|
Το L’ADROIT (P725) του Γαλλικού Ναυτικού
στον κόλπο Λεμεσού για την επίδειξη σε
στελέχη της Διοίκησης Ναυτικού
©Πέτρος Σαββίδης |
Στο λιμένα Λεμεσού κατέπλευσε μεταξύ 24-26 Ιανουαρίου το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης (Offshore Patrol Vessel: OPV) L’ADROIT (P725) του Γαλλικού Ναυτικού, στο πλαίσιο της εμπορικής του προώθησης για σχετικό εξοπλιστικό πρόγραμμα της Εθνικής Φρουράς. Το L’ADROIT είναι το αρχικό σκάφος της κλάσης Gowind, μιας νέας γενιάς περιπολικών σκαφών/κορβετών πλήρους εκτοπίσματος 1.450 τόνων, μήκους 87 μέτρων και αυτονομίας τριών εβδομάδων, με ακτίνα ενεργείας 8.000 ναυτικών μιλίων με μέγιστη ταχύτητα 21 κόμβων. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης του πλοίου είναι χαμηλές αφού απαιτεί πλήρωμα μόλις 30 ατόμων ενώ διαθέτει ενδιαιτήσεις για επιπλέον 30 και δυνατότητα να επιχειρεί και να υποστηρίζει οργανικό ελικόπτερο, μη επανδρωμένα οχήματα αέρος (UAV) και επιφανείας (USV) καθώς και ελαστικές
λέμβους (RHIB). Ο οπλισμός διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενδεικτικά υπάρχουν προβλέψεις τοποθέτηση πρωραίου πυροβόλου 76mm και εκτοξευτών Κ/Β ΜΜ-40 Exocet. Οι επιλογές πάντως της Εθνικής Φρουράς και σε αυτό το πρόγραμμα είναι μάλλον περιορισμένες: Η Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία πληρώνει τις αμαρτίες του παρελθόντος με την απαγόρευση εξαγωγών από την ΕΕ να παραμένει σε ισχύ, το Ισραήλ στρέφεται στη Νότια Κορέα για τη ναυπήγηση 4 νέων OPV και η Γαλλία δε χάνει ευκαιρία να επιβεβαιώνει τις άριστες σχέσεις αμυντικής συνεργασίας με την Κυπριακή Δημοκρατία (ευελπιστώντας παράλληλα ότι η Total θα εξασφαλίσει τις άδειες εξερεύνησης υδρογονανθράκων στα οικόπεδα 10 και 11 της Κυπριακής ΑΟΖ).
strategyreports
7 σχόλια:
γώ θα τολμήσω να πω και κάτι άλλο, ίσως τέτοια σκάφη θα έπρεπε να ενδιαφέρουν και εμάς, σε μέγεθος τουλάχιστον με αναβαθμισμένες δυνατότητες ίσως σε κάποιους τομείς, αυτά θα έπρεπε ίσως να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του Ναυτικού, συν κάποια πλοία μεγαλύτερα, τα οποια θα έχουν τη δυνατότητα αεράμυνας περιοχής, προσβολής στόχων εδάφους, στόχους επιφανειας και στόχους υποθαλάσσιους, δηλαδή αντιτορπιλικά ουσιαστικά η μεταξύ φρεγάτας και αντιτορπιλικού. Νομίζω πως ένας τέτοιος στόλος θα ήταν μακρά πιο οικονομικός, 10 Κορβέτες ας πούμε και 4 αντιτορπιλικά/φρεγάτες
@ Alexandros, Αυτή είναι η σωστή κίνηση. 4 πλοία AAW και 10-12 κορβέτες που θα αντικαταστήσουν σταδιακά όλες τις παλιές φρεγάτες και ένα μέρος των ΤΠΚ.
Αλέξανδρε, αυτό θα στεναχωρούσε τους "συμμάχους" μας και τους εγχώριους και εξωχώριους μιζαδόρους. Κορβέτες πάντως χτίσαμε και μπορούμε να χτίσουμε κι άλλες μόνοι μας.
@6:11:00 μ.μ.
Για αυτό είμαι σίγουρος, και συμφωνώ απόλυτα για την εγχώρια ανάπτυξη, αλλα ποιος θα τολμήσει, αν και αν εννοείς τις Osprey, δεν είναι ακριβώς Κορβέτες, βεβαια νομίζω πως είναι μέσα στις δυνατότητες μας,
6:05:00 μ.μ
Συμφωνώ
Θα ήταν ευχής έργον η εγχώρια ναυπήγηση 10-12 κορβετών, αλλά έχω την εντύπωση πως η αντιμετώπιση του ναυτικού της γειτόνου και συμμάχου φίλης χώρας απαιτεί πλοία με αυξημένες δυνατότητες για ανθυποβρυχιακό όπως και επιφανείας αγώνα, δηλαδή μεγαλύτερου εκτοπίσματος ναυπηγήσεις -φρεγάτες - που η δράση τους θα εκτείνεται σ΄ όλη την ανατολική Μεσόγειο θάλασσα.
@ Ανώνυμος 28 Ιανουαρίου 2013 - 6:11:00 μ.μ. EET
Δεν νομίζω ότι οι ξένοι έχουν κάποιο πρόβλημα. Αρκεί να αγοράσουμε κάποιο σκάφος δικής τους σχεδίασης. Και δεν νομίζω ότι αυτό αποτελεί πρόβλημα αρκεί να μην επιβάλουν ότι υποσυστήματα θα τοποθετήσουμε όπως κάνουν οι Γάλλοι και οι Ρώσοι.
Με 2.400 τυφέκια, τύπου Ζάσταβα, τα οποία βαίνουν προς τελική απόσυρση από την ΕΦ προτίθεται να ενισχύσει τον στρατό το Μάλι η Κυπριακή Δημοκρατία.
Σύμφωνα με πηγές, η Κυπριακή Δημοκρατία έχει γίνει το πρώτο Κράτος Μέλος της ΕΕ που κάνει άμεση προσφορά στρατιωτικού υλικού προς τον στρατό του Μάλι. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εθνικές αρχές της χώρας έχουν διαμηνύσει προς την ΕΕ και τις ΗΠΑ πως οι στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας έχουν άμεση ανάγκη στρατιωτικών τυφεκίων, μια ανάγκη την οποία έχει επίσης επιβεβαιώσει η γαλλική αποστολή στην αφρικανική χώρα. Η απόφαση φέρεται να έχει ληφθεί στα πλαίσια των σχετικών Ομάδων Εργασίας της ΕΕ.
πηγή
http://www.kathimerini.com.cy
Δημοσίευση σχολίου