Η "δίαιτα" του F-35 το έκανε 25% πιο ευάλωτο
Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013
F-35 σε φάση τελικής συναρμολόγησης |
Οι τρείς εκδόσεις του υπο ανάπτυξη αμερικανικού μαχητικού, F-35A για την USAF (και την ΤΗΚ), F-36B για τους Πεζοναύτες, και F-35C για το USN, έχουν σχεδόν αγγίξει το μέγιστο σχεδιαζόμενο βάρος των 30.000 λιβρών έκαστο. Έτσι οι μηχανικοί του προγράμματος επανασχεδιάζουν ορισμένα κρίσιμα απάρτια του α/φ, στην προσπάθεια να κρατήσουν το βάρος σε ανεκτά επίπεδα. Δύο από αυτές τις αλλαγές κατέστησαν το πολύπαθο -και πανάκριβο- F-35 κατά 25% πιο ευάλωτο στο να εκραγεί εν πτήση μετά από πλήγμα.
Πρόσφατες δοκιμές έδειξαν ότι η αφαίρεση συγκεκριμένων βαλβίδων ψυκτικού υγρού (βάρους 2 λιβρών) και βαλβίδων καυσίμων (βάρους 9 λιβρών) "αυξάνει κατά 25% την τρωτότητα του αεροσκάφους". Ακολουθεί η ακριβής μετάφραση αποσπάσματος της έκθεσης, σχετικά με την αφαίρεση των βαλβίδων ψυκτικού ΡΑΟ ώστε ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματα του:
Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί εύφλεκτο ΡΑΟ [Polyalphaolefin] στο σύστημα ψύξης των ηλεκτρονικών συστημάτων του, το οποίο διατρέχει μεγάλο μέρος του [σημ μτφ large footprint]. Η απειλή σε αυτό το βαλλιστικό τέστ, χτύπησε την γραμμή παροχής ΡΑΟ, μόλις κάτω από το κόκπιτ, προκαλώντας ανάφλεξη του ΡΑΟ με βαθμό διαρροής 2.2 γαλλόνια ανά λεπτό. Το πρόγραμμα εκτιμά ότι ανάλογο γεγονός εν πτήση θα προκαλέσει άμεση αδρανοποίηση και απώλεια αεροσκάφους και χειριστή. Το αεροσκάφος των δοκιμών, όπως και το αεροσκάφος παραγωγής, δεν έχει σύστημα αυτόματης διακοπής παροχής ΡΑΟ για να αντιμετωπίσει αυτή την τρωτότητα.Υπενθυμίζουμε ότι το συνολικό κόστος του προγράμματος F-35 αγγίζει τα 396 δις δολλάρια, για την απόκτηση μόλις 2,457 αεροσκαφών, καθιστώντας το ένα από τα ακριβότερα στρατιωτικά προγράμματα στην ανθρώπινη ιστορία..
H ομάδα ανάπτυξης του F-35 επανεξετάζει αυτή την απόφαση.
10 σχόλια:
Εκτος απο το βαρος του , εχει αυξηθει και η πολυπλοκοτητα, σε σημειο μικρες αλλαγες να εχουν μεγαλες επιπτωσεις στην αποστολη του. Γι'αυτο και οπως εγραψα σε αλλο ποστ, ακομη και η ενσωματωση συστηματων του σε αλλο υφισταμενο μαχητικο , δεν θα ειναι ευκολη, ουτε με τις ιδιες επιδοσεις. Το F35 αρχιζει να θυμιζει το περιβοητο διακλαδικο (επισης) μαχητικο F-111 του 1965, το οποιο λογω της πτερυγας μεταβλητης γωνιας (αυτο ηταν τοτε η χιμαιρα της αεροναυπηγικης - το στελθ σημερα), εγινε τοσο πολυπλοκο και βαρυ που δεν εκανε για μαχητικο, και μαλιστα αεροπλανοφορων. Ακυρωθηκε πανηγυρικα, αφου πρωτα καταπιε αρκετα εκατ. δολλαρια των αμερικανων φορολογουμενων , αλλα και τα αξιολογα προγραμματα μαχητικων Αγγλιας και Καναδα. Παραχθηκαν μονο οι εκδοσεις του ως καθαρο βομβαρδιστικο (FB111) , πραγμα που θεωρω πιθανο να γινει και με το F35, εφόσον προχωρησει λογω πολιτικης στηριξης και κεκτημενης ταχυτητας.
"Το συνολικό κόστος του προγράμματος F-35 αγγίζει τα 396 δις δολλάρια, για την απόκτηση μόλις 2,457 αεροσκαφών".
Λιγοτερα παντως απο το Ελληνικο Χρεος (εαν τα ειχαμε δωσει σε F35 , θα φτανανε για ...1000 τουλαχιστον κομματια, την υποστηριξη τους για 40 χρονια και ρεστα θα ειχαμε, ενω αντε να κουνηθει καμμια "συμμαχος" μετα ) .
@Manolis
''Λιγοτερα παντως απο το Ελληνικο Χρεος (εαν τα ειχαμε δωσει σε F35 , θα φτανανε για ...1000 τουλαχιστον κομματια, την υποστηριξη τους για 40 χρονια και ρεστα θα ειχαμε, ενω αντε να κουνηθει καμμια "συμμαχος" μετα )'' .
Ξέχνα το.
Με ἀντίπαλο το παχύ έντερο του Νεοέλληνα,κανένα πρόγραμμα αμυντικῶν επενδύσεων δέν θα εἴχε ἐλπίδα.
Ὄχι δίαιτα,ἀλλά νηστεία θα τράβαγε το JSF.
Kαι στο τέλος,ἐννοείται,οὔτε τα φράγκα θα ἐξοικονομούσαμε,οὔτε τα ἀεροπλάνα θα παίρναμε.
@manolis
Το Ελληνικο χρεος ειναι προιον των συνολικων δαπανων του κρατους οχι μονο της παραγγελιας ενος μαχητικου...μην πλεκουμε την βουρτσα...
Αυτο που μαλον θελει να πει ο manolis ειναι οτι ξοδεψαμε ασυστολα χρηματα χωρις καποιο αποτελεσμα ενω εαν τα χρησιμοποιουσαμε οπως πρεπει θα ειχαμε μια πολεμικη μηχανη που θα προκαλουσε φοβο και δεος και θα μας κοστιζε και λιγοτερα απο το χρεος που το πληρωνουμε χωρις να ξερουμε που πηγαν τα χρηματα(η μαλον ξερουμε αλλα δεν μπορουμε να κανουμε το αυτονοητο και να τους εξαφανισουμε με συνοπτικες διασικασιες)και υστερα απο τοσα χρηματα πεταμενα να μην δουλευει και τπτ λογω μη ελειψεως ανταλακτικων.
Αυτο που μαλον θελει να πει ο manolis ειναι οτι ξοδεψαμε ασυστολα χρηματα χωρις καποιο αποτελεσμα ενω εαν τα χρησιμοποιουσαμε οπως πρεπει θα ειχαμε μια πολεμικη μηχανη που θα προκαλουσε φοβο και δεος και θα μας κοστιζε και λιγοτερα απο το χρεος που το πληρωνουμε χωρις να ξερουμε που πηγαν τα χρηματα(η μαλον ξερουμε αλλα δεν μπορουμε να κανουμε το αυτονοητο και να τους εξαφανισουμε με συνοπτικες διασικασιες)και υστερα απο τοσα χρηματα πεταμενα να μην δουλευει και τπτ λογω μη ελειψεως ανταλακτικων.
μου αρέσει ότι όταν το πρόγραμμα του JSF ήταν στα σκαριά έλεγαν ότι θα κόστιζε μόνο όσο ένα F-16 λόγω του ότι θα γινόταν μαζική παραγωγή και συμμετοχή συμμαχικών κρατών, και βλέπουμε ότι ήταν καθαρά ένα τέχνασμα και δεν υπήρχε περίπτωση να έβγαζε ένα "φτηνό" Στέλθ μαχητικό με τίποτα!
Πέτρος Κ.
All night Kafros,
Απλα ηθελα να καταδειξω το δυσθεωρητο του ελληνικου χρεους...
nik,
ευχαριστω, ουτε ο ιδιος δεν θα τα ελεγα καλυτερα...
http://timemilitary.files.wordpress.com/2013/01/f-35-jsf-dote-fy12-annual-report.pdf
Παραθέτω τον σύνδεσμο ιστολογίου στο απόσπασμα της ετήσιας αναφοράς από την Υπηρεσία Επιχειρησιακών Δοκιμών κ΄ Αξιολόγησης (Operational Test & Evaluation) του ΥΕΘΑ Η.Π.Α. (U.S. Department of Defense – DOD) για το ομοσπονδιακό έτος προϋπολογισμού 2012, σχετικό με τις συνεχιζόμενες δοκιμές και προβλήματα του μαχητικού Α/Φ F-35 Joint Strike Fighter (JSF).
Το απόσπασμα της επίσημης αναφοράς αναφέρεται και σε σειρά άλλων προβλημάτων όπως:
• Το φαινόμενο δονήσεων κατά το μεταβατικό στάδιο πτήσεως από υποηχητικές – υπερηχητικές – υποηχητικές ταχύτητες καθώς και η διάρκεια χρόνου γι’ αυτό το μεταβατικό στάδιο πτήσεως (transonic flight).
• Το φαινόμενο της αποκόλλησης των διαδοχικών συνθετικών κεραμιδοειδών επιστρωμάτων επιφανείας (delamination) στα κάθετα σταθερά στην ουρά του Α/Φ. Το φαινόμενο αυτό φαίνεται να έχει παρατηρηθεί ιδιαίτερα όταν το Α/Φ χρησιμοποιεί μετακαυστή (afterburner) σε υψηλές ταχύτητες. Η χρήση ορισμένων πειραματικών επικαλυπτικών ουσιών δεν επέφερε αποτελέσματα.
Το απόσπασμα της αναφοράς ΤΟΝΙΖΕΙ ότι αυτά τα προβλήματα ανάγονται στο βασικό γεγονός ότι «η σχεδίαση εξακολουθεί ενώ ταυτόχρονα γίνονται οι δοκιμές» του Α/Φ.
Παρεμφερώς, το αρχικό κόστος του F-35 ανά Α/Φ ανέρχεται... «βορείως» των $134 εκατομ. και «αγγίζει» πλέον τα $200+ εκατομ. Θυμάμαι ότι ο Ελληνοαμερικανός «υπερπωλητής» (“super salesman”) της Lockheed Martin Κος. Ντέμης Πλέσσας υπόσχονταν πάλαι πότε «λαγούς με πετραχήλια» στην Ελληνική ΠΑ σε ό,τι αφορούσε το τιμολόγιο αγοράς των F-35.
Λάμπρος Ε. Π. – εν Η.Π.Α. μετανάστης
14/1/2013 – τοπική ώρα 17:02 – ώρα Ελλάδος 00:02, 15/1/2013
Για τα προβλήματα του F35 εχω αναφερθεί πολλές φορές παλίωτερα!
Δυστηχώς δεν μπορουν να τα λύσουν και δεν θα τα καταφέρουν γιατί λύσεις υπάρχουν αλλά χαλάνε το στελθ!
ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
Δημοσίευση σχολίου