Εξελίξεις στο θέμα των υ/β και της αναβάθμισης των α/φ 3ης γενιάς της ΠΑ
Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το hellenidefense.gr το Ανώτατο Αεροπορικό συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα την αναβάθμιση του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Peace Xenia IV, καθώς και των 20 παλιότερων Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2. Όλες οι εργασίες για τα F-16 περιλαμβανόμενων των πτητικών δοκιμών θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και το κόστος σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές υπολογίζεται σε $1,2 δισ. (€820 εκατ.) για τα F-16 και σε €550-600 εκατ. για τα Mirage 2000. Βέβαια αυτό πρόκειται απλά για την εισήγηση της ΠΑ ,απομένει να δούμε τι θα πεί και η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επόμενες εκλογές...
Δεύτερη ενδιαφέρουσα εξέλιξη, απο τις ίδιες πάντα πηγές, είναι η ανακοίνωση εκ μέρους του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στο Παρίσι ότι επίλυση των διαφορών μεταξύ των συμβαλλομένων στο θέμα των υποβρυχίων (YΠΕΘΑ και Γερμανών) θα εκδικαστεί εκεί ,σε διάστημα σίγουρα όχι μικρότερο του έτους.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση :
«Στις περισσότερες υποθέσεις θα ήταν μη ρεαλιστικό να αναμένεται πως η τελική Επιδίκαση μπορεί να γίνει σε λιγότερο από ένα έτος, αν και σύνθετες διαδικασίες διαιτησίας του ICC έχουν διεξαχθεί ακόμη και σε δυόμισι μήνες.»
Κατά το διάστημα αυτό τα νεότευκτα U214 και το εκσυγχρονισμένο "Ωκεανός" φυσικά θα βρίσκονται σε ακινησία με ότι αυτό συνεπάγεται..Να θυμίσουμε ότι μετά το αρχικό πρόβλημα και τις ελληνικές ενστάσεις τα νέα υ/β τροποποιήθηκαν και το Παπανικολής πιστοποιήθηκε μάλιστα από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Γραφείο Στρατιωτικής Τεχνολογίας και Προμηθειών (BWB) μετά από αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης. Ο νύν Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Γ. Καραμαλίκης, δύο φορές μάλιστα, ενημέρωσε τους διαπιστευμένους συντάκτες στο ΥΠΕΘΑ ότι το υ/β καλύπτει πλέον της ελληνικές προδιαγραφές.Την πρώτη φορά στα μέσα Ιανουαρίου είχε πεί ότι η παραλαβή του Παπανικολής θα γίνει μέχρι τον Ιούνιο, ενώ την δεύτερη δήλωσε ότι η παραλαβή του τελικά δεν θα γίνει για καθαρά.....ψυχολογικούς λόγους καθότι το όνομα του υ/β είχε σπιλωθεί.Αυτό απο μόνο του νομίζουμε οτι λέει πολλά για ορισμένα πρόσωπα που κατέχουν κρισιμότατα πόστα για την άμυνα της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί οτι και οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν ανορθόδοξες μεθόδους για να πιέσουν την ελληνική πλευρά από την αρχή, συμπεριφερόμενοι σαν αποικιοκρατική δύναμη σε κάποιο αφρικανικό κρατίδιο.Στην ουσία ξεκινήσαν μια εκστρατεία σπίλωσης της ελληνικής πλευράς μέσω συνεχών δημοσιευμάτων στον γερμανικό τύπο και εσκεμμένων διαρροών για δήθεν πώληση του Παπανικολή σε τρίτους καθώς και απειλές για το κλείσιμο των ελληνικών ναυπηγείων .
Δυστυχώς η τελευταία εξέλιξη έρχεται να επιστεγάσει την απαράδεκτη τακτική των Γερμανών με τον πλέον αρνητικό για τα ελληνικά συμφέροντα τρόπο.Η τροποποίηση της σύμβασης που συμφωνήθηκε περιελάμβανε ως όρο την καταβολή δεδουλευμένων 108 εκ ευρώ απο την ελληνική πλευρά ,πράγμα που τελικά έγινε.Μετά την είσπραξη των 108 εκατ. ευρώ,όχι μόνο δεν προχωρήσαν στην υλοποίηση της υπόσχεσης-συμφωνίας για τα παλαιά υποβρύχια U209/1200, αλλά πίεσαν εκ νέου και για την παραλαβή “πακέτο” του Παπανικολή .Κατόπιν νέας άρνησης κατείγγειλαν και τις 2 συμβάσεις,θέτωντας την κυβέρνηση που θα προκύψει προ τετελεσμένων γεγονότων. Όμως αυτά συμβαίνουν όταν αποφασίζεις να δώσεις "μπροστά" το μεγαλύτερο μέρος του ποσού σε μια τόσο μεγάλη σύμβαση (όπως έκανε ο κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που έκλεισε την συμφωνία) . Οι "λεόντειες συμβάσεις" των αρχών της δεκαετίας μας κατατρέχουν μέχρι σήμερα..
4 σχόλια:
Μακάρι να γίνουν και πραγματικότητα όλα όσα αναφέρονται.
Να μην εκσυγχρονιστούν τα F-16 block30 γιατί έτσι ή αλλιώς πλησιάζουν το όριο ζωής τους , και τα εναπομείναντα Mirages-2000 , για τον ίδιο λόγο και κυρίως γιατί ο εκσυγχρονισμός τους είναι αντιοικονομικός .
Τα χρήματα αυτά μπορούν να προωθηθούν στην αγορά νέων F-16 ή εξοπλισμού ή οπλισμού ή ακόμα καλύτερα αεροσκαφών cas/coin AT-6 ή empraer AT-29 , συνεπικουρούμενα από Ayres Vigilante . Πραγματική αναβάθμιση στις αποστολές εγγύς υποστήριξης/αναγνώρισης/συνδέσμου επικοινωνιών . Πολλαπλασιαστές δύναμης .
Pro από Συμβασιλεύουσα .
This is a good move for now. There's no need for new F16 purchases and a fifth generation order is expensive and will take too long to implement. Assuming the airframes are brought up to speed, the refurbishment will provide for a needed force qualitative multiplier fairly 'quickly'. Typically, failure analyses, cycle pairing etc identifies the critical components,in both airframe and engines for replacement. The decision also provides jobs and much needed know how across the board(airframe/electronics/avionics) etc, without spreading the short money supply, or money for training of crews for new not proven systems not to mention relinquishing further control to foreign interests.
There's no substitute for unfavorable and plainly bad contractual agreements. Typically contracts in aerospace et al, must provide for 'gates'/tests within the construction of a system and the end customer must be vigilant in enforcing the gates/checks. This process also trains personnel of the end user along the process and identifies issues early in the process. Furhermore, for packaged deals there must be clauses which allow for other parts of the agreement to continue to successfull completion independent of 'single point constraints' in this case the one sub. I.e the other subs should be completed and 'gated' independently tested, and delivered altough as part of the total deal yet as discrete packages deal. This process also allows for funding distribution as 'pay for competion and performance' of discrete gates. This is CONTRACTS 101.....
Δημοσίευση σχολίου