Αναθέωρηση ΕΜΠΑΕ: Aναβάθμιση και αύξηση διαθεσιμότητας αντί νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

H εξασφάλιση του μεγαλύτερου δυνατού ποσοστού επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων είναι πλέον ο πρωταρχικός στόχος για τις Ένοπλες Δυνάμεις, σύμφωνα με τον Α/ΓΕΕΘΑ Πτέραρχο Ιωάννη Γιάγκο. Η δυσμενής οικονομική και δημοσιονομική κατάσταση της Χώρας αναπόφευκτα οδηγεί σε αναβολή αποφάσεων ή οριστική ματαίωση συμφωνιών που σχετίζονται με τη προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων (Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος, Φρεγάτες, Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης). Το νέο αναθεωρημένο ΕΜΠΑΕ ύψους €8,5 δισ. αναμένεται να περιλαμβάνει εξοπλιστικά προγράμματα που θα αφορούν κυρίως:

1. τη βελτίωση της εφοδιαστικής υποστήριξης (προμήθεια ανταλλακτικών, πυρομαχικών) για την αξιοποίηση-αύξηση της διαθεσιμότητας του υπάρχοντος υλικού. Ενδεικτικό της τραγελαφικής κατάστασης είναι το χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας Aποκαλύψεις που επισημαίνει το κίνδυνο ακινησίας των υπερσύγχρονων αρμάτων μάχης Leopard 2 λόγω έλλειψης λιπαντικών, λίγες ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης για τη προμήθεια των πυρομαχικών τους.
2. Υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων για τον εκσυγχρονισμό ή την αναβάθμιση υπαρχόντων οπλικών συστημάτων. Ενδεικτικά, ανά Κλάδο, επιτακτική κρίνεται:
Α. Η αναβάθμιση των παλαιοτέρων 19 επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache του 1ου ΤΕΑΣ στο επίπεδο των 12 ΑΗ-64D που παρελήφθησαν πρόσφατα και γίνονται υπεράνθρωπες προσπάθειες για να κηρυχθούν σύντομα επιχειρησιακά.
Β. Ο Εκσυγχρονισμος Μέσης Ζωής των 4 φρεγάτων ΜΕΚΟ-200ΗΝ κλάσης ΥΔΡΑ με μερική αναβάθμιση της δύναμης πυρός των πλοίων (αντικατάσταση Phalanx με RAM, αναβάθμιση του πυροβόλου Μk45 σε Μοd4) καθώς το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό (TDK) δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανατροπή της ναυτικής ισορροπίας στο Αιγαίο.
Γ. Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, συγκεκριμένα των 20 Μirage 2000EGM/ΒGM στο επίπεδο -5Μk2 και των F-16C/D Block 30/50 σε επίπεδο των Βlock52+/Advanced (η Πολεμική Αεροπορία έχει στο οπλοστάσιό της το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους σε 4 εκδόσεις με 2 διαφορετικούς τύπους κινητήρα, με ό,τι αυτο συνεπάγεται για την υποστήριξη και την εκπαίδευση).
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί και στη ταχύτατη παραλαβή των νέων υποβρυχίων Τύπου 214/1800, την ολοκλήρωση της παραλαβής των νέων μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και την επαναπροκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για το νέο Αεροσκάφος Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα άπτεται του ακανθώδους ζητήματος της Έρευνας & Διασωσης στο Αιγαίο αλλά και της επιχειρησιακής ικανότητας του Πολεμικού Ναυτικού, ειδικά στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

www.strategy-geopolitics4.blogspot.com

7 σχόλια:

flanker7 7 Ιουνίου 2010 στις 5:42:00 μ.μ. EEST  

Μακάρι να΄γίνουν αυτά που λέει. Συχνά υποτιμάται η αναβάθμιση αλλά μπορείς να πετύχεις εξαιρετικά αποτελέσματα, π.χ. Leopard 2A4 σε Α6! Ή Mirage2000EGM σε -5Mk2. Μερικές φορές στοιχίζουν αλλά πάντα είναι φτηνότερες επιλογές από την αγορά καινούριων. Δυστυχώς στην Ελλάδα οπλικά συστήματα με λαμπρές προοπτικές αφήνονται στην απαξίωση.π.χ. Block30

Ανώνυμος 7 Ιουνίου 2010 στις 8:24:00 μ.μ. EEST  

Το πεζικό έχει ανάγκη από εκσυγχρονισμό των Μ113 τουλάχιστον σε ότι αφορά τον κινητήρα και την ανάρτηση. Θα πρέπει να αποφασίσουμε τι θα γίνει με τα ΒΜΡ-1Ρ. θα αγοράσουμε επιτέλους ανταλλακτικά για να συντηρηθούν όπως πρέπει ή το πάμε για αγορά μεταχειρισμένων που αποφέρουν καλύτερη μίζα από τα ανταλλακτικά; Όσον αφορά διάφορους εκσυγχρονισμούς αεροσκαφών, πρέπει να εξετάσουμε αν συμφέρει να εκσυγχρονίσουμε αεροσκάφη όπως το F-16C/D Block 30 και τα Μirage 2000EGM/ΒGM. Θα μπορούσαμε εναλλακτικά να προμηθευτούμε Μirage 2000-9 από τα ΗΑΕ που ακούγεται ότι βγαίνουν στο σφυρί. Όσον αφορά τα ΝΗ-90 δεν βλέπουν στον ΕΣ ότι τα ελικόπτερα σε χρήση σε όσους τα έχουν παραλάβει, είναι πέρα για πέρα προβληματική; Δεν έχει σκεφτεί κάνεις να ακυρωθεί η προμήθεια του συγκεκριμένου τύπου και στην θέση του να προμηθευτούμε κάποιο μοντέλο του Super Puma/ Cougar/ Caracal συνδυάζοντας το με το αντίστοιχο πρόγραμμα της ΠΑ για 15 ελικόπτερα SAR;

Ανώνυμος 7 Ιουνίου 2010 στις 11:16:00 μ.μ. EEST  

Εάν δεν υπάρξει αλλαγή στο υπάρχων εφοδιαστικό σύστημα των Ε.Δ και στα τρία επιτελεία αυτά που λέγονται απο τους αρμόδιους είναι θεωριτικές σκέψεις που απέχουν της πραγματικότητας.
Αλήθεια ξέρει κάποιος Διοικητής η Αρχηγός να απαντήσει πόσο αξιολογή τα περουσιακά στοιχεία μιας Μονάδας Σ.Ξ, Πτέρυγας μάχης,η Μονάδας του ΠΝ. Οι Ε.Δ θέλουν όραμα ,στόχο σχέδιο. Ποιός το έχει.

Ανώνυμος 7 Ιουνίου 2010 στις 11:16:00 μ.μ. EEST  

Εάν δεν υπάρξει αλλαγή στο υπάρχων εφοδιαστικό σύστημα των Ε.Δ και στα τρία επιτελεία αυτά που λέγονται απο τους αρμόδιους είναι θεωριτικές σκέψεις που απέχουν της πραγματικότητας.
Αλήθεια ξέρει κάποιος Διοικητής η Αρχηγός να απαντήσει πόσο αξιολογή τα περουσιακά στοιχεία μιας Μονάδας Σ.Ξ, Πτέρυγας μάχης,η Μονάδας του ΠΝ. Οι Ε.Δ θέλουν όραμα ,στόχο σχέδιο. Ποιός το έχει.

Ανώνυμος 8 Ιουνίου 2010 στις 6:41:00 μ.μ. EEST  

Όπωσδήποτε πρέπει να κρατηθούν τα BMP-1. Και να αγοραστούν επιτέλους ανταλλακτικά.
Οι κονσέρβες M-113 τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό να κανιβαλιστούν για ανταλλακτικά.
Επίσης πρέπει να αναβαθμιστούν τα Mirage όπωσδήποτε. Αλλιώς απαξιώνουμε Scalp και Mica.
Γενικότερα για μερικά χρόνια θα πρέπει να εξετάζουμε ροές ανταλλακτικών και εκσυγχρονισμούς.
Σε 2-3 χρόνια βλέπουμε και για 25-40 το πολύ, νέα μαχητικά.

Ανώνυμος 9 Ιουνίου 2010 στις 1:48:00 μ.μ. EEST  

από την στιγμή που λεφτά δεν υπάρχουν,και για κάποιες ανάγκες και στο μέλλον θα είναι αδύνατον να τις ικανοποιήσουμε 100%(πχ αντικατάσταση Μ-113)νομίζω ότι η αύξηση των διαθεσιμοτήτων και ο εκσυγχονισμός παλαιοτέρων συστημάτων είναι επαρκής λύση σε συνδυασμό με μία ευρεία αναδιοργάνωση σε σωστές βάσεις.για παράδειγμα θα μπορούσε να γίνει αποδεχτό το Marder-1A3(αναγνωρίζω την σχετική ανεπάρκεια του οχήματος)και να προχωρήσουμε σε εκσυγχρονισμό των Μ-113(και των Λεωνίδας)(κινητήρες,αναρτήσεις,θωράκιση κτλ) με μία ευρεία ελληνική βιομηχανική συμμετοχή.νομίζω ότι λόγο του μεγάλου αριθμού των οχημάτων τα ανταλλάγματα θα είναι σημαντικά.έτσι και στήριξη της αασχόλησης θα έχεις και τεχνογνωσία θα αποκτήσεις και σε μερικά χρόνια να ξεκινήσεις να σχεδιάσεις και μετά να παράγεις ένα ελληνικό ΤΟΜΑ.

Ανώνυμος 13 Ιουνίου 2010 στις 12:47:00 μ.μ. EEST  

Για τα ΤΟΜΑ υπάρχει στο Εν Κρυπτώ σχετικό άρθρο του κ. Μάνου Ηλιάδη με πρoτάσεις αντικατάστασης της παραγγελίας των ΒRT.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP