Το ΓΕΣ δείχνει το δρόμο, το ΥΠΕΘΑ θέλει να τον βαδίσει;

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Γράφει ο ΗBS

Με την διακρατική συμφωνία ύψους €16.598.720, η οποία υπεγράφη στις 17 Φεβρουαρίου 2010 ο ΕΣ απέκτησε 223 αναβαθμισμένα γερμανικά Α/Κ πυροβόλα Μ109Α3GE A2 (σε άριστη κατάσταση), 59 καινούργια πηγαία πυροβόλων και μεγάλο αριθμό ανταλλακτικών/παρελκομένων (εκατοντάδες τόνοι ανταλλακτικών και αναλωσίμων, αφού κυριολεκτικά «σκουπίσαμε» τα τεράστια στρατηγικά αποθέματα που διέθεταν οι Γερμανοί, μιας και το συγκεκριμένο πυροβόλο αποτελούσε για δεκαετίες την αιχμή του δόρατος του γερμανικού πυροβολικού. Τα υλικά που παραλήφθησαν είναι ικανά να εξασφαλίσουν για πολλά χρόνια την απρόσκοπτη υποστήριξη των συστημάτων).

Καθολική είναι σήμερα η διαπίστωση πως ο σχεδιασμός του ΓΕΣ αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένος αφού έναντι ενός μικρού τιμήματος (λιγότερα από €75.000 ανά όχημα) το Πυροβολικό Μάχης του Ελληνικού Στρατού ανανέωσε σημαντικά το στόλο επιτυγχάνοντας την πλήρη ομογενοποίηση των αυτοκινούμενων πυροβόλων της ηπειρωτικής χώρας. Πέραν αυτού ενίσχυσε δραματικά τις επιχειρησιακές του δυνατότητες καθώς η ενσωμάτωση του συστήματος AURORA στα γερμανικά πυροβόλα παρέχει στις πυροβολαρχίες δυνατότητα αυτόνομης τάξης και προσανατολισμού επιτρέποντας την υιοθέτηση τακτικών μάχης shoot and scoot οι οποίες είναι ζωτικές για το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον της Θράκης.

Με γνώμονα τον ανωτέρω επιτυχημένο σχεδιασμό και αποδεικνύοντας στην πράξη την προσαρμογή του κλάδου στα δυσμενή οικονομικά δεδομένα της χώρας, απεστάλη επιστολή ενδιαφέροντος (LoR: Letter of Request) στις αρμόδιες αμερικανικές αρχές για την δωρεάν παραχώρηση από τις ΗΠΑ μεγάλου αριθμού κύριων οπλικών συστημάτων για την άμεση κάλυψη των αναγκών του Ελληνικού Στρατού έπειτα από πολύμηνες επαφές μεταξύ των ελληνικών και αμερικανικών στρατιωτικών αρχών με σκοπό να διασφαλιστεί η δωρεάν παραχώρηση των συστημάτων ως πλεονάζον πολεμικό υλικό. Μεταξύ άλλων τεθωρακισμένων οχημάτων (Μ113A2, Μ901Α2), η Αμερικανική πλευρά ενέκρινε και την παραχώρηση 400 αρμάτων M1A1 Abrams.

Η απόφαση αυτή επέφερε ενθουσιασμό στις τάξεις του ΓΕΣ καθώς η παραλαβή των αμερικανικών αρμάτων μάχης M1A1 Abrams θα σήμαινε τυποποίηση των Μονάδων Τεθωρακισμένων της ηπειρωτικής Ελλάδας στο διαμέτρημα πυροβόλου των 120mm (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιχειρησιακό επίπεδο), την ομαλή απόσυρση των 398 αρμάτων μάχης M48A5 MOLF από την ΑΣΔΕΝ και την αντικατάστασή τους από τα 503 Leopard-1A5, ενώ θα διατηρούσε την ποιοτική υπεροχή του ελληνικού αρματικού δυναμικού τουλάχιστον μέχρι την εισαγωγή των τουρκικών αρμάτων ALTAY.


 Το ΓΕΣ αντιλαμβανόμενο την ιστορική ευκαιρία ριζικής ανανέωσης του αρματικού δυναμικού, αλλά και τις πιέσεις που θα δεχθεί η ελληνική κυβέρνηση (τόσο στο εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό) ώστε να μη δώσει το πράσινο φως -στα πλαίσια της αυστηρής δημοσιονομικής επιτήρησης που έχει επιβληθεί στη χώρα και άλλων συμφερόντων- αποφάσισε να θωρακίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την πολιτική απόφαση αποδοχής της εν λόγω προσφοράς: εκπόνησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα (ειδικά για μεταχειρισμένο υλικό) τεχνοοικονομική μελέτη η οποία περιλαμβάνει εκτός της αρχικής αξιοποίησης, το κόστος των πυρομαχικών και των άλλων προβλέψεων δημιουργίας υποδομής, τις απαιτήσεις συντήρησης και υποστήριξης καθώς και άλλες παρελκόμενες ανάγκες και δαπάνες εκσυγχρονισμού και μάλιστα για ολοκληρωμένο κύκλο ζωής του οπλοσυστήματος (25 χρόνια). Τελικά αποφάνθηκε την ενεργοποίηση των 300 από τα 400 παραχωρούμενα άρματα μάχης M1A1 Abrams και τη χρησιμοποίηση των υπολοίπων 100 ως ανταλλακτικά. Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2012, επιτροπή του ΓΕΣ/ΔΙΤ αναχώρησε για τις ΗΠΑ προκειμένου να προχωρήσει εκ νέου (η προηγούμενη επίσκεψη είχε γίνει σχεδόν ένα χρόνο πριν, στη διάρκεια της οποίας είχε επισημανθεί και δεσμευθεί αριθμός αρμάτων τα οποία βρίσκονταν σε διάφορα επίπεδα από πλευράς κατάστασης) στην επιλογή των προσφερόμενων αρμάτων μάχης ώστε να αποκτηθούν αυτά που βρίσκονται στη βέλτιστη δυνατή κατάσταση.

Σε αντίθεση με τα άρματα του τύπου που είχαν επιθεωρηθεί παλαιότερα διαπιστώθηκε πως πλέον υπάρχουν διαθέσιμες παρτίδες αρμάτων M1A1 νεώτερης κατασκευής τα οποία βρίσκονται σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και άρματα τα οποία είχαν υποστεί πλήρη εργοστασιακή αξιοποίηση, σύμφωνα με τα πρότυπα του αμερικανικού Στρατού («zero hours, zero miles»), το 2008. Στα συγκεκριμένα άρματα Abrams είχαν ενσωματωθεί όλες οι μέχρι τότε τροποποιήσεις στις οποίες περιλαμβάνεται και η θωράκιση απεμπλουτισμένου ουρανίου (DU: Depleted Uranium) η οποία όμως είναι πρόσθετη στα εμπρόσθιο μέρος του πύργου, και η αφαίρεση της είναι εύκολη (δεδομένης της αμερικανικής απόφασης μη διάθεσης της θωράκισης DU σε εξαγωγικούς πελάτες).

Βασικό πυλώνα των επιχειρημάτων όσων αντιτίθενται στην αποδοχή των Abrams αποτελεί το υπέρογκο κόστος δημιουργίας υποδομής υποστήριξης. Αν και το 304 ΠΕΒ μετά το πρόγραμμα των Leopard 2 έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις υποδομής, για τα M1A1 θα απαιτηθεί η εκ βάθρων συγκρότηση εργοστασίου κινητήρων αεριοστροβίλου (η συνδρομή της ΕΑΒ εδώ κρίνεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ), η επέκταση του εργοστασίου ηλεκτροπτικών και άλλες επενδύσεις. Πράγματι, για την ηλικία και την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα Abrams που είχαν ελεγχθεί το 2011 θα απαιτούνταν ΟΛΙΚΗ ανακατασκευή το κόστος της οποίας θα ήταν πολύ μεγάλο. Τα συγκεκριμένα άρματα όμως (της επιθεώρησης του Σεπτεμβρίου), πέραν της μικρότερης ηλικίας έχουν υποστεί ΟΛΕΣ τις τροποποιήσεις/μετατροπές που έχει ενσωματώσει στο άρμα ο Αμερικανικός Στρατός, οι οποίες (αυξάνοντας δραματικά τις επιχειρησιακές του δυνατότητες) αντικατέστησαν όλα εκείνα τα παλαιά συστήματα και υποσυστήματα των οποίων η παραγωγή πλέον έχει διακοπεί κάνοντας την λογιστικοτεχνική υποστήριξη του συστήματος εφικτή, περιορίζοντας συνάμα ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ και το κόστος επανεργοποίησής τους. Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα κεφαλαιοποίησης της αποκτηθείσας τεχνογνωσίας από το 304 ΠΕΒ με την μελλοντική εμπλοκή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας σε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αρμάτων M1A1 (οι αναβαθμισμένες εκδόσεις των οποίων πρόκειται να αποτελέσουν το κύριο άρμα μάχης του αμερικανικού στρατού ως το 2040) όταν (και αν) εισαχθεί το ALTAY σε υπηρεσία.

Από το ΓΕΣ έχει λεχθεί κατά καιρούς (και από τα πλέον επίσημα χείλη) πως η παραλαβή εν τέλει των αρμάτων μάχης M1A1 Abrams αποτελεί "ζήτημα τιμής". Ο κλάδος, αναγνωρίζοντας πως η Ελλάδα δεν μπορεί τόσο στο παρόν όσο και στο απώτερο μέλλον να διαθέσει τα κονδύλια εκείνα που θα της επιτρέψουν να αγοράσει κύρια οπλικά συστήματα και προσαρμοζόμενος στη νέα πραγματικότητα ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ (σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κλάδους των ΕΔ) όλα εκείνα τα απολύτως αναγκαία μέσα για τη διατήρηση του αξιόμαχου του στρατεύματος. ΗΡΘΕ πλέον η ώρα της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να επιτελέσει το έργο της παίρνοντας ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ για τη θωράκιση της χώρας.

hellarmforces2010

22 σχόλια:

Ανώνυμος 23 Ιανουαρίου 2013 στις 10:59:00 μ.μ. EET  

FMS, FMS, FMS!

Ανώνυμος 23 Ιανουαρίου 2013 στις 11:17:00 μ.μ. EET  

Πιστεύω ότι η στασιμότητα επί του θέματος είναι τεχνητή, αποσκοπώντας στο να παραλάβουμε άρματα νεώτερων παρτίδων ώστε από το λιμάνι να πάνε κατευθείαν στις μονάδες όπως τα Μ109Α3GEA2

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 23 Ιανουαρίου 2013 στις 11:43:00 μ.μ. EET  

Καλωσορίζω και εγώ με τη σειρά μου και από το εν κρυπτώ τον HBS και θέλω να υποβάλω σε όποιον γνωρίζει ένα μάλλον ακαδημαϊκό με δεδομένη την πτώχευση της χώρας ερώτημα: πόσο θα κόστιζε μια αντικατάσταση κινητήρα με τον γερμανικό MTU 883 ντίζελ κινητήρα (γνωστό και ως Europack). Λογικά, και με δεδομένο ότι αν αποκτηθούν τα άρματα αυτά θα τα κρατήσουμε κοντά τριάντα - τριάντα πέντε χρόνια, θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο εκσυγχρονισμού. Δε βλέπω και να διατηρούν οι Αμερικάνοι για καιρό τον στροβιλοκινητήρα σε υπηρεσία, είναι αντιοικονομικός.

















Ανώνυμος 24 Ιανουαρίου 2013 στις 8:24:00 π.μ. EET  

κάποτε οι γερμανοί μας πρόσφεραν τα marder 1A5, σε επαρκείς αριθμούς,σχεδόν δωρεάν με πλήρη φόρτο πυρομαχικών καθώς και ανταλλακτικά,
κι εμείς δεν τα πήραμε διότι τα θεωρήσαμε παλιά !!! ακριβά !!! και δεν ξέρω και τι άλλο ,όταν ο Ε.Σ στερείται παντελώς ενός ΤΟΜΑ και όταν την ίδια στιγμή εχουμε σε υπηρεσία τα πρωτόγονα BMP-1 , λες κι αν αγοράζαμε κάποτε καινούρια δεν θα μπορούσαμε να στείλουμε στα νησια τα marder και να παροπλίσουμε τα BMP-1

ΣΕΛΕΥΚΟΣ

HBS 24 Ιανουαρίου 2013 στις 9:50:00 π.μ. EET  

Καλημέρα και καλή χρονιά σε όλους, ευχαριστώ το εν κρυπτώ για την αναδημοσίευση. Φίλε ΦΚΜΚ καλώς σε βρήκα και εδώ, ανυπομονώ να διαβάσω τα ασύγκριτα σχόλια σου. Δεν γνωρίζω το κόστος, αλλά στις αρχές του '80 o MTU 883 είχε ενσωματωθεί επιτυχώς στο Μ1. Οι αμερικανοί επέλεξαν να συνεχίσουν με τον αεριοστρόβιλο, θεωρώντας πως παρείχε καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά (πλην κατανάλωσης): Ο turboshaft του Μ1 έχει τα μισά κινητά μέρη και παρελκόμενα του MTU, μπορεί να αντικατασταθεί πολύ γρήγορα στο πεδίο της μάχης, είναι εξαιρετικά αξιόπιστος (αντιμετώπισε ελάχιστα προβλήματα στην έρημο) και έχει εξαιρετικά μικρό ηχητικό ίχνος πράγμα εξίσου σημαντικό. Από την άλλη, το υπέρυθρο ίχνος του είναι πολύ μεγάλο εξαιτίας της πολύ υψηλής θερμοκρασίας που έχουν τα καυσαέρια εξαγωγής. Η υψηλή κατανάλωση του κινητήρα είναι επίσης γεγονός (αν και παρατηρείται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες). Το πρόβλημα τεχνικής υποστήριξης παραμένει και είναι σημαντικό, αλλά πρόσφατα έμαθα πως οι κλίμακες ανταλλακτικών είναι κατά 70% όμοιες με αυτές των ΑΗ64 και UH60 πράγμα που σημαίνει πως αρχικά η συντήρηση 3ου κλιμακίου (και η επ’ έργω εκπαίδευση των τεχνικών) θα μπορούσε να γίνει στην έδρα των Apache.

Ανώνυμος 24 Ιανουαρίου 2013 στις 10:36:00 π.μ. EET  

@ΣΕΛΕΥΚΟΣ

Τα marder φίλε είχαν 2 μείον:
μη σταθεροποιημένο 20ρι πυροβόλο -κατευθείαν απο το pz mkII του 1930 χαχαχαχα- και
χωρίς τον εκτοξευτή Milan.
οκ δεν λέω, καλύτερο απο το βμρ-1, αλλά περίπου της ίδια εποχής.

το 1995-2005 ο κόσμος παντού κοίταγε για τροχοφόρα με 30ρι σταθεροποιημένο. η αγορά (γιατί δεν ήταν τζάμπα φυσικά - με γερμανούς μιλάς) 30χρονου τομα ήταν τραβηγμένη ειδικά όταν υπήρχαν πάμφθηνα αξιόλογα τομα στην αγορα όπως το btr-80.

τώρα είναι η εποχή βαρέως τόμπ. έχουμε 700 σασιά μ60 και 700 λεο1 χώρια τα σασιά λεο2 που μπορούμε να φτιάξουμε. εκεί είναι ο δρόμος. μέχρι τότε μόνο μτχ απο αμέρικα.

μηδενιστής

Ανώνυμος 24 Ιανουαρίου 2013 στις 11:35:00 π.μ. EET  

ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ LEOPARD 2A4 ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΑΒ, ΕΑΣ ΚΑΙ ΕΛΒΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ

Nikos 24 Ιανουαρίου 2013 στις 11:47:00 π.μ. EET  

Εμείς δεν έχουμε λεφτά για καινούργια, οι αμερικανοί δεν θέλουν να καταρρεύσει η ισορροπία δυνάμεων με τη Τουρκία ( για διάφορους λόγους, βλ ηγεμονικές τάσεις, όξυνση σχέσεων με Ισραήλ κ.α.) ποιο είναι το εμπόδιο? Το τρίγωνο επιχειρηματίες αντιπρόσωποι όπλων, ΥΠΑΜ κατώτεροι των περιστάσεων και μερίδα του ειδικού τύπου… γιατί το Abrams με διακρατική ούτε μίζα έχει ούτε διαφήμιση…

Μanolis 25 Ιανουαρίου 2013 στις 2:39:00 μ.μ. EET  

AΝ (λεω ΑΝ) ειχε νοημα για τον ΕΣ να αλλαξει κινητηρες στα Μ-1, θα ειχε νοημα να εβαζε τους υπαρχοντες MTU 873 των Λεο2:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=YoDHs9yjLY8

Επειδη τα Λεο2 και Μ-1 εχουν κοινη αρχικη καταγωγη , ισως να ειναι τεχνικα εφικτο.
Εδω δεν βαλαμε EuroPowerPack στα νεα Λεο2Hell, για να μην εχουν διαφορα με τα Α4, θα τον βαλουμε στα μεταχειρισμενα (οποτε και αν ελθουν)?

Ανώνυμος 25 Ιανουαρίου 2013 στις 4:05:00 μ.μ. EET  

Μανώλη, δεν χωράει ο 873 στα Μ1. Μακάρι να είχαμε τη διορατικότητα από πιο παλιά.

lupolupo

ΑΧΕΡΩΝ 25 Ιανουαρίου 2013 στις 7:02:00 μ.μ. EET  

@Manolis
Η καταγωγή του Μ1 και του Leo-2 δέν εἶναι ἀκριβῶς κοινή,ἀπλῶς και οι δύο τύποι προέκυψαν ὠς ἀντίδραση στην ἀκύρωση του κοινοῦ προγράμματος ΜΒΤ-70.
Το Leo-2 υἰοθέτησε ἀπό το ΜΒΤ-70 τον κινητήρα ΜΒ 873,ἐνώ οι Αμερικανοί ακολούθησαν τελικά την ὀδό του ἀεριοστροβίλου.
Στο Μ1 Α2 ἐνσωματώθηκε ο ΜΒ 883 EuroPowerPack,που κινεί και τα Lecklerq τῶν Ἐμιράτων.
Εἶναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι ο ΜΒ 873 ἔχει χωρητικότητα 47.000 κ.ἐ,ἐνώ ο ΜΒ 883 μόλις 27.000 κ.ἐ.
Ἐπίσης,ο ΜΒ 883 εἶναι ἐγκάρσια συζευγμένος με το κιβώτιο HSWL-295,ἀκριβῶς ὄπως στα Ι.Χ τύπου Γκόλφ και σία.Για να σχηματίσεις μία εἰκόνα της διαφοράς ὄγκου,εἀν ο ΜΒ 883 τοποθετηθεί στο Leo-2,μπορεί,προαιρετικά,να βραχυνθεί το σκάφος κατά ένα ζεύγος ἐδαφικῶν τροχῶν,αὐτό ὄμως εἶναι πρακτικῶς ἐκτός συζητήσεως,ἐπειδή θα ἐπέφερε αὔξηση της εἰδικῆς ἐδαφικῆς πιέσεως και ἀλλοίωση της ζυγοσταθμίσεως του ἄρματος,μεταξύ ἄλλων.
Ένας ἀκόμη παράγων που δέν ἀναφέρεται,εἶναι η σχετική υστέρηση
του ΜΒ 883 σε ροπή στρέψεως,που για να ἀντιμετωπιστεί,προστέθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων μία ἐπιπλέον χαμηλή σχέση μεταδόσεως,ἀνεβάζοντας τις σχέσεις ἐμπροσθοπορείας σε πέντε,ἀπό τέσσερις στο HSWL 354 του Leo-2.
Κανένας χρήστης εἴτε νέος πελάτης του Leo-2 δέν ἐπέλεξε τον ΜΒ 883 για Leo νέας κατασκευής,και ένας λόγος γι΄αὐτό εἶναι το ἐξαίρετο ιστορικό ἀντοχής και ἀξιοπιστίας του ΜΒ 873.
Χαρακτηριστικῶς ἐπ΄αὐτοῦ,ο κατασκευαστής ὀρίζει χρόνο μεταξύ ἐπιθεωρὴσεως-ἀνακατασκευής τις 1.200 ώρες λειτουργίας,ἀλλά ο Ἐλβετικός Στρατός ἔχει διαπιστώσει ότι με ἐπαγγελματική,προσεγμένη χρήση,μπορεί να φτάσει τις 4.000 ώρες(!!!).
Ἐπιπλέον,ο ΜΒ 873 ἔχει ἀκόμη δυναμικό ἀναβαθμίσεως,καθώς η ἰπποδύναμη του μπορεί να αὐξηθεί ἀπό τους 125 ΗΡ ἀνά κύλινδρο,στους 150 ΗΡ ἀνά κύλινδρο,φθάνοντας τους 1.800 ΗΡ συνολικά.
Μέχρι στιγμής,η ἀναβάθμιση αὐτή ἔχει ἐνσωματωθεί στην ὀκτακύλινδρη ἔκδοση ΜΒ 871,που κινεί το Νοτιοκορεατικό Κ1,ἀλλά και το ὄχημα διανοίξεως ναρκοπεδίων του Ομοσπονδιακού Στρατού τύπου Keiler(τροποποιημένο σκάφος Μ48).
Ένας ἀκόμη ἀφανής παράγων στη σύγκριση ντήζελ και ἀεριοστροβίλου,εἶναι και το ότι ο στρόβιλος δέν ἔχει ἀπώλειες ισχύος λόγω ἀναγκῶν ψύξεως,που μπορεί να ἀνέλθουν και στο 20% της ἰσχύος.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες,η ἀπόδοση του Μ1Α2 Diesel στο Λιτόχωρο δέν ἦταν η γνωστή και ἀναμενόμενη,και προφανῶς ο λόγος βρίσκεται στα παραπάνω.
Ἐν πάση περιπτώσει,ο ΜΒ 883 κατασκευάζεται και στις ΗΠΑ ὠς GD 883,και λογικά οι Ἀμερικανοί δέν θα εἴχαν ἀντίρηση να μας τον προμηθεύσουν με το ἀζημίωτο.(λέμε τώρα)
@HBS
Ἔχω τις ἐπιφυλάξεις μου σχετικά με την συντηρησιμότητα του AGT-1.500.
Ο στρόβιλος δέν παράγεται πλέον,ἀπ΄ὄσο γνωρίζω,ἄν και πολύ θα ἤθελα να μου πεί κάποιος ἀπό πού βρέθηκαν οι στρόβιλοι για τα 125 νέα Αἰγυπτιακά Ἄμπραμς.
Το βέβαιο εἶναι ότι ο U.S.Army δέν βρίσκει νέους στροβίλους,και ἀναγκάζεται να ἀνακατασκευάζει τους παλαιούς στο Ἄννιστον της sweet home Alabama,με μεγάλο κόστος,και ἀναμενόμενη λειτουργική ζωἠ μεταξύ ἐπιθεωρήσεων 200 μόλις ωρών,ἔναντι 1.000 ενός νέου.
Ἔτσι,το 2004,ἔτος ἔντονης δραστηριότητος λόγω Ιράκ,χρειάστηκε να ἀνακατασκευαστούν 1.200 στρόβιλοι,και το κόστος ἀξιοποιήσεως των Ἄμπραμς ἀφορούσε κατά 60% τους στροβίλους.
Περί το 2007,ο U.S.Army εισήγαγε το πρόγραμμα ἀναβαθμίσεως TIGER για να ἀντιμετωπίσει το πρόβλημα,και υποθέτω ότι τα ἄρματα που ἀνακατασκευάστηκαν ἀπό το 2008 και μετά θα ἔχουν ἐνσωματώσει τίς ὄποιες βελτιώσεις,ἀλλά δεν γνωρίζω δυστυχώς περισσότερα.

HBS 26 Ιανουαρίου 2013 στις 1:47:00 μ.μ. EET  

Αγαπητέ φίλε Αχέρων, σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες, θα προσπαθήσω να το ψάξω κι εγώ

Μanolis 26 Ιανουαρίου 2013 στις 2:06:00 μ.μ. EET  

lupolupo,

Η συζητηση ειναι (δυστυχως) φιλολογικη. Και να χωραγε ο 873 στα Μ1, η όλη μετατροπη θα ηταν αντιοικονομικη. Εαν δεν ισχυε αυτο , θα ειχαν ηδη προχωρησει οι αμερικανοι, αντι να κανουν συνεχως ανακατασκευες των "παλαιων" στροβιλοκινητηρων. Παντως και ο στροβιλοκινητηρας του Μ-1 , δεν ειναι τοσο μικρος:
http://www.hellenicdefence.gr/eidiseis/e2011/111011d.html

Συγκρινε με το βιντεο που ειχα αναρτησει.

ΑΧΕΡΟΝΤΑ,
Διακρινω εφεση και σπουδη στα τεθωρακισμενα : "ο ΜΒ 873 ἔχει χωρητικότητα 47.000 κ.ἐ,ἐνώ ο ΜΒ 883 μόλις 27.000 κ.ἐ." , δηλαδη ουσιαστικα πιανει την ιπποδυναμη του 873 με προσθετα ή αυξημενης πιεσης (πουσαρισμενα) τουρμπο. Αυτο ειναι η ταση σε ολους τους νεους κινητηρες εσωτ. καυσης, για χαμηλοτερη καταναλωση καυσιμου και κυριως συμμορφωση με κανονισμους εκπομπων ΕURO 1-5 (επεται euro-6). Επειδη χρησιμοποιω κινητηρες Ντιζελ , Τουρμποντιζελ και βενζινης TSi, αυτο που λεγαμε παλια "τιποτε δεν συγκρινεται με τα -πολλα- κυβικα" , ειναι 100% αληθινο για τους ντιζελοκινητηρες. Ειδικα για αυτους οι οποιοι εχουν να κινησουν μεγαλα φορτια. Το τουρμπο αποδιδει την ονομαστικη ιπποδυναμη πιο ψηλα. Γι'αυτο προστέθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων του 883 μία ἐπιπλέον χαμηλοτερη σχέση μεταδόσεως, να τραβαει απο πιο χαμηλες στροφες κινητηρα. 100 ιπποι τουρμπο στο ντιζελ ΔΕΝ ειναι ιδιοι με 100 ιππους απο τα περισσοτερα κυβικα. Η υψηλη ιπποδυναμη του τουρμπο, ειναι αξιοποιησιμη κυριως για επιτευξη υψηλοτερης ταχυτητας , ειδικα στη βενζινη. Η ροπη των κυβικων , οταν εχεις φορτιο τοννων σε μη ομαλο δρομο, δεν αντικαθισταται. Εαν βεβαια κινησαι κυριως σε αουτομπαν και εθνικες, δεν υπαρχει σοβαρο προβλημα, αντιθετως η μικροτερη (λογω λιγοτερων κυβικων) καταναλωση ειναι το κυριως ζητουμενο. Τα αρματα μαχης ομως δεν κινουνται μονο σε ομαλο δρομο.


Ανώνυμος 28 Ιανουαρίου 2013 στις 9:26:00 μ.μ. EET  

κυριοι ας παρουμε τα αρματα και ας μην το πολυζαλιζουμε το θεμα.Ναι ειναι ακριβα στη συντηρηση τους ναι εχουν μεγαλη καταναλωση ναι ο κινητηρας εχει σταματησει να παραγεται αλλα μηπως ο 873 του leo παραγεται;Ο ντιζελοκινητηρας θελει πιο συχνα ανακατασκευη και μπορει να ανακατασκευαστει το πολυ 2-3 φορες ενω ο 1500 απεριοριστες,οσο για το κοστος νομιζω ειναι πιο ακριβη στο ντιζελ.Τωρα ποσο πιο ακριβη ειναι η υποδομη που χρειαζεται και κατα ποσο μας συμφερει σε σχεση με το αποτεκεσμα αυτο το ξερουν αλλοι οι οποιοι για να τα ζητουν επισταμενως κατι ξερουν.Τελικα ειναι η μονη ορατη λυση προς το παρον, ας προσεχαμε τοτε που εβρεχε λεοραρντ εμεις κραταγαμε ομπρελα!

ΑΧΕΡΩΝ 29 Ιανουαρίου 2013 στις 10:54:00 π.μ. EET  

@28/1/13
Εἀν ἐναπόκειται στα σχόλια μας η ἀποδοχή των Ἄμπραμς,τότε,και σε ότι με ἀφορᾶ,τάσσομαι ἄνευ περιστροφῶν υπέρ της ἀποδοχής.
Ἐπίσης ὄμως,σου συνιστῶ να διαβάσεις προσεκτικώτερα όσα γράφω για τις ἀνακατασκευές των στροβίλων και του ΜΒ873.
Ἀλλά,ὄπως εἴπε ο Manolis,εἶναι δυστυχῶς φιλολογική η συζήτηση, ἐγώ προσθέτω ότι η διευρυμένη συμμορία του μνημονίου ἔχει ἄλλη ἀτζέντα.

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 2 Φεβρουαρίου 2013 στις 2:23:00 π.μ. EET  

Τα Άμπραμς M1 πρέπει να έλθουν οπωσδήποτε. Αλλιώς πώς θα τσακώνομαι με τον μηδενιστή μέσα σε Άμπραμς που τρέχει με 50km/h στον Ε80 κάπου νοτιοανατολικά της Τσατάλτζας; Μόνο κανένα βενζινάδικο να προλάβουμε γεμάτο γιατί καίει το άτιμο πολύ...

ΑΧΕΡΩΝ 2 Φεβρουαρίου 2013 στις 5:59:00 μ.μ. EET  

Εγώ δέν μπαίνω στο ίδιο άρμα με τον μηδενιστή,δεν πά νάναι και Άμπραμς.
Για να μπορέσεις απλώς να τα λειτουργήσεις αυτά τα μαραφέτια, πρέπει να είσαι απερίσπαστος,πόσο μάλλον για να πολεμήσεις.
Φαντάσου τώρα να έχεις και τον μικρό να σε αποσυντονίζει με τα σχόλια του.Άσε τις απορίες του ''αυτό δεν το γράφει το Όσπρε'υ',εκείνο δεν θυμάμαι να το διάβασα στο Όσπρε'υ',
σκάσε και πολέμα ρέεεεε.

HBS 2 Φεβρουαρίου 2013 στις 6:24:00 μ.μ. EET  

@ΦΚΜΚ
Χαχαχαχα να το δω αυτό και τι στον κόσμο

TED 3 Φεβρουαρίου 2013 στις 2:58:00 π.μ. EET  

@ ΦΚΜΚ
@ Μηδενιστή

Βλαστημάω την ώρα και τη στιγμή που σας "τοποθέτησα" στο ίδιο Abrams και κόλλησε όλη η επιλαρχία.

Πάρτε ο καθένας από ένα (έχουμε άλλωστε πολλά) μπας και γίνει δουλειά.

Manolis 3 Φεβρουαρίου 2013 στις 2:11:00 μ.μ. EET  

Εγω μετα το βιντεο με το Συριακο Τ-72 που κυκλοφορησε, οχι με τον Μηδενιστη, ουτε με τον ιδιο τον Αρματιστη δε μπαινω μεσα σε αρμα!

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 3 Φεβρουαρίου 2013 στις 9:08:00 μ.μ. EET  

Μπα, αυτό το περιστατικό με το Τ-72 είναι πολύ τυχερό χτύπημα: αστικό περιβάλλον, μικρή απόσταση, εκπαιδευμένος χειριστής (για να το "βρει" εκεί που το βρήκε), ανεπαρκής για τα σύγχρονα δεδομένα θώρακας του T-72, κακή θέση των πυρομαχικών λόγω αυτόματου γεμιστή,έλλειψη πεζικού που έπρεπε να ξεκαθαρίσει τον θύλακα πριν τα άρματα. Κανένα άρμα της δεκαετίας του 70 δεν μπορεί να επιβιώσει σε σύγχρονο πεδίο μάχης. Το Μ1 έστω και ως Μ1Α1 έχουν σαφώς καλύτερη θωράκιση. Αλλά και πάλι μέσα στην πόλη...ο,τι έγινε και στο Γκρόσνι.

ΑΧΕΡΩΝ 4 Φεβρουαρίου 2013 στις 11:26:00 μ.μ. EET  

@Manolis
Για να σου ἐξυψώσω λίγο το ἠθικό,σε πληροφορῶ ότι το Ἄμπραμς δέν διαθέτει θυρίδα διαφυγῆς...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP