Πως αξιολόγησαν οι Ελβετοί το Rafale
Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012
Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο που έχει να κάνει με την αξιολόγηση υποψηφίων μαχητικών αεροσκαφών για την Ελβετική Αεροπορία εντοπίσαμε στο μπλόγκ του Πτήση&Δίαστημα..Μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα και αρκετές αποκαλύψεις σε ένα pdf των 3,5 ΜΒ το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε απο εδώ.
7 σχόλια:
apo ta pio olokliromena a/foi pagkosmios kai sto mellon me kalitero rantar kai kinitires akoma pio kalo . elpizo oi galloi na einai magkes kai na pistopoiisoun kai alla oplika sistimata , kirios amerikanika , pou ipiretous se polles xores kai tha kerdisoun polla simvolaia akoma . ( p.x to miragef1 gia tin epoxi tou poulise arketa giati eixe pistopoiisi stous aim9 )
αυτο ειναι το ραφαελο που ελεγε ο καρατζαφευγας;
Kinitiras poly adynamos, a/fos pou arxizei na paliwnei (20etia..), ypsilo kostos ktisis, oxi kali entypwsi apo tin Libie, kai. kai. kai.
O monos logos pou to piran oi Indoi einai to 65% discount kai ta 108 a/fh pou tha ftiaxtoun ekei.
Tyxaia to Qatar eixe pei nai alla me allon kinitira (+20% thrust)? ???
Εντυπωσιακή αλλά και αναμενόμενη η ακαταλληλότητα του Gripen. Επιβεβαιώνονται, σε αυτή τη μελέτη τουλάχιστον, οι off the record απόψεις για τη σύγκριση Rafale και EF που κυκλοφορούν στη βιομηχανία. Πράγματι, τα interface του Rafale είναι εξαιρετικά και κάποιοι θεωρούν ανώτερα μόνο τα συστήματα του F-22. Οι όχι καλές εντυπώσεις από τη Λιβύη από πού προκύπτουν; Το αντίθετο ισχύει, για να ξέρουμε τι λέμε...
8:35:00
"O monos logos pou to piran oi Indoi einai to 65% discount kai ta 108 a/fh pou tha ftiaxtoun ekei."
Οι όροι του διαγωνισμού ήταν ίδιοι και για το EF και για το Rafale.Αν οι γάλλοι κατάφεραν να πουλήσουν φτηνότερο προϊόν που είναι το μεμπτό; Αυτό δεν ήταν το ζητούμενο; Εκτός και αν ήταν πλειοδοτικός ο διαγωνισμός και όχι μειοδοτικός και μας διέφυγε...
Οι κινητήρες των γαλλικών μαχητικών έχουν την ισχύ που έχουν όχι για τεχνολογικούς λόγους,αλλά για λόγους επιλογής.Τα Mirage στο παρελθόν και τα Rafale επί του παρόντος αποτελούν μέρος της πυρηνικής αποτροπής της Γαλλίας.Για ένα αεροσκάφος που φέρει πυρηνικό φορτίο,η εμβέλεια είναι καθοριστική για την αποτελεσματικότητά του και ο "αδύναμος" κινητήρας του Rafale δημιουργήθηκε ακριβώς για να καλύψει αυτήν την ανάγκη,την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου-αυξημένη εμβέλεια.Εξαρχής,προτίμηση της Dassault ήταν κινητήρας ισχυρότερος,προφανώς για να έχει το μαχητικό καλύτερες εξαγωγικές πιθανότητες,μιας και οι περισσότερες χώρες δε μοιράζονται τις ίδιες "ανησυχίες" με την γαλλική ΠΑ.Αλλά φυσικά ο κινητήρας προσαρμόστηκε αναγκαστικά στις προδιαγραφές του μόνου εξασφαλισμένου πελάτη (και χρηματοδότη),την ΑdA.Πράγμα που δε συμβαίνει για τα αντίστοιχα μαχητικά του ανταγωνισμού (π.χ F-16 για τα Mirage και EF για τα Rafale),εξού και οι ισχυρότεροι κινητήρες τους.Συνεπώς το θέμα δεν είναι τεχνολογικό.Εξάλλου αν ήταν,δε θα υπήρχαν καν συζητήσεις για αύξηση ισχύος στο επίπεδο 20%.Αυξήσεις επιδόσεων τέτοιων τάξεων μεγέθους είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν.Στην περίπτωση όμως του Rafale,που ο κινητήρας είναι "tuned down",αυτό είναι καθόλα δυνατό και για αυτό τίθεται τέτοιο θέμα.
Όσο για την "όχι καλή εντύπωση από τη Libie",αυτό δεν προκύπτει από πουθενά όπως προειπώθηκε,το αντίθετο μάλλον.Το Rafale ήταν ετοιμοπόλεμο από την 1η μέρα,κάτι που δεν ίσχυε για το EF.
Vrisko oloena kai perissotera comments sto internet pano stin glossa tou keimenou, aggliki kai oxi gallika,germanika (oi 2 pio diadedomenes glosses stin elvetia) kai sta orthografika lathi tou keimenou. Tha borouse na einai apla paixnidia tou antagonismou?
Τελικά επέλεξαν το Gripen;
Δημοσίευση σχολίου