Ξεκινά τις δοκιμές στο Αιγαίο το «Παπανικολής»

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Την προσεχή Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου πρόκειται να ξεκινήσουν οι επιχειρησιακές δοκιμές του υποβρυχίου στο Αιγαίο. Το υποβρύχιο θα ενταχθεί επισήμως στον στόλο σε σχετική τελετή που θα λάβει χώρα αύριο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Εν όψει της αυριανής επίσημης τελετής επισκευάστηκε η μικρή ζημιά που υπέστη κατά τον πλου επιστροφής του στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το «Παπανικολής» προσορμίσθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ
και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων) και ενώ έπλεε στην επιφάνεια. Όπως έγινε γνωστό η ζημιά επισκευάστηκε με έξοδα της κατασκευάστριας εταιρίας καθότι το υποβρύχιο βρίσκεται στην περίοδο της εγγύησης.

Το ΓΕΝ έδωσε στην δημοσιότητα σχετική ανακοίνωση :

"Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι μία ημέρα πριν την τελετή εισδοχής του υποβρυχίου «Παπανικολής» στο Στόλο και αφού το πλοίο επί δύο και πλέον μήνες έπλευσε, ελέγχοντας όλα τα μέσα που διαθέτει υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, από τη θάλασσα της Νορβηγίας στο Κίελο και από εκεί μέσω Ατλαντικού και Μεσογείου στην Ελλάδα, κάποιοι κύκλοι κάνουν την ύστατη προσπάθεια να υπονομεύσουν και να απαξιώσουν το πιο σύγχρονο και άρτιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο.

Το ΓΕΝ δηλώνει κατόπιν αυτού κατηγορηματικά ότι το «σημερινό ρεπορτάζ» της δημοσιογραφικής σελίδας defencenet.gr δεν είναι ακριβές και δεν έχει καμία «πηγή» στο εσωτερικό του Πολεμικού Ναυτικού (όπως στην αρχική εκδοχή του ανέφερε) ούτε έγινε κάποια προσπάθεια διασταύρωσης του πριν αναρτηθεί στο διαδίκτυο.

Το υποβρύχιο «Παπανικολής» προσορμίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βόρεια Θάλασσα και στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων). Το έλασσον αυτό συμβάν είναι απολύτως φυσιολογικό για τέτοιες καιρικές συνθήκες και δεν έχει καμία σχέση με την επιχειρησιακή λειτουργία του πλοίου που δοκιμάστηκε και επιβεβαιώθηκε με τον πιο απαιτητικό τρόπο.

Περιττεύει δε να σημειωθεί ότι όλα αυτά δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με «μεγάλες αβαρίες» που καθιστούν «μη επιχειρησιακό» το υποβρύχιο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Το υποβρύχιο «Παπανικολής» εντάσσεται ήδη άμεσα στην επιχειρησιακή λειτουργία του Στόλου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ήδη εκδοθεί."

48 σχόλια:

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:07:00 μ.μ. EET  

καλα ορισμένοι συνεχίζουν στο γνωστό μοτίβο..

εμπρος στον δρόμο που χάραξε η MILGEM!

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:10:00 μ.μ. EET  

όλα καλά λοιπόν, απλός αποκολλήθηκαν απ την θαλασσοταραχή 8τμ επικάλυψης...αυτά τα πράματα συμβαίνουν κάθε μέρα...
ΕΛΕΟΣ

enkripto 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:27:00 μ.μ. EET  

Ανώνυμε, κύματα 6 μέτρων στον Βισκαικό δεν είναι απλή "θαλασσοταραχή". Με 8-9 Μποφώρ στο Αιγαίο έχουμε ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ για επιβατηγά της τάξης των 5.000 τόνων.

Οπότε ναι, σε τέτοιες συνθήκες ασφαλώς και συμβαίνουν τέτοιες ζημιές.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:28:00 μ.μ. EET  

@9.19

έλεος, όντως.

έλεος με την ασχετοσύνη ορισμένων που εχουν ως πρώτυπο την Εσπρεσο

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:31:00 μ.μ. EET  

Ο φτηνός εντυπωσιασμός πουλάει!

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:37:00 μ.μ. EET  

Όταν κάποιοι δεν κάνουν copy-paste ειδήσεις για να πουλήσουν, προσπαθούν να βγάλουν δικές τους και γίνονται ρόμπα και από το ΓΕΝ. Άξιοι.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:21:00 μ.μ. EET  

Δεν είναι είδηση το γεγονός ότι αποκολλήθηκαν 8τμ; αφού το παραδέχεται και το ΓΕΝ...και θέλετε να πείτε πως όποτε έχει 6 μέτρα κύματα στο Αιγαίο θα αποκολλάται και κάτι; κι αυτό είναι ήσσονος σημασίας για ένα καινούργιο υποβρύχιο;

τι να πω;

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:21:00 μ.μ. EET  

Δεν είναι είδηση το γεγονός ότι αποκολλήθηκαν 8τμ; αφού το παραδέχεται και το ΓΕΝ...και θέλετε να πείτε πως όποτε έχει 6 μέτρα κύματα στο Αιγαίο θα αποκολλάται και κάτι; κι αυτό είναι ήσσονος σημασίας για ένα καινούργιο υποβρύχιο;

τι να πω;

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:28:00 μ.μ. EET  

Εγώ απλά να προσθέσω πως οι ναυταίοι έχουν απείρως καλύτερα αντανακλαστικά στα ανυπόστατα δημοσιεύματα και τους απαντούν όπως τους αξίζει.Η Π.Α. να τα βλέπει.

enkripto 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:29:00 μ.μ. EET  

1) Στην ανακοίνωση του ΓΕΝ δεν γίνεται ΠΟΥΘΕΝΑ λόγος για "8 τ.μ"...

2) Σε συνθήκες έντονου κυματισμού τα υ/β συνήθως παραμένουν εν καταδύση καθότι ως γνωστόν δεν έχουν καρίνα..

3) Δυστυχώς το να λες το αυτονόητο, ότι δλδ είναι λογικό να γίνουν τέτοιες μικροζημιές σε υ/β που πλέει με 8 Μποφόρ στην επιφάνεια, στην Ελλάδα είναι είδηση.

Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί σε οποιοδήποτε υ/β και να έβγαζες έξω, το ότι είναι καινούργιο δεν έχει απολύτως καμία σημασία

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:34:00 μ.μ. EET  

Καλό θα ήταν να αναλογιστούνε κάποιοι την ζημία που κάνουν στην άμυνα της χώρας με τέτοια μυθιστορήματα. Νισάφι πια

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:34:00 μ.μ. EET  

Μια φωτογραφία θα μας διαφώτιζε...

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:38:00 μ.μ. EET  

προβοκατόρικη η ανακίνηση τέτοιων ανύπαρκτων θεμάτων, μια μέρα πριν την είσοδο του στον Στόλο..

γιατί άραγε;

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:39:00 μ.μ. EET  

Το defencenet με νέα ανακοίνωση εξακολουθεί να στηρίζει το αρχικό ρεπορτάζ. Μιλάει για αποκόλληση τμήματος το οποίο είχε και το σόναρ επάνω για το οποίο δεν μιλάει κανείς και αφήνει να εννοηθεί ότι έχει και φωτογραφίες που αποδεικνύουν το μέγεθος της ζημιάς

enkripto 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:49:00 μ.μ. EET  

γιατι δεν την ανεβάζουν τότε για να "αποστομώσουν" το ΓΕΝ;

απλά πράγματα

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:14:00 μ.μ. EET  

Πολλά συγχαρητήρια στο πλήρωμα του Υ/Β που έφερε σε πέρας αυτό το δύσκολο ταξίδι. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι ένα πρωτότυπο σκάφος(δηλ. το πρώτο τύπου 214) που για πρώτη φορά έκανε τόσο μεγάλο και πολυήμερο πλού στον οποίο δεν υπήρχε προηγούμενη εμπειρία από τον συγκεκριμένο τύπο Υ/Β. Όσο για τα πραγματικά κατάπτυστα
σχόλια κάποιων "έγκυρων" ΜΜΕ, απλά δεν γνωρίζουν απολύτως τίποτα απο Υ/Β.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:22:00 μ.μ. EET  

δεν γνωρίζω για τα υπόλοιπα όμως ο αναφερθείς ιστότοπος έχει κι ένα ακόμα ενδιαφέρον σχόλιο: η ανακοίνωση του ΓΕΝ έχει τη φράση "Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο". Το ίδιο το ΓΕΝ δεν αρνείτο να το παραλάβει για χρόνια επειδή έγερνε? Εδώ κάτι τους ξέφυγε μάλον εκθέτουν συναδέλφους τους που έλεγαν ότι έγερνε.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:41:00 μ.μ. EET  

Καθε συστημα ειναι σχεδιασμενο με εμπεδομενες προδιαγραφες. Καιρικες συνθηκες δεν ειναι κατι λοιπον καινουργιο, ιδιως σε Γερμανικα υποβρυχια συστηματα φημισμενα απο τον Β Παγκοσμιο πολεμο. Το θεμα ειναι θεμα 'fatigue' η καθαρο 'strength' εφοσον ξεφλουδισαν πλακες, και απεκοληθη τμημα της πλωρης με το sonar επανω. Στην καλλυτερη περιπτωση, ισως ειναι και θεμα συναρμολογισεως, καθοτι πολλακις σε συστηματα τα οποια ειναι εν παραλαβη καθηστερημενα διαφευγουν απο το quality control λεπτομεριες οι οποιες φαινονται ασημαντες στον μηχανικο αλλα ειναι μεγιστης σημασιας απο θεμα σχεδιου. Για παραδειγμα βιδες για τις ροδες αμαξιου, εαν ειναι λαθος και εκτος προδιαγραφης τοτε υπαρχει κινδυνος για το πληρωμα. Βεβαιως συγχαρητιρια στο ναυτικο και πληρωμα, και σε ολους οσους βοηθουν να επαναφερουν το συστημα σε πληρη ικανοτητα, συμπεριλαμβανωμενων των ναυπηγειων. Ολοι δειχνουν πως υπαρχει δυνατοτητα να δουλευουν σε δυσκολες συνθηκες εν καιρω 'πολεμου'.

enkripto 20 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:53:00 μ.μ. EET  

η ανακοίνωση του ΓΕΝ έχει τη φράση "Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο". Το ίδιο το ΓΕΝ δεν αρνείτο να το παραλάβει για χρόνια επειδή έγερνε? Εδώ κάτι τους ξέφυγε μάλον εκθέτουν συναδέλφους τους που έλεγαν ότι έγερνε.

Όποιος ασχολείται επισταμένως με το ζήτημα των 214 γνωρίζει ότι ήδη απο την εποχή του πρώην Α/ΓΕΝ Καραμαλίκη (το 2008) οι αρμόδιοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού (μετά τις επισκευές) είχαν κρίνει το υ/β τεχνικώς αποδεκτό..

προφανώς δεν παρακολουθούνε το θέμα

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 1:53:00 π.μ. EET  

Μον ντιέ! Πα ντε ντεπαρτεμάν ντε ρεκουπεμάν?

petermou 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 8:53:00 π.μ. EET  

...επειδή δεν ειμαι στραταίος,αλλα απλώς πολίτης θα κανω μια απολύτως λογική ερώτηση....ΚΑΘΕ φορά που θα έχει μποφώρ ανω των 6 θα απαγορεύεται ο πλούς και του ΠΝ πέραν του ΕΝ?...διαθέτουμε υπερσύγχρονα υπερόπλα παντώς καιρού?πέραν των ρωγμών στα leopard2hel,τα γνωστά με τα υποβρύχια προβλήματα αλλο γερμανικό "παραμυθι"που να υπόσχεται πολλά και να κάνει λίγα(ως εταιρα κοινή)υπάρχει?

SZAE 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:00:00 π.μ. EET  

Αγαπητοί κύριοι,

Η αξιοπιστία του ιστότοπου που έχει και την αρχική ανάρτηση έχει κριθεί οπότε ας μην δίνουμε σημασία.
Θα σας αναφερω μόνο οτι μετά την παραλαβή της πρώτης ΜΕΚΟ παρουσιάστηκε πρόβλημα που καθιστούσε ένα απο τα οπλικά συστήματα της ανενεργό. Το θεμα λυθηκε αμμεσα με την επισκεψη τεχνικου της εταιριας και αποδειχθηκε οτι ηταν θεμα...λιπανσης.
Μην ξεχνατε και την τοτε πυρκαγια που ειχε ξεσπασει στο πλοιο οσο ηταν στην Αγγλια για να πεσασει FOST κτλ κτλ
Αυτο που θελω να τονισω ειναι οτι σε καινουγια σκαφη αστοχιες υπαρχουν και αναμένονται. Τιποτα περισσοτερο.
Συγχαρητηρια στο πληρωμα που εφερε τον παπανικολη στην Πατρίδα, καλη τους ξεκουραση και καλους πλοες

enkripto 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:51:00 π.μ. EET  

@petermou

Προφανώς και όχι. Όπως είδες το υ/β έφτασε εγκαίρως στην Ελλάδα έπειτα απο πολυημερο πλου.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνουν μικροζημιές όταν οι συνθήκες είναι ακραίες. Ετερον εκτάτερον.

ΥΓ Γίνεται λόγος για 8-9 Μποφώρ, όχι 6

SZAE 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:11:00 π.μ. EET  

@petermou:

οριο υπαρχει για τα ταχεα σκαφη του ΠΝ.
Οι φρεγατες ταξιδεουουν κανονικοτατα.
Περιορισμοι υπαρχουν στην χρηση καποιων οπλικων συστηματων καθως και στην χρηση ελικοπτερων

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:26:00 π.μ. EET  

Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο.

Μα εγώ θυμάμαι ότι δεν το παρελάμβανε το "ελλαδικό κράτος των λαμογιοτάτων", διότι λέει "έγερνε" (στις στροφές...;)!

Μάλιστα είχα διαβάσει στους ΦΑΚΕΛΛΟΥΣ του Παπαχελά εκθέσεις ανωτέρων Αξιωματικών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού κατηγορηματικές κατά της παραλαβής του πλοίου!

Αργότερα διάβασα ότι επρόκειτο να το πουλήσουμε σε κάποιους για να το ξεφορτωθούμε!

Τι συνέβη φίλοι μου ....... και ξαφνικά ο Παπανικολής έγινε το καλλίτερο πολεμικό πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού;

Ευμένης ο Καρδιανός

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:02:00 π.μ. EET  

Ο Παπανικολής αποδεικνύεται μάχιμος τη γεννέση του. Τορπιλίζει τη σαπίλα των πολιτικών που όπως φαίνεται δεν έχουν ψυχή Ελληνική. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ΕΣΩ ΜΑΧΙΜΟΣ". Έχει ψυχή και στέλνει μυνήματα στους Έλληνες με το δικό του τρόπο. Όσο για το sonar, έχει χαθεί από πολλούς ωσάν το φιλότιμο "φίλος της τιμής". Αυτό το μύνημα στέλνει με τη τορπίλη του ο υπέροχος ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Καλό σου ταξίδι και καλό βόλι.

enkripto 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 3:27:00 μ.μ. EET  

@ Ευμένη, συνέβη ότι στο υποβρύχιο έγιναν μετατροπές και οι καθ'ύλην αρμόδιοι -δλδ οι ναυταιοι- δηλωσαν απο το 2008 οτι τους ικανοποιούν.

Και εν πασει περιπτώσει δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Η συγκεκριμένη πηγή που μιλάει για χαμένα σοναρ κτλ κάπου πάσχει..

Να θυμίσω την ιστορία με τις Milgem που είπε κάποιος παραπάνω; να θυμίσω με την δήθεν διαφήμιση της Ροκετσάν; Να θυμίσω ότι είναι δεύτερη φορά που διαψεύδει ονομαστικα την συγκεκριμένη πηγή κάποιο εκ των επιτελείων;

Ας μην πέφτουμε και εμείς θύματα της εντυπωσιοθηρίας.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 3:58:00 μ.μ. EET  

«Κεραυνοί» Βενιζέλου για τα δημοσιεύματα με τον «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ»

«Παραδημοσιογραφικές αθλιότητες», χαρακτήρισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, τα όσα αναφέρθηκαν χθες σε ρεπορτάζ που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο αναφορικά με την αρτιότητα του υποβρυχίου «Παπανικολής» μιλώντας στην ειδική Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής, παρουσία και του πρώην γενικού διευθυντή Εξοπλισμών και Επενδύσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελου Βασιλάκου.

Ειδικότερα, ο κ. Βενιζέλος ανέφερε ότι οι «αθλιότητες» αυτές εντάσσονται σε ένα σύστημα εκβιασμών, στο οποίο δεν θα υποκύψει η κυβέρνηση, ενώ σημείωσε ότι «εμείς θα λάβουμε όλα τα νόμιμα αναγκαία μέτρα».

Σημειώνοντας ότι οι αναφορές αυτές και τα σχετικά ρεπορτάζ έχουν στόχο να υπονομευθεί το κύρος του υποβρυχίου «Παπανικολής», υποστήριξε ότι το συγκεκριμενο πλοίο, είναι «άρτιο και ολοκληρωμένο», ενώ πρόσθεσε ότι αποτελεί «κόσμημα» για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

Σχολιάζοντας τα όσα ακούστηκαν για τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά το ταξίδι του «Παπανικολής» από τη Νορβηγία στην Ελλάδα, ο κ. Βενιζέλος τα χαρακτήρισε «παιδικές ασθένειες» και παρατήρησε ότι υπάρχουν σχετικές εγγυήσεις.

Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας απηύθυνε πρόσκληση προς όλα τα μέλη της Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων να παραστούν στην τελετή υποδοχής του «Παπανικολής» προκειμένου να ενημερωθούν από τον Κυβερνήτη του σχετικά με τις τεχνικές δυνατότητες του υποβρυχίου, αλλά και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από τη Θάλασσα της Νορβηγίας μέχρι τη χώρα μας.

Έχουμε να επιδείξουμε ένα αξιόμαχο και αξιόπιστο πλοίο, κατέληξε ο κ. Βενιζέλος, προσθέτοντας ότι στη σημερινή τελετή έχει προσκληθεί και αντιπροσωπεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, προκειμένου να ενημερωθεί για το υποβρύχιο.

Μάλιστα, ο κ. Βενιζέλος παρατήρησε ότι εάν υπήρχε οποιαδήποτε αμφιβολία για την αρτιότητα του «Παπανικολής» δεν θα καλούσαμε τους μελλοντικούς μας πελάτες.

www.defencepoint.gr

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 5:10:00 μ.μ. EET  

Εκπλήσσομαι με την αφέλεια σας κύριοι. Λες και ζείτε σε άλλον κόσμο. Πραγματικά πιστεύετε ότι θα έβγαινε το ΠΝ να επιβεβαιώσει τόσο εκτεταμένες ζημίες; Σε καμία περίπτωση.

enkripto 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 5:17:00 μ.μ. EET  

Και εγώ εκπλησομαι με την πρεμουρα ορισμένων να θελουν να βγαλουν το υ/β "διαλυμενο"..

Αδελφέ, αυριο στην επισημη τελετη θα δούμε κατα ποσο "διαλυθηκε" οπως διατεινονται καποιοι

Εδώ θα ειμαστε να τα πουμε.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 5:27:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμο 5.10.00:

Ποιες "εκτεταμένες ζημιές" καλέ μου άνθρωπε; Λίγη πλαστική επικάλυψη και ένα έλασμα στον πυργίσκο; Έχεις μπει ποτέ σου σε καράβι σε φουρτούνα, να δεις τι παίρνει η θάλασσα; Ο Λυμπέρης στο βιβλίο του "Πορεία σε ταραγμένες θάλασσες" περιγράφει πώς, ως κυβερνήτης του Α/Τ Κουντουριώτης στα τέλη της δεκαετίας του '70, έπεσε σε μεγάλη φουρτούνα στον κόλπο του Λέοντος (νότια Γαλλία). Ξηλώθηκε από τη βάση του ο εκτοξευτήρας ASROC, άνοιξε ρήγμα στο μεσόστεγο, το καράβι έμπαζε νερά και πέρασαν δύσκολα μέχρι να μπουν σε λιμάνι. Έτσι είναι η θάλσσα, και για τα πολεμικά και για τα εμπορικά πλοία. Αλλά τότε ευτυχώς δεν defencenet με "τμήμα ειδήσεων" να κάνει την τρίχα τριχιά για λόγους εντυπωσιασμού.

Για να καταλάβεις τι θα πει εντυπωσιοθηρία, δες το εξής: ο τίτλος του "έγκυρου δημοσιεύματος" λέει "έχασε το σόναρ του ο Παπανικολής". Και μέσα στο κείμενο διαβάζεις ότι χάθηκε "ο εξωτερικός αισθητήρας του αντιναρκικού σόναρ", πράγμα εντελώς διαφορετικό (και σαφώς φθηνότερο) γιατί (α) δε μιλάμε για το μεγάλο, κυρίως σόναρ αλλά για το ειδικό σόναρ αποφυγής ναρκών και (β) δε μιλάμνε για την ίδια τη συσκευή αλλά για ένα εξωτερικό εξάρτημά της. Από εκεί νακαταλάβεις αξιοπιστία και στα υπόλοιπα θέματα.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 8:56:00 μ.μ. EET  

http://www.hellenicnavy.gr/newsphotos.asp?hn_new_id=2025

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:00:00 μ.μ. EET  

Κάποιοι θα πουν ότι κάποια πράγματα
θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα και με άλλο κόστος και έχουν δίκιο.
Κάποιοι θα πουν ότι κατά καίρους είδαμε πολλές παλλινωδίες.
Η κατάσταση όμως τώρα έχει ως εξής:
Οι γείτονες και "σύμμαχοι" μας πρέπει από τώρα να σκέφτονται καλύτερα τις κινήσεις τους σε Αιγαίο
και Κύπρο γιατί οι ισοροπίες στον συγκεκριμένο τομέα αλλάζουν όσο αποκτάμε εμπειρία στην αξιοποίση αυτού του ισχυρού όπλου που λέγεται Υ/Β Τ.214.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:02:00 μ.μ. EET  

εετσι.. ας τους τις τρίψει κάποιος στα μούτρα αυτες τις φωτογραφίες

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:15:00 μ.μ. EET  

Δε μπορώ να παραβλέψω ότι η εντύπωση που μου μένει από αυτή την ιστορία είναι πικρή. Δε θέλω να πω κάτι για πολιτικούς (αυτούς που παραγγείλαν, αυτούς που δεν παραλάβαν και αυτούς που παραλάβαν). Ενα συμπέρασμα είναι όμως ότι το πληρώσαμε χρυσό, οι γερμανοί έμαθαν "στου κασίδη το κεφάλι" και οι τουρκοι τα πέρνουν πιο φτηνά. Και δυστυχώς το μικρόβιο της αμφιβολίας για το αν το πρόβλημα που παρουσίασε αρχικά ήταν αναστρέψιμο (γιατί άμα "έχει πάρει σασί"..) κάπου στο μυαλό όλων παραμένει. Το σίγουρο είναι πως τα παιδιά του ναυτικού θα το αξιοποιήσουν καλά. Συγχαρητήρια στο πλήρωμα του Υ/Β και καλη δουλειά.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:19:00 μ.μ. EET  

enkripto με εκπλήσσει δυσάρεστα η αγωνία σου να τα βγάλεις όλα καλώς καμωμένα. Τους μεν τους κατηγορείς ότι έχουν αγωνία να το βγάλουν σκάρτο αλλά εσύ βλέπω εδώ φυσάμε αδιάφορα. Όσο για το επιχείρημα των 8-9 μποφόρ αν αυτά έθεταν σε κίνδυνο το πλοίο κακός συνέχισαν το ταξίδι.

enkripto 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 2:05:00 π.μ. EET  

"enkripto με εκπλήσσει δυσάρεστα η αγωνία σου να τα βγάλεις όλα καλώς καμωμένα. Τους μεν τους κατηγορείς ότι έχουν αγωνία να το βγάλουν σκάρτο αλλά εσύ βλέπω εδώ φυσάμε αδιάφορα. Όσο για το επιχείρημα των 8-9 μποφόρ αν αυτά έθεταν σε κίνδυνο το πλοίο κακός συνέχισαν το ταξίδι."

Αδελφέ δεν έχω καμία αγωνία και σίγουρα δεν προσπαθώ να τα βγάλω όλα "καλώς καμωμένα" (που το είδες αυτο;;)

Αλλά όταν χάνουμε το μέτρο μια ψύχραιμη ματιά νομίζω βοηθάει περισσότερο απο τις κραυγές και τα πυροτεχνήματα.

Αν θές να μας κάνεις κριτική που δεν συμμετέχουμε στην εντυπωσιοθηρία, καλως ας ορίσει.

Ανώνυμος 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 3:12:00 π.μ. EET  

@ 21 Δεκεμβρίου 2010 10:19:00 μ.μ. GMT+02:00

Άμα διαβάζεις πολύ Βερύκοκο και "τμήματα" αυτά παθαίνεις: εθίζεσαι στον εντυπωσιασμό και χάνεις την ουσία!

AegeanHawk 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 10:03:00 π.μ. EET  

Ρε παιδιά "ξεκολλείστε" απο την "ξεφλουδολογία" χωρίς όρια.

Οι εν λόγω κύριοι έχουν δώσει επανειλημένως "εξετάσεις" αξιοπιστίας και έχουν κριθεί ανεπίδεκτοι μαθήσεως.
Μπουρδολογία και κινδυνολογία άνευ ουσίας.

Η Πετρούλα που έλεγε το δελτίο καιρού στο STAR ήταν πιο σοβαρή και αξιόπιστη.

Ανώνυμος 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 12:14:00 μ.μ. EET  

Ορισμένοι είστε Γερμανικότεροι των Γερμανών

Ανώνυμος 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 12:19:00 μ.μ. EET  

Αλήθεια, σε αυτό το πλήρωμα που θαλασσοδερνόταν εδώ και 2 μήνες σε Β. Θάλασσα και Ατλαντικό με πολικές θερμοκρασίες, για να αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες του νέου Υ/Β, σκέφτηκε κανείς να πει ένα μπράβο;
Σκέφτηκε κανείς ότι η τόσο σκληρή δοκιμασία σκάφους και πληρώματος στη θάλασσα, ίσως έγινε ακριβώς για να διαλυθούν οι όποιες αμφιβολίες υπήρχαν ως προς το αξιόπλοο του Παπανικολή;
Τι νομίζετε ότι σκέφτεται ένα στέλεχος που γυρνάει σπίτι του μετά από τέτοιο ζόρι, και αντί ν' ακούσει ένα "μπράβο" ακούει μ...κίες για ξεφλουδίσματα;
Αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς τα στελέχη έχουν σοβαρή δουλειά να κάνουν, έχουν υποχρεώσεις και δεσμεύονται από απόρρητα, κι έτσι δεν μπορούν να πιάσουν το κάθε "τμήμα ειδήσεων" και να του τρίψουν μερικά πράγματα στη μούρη...
Μπράβο στο Εν Κρυπτώ που δε μπήκε στο τριπάκι των εντυπώσεων.

Ανώνυμος 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 2:30:00 μ.μ. EET  

Όταν τσακώνονται τα βουβάλια στο βάλτο ...

Είναι γνωστή η εμπάθεια του defencenet προς τους "γερμανοτσολιάδες" και το αντίστροφο. Άλλωστε τα λεφτά είναι πολλά. Μέσα σε αυτό τον κακό χαμό εκτοξεύεται λάσπη, υπερβολές και ανακρίβειες εκατέρωθεν, ενώ φυσικά χάνεται η ουσία, δηλαδή η Εθνική Ασφάλεια.

Αν παραμερίσουμε το γεγονός ότι το Υ/Β Παπανικολής παρουσίασε σοβαρά προβλήματα πλεύσης, υπερκοστολογήθηκε και παραδόθηκε με πολυετή καθυστέρηση, τότε πράγματι έχουμε ένα δυνητικά εξαιρετικό πλοίο. ΔΥΝΗΤΙΚΑ!

Για να καταστεί πραγματικά εξαιρετικό πλοίο πρέπει να απαντηθούν τα κάτωθι ερωτήματα από το ΓΕΝ και το ΥΕΘΑ:
(α) μέχρι σήμερα το Υ/Β Παπανικολής έχει πραγματοποιήσει βολές τορπιλών & πυραύλων;
(β) το Υ/Β Παπανικολής τι τορπίλες μεταφέρει ως κύριο οπλισμό ;
(γ) το Υ/Β Παπανικολής μεταφέρει υποβρύχια εκτοξευόμενους πυραύλους κατά πλοίων ;
(δ) το Υ/Β Παπανικολής θα πλέει ανατολικά του 25Ε ή θα περιορίζεται στον Αργοσαρωνικό και το Μυρτώο για να μην ενοχλεί τα παραπλέοντα πλοία του Turk Deniz Kuvvetleri ;

enkripto 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 4:35:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμε 12.19

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και προσυπογράφω τα όσα λές για το άξιο πλήρωμα.

@Ανώνυμε 12.14

Αχαρη δουλεια να χρειαζεται να αποδείξεις ότι δεν εισαι ελεφαντας, αλλα δεν πειράζει.


http://www.enkripto.com/2009/09/blog-post_379.html

Ανώνυμος 22 Δεκεμβρίου 2010 στις 9:57:00 μ.μ. EET  

Βενιζέλος: "Δεν θα μας βάλουν να αγοράσουμε ότι θέλουν".

"Το μήνυμα ελήφθη από τους αποδέκτες",υποστήριξε ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος,όταν ρωτήθηκε από τον Ν.Χατζηνικολάου στον Real Fm για τα όσα είπε χθες στη Βουλή περί "παραδημοσιογραφίας".

"Το μήνυμα έχει πάει σε όλους τους αποδέκτες , διότι αλίμονο εάν πιστέψουν ορισμένοι ότι η δημοσιονομική αδυναμία της χώρας συνιστά διπλωματική ή αμυντική αδυναμία ή ότι μπορεί να οδηγηθούμε σε αντιφατικές επιλογές, από τη μια να προσπαθούμε να συμμαζέψουμε το έλλειμμα και το χρέος και από την άλλη να κάνουμε δαπάνες οι οποίες δεν είναι απολύτως αιτιολογημένες με αυστηρά επιχειρησιακά κριτήρια σύγχρονα και τεκμηριωμένα από τα γενικά επιτελεία",είπε ο κ.Βενιζέλος,φωτογραφίζοντας προφανώς πιέσεις από ξένες χώρες για την αγορά οπλικών συστημάτων.Οι χώρες αυτές έχουν τους μηχανισμούς πίεσης και στήριξης των οπλικών συστημάτων τους σε πολλά επίπεδα,όχι μόνο στην Ελλάδα ,αλλά και σε κάθε χώρα υποψήφιο πελάτη.

Αυτή τη περίοδο που η χώρα δίνει μάχη οικονομικής επιβίωσης, μπορεί να ακούγεται παράδοξο,αλλά είναι γεγονός ότι γίνεται μάχη συμφερόντων για να προωθηθούν αγορές οπλικών συστημάτων ή να "χαλάσουν" άλλες,ώστε να προωθηθούν κάποιες άλλες!

Ο υπουργός Άμυνας απάντησε και για το θέμα της πώλησης του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ ,αλλά και των υπόλοιπων υποβρυχίων τύπου 214.

" Ξεκινήσαμε με την πρόθεση να το πουλήσουμε. Βεβαίως, είναι δύσκολο να επιτύχεις την τιμή που αξίζει το υποβρύχιο αυτό όταν εμείς εσωτερικά με τέτοια ανευθυνότητα και επιπολαιότητα επί χρόνια το απαξιώνουμε. Το υποβρύχιο απεδείχθη ότι είναι εξαιρετικό, έκανε έναν πλου τώρα με 8-9 μποφόρ, με μήκος κύματος 6 μέτρα, από τη Νορβηγία πήγε στον Ατλαντικό, από τον Ατλαντικό στην Ευρώπη, πέρασε από το Βισκαϊκό Κόλπο, έφτασε στο Σαρωνικό και όλα του τα συστήματα λειτούργησαν εξαιρετικά..

Το Ναυτικό είχε ενημερώσει την τότε κυβέρνηση από το 2008 ότι τα προβλήματα, τα γενετικά προβλήματα που είχαν εμφανιστεί το 2006, είχαν αντιμετωπισθεί και διορθωθεί από το 2008. Εν πάση περιπτώσει, τώρα έχουμε την αναφορά του κυβερνήτη και του πληρώματος, το οποίο με δάκρυα στα μάτια έφτασε στο ναύσταθμο, διότι χειρίζεται ένα υποβρύχιο το οποίο δεν έχει καμία σχέση με αυτά που έχουμε και με αυτά που υπάρχουν. Είναι το τελειότερο στο είδος του στα συμβατικά υποβρύχια, στον κόσμο αυτή τη στιγμή.

Τώρα το Ναυτικό λέει: Θ’ αφήσουμε τον «Παπανικολή» που είναι το σίγουρο, αυτό που ξέρουμε, αυτό που φτιάχτηκε στο Κίελο; Εάν υπάρχει διάθεση από τρίτες χώρες που ευτυχώς υπάρχει διάθεση, να πάρουν τέτοια υποβρύχια, μπορούμε να δώσουμε από τα υποβρύχια που κατασκευάζονται στο Σκαραμαγκά μέσα από την αλυσίδα παραγωγής. Θα μπορούσαμε ενδεχομένως, και αυτό είναι μια είδηση που σας λέω, αντί εμείς να παραλάβουμε τα 5 πρώτα και η επόμενη χώρα που ενδιαφέρεται να πάρει από το 6ο και μετά, να κάνουμε μια αλλαγή στη σειρά, διότι εμείς στο μεταξύ έχουμε το «Παπανικολής», θα πάρουμε και το επόμενο και ούτω καθ' εξής.
Άρα έχουμε τη δυνατότητα να παραχωρήσουμε τη θέση μας στη σειρά, ν’ αλλάξουμε τη θέση μας στην αλυσίδα παραγωγής έναντι φυσικά κάποιων χρηματοοικονομικών ανταλλαγμάτων".

http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=22&art_id=1922

Ανώνυμος 27 Δεκεμβρίου 2010 στις 7:16:00 μ.μ. EET  

Ένα συμπέρασμα και μία υπόθεση για το Υ/Β Παπανικολής

Ορισμένες ακριτομυθίες στο περιθώριο της τελετής άφιξης του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S120) στις 21 Δεκεμβρίου και η σχετική ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού την προηγουμένη, σε συνάρτηση με την προσεκτική εξέταση της θέσης εγκατάστασης των διαφόρων συστατικών του συνόλου σόναρ, επιτρέπουν την εξαγωγή ενός συμπεράσματος και τη διατύπωση μιας υπόθεσης σχετικά με τις «παραδημοσιογραφικές αθλιότητες» –όπως τις αποκάλεσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας– ή τα «δημοσιογραφικά φληναφήματα», όπως τα αποκάλεσε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Το συμπέρασμα είναι πως καμία διάταξη σόναρ δεν αποκολλήθηκε από το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ούτε θα μπορούσε να αποκολληθεί υπό την επίδραση των καιρικών συνθηκών. Η Κυλινδρική Διάταξη Μορφοτροπέων (CTA), η Κυλινδρική Διάταξη Υδροφώνων (CHA), οι δύο Πλευρικές Διατάξεις Σόναρ (FAS), οι 6 διατάξεις Σόναρ Παθητικής Μέτρησης απόστασης (PRS), η Κυλινδρική Διάταξη Υποκλοπής (CIA) σόναρ και το Σόναρ Αποφυγής Ναρκών (MAS) εδράζονται απευθείας σε δομικά μέλη συμπαγούς χάλυβα υψηλής αντοχής του υποβρυχίου, από τα οποία είναι σχεδόν αδύνατο να αποκολληθούν χωρίς βίαιη πρόσκρουση ή έκρηξη. Οτιδήποτε διαφορετικό άλλωστε θα ήταν αδιανόητο. Οι προαναφερόμενες διατάξεις σόναρ ούτε ενσωματωμένες είναι, ούτε στηρίζονται στην ελεύθερα κατακλυζόμενη (free flooding) υπερκατασκευή ή επικάλυψη (casing) του καταστρώματος ή του πύργου. Απλά ορισμένες από αυτές καλύπτονται από την επικάλυψη, ενώ οι υπόλοιπες (FAS, MAS) καλύπτονται από αυτόνομες κατασκευές.

Μόνη εξαίρεση αποτελούν ορισμένα από τα 16 μεμονωμένα υδρόφωνα του συστήματος Ανάλυσης Αυτοθορύβου (ONA) τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα σε καίρια σημεία της επικάλυψης. Έτσι, η αποκόλληση ενός τμήματος της επικάλυψης του πύργου –την οποία επιβεβαίωσε η ανακοίνωση του ΓΕΝ στις 20 Δεκεμβρίου– θα μπορούσε να προκαλέσει την απώλεια ενός υδροφώνου ΟΝΑ, εφόσον ήταν ενσωματωμένο στο συγκεκριμένο τμήμα. Η απώλεια αυτή όμως δεν θα επιδρούσε στην επιχειρησιακή ικανότητα και ετοιμότητα του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, καθώς θα απέμεναν ακόμη 15 υδρόφωνα ΟΝΑ, καθώς και 16 εσωτερικοί αισθητήρες παρακολούθησης του δομικά μεταφερόμενου θορύβου.

Αυτά προκύπτουν από δημόσια διαθέσιμο υλικό της εταιρείας κατασκευής του Υποθαλάσσιου Συστήματος Ολοκληρωμένων Αισθητήρων (ISUS) 90-15 στο υποβρύχιο, ενώ δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση επιβεβαίωση, πληροφορία ή ισχυρισμό απώλειας ενός υδροφώνου ΟΝΑ. Σημαίνουν απλά πως εάν υπήρξε ή υπάρξει ποτέ αποκόλληση ενός ακουστικού αισθητήρα υπό την επίδραση των καιρικών συνθηκών, τότε αυτή είναι η μοναδική εύλογη πιθανότητα.

«Πολύ κακό για το τίποτα» λοιπόν, από την πλευρά των «παραδημοσιογραφικών αθλιοτήτων» και των «δημοσιογραφικών φληναφημάτων»...

Ως συνήθως...

http://www.hellenicdefence.gr/eidiseis/e2010/101227a.html

AegeanHawk 27 Δεκεμβρίου 2010 στις 11:23:00 μ.μ. EET  

Graekus...μήπως θέλεις να σε πάει και μια βόλτα στο Αιγαίο το Παπανικολής ? Λέμε τώρα και καμμιά βλακεία να περνάει η ώρα...

Οχι ρε φίλε, στις περισσότερες ερωτήσεις σου δεν είναι υποχρεωμένο το ΥΠΕΘΑ να απαντήσει.
Το ΥΠΕΘΑ ανακοινώνει ό,τι νομίζει ότι πρέπει να ανακοινώσει.

Η πολύ "Διαύγεια" βλάπτει σοβαρά την Εθνική Ασφάλεια.

Το Παπανικολής και τα άλλα πλοία του στόλου πάνε εκεί που πρέπει να πηγαίνουν οπλισμένα με αυτά που πρέπει και δεν χρειάζεται να γινόμαστε "βούκινο" για να ικανοποιούνται ορισμένοι kanape admirals ή generals.

Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2011 στις 10:14:00 π.μ. EET  

Στις 10 Ιανουαρίου,σαλπάρει ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Νέες φωτογραφίες.


http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=2129


Τι γινεται ρε παιδια;;;

Ανώνυμος 23 Μαΐου 2011 στις 4:06:00 μ.μ. EEST  

ΩΧ!

http://www.fox2magazine.net/ασία/3226-South-Korean-Navy-german-submarines-U214-with-broken-phenomenon.html


http://www.defence-point.gr/news/?p=11027

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP