Eπέκταση βεληνεκούς για τους J-600;

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Εκτοξευτής F-600T με Βαλλιστικό Βλήμα Βραχέως Βεληνεκούς (SRBM) J-600T Yildirim

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η τουρκική αμυντική βιομηχανία με πρωτοπόρο τη Roketsan εργάζεται πάνω στη βελτίωση των χαρακτηριστικών του Yildirim (αναφέρεται ως Yildirim II με εκτιμώμενο βεληνεκές 250-300km), αν και σύμφωνα με Κινέζους αξιωματούχους της CPMIEC (με την εταιρία που υπεγράφη η συμφωνία μεταφοράς τεχνογνωσίας το 1998 ύψους $300 εκατ. για την κατασκευή τουλάχιστον 200 βλημάτων) στην έκθεση αμυντικού υλικού ΙDEF ΄07, η διμερής συμφωνία δεν κάλυπτε μεταφορά τεχνογνωσίας για το B-611M, της βελτιωμένης έκδοσης του Β-611, με βεληνεκές 250km. H επέκταση βεληνεκούς σε τέτοιας κατηγορίας βλήματα (SRBM) δε θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη διαδικασία ωστόσο η επιχειρησιακή τους αξία στο πεδίο της μάχης παραμένει αμελητέα.

Σε υπηρεσία με τον Τουρκικό Στρατό
Στην παρέλαση της 30ης Αυγούστου 2007, ο Τουρκικός Στρατός παρουσίασε επίσημα το Βαλλιστικό Βλήμα Μικρού Βεληνεκούς (SRBM) J-600Τ
Yildirim ("Αστραπή") και τρεις εκτοξευτές F-600T σε σασί MAN 26.372 6x6 και παραλλαγή ερήμου, που χρησιμοποιεί κυρίως στα οχήματά του που επιχειρούν στις νοτιοανατολικές περιοχές της χώρας (και την Κύπρο), με τον αριθμό πλαισίου των οχημάτων να αναφέρει χρονολογία παραγωγής τον Μάρτιο του 2001. Στις 7 Ιουλίου 2007 είχαν δηλωθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΗΕ (United Nations Register of Conventional Arms) συνολικά 6 οχήματα εκτόξευσης και 97 βλήματα Yildirim, τα οποία εδρεύουν στην 58η Μοίρα Πυροβολικού στο Polatli της Άγκυρας. Στη φετινή παρέλαση παρουσιάστηκε ουλαμός 6 εκτοξευτών F-600T με ισάριθμα βλήματα.

Η ανάπτυξη των Yildirim
Kαταρχήν να διευκρινιστεί ότι τα Υildirim εντάσσονται στη κατηγορία των SRBM (<1000km)>και όχι των Βαλλιστικών Βλημάτων Μέσου Βεληνεκούς (MRBM), όπως λανθασμένα αναφέρει μερίδα του ελληνικού Τύπου ενώ τα οχήματα έχουν κωδικοποιηθεί ως F-600T και τα βλήματα ως J-600T (από τη κωδική ονομασία J προγράμματος και το διαμέτρημα, αντίστοιχα).
Η προσπάθεια ανάπτυξης πυραυλικής τεχνολογίας από την Άγκυρα ανάγεται στις αρχές της δεκαετίας του 1980, οπότε φημολογείται η έναρξη συνεργασίας της Τουρκίας με το Πακιστάν. Τον Απρίλιο του 1990, η Άγκυρα ανακοίνωσε τη δοκιμή του ASR-227, ενός πυραύλου μικρού βεληνεκούς, χωρίς ωστόσο να δώσει στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Η ανάπτυξη του ASR-227 βασίστηκε στην εγχώρια έρευνα και κατασκευάστηκε με υλικά πακιστανικής προέλευσης. Το 1996 η Τουρκία υπέγραψε σύμβαση για την απόκτηση 72 πυραύλων MGM-140 ATACMS από τις ΗΠΑ για τους 12 εκτοξευτές MLRS. Η δυσανάλογη σχέση βλημάτων και εκτοξευτών πιθανολογείται ότι οφείλεται στις προσπάθειες αντιγραφής του πυραύλου από την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Παράλληλα γίνεται γνωστή η συμφωνία προμήθειας από την Κίνα μιας πυροβολαρχίας πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων (ΠΕΠ) WS-1 βεληνεκούς 80km και ταυτόχρονα μεταφορά τεχνογνωσίας για την εγχώρια παραγωγή και τελική συναρμολόγηση άλλων πέντε πυροβολαρχιών από τη κρατική ΜΚΕΚ. Η ύπαρξη 24 επιπλέον εκτοξευτών της βελτιωμένης έκδοσης T-300Β Kasirga ("Τυφώνας"), όπως ονομάζονται από τον Τουρκικό Στρατό, μέγιστου βεληνεκούς 180km, αποκαλύφθηκε μόλις το 2006.
Στις 26 Δεκεμβρίου 1999 η Τουρκία προχώρησε στη δοκιμαστική εκτόξευση του πρώτου βαλλιστικού της βλήματος στο πεδίο βολής Sile της Μαύρης Θάλασσας, επιτυγχάνοντας βεληνεκές 120km. Η αποκάλυψη έγινε από δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας "Μilliyet" της 14ης Ιανουαρίου 2002, το οποίο ανέφερε ότι η εκτόξευση του τουρκικής κατασκευής βλήματος J ήταν επιτυχής και εντυπωσίασε όσους την παρακολούθησαν. Καθώς η υπανάπτυκτη και ασταθής Τουρκία έμπαινε στο κλειστό κλάμπ των χωρών που κατέχουν τέτοια τεχνολογία, το άρθρο ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει διεθνώς, από το έγκριτο Jane's ("Turkey tests ‘Project J’ missile"), και στην Ελλάδα, με εκτενές δημοσίευμα της «Στρατηγικής» (τ. 89, Φεβρουάριος 2002).
Το 2003 το βλήμα πετύχε, στη τρίτη δοκιμαστική του εκτόξευση, βεληνεκές 152km οπότε και ολοκληρώθηκε (επίσημα) η ανάπτυξη.
Τουρκικές πηγές αναφέρουν ότι ο Υildirim βασίζεται στο βλήμα Β611, το οποίο ανέπτυξε η Εταιρεία Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Βιομηχανίας της Κίνας (CASIC). Το Β611 είναι SRBM ενός σταδίου, στερεών καυσίμων, με επιδόσεις γενικά συγκρίσιμες του ρωσικού Iskander-E, και βεληνεκές 150km. Στηριζόμενο στην τεχνολογία του DF-15 (M-7), το B611 μεταφέρει πολεμική κεφαλή Υψηλής Εκρηκτικότητας (ΗΕ) βάρους 480kg, ή εναλλακτικά με βομβίδες ή νάρκες, αντιαρματικές ή κατά προσωπικού εφόσον απαιτηθεί από το χρήστη. Θεωρείται βαλλιστικό βλήμα χαμηλού κόστους με μικρό πιθανού κυκλικού σφάλματος (CEP) που ενσωματώνει τεχνολογία περιορισμού της ανακλαστικής επιφάνειας ραντάρ (RCS).

Πηγή : http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/2009/10/e-yildirim.html

1 σχόλια:

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2009 στις 4:21:00 π.μ. EET  

I want to quote your post in my blog. It can?
And you et an account on Twitter?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP