Μια ρελάνς στις σκέψεις Αβραμόπουλου για κατάργηση της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Όπως διαβάσαμε στον καλό ιστότοπο strategyreports.wordpress.com, o ΥΕΘΑ κ. Αβραμόπουλος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Ισοτιμία" πρότεινε την κατάργηση της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη, και την εκ περιτροπής διεξαγωγή της παρέλασης της 25ης Μαρτίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή και άλλες πόλεις.

Η ιδέα είναι απλώς απαράδεκτη. Και το επιχείρημα της περικοπής δαπανών (που δεν ξέρουμε αν το συνέλαβε ο ίδιος ο κ. Αβραμόπουλος ή του επιβλήθηκε), είναι απλώς αστείο. Ειδικά μετά την κατάργηση της διέλευσης αεροσκαφών και μηχανοκίνητων, το οικονομικό κόστος της στρατιωτικής παρέλασης είναι αμελητέο. Αντίθετα αυτό που δεν είναι αμελητέο είναι ο συμβολισμός της κατάργησης της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Της κατάργησης του εορτασμού μιας μεγάλης στιγμής στην ιστορία του Έθνους - μιας στιγμής μάλιστα που η Ελλάδα όρθωσε περήφανα το ανάστημά της απέναντι στους σημερινούς δανειστές της, που της απευθύνουν ιταμές αξιώσεις περί επιβολής επιτρόπων, εκχώρησης κυριαρχίας κλπ.



Όποιος έχει παραστεί ή συμμετάσχει στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης, γνωρίζει ότι εκεί η παρέλαση έχει ιδιαίτερη αξία για τον κόσμο, μεγαλύτερη ίσως απ' ότι στην Αθήνα. Στην Αθήνα η παρέλαση είναι απλά μια επίσημη περίσταση - στη Θεσσαλονίκη είναι πάνδημη γιορτή, και όλη η πόλη κατεβαίνει στην παραλία. Καθώς συμπίπτει χρονικά με τον εορτασμό του πολιούχου Αγ. Δημητρίου και την επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης (ανήμερα του Αγ. Δημητρίου) στις 26 Οκτωβρίου, είναι αφορμή ευρύτερου εορτασμού, ανάτασης, και ανύψωσης του εθνικού φρονήματος. Και αυτό σε μια περιοχή που ακόμα διεκδικείται από αυθάδεις ανιστόρητους γείτονες - και με ανθρώπους που τα ΕΦΠ τους σε μεγάλο ποσοστό λένε Έβρος... Είναι ανάσα ζωής και ένεση ηθικού η παρέλαση στη Θεσσαλονίκη - ποιος αλήθεια θέλει να τα κόψει αυτά; Και γιατί;

Και ακόμα: Έχει αντιληφθεί ο κ. Αβραμόπουλος και οι σύμβουλοί του ότι φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον τουρκικό ζυγό, στις 26 Οκτωβρίου 1912; Έχει δηλαδή αντιληφθεί ότι το γνωστό "εορταστικό τριήμερο" της Θεσσαλονίκης (26-28 Οκτωβρίου) έχει φέτος εντελώς ξεχωριστή σημασία; Και προτείνει ο κ. Αβραμόπουλος, σε αυτόν συγκεκριμένα τον εορτασμό, στα εκατόχρονα της απελευθέρωσής της, να μη γιορτάσει η Θεσσαλονίκη με λαμπρότερο αλλά με φτωχότερο τρόπο; Να στερηθεί, ειδικά σε αυτή την επέτειο, τη στρατιωτική παρέλαση που αποτέλεσε πηγή υπερηφάνειας και ανάτασης για ολόκληρες γενιές;

Ίσως ο κ. Αβραμόπουλος δε συνειδητοποίησε τις συνέπειες όσων είπε για τη Θεσσαλονίκη, και το πρόσθετο πλήγμα που θα υποστεί το ηθικό ενός ήδη πληγωμένου λαού. Εμείς λοιπόν θα του κάνουμε μια αντιπρόταση, ως ευκαιρία για επανόρθωση. Δεν είναι δική μας ιδέα, αλλά του αντιναυάρχου ε.α. Κωστή Γκορτζή, του οποίου φιλοξενήσαμε πρόσφατα δύο (1, 2) εξαιρετικά κείμενα. Ο ναύαρχος Γκορτζής λοιπόν, έχει διατυπώσει δημόσια μια εξαιρετική ιδέα: προς τιμή των 100 χρόνων της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, να πλεύσει στη Θεσσαλονίκη το Θωρηκτό Αβέρωφ και να αγκυροβολήσει εκεί, κατά τη διάρκεια των εορτασμών της απελευθέρωσης.

Η πρόταση προφανώς έχει τεχνικές δυσκολίες, καθώς το πλοίο δεν μπορεί να κινηθεί με ίδια μέσα - αλλά τέτοια θέματα είναι "ψωμοτύρι" για τους Έλληνες ναυτικούς. Η πρόταση έχει επίσης κόστος - αλλά είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες, ναυτικοί και μη, που θα μπορούσαν να συμβάλουν με χορηγίες. Χρόνος υπάρχει ακόμα αρκετός.



Όπως γράφει ο ναύαρχος Γκορτζής,
"ο πλους και μόνο του ΑΒΕΡΩΦ στο Αιγαίο στην παρούσα συγκυρία θα δηλώσει προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι δεν λησμονούμε την ιστορία και τη θέλησή μας να την ξαναγράψουμε αν χρειαστεί.
Η είσοδος του ΑΒΕΡΩΦ στον Όρμο της Θεσσαλονίκης συνοδευόμενος από κάθε λογής πλεούμενο –και πολεμικά πλοία- και μόνο ως θέαμα θα συγκλονίσει την κοινωνία της Βόρειας Ελλάδας με ανάλογες θετικές επιπτώσεις στο ηθικό των πολιτών.
Η πρόσδεση του πλοίου σε εμφανή θέση της παραλίας της Θεσσαλονίκης και η δυνατότητα επίσκεψής του από το κοινό είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει επισκέπτες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα αλλά και τουρίστες από τις γειτονικές χώρες κομίζοντας και οικονομικά οφέλη στην πόλη και στην τουριστική υποδομή της.
Η παρουσία του πλοίου κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ στην πόλη θα βοηθήσει στην μεγαλύτερη επισκεψιμότητά της.
Προφανής είναι και η παιδευτική ωφέλεια από την παρουσία του πλοίου για τη νέα γενιά με την ξενάγηση σχολείων και συλλόγων σ’ αυτό για ανάδειξη της πραγματικής ιστορίας του τόπου.
Μια τέτοια κίνηση θα συμβάλει και στη διεθνή προβολή της πόλης"
.

Και ας μην πει κανείς ότι μέσα στην πρωτοφανή κρίση που περνάει η Ελλάδα η πρόταση αυτή είναι ανεδαφική ή ότι "εδώ ο κόσμος καίγεται...". Αντιθέτως. Σε τέτοιες ακριβώς στιγμές είναι που χρειαζόμαστε ενέσεις ηθικού.

Κύριε Υπουργέ, ιδού η Ρόδος...

21 σχόλια:

Θέραπς 7 Φεβρουαρίου 2012 στις 9:11:00 μ.μ. EET  

Εξαιρετική η ιδέα για το Αβέρωφ. Μακάρι να πραγματωθεί. Θα είναι πολλαπλά τα οφέλη.

Ανώνυμος 7 Φεβρουαρίου 2012 στις 10:57:00 μ.μ. EET  

βρε μπάς και είναι κανένας κρυφός όρος της γερμανο-τρόικας η κατάργηση της παρέλασης;
Εδώ έχουν βγάλει τον φερετζέ σε τόσα άλλα (πρεμούρα με τις δήθεν υπέρογκες αμυντικές δαπάνες), σε αυτό θα κολήσουν;

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:41:00 π.μ. EET  

Ναι, ανώνυμε 7 Φεβρουαρίου 2012 10:57:00 μ.μ πάντα οι ξένοι φταίνε, οι απάτριδες αστράτευτοι, προδότες έλληνόφωνοι είναι... αθώοι.

Καλά ξεμπερδέματα Ελληνες. Με 45% πρόθεσης ψήφου πρός αριστερόφρονα κόμματα (και 8% κρυπτοαριστερομα-ρξιστικά = πασόκ) δεν έχετε δεί ακόμα τίποτα. Αν σας πείραξε η κατάλυση των παρελάσεων επί ΓΑΠ θα βρεθείτε επί πολλαπλών εκπλήξεων συντόμως.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:51:00 π.μ. EET  

Ο Αβραμόπουλος είναι άσχετος σαν υπουργός και επικίνδυνος σαν πολιτικός. Μεγάλος κολοτούμπας και όπου φυσάει ο άνεμος, όπως όλοι οι προδότες πολιτικοί δηλαδή.Την ιδέα για την κατάργηση της παρέλασης την σκέφτηκε μόνος του η του την επέβαλαν? Αίσχος και ντροπή!!! Οι παππούδες μας μεγάλωσαν το Έθνος και έδωσαν την ζωή τους για την πατρίδα και αντί να τους τιμούμε και να τους δοξάζουμε όπως αρμόζει σε ήρωες για να παίρνουν και ωραία παραδείγματα οι νέοι Έλληνες, εμείς κάθε χρόνο τους ξεχνάμε και περισσότερο. Ωραία και συμβολική η κίνηση για το θωρηκτό Αβέρωβ αλλά πρέπει να ρωτήσουμε στο ΓΕΝ αν την συγκεκριμένη ημερομηνία το σκάφος είναι ελεύθερο γιατί μπορεί να το έχουν δώσει σε κάποιον εφοπλιστή η επιχειρηματία να κάνει κανα πάρτυ με μοντέλα!!! Βλέπετε αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τις δημόσιες σχέσεις του Ναυτικού!!!

ΑΧΕΡΩΝ 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:26:00 π.μ. EET  

E,βὲβαια...
Επὲτειος,και μὰλιστα εκατοστὴ της απελευθερὼσεως της Θεσσαλονὶκης απὸ τον Οθωμανικὸ ζυγὸ,θα στενοχωρὴσει τον Μπουτὰρη(και ὸσους κρὺβονται πὶσω του),ενὼ η επὲτειος,και ιδὶως οι συμβολισμοὶ του Ὸχι,δεν συνὰδει με Παπαδημοκρατικὰ ιδεὼδη.
Περιττεὺει να διατρανὼσω την ὰρνησὴ μου στην κατὰργηση της παρελὰσεως της 28ης Οκτωβρὶου,αλλὰ θα κὰνω και μὶα πρὸταση,στο ὶδιο μὴκος κὺματος με αυτὴν του Αντιναυὰρχου Γκορτζὴ,αλλὰ στην χερσαὶα διὰσταση:να αναπαρασταθεὶ,ὲστω και σε περιορισμὲνη ὲκταση,η εὶσοδος στην Θεσσαλονὶκη των Ελευθερωτὼν στις 26 Οκτωβρὶου.Δεν νομὶζω ὸτι εὶναι δὺσκολο να βρεθοὺν 200 στολὲς εποχὴς,ἢ μὰλλον αντὶγραφα,και 200 Μὰνλιχερ.Το 1980,στο πλαὶσιο της τεσσαρακοστὴς επετεὶου της 28ης,
παρὴλασε ὰγημα με στολὲς και οπλισμὸ του Σαρὰντα,ο οποὶος ὶσως εὶναι ακὸμη διαθὲσιμος.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 9:00:00 π.μ. EET  

Η κατάργηση της παρέλασης είναι μια απαράδεκτη πρόταση. Αντί να τονώνουν το πατριωτικό αίσθημα θέλουν να απαξιώσουν πλήρως τις Ενοπλες Δυνάμεις και τις θυσίες όλων εκείνων που έδωσαν το αίμα τους για την πατρίδα. Όσο και αν δεν βγαίνουν τα δημοσιονομικά θα συνεχίσουμε να έχουμε Σημαία, Ιστορία, Αξιοπρέπεια. Ελπίζω ο Λαός να δώσει την απάντησή του σε όλους τους πολιτικούς που κοιτάνε την πάρτυ τους προτείνοντας 'πρακτικές ιδέες για την κρίση' στερώντας τους την ψήφο.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 9:36:00 π.μ. EET  

Τι σε κάνει ακόμα να πιστεύεις ότι οι πρωθυπουργοί και υπουργοί της Ελλάδας ενδιαφέρονται γιά την εξύψωση του ηθικού ή Εθνικού φρονήματος[φτού κακά]του Ελληνικού λαού;Αυτοί δεν είναι που το καταβαραθρώνουν καθημερινά;Άφήστε το στην ησυχία του το ΑΒΕΡΩΦ μην και το βυθίσουν πουθένα και καταφέρουν ότι δεν κατάφεραν οι Τούρκοι στον πόλεμο του 12-13.Τους έχω ικανούς δεν το λέω για αστείο.Όσο για τον ΠΑΠΑΤΖΗ Αβραμόπουλο βρείτε σε τι διαφέρει από Τσοχατζόπουλο,Παπαντωνίου,Σπηλιωτόπουλο,Μεϊμαράκη,Βενιζέλο,beglit,κτλπ θέατρα.Tην θητεία του Στρατού δεν έχουν τα κότσια ή δεν ενδιαφέρονται να αυξήσουν,και όλο το μελετάνε,τις παρελάσεις όμως καίγονται αμφότεροι να τις καταργήσουν.Κάποιοι περιμένουν λύσεις από τον Παπαδήμο.Αυτόν ποιός τον ψήφισε.Τον είδαμε τότε με τον SIMITI ρολόι τα πήγαν όλα. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΜΕΝΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΤΕ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ. Hellas marine.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 9:43:00 π.μ. EET  

Ωραία, να ρυμουλκηθεί το Θ/Κ Αβέρωφ στη Θεσσαλονίκη. Αν συμβεί κάτι κατά τη ρυμούλκηση? Εχουμε τα περιθώρια σαν Έθνος να απωλέσουμε ένα από τα σημαντικότερα κειμήλιά μας? Είναι κομμάτι της Ιστορίας μας με ανεκτίμητη αξία. Ποιός θα αναλάβει την ευθύνη μιας πιθανής απώλειας? Αρκετά μας έχουν βρει, δεν θέλουμε και άλλα. Οσο για τις αηδίες του Αβραμόπουλου, δεν έχω κάτι να πω. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να βρίσκεται σε αυτό το Υπουργείο, ντροπιάζει την παράταξή του.

Οδυσσέας 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 10:40:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμο 8/2 9.43:
Στο λινκ που έδωσα (στα σχόλια) ο ναύαρχος Γκορτζής γράφει ότι το Θ/Κ Αβέρωφ ναι μεν δεν έχει δυνατότητα κίνησης με ίδια μέσα, αλλά δομικά ως σκάφος είναι εντάξει, γιατί τα ύφαλα συντηρούνται τακτικά. Άλλωστε έχει ξαναρυμουλκηθεί επιτυχώς, από τον Πόρο στο Φάληρο.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:30:00 π.μ. EET  

@ Οδυσσέα

Ίδια είναι η απόσταση Πόρος- Φάληρο και ίδια Φάληρο-Θεσσαλονίκή; Στο Αιγαίο ο καιρός αλλάζει εύκολα και πολύ γρήγορα, το Βόρειο Αιγαίο και ο Καβοντόρος δεν προσφέρονται για ρυμούλκηση ενός πλοίου 10000 τόνων. Δεν είναι κάτι απλό. Πολύ ωραία ιδέα να μεθορμιστεί στη Θεσσαλονίκη. Αξίζει όμως το ρίσκο;

Οδυσσέας 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 1:12:00 μ.μ. EET  

Αναγνωρίζω ότι ο προβληματισμός σου έχει βάση.
Νομίζω όμως ότι έχουν γίνει και δυσκολότερες ρυμουλκήσεις στην ιστορία, και οι μετεωρολογικές συνθήκες μπορούν να προβλεφθούν πια σε αρκετό βάθος χρόνου, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος καιρός.
Και για να το προτείνει ένας έμπειρος ναυτικός όπως ο ναύαρχος Γκορτζής, θεωρώ ότι είναι εφικτό.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:07:00 μ.μ. EET  

8 Φεβρουαρίου 2012 1:41:00 π.μ. EET



Εσύ ψήφισε ΠΑΣΟΚ πατριώτη.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 3:50:00 μ.μ. EET  

οχι ρε πατριώτη,
8 Φεβρουαρίου 2012 1:41:00 π.μ. EET
δεν εννοούσα αυτό που νομίζω ότι κατάλαβες. Εννοούσα ότι οι προδοσίες
του μαρξιστοπασόκ (και γιατί όχι ΝΔ)
υστερούν μπροστά σε αυτό που έρχεται εάν οι απανταχού αριστερόφρονες πάρουν την εξουσία στην Ελλάδα, οι οποίοι προφανώς την μισούν λυσσαλέα. Και δεν το λέω εγώ αυτό. Ο κάθε ενδιαφερόμενος ας μελετήσει τις προγραμματικές δηλώσεις κάθε τέτοιου κόμματος ώς πρός την στράτευση, ελληνοποίηση παράνομων αλλοδαπών κτλ και ας βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για το τι έρχεται.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 4:41:00 μ.μ. EET  

Κατά τη γνώμη μου (και ας με πετροβολήσετε όλοι σας) καλώς να καταργηθούν οι παρελάσεις.

είναι ηλίθιο έξοδο και δεν προσφέρουν τίποτε. Σιγά μην τονώνεται το ηθικό μας με τα στρατά στην παραλιακή.

όμως....

όμως....

ας ενισχυθούν οι επισκέψεις ανοιχτής πόρτας σε μονάδες των Ενόπλεων Δυνάμεων, ας γίνουν τριήμερα, όπου λυκειόπαιδες θα περνάν ένα διήμερο σε μια μονάδα και θα παίρνουν μυρωδιά το πως δουλευεουν οι Ένοπλες Ομάδες, ας κάνει η ΠΑ διαγωνισμό ιδεών στα σχολεία και ας πάρει τους πρωτευσαντες σε μια πτήση με ένα εκπαιδευτικό (όχι όπως στον Αρχάγγελο πριν μερικά χρόνια που πήραν μαθητές με κλήρωση) και και και

Υπάρχουν ένα σωρό έξυπνες ιδέες για να χαρούν οι πολίτες τις ΕΔ, να δουν που πάνε τα λεφτά τους και να γίνουν ελκυστικές για τους νέους.

τι είπατε; καλύτερα είναι να μην πάνε οι πολίτες στις μονάδες; θα φρίξουν άμα δουν που παν τα λεφτά τους; οι μονάδες δεν μπορούν να επιδείξουν το πως λειτουργούν γιατί ΔΕΝ λειτουργούν; Τα στελέχη είναι ανίκανα να μεταδώσουν την φλόγα στους νέους γιατί κατα πλειοψηφία δεν την διαθέτουν οι ίδιοι;

Ναι, αυτά δεν τα σκέφτηκα είναι αλήθεια. Άσε, καλύτερα οι παρελάσεις.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 5:17:00 μ.μ. EET  

Σωστά αυτά που λές αλλά άλλο το ένα άλλο το να καταργηθούν οι παρελάσεις μνήμης και ΤΙΜΗΣ στους ΠΕΣΟΝΤΕΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ ΜΑΣ.Απο την δίκαιη οργή σου μην πιάνεις και τα ΑΚΡΑ. Δεν μας φταίνε όλοι και όλα.Φταίμε και εμείς σε πάρα πολλά. Hellas marine.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 6:30:00 μ.μ. EET  

ωραίο αρθρο που δεν αναφέρει ούτε ένα οικονομικό στοιχείο. Τίποτα.

Οδυσσέας 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 7:10:00 μ.μ. EET  

Δηλαδή τι ακριβώς οικονομικά στοιχεία θες; Μια παρέλαση πεζοπόρων τμημάτων ουσιαστικά δεν κοστίζει τίποτα.

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 7:50:00 μ.μ. EET  

για ρυμουλκηση του Αβερωφ δεν μιλάμε τώρα;

Οδυσσέας 8 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:55:00 μ.μ. EET  

Για τη ρυμούλκηση έγραψα ότι μπορεί να καλυφθεί από χορηγίες, άρα να μην επιβαρύνει το κράτος.

Ανώνυμος 9 Φεβρουαρίου 2012 στις 2:08:00 π.μ. EET  

ναι, διαβασα στην προταση του ναυαρχου για εφοπλιστικές χορηγίες. Οι εφοπλιστές, ειναι οι μεγαλύτεροι φοροφυγάδες και λαθρέμποροι καυσίμων. Τα περί πατριωτισμού τους ειναι παραμύθια της χαλιμάς, για άλλο λόγο θα θελήσουν να κάνουν μια τέτοια χορηγία και με ανταλλάγματα ;)

Ανώνυμος 9 Φεβρουαρίου 2012 στις 11:56:00 π.μ. EET  

Συζητούμε θέμα το οποίο δεν υπάρχει ΚΑΜΊΑ ΜΑ ΚΑΜΊΑ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ όχι μόνο να πραγματοποιηθεί αλλά ούτε να περάσει σαν ιδέα απο τα μυαλά των αρμοδίων. Hellas marine.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP