Τα Στενά του Εντυπωσιασμού
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009
Προσφάτως διαβάσαμε σε ελληνικό ιστοχώρο είδηση που αφορούσε την πρόσκρουση σε κυματοθράστη εμπορικού πλοίου στα Δαρδανέλια. To περιστατικό έλαβε χώρα στην περιοχή Εceabat όταν το εμπορικό πλοίο M/V Lady Juliet το οποίο μετέφερε αρκετούς τόνους εκρηκτικών προσέκρουσε σε κυματοθραύστη μετά από λάθος χειρισμό. Μέχρι εδώ όλα καλά. Με έκπληξη όμως διαπιστώσαμε ότι ο συντάκτης δεν περιορίστηκε στην παράθεση των γεγονότων που διαδραματίστηκαν πριν απο μερικές μέρες στα Δαρδανέλια αλλά πήγε ένα βήμα παραπέρα τονίζοντας την απουσία πιλότου επάνω στο πλοίο και την άγνοια των τουρκικών αρχών για το φορτίο του πλοίου.. Συνεπαρμένος από την χαρακτηριστική λογική του φτηνού εντυπωσιασμού έκλεισε την αναφορά του για το "ελλιπές επίπεδο ασφαλείας" προσθέτοντας : "Πως γίνεται σε μία χώρα που φημίζεται για τα αυστηρά μέτρα προστασίας να επιτρέπεται σε ένα πλοίο που διασχίζει μία περιοχή που κατοικούν 12 εκατ. άνθρωποι να μεταφέρει παράνομα τέτοιο «εκρηκτικό» φορτίο." Σε αυτό το σημείο οι φίλοι του "τμήματος" πιάστηκαν αδιάβαστοι. Και σαν να μην έφτανε αυτό αυτό, άθελά τους επιχειρηματολογούν υπέρ των πάγιων Τουρκικών θέσεων περί του καθεστώτος των Στενών. Γιατί το λέμε αυτό;
Η Σύμβαση του Montreux δεν υποχρεώνει κανένα καράβι ή ναυτιλιακή εταιρία να ενημερώσει τις Τουρκικές αρχές ούτε για το φορτίο που μεταφέρει, πολύ περισσότερο δε, να ζητήσει κανενός είδους άδεια προκειμένου να πλεύσει διαμέσου των Στενών. Ακόμα και η επιβίβαση πλοηγού παραμένει προαιρετική.
"Merchant shipping of any flag and with any cargo has freedom of transit in the straits during peacetime and during wartime whenever Turkey is not a belligerent." μας λέει η επίμαχη συνθήκη..
Η Τουρκία προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αλλάξει το καθεστώς των Στενών και να τα μετατρέψει σε "Τουρκικά Στενά", όπως άλλωστε και τα ονομάζει ο μηχανισμός προπαγάνδας της. Ειδικότερα από το 1994 με πρόσχημα τους περιβαλλοντικούς λόγους και την ενδεχόμενη οικολογική καταστροφή που θα υπάρχει εάν και εφόσον έχουμε την προσάραξη κάποιου υποθετικού τάνκερ και την διαρροή πετρελαίου στην θάλασσα και λοιπά "ζητήματα ασφαλείας", η Τουρκία προσπαθεί να επιβάλει παράνομα κανονισμούς οι οποίοι αντίκεινται τόσο στην Σύμβαση του Montreux όσο και στο Δίκαιο της Θάλασσας.
Εξόχως αποκαλυπτικό των τουρκικών προθέσεων να ξεφύγουν των δεσμευτικών κειμένων που έχουν υπογράψει, είναι το άρθρο του Τούρκου διπλωμάτη Yucel Guclu (Τhe legal regulation of passage through the Turkish straits) στο οποίο αναπτύσεται η τουρκική επιχειρηματολογία με την οποία δυστυχώς συμπλέουν και ελληνικές φωνές. "Ερμηνείες" επι "ερμηνειών" επάνω σε ένα σαφέστατο κείμενο, επίκληση "ειδικών περιπτώσεων" στο γνωστό μοτίβο του ανατολίτικου παζαριού που έχει υιοθετήσει η τουρκική διπλωματία.
Καλό θα ήταν λοιπόν να αντιμετωπίζουμε τόσο σημαντικά θέματα με την δέουσα σοβαρότητα και να αποφεύγουμε τοποθετήσεις που υιοθετούν τις πάγιες θέσεις της Τουρκικής εξωτερικής πολιτικής.Όχι τίποτε άλλο,μπορεί κάποιος κακεντρεχής να αρχίσει τις φαιδρότητες περι ύποπτων θέσεων κτλ...
1 σχόλια:
Ντροπή και άισχος.Αυτό ξεπερνά τα όρια της γκάφας.
Δημοσίευση σχολίου