Επιστολή του ICAO στην Τουρκία για τις παραβιάσεις

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

Επιστολή στην Τουρκία για τις παραβιάσεις του Ελληνικού εναέριου χώρου απέστειλε, μετά από έγγραφη αναφορά, ο πρόεδρος του Διεθνούς Οργανισμού Πολίτικης Αεροπορίας.
Στην επιστολή τονίζεται ότι πρέπει να τηρούνται οι κανόνες του ICAO, καθώς τίθενται σε κίνδυνο πολιτικές πτήσεις.

Το θέμα με τις παραβιάσεις δεν το λύνει ο ICAO αλλά η Ελλάδα μέσω του υπουργείου Εξωτερικών ή του ίδιου του Πρωθυπουργού σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, προσθέτοντας ότι «δεν είναι θέμα ICAO η αντιμετώπιση ενός προβλήματος το οποίο γεννάει η Τουρκία με την πολιτική της. Άρα δεν χρειάζεται να το συζητάμε αυτό το θέμα.
Δεν υπάρχει για μας τέτοιο θέμα, δεν υπάρχει καμία διαπραγμάτευση».

euro2day.gr

απο απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη τύπου

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ό,τι αφορά αυτό το τελευταίο που μας είπατε, για την αναμόρφωση του εναέριου χώρου για να λειτουργούν καλύτερα οι αερομεταφορές. Εδώ στη χώρα μας έχουμε κάποιο πρόβλημα με τη γείτονα, με την Τουρκία, συχνά παραβιάζεται ο εναέριος χώρος, πολιτικές πτήσεις μπαίνουν σε κίνδυνο, ιδιαίτερα στα ανατολικά μας σύνορα, ενώ παράλληλα υπάρχει και πρόβλημα πλέον και με τις πτήσεις της FRONTEX, παρενοχλούνται και οι πτήσεις της FRONTEX.
Ο ICAO από την πλευρά του έχει κάνει κάποιες ενέργειες ώστε να σταματήσουν αυτού του είδους οι παρενοχλήσεις και να διασφαλίσει και την ασφάλεια των πτήσεων;

ROBERTO KOBEH GONZALEZ: Η αλήθεια είναι ότι μου υπεβλήθη μια εκτενής λεπτομερής αναφορά πρόσφατα από τον πρέσβη εκπρόσωπο της Ελλάδας στον ICAO, αναφέροντας ακριβώς όλες αυτές τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου και αμέσως απέστειλα σχετική επιστολή στο εν λόγω κράτος, το οποίο προβαίνει στις παραβιάσεις αυτές, υπενθυμίζοντάς του τις υποχρεώσεις του ως συμβαλλόμενου μέρους, συμβαλλόμενου κράτους στον ICAO. Δηλαδή ότι θα πρέπει αυστηρά να τηρούν όλους τους Κανονισμούς του ICAO και επομένως όλες τις συνθήκες ασφαλείας για εξασφάλιση, για την ασφάλεια του εναέριου χώρου.
Αυτό βέβαια έγινε την περασμένη βδομάδα. Από την άλλη να υπενθυμίσω ότι υπάρχουν και όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες περιοχές του κόσμου σχετικά προβλήματα και όλα αυτά μπορούν να επιλυθούν. Ο τρόπος για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια στις εναέριες μεταφορές, οποιεσδήποτε εναέριες μεταφορές, είναι η σωστή και έγκυρη πληροφόρηση, η γνωστοποίηση δηλαδή και πληροφόρηση. Να υπάρχει ένα σύστημα εκ των προτέρων συνεννόησης.
Εξ ου και στοχεύουμε και δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στη σύνταξη αυτού του σχεδίου που λέγαμε του προηγούμενου, του νέου περιφερειακού σχεδίου πτήσεων. Για να υπάρξει ακριβώς αυτή η ευέλικτη χρήση του εναέριου χώρου, να υπάρχει αμοιβαία γνωστοποίηση για να μπορούν τα πράγματα να είναι εύρυθμα.
Αυτό είναι το μόνο το οποίο πραγματικά μπορεί να εξασφαλίσει ένα πολύ καλό επίπεδο ασφάλειας. Από την άλλη βέβαια, στη συγκεκριμένη περιοχή και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν και κάποια πολιτικά προβλήματα. Κάποια από τα πολιτικά προβλήματα όχι μόνο της εδώ περιοχής αλλά και ευρύτερα όπως είπα, εμπίπτουν στη σφαίρα διαπραγματεύσεων και συνομιλιών του ΟΗΕ. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα θέλαμε ούτε και θα μπορούσαμε να παρέμβουμε.
Σε ,ότι αφορά λοιπόν αμιγώς τεχνικά ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια των πτήσεων επιλαμβανόμεθα εμείς και κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο αλλά σε ό,τι αφορά στα πολιτικά ζητήματα δεν είναι της δικής μας αρμοδιότητας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο ελληνικός εναέριος χώρος δεν εμπίπτει σε κανένα πεδίο διαπραγμάτευσης με καμία άλλη χώρα στον ΟΗΕ. Είναι δεδομένος.

ROBERTO KOBEH GONZALEZ: Απλώς να διευκρινίσω εδώ ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές έννοιες. Υπάρχει ο εναέριος χώρος της εθνικής επικράτειας, ο οποίος βέβαια δεν διακυβεύεται και δεν αμφισβητείται και είναι δεδομένος και υπάρχει και ο εναέριος χώρος ο ανώτερος, ο διεθνής αν θέλετε, μάλλον θα έλεγα αντίστοιχα των διεθνών υδάτων, ο οποίος αποφασίζεται από το Συμβούλιο του ICAO.
Σε κάθε επίπεδο πάντως, σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για τον εναέριο χώρο της εθνικής επικράτειας, είτε το διεθνή εναέριο χώρο, υπάρχει σαφής και ρητή υποχρέωση των κρατών να υπάρχει γνωστοποίηση και ενημέρωση σε ό,τι αφορά στις πραγματοποιούμενες πτήσεις και στις δύο περιπτώσεις ούτως ή άλλως.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP