"Εκτός πραγματικότητας" και ο Στρατηγός Φράγκος..
Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012
"Δίνεις εντολή στη ΔΑΣΠ (Διεύθυνση Αμυντικής Σχεδίασης και Προγραμματισμού) και λες στείλε ένα request...εγώ μέχρι και ελικόπτερα τους ζήτησα. Όταν ανέλαβα υπουργός έδωσα εντολή στον Α/ΓΕΑ και τον Α/ΓΕΝ να ζητήσουν αεροπλάνα και πλοία. Μου λένε αυτά που τίθενται εκτός υπηρεσίας και τους είπα όχι θα τους ζητήσετε αυτά που έχουν σε ενεργεία τώρα. Αφού δεν μπορούμε να αγοράσουμε θα μείνουμε στα Α-7; Θα μας πείραζε να πάρουμε π.χ. F-15; Ή σκάφη επιφανείας μεγάλου εκτοπίσματος κατάλληλα για ανοικτές θάλασσες λέω εγώ... Δεν πρέπει να φτάνουμε στην Κύπρο ή την Ανατολική Μεσόγειο;"
Τάδε έφη ο Στρατηγός Φ.Φράγκος στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στον έγκυρο δημοσιογράφο Θ.Γραμματικό για τo περιοδικό ΕΑ&Τ.
Παρακαλούμε να ενημερώσει κάποιος τον Στρατηγό ότι σύμφωνα με ορισμένους "ειδικούς" είναι "εντελώς εκτός πραγματικότητας"...
Πως το είπε στην παρουσίαση του βιβλίου του; "Όταν χρωστάς 400 δις, δεν χάλασε ο κόσμος να τα κάνεις 401 για την άμυνα της χώρας σου"...
Να θυμίσουμε τις παλαιότερες αναρτήσεις του "Εν Κρυπτώ" που είχαν προκαλέσει την ιερή αγανάκτηση μερίδας του ειδικού (και μή) τύπου.
Ticonderoga και ΠΝ : Δημόσιος διάλογος και ανησυχούντες..
Τάδε έφη ο Στρατηγός Φ.Φράγκος στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στον έγκυρο δημοσιογράφο Θ.Γραμματικό για τo περιοδικό ΕΑ&Τ.
Παρακαλούμε να ενημερώσει κάποιος τον Στρατηγό ότι σύμφωνα με ορισμένους "ειδικούς" είναι "εντελώς εκτός πραγματικότητας"...
Πως το είπε στην παρουσίαση του βιβλίου του; "Όταν χρωστάς 400 δις, δεν χάλασε ο κόσμος να τα κάνεις 401 για την άμυνα της χώρας σου"...
Να θυμίσουμε τις παλαιότερες αναρτήσεις του "Εν Κρυπτώ" που είχαν προκαλέσει την ιερή αγανάκτηση μερίδας του ειδικού (και μή) τύπου.
Ticonderoga και ΠΝ : Δημόσιος διάλογος και ανησυχούντες..
38 σχόλια:
Για να κάνουμε και λίγο διαφήμιση στον κ.Γραμματικό, η συνέντευξη είναι εξαιρετική, του αξίζουν συγχαρητήρια.
Κανένα πρόβλημα με τον Στρατηγό.
Ειμαστε και εμείς εκτός πραγματικότητας και σκοπεύουμε να παραμείνουμε.
Mην στεναχωριέστε παιδιά, την εποχή των Ιμίων θα σας χαρακτήριζαν "υπερβολικούς και συναισθηματικούς" (κατα Παγκαλο).
Ε, σήμερα είστε "εκτός πραγματικότητας" (κατά τους "ειδικούς")
Τις αντιδράσεις όλου του ειδικού τύπου,άσχετο αν μετά κάποιοι τα μαζέψανε και κατεβάσανε το σχόλιο ανάρτηση.
Ο Γραμματικός δε ρώτησε τον Παγώτση ε?
Καντε κλικ δεξιά (σχδόν στην ευθεία εδώ---->)στο λινκ Ticonderoga και ΠΝ και θα καταλάβετε πολλά για τα κίνητρα ορισμένων...
@ Ανώνυμος 10 Δεκεμβρίου 2012 5:45:00 μ.μ.
Μάλλον ο Φράγκος και οι Αρχηγοι δε ρώτησαν τον Παγώτση, και μάλλον καλά έκαναν
Πλοιο ανοιχτης θαλασσης καταλληλο για επιχειρησεις στην Ανατολικη Μεσογειο μπορει να ειναι και Φρεγατα τυπου OH Perry, μπορει να ειναι και Αντιτορπιλικο Spruance θα μπορουσε να ειναι και Κ/Δ Ticonderoga. Γριφος τι εννοουσε ο Στρατηγος. Μπορειτε ομως να κανετε εναν κοπο να τον ρωτησετε.
Παλιότερα είχαμε το Γράψα, τώρα έχουμε το Φράγκο για Μεσσία...
@10 Δεκεμβρίου 2012 6:56:00 μ.μ. EET
Επί υπουργείας Φράγκου τα μόνα πλοία ανοικτής θαλάσσης υπο απόσυρση από το USN ήταν τα Tico..
Mετά οι Αμερικανοί άλλαξαν γνώμη και αποφάσισαν να κρατήσουν τα "σαπιοκάραβα" ως το 2030..
http://www.enkripto.com/2012/08/ticonderoga-usn.html
Όπως και να έχει, ο άνθρωπος είναι ξεκάθαρα εναντίον της λογικής "έχω 150 εκ ευρώ, θα στριμώξω εκεί ότι μπορώ". Με τέτοιο προυπολογισμό λειτουργικών εξόδων ΔΕΝ διατηρείς αξιόμαχο πολεμικό ναυτικό.
Στα άρθρα για τα Τικο έχει πληθώρα παραδειγμάτων κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος. Ας κόψουν το λαιμό τους να τα βρούνε.
@10 Δεκεμβρίου 2012 7:09:00 μ.μ. EET
Δεν ξέρω αν περπατάει σε νερό ο Στρατηγός, ξέρω όμως ότι σε ένα μήνα έδειξε έργο που δεν δείξανε άλλοι σε 3 χρόνια..
Ειμαι ο ιδιος που ειχε απαντησει στις 6 56'. Ξεχνατε ολοι οτι ο Φραγκος ηταν Α/ΓΕΣ και οχι Α/ΓΕΕΘΑ, αρα ουδεποτε ειχε στειλει υπομνημα στις αρμοδιες αμερικανικες υπηρεσιες γι θεματα που αφρουν το ΓΕΝ και το ΓΕΑ, ο Φραγκος ειχε αιτηθει τα UH-60, τα ΤΟΜΠ και τα Μ-1Α1. Απλως το blog εχει μια ανοιχτη κοντρα με τον Παγωτση για παλιοτερο θεμα και ψαχνετε αφορμη για νεο γυρο κοντρας. Αν εχω αδικο διορθωστε με.
7:48 Ότι θες διαβάζεις;
Όταν ανέλαβα υπουργός έδωσα εντολή στον Α/ΓΕΑ και τον Α/ΓΕΝ να ζητήσουν αεροπλάνα και πλοία.
Kαι εγώ είμαι ο ίδιος που απάντησε στις 7.31
Ζητάς να σε διορθώσουν - αν μου επιτρέπουν οι υπόλοιποι σχολιαστές ας κάνω μια προσπάθεια.
1)Ξεχνάς ότι ο Φράγκος εκτός από Α/ΓΕΣ ήταν και ΥΕΘΑ.. Στην συνέντευξη του αναφέρεται σε εκείνη την περίοδο. Λέει επι λέξη : "Oταν ανέλαβα υπουργός έδωσα εντολή στον Α/ΓΕΑ και στον Α/ΓΕΝ" κτλ κτλ.
2)Εγώ δεν βλέπω καμία κόντρα απο μέρους του ιστολογίου. Αντιθέτως βλέπω οι εξυπνακισμοί περι "τρελών" και προτάσεων "εκτός πραγματικότητας" δίνουν και πέρνουν στο εν λόγω έντυπο, τελευταίο παράδειγμα αρκετά πρόσφατο. Προφανώς σε ενοχλεί που αυτοί οι εξυπνακισμοί σχολιάζονται καταλλήλως.
Ε, τότε πές το μας να το ξέρουμε και μην το παίζεις ανυποψίαστος σχολιαστής.
Κύριοι με την προμήθεια μεταχειρισμένου αλλά και την αποδοχή δωρεάν αποσυρόμενου υλικού δεν υπάρχει ο φαύλος, αυτοτροφοδοτούμενος κύκλος μαύρου χρήματος, επιρροής και αμοιβαίων συμφερόντων.
Κάποιοι ακόμα γράφουν για το πως χάθηκε, αν και όχι οριστικά κατ' αυτούς, η "ευκαιρία" των BMP-3HEL, άλλοι πάλι λέγανε ότι τα "σαπιοκάραβα" που θα υπηρετούν εν τέλει στο αμερικάνικο ναυτικό και τις επόμενες δεκαετίες, δεν "χωρούσαν" στο Αιγαίο και δεν θα "έστριβαν", ενώ κάποιοι άλλοι "προβληματίζονται" με τα ABRAMS.
Ο ευρύτερος αμυντικός χώρος είναι τόσο αγγελικά πλασμένος όσο όλοι οι χώροι του κράτους που εμπλέκονται μεγάλα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα.
Έτσι είναι, οι μνημονιακοί λυσσάνε για το μπατζετ! Είναι η 11η εντολή :
Εγώ ειμί η Τρόικα ο Θεός σου, ουκ έσονταί σοι θεοί έτεροι πλην εμού.
Καλημέρα Ήλιε καλημέρα, η κουτάλα της Αλλαγής και τα μυαλά στα κάγκελα.
Καλα τα λεει ο Φραγκος, αλλα και που τα λεει δεν ιδρώνει κανενός το αυτάκι του! Η Ευρωπη,η Τουρκια και η εγχώρια τρόικα ζητουν αφοπλισμό της Ελλάδας, το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε…
Υ.Γ. Πλοια ανοιχτης θαλασσης εχει και το US Coast Guard!!
Τα Tico θα μετέθεταν σε -πολύ- μεταγενέστερο χρόνο την απόκτηση νέων φρεγατών για την χρεωκοπημένη Ελλάδα.
Γνωρίζετε τι κύκλο εργασιών θα έχαναν τα γερμανικά ναυπηγεία ; Δισεκατομμύρια ευρώ...
"Είναι πολλά τα λεφτά Άρη" για κάποιους.
Εξ΄ου και η λυσσαλέα (στα όρια του γραφικού) αντίδρασή τους.
Sailor
@ 10 Δεκεμβρίου 2012 9:50:00 μ.μ. EET
Φίλε μου συμφωνώ μαζί σου αλλά προτείνω μια διόρθωση: Το είναι πολλά τα λεφτά Άρη (ατάκα γνωστής ταινίας) να γίνει: "Είναι πολλά τα λεφτά Άκη" νομίζω ότι το αξίζει το παλικάρι.
Όταν πήγαν να αγοράσουν το ΑΒΕΡΩΦ στις αρχές του αιώνα είχαν τα ίδια διλημματα. Ήταν πολύ μεγάλο για το Αιγαίο, ήταν πολύ ακριβό για την φτωχή Ελλάδα κτλ. Ευτυχώς δεν εισακούσθησαν. Την συνέχεια την ξέρετε όλοι σας μέχρι σήμερα. Όσοι έχουν ακόμα αμφιβολίες να πάνε μια βόλτα στο Τροκαντερό και να θαυμάσουν ένα πλοίο-θρύλο στο οποίο χρωστάμε πάρα πολλά.
Εκτός πραγματικότητας είναι αυτοί που νομίζουν πως θα αφήσουμε να φτάσουν τα σύνορα της Πατρίδας μας μέχρι την Λαμία.
Προς Ηλία από Κομοτηνή:
Το σχόλιό σου διαγράφηκε κατά λάθος. Αν μπορείς ξαναστείλτο.
Διαβάζοντας τη συνέντευξη θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως ο Στρατηγός Φράγκος δεν αναφέρεται ονομαστικά στα Ticonderoga ως τα κατάλληλα πλοία προκειμένου να επιτευχθεί η παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού στην Ανατολική Μεσόγειο. Αλλά ακόμα και σε περίπτωση που το έκανε, θα μπορούσε να επισημανθεί το παράδοξο, ένας αξιωματικός προερχόμενος από τον Ελληνικό Στρατό να διατυπώνει απόψεις επί ειδικών ζητημάτων (καταλληλότητα συγκεκριμένης κλάσης πλοίων για συγκεκριμένη αποστολή) που αφορούν στο ΠΝ.
Παρατήρησα πως, μετά τις αναρτήσεις του παρόντος ιστολογίου τον Απρίλιο για την απόκτηση των Ticonderoga, ακολούθησε δημοσίευση του περιοδικού «Ελληνική Άμυνα και Τεχνολογία» στο τεύχος Μαΐου 2012. Σε αυτήν αποδεικνυόταν, με σοβαρά κατά την προσωπική μου άποψη επιχειρήματα, πως ακόμα και η δωρεάν απόκτηση των καταδρομικών θα συνεπαγόταν σημαντικό κόστος (της τάξης ενδεχομένως των εκατοντάδων εκ. €) για τις επισκευές και την απόκτηση των απαραίτητων αποθεμάτων όπλων, ενώ και το ετήσιο κόστος συντήρησης και χρήσης θα ήταν πολλαπλάσιο αυτού κάθε φρεγάτας κλάσης ΜΕΚΟ και Kortenaer του ΠΝ. Νεότερη ανάρτηση στο παρόν ιστολόγιο ως ανταπάντηση του άρθρου αυτού δεν υπήρξε, τουλάχιστον από ότι έχω αντιληφθεί, γεγονός που προφανώς σημαίνει πως εξακολουθεί να ισχύει η ήδη από τότε διατυπωμένη θέση: ναι, είναι αποδεκτό πως θα αφιερωθούν σημαντικά κονδύλια για την απόκτηση των Ticonderoga και πως θα αυξηθεί το κόστος λειτουργίας των μέσων του ΠΝ, αλλά το ποσό μπορεί να εξοικονομηθεί από άλλες πηγές. Θέση που βεβαίως είναι ορθή. Προκύπτει όμως, από τη σύγχρονη πραγματικότητα, το εξής ζήτημα: για ποιο λόγο να αφιερωθούν εφάπαξ τα εξοικονομηθέντα κονδύλια και να ανέλθει σημαντικά το ετήσιο λειτουργικό κόστος του ΠΝ για να αποκτηθεί ικανότητα Α/Α προστασίας περιοχής, τη στιγμή που:
Α) απαιτείται η αφιέρωση κονδυλίων για την αποπληρωμή των υποβρυχίων Type 214, την απόκτηση τορπιλών, την αντικατάσταση συσσωρευτών κλπ.
Β) απαιτείται η αφιέρωση κονδυλίων για την αποπεράτωση του προγράμματος των ΤΠΚ Super Vita.
Γ) απαιτείται η αφιέρωση κονδυλίων για την απόκτηση αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.
Δ) απαιτείται η αφιέρωση κονδυλίων για τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των φρεγατών MEKO.
(συνεχίζεται)
(συνέχεια)
Τα προγράμματα αυτά ενδεχομένως να είναι υψηλότερης προτεραιότητας από την απόκτηση Α/Α προστασίας περιοχής – και μιλάμε για μέρος των προγραμμάτων του ΠΝ, το οποίο αποτελεί έναν μόνο από τους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.
Έχω την αίσθηση πως η ιστορία με τα Ticonderoga παρουσιάζει παραλληλισμούς με την απόκτηση των Leopard 2 HEL: σημαντικά κονδύλια αφιερώθηκαν στη δεύτερη περίπτωση ή επιθυμείται, αποκλειστικά σε διαδικτυακές ανταλλαγές απόψεων, να αφιερωθούν στην πρώτη (το ίδιο το ΠΝ δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, κάτι που, οπωσδήποτε, έχει τη σημασία του) προκειμένου να αποκτηθούν υπέρτερες ικανότητες από τον αντίπαλο σε συγκεκριμένο τομέα (υπερσύγχρονα άρματα μάχης – ικανότητα θαλάσσιας Α/Α προστασίας περιοχής) τη στιγμή που οι υφιστάμενες ικανότητες σε άλλους τομείς έχουν μείνει πολύ πίσω ή κινδυνεύουν με καίρια υποβάθμιση (εξοπλισμός Μ/Χ πεζικού, πυροβολικού, αεροπορίας στρατού, εφοδιασμού/μεταφορών για τον ΕΣ – ικανότητες θαλάσσιας άρνησης με υποβρύχια, εκμετάλλευση της μορφολογίας του Αιγαίου με ΤΠΚ, επιτήρηση με αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, αντιμετώπιση των εχθρικών υποβρυχίων με φρεγάτες για το ΠΝ).
Παρεμπιπτόντως, θα ήταν ενδιαφέρον να ξέρουμε τη γνώμη στελεχών του ΠΝ για την απόκτηση των Ticonderoga και, γιατί όχι, και τη γνώμη στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας για την απόκτηση μεταχειρισμένων F-15. Αυτοί θα μπορούσαν να μας πουν αν οι σχετικές απόψεις έχουν σχέση με την πραγματικότητα.
Εν κατακλείδι, τις δηλώσεις του Στρατηγού Φράγκου τις εντάσσω στο πλαίσιο της πεποίθησής του και της επιθυμίας του να τονιστεί ότι «οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να ενισχυθούν πρωτίστως με δωρεάν ή μικρού κόστους μεταχειρισμένο υλικό» (κάτι που αποτελεί ανάθεμα για μεσάζοντες και λοιπά τρωκτικά) και θεωρώ πως οι αναφορές του σε συγκεκριμένα οπλικά συστήματα έγιναν πιθανώς ενδεικτικά και «εν τη ρύμη του λόγου». Το ποιόν του ανδρός εγγυάται πως, στην περίπτωση που στο μέλλον αναλάβει κάποιο καίριο πόστο, οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με βάση τις εισηγήσεις των ειδικών, κάτι που αναφέρει άλλωστε και στη συνέντευξή του.
Ειλικρινά δεν ξέρω ποιό είναι το κόστος για εισαγωγή του F-15 στην Πολεμική Αεροπορία?
Ισως με την απόσυρση των Α-7 και RF-4E να επαρκούσαν τα χρήματα και το προσωπικό για εισαγωγή δύο μοιρών F-15 στην Πολεμική Αεροπορία. Το ίδιο και για τα καταδρομικά όπως είχε αναλύσει το ενκρυπτώ παλαιότερα.
Ακόμη και όμως η ενίσχυση του υπάρχοντως στόλου των F-16 με μεταχειρισμένα και παράλληλη απόσυρση των A-7 θα ήταν καλοδεχούμενη.
Όμως δυστηχώς προς το παρών τίποτε δεν γίνεται από αυτά και πολύ φοβάμαι ότι ούτε θα γίνει στο κοντινό μέλλον με τον καρπαζάκια τον σαμαρά και τον πιτσαριόζο. Πολύ κρίμα που έφυγε ο στρατηγός Φράγκος από το υπουργείο.
@ Ηλία από Κομοτηνή:
Δεν απαντήσαμε στο σχετικό άρθρο της ΕΑ&Τ Μαϊου 2012, επειδή το άρθρο δεν προσέθετε κάποιο νέο επιχείρημα στα όσα είχαν ήδη διατυπωθεί και απαντηθεί, πλην ενός νέου στοιχείου, που αφορούσε το πρόβλημα ρωγμών που εμφανίζουν τα πλοία αυτά.
Μια σύντομη απάντηση στο άρθρο αυτό (και στο θέμα των ρωγμών) δόθηκε σε μεταγενέστερο κείμενό μας, στα σχόλια:
"Το συγκεκριμένο άρθρο της "Ελληνικής Άμυνας & Τεχνολογίας" προφανώς δε μπαίνει στην ίδια μοίρα με τα copy-paste επιχειρήματα περί "ψυχροπολεμικών σαπιοκάραβων" που διακινούσαν διάφορα συμφέροντα.
Παρ' όλα αυτά, το βασικό του επιχείρημα (υψηλό κόστος χρήσης των πλοίων) είχε ήδη διατυπωθεί με τα σχόλια του hellenicdefence.gr εκείνες τις ημέρες, και είχε αντικρουσθεί αναλυτικά εδώ πέρα.
Ουσιαστικά το μόνο νέο επιχείρημα του άρθρου ήταν το πρόβλημα των ρωγμών του κράματος αλουμινίου - μαγνησίου που έχουν τα πλοία στην υπερκατασκευή τους. Όμως το πρόβλημα αυτό δεν υπάρχει μόνο στα Tico, είναι γνωστό σε πολλές κλάσεις σκαφών του USN που από το 1958 έφεραν αυτό το κράμα (το είχαν και τα δικά μας Α/Τ τύπου FRAM), και είναι διαχειρίσιμο. Αλλιώς δεν θα κρατούσαν τα πλοία σε υπηρεσία ως το 2030. Άρα λοιπόν η ΕΑ&Τ έκανε την τρίχα τριχιά στο θέμα αυτό.
Δεν θα τη βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι με αυτούς που αντέγραφαν το non paper που τους πάσαραν, αλλά δε νομίζω ότι "έθεσε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις". Μάλλον ήθελε να συνηγορήσει υπέρ νέας ναυπήγησης".
Και παρακάτω σχετικά με το ζήτημα των κονδυλίων που θέτεις κι εσύ:
"Το ζήτημα της μείωσης κονδυλίων που θέτεις (κι εσύ όπως και η ΕΑ&Τ) είναι φυσικά υπαρκτό, αλλά κατά τη γνώμη επιλύσιμο και εν πολλοίς ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων. Με άλλα λόγια, η Εθνική Άμυνα είναι το εύκολο θύμα στις περικοπές, ενώ αλλού γίνονται τεράστιες σπατάλες. Εδώ είχα δώσει τρία πρόχειρα παραδείγματα για το πώς θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν από αλλού τα 110 εκ. Ευρώ που περικόπηκαν από τις λειτουργικές δαπάνες του ΠΝ το 2011.
Τέλος πάντων, το ζήτημα των Ticonderoga έληξε ερήμην μας, με την απόφαση της αερικανικής Γερουσίας".
Ως προς το ζήτημα της ιεράρχησης των δαπανών συμφωνώ μαζί σου.
Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πιστεύω,η τοποθέτηση του εν λόγω κυρίου ξανά στη θέση του Υπ.Αμ.,στον επερχόμενο ανασχηματισμό.
Προβοκάτωρ
@ Προβοκάτορα
Αμήν!
@ Προβοκάτορα
EAN ΗΘΕΛΕ o Φραγκος, θα ηταν ΗΔΗ μετα απο τις εκλογες Υπουργος Αμυνας. Σου θυμιζω τις επαφες του με Σαμαρα προ εκλογων. Ο πρωην στρατηγος , προφανως θεωρησε οτι δεν ειναι ακομη η ωρα του και δεδομενων των νεων και επερχομενων αμυντικων περικοπων , μαλλον σωστα εκανε. Θα ειχε δυσαναλογη φθορα σε λιγο χρονικο διαστημα. Επισης εδωσε το μυνημα οτι δεν καιγεται απλα για μια θεση βουλευτη ή/και υπουργου. Το timing εχει και αυτο τη σημασια του στην πολιτικη , ελπιζω να του βγει.
@ Ηλία από Κομοτηνή:
Συμφωνω με το ρεζουμε του σχολιου σου. Καλα τα Tico (και ακομη καλυτερα τα Arleigh Burke - οι O.H. Perry ειναι ανεπαρκεις) , αλλα αν αδυνατουσαμε να τα εξοπλισουμε για τον οποιοδηποτε λογο, είναι επισης "μόλυβδος βαρύς βυθιζόμενος εντός ύδατος" (Κουντουριωτης). Οταν υπηρχε ο διαλογος, ειχα γραψει οτι πρεπει να εχουμε και τη γνωμη των ειδικων , δηλ. αξιωματικων του Ναυτικου. Και οτι οι μεχρι τοτε πραξεις τους, οταν υπηρξε θεμα αποκτησης παρομοιων πλοιων σε καλυτερους καιρους, δεν ηταν θετικες για τη αποκτηση τους.
Οδυσσέα,
Χωρις να εισερχομαι σε τεχνικα /επισκευαστικα ζητηματα που δεν γνωριζω , ολα τα Α/Τ τύπου FRAM Ι/ΙΙ του ΠΝ, ηταν κατασκευης Β'ΠΠ (εως 1945). Ο εκσυγχρονισμος τους σε FRAM Ι ή ΙΙ τη δεκαετια του '60 στο USNavy, ελαχιστες ή καθολου δομικες αλλαγες προεβλεπε, μονο αλλαγες και προσθεσεις οπλων και αισθητηρων. Συνεπως, δεν ειχαν υπερκατασκευες κράματος αλουμινίου - μαγνησίου , αλλα κλασικη λαμαρινα - κολλας και καθαρισες. Αλουμινιο και μαγνησιο στον Β'ΠΠ, πηγαν στις δεκαδες χιλιαδες αεροπορικες κατασκευες. Μονο οι Knox (κατασκευη: 1965–1974) μπορει να ειχαν υπερκατασκευες κραματος αλουμινιου. Παντως το αμερικανικο ναυτικο εχει διαχρονικο προβλημα με τα cracks του αλουμινιου: http://www.dodbuzz.com/2012/04/24/the-navys-hull-crack-problem/
Ισως αν έμενε στο υπουργείο να είχε κάνει πράξη κάποια από αυτά που λέει.
Πάντως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι σε λίγο χρόνο έκανε ότι δεν έκαναν προηγούμενοι υπουργοί για χρόνια.
@ Μanolis
Δεν γνωρίζω τί θέλει και τί δεν θέλει και ούτε με ενδιαφέρει.
Το γεγονός ότι τον αντιπαθούν πολλοί εντός και εκτός στρατεύματος, σημαίνει αρκετά για εμένα.
Επίσης, το έργο του σε λίγες εβδομάδες, ξεπέρασε κατά πολύ το υποτιθέμενο έργο προηγούμενων πανάχρηστων και τρισάθλιων Υπ.Αμ. είτε πολιτικών είτε εκ των Ε.Δ. προερχομένων.
Δεν έχει να χάσει τίποτε, έχει την τόλμη να επιδείξει έργο θεραπευτικό και ευεργετικό για τις Ε.Δ. και την πατρίδα και να μην ανησυχεί καθόλου για την υστεροφημία του διότι θα δικαιωθεί από τις πράξεις του εάν είναι σε σωστή κατεύθυνση.
Αποδεικνύοντας τοιουτοτρόπως στους πολιτικούς κοπροκύωνες τι εστί πολιτική και πολιτικός, ηγεσία με όραμα και στρατηγική και πόσα απίδια χωράει ο σάκος.
Ένας χριστιανός δεν θα βρεθεί;;; Ας είναι και άθεος, άθρησκος, δεν με πειράζει.
Τι θα του κάνουν, θα του κόψουν τη σύνταξη;;
Υ.Γ: Άντε, μπας και πάρουν κανένα άρβυλο και αδιάβροχο της προκοπής οι δικοί μας.
Προβοκάτωρ
@ Manolis:
Για τα Α/Τ Gearing και Sumner μετασκευής FRAM έχεις λάθος: η μετασκευή τους τη δεκαετία του '60περιλάμβανε και αλουμινένια υπερκατασκευή (εκτός από τα οπλικά συστήματα). Σε σχετικό άρθρο μπορείς να διαβάσεις ότι:
"The upper superstructure of steel was removed down to the main deck. The new upper superstructure was of a lightweight aluminum".
Επομένως αυτά τα Α/Τ του Β' ΠΠ στα είκοσί τους χρόνια περίπου απέκτησαν αλουμινένια υπερκατασκευή, και με αυτήν υπηρέτησαν στο ΠΝ από τα τριάντα τους μέχρι τα πενήντα τους, χωρίς σοβαρό πρόβλημα.
Επίσης και τα Α/Τ της κλάσης Charles F. Adams (Κίμων) είχαν υπερκατασκευές από αλουμίνιο, και μάλιστα από το ίδιο κράμα όπως τα Tico.
Γενικά τα κράματα αλουμινίου είναι πολύ διαδεδομένα στα πολεμικά πλοία (ιδίως στα αμερικάνικα) όπως μπορείς να δεις εδώ.
Άρα λοιπόν τα επιχειρήματα περί ρωγμών λόγω του κράματος αλουμινίου των Tico ήταν μια τρίχα που την έκαναν τριχιά.
Σημειωτέον ότι το ένα από τα καταδρομικά που αφορούσε η "πρότασή μας", το CG-63 Cowpens, βρέθηκε στις αρχές του 2012 στο Φαληρικό Όρμο συνοδεύοντας το αεροπλανοφόρο Enterprise προς τον Περσικό, και σε βίντεο που κυκλοφόρησε από τον υπερατλαντικό πλου, φαινόταν σε άριστη κατάσταση.
Αλλά η συζήτηση δεν έχει νόημα πια.
Μία διόρθωση:
Στον Πειραιά είχε έρθει το CG-69 Vicksburg (και όχι το CG-63 Cowpens)
(όχι ότι αλλάζει κάτι στην ουσία της απάντησης, η οποία με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο)
Σωστός, ευχαριστώ για τη διόρθωση.
Τα σχετικά με την επίσκεψη και το βίντεο μπορεί να τα δει όποιος ενδιαφέρεται εδώ:
http://www.enkripto.com/2012/03/enterprise.html
Οδυσσεα,
Μου κανει μεγαλη εντυπωση που δεν το ειχα δει αυτο για τα FRAM I καπου ως τωρα. Οπως πουθενα δεν ειχα δει και να προβληματιζονται οι ναυταιοι για κρακς . Γι'αυτο τα Α/Τ Gearing FRAM I, εμειναν στο ΠΝ μεχρι το 1997 ...
Την επομενη φορα θα το εχω μελετησει καλυτερα.
Την επομενη φορα θα το εχω μελετησει καλυτερα.
Την επομενη φορα θα το εχω μελετησει καλυτερα.
Την επομενη φορα ... (Χ100).-
XAXAXA, μη γράφεις και τιμωρία, errare humanum est.
Δημοσίευση σχολίου