Αναβολή αγοράς των αρχικών F-35A για την ΤΗΚ

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα τουρκικών ΜΜΕ, η Άγκυρα αποφάσισε να αναβάλει την τοποθέτηση παραγγελίας για τα δύο πρώτα αεροσκάφη F-35A Lightning II. Ημιεπίσημες τουρκικές πηγές αποδίδουν την αιτία της αναβολής στην αμερικανική άρνηση ενσωμάτωσης τουρκικού λογισμικού στο αεροσκάφος, είναι όμως ηλίου φαεινότερο πως η διστακτικότητα των γειτόνων οφείλεται αλλού. Και μιλούμε φυσικά για το ολοένα αυξανόμενο κόστος του τουρκικού προγράμματος, το οποίο από τα 10.7 δις δολάρια 2011, εκτινάχθηκε στα 16 δις δολάρια - και βλέπουμε...

Ήδη από τον Νοέβριο του 2009 (Το μέλλον του F-35 και οι αλήθειες που δεν θα διαβάσετε στα περιοδικά..) είχαμε υπογραμμίσει πώς :
  • oι παραδόσεις αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντικές καθυστερήσεις ,ειδικά για τους ξένους πελάτες όπως η Τουρκική Αεροπορία, 
  • κατά τις πρώτες φάσεις του θα είναι τελείως ανώριμο για επιχειρησιακή χρήση ,σε βαθμό μεγαλύτερο από τον αναμενόμενο για ένα νέο μαχητικό αεροσκάφος.
  • το πρόγραμμα είναι εξαιρετικά επισφαλές στο σύνολό του και μια ελληνική δέσμευση στο F-35 σε τόσο πρώιμο στάδιο θα ήταν άστοχη.
Η τουρκική εμπλοκή στην οδύσσεια του F-35 ξεκίνησε στις 12 Δεκεμβρίου 2006, όταν με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής Αμυντικής Βιομηχανίας επελέγη το F-35A Lightning II για το πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Τα νέα μαχητικά θα αντικαταστήσουν (;) τα F-4 2020 και τα μη-εκσυγρονισμένα F-4 των 172 και 171 Filo (εδρεύουν στην μακρινή Μελιτινή-Malatya τουρκιστί), και τις 111 και 112 Filo με έδρα το Δορύλαιο (Eskisehir). Οι παραδόσεις των δύο πρώτων F-35A Lightning II της ΤΗΚ είχαν οριστεί αρχικά για τα μέσα του 2014, μετακυλήθηκαν όμως για το 2015 κατόπιν τουρκικού αιτήματος. Τα εν λόγω αεροσκάφη θα εντάσσονταν στις τάξεις της 132 Filo που εδρεύει στην αεροπορική βάση Ικονίου.

Οι σημερινές εξελίξεις θέτουν εν αμφιβόλω ολόκληρο το πρόγραμμα παραδόσεων, ίσως ακόμα και το ίδιο το πρόγραμμα Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της ΤΗΚ, υπό την παρούσα μορφή του. Περισσότερα σε προσεχές σημείωμα.

31 σχόλια:

Alexandros 11 Ιανουαρίου 2013 στις 8:17:00 μ.μ. EET  

Ως προς αυτό το ζήτημα υπάρχει ένα πολύ ωραίο άρθρο στο defencepoint, το οποίο αναλύει το ποια μπορεί να είναι τα κίνητρα για αυτή την απόφαση της Τουρκίας. Εγώ να προσθέσω σε όλα αυτά και το γεγονός πως οι Αμερικανοί δεν ήθελαν να μεταφέρουν την τεχνολογία stealth στην Τουρκία και να δώσουν άδεια παραγωγής όπως έχουν κάνει με τα F-16, παρά το ότι οι Τούρκοι επέμεναν σε αυτό, άρα ίσως είναι άλλο ένα μέσο πίεσης προς αυτή την κατεύθυνση, πέρα από τα όποια πολιτικά-διπλωματικά ανταλλάγματα.
Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί το πόσο σημαντικό είναι το πρόγραμμα του F-35 για τις ΗΠΑ, μιας και μιλάμε για πρόγραμμα χωρίς εναλλακτική!
Πάντως θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως θα αντιδράσουν και οι Αμερικάνοι, οι οποίοι κινδυνεύουν άμεσα πλέον να χορεύουν στο ρυθμό του Σουλτάνου!

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2013 στις 8:33:00 μ.μ. EET  


200 ekat. $ fly away cost..

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2013 στις 9:14:00 μ.μ. EET  

χειροτερη εξελιξη θα ειναι να παρουν οι Τουρκοι 30 f 16αντι για f35

Δεν ειναι χαζοι οι Τουρκοι να πεταξουν δις στα σαπια f35

με τα μισα λεφτα παιρνουν 200f16 και εμεις παμε για τσαι....

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2013 στις 11:02:00 μ.μ. EET  

ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΑΓΟΡΑΖΑΜΕ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΑ

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2013 στις 11:29:00 μ.μ. EET  



τι έγινε με τα τουρκικα U-214 που δήθεν παραγγείλανε το 2009;
με τα patriot,και τόσα αλλα που λέγανε;

όπως φαίνεται και η τούρκοι δεν έχουνε λεφτά πια..

Ανώνυμος 11 Ιανουαρίου 2013 στις 11:39:00 μ.μ. EET  

Καλησπέρα καταρχάς.Πιστεύω οτι πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως η Τουρκία σκοπεύει να προχωρήσει σε αμυντικές δαπάνες με περισσότερο ορθολογικό χαρακτήρα μετά απο μια τέτοια εξέλιξη.Τα ανοιχτά μέτωπα τα οποία έχει η γειτονική χώρα,ακόμη και αυτό με τη χώρα μας,επιβάλλουν τον ταχύ επιπλέον εξοπλισμό με γνωστά,δοκιμασμένα αεροσκάφη και σε σεβαστούς αριθμούς.Αφενός η αναβολή(ή ακύρωση;) της προμήθειας των Lightning σίγουρα δημιουργεί ένα αίσθημα ανακούφισης,αφού το συγκεκριμένο αεροσκάφος έμελλε να αποτελέσει μια σπαζοκεφαλιά και έναν δυσεπίλυτο γρίφο για τους επιτελείς μας,αφετέρου με αυτή τη τροπή ανοίγει ένας άλλος δρόμος για την απόκτηση απο πλευράς Τούρκων επιπλέον F-16 που ενσωματώνουν τη γνωστή τεχνολογία αιχμής(θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε τι μέλλει γενέσθαι με τη παραχώρηση τεχνολογίας AESA στη γείτονα απο'δω και στο εξής) και μάλλον δυστυχώς θα τους φέρουν ένα βήμα πιο μπροστά απο εμάς σε επίπεδο αριθμών τουλάχιστον.Σε καμία περίπτωση δε νοείται εφησυχασμός απο πλευράς μας,οι εξελίξεις τρέχουν ταχύτατα....

Μέντωρ

Ανώνυμος 12 Ιανουαρίου 2013 στις 2:51:00 π.μ. EET  


Ξεχάστε τα Φ35 . Σε έναν χρόνο από τώρα δεν θα υπάρχουν . Έχουν ξεφύγει σε όλα τα επίπδα . Κάποιος φίλος παραπάνω γράφει για ισοτιμία με φ16 1/2 . Η ΑΛΉΘΙΑ ΒΡΊΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ 1/4 . Το βασικό σχεδιαστικό λάθος του Φ35 , ήταν ότι αποφάσισαν να ''χωρέσουν'' πάρα πολά πράγματα μέσα σε μια μικρή άτρακτο . Αδύνατον . Το ίδιο μαξιμαλιστικό λάθος έκαναν οι αμερικάνοι και με το ελικόπτερο Κομάντσι , αλλά και με το Ειδικό ατομικό όπλο μάχης OICW . Εθεσαν προδιαγραφές 10-20 χρόνια μπροστά από την τεχνολογική ωρίμανση τους .
Φρονώ ότι ως πρόγραμμα Θα αντικατασταθούν βραχυπρόθεσμα από επιπλέον φ/α22 (θα ξαναανοίξουν την γραμμή παραγωγής για επιπλέον 100 εώς και 200 κομμάτια - Τα ρωσικά και κινέζικα α/φ στελθ , το καθιστούν αναγκαιότητα) , επιπλέον φ18ε για το ναυτικό (μπόινγκ) και δεν ξέρω τι θα κάνουν για τα κάθετης αποπροσγείωσης . Θα προχωρήσουν σε βελτίωση όλων των φ15/φ16 που θα παραμείνουν σε υπηρεσία , ομογενοποίηση του στόλου , και θα επισπεύσουν τα προγράμματα μη επανδρωμένων στελθ . Το φ35 , έφτασε να έχει το ίδιο κόστος κατασκευής με το φ22 , του οποίου αποτελεί κλάσμα - επιχειρησιακά . Αν το φ22 το κατασκεύαζε η μπόινγκ, θα ήμουν σίγουρος ότι θα την πήγαιναν πολύ μακριά την σχεδίαση με ναυτικές εκδόσεις , βομβαρδιστικά κτλ . Το γράφω συτό γιατί η μπόινγκ είναι ιδιαίτερα ''κοντά'' στον Ομπάμα .
Αλλά τα κατασκευάζει η Λόκχιντ .
Εν πάση περιπτώση . Τα νέα είναι άσχημα και τα ποντικάκια ένα-ένα εγκαταλείπουν το βαπόρι .


All night Kafros 12 Ιανουαρίου 2013 στις 1:38:00 μ.μ. EET  

τ αποφασισε η πραβντανετ οτι θα παρουν f-16 το χαψαν ολοι...Η τουρκικη αεροπορια αυτη τη στιγμη δεν εχει μεγαλες αναγκες σε μαχητικα το ποιο πιθανο ειναι ν αρχισουν παλι συνομιλιες για ef2000 κτλ η να μπλοφαρουν απλα για να παρουν οτι μπορουν...οι Αμερικανοι ομως δεν ειναι γατακια...το εργο το χουμε ξαναδει με το ΑΤΑΚ κτλ...

N.K 12 Ιανουαρίου 2013 στις 1:41:00 μ.μ. EET  

Αν μου επιτρέπεται θα ήθελα να τονίσω κάποια πραγματάκια που ισως δεν είναι γνωστά.

Το F-22A σχεδιάστηκε και κατασκευαζόταν απο την LM. Η Boeing βοήθησε στη σχεδίαση κατα τον διαγωνισμό του ATF.

Το F-35 ΔΕΝ θα έχει εξαγωγικές εκδόσεις. Η μάλλον δεν θα έχει εξαγωγικές εκδόσεις κατώτερες του F-35A. Η μόνη έκδοση διαφορετική των -Α , -Β , -C είναι η -I (Israel) με Ισραηλινά ηλεκτρονικά.Αυτό σημαίνει οτι αν η ΤΗΚ θέλει το F-35A της USAF , θα αποκτησει το F-35A της USAF...Τουλαχιστον έτσι έλεγε η LM..

Αυτό που θεωρώ εγώ ως σημαντικό στο F-35A δεν είναι τόσο το πολυδιαφημιζόμενο stealth όσο το λεγόμενο sensor fusion. Η δυνατότητα του αεροσκάφους να δίνει στον χειριστή μια ολοκληρομένη , 360 μοιρών εικόνα του πεδίου μάχης με την χρήση πολλαπλών συστημάτων. Ας μην ξεχνάμε οτι η αερομαχία δεν ξεκινάει με την εκτόξευση καποιου βλήματος αλλά με τους αρχικούς ελιγμούς για την απόκτηση πλεονεκτικής θέσης.Οποιος θα δει πρώτος τον αντίπαλο θα έχει πλεονέκτημα.

Δεν είμαι οπαδός του F-35. Το περίμενα ως baby-Raptor.ΔΕΝ είναι. Αλλά απέχει πολύ από το "κατσαρόλι" που κάποιοι υποστηρίζουν οτι είναι.

Αν γίνεται , μπορώ να παραθέσω και καποια χρησιμα links απο άλλα sites.

Ανώνυμος 12 Ιανουαρίου 2013 στις 2:14:00 μ.μ. EET  

@N.K
Ορθότατη η τοποθέτησή σου αναφορικά με το ποιό είναι το κύριο πραγματικό πλεονέκτημα του F-35,παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία θεωρεί οτι είναι τα στελθ χαρακτηριστικά.Baby Raptor δεν υπήρχε περίπτωση να είναι ευθύς εξαρχής πάντως.
@All night Kafros
Θεωρώ οτι γίνεσαι ισοπεδωτικός,το σχόλιό σου για άλλους σοβαρούς ισότοπους στους οποίους αναφέρεσαι νομίζω οτι είναι οριακά προσβλητικό.Το οτι ο γνωστός και μη εξαιρετέος ισότοπος ενδεχομένως να έβγαλε πρώτος την είδηση-δεν το γνωρίζω παρεπιπτόντως-δε σημαίνει απολύτως τίποτε.Διότι οι άλλοι που την αναπαρήγαγαν χαίρουν της εκτίμησης της πλειοψηφίας ακριβώς διότι φιλτράρουν ενδελεχώς την όποια πληροφορία.

Μέντωρ

Pro από Συμβασιλεύουσα 12 Ιανουαρίου 2013 στις 4:15:00 μ.μ. EET  


Σενάριο για το F35 .
.......... και γίνεται η "στραβή" και τυχαία ή λόγω ενός κορεσμένου πεδίου ή λόγω ενός ολοκληρωμένου συστήματος AEWC3 του αντιπάλου , βρίσκεται μπροστά σε ένα F35 , ή ένα κινέζικο J10 ή ένα Jf17 ή ακόμα και κανένα mirages2000-5 / F16 ................... Το χάσαμε το κορμί πατριώτ . Το μόνο πράγμα που θα μπορεί να σου προσφέρεi εκείνη τη στιγμή "του σίνζουρ φιούζιουν" , είναι ......... άγχος .

Δεν μιλάμε για EF2000 , RAFALE , Super Hornet , Sukhoi T50 , Su30/35 , J20 . Εκεί αν είσαι πιλότος f35 ακολουθείς την διαχρονική ρύση "είναι μάταιο......αφέσου"

Σύντομα θα δούμε τι επιφυλάσει το μέλλον για το f35 .

All night Kafros 12 Ιανουαρίου 2013 στις 6:08:00 μ.μ. EET  

@Pro από Συμβασιλεύουσα
εχεις απολυτο δικιο το f-35 γενικα δεν κανει για κλειστη αερομαχια και λογο σχεδιασης...(πτέρυγες κυλ)

@Ο/Η Ανώνυμος
θεωρω απλα οτι τα δεδομενα της Τουρκικης αεροποριας ειναι πολυ καλα για να χρειαζετε την προσθήκη επιλεον μαχητικων τωρα...


All night Kafros 12 Ιανουαρίου 2013 στις 7:28:00 μ.μ. EET  

http://freepen.gr/?p=9298 τροφη για σκεψη

Ανώνυμος 12 Ιανουαρίου 2013 στις 8:46:00 μ.μ. EET  

Ακόμα δεν το είδατε, κάρο το βγάλατε...

Ανώνυμος 13 Ιανουαρίου 2013 στις 12:20:00 π.μ. EET  

@Pro απο Συμβασιλεύουσα
Τα έχω πει πόσες φορές σε συζητήσεις φίλε μου και τα έχω γράψει επίσης και σε παλαιότερες αναρτήσεις του Blog .Οι πόλεμοι και οι μάχες κερδίζονται βάσει των κατάλληλων τακτικών(πάρα πολλά παραδείγματα) και όχι βάσει υπερόπλων.Υπό κατάλληλες συνθήκες,ακόμη και με ταπεινά 30άρια DEFA αν είσαι σε παραμέτρους βολών Guns μπορείς μέχρι και σε Raptor να προξενήσεις ζημιά,άλλωστε οι Γερμανοί με EF εξοπλισμένα με IRIS-T και σκοπευτικά HMSS κατάφεραν WVR εικονικές βολές εναντίον των F-22.
Προσοχή,δεν εννοώ επ'ουδενί οτι το F-35 δεν είναι αεροσκάφος που δεν ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία αιχμής και δεν είναι σε θέση να επιφέρει καίρια πλήγματα στον αέρα και στο έδαφος,τουναντίον(οπότε ανώνυμε,για ''κάρο''κανείς δε μίλησε).Απλά θεωρώ οτι είναι άτοπο είτε να μην ανακαλυφθούν κάποια στιγμή τρωτά σημεία της συγκεκριμένης πτητικής μηχανής,είτε μέσω των κατάλληλων τακτικών να μην είναι αντιμετωπίσιμη η απειλή έως και εξουδετερώσιμη.Όλα αυτά απαιτούν φυσικά χρόνο και πολύ συνήθως,ο οποίος σχεδόν κατά κανόνα κυλά εις βάρος του αμυνόμενου......

Φιλικά όπως πάντα,
Μέντωρ

Pro από Συμβασιλεύουσα 13 Ιανουαρίου 2013 στις 2:21:00 π.μ. EET  


@ Μέντωρ .
Συμφωνώ με όσα γράφεις . Είναι απολύτως λογικά .

Για να επεκτείνω λίγο την σκέψη σου . Άν σε κλειστή αερομαχία το F22 , επικράτησε επί του EF2000 στις μισές εμπλοκές , τότε σε ένα πραγματικό σενάριο πολλαπλών εμπλοκών σε όλες τις αποστάσεις , κερδίζει κατάκράτος . Αν το F35 , μπορούσε να επικρατήσει σε κλειστή αερομαχία ενός F16 στις μισές περίπου εμπλοκές (όπως ήταν και οι αρχικές προδιαγραφές), τότε κανείς δεν θα μπορούσε να πει τίποτα για το αεροσκάφος . Το θέμα είναι ότι σήμερα το F35 , είναι 100% εκτός αρχικών προδιαγραφών . Γι΄αυτό γράφω και ξαναγράφω ότι αν συνεχιστεί το πρόγραμμα θα είναι πολιτικη απόφαση και όχι επιχειρησιακή και ότι περιμένω από στιγμή σε στιγμή να ακυρωθεί .

Για τους φιλους που μιλάνε για τα ηλεκτρονικά του F35, τους απαντάω ότι αυτά μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε αεροσκάφος , και πάω και στοίχημα ότι ακόμα και αν συνεχιστεί το πρόγραμμα , με την επόμενη μικρή καθυστέρηση , θα τα δούμε σε κανένα ''F16 BLOCK104 και 1/2'' .

Ευστάθιος Παλαιολόγος 13 Ιανουαρίου 2013 στις 8:02:00 π.μ. EET  

Επιτρέψτε μου να επισημάνω μερικά σημεια που κατά την άποψη μου ισχύουν και ορισμένοι σχολιαστές παραβλέπουν.
1. Η ΤΗΚ δεν θα έχει μόνο F35. Θα έχει και ένα πολυάριθμο στόλο εκσυγχρονισμένων F16.
2. H THK θα αναπτύξει τακτικές που θα της επιτρέπουν να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του F35 ενώ ταυτόχρονα θα περιορίζουν τα μειονεκτήματα του.
3. Το F35 είναι πρωτίστως αεροπλάνο κρούσης και όχι αεροπορικής υπεροχής, οπότε μάλλον σαν τέτοιο θα χρησιμοποιηθεί.
4. Σίγουρα θα διατεθούν μέσα για την προστασία του, άσχετα ότι δεν θα πετούν δίπλα του.

Γενικά θα έλεγα ότι το F35 σίγουρα δεν είναι υπερόπλο αλλά άλλο τόσο σίγουρα δεν είναι και μπάζο. Πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά η εξέλιξη της απειλής από πλευράς ΤΗΚ. Πάντως δεν αντιμετωπίζεις το F35 αγοράζοντας κι εσύ το ίδιο. Μάλλον θα πρέπει να επικεντρωθούμε στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων μέσων και στην ανάπτυξη τακτικών αντί-F35, και να μην πανικοβληθούμε.

Ανώνυμος 13 Ιανουαρίου 2013 στις 2:07:00 μ.μ. EET  

@Ευστάθιος Παλαιολόγος

Δε διαφωνούμε,κάθε άλλο,όλα αυτά θεωρούνται δεδομένο οτι θα συμβούν απο πλευράς τουρκικής αεροπορίας και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ανάλογα.Απλά ο προβληματισμός μου εστιάζεται στο σενάριο κατά το οποίο εχθρικό πακέτο COMAO εισβάλλει στον εναέριο χώρο και ενώ τα εναέρια μέσα συνοδείας των F-35 θα είναι πιο εύκολο να αντιμετωπιστούν, π.χ τα τουρκικά F-16 θα μπορούν να εξουδετερωθούν ενδεχομένως και απο ΡΙ-2000 και το συνδυασμό ΑPG-65 και Amraam ,το μεγάλο ερωτηματικό θα είναι πως θα αντιμετωπιστεί απο αεροσκάφη τρίτης ή σχεδόν τέταρτης γενιάς ένα πέμπτης,με δυνατότητες στελθ και το καταπληκτικό του situational awareness εάν μιλήσουμε για εμπλοκή πέραν του οπτικού ορίζοντα και κατ'αναλογία ένα προς ένα(αναγκαστικά κάτι τέτοιο θα γίνει σε ένα κλειστό περιβάλλον).Σε κλειστή αερομαχία πιστεύω τα πράγματα θα είναι κατάτι διαφορετικά, όπως και να έχει.Το βέβαιο είναι οτι προς στιγμήν,το συγκεκριμένο αεροσκάφος παραμένει ένα μυστήριο...
@Pro απο Συμβασιλεύουσα
Έχει γραφτεί και κάτι τέτοιο,για F-16 με ηλεκτρονικά απο Lightning!Πράγμα όχι απίθανο καθότι μιλάμε για την ίδια εταιρία (L-M),αλλά για να μη λέω λόγια του αέρα,υπόσχομαι οτι με τη πρώτη ευκαιρία που θα βρω το συγκεκριμένο λινκ,υπόσχομαι να στείλω ακριβείς πληροφορίες!

Μέντωρ

Ανώνυμος 13 Ιανουαρίου 2013 στις 2:36:00 μ.μ. EET  

μπορουμε να παρουμε επιπλεον mirage η f16 και ειμαστ καλυμενοι

αντι για f35 αν...αν υπηρχαν λεφτα θα ελεγα να δουμε και τα ρωσσικα
υποστηριζουν οτι ειναι πολυ καλυτερα απο f35 οι ιδιοι

Manolis 13 Ιανουαρίου 2013 στις 9:29:00 μ.μ. EET  


Μεντωρ,
Ο προεδρος της Λοκχιντ ειχε πει οτι τα ηλεκτρονικα του f35 μπορει να μετουσιωθουν σε αλλο αερσκαφος στο μελλον. Οχι χωρις περιορισμους , εαν μιλαμε για υπαρχον αεροσκαφος - δηλ. F-16- λεω εγω. H αποψη μου ειναι οτι εαν προχωρησει σε πληρη παραγωγη, το αεροπλανο/οπλοσυστημα F35 θα εχει πρωτογνωρες ικανοτητες σε σχεση με τα υπαρχοντα , ακομη και το F-22. Τονιζω το συνολικο "οπλοσυστημα" , διοτι ως απολυτες αεροπορικες επιδοσεις (βλεπε αερομαχια) δεν ειναι κατι ιδιαιτερο, εξαλλου δεν ηταν αυτο το ζητουμενο των προδιαγραφων του. Ομως ακομη και αν παραχθει σε ικανους αριθμους , εαν δεν πεσει το κοστος του σε καπως λογικοτερα επιπεδα, η συνολικη σχεση κοστους αποκτησης/χρησης προς την προσδοκωμενη αποδοση για μια μικρη χωρα, θα προκαλεσει οικονομικα θεματα , ενω ισως να μην της επιτρεπει να επενδυσει επαρκως και σε αλλα απαραιτητα αμυντικα συστηματα (ΠΧ. τον οπλισμο του , αλλα εναερια αλλα και ναυτικα η χερσαια συστηματα).

Ανώνυμος 13 Ιανουαρίου 2013 στις 11:47:00 μ.μ. EET  

@Μanolis

Νομίζω οτι είναι απολύτως σαφές οτι τα συστήματα του F-35 αφορούν ένα αεροσκάφος το οποίο είναι σχεδιασμένο απο μια λευκή κόλλα χαρτί και όχι βελτίωση ενός ήδη υπάρχοντος μοντέλου.Έχουμε να κάνουμε δηλαδή με συστήματα που ευθύς εξαρχής δημιουργήθηκαν για το συγκεκριμένο αεροσκάφος.Άρα ,είναι σίγουρα εντελώς άτοπο να αναμένουμε να είναι απόλυτα συμβατά στη λειτουργία ή τη χωροταξία τους με αεροσκάφη προηγούμενων γενεών και για να δώσω ένα παραλληλισμό,θα έλεγα οτι είναι σα να προσπαθούμε να παντρέψουμε απόλυτα τα μηχανικά μέρη ενός ολοκαίνουριου αυτοκινήτου με νέο πλαίσιο,στρεπτική ακαμψία,δομή,κτλ σε ένα εικσοαετίας ή τριακονταετίας!Ειδικός σαφώς και δεν είμαι και δε γνωρίζω ποιά συγκεκριμένα συστήματα θα ηταν συμβατά απο όλες τις απόψεις με το F-16,π.χ το AN/APG-81 θα χωρούσε στο κώνο του;Ευχής έργον θα ήταν όσο περισσότερα,κάτι το οποίο ενδεχομένως να έδινε μεγάλη χείρα βοηθείας στην ΠΑ στο μέλλον.
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μανώλη οτι στο σύνολό του το Lightning αποτελεί ίσως το πιο ολοκληρωμένο απο άποψη τεχνολογίας οπλοσύστημα αυτή τη στιγμή,ωστόσο νομίζω οτι όλη η ουσία είναι στις φράσεις του @Eυστάθιου Παλαιολόγου οτι ναι μεν δεν έχουμε να κάνουμε με ένα υπερόπλο(με καμία δύναμη baby Raptor,άλλες προδιαγραφές και στόχοι),αλλά δε μπορούμε και να αγνοήσουμε τη συγκεκριμένη απειλή επ'ουδενί.Επίσης,έχεις δίκιο οτι η σχέση κόστους-απόδοσης οφείλει να βελτιωθεί,καθότι ήδη ο προβληματισμός που επικράτησε σε κάποιες χώρες-μέλη της κοινοπραξίας όπως η Ολλανδία,η Ιαπωνία και τελευταία ο Καναδάς(ίσως μου διαφεύγουν και άλλες)κινδύνεψε να τινάξει το όλο εγχείρημα της εμπορικής προώθησης στον αέρα.
Πάντως,για να δώσω επιτέλους ένα ιστορικό παράδειγμα(άντε γιατί σας έχω ζαλίσει με αυτό,ειδικά τον Pro) αεροσκαφών υψηλών προδιαγραφών που όμως έπεσαν θύματα κατώτερών τους,θα κάνω λόγο για τα ιρανικά F-14,το απόλυτο δυτικό υπερόπλο αέρος-αέρος εκείνη την εποχή του οκταετούς πολέμου.Ο συνδυασμός του AWG-9 με τον ΑΙΜ-54 λειτουργούσε ΄΄σαν μια τεράστια ηλεκτρική σκούπα που ρουφούσε τα πάντα στο πέρασμά της΄΄ κατά τη ΄΄βίβλο΄΄ των Tom Cooper και Farzhad Bishop(τη συνιστώ ανεπιφύλακτα),μάλιστα δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που η IRIAF τα χρησιμοποίησε και σαν ιπτάμενα ραντάρ!
Ωστόσο,δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου έπρεπε να εμπλακούν σε κλειστές αερομαχίες όπου έκαναν χρήση Sidewinder αναγκαστικά καθώς οι αποστάσεις καθιστούσαν ακατάλληλο για χρήση τον Phoenix.Το ρίσκο για τους πιλότους σε τέτοιες συνθήκες ήταν δεδομένο,ενώ τα πράγματα δυσκόλεψαν γι'αυτούς όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα ιρακινά Mirage F-1 EQ,τα μόνα τα οποία κατάφεραν να καταρρίψουν F-14 και χαρακτηρίστηκαν και ως ΄΄Tomcat Killers΄΄!

Καλή εβδομάδα σε όλους,
Μέντωρ

Manolis 14 Ιανουαρίου 2013 στις 12:45:00 π.μ. EET  

Μεντωρ,
Δεν διαφωνω. Δεν έχουμε να κάνουμε με ένα υπερόπλο ουτε με baby Raptor, αν και οι προδιαγραφες των ηλεκτρονικων του , κανουν το F22 υποδεεστερο σε καποια σημεια! Μια και αναφερθηκες στα F-14,το φοβερο AWG-9 με τον υπερεκτιμημενο ΑΙΜ-54 ειχαν μεταφερθει αυτουσια στο Tomcat, απο το περιβοητο (ακυρωμενο) διακλαδικο F111 , στο οποιο αρχιζει να μοιαζει το f35...

Pro από Συμβασιλεύουσα 14 Ιανουαρίου 2013 στις 12:01:00 μ.μ. EET  


@ Μέντωρ
Με χαρά και ενδιαφέρον διαβάζω πάντα τα γραφόμενά σου .

@ Manolis
Πολύ εύστοχη η αντιστοίχιση του F35 με το δικλαδικό F111 .

Όπως είπα ............. θα ξέρουμε σύντομα .

Ανώνυμος 14 Ιανουαρίου 2013 στις 12:55:00 μ.μ. EET  

@Manolis

''....το περιβόητο διακλαδικό F-111 στο οποίο αρχίζει να μοιάζει το F-35''.Σοφά λόγια,πραγματικά!Λίγο-πολύ έχουμε να κάνουμε με μια παραλλαγή αυτής της ιστορίας απ'ό,τι φαίνεται.Αν και η περίπτωση F-35 φαίνεται να είναι ίσως πιο τελεσφόρα,θα φανεί εν πάσει περιπτώσει.Η ειρωνεία είναι οτι τη λύτρωση του USN μετά το φιάσκο της ναυτικής έκδοσης του F-111 την έφερε ο ίδιος ο Σάχης με το πακτωλό χρημάτων που διέθεσε προκειμένου να διασωθεί όλο το πρόγραμμα του F-14,ο ανώτατος ηγεμόνας μιας χώρας που τώρα είναι εχθρικά προσκείμενη στις ΗΠΑ....Έχει γραφτεί μάλιστα οτι η διέλευση του Tomcat πάνω απο το κεφάλι του με τη μια πτέρυγα σε έκπτυξη ήταν το στοιχείο που τον εντυπωσίασε και καθόρισε τη μετέπειτα στάση του.

Μέντωρ

Μanolis 15 Ιανουαρίου 2013 στις 8:57:00 π.μ. EET  

Μέντωρ, Pro
Το F-111 μου εκανε κλικ , διαβαζοντας τα δικα σας και των αλλων φιλων σχολια στα σχετικα με το F35 posts. Οφειλω παντως να επισημανω και μια ουσιωδη διαφορα : Το F-111 ηταν δημιουργημα ουσιαστικα ενος ανθρωπου, του ΥΠΑΜ ΜακΝαμαρα, ο οποιος ηθελε να εφαρμοσει οικονομιες κλιμακας στον αμυντικο προυπολογισμο των ΗΠΑ, μεσα στον πολεμο του Βιετναμ. Οταν η θητεια του τελειωσε, λιγο μετα τελειωσε και το προγραμμα . Με το
F35, δεν συμβαινει το ιδιο, υπαρχει σχεδον διαχρονικη πολιτικη (και απο τα 2 αμερικανικα κομματα) στηριξη.

Ανώνυμος 15 Ιανουαρίου 2013 στις 10:47:00 π.μ. EET  

Το μόνο μαχητικό σε υπηρεσία σε ναυτικό και αεροπορία ήταν το F-4.
Αν δούμε τις ανάγκες και των 2 κλάδων ήθελαν ένα ελαφρύ μαχητικό με ικανότητα βαθιάς πρώτης κρούσης υπο την σκεπή αεροσκαφών αεροπορικής κυριαρχίας και πακέτων συμβατικών αεροσκαφών για τον κύριο βομβαρδισμό αργότερα.

Κάπου κάποιος κόλλησε τους πεζοναύτες μέσα και την κάθετη απογείωση απο ξηρά χωρίς να δει αν οι πν έχουν ρόλο κρούσης εκτός του ρόλου ΕΑΥ που αναλαμβάνει το αεροπορικό σκέλος αυτών απο τον πόλεμο της κορέας.

Αν δούμε το κινεζικό παράδειγμα θα δούμε οτι φτιάχνουν 2 αεροσκάφη κρούσης ένα μεγάλο (αλά F-117)και ένα μικρό(F/A-18)
Οι αμερικάνοι πήγαν για F-117 με ικανότητες χάριερ και F16- στο μέγεθος του τρίτου...
Γι αυτό λέω οτι το α/φ ήταν καταδικασμένο απο την αρχή. Απο το σχεδιαστήριο.

μηδενιστής

Ανώνυμος 15 Ιανουαρίου 2013 στις 1:52:00 μ.μ. EET  

@Manolis

Μανώλη,η ουσία του σχολίου μου αφορούσε τις τεχνικές δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια δυο εγχειρημάτων που αφορούσαν τη παραγωγή αεροσκαφών που θα ικανοποιούσαν(βέβαια για το F-35 καλό είναι να τοποθετούμαστε σε χρόνο Ενεστώτα) τις επιχειρησιακές απαιτήσεις διαφορετικών Όπλων των αμερικανικών ΕΔ πρωτίστως.Είναι γεγονός οτι απο δικό μου λάθος στη γραπτή απόδοση των σκέψεών μου ίσως δημιουργήθηκαν παρανοήσεις,οφείλω να το δεχθώ. Οι όποιες όμως ομοιότητες όντως σταματούν εδώ.Και τα δύο προγράμματα διήλθαν απο Συμπληγάδες, στη περίπτωση του F-111 είχαμε ως λογική κατάληξη τη παραμονή μόνο του αρχέγονου παραγώγου στην υπηρεσία της USAF ως ένα ικανότατο αεροσκάφος κρούσης(το θέατρο του Βιετνάμ το απέδειξε όταν το αεροσκάφος κατέστη πλήρως επιχειρησιακό),ενώ στη περίπτωση του Lightning όπως έγραψα,αναμένεται έχει περισσότερες πιθανότητες να τελεσφορήσει ως διακλαδικό όπλο την υπηρεσία USAF,του USN και του USMC,για πολλούς άλλους διαφορετικούς λόγους.Η παραπομπή σου στο ρόλο του Ρόμπερτ ΜακΝαμάρα είναι ακριβής και ιστορικά αληθής.

Φιλικά,
Μέντωρ

Ανώνυμος 15 Ιανουαρίου 2013 στις 5:55:00 μ.μ. EET  

Εκ παραδρομής και κεκτημένης ταχύτητας μετέτρεψα κατακρεουργώντας τα Ελληνικά μου,το ΄΄σχόλιο΄΄ σε ΄΄σχολείο΄΄.Η Γενική είναι΄΄...του σχόλιού μου΄΄ και όχι ΄΄...του σχολίου΄΄ μου.Ζητώ συγγνώμη.

Μέντωρ

Ανώνυμος 17 Ιανουαρίου 2013 στις 7:53:00 μ.μ. EET  

ΘΑ ΠΑΘΑΙΝΑΝ "ΕΜΦΡΑΓΜΑ" ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΑΝ ΑΚΟΥΓΑΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ F-35, ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΟ T-50 ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΤΗΣ

Ανώνυμος 19 Ιανουαρίου 2013 στις 12:11:00 μ.μ. EET  

@17/1/2013 ώρα 7.53 μ.μ
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΞΥΠΝΗΣΕΣ....

Ανώνυμος 23 Ιανουαρίου 2013 στις 2:45:00 π.μ. EET  

simfono me tin apopsi oti an exeis kataliles taktikes mporeis na antimetopiseis ta panta . to f35 eina i ena aeroskafos pou exei texnologia aixmis alla exei kai ena kostos terastio. episis gia tin sintirisi ton stealth xaraktiristikon tha prepei na pigainoun se idika kentra . ara xamiles diathesimotites . genika pisteuo pos einai ena aeroskafos protu pligmatos alla me periorismeni aktina drasis kai periorismeni posotita metaferomenon oplon . me adinamo kinitira se sxesi me to varos tou a/fous . to oti i tourkia thelei 100 apo auta gia emena den mou leei tipota as ta parei . emeis den ta xreiazomaste , isos na xreiastoume mia enisximeni moira me 25-30 f35 sto mellon gia sigekrimenes apostoles . emeis xreiazomaste ektos apo enisxisi tou arithmou alla kai eksixronismo ton f16 me oti kalitero mporoume na valoume pano se ayta . auksisi tou arithmou to m2000-5 kai telos agora 40 a/fon me sigekrimena xaraktiristika opos rantar aesa me megali emveleia . megali aktina drasis kai paramonis ston aera dikinitirio an ginetai kai dithesio kai toulaxiston na eksoplizetai me mexri 8 piraylous aa. episis anavathmisi ton rantar oste na mporoun na entopizoun kai stealth alla kai uav kai telos enisxisi ton antiaeroporikon sistimaton . opos px me ena patriot pac3 me nea tor kai me topothetisi sta hawk neo piraulon amraam afou den mporoume na agorasoume nea mesou velinekous sistimata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP