Αποκαλύψεις για την αντιπαράθεση Μπεγλίτη - Αρχηγών

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

Σημαντικές αποκαλύψεις για τα τελευταία "έργα και ημέρες" του Π. Μπεγλίτη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περιέχει το σημερινό τεύχος του περιοδικού "Επίκαιρα". Οι αποκαλύψεις αφορούν τόσο τη νέα δομή δυνάμεων που επιδίωκε να επιβάλει ο απελθών υπουργός, όσο και άλλα σημεία "τριβής" με τους αρχηγούς.

Ως προς τη νέα Δομή Δυνάμεων, φαίνεται ότι με την απομάκρυνση του κ. Μπεγλίτη οι Ένοπλες Δυνάμεις γλίτωσαν (προσωρινά μήπως;) από "του Χάρου τα δόντια", καθώς οι στόχοι του για τη νέα Δομή Δυνάμεων οδηγούσαν σε πλήρη αποδόμησή τους. Αυτό προκύπτει από την εισήγησή του για την προτεινόμενη Δομή Δυνάμεων 2011-2025 που κατατέθηκε στη συνεδρίαση του ΣΑΓΕ της 17ης Οκτωβρίου, και αποκαλύπτεται στο σημερινό τεύχος του περιοδικού "Επίκαιρα". Επρόκειτο για μία εισήγηση που προκάλεσε έντονη ανησυχία και αναταραχή στο σύνολο σχεδόν της στρατιωτικής ηγεσίας, η οποία διέκρινε τον τεράστιο κίνδυνο πλήρους αποδιοργάνωσης και αποσυντονισμού του στρατεύματος, σε μια κρίσιμη στιγμή για τη χώρα εξαιτίας τόσο της οικονομικής κρίσης όσο και της τουρκικής επιθετικότητας στο Αιγαίο και την Κύπρο.

Οι προταθείσες αλλαγές (που εν μέρει είχαν δει το φως της δημοσιότητας από τα τέλη Οκτωβρίου, αλλά πλέον επιβεβαιώνονται) ήταν οι εξής:.
• Στο Στρατό Ξηράς, κατάργηση των στρατηγείων της 1ης Στρατιάς, του Α’ Σώματος Στρατού (με πρόβλεψη διάλυσης και του Β’ ΣΣ), της IV ΜΠ στην Τρίπολη, της V ΜΠ στην Κρήτη, της VIII ΜΠ στα Ιωάννινα (και αριθμού μονάδων της), της 15ης ΤΑΞΠΖ στην Καστοριά (και αριθμού μονάδων της), της XX Τεθωρακισμένης Μεραρχίας, των Ι, ΙΙ και ΙΙΙ ΤΑΞΥΠ (Βόλος, Κοζάνη, Θεσσαλονίκη) και της 651 ΑΒΥΠ (Μπογιάτι).
• Στο Πολεμικό Ναυτικό, κατάργηση της Διοίκησης Ναυτικής Εκπαίδευσης, μετάπτωση των Ναυτικών Διοικήσεων Βορείου Ελλάδος (ΝΔΒΕ) και Ιονίου (ΝΒΙ) σε Ναυτικούς Σταθμούς, κατάργηση μονάδων υποστήριξης των διοικήσεων ελικοπτέρων και φρεγατών. Προβλεπόταν επίσης απόσυρση δύο φρεγατών και κατάργηση μίας εκ των τριών μοιρών της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών.
• Στην Πολεμική Αεροπορία, κατάργηση της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, της 113 ΠΜ στη Θεσσαλονίκη (με πρόβλεψη κατάργησης και της 110 ΠΜ στη Λάρισα), της 129 Πτέρυγας Υποστήριξης, της 132 Σμηναρχίας Μάχης στο Αγρίνιο, της 134ΣΜ στη Σαντορίνη και 138ΣΜ στο Τυμπάκι. Σε επίπεδο υλικού προβλεπόταν η απόσυρση του συνόλου των αεροσκαφών Α-7, προφανώς χωρίς αντικατάσταση.

Παρ' ότι η ανάγκη εξορθολογισμού του οργανισμού των ΕΔ είναι υπαρκτή και ορισμένες από τις αλλαγές αυτές είναι στην ορθή κατεύθυνση (π.χ. η κατάργηση των ΤΑΞΥΠ), στο σύνολό τους οι αλλαγές αυτές διέπονταν από διάθεση "κουτσουρέματος" πάση θυσία και σχεδιάστηκαν με εξαιρετική βιασύνη, χωρίς καμία συναίσθηση για τις επιπτώσεις στην άμυνα της χώρας.

Ακόμη περισσότερο, οι προταθείσες διέπονταν από την εσφαλμένη παραδοχή που πρώτος εισήγαγε στο ΥΠΕΘΑ ο Ε. Βενιζέλος και που εμείς ονομάσαμε "δόγμα της καφετζούς", ότι δηλαδή "δεν περιμένουμε γενικευμένο πόλεμο ούτε και προετοιμαζόμαστε για αυτόν" . Γιατί μόνο αυτή η λογική μπορεί να διέπει την κατάργηση της 1ης Στρατιάς, ενός σχηματισμού με ελάχιστο προσωπικό και ελάχιστο κόστος, ο οποίος όμως αποτελεί τη δομή που θα επιτρέψει στις ΕΕΔ να αναπτυχθούν στο αναγκαίο μέγεθος σε περίπτωση πολέμου πλήρους κλίμακας.
Παραπλήσιο πνεύμα προδίδει και η κατάργηση της ΧΧ Τεθωρακισμένης Μεραρχίας: πρόκειται στην πραγματικότητα για παραίτηση από οποιοδήποτε σχεδιασμό μεγάλου ελιγμού τεθωρακισμένων (αμυντικού ή επιθετικού) κατά της Τουρκίας...

Για τους λόγους αυτούς οι απελθόντες Αρχηγοί δεν προσυπέγραψαν την εισήγηση του κ. Μπεγλίτη, παρ' ότι υπέστησαν αφόρητες πιέσεις από τον ίδιο και το επιτελείο του. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το περιοδικό, "Ποτέ –κατά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες τουλάχιστον– οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας δεν έφτασαν τόσο κοντά στη διάλυσή τους όσο το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τις 17 έως τις 31 Οκτωβρίου, όταν και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ επιχείρησε να επιβάλει στο Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) μια νέα Δομή Δυνάμεων στο στράτευμα".

Ειδικά ως προς τον απελθόντα αρχηγό ΓΕΣ, αντιστράτηγο Φραγκούλη Φράγκο, το δημοσίευμα αναφέρει ότι αντέδρασε μέχρι τέλους στην κατάργηση της 1ης Στρατιάς, ενώ η αντιπαράθεσή του με τον Π. Μπεγλίτη είχε και παλαιότερες ρίζες, καθώς είχε αρνηθεί τη συνδρομή στρατιωτών στην αποκομιδή σκουπιδιών που του ζητήθηκε. Η πλέον βαρυσήμαντη πληροφορία όμως είναι ότι ο απελθών Α/ΓΕΣ είχε θέσει βέτο σε "άτυπο κυβερνητικό αίτημα συνεισφοράς ανδρών των Ειδικών Δυνάμεων για την ανάληψη κατασταλτικού ρόλου στο ενδεχόμενο κοινωνικής αναταραχής". Αν η πληροφορία αυτή αληθεύει, τόσο ο κ. Μπεγλίτης όσο και ο τότε πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου έχουν μερικές εξηγήσεις να δώσουν...

Θυμίζουμε ότι στο αρχικό σχόλιό μας για τη μαζική αποστρατεία των Αρχηγών είχαμε θέσει τα εξής ερωτηματικά:
"- Θέλησε να προκαταλάβει πιθανή κυβερνητική αλλαγή και να δεσμεύσει την επόμενη κυβέρνηση;
- Θέλησε να "πουλήσει" στον προϊστάμενό του πρωθυπουργό κάποιο "σενάριο ανωμαλίας" που ο ίδιος απέτρεψε (όπως έκανε ο προκάτοχός του Α. Δροσογιάννης με τον Α. Παπανδρέου στις αρχές της δεκαετίας του '80);
- Μήπως, αντιθέτως, ζήτησε ο ίδιος από τους Αρχηγούς "κάτι" και το αρνήθηκαν;
- Μήπως οι προηγούμενοι Αρχηγοί (όλοι τους άριστοι αξιωματικοί) διαφωνούσαν με τη νέα "κουρεμένη" δομή δυνάμεων, και ο κ. Μπεγλίτης έφτιαξε ένα ΣΑΓΕ της αρεσκείας του για να την περάσει;"

Φαίνεται τελικά ότι οι εξηγήσεις αυτές ισχύουν όλες μαζί - και επιπλέον ο κ. Μπεγλίτης επέσπευσε τις αποστρατείες για να συμπέσουν χρονικά με τη μετάβαση του Γ. Παπανδρέου στις Κάννες, και να μπορέσει να επικαλεστεί ο απελθών πρωθυπουργός κίνδυνο πραξικοπήματος - ενώ, όπως προκύπτει, η κυβέρνηση ήταν εκείνη που ζήτησε την εμπλοκή του στρατού και ο Α/ΓΕΣ εκείνος που την αρνήθηκε.

Και κάτι τελευταίο: σύμφωνα με το δημοσίευμα των "Επικαίρων", καθ' όλο το διάστημα της σθεναρής αντίστασης των Αρχηγών στα σχέδιά του, ο κ. Μπεγλιτης και το επιτελείο του αναζητούσαν μεταξύ των ανωτάτων αξιωματικών πρόθυμους να συνυπογράψουν τα σχέδιά τους. Η "βουτιά" στην επετηρίδα για την επιλογή των νέων αρχηγών, τόσο στο Στρατό Ξηράς όσο και στο Πολεμικό Ναυτικό, επιβεβαιώνει αυτή την πληροφορία. Απομένει να δούμε ποια θα στάση θα τηρήσουν οι νέοι Αρχηγοί μετά την αποχώρηση του υπουργού που τους επέλεξε...

38 σχόλια:

Ανώνυμος 17 Νοεμβρίου 2011 στις 11:47:00 μ.μ. EET  

Απο την πολύ ενδιαφέρουσα εκπομπή του κ. Τράγκα
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M-orSTmYEsg
όπου ο αρχισυντάκτης των "Επικαίρων" ήταν παρών,
βγαίνει το συμπέρασμα ότι η
εμπλοκή μαχίμων μονάδων για καταστολή ταραχών είχε ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία ώστε μετά το πέρας των ταραχών και την δημοσιοποίηση των πεπραγμένων να μπορέσει απρόσκοπτα η αποδομητική ελίτ να ενοχοποιήσει το στράτευμα και άρα με την υποστήριξη του λαού να το διαλύσει.

Αυτό δεν αναφέρεται όμως στην ανωτέρω εκπομπή.

φίλος απο τις ΗΠΑ

ΑΧΕΡΩΝ 18 Νοεμβρίου 2011 στις 5:44:00 π.μ. EET  

Τὸσο ο Μπεγλὶτης ὸσο και ο ΓΑΠ ὲχουν να δὼσουν ΠΟΛΛΕΣ εξηγὴσεις,καὶ ὸχι μὸνο αυτοὶ.
Το ερὼτημα εὶναι ποιὸς θα τους τις ζητὴσει αυτὲς τις εξηγὴσεις,και σε ποιὸ νομικὸ πλαὶσιο,καθὼς και πὸτε θα γὶνει αυτὸ.
Διὸτι,κακὰ τα ψὲμματα,ἂν πρὼτα περαιὼσει το εθνοκτὸνο ὲργο της η συγκυβὲρνηση,ακὸμη και το λυντσὰρισμα ολὸληρων κομμὰτων θα εὶναι απλὼς μὶα πρὰξη απελπισὶας.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 10:06:00 π.μ. EET  

Αν το νέο κυβερνητικό σχήμα ήρθε πράγματι γιά να βάλει τα πράγματα στη θέση τους τι περιμένει γιά να επαναφέρει έστω κάποιους από τους διωχθέντες αρχηγούς των επιτελείων;

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 1:02:00 μ.μ. EET  

υπηρέτησα στο στρατόπεδο που συστεγαζεται η Ι ταξυπ (βόλο) και μόνο κέντρο αργομισθίας ειναι για τα στελέχη, για τους φαντάρους άξιζει, όσοι έχουν βύσμα, γιατι έκαναν μια υπηρεσία τη βδομάδα και ΣΚ οff, μπορούσαν να δουλέυουν και να συνεχίζουν κανονικά τη ζωή τους.
Ταξυπ και ΜΕ θα έπρεπε κανονικά να καταργηθούν όλες δεν έχουν κανένα νόημα ύπαρξης. Το ίδιο και πολλές μονάδες στην Κρήτη που τις κρατάνε για να κάνουν οι πολιτικοί τα ρουσφέτια τους.
Αν ο Αβραμόπουλος έχει τα άντερα να κάνει μια σοβαρή αναδιοργάνωση δεν το πιστεύω, στο υπουργείο υγείας δεν έκανε τίποτα πάντως.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 1:04:00 μ.μ. EET  

Εφόσον οι παραπάνω αποκαλύψεις είναι αληθινές, προκύπτει το συμπέρασμα ότι έγινε μία προσπάθεια από τον προηγούμενο υπουργό Εθνικής Άμυνας να διαλυθούν πρακτικά οι ΕΔ της χώρας.

Συγχρόνως όμως, προκύπτει αβίαστα και το συμπέρασμα ότι βρέθηκαν ανώτατοι αξιωματικοί και στα τρία Όπλα (έστω και με «βουτιά» στην επετηρίδα), πρόθυμοι να υλοποιήσουν την διάλυση των ΕΔ της χώρας μας. Διαφορετικά, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ο Μπεγλίτης αντικατέστησε τους Αρχηγούς που ήταν εμπόδιο στα σχέδια του για διάλυση των ΕΔ με κάποιους άλλους (με «βουτιά» μάλιστα στην επετηρίδα), οι οποίοι επίσης θα αντιδρούσαν στα σχέδια του. Θα ήταν μία εντελώς άσκοπη κίνηση.

Μήπως λοιπόν αυτοί, οι νέοι Αρχηγοί, είναι που πρέπει πρώτοι από όλους να δώσουν εξηγήσεις; Μήπως θα πρέπει για την σημερινή τραγική κατάσταση της άμυνας της χώρας μας να αρχίσουμε να απαιτούμε εξηγήσεις και από όλους τους ε.α. αξιωματικούς που αποδεικνύονται λαλίστατοι όταν αποστρατεύονται αλλά σιωπούν πλήρως όταν κάθονται στις αρχηγικές καρέκλες; Αλήθεια, θυμάται κανείς κάποιον Αρχηγό να παραιτείται (και όχι να τον παραιτούν) ως προσπάθεια να αλλάξει την κατρακύλα της αμυντικής ικανότητας της χώρας μας τα τελευταία χρόνια;

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 1:06:00 μ.μ. EET  

Την επαναφορά των διωχθέντων περιμένω και εγώ , αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα . Μην ξεχνάμε ότι ακόμα έχουμε μια κυβέρνηση 80% Πασοκ . Ορμώμενοι από την κατάργηση της κατάργησης της ιεραρχίας για τα παράπονα , ας ελπίσουμε ότι κάτι θα γίνει και εκεί.
Pro

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 1:22:00 μ.μ. EET  

O Jeffrey έχει υποσχεθεί το μισό Αιγαίο και για να το δώσει διαλύει την άμυνα.
Μοιάζει με την απόσυρση της μεραρχίας από την Κύπρο.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 1:59:00 μ.μ. EET  

Δεν πιστευω λέξη απο αυτά που λέει ο Τράγκας, ο οποίος απλά κάνει αντιεξουσιαστική προπαγάνδα επειδή έκλεισαν τον ΑΛΤΕΡ και έχασε λεφτά. Τα επίκαιρα είναι συνομωσιολογική φυλλάδα, επικό έχει μείνει το άρθρο τους όπου δήθεν, έξι διαφορετικές μυστικές υπηρεσίες προσπαθούσαν να δολοφονησουν τον...Καραμανλή, γελοία πράγματα.

Οσο για την δήθεν εμπλοκή μονάδων ΕΔ σε καταστολή ταραχών κτλπ, πρόκειται για άλλον ένα αστικό μύθο που ξεκίνησε απο την Αριστερά και ειδικά απο το ΚΚΕ, με το πρώτο σχολείο SWAT που έγινε στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, τον Ιανουάριο του 2010. Τότε, θυμόμαστε τη Λιάνα Κανέλλη, τον κολλητό της τον Τράγκα, και άλλους 'αγωνιστές' της 'αριστεράς' να τους πιάνει αμόκ συνομωσιολογίας περί ανάμειξης του Στρατού σε εκπαίδευση καταστολής διαδηλώσεων κτλπ.

Πρίν μόλις δυο μήνες είχαμε την δήθεν άφιξη της Ειδικής Ευρωπαικής Μονάδας Καταστολής Ταραχών, ή όπως τέλοσπάντων την λένε, άλλο μεγάλο φίδι αυτό, το οποίο και πάλι ξεκίνησε απο κύκλους του ΚΚΕ, απο τον Τράγκα και απο τον γνωστό 'εγκυρο ιστότοπο σε θέματα άμυνας'.

Ο Τράγκας είναι ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, είναι βασικά φιλοκομμουνιστής που νομίζει πώς είναι Δεξιός. Πώς πάνε αυτά τα δυο μαζί μόνο αυτός και η Λιάνα Κανέλλη ξέρουν.

Στο συγκεκριμένο θέμα με τον Μπεγλίτη, έχω να πώ ότι τραβάνε το θέμα απο τα μαλλιά, και συνδυάζουν το κλείσιμο μονάδων άχρηστων όπως πχ η ΔΝΕ με σχηματισμούς του ΣΞ, η κατάργηση των οποίων φαντάζει τερατώδης, όλα αυτά για να δημιουργούνται εντυπώσεις και να περάσουμε πάλι στο παραμυθάκι της Χρυσής Αυγής/Αριστεράς, "Αλήτες Προδότες Πολιτικοί", όλοι προδότες ήτανε εκτός απο τον Παπαδόπουλο, τον Παττακό και τον Μακαρέζο, κτλπ. Χουντογλέντια και αστεία πράγματα.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 3:12:00 μ.μ. EET  

α ρε κατι πατριωτες..μου θυμιζουν το πατριωτικο λαος μνημονια η χρεωκοπια.Αυτο ειναι χουντα που ζουμε σημερα μας παιρνουν τη χωρα και μας φταιει ο συριζα και το κκε που δεν κυβερνησαν ποτε.
Το κακο της δημοκρατιας ειναι οτι ψηφιζουν και ηλιθιοι και ειναι και πολλοι

Αγάπη για τις Ε.Δ. 18 Νοεμβρίου 2011 στις 3:51:00 μ.μ. EET  

Αυτό που προέχει είναι η αποκατάσταση των άξιων αξιωματικών που αποστρατεύτηκαν από έναν αστείο άνθρωπο με αστείες αιτιολογίες , οι οποίες όχι μόνο είναι επικίνδυνες αλλά και ποινικά κολάσιμες. Δεν μπορεί να βοά το κοινωνικό σύνολο από τις αντεθνικές αλχημείες και να μένουμε σιωπηλοί. Δικαίωση τώρα

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 4:32:00 μ.μ. EET  

Οι απελθόντες Αρχηγοί, οφείλουν, εάν όλ' αυτά είναι αλήθεια, να δώσουν συνέντευξη τύπου και να πούνε στον Ελληνικό Λαό τι πραγματικά έγινε.

Οδυσσέας 18 Νοεμβρίου 2011 στις 4:35:00 μ.μ. EET  

@ Achaean:
Στα "Επίκαιρα" γράφουν Λυγερός, Ιγνατίου, Κοτζιάς, Κωνσταντακόπουλος, Δελαστίκ, Λιαρέλλης, Τριάντης, Βεργόπουλος, Κοττάκης, Κόλμερ, Γκίβαλος και άλλοι τόσοι. Αν εσένα σου φαίνονται "συνομωσιολογική φυλλάδα", δεν πειράζει, θα το αντέξουν οι άνθρωποι.
Η αποκάλυψη των "Επικαίρων" για σχέδιο δολοφονίας του Καραμανλή δεν ήταν καθόλου αστεία, βασιζόταν σε έγγραφο της ΕΥΠ (υπαρκτό έγγραφο, με αριθμό πρωτοκόλλου, που δημοσιεύτηκε και ουδέποτε διαψεύστηκε) που κατέγραφε σχετικές πληροφορίες (πολύ λεπτομερειακές) που δόθηκαν στην ΕΥΠ από της ρωσική μυστική υπηρεσία. Από κει και πέρα ο καθένας το αξιολογεί (άλλωστε και η ΕΥΠ στο έγγραφό της που δημοσιεύτηκε κρατάει επιφυλάξεις) αλλά όποιος μιλάει για "γελοία πράγματα" και ονομάζει "συνωμοσιολογία" ένα υπαρκτό έγγραφο, μάλλον φοράει παρωπίδες.
Τα υπόλοιπα που γράφεις δεν τα απαντώ καν, και μόνο το γεγονός ότι βάζεις Χρυσή Αυγή και Αριστερά δίπλα δίπλα δείχνει ότι έχεις τρικυμία εν κρανίω.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 7:39:00 μ.μ. EET  

Υπάρχουν και άλλα που δεν αναφέρονται γιατί δεν είναι άμεσσα ορατά και θα φανουν εν καιρό.Ενα παράδειγμα να αναφέρω, τα πλοία του Π.Ν πάσχουν απο βλάβες
1ον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά
2ον δεν διατίθενται χρήματα για αντικατάσταση βλαβών
3ον απουσία τεχνογνωσίας(κατά την παραλαβή των συστημάτων δεν παραδώθηκαν απο τις εταιρίες σχέδια και τεχνογνωσία, πώς να δουλέψουν εδώ τα επισκευαστικά κέντρα;), γι'αυτό και ήθελαν να αποσύρουν 2 φρεγάτες, απέσυραν ήδη 3 λειτουργικές πυραυλακάτους,και ποιός ξέρει τι αλλό είχαν βάλει σκοπό.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2011 στις 8:04:00 μ.μ. EET  

ο τράγκας επι χρόνια τα κονομούσε από μια ανύπαρκτη εφημερίδα (η χώρα) απο κρατικές διαφημίσεις και επιχορηγήσεις. Τώρα αυτά κόπηκαν και ξαφνικά έγινε ο μεγαλύτερος αντιμνημονιακός...

Αρματιστής 19 Νοεμβρίου 2011 στις 9:50:00 π.μ. EET  

Τα τελευταία χρόνια παριστάμεθα ως μάρτυρες σε ένα «παιχνίδι» που παίζετε από διάφορους «κύκλους», αναφορικά για την ανάγκη μείωσης και αναδιάρθρωσης της δομής διοίκησης και δυνάμεων των Ε.Δ.. Το παιχνίδι αυτό παίζεται σε πολλά επίπεδα και σε αυτό θέλουν να έχουν λόγο, κυρίως οι άσχετοι. Στους άσχετους μπορούμε να εντάξουμε και τον απελθόντα Μπεγλίτη, ο οποίος ύστερα από την κατάργηση της ιεραρχίας, θέλησε να αφαιρέσει το κοστούμι του, να το παίξει αρχιστράτηγος και να αποφασίσει αυτός και μόνο αυτός για τη δομή διοίκησης και δυνάμεων των ΕΔ. Έτσι υπερέβη κάθε όριο και απαίτησε από το ΣΑΓΕ την κατάργηση συγκεκριμένων διοικήσεων και σχηματισμών, του Στρατού Ξηράς. Η άρνηση ή ο προβληματισμός του ΣΑΓΕ, φαίνετε ότι αποτέλεσε την αφορμή για τον αποκεφαλισμό όλων των αρχηγών καθώς και των Ανωτάτων Συμβουλίων και των τριών κλάδων.

Είναι βεβαίως εύκολο να υποστηρίζει κάποιος ότι ο στρατός πρέπει να μειωθεί και ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να διατηρεί μεγάλες στρατιωτικές δυνάμεις, όταν μάλιστα όλες οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες μειώνουν δραστικά τις δικές τους. Όμως το επίπεδο της αμυντικής μας ισχύος, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να εξαρτάται από αυτό που κάνουν οι άλλες χώρες, που μάλιστα βρίσκονται μακριά μας, αλλά από τα προβλήματα ασφάλειας που υπάρχουν στην εύφλεκτη γειτονιά μας και από τις απειλές που αντιμετωπίζουμε.

Πιστεύω ότι πολλά είναι αυτά που θα πρέπει να αλλάξουν και πολλά άλλα θα πρέπει να καταργηθούν στο Στρατό. Ποια όμως; Είναι πολύ εύκολο κάποιος αδαής να υποστηρίζει ότι η 1η Στρατιά στη Λάρισα, το Α’ ΣΣ στη Κοζάνη, το Β’ ΣΣ στη Βέροια, η IVη Μεραρχία στη Τρίπολη, η Vη Μεραρχία στη Κρήτη, η VIIIη Μεραρχία στα Ιωάννινα και η XXη Τεθωρακισμένη Μεραρχία στη Καβάλα θα πρέπει να καταργηθούν. Πρέπει όμως; Εξετάστηκε ποτέ ποια είναι η αποστολή τους και ο ρόλος τους;

Ασφαλώς η ενεργή απειλή που αντιμετωπίζουμε, προέρχεται από την Τουρκία. Σε περίπτωση όμως που δημιουργηθεί μεγάλη ένταση που θα απαιτήσει πλήρη κινητοποίηση, ή οδηγηθούμε σε σύρραξη, οι ανάγκες εσωτερικής ασφάλειας και προστασίας, θα είναι τεράστιες. Κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει την προσβολή σημαντικών ζωτικών κέντρων, εγκαταστάσεων και έργων υποδομής, από ανορθόδοξες ενέργειες που θα εκδηλωθούν από τις δυνάμεις ειδικού πολέμου του αντιπάλου, ή από άτομα, ή και ομάδες ατόμων που έχουν στρατολογηθεί ή συνεργάζονται με τον αντίπαλο (πχ παράνομοι μετανάστες). Ασφαλώς κάποιοι θα υποστηρίξουν ότι τη προσβολή μιας κρίσιμης εγκατάστασης στο εσωτερικό της χώρας, μπορεί να τη κάνει καλύτερα η ΠΑ του αντιπάλου. Βεβαίως. Πλην όμως, η αεροπορία πολλές φορές χρειάζεται κατάδειξη των στόχων από το έδαφος. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η χρησιμοποίηση της αεροπορίας για τη προσβολή κρίσιμων εγκαταστάσεων από ένα εκ των αντιπάλων, θα ανοίξει τις πύλες της κολάσεως, που κανένας δεν επιθυμεί. Είναι προτιμότερο το «έργο» να αναληφθεί από άλλους. Ακόμη σε περίπτωση πολέμου με την Τουρκία, επιβάλλεται να κλείσουν, να σφραγιστούν και να ελέγχονται σε όλο το μήκος τους και κατά βάθος, τα βόρεια σύνορα μας. Βεβαίως κανένας από τους βόρειους γείτονές μας δεν αποτελεί στρατιωτική απειλή. Αλλά «ασύμμετρες απειλές» από την Αλβανία, τα Σκόπια και το Τουρκικό στοιχείο της Βουλγαρίας (που ενδεχομένως θα κατευθύνονται από την Τουρκία), μπορούν να προέλθουν ανά πάσα στιγμή.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 19 Νοεμβρίου 2011 στις 9:53:00 π.μ. EET  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Οι σημαντικότεροι Ζωτικοί Χώροι (ΖΧ) της πατρίδας μας, είναι οι περιοχές της Αττικοβοιωτίας, το ενεργειακό πεδίο της Κοζάνης, η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη. Πέρα από τις κρίσιμες εγκαταστάσεις και υποδομές που βρίσκονται στους παραπάνω (ΖΧ), θα πρέπει να προσθέσουμε και ένα τεράστιο αριθμό γεφυρών, σηράγγων, φραγμάτων, πολεμικών αεροδρομίων, χώρων αποθήκευσης καυσίμων, πυρομαχικών και πρώτων υλών, καθώς και πολλά άλλα κρίσιμα έργα, που βρίσκονται σε όλη τη χώρα και χρήζουν προστασίας. Ως εκ τούτου οι δυνάμεις που απαιτούνται για τη φρούρηση, τη προστασία και την ευρεία εξασφάλιση αυτών των περιοχών, είναι σημαντικές.

Και οι Σχηματισμοί τη κατάργηση των οποίων απαίτησε ο Μπεγλίτης από το ΣΑΓΕ, αυτές τις αποστολές εξυπηρετούσαν. Δηλαδή:

• Τη κάλυψη των βορείων συνόρων.
• Την εσωτερική ασφάλεια και προστασία (ΖΧ) και κρισίμων εγκαταστάσεων - υποδομών.
• Την επιστράτευση των δυνάμεων που αποτελούν τις εφεδρείες του Αρχιστρατήγου και τις ενισχύσεις για τον Έβρο και τα νησιά.

Κατόπιν των ανωτέρω, έχω την άποψη ότι:

1) IVη Μεραρχία (στρατηγείο)
Δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά να μεταφερθεί στην Αθήνα, με αποστολή, εν πολέμω, την εσωτερική ασφάλεια της Αττικοβοιωτίας και Πελοποννήσου, με δυνάμεις που θα επιστρατεύονται από ΚΕΝ Θήβας, Αυλώνας, Μεγάλου Πεύκου και Πελοποννήσου (όσα διατηρηθούν).

2) VIIIη Μεραρχία (στρατηγείο)
Θα πρέπει να διατηρηθεί, τουλάχιστο όσο θα διαρκεί και ο Αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός με τις ένοπλες οργανώσεις του. Για τον ίδιο λόγο θα πρέπει να διατηρηθεί και η XVη Ταξιαρχία πεζικού στη Καστοριά, η οποία θα μπορούσε να είναι οργανική της VIIIης Μεραρχίας.

3) 9η Ταξιαρχία στη Κοζάνη
Για τη κάλυψη των βορείων συνόρων στη ζώνη της και την εξασφάλιση του ενεργειακού πεδίου της Κοζάνης – Πτολεμαΐδας – Αμυνταίου.

4) Vη Μεραρχία (στρατηγείο)
Μέγα σφάλμα η κατάργηση της. Η Vη μεραρχία έχει συνδεθεί με τη Κρήτη, με δεσμούς αίματος. Αλλά πέρα από τους ιστορικούς λόγους, υπάρχουν οι κρίσιμες ανάγκες ασφάλειας της μεγαλονήσου, που με τα λιμάνια της, τους ναυστάθμους της και τα 4 πολεμικά αεροδρόμια της, αποτελεί τον σημαντικότερο Ζωτικό Χώρο της Μεσογείου. Μπορεί να μείνει η Κρήτη χωρίς στρατό; Ποιος όμως θα αναλάβει την ασφάλεια της αν καταργηθεί η Vη Μεραρχία. Ο 6ος στόλος;

5) Ερώτημα
Πως εξασφαλίζεται ο (ΖΧ) της Θεσσαλονίκης; Πόσες δυνάμεις απαιτούνται; Υπάρχουν; Υπάρχει προϊστάμενος σχηματισμός; Και οπωσδήποτε αυτός ο σχηματισμός δεν μπορεί να είναι η ΤΑΞΥΠ.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 19 Νοεμβρίου 2011 στις 9:55:00 π.μ. EET  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ

6) ΧΧη Τεθωρακισμένη Μεραρχία (ΤΘΜ)

Πολλοί είναι που υποστηρίζουν ότι πρέπει να καταργηθεί και ότι αποτελεί αναχρονισμό. Το υποστηρίζουν κυρίως οι μη τεθωρακισμένοι, επειδή αδυνατούν να αντιληφθούν την έννοια των επιθετικών επιχειρήσεων ΤΘ δυνάμεων. Για να δοθεί μια αξιόπιστη απάντηση στο ερώτημα, είναι ανάγκη να γίνει αντιληπτός ο ρόλος και οι αποστολές που μπορεί να αναλάβει η ΧΧη ΤΘΜ σε περίπτωση πολέμου. Δύο είναι κατά βάση οι αποστολές που θα κληθεί να αναλάβει η ΧΧ ΤΘΜ και για αυτές και μόνο υφίσταται.

• Πρώτη αποστολή
Σε περίπτωση αποτυχίας κάποιων εκ των εμπρός διοικήσεων και δημιουργίας κρίσιμης κατάστασης που δημιουργεί μεγάλους κινδύνους απώλειας εθνικού εδάφους και καταστροφής των φιλίων δυνάμεων, η ΧΧ ΤΘΜ θα αναλάβει υπό διοίκηση 2-4 ΤΘ και Μ/Κ Ταξιαρχίες, κατά τεκμήριο ανέπαφες, καθώς και άλλες δυνάμεις και θα αντεπιτεθεί προκειμένου να εξαλείψει το ευρύ προγεφύρωμα που θα έχει δημιουργηθεί, να αποκαταστήσει το εθνικό έδαφος, να καταστρέψει τις εχθρικές δυνάμεις εντός του προγεφυρώματος και σε περίπτωση ευνοϊκών συνθηκών να συνεχίσει ανατολικά του Έβρου. Εννοείται ότι αυτή την αποστολή, θα αδυνατούν να την αναλάβουν οι εμπρός διοικήσεις που απέτυχαν στον αμυντικό αγώνα και οι οποίες θα βρίσκονται σε μεγίστη σύγχυση.

• Δεύτερη αποστολή
Σε περίπτωση δημιουργίας ευνοϊκών συνθηκών, η ΧΧ ΤΘΜ να αναλάβει ΥΔ 3-5 ΤΘ και Μ/Κ Ταξιαρχίες και να ενεργήσει επιθετικά στην ανατολική Θράκη, βάσει της αποστολής που θα της ανατεθεί.

• Ύστερα από τα παραπάνω, όποιος έχει την ευθύνη και θέλει, μπορεί να καταργήσει την τεθωρακισμένη μεραρχία. Άλλωστε με πολύ ελαφριά καρδιά, κατήργησαν και την ΧΧΙΙ ΤΘ Ταξιαρχία πριν μερικά χρόνια.

Υπόψη ότι όλοι οι παραπάνω σχηματισμοί, καθώς και οι Ταξιαρχίες πεζικού κατά μήκος των βορείων συνόρων, αποτελούν επιτελεία χαμηλής επάνδρωσης, που διαθέτουν ελάχιστες ενεργές δυνάμεις (ίσως ένα Τάγμα των 150 ανδρών) και τις περισσότερες τις έχουν σε επιστράτευση. Δηλαδή σχηματισμοί με πολύ μικρό λειτουργικό κόστος. Κλάσμα του ποσού που διατίθεται ετησίως για τις ΜΚΟ και τα μυστικά κονδύλια των υπουργείων.

Τα περί καταργήσεως των στρατηγείων της Στρατιάς και των Α’ και Β’ ΣΣ, το λιγότερο θα πρέπει να χαρακτηριστούν σκέψεις ανόητων. Κάποιος με ακόμη περισσότερη ανοησία, θα μπορούσε να υποστηρίξει την κατάργηση του Δ’ ΣΣ, της ΑΣΔΕΝ και των διοικήσεων των Ταξιαρχιών και όλες οι μονάδες να υπαχθούν υπό το ΓΕΣ. Το μόνο που βλέπω εγώ ως κατανοητό και λογικό, είναι η κατάργηση του ενός εκ των Α’ και Β’ ΣΣ. Όχι όμως και των δύο. Και αυτό επειδή το μεν Α’ ΣΣ έχει ως αποστολή την εσωτερική ασφάλεια και τη κάλυψη των βόρειων συνόρων, το δε Β’ ΣΣ αποτελεί τη δεξαμενή των στρατηγικών εφεδρειών. Εύκολα αυτές τις αποστολές μπορεί να τις αναλάβει ένα ΣΣ.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Αρματιστής 19 Νοεμβρίου 2011 στις 10:02:00 π.μ. EET  

ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κατά την άποψη μου, η δομή διοικήσεως του Στρατού θα πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής:

1. 1η Στρατιά
Β’, Γ’ και Δ’ ΣΣ, Ταξιαρχία Αεροπορίας Στρατού και τις απ’ ευθείας στη Στρατιά υπαγόμενες μονάδες ΠΒ, ΜΧ και ΔΒ.

2. Β’ ΣΣ
• VIIIη Μεραρχία στα Ιωάννινα με μία Ταξιαρχία ή Σύνταγμα στην Ήπειρο και τη 15η Ταξιαρχία στη Καστοριά.
• 9η Ταξιαρχία στη Κοζάνη. Ενισχυμένη.
• IIη Μ/Κ Μεραρχία στη περιοχή του Αξιού, με τις 33 και 34 Μ/Κ Ταξιαρχίες και την XXIV ΤΘΤ.
• 71η ΑΜ Ταξιαρχία.
• 1η Ταξιαρχία Καταδρομών στη Ρεντίνα (όχι Αλεξιπτωτιστών).
• Επιστρατευόμενες δυνάμεις διαφόρων όπλων και σωμάτων για το Δ’ ΣΣ και την ΑΣΔΕΝ.

3. Γ’ ΣΣ
10η Ταξιαρχία στις Σέρρες.

4. Δ’ ΣΣ
Ως έχει

32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών
Κακώς βρίσκεται κάτω υπό την Στρατιά. Ως εκ της αποστολής της θα πρέπει να είναι σχηματισμός της ΑΣΔΕΝ.

1ο Σύνταγμα Αλεξιπτωτιστών
Πρέπει να ανασυσταθεί υπό την ΑΣΔΕΝ

13η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΕΕ)
Υπό την ΑΣΔΕΝ

Πολλά είναι αυτά που μπορούν και πρέπει να καταργηθούν και πολλά στρατόπεδα πρέπει να κλείσουν. Και πρώτα θα πρέπει να αρχίσουμε από τα ΚΕΝ. Ειδικά αυτά που διεξάγουν μόνο τη βασική εκπαίδευση των τριών εβδομάδων. Ακόμη και αυτά που διεξάγουν ειδική εκπαίδευση, θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά αν χρειάζονται, αφού τα πάντα γίνονται στη μονάδα. Πριν όμως αρχίσουμε να κλείνουμε στρατόπεδα και μονάδες, ας καταργήσουμε τους 2 ΑΝΥΕΘΑ και τον 1 ΥΦΕΘΑ, που θα έχουν και καμιά 50ρια παρατρεχάμενους ο καθένας. Τέσσερις (4) πολιτικοί προϊστάμενοι για τις ΕΔ, δεν νομίζετε ότι είναι πολλοί; Ένας φθάνει και περισσεύει. Και ακόμη ας μειώσουν το υδροκέφαλο «ΠΕΝΤΑΓΩΝΟ» και ειδικά να στείλουν στα σύνορα τα «καλόπαιδα» που υπηρετούν εκεί. Ας αρχίσουν πρώτα από το κεφάλι.

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 2:53:00 π.μ. EET  

εν ολιγης να ξαναμοιράσουμε την τράπουλα με τα ίδια χαρτιά, για να λέμε ότι κάτι κάναμε...

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 10:28:00 π.μ. EET  

http://tinyurl.com/7re7u65

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 1:54:00 μ.μ. EET  

Ο ΕΣ έχει πάρα πολλές μονάδες για το μέγεθος του. Στα χαρτιά ο ΕΣ με τις μονάδες που αναγράφονται στην δύναμη του, πρέπει να έχει στρατό 300000 ανδρών. Στην πράξη όμως ο στρατός ξηράς μετά βίας ξεπερνά τους 90000 άνδρες.
Η δομή αυτή, είναι πολύ χρήσιμη σε πολέμους που διαρκούν μήνες ή και χρόνια. Σήμερα οι συμβατικοί πόλεμοι διαρκούν εβδομάδες το πολύ. Με την δομή που έχει επιλέξει ο ΕΣ, δεν είναι δυνατόν να ανταπεξέλθει σε σύγχρονο συμβατικό πόλεμο. Είναι κατακερματισμένος με πάρα πολλές διοικήσεις και ανωτέρα κλιμάκια, με πάρα πολλές μονάδες διασκορπισμένες από εδώ και από εκεί, με μικρή έως ανύπαρκτη επάνδρωση έχοντας γίνει μη ικανός να αντιδράσει σε τίποτα. Εξαιτίας αυτής της δομής που ουσιαστικά κατάτρωει τον προϋπολογισμό του, μια δομή που υπάρχει κυρίως για να βολεύονται οι πολύ μεγάλοι αριθμοί μόνιμων αξιωματικών και υπαξιωματικών για να μην κρυβόμαστε στον ΕΣ, η εκπαίδευση είναι ουσιαστικά μηδενική, οι διαθεσιμότητες το ίδιο, με τους εφέδρους στρατιώτες στις υποεπανδρωμένες μονάδες να είναι ουσιαστικά υπάλληλοι καθαριότητας και φύλαξης εγκαταστάσεων, παρά στρατιώτες. Φυσικά αυτή η κατάσταση βολεύει και τους πολιτικούς αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.
Ο ΕΣ πρέπει να αναδιοργανωθεί ακόμη περισσότερο αυξάνοντας το μέγεθος των ταγμάτων και των ταξιαρχιών του, με την δημιουργία των λεγόμενων τετράγωνων ταξιαρχιών, τάγματα που πρέπει να αποκτήσουν και τέταρτο λόχο τυφεκιοφόρων, διμοιρία αναγνωρίσεως, ΕΜΑ με τέταρτη ίλη αρμάτων, μοίρες πυροβολικού των 12 σωλήνων σε μοίρες των 24 ή των 30 σωλήνων. Με τέτοιες κινήσεις ο ΕΣ μειώνει ακόμη περισσότερο τις ανώτερες και ανώτατες διοικήσεις, δημιουργώντας έναν πραγματικά σύγχρονο στρατό. Παραδείγματα υπάρχουν. Μια προσεκτική μελέτη της δομής των συγχρόνων στρατών του ΝΑΤΟ αλλά και άλλων κρατών όπως του Ισραήλ, μπορούν να μας βοηθήσουν αφάνταστα. Το θέμα είναι ότι η στρατιωτική ηγεσία σκέπτεται με την λογική του μέσου δημόσιου υπάλληλου και όχι με την λογική του συγχρόνου στρατιωτικού. Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι πλέον για να σκεπτόμαστε πως θα βολέψουμε τους συμμαθητές μας και τους εαυτούς μας. Πρέπει να σκεφτούμε για μια φορά μετά από πολλά χρόνια, όλους τους έλληνες πολίτες που πληρώνουν τα κέρατα τους για έναν στρατό που αντί να είναι στρατός έχει γίνει μια ακόμη δημόσια υπηρεσία με ακριβά παιχνίδια.

Αρματιστής 20 Νοεμβρίου 2011 στις 4:28:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 1:54:00 μ.μ.

Αναφέρεσαι στο Ισραήλ, αλλά μάλλον δεν γνωρίζεις πολλά πράγματα... ούτε και εγώ... Παρ' όλα ταύτα, δες κάποια νούμερα:

Μεραρχίες Πεζικού : 3
Μ/Κ Μεραρχίες Πεζικού: 1
Τεθωρακισμένες Μεραρχίες: 10
Μεραρχίες Αλεξιπτωτιστών: 1
ΣΥΝΟΛΟ: 15 Μεραρχίες

Υπό τις Μεραρχίες βρίσκονται:
Ταξιαρχίες Πεζικού : 14
Μ/Κ Ταξιαρχίες : 8
Τεθωρακισμένες Ταξιαρχίες: 28
Ταξιαχίες Αλεξιπτωτιστών: 3
ΣΥΝΟΛΟ: 53 Ταξιαρχίες

Πιθανό τα νούμερα που αφορούν τις Μ/Κ και ΤΘ Ταξιαρχίες να διαφοροποιούνται, επειδή 7 ΤΘ Μεραρχίες είναι επιστρατευόμενες και δεν δίδονται ακριβή στοιχεία για το πόσες και τι Ταξιαρχίες διαθέτουν.
Υπόψη ότι στον Ισραηλινό στρατό, η ΤΘ Μεραρχία συνήθως διαθέτει 3 ΤΘ Ταξιαρχίες και η ΤΘ Ταξιαρχία, διαθέτει μόνο Επιλαρχίες αρμάτων. Συνήθως 3. Μπορούμε λοιπόν να υπολογίσουμε ότι διατίθενται 84 Επιλαρχίες. Με βάση αυτά που έχω διαβάσει παλαιότερα, οι Επιλαρχίες διαθέτουν 32 άρματα. Αν τα στοιχεία είναι ακριβή, μπορούμε να υπολογίσουμε 2700 άρματα. Ίσως να είναι περισσότερα.

Από τις παραπάνω δυνάμεις, 4 ΤΘΜ διατίθενται στη Βόρεια Διοίκηση (αντίστοιχη ΣΣ), 3 ΤΘΜ διατίθενται στην Κεντρική Διοίκηση και 3 ΤΘΜ στη Νότια Διοίκηση.

Πιστεύω να καταλαβαίνεις ότι στο Ισραήλ δεν αντιμετωπίζεται πρόβλημα Εσωτερικής ασφάλειας στο πόλεμο, για να χρειάζονται άλλες δυνάμεις και διοικήσεις. Η χώρα έχει μικρή έκταση, η ασφάλεια είναι το κυρίαρχο στοιχείο και όλος ο πληθυσμός είναι οργανωμένος και οπλισμένος.
Παρ' όλα αυτά υπάρχει διοίκηση Πολιτικής Άμυνας με 8 Ταξιαρχίες ειδικής σύνθεσης

Όποιος όμως γνωρίζει περισσότερα στοιχεία, ας τα παρουσιάσει.

Κάτι ξέχασα:
Η Θητεία των ανδρών είναι 3 χρόνια και των γυναικών 2. Και όλοι επιστρατεύονται μέσα από ένα αποτελεσματικό σύστημα επιστράτευσης.

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 5:06:00 μ.μ. EET  

Αρματιστή κάτι ξέχασες σε όλα αυτά, την επιχορήγηση που παίρνουν κάθε χρόνο από τις ΗΠΑ. Εμείς δεν έχουμε κανέναν χορηγό. Στο Ισραήλ πρέπει να κοιτάξουμε για να δούμε πως είναι οργανωμένο το πεζικό τους, πως εκπαιδεύονται και πως αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα. Να κοιτάξουμε δηλαδή πράγματα που μπορεί να ταιριάζουν στις ανάγκες μας. Όχι πράγματα που δεν ταιριάζουν όπως το μέγεθος που αυτοί μπορούν να το υποστηρίξουν αφού εκτός από τον πολύ μεγάλο προϋπολογισμό για την άμυνα επιχορηγούνται και από τις ΗΠΑ. Εμείς πρέπει με τα λίγα που έχουμε να κάνουμε το καλύτερο. Και το καλύτερο δεν γίνεται σκορπώντας από εδώ και από εκεί στρατιωτικές μονάδες που διαθέτουν τεράστια στρατόπεδα, για να στεγάζονται τα γραφεία των στρατηγών και του επιτελείου τους. Έλεος και λίγη ντροπή για τα χρήματα μας που πετάγονται στο καλάθι των αχρήστων κάθε χρόνο για να παίρνουν γαλόνια οι διάφοροι συμμαθητές και μετά από λίγα χρόνια να γίνονται Α/ΓΕΕΘΑ διοικώντας ανύπαρκτες μονάδες. Την εσωτερική ασφάλεια μπορεί να την αναλάβει το υπουργείο προστασίας του πολίτη με την ανασύσταση της Χωροφυλακής. Κονδύλια της Ε.Ε. μπορούν να απορροφηθούν γι' αυτόν τον σκοπό. Αλλά βλέπεις με τα κονδύλια της Ε.Ε. δεν μπορείς να φας, ενώ με τα κονδύλια του υπουργείου εθνικής άμυνας μπορείς να φας το καταπέτασμα.

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 6:57:00 μ.μ. EET  

"Κάτι ξέχασα:
Η Θητεία των ανδρών είναι 3 χρόνια και των γυναικών 2. Και όλοι επιστρατεύονται μέσα από ένα αποτελεσματικό σύστημα επιστράτευσης."


αυτό ειναι τεράστιο ψέμα, το Ισραηλ έχει μεγάλο θέμα με αρνητές στράτευσης. Περίππου το 50% του πληθησμού δεν υπηρετεί και στις γυναίκες η ανυποταξία φτάνει το 40%...

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 στις 10:01:00 μ.μ. EET  

Κάποια πηγή γι' αυτό το "50%". Θα είχε εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον.

Όπως, φυσικά, ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα είχε και η αδυναμία παράθεσης κάποιας πηγής.

Κι ελπίζω να μην αναφέρεσαι στους ορθόδοξους Εβραίους.

Αρματιστής 20 Νοεμβρίου 2011 στις 10:47:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 5:06:00 μ.μ.

Η απάντηση μου αφορά τη παρακάτω πρόταση του Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 1:54:00 μ.μ., που νομίζω ότι είσαι εσύ»

«Με τέτοιες κινήσεις ο ΕΣ μειώνει ακόμη περισσότερο τις ανώτερες και ανώτατες διοικήσεις, δημιουργώντας έναν πραγματικά σύγχρονο στρατό. Παραδείγματα υπάρχουν. Μια προσεκτική μελέτη της δομής των συγχρόνων στρατών του ΝΑΤΟ αλλά και άλλων κρατών όπως του Ισραήλ, μπορούν να μας βοηθήσουν αφάνταστα.»

Στη παραπάνω πρόταση "σου", προτείνεται να ακολουθήσουμε το παράδειγμα του Ισραηλινού στρατού και εγώ σου παρουσίασα το περίπου μέγεθός του.

Τώρα, λες ότι ο Ισραηλινός στρατός λαμβάνει χρηματοδότηση από τις ΗΠΑ και εμείς δεν μπορούμε να γίνουμε σαν αυτούς....

Όσο αφορά τα υπόλοιπα που αναφέρεις, στα περισσότερα διαφωνούμε κάθετα.

Γράφεις «Να κοιτάξουμε δηλαδή πράγματα που μπορεί να ταιριάζουν στις ανάγκες μας.»

Η δομή των δυνάμεων καθορίζεται από τις επιχειρησιακές ανάγκες. Και αυτές καθορίζονται με βάση τη Πολιτική Εθνικής Άμυνας, που είναι πολιτικό κείμενο, που με τη σειρά του στηρίζεται στην εθνική στρατηγική, που καθορίζεται αποκλειστικά από τη κυβέρνηση.

Αν νομίζεις ότι διαθέτεις την απαραίτητη γνώση και μπορείς να επιχειρηματολογήσεις σχετικά, θα ήθελα να ακούσω τη δική σου πρόταση για τη δομή δυνάμεων του στρατού και όχι γενικόλογες αναφορές.

Σημειώνω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πρότασή σου για επανίδρυση της χωροφυλακής που θα αναλάβει σε περίοδο πόλεμου την «προστασία των ζωτικών χώρων και των κρίσιμων εγκαταστάσεων της πολιτείας.

Δηλαδή θα καταργήσουμε 3 μεραρχίες στο εσωτερικό της χώρας, που σήμερα είναι σκιώδη στρατηγεία με ελάχιστες μονάδες και ανύπαρκτη δύναμη και στη θέση τους θα συγκροτήσουμε το σώμα της χωροφυλακής με μια δύναμη κάποιων δεκάδων χιλιάδων, με επιτελεία, γραμματείς και φαρισαίους, σχολές, ενωματάρχες, υπενωματάρχες, μοιράρχους, αντιμοιράρχους, στρατηγούς ταξιάρχους, συνταγματάρχες κλπ.

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω!!! Μόνο που οι χιλιάδες των συνοριοφυλάκων, υπηρετούν στην Αθήνα και στα υπουργεία….

Ουσιαστικά προτείνεις να γίνουμε κάτι σαν το Μεξικό, όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει στρατός και αυτός που υπάρχει, ασχολείται με τη δίωξη των ναρκωτικών και να πολεμάει τους Ζαπατίστας.

Μη ξεχνάς ότι ήδη διαθέτουμε:
1) Αστυνομία με δύναμη 55.000 και πολλούς στρατηγούς. 2) Σώμα συνοριοφυλακής. 3) Σώμα ειδικών φρουρών.

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 στις 9:42:00 π.μ. EET  

φυσικά υπάρχουν πηγές.

-jerusalem post

"Already, only one in two citizens – male and female – serves in the IDF, she said. In addition, 40% of women dodge the draft annually – the majority receiving exemptions based on religious grounds – as do 25% of men."

http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?ID=245979&R=R1

-jewishnewsone

http://www.youtube.com/watch?v=RqCXdcdF5iQ


ελπίζω να σε κάλυψα.

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 στις 1:00:00 μ.μ. EET  

Αρματιστή, είπα του ΝΑΤΟ και άλλων κρατών όπως το Ισραήλ κι εσύ κόλλησες στο Ισραήλ. ΟΚ. Μεραρχίες στο εσωτερικό της χώρας, που σήμερα είναι σκιώδη στρατηγεία με ελάχιστες μονάδες και ανύπαρκτη δύναμη ποιον πραγματικό λόγο ύπαρξης έχουν; Μήπως να βολευτούν συμμαθητές; Στον πόλεμο νομίζεις ότι θα προσφέρουν κάτι, με τους εντελώς ανεκπαίδευτους επίστρατους, που θα στοιβαχτούν σε αυτές, αν προλάβουν να φτάσουν σε αυτές πριν ο πόλεμος τελειώσει; Τι δυνατότητες έχουν αυτές οι μονάδες οι οποίες είναι εντελώς ανεκπαίδευτες, που οι κατώτεροι αξιωματικοί και οι οπλίτες δεν γνωρίζουν τίποτα από την περιοχή στην οποία ενδεχομένως θα δράσουν; Η εσωτερική ασφάλεια και η προστασία των εγκαταστάσεων είναι θέμα του υπουργείου προστασίας του πολίτη και όχι του στρατού. Η αστυνομία με την συνεχή της παρουσία στις διάφορες περιοχές, είναι σε θέση να γνωρίζει τα πάντα, σε αντίθεση με σκιώδης μεραρχίες που γνωρίζουν μόνο τα κατατόπια στις λέσχες των αξιωματικών. Η χωροφυλακή δεν είναι ανάγκη να δημιουργηθεί με προσλήψεις, μπορεί να δημιουργηθεί με μεταθέσεις αστυφυλακών, συνοριοφυλάκων και ειδικών φρουρών στην νέα υπηρεσία. Τόσο απλό. Ο μοναδικός λόγος ύπαρξης αυτών των Μεραρχιών, είναι να βολεύονται μοσχοπαίδια υπουργών και γαλονάδες.
Η δομή των δυνάμεων καθορίζεται από τις επιχειρησιακές ανάγκες. Και αυτές καθορίζονται με βάση τη Πολιτική Εθνικής Άμυνας, που είναι πολιτικό κείμενο, που με τη σειρά του στηρίζεται στην εθνική στρατηγική, που καθορίζεται αποκλειστικά από τη κυβέρνηση. Σωστά μέχρι εδώ. Η Κυβέρνηση τα τελευταία 20 χρόνια μετά την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ, έχει κάνει κάποιες αλλαγές στις ένοπλες δυνάμεις μετατρέποντας σε επιστρατευόμενες πολλές μονάδες οι οποίες σήμερα με την απειλή που αντιμετωπίζουμε δεν έχουν λόγο ύπαρξης.

Προτείνω να γίνουμε σύγχρονος στρατός εστιασμένος στον πραγματικό κίνδυνο με κόστος ανεκτό, με βάση την οικονομική κατάσταση της Χώρας. Και ο κίνδυνος αυτός είναι η Τουρκία και όχι φαντάσματα.

Αρματιστής 21 Νοεμβρίου 2011 στις 3:20:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 1:00:00 μ.μ.

Αγαπητέ φίλε
Να απαντήσω πρόταση προς πρόταση σε αυτά που γράφεις:

«Αρματιστή, είπα του ΝΑΤΟ και άλλων κρατών όπως το Ισραήλ κι εσύ κόλλησες στο Ισραήλ»

Το τι κάνουν οι χώρες του ΝΑΤΟ, δεν μετράει. Καμιά χώρα του ΝΑΤΟ δεν αντιμετωπίζει απειλή για να τη πάρουμε ως παράδειγμα. Για αυτό απάντησα μόνο για το Ισραήλ, που πολλοί συνέλληνες απαιτούν να το μιμηθούμε, χωρίς να γνωρίζουν τι λένε. Αλλά και οι Νατοϊκές χώρες, μολονότι δεν αντιμετωπίζουν απειλές, διατηρούν σημαντικές Ε.Δ.

«Μεραρχίες στο εσωτερικό της χώρας, που σήμερα είναι σκιώδη στρατηγεία με ελάχιστες μονάδες και ανύπαρκτη δύναμη ποιον πραγματικό λόγο ύπαρξης έχουν; Μήπως να βολευτούν συμμαθητές;»

Ουσιαστικά συζητάμε για 3 Μεραρχίες, με τη ΜΕΡΥΠ 4.
Έγραψα για ποιους λόγους υπάρχουν. Αν εσύ δεν μπορείς να τους αντιληφθείς, ή πιστεύεις ότι δεν υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας από τη πλευρά των βορείων συνόρων μας σε περίοδο πολέμου (δεν μιλώ για στρατιωτική απειλή και έχει σημασία να αντιλαμβάνεσαι τον όρο), κανένα πρόβλημα.
Αν πάλι έχεις την άποψη ότι την εσωτερική ασφάλεια των κρίσιμων εγκαταστάσεων σε περίοδο πολέμου, θα πρέπει να την αναλάβει η αστυνομία, ή η χωροφυλακή, δικαίωμα σου. Μόνο που ξεχνάς ότι η αστυνομία αδυνατεί να προστατεύσει τους Έλληνες πολίτες, τώρα, στην ειρήνη. Εσύ θέλεις να προστατεύσει τις κρίσιμες υποδομές της χώρας σε περίοδο πολέμου.
Αν κλείσουμε τις 4 Μεραρχίες, θα μειώσουμε τους υποστρατήγους κατά 4. Μόνο ο Παπανδρέου έχει καμιά 100 συμβούλους με μισθό πολύ μεγαλύτερο από του υποστρατήγου και έχει και καμιά κατοστάρα αστυνόμους για να το φυλάνε. Σκέψου τώρα, πόσοι είναι οι κατεψυγμένοι πρωθυπουργοί, οι πρώην πρόεδροι, οι 300 της βουλής, οι 3000 υπάλληλοι της βουλής, οι 50 του υπουργικού, οι σύμβουλοι τα τσιράκια και οι φρουροί όλων αυτών και άλλων τόσων, οι φρουροί των δημοσιογράφων και των επιχειρηματιών, οι 700 της ΑΓΡΟΓΗΣ, οι ΜΚΟ, οι 300 δημοσιογράφοι του 9,84, οι χιλιάδες επιχορηγήσεις, οι μισθοί και το χρήμα που διατίθεται για όλους αυτούς και εσύ έρχεσαι και μου λες ότι οι 4 μεραρχίες υφίστανται για να βολεύονται 4 υποστράτηγοι συμμαθητές...

«Τι δυνατότητες έχουν αυτές οι μονάδες οι οποίες είναι εντελώς ανεκπαίδευτες, που οι κατώτεροι αξιωματικοί και οι οπλίτες δεν γνωρίζουν τίποτα από την περιοχή στην οποία ενδεχομένως θα δράσουν;»

Όλες αυτές οι μονάδες που αναφέρεις, είναι κατά βάση μονάδες ΠΖ σε επιστράτευση. Δηλαδή με μηδαμινό λειτουργικό κόστος. Το προσωπικό που θα τις επανδρώσει, επιστρατεύεται κατά βάση από τη περιοχή που θα χρησιμοποιηθεί η μονάδα. Το υπόψη προσωπικό, διαθέτει την εκπαίδευση που διαθέτει το σύνολο του στρατού με τη θητεία των 9 μηνών. Εκείνο όμως που έχει σημασία, είναι ότι ο σχηματισμός και η μονάδα υπάρχουν, έχουν το υλικό τους, έχουν κάποιο ελάχιστο προσωπικό, διαθέτουν επιστράτευση και μπορούν να αναλάβουν εύκολα αποστολές κάλυψης και προστασίας. Αν όμως το ΓΕΣ αποφασίσει ότι οι μονάδες αυτές θα πρέπει να αναλάβουν κάποιες άλλες αποστολές, στον ίδιο χώρο ή και αλλού, είναι πολύ εύκολο να το κάνει, αφού υπάρχει η μονάδα. Έτσι έγινε και το 1974 και αργότερα και το έζησα προσωπικά. Από τη δυτική Ελλάδα, η Επιλαρχία μου βρέθηκε σε νησί σε 4 ημέρες.

Για όλα τα άλλα δεν θέλω να απαντήσω, μια και διακρίνω πολύ άγνοια και απύθμενη εμπάθεια. Αλλά αλήθεια, εσύ που υπηρέτησες;

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 στις 3:31:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 9:42:00 π.μ. EET

Όχι, δε με κάλυψες.

Το βιντεάκι που παραθέτεις ως πηγή γράφει από κάτω:

Major General Orna Barbivai, warns that 40% of females and 25% of males are not being drafted into the Israel Defence Forces (IDF). Most of them received religious exemptions because they were Ulta-Orthodox Jews, Muslim, or Christian.

Δηλαδή: 25% των αρρένων δεν υπηρετούν (για τις γυναίκες δεν έχει σημασία το 40% γιατί οι θέσεις που καλύπτουν υπερκαλύπτονται από τις προσερχόμενες, και τα κριτήρια θητείας αφέθηκαν σκοπίμως εξαιρετικά χαλαρά, για να ΜΗΝ προσέρχονται όλες οι γυναίκες).

Μένουμε, λοιπόν, στο 25% των αρρένων, από τους οποίους δεν υπηρετούν δύο βασικές κατηγορίες:
1. Οι μη εβραίοι - κι αυτό είναι, προφανώς, προς ανακούφιση του ισραηλινού στρατού, κι άλλωστε βασικό στοιχείο της σιωνιστικής ιδεολογίας.

2. Οι ορθόδοξοι Εβραίοι - κι αυτό για το εβραϊκό κράτος αποτελεί πολύ πιο σύνθετο ιδεολογικό κι εθνικό πρόβλημα από το πρόβλημα της στρατιωτικής θητείας κι έχει σχέση με το δικαίωμα των ορθόδοξων (ακόμη κι αντισιωνιστών) εβραίων να υπάρχουν μέσα στο κράτος του Ισραήλ. Με άλλα λόγια, δεν αποτελεί ένα "φρούτο" αντίστοιχο με τους αντιρρησίες συνείδησης στην Ελλάδα - αντιστοιχεί, περίπου, στο θέμα της στράτευσης των μοναχών και των ιερέων στην Ελλάδα.

Αν βγάλουμε αυτές τις δύο κατηγορίες από το 25%, τι παραμένει σαν αποφυγή θητείας για "ιδεολογικούς" ή άλλους λόγους;

Μάλλον κάποιο οριακό ποσοστό. Σωστά;

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 στις 8:20:00 μ.μ. EET  

@ 21 Νοεμβρίου 2011 3:31:00 μ.μ. EET

Λάθος.

Ενδεικτικά το 2007 το 27,7% των ισραηλινών εβραίων δεν υπηρέτησε. Από αυτούς το 11,2% ήταν ορθόδοξοι εβραίοι, μαθητές σε Yeshiva, το 7,3% απαλάχθηκαν για ιατρικούς λόγους (οι μισοί για ψυχολογικούς), το 4,7% λόγω "λερωμένου" ποινικού μητρώου και το 4,2% γιατι μένουν στο εξωτερικό. *

Σε αυτούς προστιθενται οι αραβόφωνοι εβραίοι, οι μουσουλμάνοι ισραηλινοι, οι παντρεμένοι, όσοι έχουν παιδιά, κτλ. Εξ ού και το 1 στους 2 υπηρετεί.

To ισραήλ για λύση στο πρόβλημα της συνεχούς μειωσης δυναμικού, το 2020 θα ειναι 60% όσοι δεν θα υπηρετούν, εξετάζει την πλήρη επαγγελματοποιηση του στρατού.

*http://www.haaretz.com/news/idf-nearly-28-of-israeli-males-avoided-conscription-in-2007-1.232645

Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 στις 11:08:00 μ.μ. EET  

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο 21 Νοεμβρίου 2011 9:42:00 π.μ. το έθεσε σωστά, αλλά παρά ταύτα υπάρχει η μονάδα Ναχάλ Χαρεντί στην οποία υπηρετούν αποκλειστικά Ορθόδοξοι Εβραίοι, και ένα ειδικό πρόγραμμα επίσης που το λένε κάπως σαν Γιεσίβα όπου πάλι υπηρετούν οι Ορθόδοξοι Εβραίοι αλλά όχι σε μάχιμα καθήκοντα. Ειναι στη Βικιπαίδεια όλα αυτά. Το Τάγμα Ναχάλ Χαρεντί όπως η Ταξιαρχία Ναχάλ, ανήκει στην 162η Μεραρχία Πεζικού.

http://www.nahalharedi.org/

Η ΝΧ είναι σαν να είχαμε εμείς ένα Τάγμα Μοναχών που να υπηρετούν τρία χρόνια στον ΕΣ ώς Τάγμα Επίλεκτου Πεζικού. Η ΝΧ δεν είναι απλά ένα Τάγμα κανονικού Πεζικού, αλλά είναι 'επίλεκτοι'.

Εξωπραγματικά πράγματα για τα Ελληνικά δεδομένα.

Ανώνυμος 22 Νοεμβρίου 2011 στις 12:46:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμος 21 Νοεμβρίου 2011 3:31:00 μ.μ. EET

Το ὀτι ο ισραηλινὀς στρατὀς εἰναι καλἀ οργανομἐνος στρατὀς δεν το συζητἀμε, αλλἀ ας μην τους κἀνουμε και ποιὀ τἐλοιους απο το ὀτι εἰναι στην πραγματικὀτητα. Και εκεἰνοι ἐχουν προβλἠματα, ὀπως ὀλοι, το σημαντικὀ εἰναι πως τα λὐνουν, αν τα λὐνουν, και τι μποροὐμε να μἀθουμε απὀ αυτὀ.

Προσθἐτω ἀλλα 2 ἀρθρα

http://www.haaretz.com/print-edition/opinion/the-draft-dodging-state-of-tel-aviv-1.326666 (και για Haaretz, http://en.wikipedia.org/wiki/Haaretz#Criticism )

http://latitude.blogs.nytimes.com/2011/11/18/the-voice-of-a-woman/?scp=1&sq=isreael%20+%20singer%20+%20army&st=cse

(και απὀ το ἀρθρο, μἐρος από το πρὀτο σχολἰο λἐει
"Last point, the upswing in the religious shows the changing demographics of the country but it also shows a decrease in secular Jews who are willing to serve. People say that Tel Aviv does not serve and talk about fake medical certificates to resist the draft." )



@ Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2011 6:57:00 μ.μ

"αυτό ειναι τεράστιο ψέμα, το Ισραηλ έχει μεγάλο θέμα με αρνητές στράτευσης."

Πες το λἀθος, οχἰ ψἐμα.

Ὀμως, διὀτι βγἠκαμε πολὐ εχτὀς θἐματος, ας θυμηθοὐμε οτι δεν ἠταν εκεἰ το κὐριο επιχεἰρημα του Αρματιστἠ, αλλἀ στην δομἠ του στρατοὐ τους.

Ανώνυμος 22 Νοεμβρίου 2011 στις 12:49:00 π.μ. EET  

@@ 21 Νοεμβρίου 2011 3:31:00 μ.μ. EET

Το μοναδικό λάθος είναι η σκόπιμα παραπειστική αναφορά:

"αυτό ειναι τεράστιο ψέμα, το Ισραηλ έχει μεγάλο θέμα με αρνητές στράτευσης. Περίππου το 50% του πληθησμού δεν υπηρετεί και στις γυναίκες η ανυποταξία φτάνει το 40%..."

Το υπονοούμενο: ένας στους δύο ισραηλινούς την κοπανάει από την θητεία του.

Και τα στοιχεία που ακολουθούν είναι:

Για τους άντρες (που είναι η ομάδα που έχει σημασία), το ποσοστό των μη υπηρετούντων έγινε 27,7% για τους εβραίους ισραηλινούς. Ήδη, από το 50% των κοπανατζήδων, πέσαμε στους μισούς.

Από αυτο το 27,7% των μη υπηρετούντων εβραίων, το 11,2% είναι Χαρεδείμ. Αλλά, όποιος ξέρει τα στοιχειώδη για το Ισραήλ, γνωρίζει ότι οι Χαρεδείμ δεν είναι κάποιοι "λουφαδόροι" του στρατού, αλλά μια πολύ ιδιαίτερη πληθυσμιακή ομάδα της χώρας αυτής, με άκρως ιδιόρρυθμη συμπεριφορά σε ΟΛΕΣ τις εκφάνσεις της κοινωνίας, μηδεμιάς εξαιρουμένης. Συνεπώς, από το 50% των αρχνητών στράτευσης, πέφτουμε στο 16,5% των αρνητών στράτευσης.

Από το 16,5% των "αρνητών στράτευσης", το 4,7% δεν υπηρετει λόγω ποινικού μητρώου και το 4,2% γιατι μένουν στο εξωτερικό (γεγονός που απαλλάσει σε όλα τα στρατολογικά συστήματα τους υπόχρεους από την υποχρέωση - και που εν πολλούς αντισταθμίζεται από τους προσερχομένους από το εξωτερικό εβραίους για να υπηρετήσουν, χωρίς να είναι υπόχρεοι, και χωρίς να έχουν, καν, υπηκοότητα: δες το χαρακτηριστικό παράδειγμα του δημάρχου του Σικάγου και πρώην Προσωπάρχη του Λευκού Οίκου Rahm Emanuel).

Μένει, λοιπόν, ως "ύποπτο" λούφας από το αρχικό 50% το 7,3% με τις ιατρογενείς απαλλαγές. Δεδομένου ότι από αυτούς οι μισοί απαλλάσονται για σωματικό ιατρικό πρόβλημα, το ποσοστό των υπόπτων πέφτει από το αρχικό 50% στο 3,7% (μιας και δεν αναμένει κανείς από καρδιοπαθείς ή βαρήκοους να υπηρετήσουν).

Αν κανείς υποθέσει εύλογα ότι στο 3,7% των απαλλασόμενων για ψυχιατρικούς λόγους, το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άτομα με υπαρκτά ψυχολογικά προβλήματα (προφανώς και στο Ισραήλ υπάρχουν σχιζοφρενείς, ψυχωσικοί κλπ), τότε τί ποσοστό υπόχρεων έχει μίνει ως "πιθανοί λουφαδόροι", έναντι του αρχικού, σκόπιμα παραπειστικού 50%, ή "ενός στους δύο";

Και, ναι, το Ισραήλ εξετάζει, μεταξύ άλλων και το ενδεχόμενο του επαγγελματικού στρατού, αλλά όποιος παρακολουθεί την (στρατιωτική) συζήτηση περί του θέματος γνωρίζει ότι αυτή απλώς αναφέρεται για να αναφέρεται, και δεν εξετάζεται σοβαρά.

Ανώνυμος 22 Νοεμβρίου 2011 στις 1:05:00 π.μ. EET  

@ 21 Νοεμβρίου 2011 11:08:00 μ.μ. EET

Υπηρετούν και μουσουλμἀνοι, και χριστιανοί, και ξἐνοι. Και δεν εἰναι μὀνο εκεἰ για προπαγἀνδα...

http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_Defense_Forces#Minorities_in_the_IDF



Προγρἀμματα τὐπου Mahal, Sar-El και Marva θα ἠταν ιδανικἀ για Ἐλληνες (και μη) του εξωτερικου.

Ανώνυμος 22 Νοεμβρίου 2011 στις 4:18:00 μ.μ. EET  

@ 22 Νοεμβρίου 2011 12:49:00 π.μ.

μάλλον δεν έχεις μάθει να το παραδέχεσαι όταν κάνεις λάθος.

Ανάμεσα στους haredim, υπάρχουν και πολλοί διασημοι ηθοποιοι, μουσικοί, τραγουδιστές (βλ. Aviv Geffen) και γόνοι πλούσιων οικογενειών. Ενώ το ποσοστό των haredim απο 6% την δεκαετία του 90 διπλασιάστηκε το 2010...

Άλλοι τρόποι για να αποφύγουν τη θητεία ειναι οι εικονικοί γάμοι (βλ. bar rafaeli) και φυσικά οι προσποιούμενοι ιατρικά προβλήματα.

Ενώ δεν ειναι λίγοι οι αντιρρησίες συνειδησης, αναφέρω λίγες απο τις οργανώσεις τους. New Profile, Yesh Gvul, Shministim, κτλ.

Ακόμη υπάρχουν και αυτοί που απλά δεν εμφανίζονται όταν τους καλούν να καταταγούν.

Επιπλέον στις μετεκπαιδεύσεις της εφεδρείας συμμετέχουν λιγότεροι απο 1 στους 4...

Επισυνάπτω ένα βιντεο απο τη δράση μιας οργάνωσης αντιρρησιών συνειδησης (new profile), απο διαδηλώσεις έξω απο στρατολογικά κέντρα και check points, μέχρι ομιλίες σε αμφιθέατρα και ενημέρωση του κόσμου στο δρόμο.

http://vimeo.com/8728010

Ανώνυμος 23 Νοεμβρίου 2011 στις 11:19:00 π.μ. EET  

@22 Νοεμβρίου 2011 4:18:00 μ.μ. EET

Μάλλον πιάστηκες κλέπτων οπώρας - και σφυρίζεις αδιάφορα. Για ένα θέμα που τυγχάνει να μη μου είναι άγνωστο.

Η στατιστική "1 στους 2 αρνείται τη στράτευση" είναι απλά πολιτικό σύνθημα με ατζέντα, για να πιέσει για πιο ελεύθερη λούφα στο Ισραήλ. Η αντίστοιχη (και αναλυτική) αποτύπωση του στρατού είναι αυτή που παρέθεσες, και που είναι σύμφωνη με τη συνολική θέση του για 1% αθέμιτη αποφυγή στράτευσης.

Το "1 στους 2" είναι το είδος της στατιστικής που είναι γνωστή και στην Ελλάδα, από συγγενείς κύκλους για άλλα θέματα. Κάπως έτσι βγαίνει το "χαμηλό ποσοστό συμμετοχής των αλλοδαπών στην εγκληματικότητα" - αν στην εγκληματικότητα συνυπολογιστούν η φοροδιαφυγή και οι τροχαίες παραβάσεις.

Και φυσικά παρατίθεται για να δημιουργήσει εντυπώσεις και για το καθεστώς της θητείας στην Ελλάδα. Μόνο που σοβαρή συζήτηση για τη θητεία στην Ελλάδα δε μπορεί να γίνει με παραπειστικά επιχειρήματα με κρυφή ατζέντα. Και προφανώς δε μπορεί να γίνει χωρίς αναγωγές που να εξηγούν και τις όποιες διαφορές: πολιτικές, κοινωνικές και στρατιωτικές.

Όσο για τους Χαρεδείμ, η σκόπιμη σύγχυση συνεχίζεται: Όταν λέμε ότι οι Χαρεδείμ είναι "μια πολύ ιδιαίτερη πληθυσμιακή ομάδα της χώρας αυτής, με άκρως ιδιόρρυθμη συμπεριφορά σε ΟΛΕΣ τις εκφάνσεις της κοινωνίας, μηδεμιάς εξαιρουμένης" προφανώς δεν αναφερόμαστε σ' αυτούς που εκ καταγωγής ανήκουν στους Χαρεδείμ, αλλά στους "practicing" Χαρεδείμ. Το να πει λέει κανείς ότι ο Aviv Geffen είναι κι αυτός Χαρεδί, όταν αναφερόμαστε στο ειδικό καθεστώς των Χαρεδείμ, σημαίνει ότι κάνει πως δεν καταλαβαίνει. Σα να λέμε ότι οι Αθίγγανοι είναι ιδιαίτερη πληθυσμιακή ομάδα στην Ελλάδα, και κάποιος να απαντά ότι ο Μανώλης Αγγελόπουλος είναι χαρακτηριστικό δείγμα αθίγγανου. Όπως υποπτεύεσαι, ο Geffen δεν πέταγε μικρός πέτρες στα αυτοκίνητα που κινούνταν Κυριακή επειδή παραβίαζαν τη Τορά.

Ανώνυμος 24 Νοεμβρίου 2011 στις 12:58:00 π.μ. EET  

...πιάστηκα να αναρρωτιέμαι τι απέχει περισσότερο απο την πραγματικότητα, ότι "όλοι υπηρετούν" ή ότι "ένας στους δύο", με βάση τα στοιχεία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP