Ενημέρωση Lockheed Martin για προγράμματα F-16, F-35 και P-3

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

20/10/09 21:04


Με την ευκαιρία της συμμετοχής της Lockheed Martin Aeronautics στο συνέδριο «International Fighter 2009», το οποίο διοργανώνεται στην Αθήνα στις 21 και 22 Οκτωβρίου, η LM πραγματοποίησε στις 20 Οκτωβρίου συνάντηση με εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημερώσεως. Σκοπός της συναντήσεως ήταν η ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τα προγράμματα F-16, F-35 και P-3.

Την παρουσίαση πραγματοποίησε ο κ. Ντέννις Πλέσσας, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών για την περιοχή. Αναφορικώς με το πρόγραμμα F-16, σημειώθηκε η πρόσφατη επιτυχία της εξασφαλίσεως παραγγελίας από την Αίγυπτο για 24 F-16, που θα διατηρήσουν την γραμμή παραγωγής ανοικτή και πέραν του 2012. Τονίστηκε ότι περισσότερες από τις μισές χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του F-35 είναι ήδη χρήστες του F-16 και θεωρούν ότι τα δύο αεροσκάφη μπορούν στο μέλλον να συνυπάρξουν επιχειρησιακά, με τις ανάλογες αναβαθμίσεις, βεβαίως, των παλαιότερων F-16.

Παρουσιάστηκε η πρόταση της LM για εκσυγχρονισμό του υφισταμένου στόλου F-16 της ΠΑ, που θα εξασφαλίσει μοναδική τυποποίηση και σημαντικό έργο για την ΕΑΒ, η οποία προτείνεται να αναλάβει την εκτέλεση των εργασιών. Για το πρόγραμμα των 30 F-16 Block 52+ Advanced, έγινε γνωστό ότι μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 17 αεροσκάφη. Τα σχόλια των Ιπταμένων για την ικανότητα δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων, που προσφέρει το σύστημα μεταβιβάσεως δεδομένων Link 16 με το οποίο είναι εφοδιασμένα τα συγκεκριμένα μαχητικά, είναι ιδιαίτερα εγκωμιαστικά. Στην ουσία το αεροσκάφος διαθέτει έναν τρομακτικό πολλαπλασιαστή ισχύος. Για το πρόγραμμα του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II, διευκρινίστηκε ότι αφορά σύμβαση της ελληνικής πλευράς με άλλη εταιρεία και ότι από την πλευρά της, η LM διαδραματίζει τον εποικοδομητικό ρόλο που είναι σε θέση να προσφέρει από την θέση της, για την διευθέτηση του ζητήματος.

Αναφορικώς με το F-35, πέραν των ιδιαιτέρων επιχειρησιακών χαρακτηριστικών του, τονίστηκε η μέριμνα κατά την εξέλιξή του, ώστε να διακρίνεται από μειωμένες απαιτήσεις υποστηρίξεως. Αναφέρθηκαν ενδεικτικώς οι κατά 55% μικρότερες απαιτήσεις σε ανθρωποώρες υποστηρίξεως ανά ώρα πτήσεως, η κατά 64% μειωμένη απαίτηση σε ανθρώπινο δυναμικό υποστηρίξεως και η κατά 50% μικρότερη απαίτηση σε αρχική υποστήριξη ανταλλακτικών.
Ο κ. Πλέσσας σημείωσε ότι από τις χώρες που συμμετέχουν στην εξέλιξη του F-35, η Τουρκία έχει ανακοινώσει το ενδιαφέρον της για αύξηση των προς προμήθεια αεροσκαφών από 100 σε 120, ενώ και η Νορβηγία αναμένεται να αυξήσει τον τελικό αριθμό, που σήμερα ορίζεται σε 48 αεροσκάφη. Τέλος, η Ιταλία, αναμένεται, δίχως να αυξήσει τον συνολικό αριθμό, να αποφασίσει την αύξηση του αριθμού των αεροσκαφών εκδόσεως STOVL.

Σχετικώς με την δυνητική βιομηχανική συμμετοχή της Ελλάδος στο πρόγραμμα, διευκρινίστηκε ότι ο μέχρι σήμερα υφιστάμενος σχεδιασμός καταμερισμού έργου, αφορά τις χώρες που συμμετέχουν στην εξέλιξη του αεροσκάφους. Ο καταμερισμός έργου, αφορά το σύνολο των αεροσκαφών που έχουν παραγγείλει οι συγκεκριμένες χώρες, ωστόσο η περίπτωση μελλοντικών παραγγελιών μέσω πιστώσεων FMS από άλλες χώρες, αποτελεί διαφορετική περίπτωση. Έτσι, σε κάθε περίπτωση νέας παραγγελίας από μία χώρα που δεν συμμετείχε στην εξέλιξη του αεροσκάφους, όπως η Ελλάδα, η LM είναι ανοικτή στην συζήτηση του βαθμού βιομηχανικής συμμετοχής (Industrial Participation) η οποία θα αφορά συμπαραγωγή μερών όλων των αεροσκαφών μελλοντικών συμβάσεων FMS.

Για το πρόγραμμα νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας που ενδιαφέρει την Ελλάδα, δόθηκαν λεπτομέρειες για την πρόταση που κατάθεσε προσφάτως η LM. Σύμφωνα με τον κ. Πλέσσα, οι δύο προτάσεις που κατατέθηκαν στον σχετικό διαγωνισμό του ΥΠΕΘΑ, ο οποίος τελικώς κηρύχθηκε άγωνος, ήταν ύψους 500 εκατ. ευρώ. Η LM εξέτασε την δυνατότητα καταθέσεως προτάσεως μικρότερου κόστους του προϋπολογισθέντος κονδυλίου των 250 εκατ. ευρώ και προέβη στην κατάθεσή της, μόνο όταν βεβαιώθηκε ότι αυτό είναι εφικτό. Η πρότασή της αναφέρεται σε δύο φάσεις υλοποιήσεως, όπως κατωτέρω:
  • 1η Φάση: Από τα ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη Ρ-3Β που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό, 2 θα υποβληθούν σε εργασίες επιθεωρήσεως και δομικής αναβαθμίσεως (αφορούν κυρίως τις πτέρυγες και το ουραίο συγκρότημα), ώστε η δομική διάρκεια ζωής κάθε αεροσκάφους να επεκταθεί κατά 1.500-1.800 ώρες πτήσεως. Αυτό μεταφράζεται πρακτικώς, σε επιχειρησιακή αξιοποίηση 5 ετών.
  • 2η Φάση: Παραχώρηση 4 μεταχειρισμένων αεροσκαφών P-3C από το Ναυτικό των ΗΠΑ τα οποία θα υποβληθούν σε πρόγραμμα εργασιών δομικής αναβαθμίσεως, γενική επισκευή κινητήρων και αναβάθμιση του συστήματος μάχης. Τα αεροσκάφη θα αποκτήσουν συνολικώς, διάρκεια δομικής ζωής 15.000 ωρών πτήσεως, επιτρέποντας την επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση για περίοδο 20 ετών.
Η πρόταση αυτή, κατά την LM, είναι η πλέον συμφέρουσα για την Ελλάδα, δεδομένου ότι το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει ήδη εκπαιδευμένο προσωπικό (Ιπτάμενο και Τεχνικό) στον συγκεκριμένο τύπο και διαθέτει την σχετική υποδομή υποστηρίξεως.

ΣΔΒ

4 σχόλια:

Ανώνυμος 22 Οκτωβρίου 2009 στις 12:19:00 π.μ. EEST  

Τεράστιο λάθος θα P-3c

Ανώνυμος 22 Οκτωβρίου 2009 στις 2:06:00 π.μ. EEST  

Ο φίλος μιλάει εμπεριστατωμένα ή απλά είναι ειδικός εκ των περιοδικών; Ας τεκμηριώσει την άποψή του.
"Ωρίων"

agnostos 22 Οκτωβρίου 2009 στις 5:12:00 μ.μ. EEST  

ta einai poli tyxero to pn ean pari ta p3c

Ανώνυμος 23 Μαρτίου 2010 στις 7:15:00 π.μ. EET  

Φυσικά ο Κος. Πλέσσας δεν έχει επανέλθει για να δώσει επεξηγήσεις για την τρομακτική άνοδο κόστους - τιμολόγησης του μαχητικού Α/Φ Lockheed F-35 Joint Strike Fighter (JSF - Lightning 2), ούτε βέβαια για την παντελή έλλειψη ικανοτήτων αερομαχίας μιά κι αυτό το Α/Φ είναι μόνο για αποστολές κρούσης. Οι τελευταίες πληροφορίες ανεβάζουν το κόστος του F-35 JSF στα 112-135 εκατομμύρια δολάρια ανά Α/Φ. Ήδη αυτές οι εκτιμήσεις έχουν παραβιάσει νομοθετικές δικλείδες περί αύξησης κόστους οπλικών συστημάτων του Κονγκρέσσου Η.Π.Α. (νομοθεσία Γερουσιαστών Nunn-McCurdy), και υποχρεώνουν την επανεξέταση και την επαναπιστοποίηση του όλου προγράμματος από τον ΥΠΕΘΑ Η.Π.Α. Κο. Robert Gates.

Δεδομένου ότι η γείτονος φιλοδοξεί ν' αποκτήσει περί τα 120 F-35 JSF μέσω της συμπραξιακής της συμμετοχής στο ανάλογο πρόγραμμα, μιλάμε για ένα κόστος επιπέδου 13-16 δισεκατομ. δολαρίων για το όλο πακέτο παρά την συμπαραγωγή από ΤΑΙ/ΤUSAS. Ένα τέτοιο κόστος δεν υποφέρεται από την Τουρκική οικονομία ούτε είναι και απόλυτα δεκτό από την τωρινή κυβέρνηση Ερντογκάν.

Λάμπρος Ε.Π. εν Η.Π.Α. μετανάστης
23-3-2010, τοπική ώρα 01:15, ώρα Ελλάδος 08:15

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP