Ιστορία χαμένων ευκαιριών - Τα Νορβηγικά C-130H
Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009
Όπως είναι γνωστό, στις 14 Μαρτίου ο τότε Α/ΓΕΑ νυν ΑΓΕΕΘΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Ιωάννης Γιάγκος επισκέφθηκε τις ΗΠΑ και παρευρέθηκε στην τελετή έναρξης παραλαβής του πρώτου ελληνικού F-16 BLK 52 ADV στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Texas, και κατά τις εκεί επαφές του έθεσε μεταξύ άλλων και για ακόμα μια φορά το θέμα της απόκτησης τεσσάρων έως έξι διθέσιων αεροσκαφών F-16 block 30, ενός α/φους ολιγάριθμου στον στόλο της USAF. Το αίτημα του κ. Α/ΓΕΑ υποβλήθηκε με το χαρακτήρα του επείγοντος, δεδομένου του ολοένα και αυξανόμενου στόλου των υπηρετούντων F-16 στις τάξεις της Π.Α. και των πιεστικών αναγκών σε επιχειρησιακή εκπαίδευση. Στις 25 Μαϊου η Χιλή ανακοίνωσε την προμήθεια 18 ολλανδικών F-16 Block20 MLU, - (εκσυγχρονισμένων και εφάμιλων των αντίστοιχων α/φων που υπηρετούν στην ΠΑ) - ως συνέχεια ανάλογης προμήθειας 18 F-16 (11 A+ 7 “διθέσια”B) την περίοδο 2005-06. Σε μια παράλληλη εξέλιξη η Ιορδανία απέκτησε από τους στόλους της Ολλανδικής και Βελγικής Αεροπορίας συνολικά 10 διθέσια F-16 block 20 MLU «στραγγίζοντας» τα σχετικά αποθέματα..
Τα α/φη αυτά είχαν το 2002 προσφερθεί στην Π.Α. και είχαν εξετασθεί από τις αρμόδιες επιτροπές, αλλά τότε είχε απορριφθεί η προμήθειά τους μετά πολλών επαίνων..Τώρα βλέπουμε ενδιαφερόμενες αεροπορίες να διαγκωνίζονται για την απόκτησή τους και αυτά να γίνονται κυριολεκτικά ανάρπαστα…H Ελλάδα για άλλη μια φορά έβλεπε τα τραίνα να περνούν…
Οι ευκαιρίες όμως δεν σταματάνε..
Η Νορβηγική Πολεμική Αεροπορία μετά την απόκτηση τεσσάρων νέων και πολύ ικανών C-130J-30, κατέστησε διαθέσιμα στη διεθνή αγορά τα παλαιότερα C-130H του στόλου της τα οποία μάλιστα προσέφερε πριν λίγες μέρες προς την Πολεμική Αεροπορία της Ινδονησίας. Η τελευταία επιχειρεί ήδη με τον τύπο και είχε πριν λίγο καιρό ένα τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα με C-130. Το ζητούμενο τίμημα είναι πολύ δελεαστικό: Μόλις 66 εκατομμύρια δολλάρια, όταν για την αγορά των τεσσάρων -μεγαλύτερης ατράκτου -C-130J-30, δαπάνησε 520 εκ. $. Τα α/φη αυτά είναι σε αρίστη κατάσταση, έχουν υποστεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού από την εταιρεία SPAR, και, με την προϋπόθεση ότι πληρούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας της Π.Α., θα μπορούσαν έστω να εξετασθούν από τις αρμόδιες επιτροπές της, δεδομένων των ολοένα και αυξανόμενων αναγκών για μεταφορές και εξυπηρέτηση των διεθνών αποστολών της Ελλάδας.
Για να δούμε. Θα εξεταστούν ως στα πλαίσια της ενίσχυσης του στόλου των μεταφορικών α/φων της Π.Α. ή θα αποτελέσουν ένα ακόμη κρίκο στην αλυσίδα των χαμένων ευκαιριών ;
5 σχόλια:
Τέσσερα (4) C-130H ίδιας ηλικίας με τα C-130H της Π.A.εκσυγχρονισμένα μάλιστα από την SPAR (που εκσυγχρόνισε και τα δικά μας!) προς 66 εκ. $ όταν η τιμή ενός καινούριου C-130J ξεκινάει από τα 80 εκ $, είναι σίγουρα μια πολύ καλή ενδιάμεση λύση στην παρούσα φάση μέχρι να αποφασιστεί η προμήθεια του νέου μοντέλου.
Ελπίζω η Π.Α. να μην ολιγωρήσει και να αρπάξει την ευκαρία αυτή τη φορά.
www.airliners.net/photo/Norway---Air/Lockheed-C-130H-Hercules/1290780/L/&sid=bcca24f7d4fd89ce54b48a1517309ca9
ΧΑΡΙΔΗΜΟΣ
Έχει ανάγκη από περισσότερα C-130 η Ελλάδα; Μήπως δεν έχει; Γιατί πιάνει ορισμένους αμόκ όπως τις γκόμενες στις βιτρίνες, μόλις κάποια χώρα βγάλει προς πώληση κάποιο μεταχειρισμένο;
Ναι θα πιάσει η ΠΑ την ευκαιρία από τα μαλλιά. Εδώ δεν είμαστε σε θέση να πάρουμε για 18 εκατομμύρια ευρώ τα Μ-109, θα βρούμε 66 εκατ δολλάρια. Δεν υπάρχει φράγκο ρεεεεε. Ετοιμαστείτε για πτώχευση.
Ανώνυμε φίλε...Όπως ξέρεις εκτός απο τα -Η επιχειρούμε και με 5 -Β καθώς και με τα C-27.
Υπάρχει σαφώς θέμα διαθεσιμότητας κάποιων μεσων ,για ευνόητους λόγους δεν θα θέλαμε να πούμε περισσότερα
Η λέξη "μεταχειρισμένο και εκσυγχρονισμένο" σε αεροπορικά μέσα είναι λίαν επισφαλής, όταν πρόκειται για Α/Φ 20ετίας που σταθμεύουν σε χώρες πολικού ψύχους.
Δημοσίευση σχολίου