142.000 ευρώ καθημερινώς για τις αναχαιτίσεις. Και λοιπόν;
Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2009
Άρθρο του Σάββα Δ. Βλάσση* για το "εν κρυπτώ"
Το «μπαράζ» παραπλανήσεως και παραπληροφορήσεως της κοινής γνώμης, επί θεμάτων Εθνικής Αμύνης, συνεχίζεται από τα ΜΜΕ και ιδίως τον μη ειδικό Τύπο.
Στις 12 Σεπτεμβρίου, δημοσίευμα εφημερίδος μεγάλης κυκλοφορίας ανέλυε το οικονομικό κόστος των καθημερινών αναχαιτίσεων τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο. Μάθαμε λοιπόν ότι την περίοδο 2000-2008 η Ελλάδα «ξόδεψε» 416,3 εκατ. ευρώ για καύσιμα αεροσκαφών που απογειώθηκαν προκειμένου να αναχαιτίσουν τουρκικούς σχηματισμούς.
Σχόλιο 1ο: Ο συντάκτης δεν δείχνει να ενδιαφέρεται αν, σύμφωνα με την ανάλυσή του, ο εχθρός το ίδιο διάστημα δαπάνησε 1,04 δισ. ευρώ στέλνοντας τα αεροσκάφη του στο FIR Αθηνών. Η Τουρκία δεν σκέπτεται το οικονομικό κόστος, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις εθνικές επιδιώξεις της εις βάρος της Ελλάδος. Γιατί άραγε θα έπρεπε να το σκέφτεται η Ελλάδα;
Σχόλιο 2ο: Με την μεθοδολογία που ακολουθεί ο συντάκτης, διαιρώντας το κόστος στις 2.920 ημέρες της οκταετίας, ανακαλύπτουμε ότι το καθημερινό κόστος ανέρχεται σε περίπου 142.000 ευρώ. Και λοιπόν; Γιατί τόσος «θόρυβος»; Ξέρει ή μπορεί να φανταστεί ο συντάκτης πόσο είναι το καθημερινό κόστος λειτουργικών εξόδων του κρατικού μηχανισμού; Μήπως κάποια δισεκατομμύρια ευρώ; Και τό ποσοστό από αυτό, που αφορά απλές σπατάλες; Γιατί λοιπόν θα έπρεπε ο Έλληνας πολίτης να χάσει τον ύπνο του από τις 142.000 ευρώ που δαπανά καθημερινώς προκειμένου να αναχαιτίσει τον εχθρικό Ασιάτη γείτονα; Σιγά το ποσόν!!!
Σχόλιο 3: Το ανωτέρω δημοσίευμα, αφού έχει σκορπίσει την απελπισία, διευρύνει την ψευτοανάλυση προχωρώντας στο παρακάτω… άσχετο: «Τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον σε επίπεδο Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, γίνεται όλο και περισσότερο κατανοητό ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ρύθμιση στο θέμα του καθορισμού του εναέριου χώρου της Ελλάδας, καθώς είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο της οποίας τα χωρικά ύδατα δεν συμπίπτουν με τον εναέριο χώρο, όπως ορίζεται από τις διεθνείς συνθήκες».
Ο συντάκτης, αφού έχει αφήσει να εννοηθεί ότι η ελληνική οικονομία περίπου… καταρρέει από το κόστος των αναχαιτίσεων, διαστρεβλώνει το νόημά τους. Δείχνει να μην γνωρίζει ότι τα ελληνικά μαχητικά δεν απογειώνονται επειδή τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, αλλά πρωτίστως επειδή εισέρχονται στο FIR Αθηνών δίχως να υποβάλλουν σχέδια πτήσεως στην ελληνική ΥΠΑ. Η Τουρκία δεν αμφισβητεί μόνο το εύρος του ΕΕΧ αλλά και τα όρια του FIR Αθηνών. Το δημοσίευμα προωθεί την ιδέα της «λύσεως - πακέτου» που επιδιώκει η Άγκυρα στο Αιγαίο.
Σχόλιο 4: Η παραπλανητική ανάλυση συνεχίζεται: «Χαρακτηριστικό είναι ότι όλο και περισσότεροι αξιωματικοί εκφράζουν ανοιχτά πλέον την άποψη ότι πρέπει να βρεθεί μια ρύθμιση στο θέμα του Αιγαίου, καθώς δεν είναι δυνατόν να θρηνούμε θύματα σε καιρό ειρήνης, ούτε να ξοδεύουμε τεράστια ποσά τόσο σε καύσιμα όσο και σε εξοπλισμούς, όταν μπορεί να βρεθεί μια πολιτική λύση στο θέμα».
Ο συντάκτης (μη παραλείποντας το δακρύβρεχτο σχόλιο περί ανθρωπίνων απωλειών) προβάλλει την άποψη ότι μπορεί να βρεθεί λύση, με τρόπο που αφήνει την εντύπωση ότι αυτή εμποδίζεται από την Ελλάδα! Η Ελλάδα όμως απογειώνει αεροσκάφη από αντίδραση (άμυνα) στην τουρκική δράση (επίθεση).
Σχόλιο 5: Είναι κρίμα που τα τελευταία 15 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία έχει πραγματοποιήσει ένα εντυπωσιακό άνοιγμα στους εκπροσώπους των ΜΜΕ. Η πλειοψηφία των αμυντικών συντακτών, και όχι μόνο, έχει πετάξει με μαχητικά αεροσκάφη. Αντί να προβληθεί το έργο, η προσφορά, η προσπάθεια της ΠΑ και του Έλληνα αεροπόρου, ενισχύοντας το ηθικό αυτών όσο και της κοινής γνώμης, πολλοί δημοσιογράφοι προτιμούν αστείες «οικονομικές» προσεγγίσεις, όπως η παραπάνω. Είναι προφανές ότι πολλές φορές δεν έχουν θέμα να γράψουν για να δικαιολογήσουν τον μισθό τους. Ρεπορτάζ χαμηλής αξιοπιστίας και επιπέδου όπως το παραπάνω, είναι μια εύκολη μέθοδος για να γεμίσεις σελίδες. Το πρόβλημα είναι ότι μέσα από αυτές, παραπλανούν και παραπληροφορούν την κοινή γνώμη, προκαλούν προβληματισμό επί εσφαλμένης βάσεως και περνούν μηνύματα ηττοπάθειας και υποταγής για έναν «έντιμο συμβιβασμό», με τον εχθρικό γείτονα.
* Ο Σάββας Δ. Βλάσσης είναι Διευθυντής στο περιοδικό «Ελληνική Άμυνα & Ασφάλεια»
11 σχόλια:
Έτσι...
Να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους.
Aisxos. This is small change for peace through strength. What is the name of the newspaper, date, and author of article etc?
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=81775
Οι "ιδεολογικές ερπύστριες" των Τούρκων(κατά τα λεγόμενα του Λάζαρου Μαύρου) έχουν επιτύχει, και πετυχαίνουν, πολύ περισσότερα απ' ότι οι ερπύστριες των αρμάτων τους
Σάββα, εσύ καλά τα λές, για μια ακόμα φορά. Στ’αλήθεια όμως πιστεύεις ότι αυτά γράφονται απλά λόγω ελλείψεως θέματος και άγνοιας για το αντικείμενο; Αυτή είναι η διατεταγμένη τους υπηρεσία και άξιος ο μισθός τους. Έτσι κατάντησαν την κοινή γνώμη στο σημείο που βρίσκεται σήμερα: ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει....
Μην κουραστείτε ποτέ εσείς να τα γράφετε (και υποσχόμαστε κι εμείς να τα ακούμε), είμαστε πολλοί περισσότεροι από όσους νομίζουνε αυτοί
Σας ενημερώνουμε οτι το blog σας προστέθηκε στο ευρετήριο
του πρώτου Ελληνοκεντρικού πατριωτικού blog aggregator "ΣΕΘ"
http://www.se8.me
Επισης η σελίδα μας διαθέτει και νέο forum (Ζητουνταί ατομα του πατριωτικού χώρου για την δημιουργία ομάδας moderators)
.....Δείχνει να μην γνωρίζει ότι τα ελληνικά μαχητικά δεν απογειώνονται επειδή τα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον Εθνικό Εναέριο Χώρο, αλλά πρωτίστως επειδή εισέρχονται στο FIR Αθηνών δίχως να υποβάλλουν σχέδια πτήσεως στην ελληνική ΥΠΑ. Η Τουρκία δεν αμφισβητεί μόνο το εύρος του ΕΕΧ αλλά και τα όρια του FIR Αθηνών....
Εδώ ο Σ.Β. κάνει λάθος (εάν δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος): η Ελλάδα δεν έχει κανένα δικαίωμα να αναχαιτίζει στρατιωτικά α/φη που δεν καταθέτουν σχέδια πτήσεως.Τέτοια σχέδια δεν καταθέτουν ούτε οι Αμερικάνοι, ούτε το ΝΑΤΟ και ούτε βέβαια οι Τούρκοι.
Αυτά για να ξέρουμε για τι πράγματα μιλάμε.
Αντίθετα, οι αναχαιτισεις στις παραβιάσεις του εναερίου χώρου είναι επιβεβλημένες, οποιοδήποτε και να είναι το εύρος του.Το εύρος του Ελληνικού ε.χ. έχει καθοριστεί απο την δεκαετία του '30 και γινόταν σεβαστό, χωρίς αντιρρήσεις, μέχρι το 1974.
Απλώς, απο την στιγμή που οι αναχαιτίσεις γίνονται "για τα μάτια", χωρίς συνέπειες για τον παραβάτη, είναι όντως άσκοπες, με αποτέλεσμα να έχουμε χάσει χειριστές και αεροσκάφη (χώρια το οικονομικό κόστος) Μετά απο 35 χρόνια αυτής της κατάστασης δεν μπορούμε να εμποδίσουμε τους Τούρκους να κάνουν υπερπτήσεις ακόμα και κατοικοιμένων νησιών!
Με αυτή την έννοια, όντως το οικονομικό βάρος των αναχαιτίσεων είναι άχρηστο.
Μ
Φίλε Μ
(14 Σεπτέμβριος 2009 12:54:00 μμ EEST)
Εδώ ο Σ.Β. κάνει λάθος (εάν δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος): η Ελλάδα δεν έχει κανένα δικαίωμα να αναχαιτίζει στρατιωτικά α/φη που δεν καταθέτουν σχέδια πτήσεως.
Λάθος! Η Ελλάς είναι υπέυθυνη έναντι του ICAO και μέσω αυτού έναντι των Ηνωμένων Εθνών, για ότι συμβάινει εντός του FIR Αθηνών και μπορεί ν’ απειλήσει την ασφάλεια πτήσεων.
Ειδικότερα μετά την 11 Σεπτεμβρίου 2001, τα σενάρια renegade αποτελούν μέρος του σχεδιασμού το ΝΑΤΟ και η χώρα μας έχει κάθε δικαίωμα να αναχαιτίσει οτιδήποτε κριθεί ότι αποτελεί απειλή για την ασφάλεια της αεροπολοΐας αλλά και της χώρας.
Τέτοια σχέδια δεν καταθέτουν ούτε οι Αμερικάνοι, ούτε το ΝΑΤΟ και ούτε βέβαια οι Τούρκοι.
Διπλό λάθος! Οι Αμερικανοί καταθέτουν σχέδια πτήσης κατα περίσταση και σύμφωνα με τα εγχειρίδια τους. Τις φορές που δεν καταθέτουν, αναχιτίζονται, τις φορές που καταθέτουν, δεν αναχαιτίζονται.
Όσο για τους Τούρκους, πρίν το 1973-74 κατέθεταν κανονικότατα σχέδια πτήσης όποτε έμπαιναν στο Αιγαίο, είτε για ασκήσεις είτε για squadron excahnges.
Aυτά για την ιστορία!
Αυτά για να ξέρουμε για τι πράγματα μιλάμε.
Επειδή μάλλον δεν έχεις πλήρη πληροφόρηση, ψάξε λίγο τί συνέβη με το Αμερικανικό αεροπλανοφόρο στην Κρήτη όταν είχαμε το συμβάν με τον Ηλιάκη και τότε θα γνωρίζεις καλύτερα για τί πράγματα μιλάς. Με καλή διάθεση πάντα!
Αντίθετα, οι αναχαιτισεις στις παραβιάσεις του εναερίου χώρου είναι επιβεβλημένες, οποιοδήποτε και να είναι το εύρος του.Το εύρος του Ελληνικού ε.χ. έχει καθοριστεί απο την δεκαετία του '30 και γινόταν σεβαστό, χωρίς αντιρρήσεις, μέχρι το 1974.
Τα επιχειρησιακά κριτήρια είναι συγκεκριμένα και σε κάθε περίπτωση έχουμε κάθε δικαίωμα να σηκώνουμε τα μαχητικά μας όποτε και όπου θέλουμε εντός του χώρου ευθύνης μας, χωρίς να ζητήσουμε άδεια από κανέναν!
Απλώς, απο την στιγμή που οι αναχαιτίσεις γίνονται "για τα μάτια", χωρίς συνέπειες για τον παραβάτη, είναι όντως άσκοπες, με αποτέλεσμα να έχουμε χάσει χειριστές και αεροσκάφη (χώρια το οικονομικό κόστος) Μετά απο 35 χρόνια αυτής της κατάστασης δεν μπορούμε να εμποδίσουμε τους Τούρκους να κάνουν υπερπτήσεις ακόμα και κατοικοιμένων νησιών!
Χωρίς συνέπειες είναι για τους περισσότερους. Οι άνθρωποι της ΠΑ όμως έχουν πολλές συνέπειες, σε χρόνο κόπο ιδρώτα και δυστυχώς, αίμα! Το τί διαβάζουμε στον τύπο δεν είναι ούτε το ένα χιλιοστό του τί συμβαίνει καθημερινά πάνω από τα κεφάλια μας εδώ και 35 χρόνια.
Με αυτή την έννοια, όντως το οικονομικό βάρος των αναχαιτίσεων είναι άχρηστο.
Όταν διακυβεύεται η Εθνική μας κυριαρχία και η ασφάλεια της χώρας και της διεθνούς αεροπλοΐας, φυσικά και το οικονομικό βάρος δεν έχει σημασία!
Με δύο λόγια, από την στιγμή που εισέρχονται οι Τούρκοι στο FIR χωρίς κατάθεση σχεδίων (παράβαση κανόνων ICAO), η ΠΑ ούτως ή άλλως θα απογειώσει αεροσκάφη για αναγνώριση.
Αν επιπλέον προβούν σε παραβίαση εθνικού εναερίου χώρου, τότε θα αναχαιτιστούν.
Κατά την αναγνώριση ή αναχαίτιση εξαιτίας αντίδρασης του Τούρκου, θα σημειωθεί και εμπλοκή.
ακριβώς..να προσθέσω κάτι ακόμα
ενίοτε η αντίδραση του τούρκου ξεπερνάει τα όρια και η εμπλοκή μετατρέπεται σε τρενάκι του τρόμου για τον εισβολέα..
Δηλαδή, επειδή οι αναχαιτίσεις στοιχίζουν 142.000 ημερησίως πρέπει να σταματήσουν;
Εδώ τα λαμόγια που έχουν ενσκήψει σταΔημόσια Ταμεία μας στοιχίζουν ημερησίως 100χπλασια χρήματα και κανείς δεν μιλά!
Μπρος στην τρομακτική ρεμούλα των λαμογίων, τα 142.000 Ευρώ που δαπανώνται για τις, ζωτικότατες αμυντικές εθνικές ανάγκες της χώρας μας, αναχαιτίσεις, αποτελούν σταγόνα εν τω ωκεανώ.
Δημοσίευση σχολίου