Aμερικανικά Ρ-3C στο στόχαστρο του ΠΝ
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013
Επίσημη επίσκεψη στις ΗΠΑ πραγματοποιεί από σήμερα ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης. Κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Α/ΓΕΝ, η οποία θα διαρκέσει έως τις 25 Ιανουαρίου, θα επισκεφθεί το Πεντάγωνο, την Ανώτατη Συμμαχική Διοίκηση Μετασχηματισμού (Supreme Allied Command Transformation HQ) και το Fleet Forces Command. Η ηγεσία του ΠΝ αναμένεται να ζητήσει από το Αμερικανικό Ναυτικό α/φη ναυτικής συνεργασίας P-3C για να καλύψει τις επιτακτικές Ελληνικές ανάγκες στον συγκεκριμένο τομέα.
Τους τελευταίους μήνες έχει τεθεί επίσημως (με δηλώσεις πολιτικών αρχηγών, του πρωθυπουργού συμπεριλαμβανομένου) και ανεπισήμως θέμα διακύρηξης Ελληνικής ΑΟΖ. Παρά την κρισιμότητα του ζητήματος η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ δεν έχει φροντίσει να δώσει λύση σε ένα χρονίζον πρόβλημα - την έλλειψη αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας για την αποτελεσματική επιτήρηση των σχετικών θαλασσίων εκτάσεων. Εδώ και 4 χρόνια η 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας έχει κλείσει και τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας Ρ-3Β παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος εφόσον δεν υπήρχαν τα απαραίτητα κονδύλια για να περάσουν την μεγάλη προγραμματισμένη βαριά συντήρησή τους (depot level maintenance). Kαι για όσους καλοθελητές ισχυριστούν ότι λεφτά δεν υπάρχουν, σας "πάμε στοίχημα" ότι δεν γνωρίζουν πχ, πώς οι επιχορηγήσεις του κρατικού ΟΠΑΠ σε ΜΜΕ για το 2012, αγγίζουν τα 20 εκατομ. ευρώ.. (ρεπορτάζ της εξαίρετης Αριστέας Μπουγάτσου).
Τους τελευταίους μήνες έχει τεθεί επίσημως (με δηλώσεις πολιτικών αρχηγών, του πρωθυπουργού συμπεριλαμβανομένου) και ανεπισήμως θέμα διακύρηξης Ελληνικής ΑΟΖ. Παρά την κρισιμότητα του ζητήματος η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ δεν έχει φροντίσει να δώσει λύση σε ένα χρονίζον πρόβλημα - την έλλειψη αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας για την αποτελεσματική επιτήρηση των σχετικών θαλασσίων εκτάσεων. Εδώ και 4 χρόνια η 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας έχει κλείσει και τα Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας Ρ-3Β παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος εφόσον δεν υπήρχαν τα απαραίτητα κονδύλια για να περάσουν την μεγάλη προγραμματισμένη βαριά συντήρησή τους (depot level maintenance). Kαι για όσους καλοθελητές ισχυριστούν ότι λεφτά δεν υπάρχουν, σας "πάμε στοίχημα" ότι δεν γνωρίζουν πχ, πώς οι επιχορηγήσεις του κρατικού ΟΠΑΠ σε ΜΜΕ για το 2012, αγγίζουν τα 20 εκατομ. ευρώ.. (ρεπορτάζ της εξαίρετης Αριστέας Μπουγάτσου).
P-3B Orion της 353 ΜΝΑΣ εν πτήση, όσο ακόμα υπήρχαν κονδύλια για συντήρηση.. |
8 σχόλια:
παλιοτερα κατι ακουγόταν για τα s-3 μηπως καλύτερα να κοιταζαμε προς τα εκει..?
ta s3 exoun mikroteri emveleia kai einai pio mikra ara ligotera organa . vevaia exoun pio polles pithanotites epiviosis afou einai pio grigora..
to thema einai oti me 4 p3c kalipteis tis anages sou amesa afou kai megali emveleia exoun kai polla opla pairnoun kai etoimo prosopiko exoume na ta xeiristoun amesa . to thema einai na paroume to max ton dinatotiton oplikon sistimaton me xamilo kostos .
Από το στόμα μου το πήρες! Τα S-3 θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος του οπλοστασίου μας αν η τότε κυβέρνηση δεν έκανε τα στραβά μάτια. Όταν τα αεροσκάφη ήταν διαθέσιμα από το αμερικανικό ναυτικό μετά την απόσυρση τους. Σημειώστε πως πρόκειται για εκσυγχρονισμένα Viking με δυνατότητα αξιοποίησης του LANTIRN και του AGM-65. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε την τέλεια μοίρα ναυτικής συνεργασίας με επιδόσεις ασύγκριτα καλύτερες των Orion και με το έξτρα προσόν της εναλλακτικής αποστολής air refueling για τα M-2000. Αλλά όπως πάντα ποιος να ενδιαφερθεί και γιατί...
Tα Viking μας είχαν προσφερθεί όταν ακόμα πετούσαν, το 2006-8, τώρα είναι πλέον αργά...
Δεν συμφέρει να πάρουμε α/φος που δεν θα υπηρετούσε πλέον στις αμερικανικές Ε.Δ. Η υποστήριξη του θα ήταν δύσκολη και ακριβή υπόθεση. Στα ,,εκσυγχρονισμένα,, S-3 οι αμερικάνοι τους είχαν αφαιρέσει τον α/υ εξοπλισμό τους....
Για να μην το κουράζουμε με παροπλισμένα και ιστορικά α/φη όσοι θέλουν αμερικανικά μεταχειρισμένα α/φη ναυτικής περιπολίας κοιτάνε μόνο για P-3C.
Για την ιστορία η ελληνική πλευρά είχε υποβάλει στην αμερικανική ερωτηματολόγιο για τα S-3 και οι απαντήσεις δεν ήταν ικανοποιητικές για να προχωρήσει το θέμα.
Αν καταφέρουμε να αποκτήσουμε 5-6 P-3C έχει καλώς...
Αττική οδός: Ξοδεύουν 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο για κάθε χιλιόμετρο!
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1710000
@ Ανώνυμος 19 Ιανουαρίου 2013 - 7:26:00 μ.μ. EET
Λόγω της 4ετίας (αν όχι περισσότερο) που πέρασε από την αναστολή λειτουργίας της 353ΜΝΑΣ, τυχόν νέα Ρ-3 ΔΕΝ θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν άμεσα (εκτός και αν με το "άμεσα" εννοείς απλά "σε συντομότερο χρονικό διάστημα από ότι αν αποκτηθούν S-3")
Η 353 είχε στελεχωθεί ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ επαρκώς. Το υλικό της διασκορπίστηκε. Το μεν έμψυχο σε διαφορες άλλες υπηρησίες το δε άψυχο κάλυψε τρύπες ή σαπίζει.
Ο χρόνος για την επαναχρησιπμοποίηση των όποιων Ρ-3 έρθουν, εαν έρθουν, θα είναι μεγάλος και όχι άμμεσος.
Οι ανάγκες πάντως είναι, πιεστικά, πολλές.
Δημοσίευση σχολίου