Εγκρίθηκε η αξιοποίηση των VIP αεροσκαφών από την ΠΑ

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που είχαμε αναδημοσιεύσει από τον ιστότοπο strategyreports σε σχέση με την αξιοποίηση των VIP κυβερνητικών αεροσκαφών, από την ΠΑ. Μάλιστα αυτό που αποφασίστηκε τελικά είναι η πώληση του ενός μόνο από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη και η διάθεση των άλλων δύο για τις ανάγκες της ΠA.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της γενικής γραμματείας της κυβέρνησης, κατόπιν οδηγιών του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά αλλάζει το ισχύον καθεστώς για τα τρία VIP αεροσκάφη που διατίθενται στην κυβέρνηση προς χρήση, ως εξής:


- Το αεροσκάφος EMBRAER 30 θέσεων θα παραχωρηθεί στην Πολεμική Αεροπορία και θα χρησιμοποιηθεί τόσο για την εκπαίδευση των πιλότων των -ιδίου τύπου- ιπτάμενων ραντάρ, όσο και για την αεροδιακομιδή ασθενών, μοσχευμάτων κλπ., έτσι ώστε να αποφευχθεί η καταπόνηση των στρατιωτικών μεταγωγικών και να μειωθεί το κόστος μεταφοράς.

- Το αεροσκάφος EMBRAER 13 θέσεων θα πωληθεί και το προϊόν της πώλησης θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

- Το αεροσκάφος Gulfstream θα παραμείνει στην διάθεση της κυβέρνησης, αλλά θα παραχωρείται και αυτό -κατόπιν σχετικής αίτησης- στην Πολεμική Αεροπορία με σκοπό την αποφυγή καταπόνησης των στρατιωτικών μεταγωγικών και τη μείωση του σχετικού κόστους.

Πηγή

29 σχόλια:

Αριστοτέλης 27 Αυγούστου 2012 στις 11:40:00 μ.μ. EEST  

επιτέλους και λίγη κοινή λογική.

Ανώνυμος 28 Αυγούστου 2012 στις 12:45:00 μ.μ. EEST  

πόσα λεφτά χρειαζόμαστε για να γίνουν ναυτικής συνεργασίας; >P-99/EMB 145 MP

μηδενιστής

Ανώνυμος 28 Αυγούστου 2012 στις 4:25:00 μ.μ. EEST  

ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ θα συμμετέχει πλέον στο ΚΥΣΕΑ ως πλήρες μέλος με δικαίωμα ψήφου.

Πηγή:www.capital.gr

Ανώνυμος 28 Αυγούστου 2012 στις 9:27:00 μ.μ. EEST  

Δύο κινήσεις προς την σωστή κατεύθυνση μέσα σε 24 ώρες. Οι πολιτικές ηγεσίες δεν μας έχαν συνηθίσει σε τέτοια...Και εις άλλα λοιπόν.Γιατί υπάρχουν πολλά και σημαντικά ακόμη να γίνουν...

ΥΓ1: Το Πράβδανετ εντόπισε "υπερατλαντικό δάκτυλο" πισω από τις αποφάσεις για τα VIP αεροσκάφη. Προφανώς οι αποφάσεις πάρθηκαν ύστερα από υποδείξεις της Λέσχης Μπίλντεμπεργκ και των Πεφωτισμένων της Νέας Τάξης Πραγμάτων οι οποίοι ανησύχησαν βλέπωντας την χώρα μας να κατέχει τα υπερόπλα Embraer EMB-135ER/BJ VIP....

ΥΓ2: Προ μερικών εβδομάδων δεσμεύτηκε ένα σεβαστό κονδύλι για την πραγματοποίηση εργασιών εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων και αναβάθμισης των ικανοτήτων του ΕΘΚΕΠΙΧ. Μια είδηση που δυστυχώς πέρασε στα ψηλά...

Γ.Μ.

NF 29 Αυγούστου 2012 στις 7:19:00 π.μ. EEST  

Την ωρα που καποιοι πανηγυριζουν για την αποφαση του Αντωνακη , πυκνωνουν οι φημες οι οποιες λενε οτι για να επιτευχθουν οι περικοπες που απαιτει η Τρόικα στο ΥΕΘΑ, θα αποσυρθουν τα παρακατω αεροσκαφη:

1) Ολα τα Α-7 Corsair
2) Ολα τα F-4 Phantom. Περιλαμβανονται και τα 36 εκσυγχρονισθεντα F-4 Phantom του Peace Icarus το 1998-2002, που φερουν συγχρονο ρανταρ και δυνατοτητα βολης AIM-120 AMRAAM, δηλαδη εχουν εξαιρετικες ικανοτητες βολης BVR.
3) Τα 25 αεροσκαφη Mirage-2000BGM/EGM, τα μοναδικα που φερουν τους πυραυλους αντιναυτικης κρουσης AM-39 Exocet και αποτελουν το φοβο και τον τρομο του Τουρκικου Ναυτικου.
4) Τα 32 παλαιοτερα αεροσκαφη F-16 C/D Block 30.

Τα F-16 και τα Mirage-2000 εχουν μπορουν να υπηρετησουν αλλα 15 χρονια. Η Πολεμικη Αεροπορια θα παραμεινει με 145 ενεργα μαχητικα.Τα λιγοτερα απο τοτε που μπηκε στο ΝΑΤΟ το 1952. Το 1974 η ΠΑ διεθετε 228 ενεργα μαχητικα.

Σημερα η ΠΑ ειναι σχεδον ισοδυναμη της Τουρκικης Αεροποριας, ακομα και σε αριθμους.Αυτο τα καταφεραμε με τεραστια προσπαθεια. Μετα τις περικοπες, η Τουρκικη Αροπορια θα ειναι υπερδιπλασια σε ισχυ και σε μεγεθος.

Μπραβο, Αντωνακη μου! Μπραβο μεγαλε πατριωτη! ΦΤΥΣΕ ΚΑΙ ΠΝΙΞΟΥ ΜΕΣΑ.

Α, και μην ξεχναμε:
ΕΛΛΑΣ, ΕΛΛΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ!

Ανώνυμος 29 Αυγούστου 2012 στις 12:56:00 μ.μ. EEST  

@ 28 Αυγούστου 2012 9:27:00 μ.μ. EEST

Φοβερές κινήσεις, σάστισα!

Πόσα VIP α/σκάφη έχουν οι ΗΠΑ;

Ανώνυμος 29 Αυγούστου 2012 στις 6:57:00 μ.μ. EEST  

@ 29 Αυγούστου 2012 12:56:00 μ.μ. EEST

Γύρω στα 60

Ανώνυμος 30 Αυγούστου 2012 στις 1:15:00 μ.μ. EEST  

@ 29 Αυγούστου 2012 6:57:00 μ.μ. EEST

Ή οι ΗΠΑ έχουν λίγα (πηγή;), ή η Ελλάδα έχει πολλά.

ΕΛΛΑΣ: Συνολικό ΑΕΠ $294.339 δισ.
ΗΠΑ: Συνολικό ΑΕΠ $ 15.094 τρισ.

Διόλου περίεργο που καταντήσαμε σ' αυτά τα χάλια.

Ανώνυμος 30 Αυγούστου 2012 στις 2:26:00 μ.μ. EEST  

@ΝF

Τα Α-7 έπρεπε ήδη να είχαν αποσυρθεί. Για τα Φάντομ άργησε να ληφθεί η απόφαση εκσυγχρονισμού τους, (8/1997) χώρια ότι αυτός μετά παρουσιάσε σημαντικές καθυστερήσεις. Τα α/φη έχουν βελτιωθεί στα ηλεκτρονικά τους αλλά πάσχουν σε όλα τα άλλα. (κινητήρες, υδραυλικά)
Τα Μ-2000EGM/BGM είναι 19 και όχι 25. Αυτά θα αποσυρθούν προς το τέλος της δεκαετίας. Οπότε έχουν να υπηρετήσουν ακόμη 7-8 χρόνια και όχι 15 όπως γράφεις. Το ίδιο ισχύει για τα F-16 Block-30.

Για την Τρόικα, έστω πως λέει αύριο να κρατήσουμε τα περίπου 300 μαχητικά μας για πολλά χρόνια. Άραγε εμείς έχουμε την δυνατότητα να τα συντηρήσουμε οικονομικά ?? Για να μην κουράζεσαι η απάντηση είναι ,,ΟΧΙ,,.

Τι θα πει πως το 1974 η Π.Α είχε 228 μαχητικά. Ας είχε και 2228. Δεν είναι ίδιες όλες οι εποχές, και άλλο το να σου χαρίσουν οι αμερικάνοι και εσύ να συντηρείς 150 α/φη χωρίς ραντάρ, ηλεκτρονικά, κατευθυνόμενα όπλα κτλ (F-5A, F-84F) και άλλο να έχεις σήμερα τα ίδιο αριθμό α/φων που για να συντηρηθούν θέλουν μία περιουσία.

NF 30 Αυγούστου 2012 στις 10:04:00 μ.μ. EEST  

Ενταξει, ας αποσυρθουν τα A-7 και τα παλαια μη εκσυγχρονισμενα Phantom.
Ξοσδεύτηκαν 300,000,000 ευρω για τον εκσυγχρονισμο των 39 F-4 για να αποκτησουν αυτες τις εξαιρετικες δυνατοτητες BVR. Στον κουβα τα λεφτα αυτα;
Και ομως επιμενουν οι πληροφοριες για επικειμενη αποσυρση τω F-16 Block 30 καιτων Mirage-2000BGM/EGM.Γιατι δεν τις διαψευδει ο κοκκινος Πανος;
Αν ειναι δυνατον, θα αποσυρουν αεροσκαφη 3ης γενιας!
Πως ειπατε; Δεν μπορει να συντηρηθει ο υπαρχων στολος μαχητικων; Και βεβαια μπορει!
Μεσο ωριαιο κοστος πτησης μαχητικου: 10.000 ευρω
Εστω οτι μια ωρα πτησης παλαιου μαχητικου κοστιζει περιπου 10.000 ευρω.
Μεσος χρονος πτησεων ανα μαχητικο:200 ωρες ανα ετος
Αριθμος μαχητικων:300
Ετησιο λειτουργικο κοστος για δυναμη 300 μαχητικων: 10.000Χ 200Χ300=600 εκατομμυρια ευρω.
Μια και μονο ζημιογονος ΔΕΚΟ, η ΕΡΤ κοστιζει στον Ελληνα φορολογουμενο 300 εκατομμυρια ευρω ανα ετος. Το κρατος επιδοτει το ασφαλιστικο ταμειο της ΔΕΗ με 700 εκατομμυρια ευρω το χρονο.Ο ΟΑΣΑ εχει ζημιες 320 εκατομμυρια ευρω το χρονο.

Η Ελλαδαιχε πρωτογενες πλεονασμα το 1ο τριμηνο του 2012, αλλα εμφανισε πρωτογενες ελλειμμα στο 2ο τριμηνο . Τι μεσολαβησε; Οι .....εκλογες!
Την δεκαετια 1970-1980 η Ελλαδα ειχε αυντικες δαπανες 6 % του ΑΕΠ, 2,5 φορες μεγαλυτερες απο οτι σημερα. Και ομως ειχε το χαμηλοτερο χρεος σε ολοκληρη τη Δυτικη Ευρωπη, μολις 30 % του ΑΕΠ.
Συμφωνα με το μνημονιο, η Ελλαδα πρεπει να επιτυγχανει συνεπως πρωτογενη πλεονασματα 4,5 % του ΑΕΠ την περιοδο 2014-2020. Καμμια μη πετρελαιοπαραγωγος χωρα δεν πετυχε ποτε κατι τετοιο. Ο Αντωνακης θα διαλυσει τις Ενοπλες Δυναμεις, για να πετυχει εναν ακατορθωτο δημοσιονομικο στοχο και να αποφυγει την αναποφευκτη χρεωκοπια.

Ανώνυμος 31 Αυγούστου 2012 στις 4:01:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ NF
Καταλαβαίνω τον θυμό σου και σε έναν βαθμό τον συμμερίζομαι. Επιτέλους όμως ας απεμπλακούμε από αγκυλώσεις με αριθμούς και οροφές.
Μακάρι να μπορούσαμε να διατηρούμε δύναμη 700 μαχητικών, 50 φρεγατών και 30 υποβρυχίων. Μπορούμε;;; Όχι!
Η Π.Α. αυτή τη στιγμή διατηρεί 4 κύριους τύπους μαχητικών, σε 9 διαφορετικά μοντέλα, με 5 διαφορετικούς τύπους κινητήρων και 6 τύπους ραντάρ σε 8 εκδόσεις!!! Και όλα αυτά για μια δύναμη μικρότερη των 300 αεροσκαφών. Μήπως επιτέλους είναι ώρα να αλλάξει αυτή η κατάσταση;;;
Έχε επίσης υπ' όψιν ότι το μέσο ωριαίο κόστος πτήσης ενός μαχητικού της Π.Α. είναι αρκετά υψηλότερο από τα 10.000 ευρώ που αναφέρεις (το λιγότερο κοστοβόρο μαχητικό της Π.Α. ξεπερνά τα 11.500 ευρώ/ώρα πτήσης).

Φιλικά,
Γ.Μ.

Ανώνυμος 31 Αυγούστου 2012 στις 9:56:00 π.μ. EEST  

Δεν χρειαζόμαστε τεράστιο αριθμό αεροσκαφών. Χρειαζόμαστε α/φ που είναι τεχνολογικά και με οπλισμό τελευταίας δεκαετίας. Χρειαζόμαστε συστήματα η/π, α/α στις βάσεις, εναέρια ραντάρ, ΜΕΑ, εκπαιδευτικά, συστήματα ελέγχου και προπάντων σοβαρό σύστημα ΔΜ.
Έχοντας αυτά 150 α/φ είναι καλύτερα απο 300 με το παρόν σύστημα.

Τα Α7 και τα F4 τα έβγαλαν τα λεφτά τους (μακάρι τα 2α να τα έβγαζαν και περισσότερο...). Το ίδιο και τα παλιά Μ2000. Λεφτά για 300 μαχητικά πια δεν υπάρχουν.

Γύρω στο 2020 βλέπουμε και για μια νέα αγορά 60-90 μαχητικών F-18 ή Rafale. Το Typhoon δεν είναι Δ/Β και το F35 θα έχει περάσει στην ιστορία ως το νέο F-104.

μηδενιστής

NF 31 Αυγούστου 2012 στις 1:08:00 μ.μ. EEST  

Και βεβαια χρειαζομαστε 300 μαχητικά ή εστω 240. Εχουμε ένα μετωπο από τον Εβρο μεχρι την Αμμοχωστο. Θα καλυφθει με 150 μαχητικα, που λογω βλαβων θα είναι 100-110; Ο αντιπαλος Στρατος είναι 6 φορες μεγαλυτερος, και οι ημετερες δυναμεις εχουν απολυτη αναγκη απο εγγυς αεροπορικη υποστηριξη για να επιβιωσουν.

Βεβαιως και η Ελλαδα εχει την οικονομικη δυνατοτητα να συντηρει την αναγκαια αεροπορικη ισχυ. Αλλα ο Αντωνακης προτιμαει να αποσυρει 120 μαχητικα αντι να κλεισει την ΕΡΤ. Βεβαια εφοσον επιδιωκει να εκπληρωσει τις ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ απαιτηση του μνημονιου για μονιμα πρωτογενη πλεονασματα 4,5 % του ΑΕΠ, τοτε δεν υπαρχουν λεφτα ουτε για εθνικη ασφαλεια, ουτε για υγεια, ουτε για τιποτα. Όλα θα πηγαινουν στους δανειστες.

Μετα το 2020 η κηδεμονια της χωρας θα συνεχιστει, μεχρι να πεσει το χρεος στο 60 % του ΑΕΠ, κατι που συμφωνα με τους σχεδιασμους των κηδεμονων μας θα γινει γυρω στο 2050. Αν υπαρχει Ελλαδα μεχρι τοτε.

Αν είναι να διαλυθουν οι Ενοπλες Δυναμεις και να κινδυνευσει η Ελλαδα, τοτε στο διαβολο το ευρω, αλλα και η «Ευρωπαϊκη πορεια της χωρας». (Αληθεια τι ακριβως είναι αυτό στην πραξη;)

Ο Αντωνακης μαλλον δεν θα κανει Χριστουγεννα ως Πρωθυπουργος. Ας ελπισουμε ότι δε θα προλαβει να κανει τη ζημια μεχρι τοτε.

Ανώνυμος 31 Αυγούστου 2012 στις 4:11:00 μ.μ. EEST  

@φίλε NF
το μέτωπο Αιγύπτου, Ιορδανίας, Συρίας, Ιράκ με 600 α/φ κάποτε καλύφθηκε απο 75 μόλις τεμάχια.

Και τα 100 ακόμα κάνουν δουλειά αν χρησιμοποιηθούν σωστά.
Εξάλλου πόσα τουρκικά α/φ θα δούμε τα επόμενα χρόνια; 240 φ16 και τη πατάτα F35.

160 F16+ 25M2005 = 185 τεμάχια. μια χαρά είμαστε αν σκεφτείς και τα patriot, s300, tor, κτλ

όσο για την αμμόχωστο καλώς ή κακώς απο πάνω της πετάνε F-15C/E...

μηδενιστής

Ανώνυμος 31 Αυγούστου 2012 στις 5:40:00 μ.μ. EEST  

πιστευω πως καλο θα ηταν να κοιταξουν να πουλησουν και μερικα απο τα αποσυρομενα (αν βρουν αγοραστες, πχ βουλγαρια-ρουμανια για τα f-16) και αν δωσει το οκ ο υπερατλαντικος νταβατζης, οσο για τα 19 μιραζ-2000 πιστευω θα γινουν ανταλλακτικα για να συντηρηθει ο στολος των 2005 (αν και η ανταλλαγη τους με γαλλικα 2005 και alpha jet δε θα με χαλαγε!)

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 31 Αυγούστου 2012 στις 10:35:00 μ.μ. EEST  

Τα Α7 είναι πολύτιμα στο ρόλο τους και δεν υπάρχει αντικαταστάτης. Είναι από τα καλύτερα αεροσκάφη εγγύς υποστήριξης στην ιστορία του τύπου και η ηλικία παίζει ελάχιστο ρόλο σε αποστολές που άλλοι χρησιμοποιούν εξοπλισμένα εκπαιδευτικά όπως το Hawk ή το Alpha Jet. Τα F4 αναβαθμίστηκαν κακώς αλλά θα ήταν εγκληματικό να αποσυρθούν-δεν βρίσκεις εύκολα ιπτάμενη πλατφόρμα με το APG65. Τα Μιράζ είναι πολύ καταπονημένα αλλά και πάλι τα μισά μπορούν να μείνουν για να αξιοποιηθούν οι ΑΜ39, υπερπολύτιμο όπλο. Τέλος τα F16 μπορούμε να δούμε αν τα σπρώξουμε πουθενά και ό,τι πάρουμε. Η ποσότητα έχει τη σημασία της. Ειδικά αν ο αντίπαλος μας έχει φτάσει σε επίπεδο ποιότητας και σε λίγο θα μας ξεπεράσει δραματικά. Μετά μεγάλης μου λύπης πρέπει να συμφωνήσω με τον ΝF.










Δημήτρης 1 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:38:00 π.μ. EEST  

Είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω με όσους υποστηρίζουν τη διατήρηση της αριθμητικής οροφής.

Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι με αναλογίες 2:1 και 2,5:1, μπορεί να αντιμετωπίσουμε τους απέναντι, όταν μάλιστα θα υπερτερούν ΚΑΙ ποιοτικά.

Επίσης, δεν συμμερίζομαι την εύκολη απόρριψη του F-35. Αλλά δεν έχει και σημασία, γιατί αν ρίξουμε την οροφή κατά 50% τα F-35 θα τους περισσεύουν για αποστολές κρούσης και μόνο, αφού η υπόλοιπη αεροπορία τους θα υπερτερεί αριθμητικά της δικής μας, άρα θα την κρατά καθηλωμένη.

Το ότι δεν έχουμε (και δεν θα έχουμε) λεφτά είναι γεγονός. Αλλά ακόμα και η πιο φτωχή οικογένεια, αν παλιώσει η πόρτα του σπιτιού θα την αλλάξει και αν πέσει ο φράχτης θα τον επισκευάσει. Δεν θα αφήσει την όποια περιουσία της αφύλαχτη!

Ανώνυμος 1 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:48:00 π.μ. EEST  

Αγαπητοί φίλοι
Κανένας δεν είπε ότι η ποσότητα δεν έχει σημασία. Αλλά δεν πρέπει να είναι και το παν! Και για κανένα λόγο η ποσότητα δεν μπορεί να υπονομεύει την ΠΟΙΟΤΗΤΑ (στην δική μας περίπτωση γίνεται ακριβώς αυτό, σε πολλούς τομείς). Όπως εύστοχα σχολιάζει ο φίλτατος Μηδενιστής, το παράδειγμα του Ισραήλ μπορεί να μας διδάξει πολλά: σχεδόν πάντοτε υστερούσε δραματικά σε αριθμούς αλλά υπερτερούσε στη ποιότητα του υλικού και, το κυριότερο, στο τρόπο χρήσης/αξιοποίησής του. Όποτε ο κανόνας αυτός ακολουθούταν, τα αποτελέσματα ήταν νικηφόρα!

Φίλε NF πιστεύω ότι και μόνος σου καταλαβαίνεις ότι όσες "ΕΡΤ" και να κλείσουν δεν αρκούν για να διατηρούμε π.χ. 300 αντί για 200 μαχητικά. Κατά τη γνώμη εξαρχής κακώς οι αμυντικές (όχι οι εξοπλιστικές) δαπάνες τέθηκαν υπό "μνημονιακή επιτηρήση" αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα... Πόλλα είναι αυτά που θα έπρεπε να είχαν γίνει και χωρίς το βάρος της κρίσης ή του απεχθούς Μνημονίου.

Ας αφήσουμε λοιπόν στην άκρη τις οροφές που θεσπίστηκαν προ δεκαετιών (αλήθεια, υπάρχει κάποια πρόσφατη και εμπεριστατωμένη μελέτη* των αρμόδιων Επιτελείων που να καθορίζει σαφώς τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αναγκαίες οροφές και να επιχειρηματολογεί για αυτές με ΑΜΙΓΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ κτιτήρια;;;)και ας δούμε πως, ποια και πόσα μέσα μπορούμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να αξιοποιήσουμε και να διατηρήσουμε, χωρίς αυτό να γίνεται εις βάρος των πλέον αξιόπιστων εξ αυτών. Μόνο τότε μπορούμε να μιλάμε για αξιόμαχες (έστω και μικρότερες σε απόλυτους αριθμούς) Ένοπλες Δυνάμεις και όχι για στράτευμα που ευημερεί στους πίνακες υλικού αλλά στην πράξη πάσχει.


*τέτοιες μελέτες πραγματοποιούνται ανά τακτά διαστήματα σε άλλα σοβαρά κράτη και ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ώστε οι πολίτες να έχουν σαφή εικόνα των ΑΝΑΓΚΩΝ, των ΑΠΕΙΛΩΝ και των ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ.

Πάντοτε φιλικά,
Γ.Μ.

Ανώνυμος 1 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:56:00 π.μ. EEST  

@NF
Είναι μεγάλο λάθος αυτό που γράφεις πως ,, βεβαίως και η Ελλάδα έχει την οικονομική δυνατότητα να συντηρεί την απαραίτητη αεροπορική ισχύ,,.

Δεν πρόκειται να αποσυρθούν μαζικά 130 μαχητικά. Είναι ανυπόστατα αυτά που γράφονται.

@μηδενιστής
Η Ελλάδα θα αποκτήσει το F-35.

Ανώνυμος 1 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:56:00 π.μ. EEST  

@NF
Είναι μεγάλο λάθος αυτό που γράφεις πως ,, βεβαίως και η Ελλάδα έχει την οικονομική δυνατότητα να συντηρεί την απαραίτητη αεροπορική ισχύ,,.

Δεν πρόκειται να αποσυρθούν μαζικά 130 μαχητικά. Είναι ανυπόστατα αυτά που γράφονται.

@μηδενιστής
Η Ελλάδα θα αποκτήσει το F-35.

NF 2 Σεπτεμβρίου 2012 στις 1:43:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητε ΓΜ:
Μια και μονο ζημιογονος ΔΕΚΟ, ο ΟΣΕ, εγραφε κατα μεσο ορο ζημιες 1 δισεκατομμυριο ευρω ετησιως την περιοδο 1996-2009. 13 δισεκατομμυρια ευρω σε 13 χρονια. Σχεδον οσο ολοι οι εξοπλισμοι που αγορασε το ελληνικο κρατος μετα τα Ιμια!
Τη δεκαετια 1970-1980 το ελληνικο κρατος ξοδευε ενα θηριωδες 6 % του ΑΕΠ ετησίως για την αμυνα, που αντιστοιχουσε στο 1/5 του προϋπολογισμού, αλλα το δημοσιο χρεος ηταν μολις 30 % του ΑΕΠ το 1981. Αποτελεσμα αυτου ηταν οτι η Ελλαδα ειχε 2:1 υπεροπλια εναντι της Τουρκιας σε συγχρονα μαχητικα το 1981. Πως το καταφερναμε αυτο; Το 1980 η Ελλαδα ειχε λιγοτερους απο 400.000 δημοσιους υπαλληλους. Δεν υπηρχε πελατειακο κρατος,ετσι οπως το ξερουμε σημερα, αλλα ουτε και ιδιαίτερη διαφθορα των κυβερνωντων. Αυτα τα φρουτα τα εφερε το 1981 ο μεγας αρχιδιαφθορέας της ελληνικης ψυχης Ανδρέας Γ. Παπανδρέου.
Το 1981-1989 η κυβερνηση Παπανδρεου αυξησε το χρεος απο 30 % του ΑΕΠ σε 80 % του ΑΕΠ. Επιπλεον φορτωσε και ενα κρυφο χρεος: Επετρεψε στις ζημιογονες ΔΕΚΟ και τους ΟΤΑ να δανειστουν με εγγυηση του ελληνικου δημοσιου τεραστια ποσα που αντιστοιχουσαν στο 30 % του ΑΕΠ. Φυσικα οι ΔΕΚΟ και οι ΟΤΑ δεν πληρωσαν ποτε, τα δανεια εγιναν απαιτητά γυρω στο 1991 και το Δημοσιο αναγκαστηκε να αναλαβει τα σχετικα χρεη, οποτε το Δημοσιο Χρεος εκτοξευθηκε στο 110 % του ΑΕΠ. Εκτοτε το Χρεος ουδεποτε επεσε απο αυτο το επίπεδο.
Την ιδια περιοδο η αεροπορικη τεχνολογια προχωρησε, και τα μαχητικα 2ης γενιας που διεθεταν Ελλαδα και Τουρκια ξεπεραστηκαν. Η Τουρκια αγορασε 160 μαχητικα 3ης γενιας F-16, ο Α. Παπανδρεου αγορασε μολις 80 μαχητικα 3ης γενιας.
Το 1981 ο Α. Παπανδρεου παρελαβε χρεος 30 % του ΑΕΠ, και 2:1 αεροπορικη υπεροπλια εναντι της Τουρκιας. Μεσα σε λιγα χρονια το χρεος αυξηθηκε σε 110 % του ΑΕΠ και το αεροπορικο ισοζυγιο εγινε 2:1 υπερ της Τουρκιας. Η κριση των Ιμιων, που θα κατεληγε σε τρομερη στρατιωτικη ηττα, εφερε τους κυβερνωντες προ των ευθυνων τους. Διαδοχικες ελληνικες παραγγελιες αποκατεστησαν το ισοζυγιο αεροπορικης ισχυος, ενω η Τουρκια αδυνατουσε να αντιδρασει λογω της οικονομικης κρισης που αντιμετωπιζε εκεινη την περιοδο.
Αυτοι που λενε οτι «δεν μπορουμε» ας απαντησουν: Γιατι το 1981 η Ελλαδα ειχε πληρη αεροπορικη υπεροχη εναντι της Τουρκιας, και χρεος μολις 30 % του ΑΕΠ ;(το μικροτερο μεταξυ ολων των χωρων της σημερινης Ευρωζωνης!) .
ΜΠΟΡΟΥΜΕ. ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ!

Ανώνυμος 3 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:00:00 π.μ. EEST  

@ΝF
Να σε συμπληρώσω πως πριν περίπου 200 χρόνια η Ελλάδα δανείστηκε 2 εκατ. για τις ανάγκες της Επανάστασης και τελικά έφτασαν εδώ λιγότερες από 500.000 χιλιάδες.
Κοίτα, αυτά που γράφεις για τον ΟΣΕ και τους δημόσιους υπαλλήλους δεν έχουν καμμία σχέση με τα μαχητικά α/φη.
Ας πάψει πρώτα ο ΟΣΕ να έχει ελλείματα και ας μειωθούν οι Δ.Υ και μετά με τα λεφτά που θα περισσέψουν έλα να πεις πόσα μαχητικά αγοράζουμε και πόσα μπορούμε να συντηρούμε.

Ανώνυμος 3 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:07:00 π.μ. EEST  

Φίλτατε NF

Αρχίζω από το τέλος: το συμπέρασμά σου "μπορούμε αλλά δεν θέλουμε" με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο (απλά σε κάποια σημεία διαφέρει η προσέγγισή μας προς το συμπέρασμα αυτό.

Για τα δημοσιονομικά στοιχεία που αναφέρεις δεν έχω κανέναν λόγο να αμφιβάλω. Ωστόσο έχω να παρατηρήσω τα εξής:
1ον)Στους λόγους που μπορέσαμε το 1981 να φτάσουμε υπεροπλία σε σύγχρονα μαχητικά 2:1 έναντι των τούρκων, ξεχνάς να συνυπολογίσεις έναν σημαντικότατο παράγοντα. Αυτός είναι το αμερικανικό εμπάργκο προς την Τουρκία αμέσως μετά τα γεγονότα του 1974. Λόγω αυτού η Τουρκία για σημαντικό διάστημα δεν μπόρεσε να αποκτήσει (είτε μέσω αγοράς, είτε μέσω παραχώρησης) σύγχρονα μαχητικά, την ίδια περίοδο που η Ελλάδα παραλάμβανε μαζικά εκείνα που είχε παραγγείλει στο πρώτο μισό της δεκαετίας του '70. Κάπως έτσι άνοιξε (προσωρινά) η ψαλίδα υπέρ μας.
2ον)Δεν αναφέρεις την κυριότερη αιτία για την ανατροπή του ισοζυγίου σε 2:1 υπέρ της Τουρκίας. Και αυτή δεν είναι ούτε οι ζημιογόνες ΔΕΚΟ και τα χρέη τους, ούτε οι κρατικοί δανεισμοί. Αλλά η επιλογή του διαμοιρασμού της "αγοράς του αιώνα" (και, αναπόφευκτα, όλων των συμπληρωματικών και παρελκομένων αυτής) σε δύο αντί ενός τύπου α/φ. Σίγουρα η επιλογή είχε κάποια σημαντικά βραχυπρόθεσμα/μεσοπρόθεσμα επιχειρησιακά οφέλη, αλλά τελικά η ζημία σε οικονομικό, βιομηχανικό και μακροπρόθεσμα επιχειρησιακό επίπεδο ήταν μάλλον μεγαλύτερη.

Με εκτίμηση,
Γ.Μ.

NF 3 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:23:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητε ΓΜ:
Με τα χρηματα που διεθεσε η Κυβερνηση Ανδρεα Παπανδρεου, αν παιρναμε εναν τυπο , θα μπορουσαμε να αγορασουμε 120 μαχητικα, εναντι 160 των Τουρκων. Παλι θα ανατρεποταν σε βαρος μας η ισορροπια σε σχεση με το παρελθον, αν και σε μικροτερο βαθμο.Απλουστατα ο Παπανδρεου δεν διεθεσε αρκετα χρηματα. Και εγω ειμαι εναντιον της πολυτυπιας, αλλα οι αριθμοι ειναι αμειλικτοι: Τη δεκαετια του 1970 η υγιεστατη οιονομικα Ελλαδα αγορασε 3 τυπους μαχητικων,(Mirage F1, A7 Corsair, F4 Phantom) , αλλα αυτο δεν την εμποδισε να αγορασει 180(!) αεροσκαφη, εναντι 80 Τουρκικων.
Το εμπαργκο του Αμερικανικου Κογκρεσσου δεν εφαρμοστηκε ποτε πληρως, και διεκοπη το 1978 κατοπιν πιεσεων του προεδρου Τζιμυ Καρτερ, οποτε παραδοθηκαν ολα τα οπλοσυστηματα που ειχε παραγγειλει η Τουρκια. : Ακομα και μετα τη ληξη του εμπαργκο, η Τουρκια αδυνατουσε να ανταγωνιστει την Ελλαδα. Γιατι; Διοτι η Ελλαδα ηταν υγιης οικονομικα, ενω η τουρκικη οικονομια ηταν σε κακα χαλια. Το 1978 η Τουρκια προσεφυγε στο ΔΝΤ, ενω υπηρξε μερικη χρεωκοπια και αναδιαρθρωση του χρεους της το 1978 και 1980.
Και επιδη λατρευω τους αριθμους: Το 1994 η κρατικη Ολυμπιακη ειχε συσσωρευσει χρεη 1 τρις. Δραχμες ή 3 δις. δολλαρια. Φυσικα αυτα τα ανελαβε το ελληνικο κρατος. Τοτε ενα νεο F-16 κοστιζε 25 εκατομμυρια δολλαρια flyaway, 30 εκατομμυρια δολλαρια πληρες. Τα χρεη της Ολυμπιακης αρκουσαν για την αγορα 100 συγχρονων μαχητικων!
Την περιδο 1999-2009 η Ολυμπιακη εγραφε καθε ετος ζημιες 350 εκατομμυρια ευρω, τα οποια φορτωνε στο Κρατος και περνουσαν στο Δημοσιο Χρεος .3,5 δισεκατομμυρια ευρω σε 10 χρονια.Σχεδον οσο κοστισαν τα 88 νεα F-16 που αγορασαμε μετα το 1996!

Ανώνυμος 4 Σεπτεμβρίου 2012 στις 12:05:00 π.μ. EEST  

@NF
Έγραψες πως αν ο Παπανδρέου αγόραζε ένα τύπο θα πέρναμε 120 μαχητικά.
Για την ιστορία αν αγοράζαμε έναν τύπο θα πέρναμε
110 F-16 ή 102 Μ-2000 ή 84 F/A-18.
Η τιμή fly away του F-16 το 1994 ήταν 35 εκατ. δολ. και όχι 25 όπως έγραψες.
Τα λεφτά που θα βρεθούν από το συμμάζεμα σε ΟΣΕ, ΕΡΤ, μείωση αριθμού Δ.Υ κτλ ΔΕΝ γίνεται να πάνε όλα για μαχητικά α/φη όπως θέλεις γιατί η χώρα χρωστάει περίπου 1 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι υπάρχουν και άλλες ανάγκες που πρέπει να εξυπηρετηθούν.

Ανώνυμος 4 Σεπτεμβρίου 2012 στις 2:22:00 π.μ. EEST  

Αγαπητέ NF

Το αμερικανικό εμπάργκο που επιβλήθηκε στην Τουρκία ήταν αρκετά αυστηρό ώστε η Τουρκική Αεροπορία να στερείται ακόμη και στοιχειωδών αποθεμάτων αεροπορικού καυσίμου για αρκετό καιρό. Μετά από ένα τέτοιο τετραετές εμπάργκο είναι απολύτως λογικό να χρειαστεί ένα σοβαρό διάστημα για να ανακάμψει. Παρ'όλα αυτά, και παρά την προσφυγή στο ΔΝΤ το 1978, μέσα σε μια οκταετία επανήλθε δριμύτερη.
Οι αριθμοί που παραθέτεις για F-16,Mirage 2000 και F/A-18 εάν παραγγέλναμε έναν μόνο τύπο στην "αγορά του αιώνα", είναι λογιστικά σωστοί αλλά στην πραγματικότητα πλασματικοί. Και αυτό διότι το πραγματικό κόστος εκείνης της αγοράς ήταν πολύ υψηλότερο αυτής καθ'αυτής παραγγελίας των 40/40 F-16/Mirage 2000, λόγω της ανάγκης για ανάπτυξη δύο διαφορετικών γραμμών υποστήριξης,συντήρησης και εκπαίδευσης και με κανένα αξιόλογο βιομηχανικό/τεχνολογικό αντιστάθμισμα για τη χώρα. Τα επιπρόσθετα κονδύλια που απαιτήθηκαν για τα παραπάνω είναι δύσκολο να υπολογιστούν με ακρίβεια, αλλά μόνο μετά την πρόσθεση και αυτών θα μπορούσαμε να καταλήξουμε σε σαφή συμπεράσματα για το πόσα μαχητικά θα μπορούσαμε πραγματικά να αποκτήσουμε εάν τότε επιλέγαμε μόνο έναν τύπο.

Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάς πως οι πληρωμές για τα αεροσκάφη που "τη δεκαετία του 1970 η υγιέστατη οιονομικά Ελλάδα αγόρασε" διήρκησαν έως το:
-1983 για τα Mirage F-1
-1987 για τα A-7
-1987 για τα C-130
-1989 για τα F/RF-4.
Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως τα μακροχρόνια (λόγω FMS σε μεγάλο ποσοστό τους) αυτά κόστη, και φυσικά η πολυτυπία, είχαν ήδη εξασθενήσει τον ελληνικό αμυντικό προυπολογισμό, κάτι που αυτομάτως καθιστά ακόμα πιο λανθασμένη την επιλεγείσα λύση της διπλής παραγγελίας στην "αγορά του αιώνα".

Για τα υπόλοιπα περί ΔΕΚΟ θα συμφωνήσω με τον φίλο Ανώνυμο 12:05:00 .

Γ.Μ.

Ανώνυμος 4 Σεπτεμβρίου 2012 στις 9:53:00 π.μ. EEST  

@1 Σεπτεμβρίου 2012 3:56:00 π.μ. EEST

περιμένεις να δεις F-35 στην ΠΑ;

εγώ δεν το βλέπω και να και οι λόγοι:
1. τεράστιο κόστος κοντά στα 120εκΕ
2. τεράστιο κόστος συντήρησης (τριπλό των F-16 λόγω βαφής)
3. Είναι καθαρό βομβαρδιστικό, το ονόμασαν F-35 και όχι Α-35 για να το πουλήσουν στο ναυτικό τους.
4. Δεν έχει καμία πιθανότητα εναέριας νίκης σε α/φ 3μιση γενιάς (Typhoon, Rafale, F15/16/18AESA, Su-35/37 κτλ)
5. Η πιθανότητα να μας δώσει εμάς ή στους τούρκους μη-εξαγωγική έκδοση είναι όση να κερδίσει ο Εργοτέλης την Μπαρτσελόνα.

θα πάρουμε φυσικά αμερικάνικο α/φ - η εμπειρία με τα γαλλικά είναι ακριβή στην τσέπη - αλλά θα είναι το F/Α-18E/D. Μόνο με θαύμα βλέπω Rafale, το Typhoon δεν έχει ικανότητες κρούσης, ενώ τα ρωσικά υπάρχουν μόνο στην φαντασία του ιδιοκτήτη του πράβντανετ.

Θα βολευτούμε με 30 αεροσκάφη, πιθανόν όλα διθέσια. Περισσότερα βλέπω το 2025 και βάλε. Μέχρι τότε μένουμε με τα F16/M2005.
Σε περίπτωση που υπάρξει ανάγκη θα κρατηθούν τα F4PI, A7 (θα έχουν κλείσει 40ετία) μόνο για πλατφόρμες εκτόξευσης παλαιών πυρομαχικών και σαν μαχητικά 2ου μετώπου.

Τέλος όταν η τουρκία σκάσει σαν μπαλόνι - κάτι το κουρδικό, κάτι η οικονομία, κάτι που οι τούρκοι θα πάρουν ΝΟΜΙΜΑ το 10-20% όλων των όπλων αν διασπαστούν ειρηνικά - οι τούρκοι δεν θα έχουν λεφτά ούτε για βαφή ούτε για ανταλλακτικά και θα βλέπουμε τα F35 όπως τα F-100, F-106 και τα F-104: Καθαρά απο αεροπορικό ενδιαφέρον.

μηδενιστης.

NF 4 Σεπτεμβρίου 2012 στις 3:02:00 μ.μ. EEST  

@Ανώνυμος 4 Σεπτεμβρίου 2012 12:05:00 π.μ. EEST


Η Τουρκια ναυπηγησε 160 F-16 το 1987-1994 εναντι 4,2 δις. δολλαριων. Συνεπως η μεση τιμη fly away ηταν 26 εκατομμυρια δολλαρια, για Block 30 , Block 40. Από τo 1996 και μετα η τιμη αρχισε να ανεβαινει, κυριως λογω της προσθηκης προηγμενων ηλεκτρονικων


Αντιπαρερχομαι σχολια του τυπου «η χωρα χρωσταει 1 τρις. Ευρω».( Δημοσιο χρεος, εξωτερικο χρεος; Παρουσες αξιες (NPV), ή τρεχουσες αξιες;)

Εννοειται ότι το χρεος είναι αδυνατο πλεον να αποπληρωθει και η Ελλαδα θα πρεπει να παει σε πληρη σταση πληρωμων (disorderly default)., ακριβως όπως και η Αργεντινη το 2001, και να επιστρεψει εν αναγκη στη δραχμη.

Το μνημονιο λεει ότι η Ελλαδα αν κανει μεταρρυθμισεις μπορει και πρεπει να σχηματισει πρωτογενη πλεονασματα 4,5 % του ΑΕΠ (10 δις. ευρω ετησιως), και αυτά πρεπει να πανε στην πληρωμη του χρεους
Επισης πρεπει να εχει , συμφωνα με το μνημονιο παντα, εσοδα 2 % του ΑΕΠ (4 δις. ευρω) από ιδιωτικοποιησεις.Ναι, και από πωλησεις ΔΕΚΟ.

Μπορει η δεν μπορει;

Αν δεν μπορει, τοτε οι μνημονιακοι και οι Τροϊκανοι ψευδονται και είναι απατεωνες.

Αν μπορει, προτεινω να τα δαπανησει για τις δικες της αναγκες και να μη δωσει απολυτως τιποτα στους δανειστες. Όπως λενε και οι Αυστριακοι «συμμαχοι», Unser Geld fur Unser Leut!

Ανώνυμος 6 Σεπτεμβρίου 2012 στις 11:13:00 π.μ. EEST  

@NF
Την περίοδο 1990-1993 που ήταν κυβέρνηση η Ν.Δ ο Μητσοτάκης παρήγγειλε 40 F-16, το κάθε α/φος κόστισε 35 εκατ. δολ. Πως γίνεται την επόμενη χρονιά να κόστιζε 25 εκατ. όπως γράφεις ??

Η τουρκία αποφάσισε την αγορά των 160 F-16 το 1983. Η συνολική αξία τους ήταν 4,2 δις δολ. εκ των οποίων τα 2,5 δις θα καταβάλλονταν μέσω FMS. Παρέλαβε τα πρώτα α/φη τον Ιούλιο του 1987. Δεν παίζει σημασία πότε κατασκεύασε το τελευταίο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP