To Πολεμικό Ναυτικό στην κρίση

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Toυ Ιωάννη Σ. Θεοδωράτου

«ΤΟ Δ’ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΓΕΝΕΣΘΑΙ Ο ΛΕΓΩΝ Ή ΕΙΝΑΙ Ή ΕΣΕΣΘΑΙ ΨΕΥΣΕΤΑΙ» (Αριστοτέλης, «Μετά τα φυσικά» Θ ΙΙΙ, 11)
 (Το να λέει όμως κάποιος ότι αυτό που είναι αδύνατον να γίνει υπάρχει,ή θα υπάρξει, τότε ψεύδεται)

«Πλέουμε εδώ και τρία χρόνια σε ταραγμένα και όπως αποδεικνύεται στην πράξη, αχαρτογράφητα νερά…» επεσήμανε με νόημα στον γράφοντα, εν ενεργεία ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού(ΠΝ), θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να υπογραμμίσει την αβεβαιότητα της κατάστασης, την οποία αντιμετωπίζει σήμερα – αλλά και στο προσεχές μέλλον – ο Κλάδος. Όλοι οι επιτελείς πλέον συνειδητοποιούν ότι η διατήρηση του αξιόμαχου και της μέγιστης επιχειρησιακής δυνατότητας του συνόλου των ναυτικών μονάδων αλλά και των διαφόρων οπλικών συστημάτων και αισθητήρων, επηρεάζεται από τον παράγοντα οικονομία καθοριστικότερα από ποτέ.

Η φράση του Αριστοτέλη επελέγη για να καυτηριασθεί η «επικοινωνιακή απολυτότητα»των δηλώσεων καθησυχασμού των εκάστοτε υπουργών Εθνικής Άμυνας [1], οι οποίοι σπεύδουν να επιβεβαιώσουν λεκτικά το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων (σ.σ. και εν προκειμένω του ΠΝ) κάθε φορά που βυθίζουν το ξίφος των περικοπών βαθύτερα στο σώμα του Στρατεύματος, επαναχαράσσοντας έτσι με το «αίμα» που χύνεται μια νέα κόκκινη γραμμή υποχωρήσεων προς τα κάτω.Η πρόσφατη αντίδραση του Α/ΓΕΝ αντιναύαρχου Κοσμά Χρηστίδη μέσω συνέντευξης στον Τύπο θα έπρεπε να ξαναδιαβαστεί πιο προσεκτικά, καθώς ο αρχηγός δεν απευθύνθηκε μόνο στην κοινή γνώμη, αλλά σε όποιους χαράσσουν (σ.σ. ή έτσι νομίζουν πως πράττουν) την εθνική πολιτική άμυνας και ασφάλειας. Βέβαια η μη ύπαρξη κατάλληλου και αρμοδίου συλλογικού οργάνου (βλ. Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας) ως κεντρικού φορέα αποφάσεων,επιτρέπει απλώς τη διαπίστωση της απαράδεκτης κατάστασης που έχουν οδηγήσει το ΠΝ οι συνεχείς περικοπές των αμυντικών προϋπολογισμών και την γενικόλογη επίρριψη ευθυνών.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον (εν όψει του 2013) προς συζήτηση – αλλά δεν απαντάται με πειστικά επιχειρήματα – δεν αφορά τις «γκρίνιες» αλλά την πραγματικότητα. Τι είδους ΠΝ απαιτείται να έχει η χώρα με πόσες ναυτικές μονάδες (πλοία επιφανείας, υποβρύχια, ΑΦΝΣ) και σε ποιο βαθμό διαθεσιμότητας,προκειμένου να μπορεί να προασπίσει τα εθνικά συμφέροντα και ειδικότερα όλα όσα σχετίζονται με την προοπτική ανακήρυξης ΑΟΖ.

Οι πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί από το ΓΕΝ και αφορούν τη νέα Δομή Δυνάμεων με την οποία έχουν ασχοληθεί λίγοι καλοί συνάδελφοι και ειδικευμένες ιστοσελίδες, δημιουργούν μια σαφή εικόνα που θα έχει το ΠΝ κατά την τρέχουσα δεκαετία (2011-2020). Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να υπολογίζουμε τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στην Τουρκία και αφορούν τις εξαγγελίες, τις αναθέσεις και τις υλοποιήσεις των προγραμμάτων εξοπλισμού και ναυπήγησης της Διοίκησης ναυτικών Δυνάμεων (TDK) και της Διοίκησης Ασφάλειας Ακτών της Τουρκίας. Ωστόσο καλό θα ήταν να προβούμε σε ορισμένες παρατηρήσεις καθώς η ισχύουσα Δομή Δυνάμεων 2005-2020 αντικαθίσταται από τη νέα επικαιροποιημένη Δομή Δυνάμεων 2013-2027 (σ.σ. ελπίζουμε να μην υπάρξει ανάγκη αλλαγής των χρονικών πλαισίων) και βρισκόμαστε εν όψει της έγκρισής της από τα αρμόδια όργανα. Εννοείται ότι η παλαιά Δομή Δυνάμεων 2005-2020 ξεπεράστηκε λόγω των εξελίξεων δίνοντας τη θέση της στη νεώτερη σχεδίαση, υπό το πρίσμα των υφιστάμενων αναγκών και προτεραιοτήτων. Για λόγους συντομίας θα επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένα προς σχολιασμό σημεία:

Α) Μεταξύ 2008 και 2012 ελήφθησαν – όσον αφορά τα υποβρύχια – από τα αρμόδια όργανα (ΑΝΣ, ΣΑΜ) δύο αποφάσεις. Σύμφωνα με αυτές η οροφή αρχικώς αυξανόταν από τις 10 στις 12 και στη συνέχεια μειώθηκε στις οκτώ μονάδες. Αναγνωρίζοντας τα προβλήματα που σχετίζονται με την παράδοση των τριών υποβρυχίων Type 214 και του Type 209/1200 AIP «Ωκεανός» (S118) διαπιστώνεται ότι ο τομέας των υποβρυχίων,από τους πλέον βασικούς για την επιχειρησιακή υποστήριξη αποτρεπτικής/επιθετικής ναυτικής στρατηγικής σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο από πλευράς ΠΝ, μειώνεται σε σημαντικό βαθμό. Υπενθυμίζουμε ότι έχει παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες το πρόγραμμα απόκτησης τορπιλών βαρέως τύπου για τον εξοπλισμό και την αναβάθμιση της μαχητικής ισχύος των νέων υποβρυχίων Type 214.

Αν υπολογίσουμε τον ετήσιο προγραμματισμό ακινησίας που προβλέπει ένα υποβρύχιο να τεθεί σε ΜΑΚ (Μακροχρόνια Ακινησία) και άλλο ένα σε ΠΕΑΚ(Περιορισμένη Ακινησία), ο αριθμός αυτός μειώνεται στις έξι μονάδες με την αυστηρή προϋπόθεση της κάλυψης όλων των άλλων αναγκών των υπολοίπων υποβρυχίων(π.χ. αντικατάσταση συστοιχιών συσσωρευτών). Το TDK διαθέτει 14 υποβρύχια (έξι Type 209/1200, τέσσερα Type 209/1400, τέσσερα Type 209/1400 Mod) και προχωρεί στην εγχώρια ναυπήγηση έξι νέων Type 214. Το βασικότερο πρόβλημα στην υποστήριξη έγκειται στους συσσωρευτές, το κόστος των οποίων κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό.Επειδή ο προμηθευτής είναι ελληνική εταιρεία, θα μπορούσε να προβλεφθεί μια ειδική ρύθμιση-διακανονισμός από τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να διατηρηθεί μια συνεχής ροή στην υποστήριξη, με την εμπλοκή του Υπουργείου Οικονομικών και Ανάπτυξης σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Εθνικής Άμυνας. Τελικός στόχος η διαθεσιμότητα«8 στα 8» έως ότου ξεκινήσει η παράδοση των Type 214. Εκτίμηση είναι ότι ο υποβρύχιος στόλος θα παραμείνει στην οροφή των οκτώ μονάδων μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας,καθώς δεν είναι δυνατή η ένταξη νέων μονάδων.

Β) Ο αριθμός των φρεγατών μειώνεται στις 12 από τις 16, ενώ έχουν ακουστεί και πιο προωθημένες σκέψεις για περεταίρω ελάττωση στις 11 ή ακόμη και τις 10 μονάδες. Συμφωνούμε ότι πρέπει να διαθέτουμε λειτουργικά πλοία και όχι προϊόντα «κανιβαλισμού». Όμως ακόμη και με οροφή 12 τα πραγματικά διαθέσιμα πλοία (μείον ΜΑΚ, ΠΕΑΚ) περιορίζονται στα 10, ένας αριθμός που επαρκεί οριακά,εάν φυσικά διαγράψουμε την Ανατολική Μεσόγειο και τις συμμαχικές μας υποχρεώσεις. Ωστόσο επειδή ακριβώς τα συμφέροντά μας διακυβεύονται και ανατολικά της Ρόδου-Καρπάθου-Κρήτης-Καστελορίζου στο πιο καυτό ενεργειακό πεδίο της υφηλίου θα ήταν λάθος μια απόφαση να περιορίζει – στα χαρτιά – το ΠΝ. Η προοπτική ενίσχυσης του Στόλου με μεταχειρισμένες μονάδες από τις ΗΠΑ δεν έχει διαγραφεί και παρά τις χρονικές καθυστερήσεις λόγω εκλογών και «κατανόησης» της πολιτικής ηγεσίας, το θέμα παραμένει εκκρεμές.

Στην άλλη πλευρά του Αιγαίου το TDK επιχειρεί με 16 φρεγάτες (8 Meko200 TrackI και II, 8O.H. Perry) ενώ υλοποιείται το πρόγραμμα ναυπήγησης οκτώ νέων κορβετών (Milgem) και δρομολογείται η ναυπήγηση τεσσάρων αντιαεροπορικών φρεγατών. Δεν θα πρέπει επίσης να παραβλέψουμε τα προγράμματα αναβάθμισης των φρεγατών O.H. Perry,ούτε και την ολοκλήρωση διαφόρων εθνικών όπλων και αισθητήρων στα πλοία του TDK. Καθώς το Τουρκικό Ναυτικό υλοποιεί πολλά προγράμματα ναυπηγήσεων και σε άλλες κατηγορίες (αρματαγωγά, αποβατικά, LPD, περιπολικά) όπως και η Διοίκηση Ασφάλειας Ακτών(κλάση «Dost»κ.α.) είναι σαφές ότι όλες αυτές οι δράσεις στοχεύουν στην απόκτηση ναυτικής κυριαρχίας και ελέγχου στην ανατολική «άσπρη θάλασσα». Συνεπώς το ΠΝ δεν θα πρέπει να προχωρήσει σε αυτοπαραίτηση από τις επιχειρησιακές δυνατότητες που του προσφέρει μια οροφή των 14 (π.χ.) μονάδων διατηρώντας ανοικτή την προοπτική ενίσχυσής του όποτε αυτό απαιτηθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι η δομή έχει «όριο λήξης»το 2023…

Δεν θα αναφερθούμε στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων ΤΠΚ, αρματαγωγά, ΝΘΗ, πλοία υποστήριξης, η ανανέωση των οποίων προσκρούει ομοίως στα ίδια αντικειμενικά προβλήματα. Στόχος του παρόντος δεν είναι να προβεί σε μια αναλυτική καταγραφή της Δομής Δυνάμεων αλλά να εστιάσει στα μείζονα δεδομένα, με τελική πρόταση την αναθεώρηση της Δομής Δυνάμεων με τέτοια προοπτική ώστε εντός της τρέχουσας τριετίας «να μπορέσει να ενσωματώσει» νέες εντάξεις ναυτικών μονάδων.
Εμείς θα καταθέσουμε μια σειρά προτάσεων οι οποίες βασίζονται επί της αρχαίας ρήσης «πενία τέχνας κατεργάζεται». Ξεκινώντας από την οικονομική υποστήριξη της κινητήριας δύναμης των πάντων που λέγεται προσωπικό, το οποίο έχει υποστεί απαράδεκτες μειώσεις προτείνουμε όπως:

Α) Να επιτραπεί η απόκτηση ναυτικού φυλλαδίου στους αξιωματικούς του ΠΝ προκειμένου να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες στο Εμπορικό Ναυτικό μετά από το πέρας της σταδιοδρομίας τους. Επίσης να δοθεί η δυνατότητα άσκησης επαγγέλματος μετά από την αποστρατεία με παράλληλη διευθέτηση του θέματος της σύνταξης (το συγκεκριμένο μέτρο θα πρέπει να αφορά όλες τις κατηγορίες αξιωματικών αλλά και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας).

Β) Άνοιγμα ειδικού λογαριασμού με την συμπαράσταση και ενεργή υποστήριξη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και ειδικά της πανίσχυρης ομάδας του «Committee» στο Λονδίνο, στον οποίο θα κατατίθενται ένα ποσό, που θα προέρχεται από τα χρήματα που πληρώνονται – με μορφή και διαδικασία που θα καθοριστεί – από τις εταιρείες που ασχολούνται με την ασφάλεια και φύλαξη των εμπορικών πλοίων από πειρατές. Ο ειδικός αυτός λογαριασμός θα αφορά και τα στελέχη του ΛΣ και θα έχει ως προτεραιότητα την κάλυψη των αναγκών των πιο ευπαθών ομάδων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες) της ευρύτερης θαλάσσιας οικογένειας (ΠΝ και ΛΣ) σύμφωνα με το δόγμα της Θαλάσσιας Ισχύος, ότι το Ναυτικό είναι πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ενιαίο(ΠΝ και ΛΣ).
Εκτός αυτών προτείνουμε τη συγκρότηση Συμβουλίου Θαλάσσιας Ισχύος, το οποίο θα πραγματεύεται και θα αποφασίζει σε επίπεδο στρατηγικής για θέματα που άπτονται του ΠΝ, του ΛΣ αλλά και του ελληνόκτητου Εμπορικού Ναυτικού (σ.σ. ο γράφων έχει αναφερθεί σε αυτό και στο παρελθόν και θα συνεχίζει να υποστηρίζει την πρόταση ακόμη και σε βάρος από πλευράς προτεραιότητας του χρόνου σύστασης του Συμβουλίου Εθνικής Άμυνας).

Το ΠΝ πρέπει να κινηθεί δυναμικά και να αποκτήσει πηγές εισοδήματος προκειμένου να ενισχυθεί οικονομικά. Καθώς οι συνθήκες δημιουργούν τις ανάγκες και αυτές με τη σειρά τους τις προτεραιότητες, η ηγεσία του Κλάδου θα μπορούσε να επεξεργαστεί σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία μερικές καινοτόμες προτάσεις όπως:

α) την έκδοση λαχείου με σκοπό τη δημιουργία ενός ταμείου ενίσχυσης ναυπηγήσεων πολεμικών πλοίων (σ.σ. ανάλογη πρόταση έχει δει το φως της δημοσιότητας και κατά το παρελθόν),
β) εφόσον το πρόβλημα των ναυπηγείων(Σκαραμαγκά, Ελευσίνας) δεν βρει λύση στα πλαίσια της αγοράς και ναυαγήσει το όποιο ρεαλιστικό σχέδιο διάσωσης προταθεί, τότε το ΠΝ θα μπορούσε να αναλάβει τον έλεγχο ενός ναυπηγείου, μέσω εταιρείας που θα συσταθεί ειδικά για αυτόν τον σκοπό, προκαθορίζοντας συγκεκριμένους στόχους και ναυπηγικές πολιτικές τόσο στον εμπορικό όσο και στον αμυντικό τομέα,
γ) Το ΠΝ θα μπορούσε επίσης να αποκτήσει και άλλης μορφής ειδικευμένη εμπορική δραστηριότητα όπως την διαμόρφωση τεχνικής υποδομής με σκοπό την διάλυση πλοίων (πολεμικών και εμπορικών) αναδεικνύοντας τις εγκαταστάσεις σε κεντρικό σημείο στην Μεσόγειο.

Η λύση στα οικονομικά προβλήματα βρίσκεται μόνον κοιτώντας εμπρός και λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, εκτιμούμε ότι πρέπει να ξανασυζητηθούν από την αρχή πάρα πολλά, προκαλώντας μια ενδιαφέρουσα πολυεπίπεδη συζήτηση. Κάποιοι θα συμφωνήσουν και κάποιοι άλλοι θα διαφωνήσουν με τις προτάσεις. Το ζήτημα δεν είναι να εγκρίνουμε ή να απορρίψουμε μέρος αυτών αλλά να κινητοποιήσουμε αδρανείς δυνάμεις με απώτερο στόχο την εύρεση εξόδων. Η καινοτομία και η προωθημένη σκέψη ανέκαθεν χαρακτήριζε το ΠΝ. Ίσως έχει έλθει ο χρόνος για τολμηρά βήματα…

perialos.blogspot.gr

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

[1] Υπενθυμίζουμε ότι μεταξύ 2011 και 2012 ο Μικτός Λόχος Απόδοσης Τιμών(ΜΛΑΤ) παρουσίασε όπλα σε πέντε υπουργούς Εθνικής Άμυνας: α) Ε. Βενιζέλος(07/10/2009-17/06/2011), β) Π. Μπεγλίτης (17/06/2011-11/11/2011), γ) Δ.Αβραμόπουλος (11/11/2011-17/05/2012), δ) Φ. Φράγκος (17/05/2012-21/06/2012), ε)Π. Παναγιωτόπουλος (21/06/2012- σήμερα) χωρίς να γνωρίζουμε εάν διατηρήσει τελικώς την θέση του μέχρι το τέλος του έτους, οπότε θα έχουμε συνολικά έξι (!)υπουργούς. Στο ίδιο διάστημα από το ΥΠΕΘΑ – το τρίτο στη σειρά τάξης υπουργείων– παρέλασαν επίσης τέσσερις αναπληρωτές υπουργοί και δύο υφυπουργοί. Εξαιρώντας τον στρατηγό Φ. Φράγκο – τον οποίον ο γράφων σέβεται και τιμά – όλοι οι υπόλοιποι «ενημερώθηκαν» για τις πραγματικές διαστάσεις της κρίσης στον χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων και προχώρησαν σε μειώσεις των αμυντικών δαπανών,«καθησυχάζοντας» την κοινή γνώμη – αλλά και το προσωπικό – με τη γνωστή φρασεολογία-κλισέ περί μη μείωσης του αξιόμαχου…

19 σχόλια:

D-Mitch 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:05:00 π.μ. EET  

Ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί να πρωτοτυπούμε πάντα και να ρισκάρουμε παραγγέλλοντας πρώτοι μια κλάση που δεν έχει δοκιμαστεί ή να ακολουθούμε εκσυγχρονισμό σε παλαιά σκάφη (πρόγραμμα Ποσειδών ΙΙ) που κανείς δεν εφάρμοσε. Το πρόγραμμα απέτυχε παταγωδώς. Όσο για τα 214 γιατί δεν έγινε διαγωνισμός παρά απευθείας ανάθεση; Γιατί ακολουθήθηκε η παράδοση του Γερμανού υποβρύχιου κατασκευαστή;

Όσο για τον στόλο επιφανείας το μέγιστο αριθμό μονάδων (17) τον αγγίξαμε προσωρινά με τα 4 Adams, τις 3 Knox, τις 4 Ύδρα και τις 6 Standard. Από τη στιγμή που παραλάβαμε περισσότερες από τις τελευταίες (+4), οι πρώτοι δύο τύποι αποσύρθηκαν μαζικώς και ο αριθμός έπεσε αμέσως στις 14, ποτέ 16.

12 υποβρύχια το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό; Πώς; Με τι πληρώματα; 10 θα μπορούσε αν γινόταν μείωση σε άλλες διοικήσεις.

Παρατήρηση 1. Το Πολεμικό Ναυτικό έπρεπε να ακολουθήσει την αγορά/αποδοχή μεταχειρισμένων πλοίων και τη σχεδίαση μακροπρόθεσμων προγραμμάτων. Μονάδες επιφανείας που θα μπορούσαν να πλέουν σήμερα σε ελληνικά νερά όπως οι αποσυρθέντες φρεγάτες του Ολλανδικού Ναυτικού (L με πολλά κοινά με τις Standard ή Μ) που συρρικνώθηκε σε μια νύχτα κατέληξαν σε Χιλή, Πορτογαλία και.. Βέλγιο. Γιατί όχι στην Ελλάδα; Όσο για τους σχεδιασμόυς, εξαιτίας του περίφημου 3+2+2 με τις Super Vita χάσαμε 2 παραπάνω ναρκοθηρικά. Άσε που δύσκολα θα δούμε και τις τελευταίες μονάδες..

Παρατήρηση 2. Τον Γλαύκο γιατί τον απενεργοποίησαν; Καλύτερα 2 φρεγάτες στη θέση του παρά ένα υποβρύχιο που κυριολεκτικά είναι «άπιαστο» σε κάθε άσκηση όπως μαρτυρούν όλοι όσοι πήραν μέρος σε αυτές. Και έχεις εξοικονόμηση και σε προσωπικό μεγάλο και σε άλλα κόστη που συνήθως συνοδεύουν μια μεγάλη μονάδα επιφανείας.

Παρατήρηση 3. Τα 16 περιπολικά ανοικτής θαλάσσης του Τουρκικού Ναυτικού με ανθυποβρυχιακές δυνατότητες (χωρίς να υπολογίζω την πληθώρα τον πτητικών μέσων) έχουν μεγάλη σημασία στην ισορροπία δυνάμεων και μετακινούν τη ζυγαριά σε βάρος μας. Δύο τουρκικά περιπολικά τέτοια αντιστοιχούν σε ένα δικό μας υποβρύχιο. Μην πούμε για τα πτητικά τους ανθυποβρυχιακά μέσα που ξεπερνούν τα 60.. Χάθηκε τόσα χρόνια να αναβαθμίζαμε τα περιπολικά μας με τέτοιες δυνατότητες; Υπάρχει η δυνατότητα λέει να φέρουν νάρκες. Ας κατασκευάζαμε λοιπόν άλλα 8 με ανθυποβρυχιακό εκοτξευτή.

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:41:00 π.μ. EET  

πληρωνουμε τα λαθη μας

1)για αρματα μαχης εχουμε δωσει πανω απο 2,2δις!!!απιστευτο!!
θελαμε ομως αρματα νουμερο 1 εστω και χωρις πυρομαχικα(που οι Αμερικανοι μας διναν τσαμπα)

ερωτηση:ζητησαμε m1 απο αμερικη εστω και με λιγα λεφτα και μας αρνηθηκαν?
τοσο αποθεμα εχουν το δινουν περα δοθε εμεις θελαμε ομως να δωσουμε δις στους Γερμανους..αυτους που μας ..σημερα

2)πηραμε που πηραμε τα leo γιατι αφησαμε καποια αρματα και τα πηραν οι Τουρκοι?ενω μας τα δινανε εμας?

3)υποβρυχια
Για τη ναυπήγηση των έξι υποβρυχίων τύπου «Παπανικολής», η τουρκική κυβέρνηση συμφώνησε να καταβάλει στη γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems συνολικά 2 δισ. ευρώ, δηλαδή η Αγκυρα αγοράζει το κάθε σκάφος σε τιμή λίγο μεγαλύτερη από 333 εκατ. ευρώ.

Τα ίδια ακριβώς υποβρύχια έχει αγοράσει και η ελληνική πλευρά. Το 2000 υπέγραψε τη σύμβαση «Αρχιμήδης» για τη ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214, με κόστος 2 δισ. ευρώ (με τις αναπροσαρμογές), δηλαδή περίπου 500 εκατ. ευρώ το κάθε σκάφος. Ή αλλιώς 167 εκατ. ευρώ «καπέλο» για κάθε υποβρύχιο σε σχέση με την τιμή που προσέφεραν οι Γερμανοί στους Τούρκους

4)τα s 300 δεν βαρανε γιατι μαλλον δεν εχουν αλλαχτει τα ανταλλακτικα ουτε προκειται..το καλυτερο οπλο αεραμυνας να βγαζει αραχνες

και τωρα κλαιγομαστε..περιμενουμε τον αγιο βασιλη με τα δωρα(αμερικανους)

ετσι οπως παμε ειδικα σε ναυτικο που ειναι ν.1 για την ασφαλειο των κοιτασματων θα εχουμε θεμα
σε υποβρυχια και στολο ειμαστε πολυ πισω

σε αεροπορια επισης..ηδη τα f 16 των Τουρκων ειναι καλυτερα και ερχεται και f 35

και οι περικοπες δεν θα σταματησουν εδω...
το πετρελαιο και το φυσικο αεριο θα μοιραστει..μισο η Τουρκια μισο η γερμανια και η ευρωπη και εμεις ακομα χρεωμενοι..



Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 2:00:00 π.μ. EET  

Όλο αυτό το σεντόνι για να καταλήξουμε στο πως θα ενισχυθεί το εισόδημα των μονίμων στελεχών το οποίο έχει δεχθεί "απαράδεκτες μειώσεις" ;
Ποιές είναι οι μειώσεις αυτές, και μήπως είναι μικρότερες από αυτές που έχουν δεχθεί οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι ;
Εξ΄όσων γνωρίζω, ΤΩΡΑ, με το τελευταίο πακέτο περικόπτονται τα ειδικά μισθολόγια, μέχρι τώρα είχαν περικοπεί μόνο δώρα-εκτός έδρας-οδοιπορικά.
Β) απ' αυτά που γνωρίζω, απαγορεύεται να ασκείς ελεύθερο επάγγελμα και παράλληλα να λαμβάνεις σύνταξη απ' το Δημόσιο.
Γιατί να αλλάξει αυτό για τους ναυτικούς ;
Μήπως δεν αρκούν τα 1400€ που θα παίρνουν (προ περικοπών έπαιρναν 2000€+) βγαίνοντας 50άρηδες στην σύνταξη ;
Έχει καμμιά επίγνωση ο αρθρογράφος τι συμβαίνει στην κοινωνία, και τον αντίκτυπο των μέτρων που προτείνει ;
Γιατί δεν προτείνει την κατάργηση εντελώς περριτών στρατιωτικών Σχολών (οι οποίες υπάρχουν για να διαιωνίζονται τα προκλητικά προνόμια των αποφοίτων τους) όπως οι ΣΑΣΣ-ΣΑΝ και την κάλυψη των απαιτήσεων από πολιτικά πανεπιστήμια όπως συμβαίνει παντού στον κόσμο ;;;

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:23:00 π.μ. EET  

Μια χώρα σαν την Ελλάδα που στο ναυτικό έχει ιστορία 9500 χρόνια είναι περήφανη που δεν μπορεί να κατασκευάσει ούτε μια πιξυδα οι κατασκευαστές των καλύτερων πλοίων του παρελθοντως οι ανίκανη του παροντως . Με τον μεγαλητερο εμπορικό στόλο στον κόσμο αλλα φτιαγμένο στην αλοδαπη και θέλετε και ναυτικο ; Θε έπρεπε να ντρεπεσται όχι να ζητάτε απο τα αποφαγια των Αμερικανών η άλλων η Ελλάδα θε έπρεπε να είναι χώρα αναφοράς στη ναυτική τεχνολογια και όχι η τελευταία τρύπα του ζουρνα

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 5:22:00 π.μ. EET  

O εκσυγχρονισμός των 3 Υ/Β ,,209/1200,, αποφασίστηκε από τον Σημίτη γιατί του το ζήτησαν επιτακτικά οι γερμανοί. Για το ναυπηγείο που αγόρασαν δεν τους επαρκούσε η παραγγελία των 4 Υ/Β ,,214,, και θέλησαν να προχωρήσουμε στον εκσυγχρονισμό και των υπόλοιπων 4 υποβρυχίων μας. Κανονικά αντί του εκσυγχρονισμού των 3 Υ/Β με τα ίδια λεφτά έπρεπε να γίνει αγορά 2 ακόμη ,,214,,.

Το σκαρί ενός Υ/Β έχει ζωή 40 χρόνια. Το Γλαύκος μπήκε σε υπηρεσία το 1971 και αποσύρθηκε το 2011. Το Υ/Β μπορεί να μείνει λίγα περισσότερα χρόνια σε υπηρεσία αλλά αυτό δεν συμφέρει οικονομικά, και από στρατιωτική άποψη θα έχει περιορισμούς στις επιδόσεις του. (π.χ θα καταδύεται σε μικρότερα βάθη κ.α)

Ακόμη και με τις καλύτερες οικονομικές προοπτικές είναι απίθανο να έχουμε στόλο με 12 Υ/Β, 16 Φ/Γ κ.ο.κ.

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 7:46:00 π.μ. EET  

φιλε 4 Δεκεμβρίου 2012 2:00:00 π.μ. EET μηπως να τις καταργησουμε τελειως τις ΕΔ να τελειωνουμε? ουτως ή αλλως δεν προσφερουν και τιποτα σημαντικο ολα η αστυνομια και το λιμενικο τα κανουν, αντε ας κρατησουμε την ΠΑ τουλαχιστον με λιγοτερα αεροσκαφη ομως,ε δεν θα γινει και κανενας πολεμος στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ ειμαστε...

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:57:00 π.μ. EET  

αδερφέ 4 Δεκεμβρίου 2012 7:46:00 π.μ. EET, επειδή υποννοείς ότι είμαι αστράτευτος, υπηρέτησα κανονικά την θητεία μου στο ΠΝ, και θα πήγαινα και ΜΥΚ (δεν μπόρεσα να δηλώσω για λόγους που δεν είναι του παρόντος).
Δεν λέω να μην έχουν αξιοπρεπείς μισθούς, αλλά ας τελειώνουμε επιτέλους με αυτή την δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία που κυριαρχεί στο Ναυτικό.
Ας πάνε αυτοί που πραγματικά το θέλουν, και όχι όσοι έχουν στο μυαλό τους "καλός μισθός στα 22-διπλοί μισθοί σε παραλαβές κτλ-σύνταξη 2 χιλιάρικα στα 50 μαζί με 100 χιλιάρικα εφάπαξ".
Πέραν του πραγματικού πολέμου, τον οποίον όλοι απευχόμαστε, αυτή την στιγμή βρίσκεταισε εξέλιξη ένας άτυπος οικονομικός πόλεμος, με πολλούς πολίτες να προσπαθούν να επιβιώσουν, απολυμένοι, χρεωμένοι, με κίνδυνο να τους πάρουν τα σπίτια, χωρίς φάρμακα κτλ.
Υπό αυτό το πρίσμα, το να προτείνονται μέτρα για να διατηρηθούν οι μισθοί των στελεχών του Ναυτικού, είναι τουλάχιστον ατυχές.
Μου φαίνεται ότι έχει χαθεί η επαφή με την πραγματικότητα...

Alexandros 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:00:00 μ.μ. EET  

Τι να λέμε ρε παιδιά, δεν επιτρέπεται οι Μογγόλοι από τις στέπες να αναπτύσσουν δικά τους πλοία και εμείς να μην μπορούμε να αναπτύξουμε ένα σκαρί κορβέτας, ένα περιπολικό, μια πυραυλάκατο.......Τώρα όσον αφορά το τι πληρώνουμε σε σχέση με τους άλλους είναι τρομερό θέμα και θα πρέπει να καυτηριαστεί και ο ειδικός τύπος, γιατί δεν είναι μόνον η Τουρκια που προμηθεύτηκε τα υποβρύχια φτηνότερα αλλα και η Πορτογαλία, η οποια τα παρήγγειλε πάνω κάτω την ίδια εποχή!

Οποιος πιστεύει ότι δεν επηρεάζεται το αξιόμαχο, όταν κόβονται όλα τα εξοπλιστικά, και εξοπλιστικά που αφορούν τον οπλισμό δηλαδή, γιατί εμείς έχουμε τελευταίας τεχνολογίας όπλα που δεν πυροβολάνε, να παγκόσμια και διαχρονική καινοτομία, τα χρήματα για συντήρηση μηδενίζονται, το στράτευμα ταλανίζεται από σκάνδαλα και επιπλέον καταβαραθρώνονται οι μισθοί, εθελοτυφλεί η εξυπηρετεί αλλα συμφέροντα!

D-Mitch 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 1:31:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμε της 4 Δεκεμβρίου 2012 5:22:00 π.μ. EET

Τα γνωρίζω αυτά που λες και έχεις δίκιο, περισσότερες ρητορικές είναι οι ερωτήσεις που έθεσα αφού άλλοι παράγοντες λαμβάνονται υπόψη για εξοπλισμούς/αναβαθμίσεις όπως και ανέφερες.

Πιστεύω για τα 1200 θα έπρεπε να είχαμε ακολουθήσει ένα λιγότερης επικινδυνότητας πρόγραμμα παρόμοιο του Ποσειδών Ι.

Το Γλαύκος ναι είναι παλιό, αλλά το έχουμε τόσο ανάγκη, δεν παύει να είναι υπολογίσιμη δύναμη με επιχειρησιακή αξία ανώτερη μιας φρεγάτας. Είχε υποστεί σημαντικότατη αναβάθμιση τη δεκαετία του '90 που δεν δικαιολογούν 10-15 χρόνια παραπάνω υπηρεσίας μόνο. Με βάση το σκεπτικό αυτό τα 1200 είναι λιγότερο ικανά σε σύγκριση με τα 1100 και θα έπρεπε να αποσυρθούν πρώτα αφού δεν έχουν υποστεί καμία αναβάθμιση. Εδώ η Κουντουριώτης μπήκε σε υπηρεσία το 1978, αναβαθμίστηκε και θα υπηρετεί για πολλά χρόνια ακόμη, πόσο μάλλον τώρα που το Ναυτικό θα δεί νέα φρεγάτα το 3000. Τις Κανάρης και Μπουμπουλίνα που ήταν και τα πιο νέα σκάφη τα παροπλίσαμε αντί να ακολουθήσουν και αυτές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ή στη θέση άλλων. Γιατί συμφέρει να συντηρούμε οικονομικά φρεγάτες τύπου Standard με μεγάλες απαιτήσεις επάνδρωσης, κατανάλωσης και συντήρησης αντί για έναν ικανό στόλο 9 υποβρυχίων;

@Ανώνυμε της 4 Δεκεμβρίου 2012 2:00:00 π.μ. EET

Έχεις πολλά δίκαια με το μέρος σου αλλά έχεις και κάποιο άδικο.

Ο σχολιαστής με κάπως προκλητικό τρόπο λέει τα χίλια μύρια για την κατάντια του στόλου και με έντεχνο τρόπο λέει θα προτείνουμε κάποιες λύσεις ξεκινώντας από την οικονομική υποστήριξη της κινητήριας δύναμης των πάντων που λέγεται προσωπικό, το οποίο έχει υποστεί απαράδεκτες μειώσεις.

Μειώσεις όλοι έχουν υποστεί και όλοι θα υποστούν, τελεία και παύλα. Από την άλλη δεν μπορείς να τους βάζεις όλους στο ίδιο καλάθι, δεν είναι όλοι εκεί για τη γρήγορη σύνταξη όπως και δεν είναι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι διεφθαρμένοι, τεμπέληδες και πάει λέγοντας. Και πολλές θέσεις στις ένοπλες δυνάμεις έχουν φυσικά τρομακτική διαφορά από εκείνη ενός υπαλλήλου στο δημόσιο. Όσο για την νοοτροπία στο Ναυτικό ο καθένας στη ζωή αυτή κάνει "τα κουμάντα του" με βάση τους μισθούς που ελάμβανε και την καριέρα που εκείνος επέλεξε. Όταν ξυπνά την επόμενη μέρα και βλέπει να του μειώνονται τα πάντα αυτονόητο είναι να παραπονιέται. Αυτό ισχύει στον κάθε εργαζόμενο ανεξαρτήτως μισθού. Και σε κάθε περίπτωση ο καθένας έχει το δικαίωμα να παραπονεθεί για τις μειώσεις που υφίσταται αφού σχεδίασε τη ζωή του με συγκεκριμένα κριτήρια ή χάνει τη σύνταξη που εκείνος πλήρωνε.

Ο Αλέξανδρος έχει απόλυτο δίκιο. Είναι τρομερό το τι ξοδεύουμε, τι αποσπασματικές αγορές κάνουμε, τι παραγγελίες προβληματικών συστημάτων ή με ελλείψεις πραγματοποιούμε για να "ισορροπήσουμε" το γείτονα, το καταφέρνουμε για μια 5ετία και μετά πάλι τρέχουμε. Σκάνδαλα, μίζες, αναξιοκρατία, μηδέν εγχώριες επενδύσεις και αναθέσεις και σπατάλη χρημάτων που δίνουν τροφή για τον τύπο και τους πολέμιους της αποτρεπτικής ικανότητας της χώρας. Και όταν θυμόμαστε να κατασκευάσουμε κάτι εδώ, αυτό παίρνει μια δεκαετία λόγω απεργιών εις βάρος πάντα των ενόπλων δυνάμεων που περιμένουν να παραλάβουν ότι παρήγγειλαν. Τώρα δυστυχώς (και με τις παρούσες συνθήκες) η Τουρκία κυριολεκτικά δεν πιάνεται..

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 2:46:00 μ.μ. EET  

Αγαπητοί φίλοι,
οι απόστρατοι ΠΝ μπορουν να αποκτήσουν ναυτικό φυλλάδιο και να αναγνωριστεί το πιστοποιητικό τους με βάση απόφαση του Συμβ. Επικρατείας που έχει κερδίσει απόστρατος. Πληροφορίες για τις προυποθέσεις ΥΕΝ ΔΕΚΝ-Δ

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 3:59:00 μ.μ. EET  

''επειδή υποννοείς ότι είμαι αστράτευτος, υπηρέτησα κανονικά την θητεία μου στο ΠΝ''

Πρόλαβες να κάνεις καράβι ή την έβγαλες σε γραφείο στην παραμεθώριο Σαλαμίνα?Οι ναύτες που έκαναν καράβι είδαν απο πρώτο χέρι την γλύκα του να ζείς μήνες σε αντιτορπιλικό ή έβγαλαν τα αντερα τους απο το κούνημα μια ΤΠΚ σε 7-8άρι καιρό.Υπάρχει μια διαφορά.Θητεία στο ναυτικό η μία θητεία στο ναυτικό και η άλλη.Αλλά άλλη εντύπωση αποκόμισαν για τους ''δημόσιους υπάλληλους'' όσοι τους είδαν να ιδρώνουν στους ατμολέβητες και άλλη όσοι είδαν μόνο υπηρεσίες ξηράς και πολέμησαν με το φωτοτυπικό,το στυλό και το μπλάνκο.Η προσωπική εμεπιρία και άποψη του καθενός δεν καθιστά και δόγμα ούτε γενίκευση.Οσο για τα 2000 που έπαιρναν και τα 1400 που παίρνουν μάλλον στον ύπνο σου τα είδες εκτός αν μιλάς για στελέχη με 20 χρόνια προυπηρεσία.Οπως και να έχει μια σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσά στο υπόλοιπο δημόσιο είναι αποκαλυπτικά.Οσο για τις στρατιωτικές σχολές μάλλον όσα δεν φτάνει η αλεπού...

ΑΧΕΡΩΝ 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 4:19:00 μ.μ. EET  

@Alexandros
Η Πορτογαλλὶα δεν αγὸρασε τα Τ214,αλλὰ τα Τ209PN.
Ὰν κὰναμε την ὶδια επιλογὴ τὸτε,θα εὶχαμε βεβαὶως αποφὺγει ὸλη αυτὴ την περιπλοκὴ,αλλὰ στην περὶπτωσὴ μας,το μεγαλὺτερο πρὸβλημα δὲν ὲγκειται τὸσο στην ανωριμὸτητα του σχεδὶου,ὸσο στις ατὲλειες της συμβὰσεως,και στην τραγελαφικὴ πολιτικὴ συγκυρὶα.
Εὰν ὴμασταν σοβαροὶ,θα εὶχαμε τα κορυφαὶα Τ214 απὸ χρὸνια,και ὶσως,λὲω ὶσως,επειδὴ ακοὺγονται διὰφορα,θα εὶχε διυθετηθεὶ επωφελὼς καὶ το πρὸγραμμα Neptun II.
Επὶσης,συμφωνὼ με τον D-Mitch,ὸτι ο Γλαὺκος δεν ὲπρεπε να αποσυρθεὶ,και πηγαὶνοντας ὲνα βὴμα παραπὲρα,δικαιοὺμαι να ὲχω τις υποψὶες μου ὸτι υπὴρξε υπαγὸρευση.

D-Mitch 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 8:04:00 μ.μ. EET  

@ΑΧΕΡΩΝ

Τα πορτογαλικά Type209PN είναι ουσιαστικά Type214, η ονομασία τους δόθηκε απλά για να "χωρέσουν" στον διαγωνισμό που είχε ήδη αποφασιστεί ότι θα ήταν Type209. Πλέον και αυτά κωδικοποιούνται ως 214. Ήταν μια έξυπνη κίνηση από μεριάς των Γερμανών ενάντια στους Γάλλους που έπαιρναν μέρος στο διαγωνισμό επίσης.

Αυτά που γίνονται στη χώρα μας για τα υποβρύχια είναι ανέκδοτο πραγματικά. Τελικά θα μπουν σε υπηρεσία μόνο όταν οι γείτονες αποκτήσουν και αυτοί τα δικά τους και μόνο όταν κάποιοι λάβουν από μίζες παραπάνω χρήματα. Προβλήματα παρουσιάζει κάθε νέο οπλικό σύστημα, μην μας περνάνε και για χάνους. Το πρόβλημα ήταν πολιτικό και φυσικά θέμα μίζας και αυτό αντικατοπτρίζεται στις ελλείπεις συμβάσεις όπως είπε και ο Αχέρων. Είναι δυνατόν ρε παιδιά να είναι αποσυνδεμένο το ζήτημα των πληρωμών από την παράδοση των υποβρυχίων στο Πολεμικό Ναυτικό; Μπανανία είμαστε; Η επιλογή του τύπου έγινε, όλα τα άλλα που ακολούθησαν ήταν για τα πανηγύρια και όχι οι πράξεις ενός σοβαρού κράτους. Η Ν. Κορέα το ενέταξε σε ένα χρόνο από την καθέλκυσή του, εμείς σε 6 τρομάρα μας. Τα άλλα ακόμη τα περιμένουμε και κανιβαλίζονται για τον Παπανικολή (βλέπε Πιπίνος).

Αλλά θαυμάστε το ποιόν του πρωτομάστορα και τον τρόπο που μιλάει, προσέξτε και τον γραφικό «δημοσιογράφο» αργότερα:

http://www.youtube.com/watch?v=kT6B73UJY4c

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 9:41:00 μ.μ. EET  

Χωρίς να θέλω να φουσκώσω το θέμα , υπολογίζω σε 4-5 χρόνια μεγάλη μείωση σε πλοία επιφανείας(δεν αναφέρω υποβρύχια γιατί δεν γνωρίζω),
απλά θα μείνουν τα πιο καινούργια (καινούργιας κατασκευής και αναβαθμισμένα) για να μπορούν να είναι επιχειρισιακά,χωρίς όμως να υπάρχουν και σε αυτά προβλήματα συντήρησης.
Τα μεν προβλήματα είναι γνωστά,
το δε πορτοφόλι άδειο.

Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 9:43:00 μ.μ. EET  

Και αφού τα παρήγγειλαν,"φρόντισαν" και αυτά να μην έχουν τις κατάλληλες τορπίλες(DM2A4) και να θυμίζουν κάτι από Leo.

Βέβαια έχουν παλαιότερου τύπου(υποδεέστερες) αλλά οι Τούρκοι έχουν ήδη προμηθευτεί τις Ιταλικές Black Sark που λέγεται πως είναι καλύτερες σε επιδόσεις αλλά απαιτείται ιδιαίτερη διαδικάσια αποδοχής από το σύστημα μάχης του υ/β 214!

Εννοείται πως δεν έχουμε πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες αυτού του συστήματος αλλά και των περισσοτέρων.Ενώ οι Τούρκοι έχουν φθάσει να παράγουν κώδικα για πολλά συστήματα μάχης,δκσεως,επιτήρησης,καθοδήγησηςκαι πάει λέγοντας.

Προβοκάτωρ

oikologia-gea 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:02:00 μ.μ. EET  

Υπήρχε!

"Το Λαχείο του Στόλου".

Πριν το 1912, στα Ελληνικά καφενεία της οθωμανικής Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, κάποιος συνθηματικά ανήγγειλε πως έφθασαν "τα κομμμάτια".

Όλοι οι, -τότε υπόδουλοι των Τούρκων-, μεμυημένοι Έλληνες θαμώνες έσπευδαν να τα αγοράσουν και να .... τα κάψουν ...., έτσι ώστε μην κερδίσει κανείς των και όλα τα χρήματα να πάνε για τον Ελληνικό στόλο ...!

Τόσο ανόητα "εθνίκια" ήσαν τότε οι Έλληνες .... για τους σύγχρονους Αλκιβιάδηδες ...


Ευμένης Καρδιανός

ΑΧΕΡΩΝ 4 Δεκεμβρίου 2012 στις 11:01:00 μ.μ. EET  

@D-Mitch
Τα 209PN πὰντως εντὰχθηκαν ομαλὼτερα σε υπηρεσὶα.
Απ΄ὸσο γνωρὶζω,ὲχουν σκὰφος της ὶδιας διαμὲτρου με τα Τ209,το Τ214 ὲχει ελαφρὼς μεγαλὺτερη.
Για το πρὸγραμμα Neptun II,εὶχα διαβασει στην παληὰ ''Στρατηγικὴ''του Γ.Χριστογιαννὰκη,ὸτι ο Ναὺσταθμος Σαλαμὶνος εὶχε προ΄υ΄πολογὶσει περὶ τα 250.000.000€ για την συγκεκριμὲνη εργασὶα,αλλὰ οι φωστὴρες του υπουργεὶου ὴταν πολυ ''large'',και προτὶμησαν να ακουμπὴσουν 700.000.000€ στον Κοὺλμαν.
Ενδιαφὲρουσα η παραπομπὴ στο youtube.
Ὲπαθα ναυτὶα.
Ὸχι πὰντως επειδὴ το υποβρὺχιο ὲγερνε.

Αρματιστής 5 Δεκεμβρίου 2012 στις 9:44:00 π.μ. EET  

@ Ανώνυμος 4 Δεκεμβρίου 2012 8:57:00 π.μ.

Το άρθρο αναφέρεται στην ισχύ και στο μέλλον του ΠΝ, αλλά εσύ το γύρισες στα μισθολογικά και τα "προνόμια" των αξκων του ΠΝ.

Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με τους "αξιοπρεπείς" μισθούς. Να καταργηθούν όλα τα δήθεν "προνόμια" και τα μόνιμα στελέχη να αμείβονται όπως όλοι οι εργαζόμενοι στο δημόσιο. Βασικός μισθός ΠΕ με βάση το βαθμό συν τις ωριμάνσεις. Αλλά βεβαίως και καταβολή στο ακέραιο όλων όσων ισχύουν για όλους τους άλλους. Δηλαδή υπερωριών, νυκτερινών, υπερεργασία, εκτός έδρας στο ακέραιο, Φύλλων Πορείας, ξενοδοχείων κλπ καλουδιών. Δεν νομίζεις ότι είναι δίκαιο; Ας πούμε αν πας για ένα δεκαήμερο ασκήσεων, το δημόσιο να σου καταβάλει 20 24ωρα υπερωρίες + Κυριακές κλπ. Ή όταν η φρεγάτα βρίσκεται σε περιπολία ή συμμετέχει σε κάποια άσκηση για κανένα 20ημερο να πληρωθούν εκτός έδρας και 40 24ωρα υπερωρία... Αυτό δεν προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία; Έχει προταθεί φίλε μου η ένταξη των στρατιωτικών στο μισθολόγιο των ΔΥ αλλά έχει απορριφθεί μετά πολλών επαίνων διότι θα κατέρρεε ο ΠΥ. Τα λόγια είναι εύκολα από αυτούς που μπορούν να μιλήσουν για αυτούς που έχουν το στόμα κλειστο με τσιρότο επειδή έτσι επιβάλει το σύνταγμα (πολύ ορθά).

Γνωρίζεις πολλούς ΔΥ που έχουν συνταξιοδοτηθεί με 35ετία; Λοιπόν εγώ σου λέω ότι οι περισσότεροι στρατιωτικοί αποστρατεύονται με 35ετία. Και όταν δεν γίνεται αυτό, θα πρέπει να ρωτήσεις το κάθε Μπεγλίτη που κάνει κρίσεις τύπου σφαγής. Προσωπικά πιστεύω ότι τα μόνιμα στελέχη θα πρέπει να μένουν για περισσότερα χρόνια στην ενέργεια. Τα έχω γράψει.

Στο ΠΝ υπηρέτησες επειδή το δήλωσες ή επειδή σε επέλεξε κάποιο σύστημα με βάση το βιογραφικό σου;;;;

Αρματιστής 5 Δεκεμβρίου 2012 στις 10:20:00 π.μ. EET  

Η ιστορία της "αναβάθμισης της ισχύος" του ΠΝ με τη προμήθεια των Υ/Β 214 και τον εκσυγχρονισμό των 3 τύπου "ΩΚΕΑΝΟΣ", μαζί με το θέμα των βλημάτων 120 χιλ των αρμάτων ΛΕΟΠΑΡΝΤ, αποτελούν τη κορωνίδα των θεμάτων που φανερώνουν με το πλέον εύγλωττο τρόπο ότι τα κράτος μας είναι μ.....ο (τις τελείες συμπληρώστε τις με γράμματα της επιλογής σας).

Τα παραπάνω ζητήματα αναδεικνύουν:
1) Την διαχρονική ανικανότητα των "υπεύθυνων" πολιτικών ηγεσιών να χειριστούν και να επιλύσουν με αποτελεσματικό τρόπο προβλήματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας και οικονομίας.
2) Τη διάχυτη διαφθορά που πολιτικού συστήματος και τη μέθοδο της αρπακτής που επικρατεί στις κρατικές προμήθειες.
3) Την αδυναμία της δικαιοσύνης να επέμβει προκειμένου οι υπεύθυνοι να οδηγηθούν ενώπιόν της, επειδή οι πολιτικοί της έχουν δέσει τα χέρια και της απαγορεύουν (συνταγματικά) να ασχοληθεί με τις πομπές της.

Το ότι ο υποβρύχιος στόλος του ΠΝ σήμερα επιχειρεί με σκάφη που ναυπηγήθηκαν πριν 33-40 χρόνια, αποτελεί κατάντια και όνειδος για μια ναυτική χώρα που διαθέτει παγκόσμια (ασύλληπτη) γεωπολιτική αξία.

Και θέλουμε να ανακηρύξουμε και ΑΟΖ!!!

Ας το καταλάβουμε επιτέλους. Είμαστε κράτος σε παρακμή. Και φταίμε όλοι.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP