Επιφυλάσσεται να προχωρήσει σε περαιτέρω πληρωμές για υποβρύχια το ΥΠΕΘΑ
Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012
«Πρόθεση του υπουργείου Εθνικής Αμυνας είναι να κινηθεί προς την κατεύθυνση μιας νέας διαπραγμάτευσης με τα ΕΝΑΕ, ώστε να εξασφαλισθεί η παράδοση των υποβρυχίων και στα δύο προγράμματα», αναφέρει σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος.
Όπως αναφέρει ο υπουργός, προκειμένου να προχωρήσει αμοιβαία επικαιροποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας απαιτείται η συγκρότηση επιτροπής Ειδικών και από τις δύο πλευρές με σκοπό να προσδιοριστεί το ακριβές στάδιο ναυπήγησης για κάθε υποβρύχιο, να οριστικοποιηθούν τα χρονοδιαγράμματα προόδου εργασιών που προτάθηκαν από τα ΕΝΑΕ και να διασυνδεθούν οι πληρωμές με την εξέλιξη των εργασιών.
«Μέχρι να συγκεκριμενοποιηθούν όλα τα ανωτέρω, το ΥΠΕΘΑ επιφυλάσσεται να προχωρήσει σε περαιτέρω πληρωμές», ξεκαθαρίζει ο κ. Αβραμόπουλος και αναφέρει συγκεκριμένα ότι «προϋπόθεση για την καταβολή χρημάτων θα πρέπει να είναι η εκτέλεση των εργασιών η οποία θα πιστοποιείται από επιτροπή παρακολούθησης του Πολεμικού Ναυτικού» και ακόμη ότι «για κάθε μεταβολή πληρωμών που θα γίνεται στο εξής θα ζητείται έγκριση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής».
Το έγγραφο του υπουργού Εθνικής Αμυνας διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Αργύρη Ντινόπουλου, ο οποίος έχει καταγγείλει ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρίσκονται σε ουσιαστική παύση εργασιών αναφορικά με την κατασκευή των έξι υποβρυχίων (προγράμματα Αρχιμήδης και Ποσειδών) παρά την υπογραφή της νέας σύμβασης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και στους αναδόχους του έργου (ΕΝΑΕ-HDV, Abu Dhabi Mar LLC, ThyssenKrupp Marine System AG). Ο κ. Ντινόπουλος αναφέρει μάλιστα ότι το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλει στην ανάδοχο εταιρεία (μετά το Σεπτέμβριο του 2010) το συνολικό ποσό των 412 εκατομμυρίων ευρώ αν και καμία ουσιαστική εργασία έχει γίνει στα υποβρύχια. Παράλληλα, επικαλείται πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες οι ανάδοχοι του έργου ασκούν πιέσεις στο ελληνικό δημόσιο και για νέες εκταμιεύσεις σημαντικών ποσών και απειλούν ότι αν δεν λάβουν τα συγκεκριμένα ποσά θα φύγουν από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ενημερώνει ότι «το υποβρύχιο Παπανικολής παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό την 27.10.2010 με την ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας. Η εγγύησή του σύμφωνα με τη σύμβαση θα έληγε την 27.10.2011. Εξαιτίας της ύπαρξης ανοικτών σημείων εγγυήσεως, η HDW αποδέχθηκε παράταση της Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης και την αποκατάσταση, χωρίς κόστος, όλων των ανοιχτών σημείων εγγυήσεως για όσο διάστημα απαιτηθεί. Για την αποκατάσταση των προαναφερθέντων ανοιχτών σημείων το υποβρύχιο Παπανικολής βρίσκεται από 12.1.2012 δεξαμενισμένο στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά».
Ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρει επίσης ότι «οι συμβατικές ημερομηνίες παραδόσεως των υποβρυχίων ΠΙΠΙΝΟΣ και ΩΚΕΑΝΟΣ είναι 27.4.2012 και 27.5.2012 αντίστοιχα. Σύμφωνα όμως με τα νέα χρονοδιαγράμματα που απέστειλαν τα ΕΝΑΕ, οι παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν 15 και 16 μήνες αντίστοιχα μετά την επανέναρξη των εργασιών που από 27.7.2011 έχουν παγώσει, λόγω διαφορών μεταξύ ΕΝΑΕ και HDW και χωρίς ευθύνη του ελληνικού Δημοσίου».
www.imerisia.gr
9 σχόλια:
εγω λέω να τους τα δώσουμε πίσω να τελειώνουμε. Δικαστικά να διεκδικήσουμε όσα περισσοτερα έχουμε πληρωσει και αν όντως χρειαζόμαστε υποβρύχια (που δεν τα χρειαστήκαμε 10 χρόνια που έγινε η παραγγελία) ας πάρουν απο τίποτα ρώσους μεταχειρισμένα. Έλεος με τη φαρσοκομωδία.
ναι αν προκύψει κρίση να τους πούμε να τα στείλουν με κούριερ..πάτε καλά μωρέ;
@11.06. κάτσε άλλα 10 χρόνια να τα περιμένεις και να τα πληρώνεις. Εσύ πας καλά;
Είχαμε δεν είχαμε, πάλι στους Ρώσους κατέληξε το ζήτημα. Μεταχειρισμένα υποβρύχια, όπως οι Ινδοί, να πεθάνουν και καμιά 20αριά άτομα από διαρροή τοξικού αερίου.
Το υποβρύχιο να ξεκινήσει από τα 200 εκατομμύρια και να φτάσει τελικά τα 500. Επιπλέον κονδύλια για εκπαίδευση, επιπλέον κονδύλια για Διοικητική Μέριμνα, επιπλέον κονδύλια για όπλα και πάει λέγοντας.
Έλεος με τα ρωσικά ή τα γερμανικά ή τα αμερικανικά μόνο. Να ξέρουμε τι λέμε επιτέλους σε αυτήν τη χώρα.
όπως και να έχει, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει αποτυχει και έπρεπε να είχαμε κοιτάξει για εναλλακτικές καιρό τώρα...
To πρὸβλημα ὲχει μὶα τεχνικὴ και μὶα πολιτικὴ διὰσταση,στην τελευταὶα συγκαταλὲγεται και η διαχεὶριση του προγρὰμματος,απὸ την κατὰρτιση των συμβὰσεων μὲχρι και την παρακολοὺθηση της προὸδου υλοποιὴσεως.
Τα υποβρὺχια καθεαυτὰ εὶναι πολὺ καλὺτερα απὸ ὸσο τα παρουσιὰζει η ελληνικὴ σκανδαλοθηρὶα.Επισημαὶνω ὸτι παρὰ την αρνητικὴ δημοσιὸτητα,και ενὼ ο τὺπος 214 περιοριζὸταν σε ὲνα μὸνο σκὰφος,τον Παπανικολὴ μας,δὺο χὼρες,η Τουρκὶα(...)και η Νὸτια Κορὲα,επὲλεξαν τον τὺπο,και ὲθεσαν παραγγελὶες για συνολικὰ 12 σκὰφη.
Τὼρα,θα μου πεὶτε,ὴταν ὸλα τὲλεια στον τὺπο 214;
Θα απαντὴσω περιφραστικὰ:ο τὺπος 209,ξεκὶνησε και εκεὶνος την σταδιοδρομὶα του στο δικὸ μας ΠΝ.Παρουσὶασε και εκεὶνος κὰποια αρχικὰ προβλὴματα,ὸπως την αδυναμὶα εξαπολὺσεως τορπὶλλης εν καταδὺσει,εκτὸς εὰν η ταχὺτητα περιοριζὸταν στους 3 με 4 κὸμβους(βλὲπε Χρὴστο Λυμπὲρη,''Πορεὶα σε ταραγμὲνες θὰλασσες'').Ὸμως,και τα προβλὴματα λὺθηκαν,και ο τὺπος 209 εξελὶχθηκε σε παγκὸσμια εμπορικὴ επιτυχὶα-μπὲστ σὲλλερ,ὸπως το λὲνε στην Ελλὰδα.
Αυτὸ που θα ὲπρεπε να εὶναι το θὲμα μας,εὶναι που εντοπὶζονται οι ευθὺνες,απὸ την ανὰπηρη σὺμβαση που υπὲγραψε ο Τσοχατζὸπουλος,στην αδυναμὶα εξασφαλὶσεως τορπιλλὼν βαρὲως τὺπου,που βαρὺνει τον Παπαντωνὶου,και τον κλεφτοπὸλεμο που σημειὼθηκε κατὰ των Υ/Β απὸ το αλὴστου μνὴμης δὶδυμο Με'ι'μαρὰκη-Βασιλὰκου,καθὼς και ο βὶος και πολιτεὶα στο ΥΠΕΘΑ του ζεὺγους της Αγὶας Παρασκευὴς,ὴτοι Μπεν Μπεγλὶτ.
Ὸταν ὸλα αυτὰ διευκρινισθοὺν,θα λυθοὺν πολλὲς απορὶες ΚΑΙ ως προς το τεχνικὸ σκὲλος,ενὼ ελπὶζω,εὺχομαι και προσεὺχομαι,ΚΑΙ ως προς το ποινικὸ.
... και τι πάει να πει αυτό; ότι πρέπει να συνεχίσουν οι πληρώμές;
Καλά κοροιδα ειμαστε ;)
Μαλλον το ποιο σωστο θα ηταν να κρατηκοποιουνταν το ναυπηγιο και να τελειωνε την ναυπηγηση μονο του ! Γιατι συνεχιζουμε να μπλεκουμε με απατεωνες???
κακή ιδέα, τα ναυπηγία ήταν κρατικά και παρέπαιαν.
Δημοσίευση σχολίου