Meltem(ια) στο Αιγαίο

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Koνσόλες του συστήματος ΑΜΑSCOS σε τουρκικό
α/φ ναυτικής συνεργασίας CN-235MP του
προγράμματος Μeltem II
Tουρκικό πρόγραμμα α/φ ναυτικής συνεργασίας Meltem III: προβλήματα και λύσεις

To 2005 η ΤΑΙ  επέλεξε την ιταλική εταιρία Αlenia για την μετατροπή 10 α/φ ATR-72 σε ρόλο ASW για το Τουρκικό Ναυτικό, με κύριο χαρακτηριστικό του προγράμματος την εγκατάσταση του συστήματος AMASCOS (Αirborne Maritime Situation and Control System) της Thales. Το πρώτο αεροσκάφος ATR-72 έφτασε στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ τον Φεβρουάριο του 2008, για τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Το πρόγραμμα έλαβε αναπάντεχη τροπή όταν κατά την διάρκεια των εργασιών παρουσιάστηκαν σημαντικά προβλήματα τεχνικής φύσεως, με αποτέλεσμα καθυστέρηση στις παραδόσεις και σημαντικό επιπρόσθετο κόστος.

Το 2011, υπήρξε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την Finmeccanica, ιδιοκτήτρια της Αlenia και της Telespazio , η οποία " έγραψε" απώλειες ύψους 2,3 δις ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται σε καθυστερήσεις σε πληθώρα προγραμμάτων. Δύο από αυτά μας αφορούν άμεσα : Οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα του τουρκικού δορυφόρου Gokturk (ο οποίος θα εκτοξευθεί σε λίγες μέρες) κόστισαν 50 εκ ευρώ στην εταιρία, ενώ αδιευκρίνιστες παραμένουν οι απώλειες που θα υποστεί λόγω των καθυστερήσεων στο πρόγραμμα Μeltem III. Η πλευρά της Αlenia, επιρίπτει της ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην Τhales, η οποία στις 19 Ιουλίου 2012 ανακοίνωσε πως έχει ήδη παραδώσει 7 από τις 10 συλλογές μετατροπής για τα τουρκικά α/φ.. Η σοβαρότητα των προβλημάτων απεικονίζεται στην παρακάτω επίσημη παραδοχή από την ίδια την Finmeccanica : "Δεδομένων των τεχνικής και βιομηχανικής πολυπλοκότητας στην ανάπτυξη των χαρακτηριστικών μετατροπής του ATR σε διαμόρφωση ASW, o Όμιλος (σ.σ της Finmeccanica) θεωρεί πως είναι προτιμητέα η σταδιακή αποχώρηση από αυτό το κομμάτι της αγοράς, καθώς δεν έχει νοήμα από άποψη κόστους/απόδοσης η ανάληψη νέων παραγγελιών. Ως αποτέλεσμα των διεξαγόμενων συνομιλιών με τον πελάτη και βασιζόμενοι στην ανάλυση του κόστους κύκλου ζωής του προγράμματος, κατέστη υποχρεωτικό να γίνει μια εκτίμηση ρίσκου και να υποστούμε απώλειες στον τομέα R&D, συνολικού ύψους 245 εκ ευρώ".

Παρ'όλα αυτά, οι συνομιλίες μεταξύ της τουρκικής Yποδιεύθυνσης Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) και των Ιταλών κατέληξαν σε συμφωνία τον περασμένο Ιούλιο, με υπογραφή νέου συμβολαίου και επανακαθορισμό του προγράμματος παραδόσεων. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα, τον προσεχή Ιούνιο/Ιούλιο θα παραδοθούν δυο α/φ, με τα υπόλοιπα να ακολουθούν το 2017 και 2018. Στον εξοπλισμό του α/φ πλέον συμπεριλαμβάνεται και Link-16.

Ας αναλογιστούμε για μια στιγμή ποια θα ήταν η κατάληξη, αν στην θέση του συνομιλητή των Ιταλών δεν βρίσκονται οι Τούρκοι του SSM, οι οποίοι τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια το στρατηγικό πλάνο της γειτονικής χώρας, αλλά οι συνήθως γραφικοί Έλληνες αρμόδιοι επί των εξοπλιστικών.. Τα αεροσκάφη "θα έγερναν", θα τους "βάζαμε φτερά", και το πρόβλημα αντί για λύση θα θαβόταν σε κάποιο συρτάρι ανευθυνο-υπεύθυνων κομματικών μανδαρίνων του ΥΠΕΘΑ. Οι οποίοι, μάλιστα, θα είχαν το θράσος να κάνουν και δημόσιες παρεμβάσεις κατόπιν εορτής.

Ειρήσθω εν παρόδω, τα νέα μέσα ναυτικής συνεργασίας του TDK θα επιχειρούν από τις νέες εγκαταστάσεις τις αεροπορικής βάσης Dalaman, όπως πρώτο είχε αποκαλύψει το Εν Κρυπτώ ήδη από τον Φεβρουάριο του 2010 (Αεροπορική βάση Dalaman: Ένας γνωστός-άγνωστος / Dalaman και Τουρκική Ναυτική Αεροπορία) . Η προμήθεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών αποτελεί ένα σκέλος της τουρκικής προσπάθειας αποτελεσματικού ελέγχου και επιτήρησης του Αρχιπελάγους και των θαλασσίων εκτάσεων μεταξύ Ρόδου και Κύπρου. Η εγκατάσταση σύγχρονων αισθητήρων σε κατάλληλα σημεία, καθώς και η δημιουργία υποδομών για αξιοποίηση της παραγόμενης εικόνας επιφανείας/αέρος, αποτελεί  έτερο σκέλος της ανωτέρω επιδίωξης. Το θέμα έχει απασχολήσει και τον Ελληνικό ειδικό τύπο, με συνήθως ελλειπείς αναφορές. Προσεχώς θα δημοσιεύσουμε λεπτομερή ανάλυση με αποκαλυπτικές φωτογραφίες.

Και η Ελληνική αδράνεια..

Γράφαμε τον Μάρτιο του 2011:
Και ενώ όπως όλα δείχνουν η περιοχή της ΝΑ Μεσογείου αναμένεται να πάρει φωτιά, το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να τηρεί μια απόλυτη σιγή ιχθύος σε ότι αφορά την ίδρυση Αεροπορίας Ναυτικού. Η εκτός πραγματικότητας διαχρονικά αρτηριοσκληρωτική συμπεριφορά της ηγεσίας του ΓΕΝ με την συντηρητική απέχθεια σε ο,τιδήποτε ίπταται, έφερε την αμυντική σχεδίαση ως προς την Ναυτική αναγνώριση και προέκταση της προβολής ισχυος της χώρας μας σε χρόνο dt στο σημείο ναδίρ. Η άρνηση της προηγούμενης ηγεσίας του ΠΝ έστω και να εξετάσει προσφορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας (πχ S-3Β Viking) για την προσωρινή κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών (Συμμαχικών και ΕΘΝΙΚΩΝ) μέχρι να επαναπροκηρυχτεί ο ακυρωθείς διαγωνισμός των ΑΦΝΣ, δείχνουν ότι η παρούσα τραγική κατάσταση δεν εχει ουδεμία σχέση με την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά με άλλες χρόνιες παθογένειες και κατεστημένες νοοτροπίες.

Η ασυγχώρητη ελληνική αδράνεια άφησε την ζωτική για τα εθνικά συμφέροντα τεράστια θαλάσσια έκταση της ανατολικής Μεσογείου αλλά και το Λυβικό το Κρητικό, το Ανατολικό Αιγαίο Πέλαγος χωρίς επιτήρηση απο αεροσκάφης Ναυτικής Συνεργασίας/Αναγνώρισης. Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν τα περιστατικά παρουσίας ξένων ερευνητικών σκαφών υπο τις εντολές της Άγκυρας, εντός της Ελληνικής ΑΟΖ. Να θυμίσουμε τις έρευνες του Νορβηγικού πλοίου “Malene Ostervold” νοτίως του Καστελλόριζου το 2008, καθώς και ανάλογο περιστατικό που συνέβη το καλοκαίρι 2009 με ιταλικό σκάφος ερευνών, ενώ εκκρεμούσε εκείνη την στιγμή η παραίτηση ή μη, του προηγούμενου Αρχηγού ΓΕΝ, λόγω επιθυμίας του να κατέβει στον πολιτικό στίβο..

Επιπλέον, η πανθομολογούμενη αδυναμία της Υπηρεσίας Εναερίων Μέσων του Λιμενικού Σώματος να καλύψει επαρκώς το σύνολο της επικράτειας του Αιγαίου σε εναέριες αποστολές το έτος 2009, οδήγησε την χώρα στο να ζητήσει την επέμβαση της ευρωπαικής FRONTEX για την πραγματοποίηση περιπολιών απο αέρος των θαλασσίων συνόρων με την Τουρκία.


Ελληνική Αεροπορία Ναυτικού - Ενθάδε κείται...

Στο ΣΑΜ (Συμβούλιο Άμυνας) της 28ης Μαρτίου 2006 αποφασίσθηκε να ιδρυθεί εξ αρχής Σώμα Αεροπορίας Ναυτικού στο ΠΝ που θα περιλαμβάνει και α/φη σταθερών πτερύγων και θα μεταμορφώνει την ΔΕΝ σε πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος. Ένα χρόνο αργότερα, το 2007, ιδρύεται η Α5 στο ΓΕΝ ως γραφείο που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την συγκρότηση της νέας αυτής Διοίκησης στο ΠΝ. Έκτοτε ο διαγωνισμός για το νέο ΑΦΝΣ κηρύχθηκε άγονος και το μνημόνιο έχει αφήσει το ΠΝ χωρίς τα μέσα και τον κόσμο που θα μπορεί να προβάλει τη ναυτική ισχύ της χώρας μας απο την Γαύδο, το Καστελλόριζο εως και την Πάφο.

Η ίδρυση Μοίρας Αεροπορίας Ναυτικού συνεπάγεται την κατάλυση της υπάρχουσας Διοίκησης Ελικοπτέρων Ναυτικού που διοικητικά υπάγεται στο Αρχηγείο Στόλου και την ίδρυση Σώματος Αεροπορίας Ναυτικού στο αντίστοιχο πλαίσιο ιδρύσεως του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού, αλλά -το κυριότερο- την αναπροσαρμογή της νοοτροπίας που διακατέχει πολλούς αξιωματικούς καριέρας του Ναυτικού περί της Ναυτικής Αεροπορίας.

Η διακλαδικότητα αποτελεί τη λέξη κλειδί για τις σύγχρονες ΕΔ παγκοσμίως. Είναι καιρός και οι ΕΕΔ να βάλουν στην άκρη στερεότυπα και αντιπαλότητες βαθιά ριζωμένες και να καταλάβουν οτι ο ανταγωνισμός μεταξύ των κλάδων αποτελεί έγκλημα κατά της άμυνας της χώρας.

27 σχόλια:

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:16:00 μ.μ. EET  

Και που είσαι ακόμα,κατά το κοινώς λεγόμενο.Πόσα projects τρέχουν..

Αλλά τί ξέρουν οι άλλοι..

Με εκείνη την αμερικάνική βοήθεια τί γίνεται ρε παιδιά,έρχεται;

Προβοκάτωρ

E.A.V. 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:52:00 μ.μ. EET  

Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι η ιταλική εταιρία ουσιαστικά αποσύρεται από τη μετατροπή α/φ ASW μετά τη ζημία και τα προβλήματα εξαιτίας του ATR-72 Meltem.
Το τουρκικό ναυτικό θα επιχειρεί μοναδικά α/φ στον κόσμο επιβαρυνόμενο όλο το κόστος συντήρησης και αξιοποίησης. Αλλά αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό, όσο το άλλο.
Όταν διαλύθηκε η παλιά Ολυμπιακή, δεν είχαν κριθεί "πλεονάζοντα" κάπου 6-7 ATR-42 και είχαν προτείνει πολλοί να τα μετατρέψουμε σε ASW? Πού θα βρισκόμασταν εμείς τώρα?

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 4:43:00 μ.μ. EET  

ειδες φιλε EAV παλι κορο'ι'δα τους πιασαμε τους τουρκαλαδες!!!!

Τακης

E.A.V. 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 6:24:00 μ.μ. EET  

@ Τακης

Όπως λέει και στο άρθρο, στο τσακ για συρτάρωμα!!!
(τί τραβάνε και αυτά τα συρτάρια!)

+++

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 7:18:00 μ.μ. EET  

Ελπίζω να έχει μπει ταφόπλακα στα όνειρα για ναυτική αεροπορία. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τέτοια πράγματα σήμερα δεν πρέπει να τα σκέφτεται κανείς. Η ΔΕΝ πρέπει να μεταφερθεί από το ΠΝ στην ΠΑ όπως και η ΑΣ. Τα πειράματα και οι αντιγραφές από τις ΗΠΑ πρέπει να λάβουν τέλος. Ομοίως οι ειδικές δυνάμεις της ΠΑ και του ΠΝ πρέπει να ενταχθούν στις ειδικές δυνάμεις του ΕΣ. Πολλά πρέπει να συγχωνευθούν. Όλοι για τον ίδιο σκοπό δουλεύουμε, όλοι παιδιά της Ελλάδας είμαστε. ΑΥΤΟ πρέπει να το καταλάβουν όλοι στο ΠΝ στην ΠΑ και στον ΕΣ.

Στο θέμα τώρα, όταν έπρεπε να αγοράσουμε ΑΦΝΣ, εμείς αλλού κοιτάζαμε. Οι Ολλανδοί έβγαλαν ένα σωρό Ρ-3 στο σφυρί, εμάς μας βρώμαγαν. Τώρα να δούμε τι θα γίνει. Αλήθεια τα S-3B ακόμη δεν μας κάνουν;

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:10:00 μ.μ. EET  

@16 Δεκεμβρίου 2012 7:18:00 μ.μ

Δεν έχεις άδικο για τις συγχωνεύσεις των Αεροποριών. Χάνονται όμως Θέσεις ανωτέρων,ανωτάτων, μεταθέσεις βερμούδας κ.λ.π και πολλοί θα σπεύσουν να κραυγάξουν για "διάλυση" και τα γνωστά.

Τα S-3B παλιά δεν είναι;Μας τα προσφέρουν και με τί είδους ηλεκτρονικά;


Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:40:00 μ.μ. EET  

Mας παραχωρούσαν αριθμό s-3 δωρεάν (grant) ως stop-gap μεχρι το νεο ΑΦΝΣ. Oι αστακοφάγοι όμως θέλανε καινουργιο για να βγαίνουν ωραίες φωτογραφίες.

http://www.enkripto.com/2010/07/t.html

Ανώνυμος 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:54:00 μ.μ. EET  

@16 Δεκεμβρίου 2012 8:40:00 μ.μ

Ενδιαφέρουσα η παραπομπή.Άμα δώσει κάτι ο θείος από το Αμέρικα και συμφέρει(P-3C) έχει καλώς.

Αλλά μήπως πρέπει να ασχοληθούμε πολύ σοβαρά με την περίπτωση των UAV γενικά για τις Ε.Δ. και ειδικότερα για την χρήση τους ως μέσο ναυτικής συνεργασίας;;

Μικρότερο κόστος απόκτησης και χρήσης και δεν κινδυνεύει πολύτιμο προσωπικό.

Πρβοκάτωρ

Mithridates 16 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:38:00 μ.μ. EET  

@ SZAE perimenw me poly endiaferon tyxon sxolia sou!

SZAE 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:13:00 π.μ. EET  

Τηλεγραφικά:
Τα εναερια μεσα του ΛΣ πάσχουν απο την νοοτροπία: "το Κοτρωνι ειναι μακρια, το Τατοι διπλα μας". Προσθεστε την έλλειψη χρημάτων για την υποστήριξη τους και την εμπλοκη της ΕΑΒ και θα καταλάβετε τι εννοώ.
Ακομα και τωρα το ΠΝ επιβαρυνεται με το να παρεχει υποδομες στο ΛΣ ενω μεχρι προσφατα ειχε αποσπάσει και προσωπικο. Το ΛΣ δικαιούται κονδυλια απο την ΕΕ για επιτηρηση και το ΠΝ θελει πιο στενη συνεργασία μαζι του καθως ετσι θα κάνει και την δουλεια του. Ας μην επεκταθούμε αλλο.
Ναι το ΠΝ πάσχει απο μη αεροπορική νοοτροπία. Η διαφορα του χειριστή απο την ΣΝΔ και του χειριστή ΕΜ ειναι εμφανής ιδίως στον τρόπο πετάνε με την πλαστιγγα να γερνει προς τους.... Μην μου ζητάτε να επεκταθώ ο χωρος ειναι μικρός.
Το προσωπικο της 353 διασκορπιστηκε στον στόλο και στην ΔΕΝ. Ομοια και τα "ground support equipment". Xάθηκε ετσι και το πλεονεκτημα της αμμεσης ενεργοποιησης της εαν επανεξοπλίζονταν με Ρ-3
Σε αυτο τον τομεα η 353 ειχε εξοπλιστεί καλά. Πολύ καλά.
Τμημα του εργου των Ρ-3 γινεται απο τα c-130 με προσωπικό απο την 353. Λύση ανάγκης καθαρά.
Η Π.Α. εδωσε πολλα σε νοοτροπία στο ΠΝ στην 353. Η ΔΕΝ ίσως να μην μπορεσε να την αποροφήσει αλλά ξεπερασε το στατιστικό "incident" για ατύχημα στηριζομενη κυρίως στο φιλοτιμο και την αγάπη του προσωπικού της για το αντικείμενο.

Προσωπικά είμαι υπερ στην δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας αλλά δεν κινώ τα νήματα.

Τηλεγραφικά εγραψα πιο πάνω; Παρασυρθηκα...

Ανώνυμος 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 2:47:00 μ.μ. EET  

Είμαστε στο στάδιο που μπορούμε να έχουμε με την βία 200 α/φ πολλαπλών χρήσεων και μιλάμε για ειδικευμένα α/φ; μιλάμε για κλαδικά όπλα; μιλάμε για 3-4 δκσεις, γραμμές δμ, βάσεις, κτλ;;;

πάμε καλά;

έχω ξαναπεί μια πρέπει να είναι η δκση πτητικών μέσων με σταθερή ή κινητή πτέρυγα: η ΠΑ.

τέρμα τα καραγκιοζιλίκια του ναυτικού και της αεροπορίας στρατού.
τέρμα οι σπατάλες, ο χαμένος χρόνος που οδήγησαν και θα οδηγήσουν και σε άλλη απαξίωση.

άμεση κατάργηση των 4-5 "ιδιωτικών" αεροποριών και μεταφορά στην ΠΑ.

μετά ΑΝ έχουμε λεφτά για τα apache, aegean hawk, nh90 βλέπουμε και για εξειδικευμένες πλατφόρμες...

(...πλατφόρμες που σε μια 10ετία θα είναι άχρηστες. έρχονται τα uav/ucav.)

μηδενιστής

Ανώνυμος 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:19:00 μ.μ. EET  

@μηδενιστής 17 Δεκεμβρίου 2012 2:47:00 μ.μ. EET

UK stile?!

Ανώνυμος 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:24:00 μ.μ. EET  

@μηδενιστής
οοοπς! ανορθογραφος!
UK style?!

Ανώνυμος 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 4:56:00 μ.μ. EET  

@17 Δεκεμβρίου 2012 3:24:00 μ.μ. EET

UK, Canada και φυσικά Israeli style.

μηδενιστής

ΥΓ να κάτσω μια μέρα να γράψω ιστορίες για ε/π της ΑΣ και ΠΑ στις φωτιές το 8 να γελάμε απο την κατάντια μας...

Ανώνυμος 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:33:00 μ.μ. EET  

Άραγε τα ΠΗΓΑΣΟΣ θα μπορούσαν ενδεχομένως να αναλάβουν μια τέτοια αποστολή με την κατάλληλη διαμόρφωση;

Αραγε σε τι φάση βρίσκεται αυτό το πρόγραμμα που πρέπει να συμπλήρωσε 20ετία από την επινόηση του.

Μήπως πρέπει να ρίξουμε μερικά λεφτά εκεί και να τα δούμε να αυγατίζουν πολύ σύντομα;

Προβοκάτωρ

Tyler Durden 17 Δεκεμβρίου 2012 στις 11:24:00 μ.μ. EET  

Συντάσσομαι με το μηδενιστή. Εννιαίος φορέας αξιοποίησης εναέριων μέσων η ΠΑ. Γιατί αλλιώς γυρνάμε σε εποχές του Α΄ΠΠ. Όχι ότι δεν βγήκαν ήρωες αερπόροι από το ΠΝ και τον ΕΣ αλλά πέρασαν αρκετά χρόνια και τα εναέρια μέσα δεν είναι χόμπι. Είτε είσαι χειριστής είτε δεν είσαι. Το ίδιο και για τους Μηχανικούς. Για να αποδόσει ένα τέτοιο σχήμα δεν χρειάζονται πολλά. Θέμα νοοτροπίας. Η διακλαδικότητα ως αντίληψη είναι ίσως το ελάχιστο..Αρκεί να μην μεταφερθούν οι στρεβλώσεις της ΠΑ και στα "ξένα" τμήματα. Γιατί ως γνωστό οι αναχαίτηση γράφει στις κάμερες και όχι βόλτες με τα P-3.
Ερώτηση: υπάρχει κανένας από τους παλιούς να μας πει πως τα Chinook πηγαν από την ΠΑ στην ΑΣ, τα c-130 παρέμειναν στην ΠΑ και γιατί. Και πως κρίνεται η αδυναμία του πληρώματος SUPER PUMA να προσνηωθεί σε φρεγάτα κατα την επιχείρηση διασωσης για τηνοποία βραβευθηκε η 358ΜΕΔ, λόγω έλλειψης σχετικής εκπαίδευσης?

ΚΛΕΑΝΘΗΣ 18 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:36:00 π.μ. EET  

H Διακλαδικότητα, όχι ως υλικά μέσα αλλά ως τρόπος σκέψης και νοοτροπία είναι ο σπουδαιότερος στόχος, από τον οποίο όμως απέχουμε ακόμα. Αν και όταν αυτός ο στόχος κατακτηθεί, τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν. Θέματα όπως οργάνωση, υπαγωγή, εξοπλισμοί, εκπαίδευση κλπ, αποτελούν απλώς την υλοποίηση της Στρατιωτικής μας Σκέψης, η οποία όμως παραμένει στην ουσία της Κλαδική.
Η αλλαγή στην νοοτροπία των ΕΔ είναι το σημαντικότερο αλλά και το δυσκολότερο στάδιο για τον εκσυγχρονισμό τους. Εμείς εξακολουθούμε να αντιπροσωπεύουμε πρώτα και κύρια τον Κλάδο μας, κάτι που πάντως απασχολεί τις περισσότερες χώρες στον κόσμο. Η Διακλαδικότητα επιβάλλεται γρήγορα αλλά επιδερμικά από ΄΄επάνω΄΄ και κτίζεται αργά αλλά σε βάθος από ΄΄κάτω΄΄.
Έχω την άποψη ότι σε εμάς, η σειρά αντίδρασης στην Διακλαδική νοοτροπία είναι: ΠΝ-ΠΑ-ΣΞ για λόγους που σχετίζονται με την ιστορία των Κλάδων και την προέλευση και εξέλιξη (όχι ανέλιξη) των στελεχών τους.

Ανώνυμος 18 Δεκεμβρίου 2012 στις 9:25:00 π.μ. EET  

@Κλεάνθη

φίλε καλημέρα
αν δεν έχουμε διακλαδικότητα το πολύ μέχρι το 20 θα έχουμε χάσει το πόλεμο απο οικονομική πλευρά.
τσούζει αλλά είναι η πικρή αλήθεια.
μετά το 20 ζήτω η φιλανδία.

@Προβοκάτωρ

φίλε καλημέρα. σχετικά με το πήγασος: αν έχουν δωθεί και 1000Ε να λέμε και ευχαριστώ.
τα S-3B καλά είναι για τη δουλειά τους άριστα. δυστυχώς και τζάμπα να τα πάρουμε δεν υπάρχει σάλιο.

μηδενιστής

Ανώνυμος 18 Δεκεμβρίου 2012 στις 6:51:00 μ.μ. EET  

@Μηδενιστή

Γειά σου φίλε,όντως έμεινα εντυπωσιασμένος από τα S-3B και εν προκειμένω τα ES-3A για ΝΣ.

Τα UAV & UCAV είναι μονόδρομος έαν θέλουμε να έχουμε ικανότητες για να αντιμετωπίσουμε ποσότητες και ποιότητα σε θάλασσα,αέρα και ξηρά ενδεχομένως.

Η απόκτηση τους και η διατήρηση τους σε σχέση με αεοροσκάφη που θα αγοράσουμε ή θα μας παραχωρήσουν, αποτελεί κλάσμα.

Με ελάχιστα χρήματα και με την πρόσληψη κατάλληλου επιστημονικού προσωπικού από το ΓΕΑ για να εργασθούν επάνω στον ΠΗΓΑΣΟ,θεωρώ βέβαιο πως σύντομο οι αντιπρόσωποι θα σκυλιάσουν και θα αρχίσουν προσφορές.

Υπάρχει το υλικό και απλά ίσως χρειαστεί να αγοραστούν μόνον αισθητήρες ή κάμερες ή συστήματα επικοινωνίας και κρυπτογράφησης από έξω,ίσως.

Εντυπωσιακά χρήσιμα για το ΠΖ και γιατί όχι και το ΠΝ είναι τα mini ή midi uav hellicopters ειδικά για αποστολές Recon ή Observ.

Να μην αναφέρω τα usv για θάλασσα που έχουν αποστολές εξουδετέρωσης ναρκών και α/υ επιτήρησης.

Μικρό κόστος με ενυπωσιακά αποτελέσματα και made in Greece.Δεν θέλει κόπο..τρόπο.

Για την Διακλαδικότητα τα έχουμε πει,πονεμένη ιστορία..μόνον μην μας πονέσει μια και καλή.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2012 στις 11:36:00 π.μ. EET  

@Προβοκάτορας
Πως εντυπωσιάστηκες με τα S-3 ?? Aπό βιντεάκια στο youtube ?? Από την στιγμή που ένα α/φος έχει αποσυρθεί από τις Ε.Δ της χώρας που το κατασκευάζει ΔΕΝ συμφέρει να το χρησιμοποιείς εσύ. (οικονομικοί λόγοι)

@Μηδενιστής
Ποια S-3 να πάρουμε ?? Αυτά που είναι παροπλισμένα σε ερήμους και μουσεία ??

Αν ήταν να πάρουμε μεταχειρισμένα ΜΡΑ από τις Η.Π.Α αυτά θα συνέφερε να είναι μόνο P-3C.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:34:00 μ.μ. EET  

@20 Δεκεμβρίου 2012 11:36:00 π.μ. EET

Αν δεν κάνω λάθος δεν είχαν παροπλιστεί τότε.

Το οτι είναι παροπλισμένο κάτι δεν σημαίνει οτι είναι φόλα.
Μπορεί να είναι κάτι καλύτερο απο ότι έχουμε ή δεν έχουμε.
Σαν α/φ το S-3 είναι καταπληκτικός κυνηγός υ/β

Το P-3C είναι φυσικά ιδανικό α/φ - κάνει και γαι σκάφος περιπολίας - αλλά πρέπει να μας τα δίνουν κι όλας και σε καλή τιμή και όχι χρυσά όπως την τελευταία φορά.

Πάντως δεν νομίζω να αποκτήσουμε ποτέ ξανά α/φ ναυτικής συνεργασίας εκτός αν είναι μικρά και του λίμενικού

Το κυνήγι υ/β εφ όσον βασίζεται πια σε ποντιζόμενα σονάρ θα γίνει αποκλειστικότητα των ε/π και ίσως μη επανδρωμένων σκαφών...

μηδενιστής

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:56:00 μ.μ. EET  

@20 Δεκεμβρίου 2012 11:36:00 π.μ

Από το φορτίο όπλων,ηλεκτρονικών,κόστος απόκτησης,λειτουργίας και συντήρησης όταν τα προσέφεραν.

Για λεπτομέρειες πρέπει να μας γράψει κάποιος πιλότος.

Προβοκάτωρ

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:57:00 μ.μ. EET  

Είναι δυνατόν να κάνει περιπολία για λαθρομετανάστες σε νησιά του Αν.Αιγαίου Super Puma ;
Όταν μπορείς να κάνεις την ίδια δουλειά αποτελεσματικότερα και οικονομικότερα με ΕΓΧΩΡΙΑ κατασκευασμένα drones ;
Τι να πρωτοαριθμήσω, το κόστος καυσίμων του επανδρωμένου ελικοπτέρου, τις αμοιβές του προσωπικού, τον κίνδυνο βλάβης και απώλειας κτλ ; ; ;
Έλεος πια, τελείωσε η εποχή των παχιών αγελάδων, τις γκλάβες κάτω να κατεβάσουν πρωτότυπες ιδέες ή στο φινάλε να εφαρμόσουμε τα δόγματα άλλων.

Ανώνυμος 20 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:56:00 μ.μ. EET  

Tα Σούπερ Πούμα δεν κάνουν περιπολίες για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών. Κάνουν έρευνα- διάσωση (ναυαγών, αγνοούμενων)και μεταφορές ασθενών.

Για αστυνόμευση χρειάζονται ε/π όπως τα SA-365 του Λ.Σ .
Με UAV δεν μπορεί να γίνει καταδίωξη και σύλληψη τούρκων κ.α δουλεμπόρων. Πάλι θα χρειαστούν ε/π, α/φη και διάφορα πλωτά σκάφη.

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:47:00 π.μ. EET  

Τα Σούπερ Πούμα κάνουν ΚΑΙ έρευνα για λαθρομετανάστες στο Αιγαίο.
Εκτός κι αν κάνουν διάσωση ναυαγών και μεταφορά ασθενών με τον προβολέα αναμμένο πάνω σε μικρές νησίδες...

Ανώνυμος 21 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:33:00 μ.μ. EET  

Tα Σούπερ Πούμα που είναι σε νησιά (π.χ Λήμνος, Ρόδος) εκτελούν καθήκοντα επιφυλακής έρευνας και διάσωσης. Δεν απογειώνονται για να κάνουν περιπολίες για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών που προσπαθούν να φτάσουν στο έδαφος μας.
Απογείωση τους γίνεται όταν πάρουν σήμα πως υπάρχουν ναυαγοί στην θάλασσα, κινδυνεύει ή βυθίζεται κάποιο σκάφος, χρειάζεται βοήθεια κάποιος σε σκάφος (ναυτικός, επιβάτης πλοίου)
Μιας που δεν σε βλέπω να πείθεσαι με τις απαντήσεις μου στείλε μέηλ στο ΓΕΑ να σου απαντήσουν για το τι κάνουν τα Σούπερ Πούμα....

Ανώνυμος 23 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:06:00 μ.μ. EET  

21 Δεκεμβρίου 2012 12:33:00 μ.μ. EET
Δεν υπάρχει θέμα ευπιστίας ή όχι, επιμένω σ' αυτό που έγραψα, καθώς βλέπω τακτικά ένα Super Puma να κάνει αυτήν ακριβώς την δουλειά: να ψάχνει με τον προβολέα του σε -κατοικημένη- νησίδα του βορειοανατολικού Αιγαίου.
Οι ντόπιοι λένε ότι ψάχνει για λαθρομετανάστες, και δεν έχω λόγο να μην τους πιστέψω, καθώς πριν από έναν περίπου μήνα αποβιβάστηκαν καμμιά 10αριά από δαύτους.
Όπως καταλαβαίνεις, η χρησιμοποίηση επανδρωμένου ελικοπτέρου γι' αυτό τον σκοπό, είναι σπατάλη υλικού (έμψυχου και άψυχου).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP