Το Αεροδρόμιο Ελληνικού και η απόφαση του ΣτΕ

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Του Κώστα Καββαθά

Το τι έχω ακούσει και διαβάσει για τη τύχη των 5.500 στρεμμάτων του Αεροδρομίου Ελληνικού από το 2007 μέχρι σήμερα δεν περιγράφεται. Από την δημιουργία «Μητροπολιτικού Πάρκου» μέχρι την «ήπια οικιστική ανάπτυξη» και από την ανέγερση μεγάλων εμπορικών μέχρι τη «δημιουργία ενιαίας ζώνης 350 στρεμμάτων με καταβύθιση της Λ. Ποσειδώνος και με μέτωπο στη θάλασσα. Προτάσεις που, στο όνομα της δημιουργίας «ζώνης πρασίνου» σαν κοινό παρανομαστή έχουν το ξεπούλημα, εκμετάλλευση, τσιμεντοποίηση της μοναδικής ελεύθερης και πραγματικά πράσινης περιοχής που απόμεινε στο λεκανοπέδιο.

Ένα απίθανο πλήθος από αποτελείται από «αγανακτισμένους ιδιοκτήτες ακινήτων» των όμορων περιοχών, που θέλουν να «εκμεταλλευτούν τις περιουσίες τους» αναγείροντας γκροτέσκες πολυκατοικίες, εργολάβους, άρχοντες της «τοπικής αυτοδιοίκησης» και διακεκριμένους εκπροσώπους του οικολογικά ευαίσθητου «καθηγητηριού» έχουν βάλει στόχο να πείσουν τον ελληνικό λαό ότι, το κλείσιμο του αεροδρομίου είναι καλό για την υγεία και την οικονομία των κατοίκων της πόλης των 4( ; ) εκατομμυρίων. Επειδή όλος αυτός ο εσμός μοναδικό στόχο έχει να «τα κονομήσει» στις 15 Απριλίου του 2008, δύο πολίτες ο υπογράφων και ο Πέτρος Σακελλαρίου προσφύγαμε, με νομικό σύμβουλο τον δικηγόρο Αθηνών Θόδωρο Θεοχάρη, στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας να

«ακυρωθεί, εξαφανιστεί και καταργηθεί αναδρομικώς έναντι πάντων η με αριθμό ΥΠΑ/Δ3/ΑΛ/6385/1558 (ΦΕΚ 266/20.2.2007 τεύχος β΄) απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών περί κατάργησης του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών και κάθε άλλη συναφής συνδεόμενη απόφαση ή πράξη».

Ο λόγος που το κάναμε είναι απλός: η μία και μοναδική ελπίδα που έχει η έκταση των 5.500 στρεμμάτων να παραμείνει πράσινη και να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο είναι με το να συνεχιστεί η λειτουργία του αεροδρομίου Ελληνικού! Κάθε άλλη πρόταση, ιδέα, σχέδιο, σκέψη, «αγωνιστική κινητοποίηση» είναι εκ του πονηρού και, σαν στόχο έχει το κέρδος και το τσιμέντο. Κάποιοι, δυστυχώς, λένε πως η συνύπαρξη αεροδρομίου και Μητροπολιτικού Πάρκου δεν είναι «εφικτή». Οι αγγλοσάξονες λένε: pull my other leg. There are bells on it too (τράβα μου το άλλο πόδι. Έχει κι’ αυτό κουδούνια). Στις χώρες που δεν κυβερνούν οι εργολάβοι και οι νταβάδες οι μεγαλύτεροι χώροι πρασίνου έχουν σαν φύλακες αγγέλους μικρά, περιφερειακά αεροδρόμια που χρησιμοποιούνται από την Γενική Αεροπορία, τα ελικόπτερα και τα ανεμόπτερα. Ο κόσμος είναι ?γεμάτος από εθνικά ή και ιδιωτικά πάρκα που έχουν αεροδρόμια (Σιλβερστον, Γκούτγουντ, Έλστρι και άλλα ?20 στην Αγγλία, Έντμοντον και πίστα Ζιλ Βιλνέβ στον Καναδά, κλπ) που χρησιμοποιούνται από σχολές χειριστών αεροπλάνων της Γενικής Αεροπορίας και στα οποία γίνονται και αγώνες. Στην αίτηση που κάναμε πουθενά δεν λέμε ότι το αεροδρόμιο Ελληνικού θα χρησιμοποιηθεί σαν πίστα αγώνων και αυτό για ένα απλό λόγο: η χώρα καταδυναστεύεται από τεχνοφοβικούς τύπους, από ανθρώπους που δεν είναι ικανοί να καρφώσουν μία πρόκα στο τοίχο πολύ περισσότερο από να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό μονοθέσιο ή δίκυκλο. Οι λίγοι φωτισμένοι πιτσιρικάδες που φτιάχνουν κάτι με τα χέρια τους (Πανεπιστήμιο Ηρακλείου, Πολυτεχνείο Πάτρας κλπ) πνίγονται στον βούρκο των συμφερόντων που «αγωνίζονται» να τσιμεντάρουν το Ελληνικό και να κάνουν το αεροδρόμιο Τατοίου ?νεκροταφείο και «χώρο ήπιας οικιστικής ανάπτυξης»!
Στον χώρο μπορεί και πρέπει να αναπτυχθεί η Γενική Αεροπορία, οι Σχολές Εκπαίδευσης Ιπταμένων της Πολιτικής Αεροπορίας και να γίνει το μεγαλύτερο Επισκευαστικό Κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου στο παλιό Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων που, πάλι, οι νταβάδες θέλουν να κάνουν ?mall!

Το επιχείρημα ότι ο θόρυβος θα κάνει «αφόρητη» τη ζωή των περιοίκων είναι γελοίο και υστερόβουλο γιατί, ιδιοκτήτες και εργολάβοι «αγωνίζονται» για την άρση των άρθρων 11 και 12 του Αεροπορικού Κώδικα (Ν. 1815/88- ΦΕΚ Α/250 και την απόφαση ΥΠΑ/Δ/359664/6190/3-8-2000, ΦΕΚ Β/1133) που περιορίζουν τα ύψη των οικοδομών στις όμορες περιοχές.

Όλες οι χρήσεις που ανέφερα προφυλάσσουν την περιοχή από τα αρπακτικά και συμβάλλουν στη δημιουργία του ωραιότερου μητροπολιτικού πάρκου στην Ελλάδα το οποίο, σε αντίθεση με άλλα, θα έχει έσοδα, θα εξασφαλίσει εργασία σε εκατοντάδες ανθρώπους, και θα βοηθήσει να αναπτυχθεί η Γενική και η Πολιτική Αεροπορία.

Δεν αμφιβάλω ότι υπάρχουν δημοτικοί «άρχοντες», «οικολόγοι», «αγανακτισμένοι πολίτες», μεσίτες, μεσάζοντες, εργολάβοι και καθηγητάδες, που θα ήθελαν να μας κατασπαράξουν επειδή, η προσφυγή μας τους χάλασε τη σούπα. Σε όλους συστήνω να προσέχουν γιατί, έτσι που φωνάζουν, φαίνεται η κομπινεζόν τους.

www.greekhelicopters.gr/



7 σχόλια:

Ανώνυμος 28 Ιουνίου 2010 στις 5:05:00 μ.μ. EEST  

Καλή εξέλιξη. Η ιδέα που είχε ακουστεί κάποια στιγμή να προστεθεί πίστα φόρμουλα 1 στο Ελληνικό γιατί δεν προχώρησε; Στην Βρετανία συχνά συνδυάζονται αυτά. Θα ήταν μια καλή ευκαιρία για ανάπτυξη κ ένα παράθυρο σε καινούργιες τεχνολογίες, τεχνολογίες που αναπτύσσονται κ σε ελληνικά πανεπιστήμια όπως λέει κ το άρθρο. Αν δεν κάνω λάθος όταν ο Παπουτσής είχε βάλει για δήμαρχος το είχε στο πρόγραμμα του.

Κώστας Μπ 28 Ιουνίου 2010 στις 7:06:00 μ.μ. EEST  

Συγχαρητήρια για τις προσπάθειές σας, ο αγώνας συνεχίζεται για να γίνει το Ελληνικό χώρος "ήπιας ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗΣ ανάπτυξης" που θα φέρει χρήμα από τον αντίστοιχο τουρισμό στις τσέπες του κράτους (νόμιζα ότι αυτό θέλαμε τις μέρες που ζούμε) και όχι των επιτηδείων. Ως ευτυχής αναγνώστης της ΠΤΗΣΗΣ από το Νοέμβριο του 79 και κάτοικος Βρεττανίας, σε δύο εβδομάδες θα βρίσκομαι στο Duxford για το Fluing Legends 2010, μαζί με δεκάδες χιλιάδες άλλους φίλους, να παρακολουθούμε scramble από 9 Spitfire και άλλα τέτοια "ανατριχιαστικά" και "θορυβώδη" για τους περίοικους!!!...και στα δικά σας/μας!
ΥΓ: Αλήθεια το Spitfire του Πολεμικού Μουσείου που βρίσκεται τώρα; Και το προσωπικό ενδιαφέρον του κ.Δούκα; Ρητορικό το ερώτημα, έτσι για να γελάσουμε, αφήστε τους κουτόφραγκους, δεν ξέρουν τι τους γίνεται!

Ανώνυμος 28 Ιουνίου 2010 στις 8:20:00 μ.μ. EEST  

To Spitfire του Πολεμικού Μουσείου βρίσκεται στο 202 ΚΕΑ στο Ελληνικό...

Είναι ΠΛΗΡΩΣ αποσυναρμολογημένο (μέχρι τελευταίας βίδας) και οι εργασίες προχωρούν κανονικά για να ανακατασκευαστεί σε πλήρως πτήσιμη κατάσταση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εύρεση ανταλλακτικών για τον κινητήρα (RR Griffon και όχι Merlin) πράγμα το οποίο προκαλεί και τις όποιες καθυστερήσεις...

Αρματιστής 28 Ιουνίου 2010 στις 8:38:00 μ.μ. EEST  

Φίλε Κώστα Καββαθά (ύστερα από σαράντα χρόνια που μπαίνεις στο σπίτι μου συγχωρείτε το φίλε και ο ενικός) θα φύγουμε από το μάταιο κόσμο και τίποτε δεν θα έχει αλλάξει από όσα στραβά κάρφωνες και συνεχίζει να καρφώνεις και συγνώμη για το κάρφωμα, αλλά αυτό είναι το σωστό, γιατί ο σχολιασμός σου ήταν πάντα ένα καρφί στα στραβά και τα ανάποδα αυτής της χώρας, άσχετα που οι κοτζαμπάσηδες δεν ιδρώνουν.

Επί του προκείμενου τώρα:
Άρθρο 14 του Μνημονίου ή πρωτοκόλλου παράδοσης της χώρας (Εφαρμοστέο δίκαιο και δικαιοδοσία)

ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ:
1. Η παρούσα Σύμβαση καθώς και κάθε εξωσυμβατική υποχρέωση …… διέπεται και ερμηνεύεται σύμφωνα με το αγγλικό δίκαιο.
2. Οι συμβαλλόμενοι αναλαμβάνουν την υποχρέωση να υποβάλουν οποιαδήποτε διένεξη …….. στην αποκλειστική δικαιοδοσία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
3. Οι αποφάσεις του Δικαστηρίου …… είναι πλήρως δεσμευτικές και εκτελεστές από τα συμβαλλόμενα μέρη.
4. Οι Δανειστές μπορεί να εκτελέσουν ή να επιδιώξουν να εκτελέσουν οποιαδήποτε απόφαση του Δικαστηρίου ……………. κατά του Δανειολήπτη …..
5. Με την παρούσα ο Δανειολήπτης αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτείται από κάθε ασυλία που έχει ή πρόκειται να αποκτήσει, όσον αφορά τον ίδιο ή τα περιουσιακά του στοιχεία, από νομικές διαδικασίες σε σχέση με την παρούσα Σύμβαση, περιλαμβανομένων, χωρίς περιορισμούς, της ασυλίας όσον αφορά την άσκηση αγωγής, δικαστική απόφαση ή άλλη διαταγή, κατάσχεση, αναστολή εκτέλεσης δικαστικής απόφασης ή προσωρινή διαταγή, και όσον αφορά την εκτέλεση και επιβολή κατά των περιουσιακών στοιχείων του στο βαθμό που δεν το απαγορεύει αναγκαστικός νόμος.

Υποθηκεύτηκε η χώρα δηλαδή. Ουσιαστικά παραδόθηκε.

Τσολακόγλειο πρωτόκολλο παράδοσης. Ο Τσολάκογλου καταδικάστηκε σε θάνατο για εθνική αναξιότητα….

Ως εκ τούτου Κώστα Καββαθά το όλο ζήτημα έχει λυθεί. Όταν σε δύο ή τρία χρόνια που θα βγούμε στις αγορές για να δανειστούμε και κανένας δεν μας δίνει ούτε σέντσι και γιατί να μας δώσει άλλωστε αφού θα μπορεί να αντικαταστήσει τα ομόλογα με τίτλους ακινήτων του δημοσίου, τότε αυτόματα θα έχει λυθεί και το μεγάλο ερωτηματικό που ονομάζεται πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Θα το φάνε και μάλιστα πρώτο από όλα γιατί είναι φιλέτο με τα όλα του, για ένα κομμάτι ψωμί, θα το τεμαχίσουν και θα το κάνουν ότι επιθυμούν όλοι αυτά τα κοράκια που αναμένουν.

Τώρα οι εκμαυλισμένοι πολιτικοί μας είχαν προαποφασίσει τη με κάθε τρόπο ακύρωση του χώρου ως αεροδρομίου και ως μητροπολιτικού πάρκου και τη διάθεση του μεγαλύτερου μέρους σε ιδιώτες από τη πρώτη στιγμή. Πως αλλιώς να ερμηνευτούν ότι:
· Φύτεψαν 6 αθλητικές εγκαταστάσεις στο κέντρο του αεροδρομίου και ουσιαστικά ακύρωσαν τους διαδρόμους.
· Καμιά αξιοποίηση των κτιρίων του αεροδρομίου δεν έχει γίνει ύστερα από δέκα περίπου χρόνια που σταμάτησε η λειτουργία του.
· Καμιά δεντροφύτευση δεν έχει πραγματοποιηθεί έστω και σε μικρή έκταση, που θα στοίχιζε ελάχιστα ποσά.
· Η αδιαφορία για το χώρο από τους κυβερνώντες αποδεικνύει ότι επιθυμούν την απαξίωσή του.

Κατά τα άλλα η πρότασή είναι απόλυτα σωστή. Άποψή μου, ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν ο κύριος διάδρομος και ένας τροχόδρομος. Οι υποδομές ποτέ δεν καταστρέφονται γιατί κανείς πότέ δεν ξέρει.

ΥΓ. Για να αλλάξει το άρθρο 14 μόνο μία λύση υπάρχει. Η τήρηση του άρθρου 120 του συντάγματος:
"Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη Βία"

Ανώνυμος 28 Ιουνίου 2010 στις 8:54:00 μ.μ. EEST  

Ο Κ.Κ πραγματικά λατρεύει αυτό που κάνει.Μακάρι και άλλοι Έλληνες να είχαν τέτοια αεροπορική παιδεία...ίσως τέτοια αίσχη σαν του ελληνικού να μην γίνονταν ποτέ.
Πάντως είναι πρωτάκουστο γενικώς μια πρωτεύουσα και να μην έχει ένα αεροδρόμιο.Έστω και μικρό για να εξυπηρετεί κάποιες από τις ανάγκες της σε συνδυασμό με κάποιο μεγαλύτερο αεροδρόμιο.
Το ελληνικό πρέπει να παραμείνει αεροδρόμιο.Formula 1 δεν έχει καμία δουλειά σε αεροδρόμιο δεν θα πληρεί τις προδιαγραφές και όλα αυτά είναι για τα ακούει ο κόσμος που είναι ΑΣΧΕΤΟΣ με το άθλημα.
Στην Ελλάδα πάντα όλοι θέλουν αεροδρόμια,πεδία βολής,ΧΥΤΑ κ.τ.λ αλλά κανείς δεν τα θέλει δίπλα του...

p.s=και λίγο άσχετο....Το πανεπιστήμιο ηρακλείου δεν πρέπει να έχει φτιάξει αμάξι.Το ΑΤΕΙ ηρακλείου αντιθέτως έχει φτιάξει πολλά.

Ανώνυμος 29 Ιουνίου 2010 στις 9:59:00 π.μ. EEST  

Επί άρχοντος Σουφλιάμπεη, η πρόταση ήταν να "αξιοποιηθεί οικιστικά" ένα μέρος του αεροδρομίου για να "χρηματοδοτηθεί" η δημιουργία και η συντήρηση του πάρκου, και η διαμάχη διεξαγόταν γύρω από τα ποσοστά "οικιστικής αξιοποίησης" και πρασίνου.
Σήμερα, προβλέπω και εγώ να δίδεται "αντιπαροχή" από τη Χώρα με αντάλλαγμα την καλή βαθμολογία σε έναν από τους τριμηνιαίους ελέγχους του ΔΝΤ. Ασφαλώς, θα γίνει επίκληση της έλλειψης αποφασιστικής αρμοδιότητας της Κυβέρνησης, κατάστασης στην οποία οδήγησε τη Χώρα (μόνο) η "επάρατη" ΝΔ,της ανάγκης τόνωσης της οικοδομικής δραστηριότητας, καταπολέμησης της ανεργίας, περιορισμού της ... ηχορύπανσης από τα αεροπλάνα κλπ. κλπ.
Συγχρόνως, το μπουλντόγκ της Κυβέρνησης (Πάγκαλος) θα γρυλίζει συκοφαντώντας με ψεύδη και γενικεύσεις κάθε κατηγορία διαμαρτυρομένων πολιτών και η νεάζουσα υπουργός Περιβάλλοντος θα γκρεμίζει ελενίτ από εγκαταλελειμμένα νυχτερινά κέντρα ακριβώς μπροστά από τη ζώνη "οικιστικής αξιοποίησης", για να αναδείξει το οικολογικό προφίλ της Κυβέρνησης, αλλά και γιατί οι νοικοκυραίοι που θα εγκατασταθούν στις νεόδμητες "πολυτελείς κατοικίες" δεν θα ανέχονται να αντικρύζουν αυτό το "αίσχος". Έχουν και μικρά παιδιά...

Ανώνυμος 30 Ιουνίου 2010 στις 9:12:00 π.μ. EEST  

ΚΑΒΑΘΑ..ΑΝ ΔΕΝ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΧΗΜΑ [ ΕΝΑ ΤΑΝΚ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΕΣΤ ΠΑΛΙΑ!!], ΚΑΙ ΜΕ ΓΕΜΑΤΟ ΟΜΩΣ ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ, ΤΟ ΧΑΜΑΙΤΥΠΙΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΒΟΥΛΗ ΘΑ ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΗΣΗ ΟΛΑ. ΣΙΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΞΗ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΣΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ...ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ. ΕΔΩ ΜΙΑ ΓΛΑΣΤΡΑ [ΠΕΔΙΟ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ ΠΧ,] ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΤΗΡΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ.ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΙΓΟΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΕΤΣΙ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ Η ΣΚΕΨΗ. ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΡΗΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ "ΑΘΗΝΑΙΟΣ" ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP