Περί της σημασίας της Μονής Στουδίου

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Το μοναδικής αξίας ψηφιδωτό δάπεδο του 13ου
 αιώνα, έρμαιο των καιρικών φαινομένων
Σχόλιο του ΦκμΚ σε προηγούμενη ανάρτηση για την πρόθεση μετατροπής της μονής Στουδίου σε τζαμί, από την κυβέρνηση Ερντογάν:

"Η μονή Στουδίου (ή των Ακοιμήτων, επειδή τελούνταν όλο το εικοσιτετράωρο Ιερές Ακολουθίες)δεν είναι τυχαία μονή. Σε αυτήν συστηματοποιήθηκε και καθιερώθηκε η αντιγραφή των αρχαίων χειρογράφων από μεγαλογράμματη γραφή σε μικρογράμματη στις αρχές του 9ου αιώνα. Παρά τις διαφωνίες διαφόρων ασχέτων στην wiki (http://tinyurl.com/lhorfby), η μεταγραφή αυτή είναι ελληνικότατο επίτευγμα κεφαλαιώδους σημασίας, καθόρισε ουσιαστικά ολόκληρη τη δυτική σκέψη: σε έναν κώδικα πια χωρούσαν πολύ περισσότερα από πριν έργα, πράγμα που ευνόησε ιδιαίτερα τη διάσωση και διάδοση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, ιδίως σε μια εποχή που ο πάπυρος ως υλικό γραφής είχε γίνει δυσεύρετος εξαιτίας των αραβικών κατακτήσεων και η περγαμηνή κόστιζε πολύ. Η εποχή του 9ου -10ου αιώνα είναι η εποχή του πρώτου βυζαντινού ουμανισμού, και η μονή Στουδίου με τη βιβλιοθήκη της στάθηκε στυλοβάτης στην πνευματική αυτή αναγέννηση. Αργότερα την εποχή της ευρωπαϊκής αναγέννησης δεκάδες λόγιοι και πλούσιοι έμποροι συνέλεξαν ό,τι υπήρχε από κώδικες στην τουρκοκρατούμενη Ελλάδα - τους κώδικες που πρωτοξεκίνησε η αντιγραφή τους στη μονή Στουδίου. Η έξοδος της Δύσης από το Μεσαίωνα στηρίχτηκε σε αυτά τα κείμενα, ολόκληρο το οικοδόμημα της ευρωπαϊκής σκέψης οφείλει τεράστια χάρη στους αντιγραφείς της μονής.

Τώρα βέβαια, ποιος θα νοιαστεί γι αυτά; Οι αργυραμοιβοί "εταίροι" της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Οι Χατζηαβάτηδες της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας (πρώην, νυν και επόμενοι); Μήπως ο μέσος Έλληνας που ο πνευματικός του ορίζοντας είναι αρχίζει και τελειώνει στο πορτοφόλι του; Βρίσκει και τα κάνει ο Ερντογάν. Και θα κάνει και άλλα πολλά. Βλέπεις, την έχει τη ρετσινιά του εξωμότη ο Ερντογάν... Τα πάντα θα κάνει να δείξει ότι είναι ο καλύτερος μουσουλμάνος και υποψήφιος ηγέτης του ισλαμικού κόσμου. Αλλά ό,τι και να κάνει, όσες εκκλησιές να μετατρέψει σε τζαμιά, τόσο θα φανερώνει περισσότερο το κόμπλεξ της Τουρκίας απέναντι στο αρχαιοελληνικό και βυζαντινό παρελθόν της, τόσο θα δείχνει την πολιτιστική γύμνια ενός λαού που το μόνο που έχει ως συνεισφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό είναι τρεις γενοκτονίες (με τους Κούρδους μαζί) τον ίδιο αιώνα. Για όλα τα άλλα πρόλαβαν Άραβες και Βυζαντινοί."

14 σχόλια:

Ανώνυμος 27 Νοεμβρίου 2013 στις 9:34:00 π.μ. EET  

Θα προτιμούσα αντί για τον όρο "Βυζαντινοί" να χρησιμοποιούμε τον όρο "Ρωμαίοι" ή καλύτερα ακόμη "Ρωμιοί".

Το "Βυζάντιο" σαν ορολογία καθιερώθηκε από τους Δυτικούς μετά την Άλωση το 1453, για να αντικαταστήσει τον όρο "Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία". Οι αυτοκράτορες της Κωνσταντινούπολης υπέγραφαν ως "αυτοκράτωρ Ρωμαίων και Ελλήνων" (βλέπε τελευταίο λόγο Παλαιολόγου). Από την εποχή του Καρλομάγνου οι Δυτικοί θεωρούσαν τους εαυτούς τους συνεχιστές των Ρωμαίων και προσπαθούσαν να μας αποσυνδέσουν συνεχώς από το παρελθόν μας.

Και μεις το νεοελληνικό κράτος τους ακολουθούμε κατά πόδας στην ορολογία, σαν να αφορά κάποιους άλλους το ζήτημα.

Κατά τα άλλα, πολύ ορθές οι επισημάνσεις...

Αντώνιος ο από ΕΛΔΥΚ

Manolis 27 Νοεμβρίου 2013 στις 11:09:00 π.μ. EET  

Το "Βυζάντιο" oμως σαν λεξη, ειναι υπαρκτη πολυ πριν και αφορα στην αρχαια Ελληνικη αποικια. Η Ανατολικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια, ειχε παρει ηδη πολυ πριν την Αλωση , διαφορετικη πορεια απο τη Δυτικη.

Alexandros 27 Νοεμβρίου 2013 στις 12:37:00 μ.μ. EET  

Μπράβο, πολύ καλο σχόλιο!

Ανώνυμος 27 Νοεμβρίου 2013 στις 12:49:00 μ.μ. EET  

200 χρόνια αργότερα ο 'αυτοκράτωρ' υπέγραφε ως "αυτοκράτωρ οσμανλίδων"

μας κάνει οθωμανούς; όχι.

το ίδιο και το επίσης εμετικό σκλαβοόνομα-σκύψε-πιάσε-το σαπούνι: ρωμαίος-ρωμιός κτλ

η ποικιλία μεταξύ των ξένων ή ελληνικών εθνικών ονομάτων ονομάτων βάση τοπονυμίων,φυλών, θρησκειών, υποτέλειας, ιθαγένειας για ένα έθνος που δεν είχε ποτέ εθνικό όνομα είναι πολλές ανα τους καιρούς και τα συμφέροντα. Ακόμα και το Ελλάδα δόθηκε απο τον otto για να κρατήσει ισορροπίες στις δύο γλώσσες που βρήκε όταν πάτησε στο Ναύπλιο.

Το σωστό λοιπόν είναι να γράψουμε στα @@ μας τους γερμανούς ιστορικούς και την λέξη βυζάντιο καθώς και την όλη ρωμαική παράδοση του Λατίου και να την λέμε Ελληνική Αυτοκρατορία βάση του σημερινού εθνικού μας προσδιορισμού.

Αν θέλουν οι ντόυτσε, ή οπως ονομάζονται οι διάφορες φυλές της κεντρικής ευρώπης, να έχουν παράδοση απο τον ρώμο και τον ρομύλο χάρισμα τους. Επί ρ&ρ είχαμε ήδη 1000 χρόνια ιστορία.

Βγάζοντας έξω και τα πολυεθνικά, ρωμαική ανατολική και βυζαντινή, πετάμε έξω και τους αλλόφυλους που εκτός ορισμένων θέσεων βάση συμφερόντων και τις χαμηλά μισθωμένες θέσεις εργασίας δεν συμμετείχαν στην 1000χρονη πολιτισμική ιστορία της αυτοκρατορίας.
(πριν κράξει ο ΦΚΜΚ, οι αμερικανοί πρόεδροι (γερμανοί, ιρλανδοί, κενυάτης κτλ), οι εργάτες στα μακντόναλντς στα τάκο μπελ και στα χωράφια, δεν αλλοίωσαν τον White Anglo-Saxon Protestant (WASP) χαρακτήρα των ΗΠΑ)
Με την ίδια λογική οι έλληνες "οσμανλίδες" ανεξαρτήτου θρησκείας δεν ακούμπησαν τον ισλαμικό χαρακτήρα παρόλη την διαμονή μας 500+ χρόνια στο χαλιφάτο. Το ίδιο ισχύει και για τους σλάβους που κατέβηκαν μαζικά στην χερσονήσου του αίμου και εκτός τοπωνύμια πολιτιστικά σταμάτησαν βόρεια της θεσσαλονίκης.

Έτσι δεν θα βλέπουμε την πολεμική μας σημαία σε κράτη με εθνική ονομασία "αετοί" (χοχοχοχοχοχοχοχο) ταυτόχρονα με την κατανόηση όλων των βασιλικών οίκων οτι το σήμα στις σφραγίδες τους ήλθε απο γάμο με έλληνα και όχι ουρανοκατέβατο.

μηδενιστής

Υγ "αετοί" χοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχοχ

Alexandros 27 Νοεμβρίου 2013 στις 5:57:00 μ.μ. EET  

Συν τοις άλλοις ο ιστοχώρος infognomon αναφέρει πως σήμερα κατατέθηκε το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, χωρίς να περιλαμβάνονται οι γενοκτονίες των Ποντιων και Αρμενιων, παρα μονων αυτή των Εβραίων, τι να πει κανεις, οι προσκυνημένοι προχωρούν ακάθεκτοι!
Αυτοί θα ασχοληθούν με τη μονη Soudiou? Σε λίγο βλέπω και τη Χάλκη να τη μετατρέπουν σε Μεντρεσέ

Οδυσσέας 27 Νοεμβρίου 2013 στις 6:01:00 μ.μ. EET  

Για το "αντιρατσιστικό" νομοσχέδιο θα υπάρξει ξεχωριστό άρθρο.

Ανώνυμος 28 Νοεμβρίου 2013 στις 10:51:00 π.μ. EET  

Manolis
Ναι η ανατολική ρωμαική αυτοκρατορία είχε εντελώς διαφορετική πορεία από τη δυτική. Η ανατολική εξελληνίστηκε πλήρως με μόνη διαφορά ότι απεκδύθη τον παγανισμό και μπόλιασε με τον ελληνισμό και την ελληνική σκέψη όλη την οικουμένη.
Η Δυτική αυτοκρατορία έπεσε στα χέρια των Φράγκων (France) και των Γερμανών και είχε εντελώς διαφορετική πορεία και πολιτικο-στρατιωτικά και φιλοσοφικά-θρησκευτικά κλπ.

Μηδενιστή
Με βάση τη σημερινή κατάσταση, ναι μπορεί κανείς να μιλήσει για Ελληνική Αυτοκρατορία. Νομίζω όμως ότι δεν είναι σωστό να κρίνει κανείς το παρελθόν με τα σημερινά δεδομένα, αλλα καλό είναι να κρίνει με βάση το τι ίσχυε τότε. Τότε λοιπόν δεν μιλούσαν για "έθνος" (που είναι όρος που γεννήθηκε από τη Γαλλική-Φράγκικη επανάσταση και μετά) αλλά μιλούσαν για Γένος. Και η επανάσταση του'21 έγινε για την ανάσταση του Γένους (βλέπε Μακρυγιάννης). Άλλο αν εκφυλίστηκαν μετά τα πράγματα.

Σόρρυ αν κούρασα κιόλας.
Αντώνιος από ΕΛΔΥΚ

oikologia-gea 28 Νοεμβρίου 2013 στις 10:56:00 π.μ. EET  

Τον χαρακτηρισμό "Βυζαντινός", τον έδωσε ο Γερμανός φιλόλογος και μοναχός Ιερόνυμος Βόλφ (Hyeronymus Wolf) το 1560, δηλαδή 109 χρόνια μετά την άλωση της Βασιλεύουσας Κωνσταντινουπόλεως.

Αυτός χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τους όρους "Βυζάντιο" και "Βυζαντινός" για αναφερθή στην ιστορία της αρχικά Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας η οποία μεταβλήθη αργότερα σε Ανατολική Ελληνική Αυτοκρατορία, ή μόνο Αυτοκρατορία, δανειζόμενος αυτόν τον ορισμό "Βζάντιο" ο οποίος ίσχυε από την αρχαιότητα μέχρι το 330 μ.Χ., όταν τότε ο Κωνσταντίνος ο Μέγας της έδωσε το δικό του όνομα. Ο Βόλφ θεωρούσε τους Έλληνοορθοδόξους "αιρετικούς" και τους μισούσε.

Δηλαδή κατά τους Δυτικούς, οι μεν Καθολικοί και Διαμαρτυρόμενοι ήσαν οι .... συνεπείς Χριστιανοί, οι δε Ορθό-Δοξοί, οι οποίοι ακολουθούσαν το Ορθό πανάρχαιο Δόγμα ήσαν, αν αυτό μπορεί να γίνει ποτέ δυνατόν, .. οι αιρετικοί ..!

Άλλως τε, και οι διαβόητες ελεεινές Σταυροφορίες, έγιναν μόνο και μόνο για υποδουλωθούν οι Ελληνορθόδοξοι και να λεηλατηθή η Ελληνική Αυτοκρατορία!

Τοτε οι Φράγκοι μίσησαν τους Έλληνες τους οποίους αποκαλούσαν "δόλιους Έλληνες", όπως τους άρεσαν τότε να τους υβρίζουν!

Η αποκαλούμενη "Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του σφετεριστή Καρλομάγνου, με πρωτεύουσε το Άαχεν (Aachen ή Αιξ λα Σαπέλ) δεν ήταν καν Αυτοκρατορία με την ουσιαστική έννοια της λέξης, διότι ούτε οργανωμένο κράτος διέθεται ούτε τακτικό στρατό, ούτε Πανεπιστήμιο, τίποτε, nada, rien, nichts, nothing!

Ο Καθηγητής Χαράλαμπος Παπασωτηρίου στο βιβλίο του "Υψηλή Βυζαντινή Στρατηγική", καθώς και ο Λούτβακ, δίδουν μια εικόνα του πολιτισμού και του μαγαλείου της Ελληνικής Αυτοκρατορίας.


Φιλικά

Ευμένης Καρδιανός

Υ.Γ. Εμείς τι κάνουμε σήμερα, μετά τις θύελλες που μας επισώρευσαν οι διάφοροι "ηγετίσκοι" του κώλου!

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 28 Νοεμβρίου 2013 στις 11:28:00 μ.μ. EET  

Να ευχαριστήσω το εν κρυπτώ που με τιμά με την ανάδειξη του σχολίου μου. Ήλπιζα ότι οι γείτονες με τα χρόνια θα αποκτήσουν κάποιο επίχρισμα τουλάχιστον Ευρωπαίου που ανάμεσα στα άλλα υπαγορεύει τον σεβασμό των μνημείων που βρίσκονται στη χώρα τους άσχετα με τις θρησκευτικές τους τοποθετήσεις. Μάταια όμως. Οι δήθεν μετριοπαθείς ισλαμιστές του Ερντογάν παλεύουν να ξαναφέρουν τη χώρα τους σε νοοτροπίες και πρακτικές μογγολικής ορδής. Για να κάνουμε τη σύγκριση σκεφτείτε να διοργάνωνε το ελληνικό κράτος καλλιστεία μέσα σε πρώην τζαμί!! Θα είχε πέσει να μας φάει όλο το ισλάμ. Εδώ στην πόλη μου τόλμησε η μητρόπολη να βάλει σε τζαμί που αναστηλώθηκε πλήρως και λειτουργεί ως κέντρο (σοβαρών)πολιτιστικών εκδηλώσεων μια υφασμάτινη κουρτίνα με τον Απόστολο Παύλο (με αφορμή αφιέρωμα στον ίδιο) και έπεσαν κάμποσοι συμπολίτες μου να φάνε τον μητροπολίτη για προσβολή του ισλάμ, άσχετα αν η πόλη δεν έχει μουσουλμάνους. Σκεφτείτε ακόμη ότι αν έχει σωθεί κάτι από τοιχογραφίες στη μονή Στουδίου θα πρέπει να αφαιρεθεί ή να καλυφθεί για να λειτουργήσει ξανά ο χώρος σαν τζαμί. Μόνο για την Αγία Σοφία η καταστροφή που υπέστησαν ψηφιδωτά και αγιογραφίες με τη λειτουργία ως τζαμί είναι ανυπολόγιστη. Τι να λέμε τώρα, θα με κάνουν στο τέλος να πειστώ ότι ο Χάντιγκτον είχε δίκιο. Ισλάμ και ανθρωπισμός έχουν πάρει διαζύγιο από την εποχή των αράβων χαλίφηδων.

Ο όρος "Βυζάντιο" είναι καταχρηστικός μεν, καθιερωμένος δε. Επίσημα οι βυζαντινές σπουδές ονομάζονται "μεσαιωνικές ελληνικές σπουδές", αν και ο μεσαίωνας στα αυτιά της Δύσης παραπέμπει σε κάτι τελείως διάφορο από το τι εκπροσωπούσε η Ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Διότι αυτοκράτορες Ρωμαίων υπήρξαν όλοι οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες ως τον τελευταίο. Μην ξεχνάμε ότι η πολιτική οργάνωση της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στηρίχτηκε αποκλειστικά (αρχικά τουλάχιστον)σε Ρωμαϊκούς θεσμούς και δίκαιο. Επιπλέον η ανάμνηση των Ρωμαίων ως επικυριάρχων ήταν πολύ πιο ισχυρή στη συλλογική μνήμη των λαών της μεσογειακής λεκάνης (και όχι μόνο) απ'ότι την πιο βραχύβια εκείνη των διαδόχων του Μεγάλου Αλεξάνδρου - που άλλωστε από ένα σημείο και μετά, αντιμετωπίζονταν ως τοπικοί βασιλείς παρά ως κατακτητές. Και τέλος το Δυτικό Ρωμαϊκό κράτος βούλιαξε στα χέρια του Οδόακρου το 476 μΧ και σύντομα στα χέρια του Θευδέριχου των Οστρογότθων.

Σε τελική ανάλυση ωστόσο, πέρα από ονομασίες και πολιτικές ταυτότητες - πολιτικές, όχι εθνικές γιατί η εθνική ταυτότητα του ελληνισμού γεννιέται μετά την πρώτη άλωση (1204) - η Ανατολική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία συνέχισε την πολιτιστική παράδοση των Ρωμαίων, το αμάλγαμα που ονομάζουμε ελληνορωμαϊκό πολιτισμό. Μόνο που, έχοντας μεταφερθεί σε περιοχές όπου η ελληνική γλώσσα κυριαρχούσε από αιώνες ήδη, είτε ως μητρική γλώσσα των πληθυσμών είτε ως lingua franca (όπως η αγγλική σήμερα), ήταν αυτονόητο να υιοθετήσει από ένα σημείο και μετά την ελληνική γλώσσα ως επίσημη - ξεκινά δειλά με τις Νεαρές του Ιουστινιανού στα μέσα του 6ου αιώνα. Λογικό είναι, μερικούς αιώνες μετά, από την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία να μείνει μόνο ο τίτλος και οι (χρησιμότατοι) πολιτικοί συμβολισμοί του.

ΝΚ 29 Νοεμβρίου 2013 στις 6:12:00 π.μ. EET  

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες, ιδιαίτερα με τον μηδενιστή, με μία προσθήκη. ''Εν Χριστώ τω Θεώ πιστός Βασιλεύς και Αυτοκράτωρ Ρωμαίων''.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η εκκλησία έκανε κουμάντο. Για να φέρει την βοήθεια των Λατίνων, το Κράτος επέβαλε στην Εκκλησία την ένωση με τον Πάπα στην Σύνοδο Φλωρεντίας-Φερράρας, το 1438. Βεβαίως ο ''σοφός'' λαός φώναζε στον Πατριάρχη ''ανάξιος'' και στον Βασιλιά ''Φράγκος γέγονες''. Επί χρόνια λειτουργούσαν μόνοι τους στην Αγία Σοφία. Το ''κάλιο τούρκικο φακιόλι'' το είπε επί χρόνια ολόκληρα ο ίδιος ο λαός, μέχρι που έγινε το θέλημά του.

Έτσι αποκοπήκαμε από την Ευρώπη.

Έτσι τερματίστηκε η χιλιόχρονη Ρωμανία, που άφησε πίσω της την έκφραση ''Βυζαντινισμοί'' στις φράγκικες γλώσσες, για να περιγράψουν την εξαιρετική διπλωματία που τους ξεπερνούσε.

Πάντως στην Πρώτη Άλωση, ήδη το 1204, παρατηρούν οι Βυζαντινοί πως οι Φράγκοι τους αποκαλούν Γραικούς...

Κάτι ήξεραν.


Το πρόβλημα με τους Γερμανούς είναι πως αφού κουβαλήθηκε ο Όθωνας, έφεραν μαζί όλη την αρχαιολατρεία τους. Έτσι, κι εμείς μαζί, σβήσαμε χίλια χρόνια ιστορίας, για να συνδεθούμε απευθείας με τον Περικλή, χωρίς ενδιάμεσους. Το αποτέλεσμα του ότι κληρονομήσαμε την περιφρόνηση και άγνοια των Ευρωπαίων για το Βυζάντιο το βλέπουμε.

Αλλά και πάλι οι πολεμιστές ήξεραν καλύτερα.

Κολοκοτρώνης:

''Μιά φορά ὅταν πήραμε τό Ναύπλιο ἦρθε ὁ Χάμιλτον νά μέ ἰδεῖ:
Πρέπει μοῦ εἶπε οἱ Ἕλληνες νά ζητήσετε συμβιβασμό καί ἡ Ἀγγλία θά μεσιτεύση.
Ἐγώ τοῦ ἀποκρίθηκα :
Αὐτό δέν γίνεται ποτέ, Ἐλευθερία ἤ θάνατος! Ἐμεῖς καπετάν Χάμιλτον ποτέ δέν κάναμε συμβιβασμό με τούς Τούρκους. Ἄλλους ἔκοψαν, ἄλλους σκλάβωσαν μέ τό σπαθί καί ἄλλοι καθώς ἐμεῖς ζούσαμε ἐλεύθεροι ἀπό γενιά σέ γενιά. Ὁ βασιλιάς μας σκοτώθηκε, καμιά συνθήκη δέν ἔκαμε.''

Ο βασιλιάς μας σκοτώθηκε...

Ανώνυμος 29 Νοεμβρίου 2013 στις 9:22:00 π.μ. EET  

υψηλού επιπέδου συζήτηση...Μπράβο παιδιά!!

enkripto 1 Δεκεμβρίου 2013 στις 7:06:00 μ.μ. EET  

Aπίστευτο..

http://tixamperiaapothnpolh.blogspot.com/2013/04/blog-post_10.html

Pro από Συμβασιλεύουσα 1 Δεκεμβρίου 2013 στις 8:53:00 μ.μ. EET  


Πραγματικα απίστευτο . Ευχαριστώ ενκρυπτώ .

AXEΡΩΝ 2 Δεκεμβρίου 2013 στις 4:58:00 π.μ. EET  

Καλά μας ξενάγησε στον Παράδεισο ὁ Θοδωρῆς,ἀλλά...πώς προσγειωνόμαστε τώρα πάλι στην Κόλαση...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP