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως η χαμηλού κόστους προμήθεια αεροσκαφών αρχικής εκπαίδευσης προς αντικατάσταση των υπέργηρων Τ-41.

2. Η διατήρηση του EMB-135LR (Long Range) ως μοναδικού VIP αεροσκάφους και αξιοποίησή του σε απολύτως αναγκαίες περιπτώσεις ώστε να μην παρατηρηθεί σύντομα το φαινόμενο χρήσης των μεταγωγικών αεροσκαφών της ΠΑ για πτήσεις εξωτερικού. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι το μοναδικό εκ των τριών που χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο κινητήρων με τα 4 αερομεταφερόμενα συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου ΕΜΒ-145 Εrieye.

3. H υιοθέτηση ρύθμισης για οριστική απαγόρευση οποιασδήποτε πτήσης κυβερνητικών στελεχών με ελικόπτερα της ΑΣ ή της ΠΑ. (Στο γνωστό του πόνημα, ο αντιπρόεδρος της προηγούμενης κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος ξέχασε να συμπεριλάβει το κόστος πτήσης του ελικοπτέρου Super Puma που χρησιμοποίησε τον Δεκαπενταύγουστο του 2010 για να μεταφερθεί στην Τήνο από την Κέα όπου παραθέριζε…)

4. Η συγκέντρωση των VIP ελικοπτέρων ΑΒ-212 (ένα της ΑΣ και τέσσερα της ΠΑ) σε ένα Κλάδο και η αξιοποίησή τους αποκλειστικά προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων. Eνδεικτικά το σύνολο των 5 ελικοπτέρων με την αφαίρεση των VIP συλλογών τους θα μπορούσε να αξιοποιηθεί:

• από τον Ελληνικό Στρατό σε αποστολές τακτικών μεταφορών.
• από το Πολεμικό Ναυτικό (που χρησιμοποιεί ιδίου τύπου Ε/Π) σε αποστολές τακτικών μεταφορών και ειδικών επιχειρήσεων από τη ΔΥΚ.
• από την Πολεμική Αεροπορία σε αποστολές τακτικών μεταφορών, έρευνας-διάσωσης, αεροδιακομιδές, ειδικών επιχειρήσεων από την 31 ΜΕΕΔ.

Είναι απαράδεκτο να υποχρεώνεται σήμερα η 358 Μοίρα Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΔ) να εκτελεί πτήσεις πάνω από το Αιγαίο σε αποστολές ζωής και θανάτου με τα παλαιά μονοκινητήρια ΑΒ-205 και τα δικινητήρια ΑΒ-212 να περιορίζονται στην εξυπηρέτηση των αναγκών μεταφοράς “υψηλών προσώπων”.

strategyreports

10 σχόλια:

NF 26 Αυγούστου 2012 στις 3:30:00 μ.μ. EEST  

Ποιον κοροιδευουμε; Εστω οτι αποφασιζουμε να πουλησουμε τα Embraer. Θα επεμβει ο επιτροπος της Τρόικας στο ΥΕΘΑ, θα μεταφερει τα Embraer στο "Ταμειο Αξιοποιησης της Δημοσιας Περιουσιας" και ολα τα εσοδα θα πανε στην αποπληρωμη των δανειστων. Το ιδιο με την μεγαλη ακινητη περιουσια των Ενοπλων Δυναμεων. Οτι αφησουν οι δανειστες, θα το παρουν οι βλαχοδημαρχοι. Και οτι αφησουν οι βλαχοδημαρχοι, θα το παρουν οι Πακιστανοι για να κανουν τζαμια. (ακινητο ΠΝ στο Βοτανικο).

Οταν και αν ελθει πατριωτικη Κυβερνηση (με οποιοδηποτε τροπο), τοτε ξαναμιλαμε.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 2:04:00 π.μ. EEST  

Νομίζω ότι αυτό για την πάγια διαταγή είναι λίγο μπαρούφα. Δηλαδή εκδίδει το ΓΕΕΘΑ διαταγή με την οποία υπαγορεύει στην πολιτική ηγεσία το πότε και πως θα ταξιδεύσει????? Ήμαρτον. Θα έπρεπε να υπάρχει νόμος για να υποχρεώσει τα κυβερνητικά και όχι μόνο στελέχη να συμμορφωθούν και πάλι το βρίσκω αμφίβολο. Με πάγια διαταγή διατάζει το ΓΕΕΘΑ τις μοίρες πυροβολικού και τα καράβια όχι τα στελέχη των υπουργείων.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 11:06:00 π.μ. EEST  

Ναι αλλά οι ενέργειες των ένστολων καθορίζονται από τις διαταγές των επιτελείων και του ΓΕΕΘΑ. Αν κατά παράβαση της διαταγής ο ΔΚτης έδωσε άδεια για χρήση του μέσου, τότε οφείλει η ηγεσία να τον εγκαλέσει. Αν δεν τον εγκάλεσε προφανώς η ηγεσία (ως συνήθως όσο αφορά τουλάχιστον τον ΣΞ) έβγαλε μια διαταγή για να έχει καλυψει (ξέρετε τι) και μετά την εφαρμόζει κατά τα συμφέροντα της. Και sorry για το off topic αλλά 1000+ στο σχόλιο του NF περί βλαχοδήμαρχων και Πακιστανών.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 12:32:00 μ.μ. EEST  

Πρώτον: Η πάγια διαταγή του ΓΕΕΘΑ δεσμεύει τους αρμόδιους αξιωματικούς, που σημαίνει ότι αν τους ζητηθεί από κάποιον εκτός ιεραρχίας να διαθέσουν αεροσκάφος VIP για πτήση που δεν προβλέπεται, αυτοί οφείλουν να αρνηθούν. Είτε τους το ζήτησε κάποιος σύμβουλος υπουργού, είτε κάποιος βλαχοδήμαρχος κλπ. Αν δεν αρνήθηκαν, φέρουν ευθύνη.

Δεύτερον: αν κάποιος εντός ιεραρχίας διέταξε τους αρμόδιους αξιωματικούς να διαθέσουν αεροσκάφη VIP για πτήση που δεν προβλέπεται, αυτοί έπρεπε να ζητήσουν τη διαταγή γραπτώς, για να αναλάβει ο διατάξας την ευθύνη και να δουν όλοι πόσα απίδια βάνει ο σάκος. Αν δεν το έκαναν, πάλι φέρουν ευθύνη. Αν ζήτησαν και έλαβαν γραπτή διαταγή, τότε την ευθύνη φέρει αυτός που την έδωσε.

Τρίτον: το αν θα πάνε τα αεροσκάφη για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους όπως λέει κάποιος πιο πάνω ή για τις ανάγκες της ΠΑ, θα το δούμε. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι εφ' όσον δεν έχει προβλεφθεί στα Μνημόνια η εκποίηση του συγκεκριμένου υλικού (άρα ούτε και το τίμημα προβλέφθηκε να πάει στο δημόσιο χρέος), η ΠΑ μπορεί να διαθέσει το ποσό που θα πιάσουν τα αεροσκάφη για την κάλυψη ανγκών της. Το τι θα γίνει θα το δούμε, πάντως η κακοπιστία δείχνει κομματική προκατάληψη του κυρίου που το έγραψε.

Τέταρτον: η πρόταση για αξιοποίηση των 5 ελικοπτέρων VIP είναι πάρα πολύ καλή, και μπορούν να καλύψουν πολλά κενά στο ΠΝ ή στην ΠΑ.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 1:03:00 μ.μ. EEST  

Kανονικά η κυβέρνηση πρέπει να διαθέτει οπωσδήποτε ένα α/φος VIP. Αν πρέπει να γίνει οικονομία και να βρεθούν λεφτά ας πουληθούν τα 2 από τα τρία, να παραμείνει το EMB-135LR. Aν πουληθούν όλα μετά θα χρησιμοποιούνται C-130 και C-27. Πάλι θα υπάρχουν έξοδα για μετακινήσεις VIP. Επίσης σε ταξίδια στο εξωτερικό όπου όλοι οι άλλοι ηγέτες θα πηγαίνουν με α/φη VIP ο δικός μας πρωθυπουργός δεν θα γίνεται να πηγαίνει με C-130.
Για τα 5 Bell-212 καλό θα είναι να μετατραπούν σε SAR για να ενισχύσουν-αναπληρώσουν τα μονοκινητήρια ΑΒ-205 SAR. Μιας που δεν θα βρεθούν λεφτά για να αγοραστούν τα 15 καινούργια ε/π SAR βλέπω λύση είναι η απόκτηση μεταχειρισμένων ε/π, οπότε μάλλον η Π.Α θα πρέπει να αρχίσει να ψάχνει για Bell-212, Bell-214, UH-60.

NF 27 Αυγούστου 2012 στις 2:38:00 μ.μ. EEST  

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 12:32:00 μ.μ. EEST

Ώστε ειμαι "κακοπιστος" λοπον! Για να δουμε.......

Το μνημονιο δεν κατονομαζει ένα προς ένα τα περιουσιακα στοιχεια που πρεπει να εκποιηθουν. Μηπως κατονομαζε τα 4 Airbus A380; Λεει όμως ότι το ελληνικο κρατος πρεπει να πωλει περιουσιακα στοιχεια αξιας 2 % του ΑΕΠ το χρονο ( 4 δις. ευρω) και να διαθετει τα εσοδα στην αποπληρωμη του χρεους. Αν δεν τα βρισκει η Ελλαδα, θα τα υποδεικνυουν οι Τροϊκανοι.

Ο γερμανος Υπουργος Αμυνας Thomas de Maiziere ανακοινωσε τη νεα μας στρατιωτικη πολιτικη. Ο Γερμανός Υπουργός κατηγόρησε την Ελλάδα ότι σε καιρό κρίσης “διατηρεί 1400 άρματα μάχης» ενώ ζητησε τη μειωση του μεγεθους των Ενοπλων Δυναμεων, “που στην περίπτωση της Ελλάδας καθίσταται αναγκαία”. Ιδου το λινκ:

http://strategyreports.wordpress.com/2012/05/18/%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%bb%ce%b1%cf%8a%ce%ba%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%cf%85%cf%80%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3/


"Κομματικη προκαταληψη;" Χχχμμμ! Δυσκολο, διοτι υπηρξα και εγω οπαδος του Αντωνακη στο παρελθον.
Για την πληροφορηση σας πιστευω ότι πρεπει να γινει στρατιωτικο πραξικοπημα, ο Στρατος να διαλυσει τα κομματα, να τουφεκισει αρκετους πολιτικους, περιλαμβανομενων οσων υπεγραψαν το μνημονιο, και να αναθεσει τη διακυβερνηση της χωρας σε μια κυβερνηση αδιαφθορων τεχνοκρατων, οι οποιοι θα διωξουν τους δανειστες και θα πραξουν τα δεοντα για την Οικονομια και την Εθνικη Ασφαλεια.

Κατ’ εντολη των Δανειστων ο Αντωνακης εφιλοτιμηθη να κοψει άλλο 1 δισεκατομμυριο ευρω από τον προϋπολογισμο του ΥΕΘΑ. 500 αρματα μαχης Abrams περιμενουν στις ΗΠΑ να τα παρουμε, αλλα εχει βαλλει βετο ο κ. Επιτροπος της τρόικας στο ΥΕΘΑ......

Α, ξεχασα:

ΕΛΛΑΣ, ΕΛΛΑΣ , ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ!!!

Αμην!

Οδυσσέας 27 Αυγούστου 2012 στις 3:30:00 μ.μ. EEST  

@ NF:
Αυτά που γράφεις (ανάληψη εξουσίας από το Στρατό) όχι μόνο δεν πρέπει να γίνουν, αλλά και είναι αδύνατο να γίνουν στη σύγχρονη εποχή.
Κατά τα άλλα, όπως σου έγραψε και ο φίλος παραπάνω, το μέλλον θα δείξει. Πάντως είναι καιρός να πάψουμε να κρίνουμε τις δηλώσεις Γερμανών αξιωματούχων αντιδρώντας σα νευρόσπαστα, και να αρχίσουμε να κρίνουμε αν και πότε συμμορφώθηκε η ελληνική ηγεσία προς τις δηλώσεις αυτές.
Παράδειγμα: ο ΕΣ εξ όσων γνωρίζω συνεχίζει να διατηρεί 1400 άρματα μάχης, ασχέτως του τι δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας. Όσο για τα Abrams, θα δούμε αν θα έρθουν. Και αν δεν έρθουν, εδώ θα είμαστε για να κράξουμε. Το ίδιο και για τα χρήματα που θα προκύψουν από τα αεροσκάφη.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 4:58:00 μ.μ. EEST  

Μόνο η πολιτική ηγεσία ωφελείται από VIP μεταφορές? Η στρατιωτική ηγεσία με το ΚΤΕΛ μετακινείται? Σοβαρευτείτε μερικοί.

Ανώνυμος 27 Αυγούστου 2012 στις 7:24:00 μ.μ. EEST  

@ 27 Αυγούστου 2012 4:58:00 μ.μ

Η στρατιωτική ηγεσία δεν μπαίνει στα VIP αεροπλάνα γιατί απαγορεύεται αντίστοιχη μετακίνηση. Η στρατιωτική ηγεσία μετακινείται όταν απαιτείται με στρατιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα. Τα στρατιωτικά αεροπλάνα είναι C-12 για το στρατό C-130 και C-27 για την αεροπορία και κάποιες φορές και για τους υπόλοιπους. Με τα ελικόπτερα μετακινούνται οι των αντιστοίχων κλάδων. Απλά οι πτήσεις των αρχηγών και μόνο, από αυτές που μετακινούνται στρατιωτικοί, βαφτίζονται VIP πτήσεις ώστε να έχουν προτεραιότητα στην παρακολούθηση από το σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας των ενόπλων δυνάμεων (στρατιωτικά ραντάρ). Αυτά τα ολίγα για να μην γράφονται ανακρίβιες.

Ανώνυμος 28 Αυγούστου 2012 στις 4:01:00 μ.μ. EEST  

@ 27 Αυγούστου 2012 7:24:00 μ.μ
Ξαναδιάβασε το μνμ (4:58) και θα δεις ότι συμφωνείς.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP