«Μηδέν στο πηλήκιο»

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009

Tου Χρηστου Γιανναρα

Ναι, το είπε ο ανελλήνιστος: «Και τι κατάφεραν οι αντίπαλοί μας; Μηδέν στο πηλήκιο»!

Υπήρξε υπουργός Παιδείας, υπουργός Εξωτερικών, ετοιμάζεται να είναι αυριανός πρωθυπουργός των Ελλήνων. Και δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» (αποτέλεσμα της διαίρεσης δύο αριθμών) από το «πηλήκιο» (στρατιωτικό κάλυμμα της κεφαλής).

Η Ελλάδα δεν είναι ούτε γεωγραφία ούτε Ιστορία αλλοτριωμένη σε ιδεολόγημα. Είναι στάση ζωής και νόημα ζωής σαρκωμένα και τα δύο στη γλώσσα. Οσο υπήρχαν Ελληνες, πρώτη ανάγκη είχαν: «Ελευθερία και γλώσσα» (Σολωμός). Ελευθερία είναι η κατακτημένη ετερότητα, η ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου, να αυτοκαθορίζεσαι, όχι να σε διαφεντεύουν άλλοι. Και η γλώσσα σαρκώνει την ετερότητα, καθιστά τον αυτοκαθορισμό κοινή, κοινωνούμενη πράξη.

Ο ανελλήνιστος πολιτικός αρχηγός δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» από το «πηλήκιο». Πώς να εμπιστευθούμε ότι καταλαβαίνει πού βρίσκονται τα γλωσσικά σύνορα της ελληνικής ετερότητας: ποια η διαφορά (βιωματικού φορτίου αιώνων) ανάμεσα στην «κοινωνία» και στη «societas», στη «δημοκρατία» και στη «respublica», στον «λόγο» και στη «ratio», στην «αλήθεια» και στη «veritas», στο «πρόσωπο» και στην «persona», στον «νόμο» και στη «lex». Και αν στις διαφορές αυτές δεν έχει ριζωμένα παιδικά βιώματα πατρίδας, τι θα υπερασπίσει σαν πρωθυπουργός; Το ακαθάριστο εθνικό προϊόν και την κατά κεφαλήν καταναλωτική ευχέρεια; Αλλά τότε ας δικτυωθεί καλύτερα η οικογένειά του να τον κάνει πρωθυπουργό σε κράτος με γλώσσα (και συνείδηση) δίχως ετερότητα - σε κανένα Βέλγιο ή Λουξεμβούργο.
Οι επερχόμενες εκλογές, στις 4 Οκτωβρίου 2009, θυμίζουν κάτι από τις αποφράδες εκείνες του Νοεμβρίου 1920, τότε που οι Ελληνες, ασυλλόγιστα και φανατισμένα, όδευαν προς τη συμφορά. Σαν οσμή και τώρα στην ατμόσφαιρα η ανατριχίλα από το κακό που συνοδεύει πάντα την αλογία και την τυφλότητα. Και μάλιστα χωρίς να υπάρχει σήμερα αμφιλεγόμενος ηγέτης, δίλημμα για τον λαό. Μια παράδοση στόχων αλήθειας και ποιότητας ζωής τρεισήμισι χιλιάδων χρόνων παραδίνεται (από αμηχανία, αγανάκτηση ή απερισκεψία) στα χέρια ενός ανθρώπου που δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πηλίκον» από το «πηλήκιο».

Δεν φταίει που είναι ανελλήνιστος ο μεθοδικά κατασκευασμένος «ηγέτης». Δεν είχε παιδικά βιώματα πατρίδας στην Ελλάδα ούτε γλώσσα μητρική τα ελληνικά. Το κρίμα και η ιστορική ευθύνη είναι των παραιτημένων από τη σκέψη και την κρίση τους ψηφοφόρων. Ο ίδιος απέδειξε απροσχημάτιστα πόσο έτοιμος είναι να απεμπολήσει κοιτίδες της ελληνικής πρότασης πολιτισμού, όταν προπαγάνδιζε, δίχως αιδώ ή λύπη, την εξωφρενική πλεκτάνη του Σχεδίου Ανάν για την Κύπρο. ΄Η, πριν από λίγες μέρες, με τις δηλώσεις του εκπροσώπου του για το Σκοπιανό.

Στην προεκλογική του εκστρατεία μιλάει μόνο για λεφτά, πώς θα μπουκώσει τον Ελλαδίτη της παρακμής με ψευδαισθητική ευζωία. Ούτε λέξη για τις τουρκικές έμπρακτες (καθημερινής βίας) απαιτήσεις κυριαρχίας στο Αιγαίο, για τα πολιτικά καμώματα του «κομμουνιστή» (αλλά νατοϊκής ποδηγέτησης) προέδρου της Κύπρου να νεκραναστήσει, μαζί με τον Ταλάτ, την εκτρωματική πανουργία του Ανάν. Ούτε σχολίασε ποτέ (όπως και κανένας Ελλαδίτης πολιτικός) τον προγραμματικό αφελληνισμό της παιδείας και των θεσμών στην Κύπρο από το καθεστώς Χριστόφια.

Το ορθολογικό συμπέρασμα είναι αδυσώπητο: Η ελληνικότητα της Κύπρου, η ελληνικότητα του ονόματος Μακεδονία αφήνουν παγερά αδιάφορο τον αυριανό πρωθυπουργό της Ελλάδας. Τι φυσικότερο να τον αφήνει αδιάφορο και η ελληνικότητα του Αιγαίου, της Θράκης, του Καστελλόριζου, της Λήμνου, της Μυτιλήνης. Με ανελλήνιστη ηγεσία, βουβή και άλαλη για τα εθνικά θέματα, ο ορθολογισμός μεταγγίζει τον φόβο της σαφέστατα επαπειλούμενης συμφοράς. Γι' αυτό και οι επερχόμενες εκλογές θυμίζουν κάτι από τις αποφράδες εκείνες του 1920, έχουν μια πρόγευση φόβου προσφυγιάς, ξεριζωμού, ίσως αίματος. Τα σημάδια της πολιτικής «σταδιοδρομίας», ώς τώρα, του γλωσσικά ανελλήνιστου μάλλον βεβαιώνουν ότι, αν γίνει πρωθυπουργός, η «λύση» του Κυπριακού, του Σκοπιανού, της μοιρασιάς του Αιγαίου θα επιβληθεί μέσα σε εβδομάδες ή ελάχιστους μήνες. Ομως Θρακιώτες, Καστελλοριζιοί, Μυτιληνιοί, μέσα στο περίπου 40% των Ελλαδιτών ψηφοφόρων, χοροπηδάνε, με πράσινες σημαιούλες, κάτω από το μπαλκόνι του ξενότροπου κομματάρχη διαδηλώνοντας την ίδια εκείνη επιλογή του 1920: «Μικράν Ελλάδα», συρρικνωμένη, και ούτε λόγος για «έντιμον» - σήμερα τη θέλουμε «πάροχον καταναλωτικής ευχέρειας».

Εναλλακτική λύση; Μα είναι φανερό πως δεν υπάρχει, ο ανελλήνιστος δεν έχει αντίπαλο. Η «Νέα Δημοκρατία» έχει τελειώσει πολιτικά, ήταν είκοσι χρόνια ανύπαρκτη ως αντιπολίτευση και πέντε χρόνια ανύπαρκτη ως κυβέρνηση. Σίγουρα δεν μπερδεύει το «πηλίκον» με το «πηλήκιο», αλλά έχει πια αποδείξει, επί είκοσι έξι χρόνια, ότι είναι το ίδιο ή και πιο θεαματικά ανελλήνιστη: στα μπλα-μπλα που με στόμφο εκφέρει και στα αυτοκτονικής ατολμίας διαχειριστικά της ενεργήματα. Δεν πιστεύει αυτό το κόμμα σε τίποτα, το μόνο που ήθελε, και προσπάθησε υστερικά, ήταν να γίνει ΠΑΣΟΚ. Και δεν τα κατάφερε. Αποδείχτηκε, εκτός από εξωφρενικά ανίκανη, και ανήκεστα φαύλη.

Μένει ακόμα μία εβδομάδα ώς τις εκλογές. Η πορεία της χώρας είναι προδιαγεγραμμένη, όσοι οσφραίνονται τα επερχόμενα νιώθουν ανήμποροι να αναχαιτίσουν την αλογία. Για την εξαφάνιση των «εθνικών» θεμάτων και της άμυνας από την προεκλογική ατζέντα θα μπορούσε να έχει υπάρξει κάποια παρήγορη παρέμβαση (συμβολική αντίσταση συλλογικής αξιοπρέπειας) της Ακαδημίας Αθηνών, της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, της ηγεσίας της Δικαιοσύνης. Εχει μάλλον χαθεί η επίγνωση ότι μπροστάρηδες στην κοινωνία δεν μπορεί να είναι μόνο οι ανυπόληπτοι επαγγελματίες της εξουσιαστικής μονομανίας και ιδιοτέλειας.

Τουλάχιστον, στην εβδομάδα που απομένει, ας μπορούσε να εμφανιστεί ένας τίμιος και ανυστερόβουλος «εκλογολόγος» από αυτούς που σπουδάζουν την σε βάρος μας πανουργία των εκλογικών νόμων, να μας συμβουλέψει: Ποια είναι η αποτελεσματικότερη οδός για να αποτραπεί η αυτοδυναμία του ανελλήνιστου: Η αποχή; Η υπερψήφιση εξωκοινοβουλευτικών κομματιδίων «της πλάκας»; Το λευκό; Το άκυρο;

Στη δεκαετία του 1950 ή '60, αν ένας πολιτικός μιλούσε για «μηδέν στο πηλήκιο» θα είχε τελειώσει αυθημερόν την καριέρα του μέσα στον γενικό καγχασμό. Η γλωσσική ευαισθησία ήταν τέτοια, που επέτρεπε στο χιούμορ του Μποστ να λειτουργεί καθολικά στην ελληνική κοινωνία και να σπάζει κόκαλα. Σήμερα, μια σατυρική ιδιοφυΐα με τη γλώσσα του Μποστ δεν θα προκαλούσε ούτε μειδίαμα. Μέσα σε πενήντα χρόνια οι Ελληνες ξεριζώθηκαν μεθοδικά από τη συνέχεια της γλώσσας τους, από την κοινή σάρκα και κοινωνούμενη πράξη του αυτοκαθορισμού τους, της ετερότητάς τους.

Αυτή η απώλεια φαίνεται πως πρέπει να μετρηθεί και με εδαφική συρρίκνωση. Το ιστορικό τέλος ιστορικών λαών πάντοτε εντοπίζεται και χαρτογραφημένο.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_519_27/09/2009_331008


(σημ εν κρυπτω: η γελοιογραφία του Στάθη απο το σημερινό Παρόν..)



13 σχόλια:

Ανώνυμος 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:43:00 μ.μ. EEST  

Αν η κατάσταση θυμίζει Νοέμβρη 1920 και όπως γράφει συγγραφέας η πορεία της χώρας είναι προδιαγεγραμμένη, ας θυμηθούμε ότι οι νικητές των εκλογών εκείνων κατέληξαν τον Νοέμβριο του 1922 στο εκτελεστικό απόσπασμα στο Γουδί.
Οπότε λέτε ο ΓΑΠ να είναι ο επόμενος μετά τον Γούναρη, Έλληνας πολιτικός που θα την πληρώσει;
Oh my God!

enkripto 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:51:00 μ.μ. EEST  

Η ουσία όμως δεν είναι να ζήσουμε νεο Γουδί αλλά να μην ξαναζήσουμε νέα Καταστροφή...

Ανώνυμος 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 3:37:00 μ.μ. EEST  

Tα μηνύματα που παίρνω είναι θετικά . Πολλοί Έλληνες , αποφασίζουν να μην επιτρέψουν την καταστροφή με τον ΓΑΠ . Ευελπιστώ ότι μετά την 4ή Οκτωβρίου , θα έχουμε πάλι έναν μέτριο αλλά αποδεδειγμένα κατά της νέας Τάξης και υπέρ της Ελλάδας Πρωθυπουργό και όχι τον τοπάρχη των Σιωνιστών . Οι Έλληνες , δεν είναι πρόβατα (τουλάχιστον όχι όλοι). Απλά έτσι ή αλλιώς πρέπει να είμαστε ετοιμοι . Ίσως χρειαστεί να υπερασπίσουμε τα Όσια και τα Ιερά μας . Ζήτω η Ελλάς .

Pro από Συμβασιλεύουσα .

Ανώνυμος 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 4:00:00 μ.μ. EEST  

"Η ουσία όμως δεν είναι να ζήσουμε νεο Γουδί αλλά να μην ξαναζήσουμε νέα Καταστροφή..."

Όπως ανέφερα, "αν και όπως γράφει ο συγγραφέας η πορεία της χώρας είναι προδιαδεγραμμένη..."

Ανώνυμος 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 5:05:00 μ.μ. EEST  

ΛΑΟΣ κ. Γιανναρά, ΛΑΟΣ, γιατί ντρέπεστε να το πείτε; Το πιάσαμε το υπονοούμενο. Εξάλλου η διαφορά σας με το ΛΑΟΣ είναι διαφορά αισθητικής φύσεως.

enkripto 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 5:17:00 μ.μ. EEST  

δεν νομίζω να είχε αυτό στο μυαλό του ο καθηγητής ανώνυμε φίλε :) ..

ειδικά ο Γιανναράς δλδ

Ανώνυμος 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 6:11:00 μ.μ. EEST  

Μπορεί να είχε στο μυαλό του μια Επανάσταση όπως το 1922 ή το 1909.

enkripto 27 Σεπτεμβρίου 2009 στις 11:08:00 μ.μ. EEST  

επειδή ίσως πολλοί προσπερνάμε εύκολα ένα μακροσκελές κείμενο καθότι η εικόνα κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον...

νομίζω ότι η εικόνα που θα ανεβάσουμε λίαν προσεχώς (και η οποία δεν έχει ξαναδημοσιευτεί απο ελληνικό βήμα -διαδικτυακό ή έντυπο-) αποκρυσταλώνει την ουσία των λόγων του κυρίου καθηγητή..

καμιά φορά χρειαζόμαστε και ένα ταρακούνημα για να ξυπνήσουμε απο τον λήθαργο που μας έχουν επιβάλει

Ανώνυμος 28 Σεπτεμβρίου 2009 στις 12:41:00 π.μ. EEST  

Μηδέν στο πηλήκιο και πάση ο Θεός.

Εμείς τα αμερικανάκια έτσι μιλάμε τα Ελλήνικος.

Ανώνυμος 28 Σεπτεμβρίου 2009 στις 9:08:00 π.μ. EEST  

"Μηδέν στο πηλήκιο και πάση ο Θεός".

Το πάση βάλτο με -ι. Έτσι το θέλει ο GAP.

Ανώνυμος 28 Σεπτεμβρίου 2009 στις 8:48:00 μ.μ. EEST  

η αφοσιωση στη πατριδα δεν εχεισχεση με τη γνωση γραμματικης ,και συντακτικου και φανταζομαι στα ματια του γιανναρα αν δε εκανε τετοιο λαθος ο γαπ δε θα αλαζε και πολλα στην προδιαγεγραμενη εκτιμηση του.Και αλλωστε περα απο τισ τριχες για σαρκωση τησ γλωσσας και αλλα τετοια επειδικτικα μας ομολογει οτι δε επιθυμει το σχεδιο αναν,οτι ειναι προβλημα το πως θα λεγονται τα σκοπια και αν τν χαλανε οι ταυτοτητες και οι μπιζνε στις εκκλισιας κλπ να δουμε τις δικες του προτασεις και ατα επιχειρηματα οχι να κατηγορει τουσ αλλους για τα παντα

Ανώνυμος 29 Σεπτεμβρίου 2009 στις 1:01:00 μ.μ. EEST  

Φίλε Ανώνυμος 28 Σεπτέμβριος 2009 8:48:00 μμ EEST το πρόβλημα με τον κύριο Παπανδρέου είναι ότι δεν είναι Έλληνας και δεν αισθάνεται Έλληνας, και αποδεικνύεται περίτρανα από την θέση του στο σχέδιο Ανάν και λοιπές θέσεις του σε εθνικά θέματα .
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιποι είναι και αισθάνονται Έλληνες μόνο λίγων εξαιρέσεων .

Γεώργιος Αθανασίου

enkripto 29 Σεπτεμβρίου 2009 στις 8:32:00 μ.μ. EEST  

όπως υποσχεθήκαμε

http://www.enkripto.com/2009/09/yorgo.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP