Η Φωτογραφία της Εβδομάδας

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Τις πρωινές ώρες της 13 Νοεμβρίου 2010, κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πλοίο GRANDE NAPOLI, το οποίο μετέφερε την πρώτη παρτίδα 70 αυτοκινούμενων πυροβόλων Μ109Α3GΑ2, που παράλαβε πρόσφατα ο Ελληνικός Στρατός. Θα ακολουθήσει τους επόμενους 2 μήνες η παράδοση των υπολοίπων 153. Τα αυτοκινούμενα πυροβόλα προωθήθηκαν άμεσα σε Μονάδες Πυροβολικού της Βορείου Ελλάδας. H παραλαβή των 223 μεταχειρισμένων Μ109Α3GΑ2 θα καταστήσει το σύνολο σχεδόν του Ελληνικού Πυροβολικού αυτοκινούμενο, επιτρέποντας την απόσυρση πεπαλαιωμένων ρυμουλκούμενων πυροβόλων από μονάδες του Αν.Αιγαίου καθώς και την αύξηση του αριθμού των σωλήνων στις ήδη υπάρχουσες μοίρες πυροβολικού.

42 σχόλια:

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 5:42:00 μ.μ. EET  

Δεν μου λέει τίποτα δυστυχώς!!!
Αντίο ΘΡΑΚΗ...

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 5:48:00 μ.μ. EET  

Καλορίζικα!

Άντε και με πυρομαχικά (να προσθέσω "και με λιπαντικά";)!

enkripto 15 Νοεμβρίου 2010 στις 6:05:00 μ.μ. EET  

Αντίο Θράκη; :D Δεν νομίζω...ας μην βιάζονται κάποιοι γιατι θα φάνε τα μούτρα τους.

Η μοιρολατρία και η κλαψομουρμούρα σίγουρα δεν μας ταιριάζει.

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 6:19:00 μ.μ. EET  

Αντίο Θράκη?
Μολών Λαβέ!

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 6:38:00 μ.μ. EET  

αυτα ειναι καινουρια!!!
σε αριστη κατασταση

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:06:00 μ.μ. EET  

Τι αντίο Θράκη ρε πάτε καλά!

Αρματιστής 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:26:00 μ.μ. EET  

Το πυροβολικό με τη μακρά γνώση και εμπειρία στα Α/Κ πυροβόλα, αντιλήφθηκε έγκαιρα ότι μια και δεν υπάρχει χρήμα για να εφοδιαστεί με περισσότερα Α/Κ πυροβόλα PzΗ2000 των 52 διαμετρημάτων, θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του με τα μεταχειρισμένα Μ109Α3GΑ2. Σήμερα τα παραλαμβάνει.

Το πεζικό με την σχεδόν ανύπαρκτη εμπειρία σε σύγχρονα ΤΟΜΑ, δεν το ικανοποιούν τα μεταχειρισμένα Marder και θέλει σώνει και καλά και μάλιστα σε εποχές ισχών αγελάδων, να πάρει τα BMP-3.

Είμαι σίγουρος ότι και μετά από 10 χρόνια, θα βρίσκεται ακόμη με τα Μ113.

Είναι σαν την Αεροπορία Στρατού που ήθελε τα ΝΗ-90, πληρώσαμε το 2002 750 εκατομμύρια ευρώπουλα για 20 από δαύτα και σήμερα ακόμη δεν ξέρουμε πότε θα τα πάρουμε. Διάβασα όμως στο DefenceNet, ότι τα ΗΑΕ με το ίδιο ποσό παρήγγειλαν 60 ελικόπτερα UH-60L Blackhawk, με μια άμεση απευθείας προμήθεια από την Sikorsky και θα τα παραλάβουν όλα μέσα στο 2012.

Οι εξυπνάδες και τα εξεζητημένα πληρώνονται εις διπλούν.

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:33:00 μ.μ. EET  

Άντε ντέ!!!! Να και κάτι καλό να μας ανεβάσει λίγο το ηθικό μιας και ο ΓΑΠ και η συμμορία του με την μ@@@κία που τους δέρνει, μας τό 'χουν κάνει..... "τρόϊκα".

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:34:00 μ.μ. EET  

poli sostos o armatistis....bravo s file...

kalorizika!!!! kai re seis ayta fainontai olokainourgia!!

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:36:00 μ.μ. EET  

Η Θράκη δεν θα πάει πουθενά.....όποιος έχει ορεξούλες....Μολών Λαβέ......για να δούμε επιτέλου πόσα απίδια χωράει ο σάκος.

Καλοδούλευτα.......να είναι...

enkripto 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:39:00 μ.μ. EET  

Σύμφωνα με την ΕΑ&Τ και τα 223 Μ109Α3GΑ2 θα παραμείνουν στην ηπειρωτική Ελλάδα παρέα με τα 51 M109A3GEA1 (σύνολο 271 π/β ή 15 μοίρες των 18 σωλήνων) και τα υπολοιπα Μ-109 (12 Α5, 51 Α1Β και 84 Α2) δλδ ένα σύνολο 147 π/β ή 8 μοίρες των 18 σωλήνων θα μεταφερθούν σύντομα στα νησιά μας, αντικαθιστώντας τα παλιά ρυμουλκούμενα π/β

Gei sas 15 Νοεμβρίου 2010 στις 7:47:00 μ.μ. EET  

φαίνονται καινουργια αλλα δεν ειναι, οι γερμανοί ειχαν προβλήματα με αυτά και σκέφτηκαν να τα δώσουν καλύτερα σε καποιον αλλο χρήστη να ασχοληθεί αυτός με τα προβλήματα τους. Γερμανοί ειναι αυτή κατι ξέρουν παραπάνω απο εμάς. Να πάρουμε παράδειγμα απο τους εξ ανατολών γειτονες μας, οσων αφορά της προσπάθεια που καταβάλουν να κατασκευάσουν οχήματα για δικές τους ανάγκες και για εξαγωγές, και αυτή ξέρουν κατι παραπάνω απο εμάς.

enkripto 15 Νοεμβρίου 2010 στις 8:10:00 μ.μ. EET  

τα εν λόγω Μ109 προέρχονται τα πλεονάσματα του Γερμανικού Στρατού και είναι πιο σύγχρονα απο την πλειονότητα των α/κ πυροβόλων του ΕΣ. Τα προβλήματα που τα είδες ακριβώς; Υπάρχουν πηγές που να αναφέρουν κάτι τέτοιο;

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 8:24:00 μ.μ. EET  

Στο βάθος αρχίζει και φαίνεται η Καλλίπολις.

Gei sas 15 Νοεμβρίου 2010 στις 10:13:00 μ.μ. EET  

Η ενημέρωση που εχω ειναι απο:
http://de.wikipedia.org/wiki/Panzerhaubitze_M109
και συγκεκριμένα εκει που λέει για την γερμανική παραλαγή του αρματος:

M109A3GA2 [Bearbeiten]

Die PzH M109 G als FahrschulpanzerNachdem nicht wie zunächst geplant alle M109 des Heeres durch die neue PzH 2000 ersetzt werden konnten, wurde Ende der 1990er-Jahre beschlossen, einige M109 einer weiteren Nutzungsdauerverlängerung zu unterziehen. 262 der „M109A3GA1“ wurden ab dem Jahr 2000 dieser Nutzungsdauerverlängerung unterzogen und auf den Rüststand „M109A3GEA2“ gebracht. Dabei wurde das Kommunikationssystem verbessert; so war nun ein Datenaustausch innerhalb des IFAB-Systems möglich. Weiterhin erfolgte eine Vernetzung mit dem Datenverbund ADLER. Die physische Entlastung der Soldaten stand ebenfalls im Vordergrund. So wurden unter anderem diverse Ladehilfen wie beispielsweise eine elektrische Hubhilfe eingebaut. An der Turmfront wurden zudem zwei Staukästen angebracht, die der Besatzung die Unterbringung der persönlichen Ausrüstung ermöglichten. Die Beleuchtungsanlage wurde modifiziert, um der StVZO zu entsprechen. Diese Fahrzeuge blieben bis Mai 2007 im Dienst des deutschen Heeres.[21] Im täglichen Gebrauch erwiesen sich diese Zusatzsysteme allerdings als fehleranfällig oder zu umständlich, so dass Hubhilfe und automatische Ladevorrichtung in Übungen oft gar nicht genutzt wurden oder wegen Defekten nicht genutzt werden konnten. Aufgrund der zu hohen Belastung der Erdsporne durch stärkere Treibladungen wurden diese entfernt. Das letzte Schießen der M109 fand am 14. Mai 2007 auf dem Truppenübungsplatz Seetaler Alpe in Österreich statt.
ειναι στα γερμανικά αλλα το νοημα ειναι αυτο που εγραψα, πάντα κατ΄ εμένα.

enkripto 15 Νοεμβρίου 2010 στις 10:27:00 μ.μ. EET  

το παραπάνω απόσπασμα απο την wikipedia λεει ότι ορισμένα απο τα εξτρα καλούδια που φέρουν όπως το autoloader είναι "prone to failure".

Δηλαδή για να καταλάβω καλά, διαφωνείς με την πιο συμφέρουσα ισως αγορά των τελευταίων 30 ετών (23 εκ ευρώ για 223 α/κ πβ, ανώτερα απο το 80% των εν υπηρεσία συστημάτων) επειδή η wikipedia αναφέρει τα ανωτερω;

Να τους τα πάμε πίσω ρε παιδιά τότε,οχι να μας κλέβουνε κιολας. Με τα 23εκ ευρώ μας μπορούμε να αγοράσουμε ισα με 4-5 εδαφιαίους τροχούς απο ΡzH2000

Tommygun 15 Νοεμβρίου 2010 στις 10:36:00 μ.μ. EET  

Βασικα, ειμαι αρκετα επιφυλακτικος σχετικα με την αξιοπιστια των γραφομενων του wikipedia, μιας και οποιος θελει μπαινει και γραφει ο,τι γουσταρει. Αν ηταν ενα σοβαρο περιοδικο, ειδικο σε στρατιωτικα θεματα, θα ειχε μεγαλυτερη βαρυτητα. Αλλα το wikipedia?

Παντως εγω ειμαι ελαφρα δυσπιστος: παρα ειναι καλη η αναλογια χρηματων προς εξοπλισμο. Μαλλον θα οφειλεται στο γεγονος οτι εχω "καλομαθει" με τις τραγελαφικες επιλογες του Ε.Σ και τωρα που (φαινομενικα) εχουμε κλεισει ενα καλο ντιλ μου φαινεται απιστευτο.

Ευχομαι παντως να δουλευουν κιολας. γιατι και τα LEO 2 ΗELL στην Ξανθη που ημουν καινουργια ηταν, αλλα επιχειρησιακα ηταν για κλαμματα και την βγαζαμε με τον μπαρμπα Λεο 1Α5.

Ανώνυμος 15 Νοεμβρίου 2010 στις 10:38:00 μ.μ. EET  

παντως και σκραπ να τα πουλησεις που λεει ο λόγος, τα λεφτα σου θα τα πάρεις πίσω

Gei sas 15 Νοεμβρίου 2010 στις 10:50:00 μ.μ. EET  

"Δηλαδή για να καταλάβω καλά, διαφωνείς με την πιο συμφέρουσα ισως αγορά των τελευταίων 30 ετών (23 εκ ευρώ για 223 α/κ πβ, ανώτερα απο το 80% των εν υπηρεσία συστημάτων) επειδή η wikipedia αναφέρει τα ανωτερω;"

Εχω να πώ: Κράτα την αποψη σου, ειναι σεβαστή, εγω θα κρατήσω την δική μου.

enkripto 15 Νοεμβρίου 2010 στις 11:03:00 μ.μ. EET  

αν η πηγή είναι το απόσπασμα της wiki,σαφώς και θα την κρατήσω

Gei sas 15 Νοεμβρίου 2010 στις 11:43:00 μ.μ. EET  

δεν εχω πρόσβαση στα γερμανικά αρχεία αξιολόγησης αυτού του αρματος, και στα ενδεχόμενα προβλήματα που βγάζει, θα ειχε ενδιαφέρον να τα διαβάζαμε, ομως και το wiki δεν θα το εβγαζα αναξιωπιστο. Γεγονός παραμένει οτι γινόμαστε δέκτες μεγάλης ηλικίας μεταχειρισμένου υλικού, αυτο εχει επιπτωση στην αυξημένη κόστους συντηρηση του, και αν θα πάω σε πόλεμο με ενα μεταχειρισμένο υλικό, παιρνεις το ρίσκο να πάς σε μάχη με μεταχειρισμένο υλικό, αλλοι Στρατοί που το αξιοποιήσαν για δεκαετίες ειπαν τώρα, ηρθε η ωρα της απόσυρσης τους λόγου γήρατος, ορθως το ειπαν κατι ξέρουν αυτοί, αλλα εμεις ξέρουμε κατι παραπάνω, πάντα εμεις ξέρουμε κατι παραπάνω, εμεις οι ξερώλες, εμεις οι απόγονοι των Αρχαίων Ελληνων, μόνο που ειναι τόσο μακρινή αυτοί οι Απόγονοι μας που δεν βλέπουμε που βρισκόμαστε-στεκόμστε σημερα (ειμαστε χρεομένη μεχρι το λαιμό) χάρη στα μεγάλα κοματα που εχουμε

Αρματιστής 16 Νοεμβρίου 2010 στις 12:10:00 π.μ. EET  

Προς Gei sas και όσους άλλους διαφωνούν με την αγορά μεταχειρισμένων όπλων.

Για τα επόμενα πέντε τουλάχιστο χρόνια, ξεχάστε οποιαδήποτε αγορά καινούργιων όπλικών συστημάτων για το στρατό ξηράς. Ότι πιστώσεις θα είναι διαθέσιμες, θα κατευθυνθούν κυρίως για την προμήθεια μαχητικών και φρεγατών. Και έτσι είναι το σωστό. Η αποτροπή του πολέμου κρίνεται στον αέρα και τη θάλασσα.

Όταν αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, έχει κάποιος από τους διαφωνούντες κάποια ιδέα με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε τα μεγαλύτερης ηλικίας και ξεπερασμένης τεχνολογίας συστήματα; Κάποια ιδέα πρακτική, ρεαλιστική και κυρίως οικονομική ..... που να μη προκαλεί τη κοινή γνώμη.

Κατά την άποψή μου, η προμήθεια των Μ109 από τη Γερμανία, ήταν μια απόλυτα επιτυχής και πολύ ρεαλιστική προμήθεια. Μακάρι να υπάρχουν και άλλα πυροβόλα διαθέσιμα.

Το ΓΕΣ οφείλει να ψάξει και ότι βρει στη πιάτσα που είναι σε καλή κατάσταση και σε επαρκή ποσότητα, για να είναι δυνατό να στηθεί μια γραμμή υποστήριξης, θα πρέπει να προσπαθήσει να το φέρει στην Ελλάδα, προκειμένου να αντικαταστήσει αντίστοιχα συστήματα παλαιότερης τεχνολογίας.

Αν δηλαδή υπάρχουν προς διάθεση μεταχειρισμένα άρματα LEO2A4 ή LEO2A6, θα πρέπει να βρει τρόπο να τα αγοράσει, διαφορετικά, πιθανό να τα δει στην απέναντι όχθη του Έβρου. Το ίδιο πρέπει να πράξει για την προμήθεια μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ.

Η Ελληνική κυβέρνηση παρήγγειλε στη Γερμανία δύο ακόμη υποβρύχια και μάλιστα υπό τη παρούσα δυσχερή οικονομική κατάσταση. Ως αντάλλαγμα της μεγάλης αυτής προμήθειας, διαπραγματεύθηκε τη προμήθεια κάποιων υλικών που έχει ανάγκη; Προσπάθησε να προμηθευτεί κάποιες ποσότητες βλημάτων αρμάτων 120 χιλ, έστω και παλαιότερης τεχνολογίας, ή βλημάτων πυροβολικού 155 χιλ, ή αρμάτα LEO2A4;;

Ανώνυμος 16 Νοεμβρίου 2010 στις 12:33:00 π.μ. EET  

Εδω πριν 4 χρονια εριχναν βολες τα Μ109Α1 χωρις καμια αναβαθμιση συντηρηση.Μεχρι 7-8 βολες εριχναν και μετα μπλοκαραν.
Αυτα ειναι αναβαθμισμενα το 2001 και καλοσυντηρημενα, οι γερμανοι δεν νομιζω να τα εχουν σκισει

enkripto 16 Νοεμβρίου 2010 στις 12:39:00 π.μ. EET  

@Gei Sas

τα Μ109 της Bundeswehr αποσύρθηκαν κυρίως λόγω περικοπών οχι λόγω γήρατος. Αν πρόσεξες τα αναβαθμίσαν πριν απο μερικά χρόνια με σύστημα διαχείρισης πυρομαχικών (ΑΗΚ) και αυτόνομο σύστημα τάξης και προσανατολισμού (Aurora), προφανώς όχι για να τα αποσύρουν πριν καλα καλα στεγνώσει η μπογιά..

Ανώνυμος 16 Νοεμβρίου 2010 στις 1:24:00 π.μ. EET  

Ερώτημα, αυτά έχουν κανένα πυρομαχικό ή είναι μόνο για ψυχολογικό πόλεμο και ρίχνουν αέρα κοπανιστό ?

ΑΧΕΡΩΝ 16 Νοεμβρίου 2010 στις 3:00:00 π.μ. EET  

@gei sas
Οι Γερμανοι αποσυρουν,αν δεν το γνωριζεις,ακομη και PZH-2000,απο τα μολις 180 περπου που διαθετουν,και μαλιστα υπηρξε και ελληνικο ενδιαφερον για 12 τουλαχιστον τεμαχια.Αυτη η μικρη λεπτομερεια,σε συδυασμο με την εκθεση,δλδ απενεργοποιηση της θητειας(οχι οριστικη καταργηση της,αλλα πρακτικως παραμερισμος της)και συρρικνωση της δυναμεως του γερμανικου στρατου (Bundes Heer)στις 130.000 ατομα,αυτη λοιπον ειναι η αιτια της αποσυρσεως των Μ-109 A3GEA2.Παντως για καποια προβληματα του ΑΗΚ εχω ακουσει και εγω,ισως να εχει καποια βαση η wikipedia ως προς αυτο,ακομα και ετσι ομως,τα GEA-2 ΔΕΝ υστερουν απεναντι στα M-109A1,A2,A-3GEA1.Oσο δε αφορα το γερανακι,αυτο δεν χρησιμοποιειται επειδη κυριως δυσχεραινει την διαδικασια ταχειας γεμισεως,ενω συνεισφερει στην ασφαλεια χειρισμου.Εν πασει περιπτωσει,τα εστω οχι και τοσο ´´νεα´´Α/Κ,αντιπροσωπευουν μια ουσιαστικη ενισχυση του Ε.Σ,και μαλιστατην μονη ουσιαστικη μετα απο την παραλαβη των LEO2-A4 και LEO-2HEL.Καλοριζικα!

Ανώνυμος 16 Νοεμβρίου 2010 στις 8:26:00 π.μ. EET  

Αξιόπιστο το wiki!! Θεέ μου τι άλλο θα ακούσουμε.

Ανώνυμος 16 Νοεμβρίου 2010 στις 9:54:00 π.μ. EET  

μας χαρίζουμε άλογο και εμεις το κοιταμε στα δόντια..

Ανώνυμος 16 Νοεμβρίου 2010 στις 11:31:00 π.μ. EET  

TA 223 M109 EINAI MIA ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛ.ΣΤΡΑΤΟΥ. ΜΑΛΙΣΤΑ.. ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ AURORA ΘΕΩΡΟΥΝΤΕ ΕΝΑ ΣΚΑΛΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ Μ109 PALADIN .
ΑΣ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΔΙΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΦΙΤΡΙΝΑ ..ΑΥΤΟ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ.? ΟΤΙ ΟΥΣΙΑΤΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. (ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΠΥΡΑ ΑΝΤ/ΚΟΥ ΣΤΑ 40ΧΛΜ ΒΟΛΗΣ ΤΟΥΣ ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ).

ΕΛ./

HBS 16 Νοεμβρίου 2010 στις 11:39:00 π.μ. EET  

Καλημέρα σε όλους. Το εν λόγω σύστημα είναι επιχειρησιακά ανώτερο ακόμη ΚΑΙ του Μ-109 Α6 PALADIN. Πράγματι, το ηλεκτρικά οδηγούμενο και ελεγχόμενο βαρούλκο ανύψωσης πυρομαχικών καθώς και το ηλεκτρικά οδηγούμενο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα γέμισης και εμβολισμού αποδείχθηκε αρκετά προβληματικό στην πράξη ΑΛΛΑ αυτο που κάνει τα συγκεκριμένα πυροβόλα ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΙΜΑ ειναι η παρουσία του συστήματος AURΟRA που αυτοματοποιεί τη διαδικασία τάξης του πυροβόλου και μειώνει τον χρόνο ετοιμότητας για βολή. Εξίσου σημαντική είναι η προσθήκη εφεδρικής μονάδας ισχύος (APU) η οποία μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και το υπέρυθρο ίχνος του οχήματος. Τα οχήματα ήταν προγραμματισμένο να παραμείνουν σε γερμανική υπηρεσία ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μέχρι τα τέλη του 2015 αλλά, όπως σωστά επεσήμανε ο enkripto "αποσύρθηκαν κυρίως λόγω περικοπών οχι λόγω γήρατος". Αξίζει να σημειωθεί πως σε ασκήσεις του 2007 το σύστημα είχε επιτύχει ρυθμούς βολής της τάξης των 10-11 βλημάτων το λεπτό! Γι' αυτό προτείνω μέσα σε αυτό το γενικότερο κλίμα απαξίωσης που διάγουμε, να διατηρούμε την ψυχραιμία μας ώστε να μπορούμε να επισημαίνουμε και να χαιρετίζουμε τις ΣΩΣΤΕΣ και ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΑΡΙΣΤΕΣ επιλογες όπως η συγκεκριμένη.

Ανώνυμος 17 Νοεμβρίου 2010 στις 11:38:00 π.μ. EET  

Aρματιστή
Τα μεταχειρισμένα Marder μπορεί να είναι καλύτερα από τα Μ113 αλλά,αν κάνω λάθος διορθώστε με, θα ερχόταν πακέτο μαζί και η αναβάθμιση που θα κόστιζε πάνω από 400εκ ΕΥΡΩ.
Τόσα λεφτά για ένα ΤΟΜΑ που οι Γερμανοί εδώ και πάνω από 15 χρόνια έψαχναν εναγωνίως να το αντικαταστήσουν και γι΄αυτό μελετούσαν την κατασκευή νέου ΤΟΜΑ δεν αξίζει να ξοδέψεις.
Οι Γερμανοί θεωρούσαν ότι το Marder δεν μπορεί να "σταθεί" δίπλα στο Leo 2A4(πόσο μάλλον στο HEL) και είναι ξεπερασμένο (έχω προσωπική πείρα από σχετική ενημέρωση των Γερμανών, σε χρόνο ανύποπτο περί προμήθειας από τον ΕΣ)
Όσο για τα BMP-3 αρματιστή, μην τα υποτιμάς.Στην Κύπρο η Επιλαρχία ΤΟΜΑ που τα έχει είναι μακράν η καλύτερη Μονάδα Μηχανοκινήτου ΠΖ(ας μου επιτραπεί αυτή η κατάταξή στο Μ/Κ ΠΖ) του ΓΕΕΦ και -ίσως- και από αυτές του ΕΣ.Η δε ισχύς πυρός της;Δεν είναι τυχαίο ότι η Μονάδα λέγεται Ε-ΤΟΜΑ.
Και πολύ σοφά πράξαντες οι του ΓΕΕΦ το "ανέθεσαν" στα ΤΘ.Το ΠΖ δεν είχε και δεν έχει την υποδομή και την πείρα να τα "υιοθετήσει".(Συγνώμη,αυτό δεν είναι μομφή για τους εξαίρετους Πεζικάριους, απλώς το Πυροβόλο του το κατατάσσει στα ΤΘ που έχουν την ανάλογη εμπειρία). Μία αγορά των BMP-3 από τον ΕΣ θα έπρεπε -κατά την ταπεινή μου γνώμη-να διαχωρίσει ίσως το ΠΖ σε απλό ΠΖ, Μ/Κ ΠΖ και σε Τεθωρακισμένο ΠΖ (όπου θα εντάσσονταν τα εν λόγω ΤΟΜΑ).
Εντάξει το κόστος που ανακοινώθηκε (πάνω από 1,2 δίς ΕΥΡΩ) είναι εξωφρενικό και απαγορευτικό.
Αλλά η ανάγκη πάντως για αλλαγή των Μ113 πλέον είναι επιτακτική.Δεν πάει άλλο.Παρ΄όλες τις προσπάθειες των φιλότιμων στελεχών του ΠΖ να τα διατηρήσουν "εν ζωή".
Ας πάρουν μεταχειρισμένα ΤΟΜΑ M2 Bradley.Θα είναι-σε κάθε περίπτωση-καλύτερα και μία πολύ φθηνή λύση(έστω και χωρίς αναβάθμιση).
Όσο για τα επόμενα 10 χρόνια,εύχομαι(όπως και εσύ) να διαψευσθείς.Γιατί αλλιώς...

Tommygun 17 Νοεμβρίου 2010 στις 7:49:00 μ.μ. EET  

Το μεταχειρισμενο εχει παντα πολλες μορφες. Μπορει να ειναι μεταχειρισμενο κυριλε, με προσοχη απο τον ιδιοκτητη του, μπορει να υπηρξε ιδιαιτερα εντονη χρηση του ανικειμενου, αλλα με την δεουσα προσοχη, και μπορει να του εχει πεταξει τα ματια εξω απο την χρηση, οποτε το αντικειμενο ειναι αχρηστο.

Το θεμα ειναι αλλο: θα χρησιμοποιηθουν σωστα? Θα αξιοποιηθουν οπως πρεπει? Θα τηρηθουν οι προυποθεσεις που απαιτουνται, για να ειναι επιχειρησιακα ετοιμα?

Για το ποσο καλα ειναι τα Μ109 ας αποφανθουν οι γνωστες του αντικειμενου, μια που εγω σιγουρα δεν ειμαι. Ωστοσο καταρχας φαινονται μια πολυ καλη επιλογη, και μαλλον και το πεζικο θα επρεπε να κοιταξει ρεαλιστικοτερα πλανα αναβαθμισης της δυναμης του.

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2010 στις 9:38:00 π.μ. EET  

http://tourkikanea.wordpress.com/2010/11/18/%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B1/

Αρματιστής 18 Νοεμβρίου 2010 στις 11:35:00 π.μ. EET  

Αγαπητέ Φίλε (Ανώνυμε της 17 Νοεμβρίου 2010 11:38:00 π.μ)

Έχω την εντύπωση ότι τα Marder 1A3, προσφέρθηκαν μαζί με το πρόγραμμα ανακατασκευής τους από την ΕΛΒΟ, στο ποσό των 200 εκατ ΕΥΡΩ.

Το υπόψη ποσό θα μπορούσε να μειωθεί αρκετά με διαπραγμάτευση, όπως έγινε και με τα πυροβόλα Μ109Α3GΑ2 και βεβαίως να παραληφθούν δωρεάν και πυρομαχικά.

Επισήμως ποτέ δεν έχουν ανακοινωθεί τα αποτελέσματα της επιθεώρησης των Marder 1A3 από τις επιτροπές του ΓΕΣ. Πιστεύω ότι αυτό έγινε για να μην υπονομευθεί η προμήθεια των BMP-3. Θα ήταν όπως καταλαβαίνεις πολύ σκανδαλώδες, σε εποχή που δεν υπάρχει σέντσι, να δίνεις 1,8 δισ για τα BMP-3 ενώ οι ανάγκες θα μπορούσαν να καλυφθούν πολύ οικονομικότερα. Πιστεύω ότι και αυτά που διέρρευσαν και χαρακτήριζαν τα Marder ως σαπάκια, ήταν κατευθυνόμενα. Υπάρχει κάποιος αφελής που να πιστεύει ότι ο Γερμανικός στρατός διαθέτει σαπάκια; Αν είναι δυνατό; Πως γίνεται να είναι σαπάκια τα Marder και δεν είναι τα πυροβόλα Μ109Α3GΑ που παραλαμβάνονται, ή τα LEO-1A5 και τα LEO2A4;

Απλά και καθαρά. Στις διακρατικές προμήθειες δεν υπάρχει μέλι και αυτό δεν αρέσει στους πολιτικούς και τους μεσάζοντες.

Σχετικά με τα BMP-3. Διαθέτουν ανυπέρβλητη ισχύ πυρός για ΤΟΜΑ. Έχουν όμως πολλά και σοβαρά μείον, όπως: α) Διαθέτουν πολύ ασθενή θωράκιση, με αποτέλεσμα να μην έχουν καμιά τύχη στα ανοικτά πεδία του βόρειου και νότιου Έβρου. β) Δεν ξέρω αν έχεις ανέβει και αν έχεις εκπαιδευτεί σε αυτά, αλλά η εργονομία τους είναι για κλάματα και η εργονομία είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στο πεδίο της μάχης. γ) Τα Ρωσικά δεν πολυφημίζονται για το επίπεδο συντήρησής τους. Δεν είναι δηλαδή Μ1, Μ113, Μ48 κλπ. δ) Στοιχίζουν πανάκριβα. Από ότι διάβασα όλο το πακέτο θα φθάσει στο 1,8 δις. ε) Το σπουδαιότερο όλων όμως είναι ότι οι ανάγκες του Ε.Σ. σε άλλα και μάλιστα απείρως σημαντικότερα συστήματα είναι πιεστικές, από αυτές δηλαδή που έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί πριν 15 χρόνια, όπως πυραυλικό σύστημα μεγάλου βεληνεκούς, σύγχρονα Α/Κ πυροβόλα PzH2000 (έχουμε μόνο 24), UAV, δορυφορικά συστήματα, συστήματα διοικήσεως ελέγχου επικοινωνιών πληροφοριών κομπιούτερς κλπ.

Και είναι χρήσιμο να βλέπουμε το ρεαλισμό που διακρίνει τους απέναντι στους εξοπλισμούς τους. Εφοδιάζονται, ΜΟΝΟ, με καινούργια συστήματα που προσθέτουν σημαντική ισχύ και όχι με τρίχες. Είναι δυνατό αυτή η πρακτική να μη προβληματίζει κανένα στη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία;;;;

Σχετικά με τα Bradley. Και βεβαίως είναι νεώτερα από τα Marder, πλην όμως έχουν χρησιμοποιηθεί εντατικά σε επιχειρήσεις και μάλιστα σε δύσκολα περιβάλλοντα. Νομίζω ότι για αυτά οι Αμερικανοί ζήτησαν 400 εκατ, χωρίς την ανακατασκευή.

Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, αν δεν ληφθούν γρήγορα πρακτικές και ρεαλιστικές αποφάσεις, το Μ/Κ πεζικό θα συνεχίσει να παραμένει για πάρα πολλά ακόμα χρόνια, με τα Μ113

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2010 στις 8:42:00 μ.μ. EET  

αρματιστη τι λες για ελβετικα πλεοναζοντα piranha-3 και αυστριακα πλεοναζοντα 4F4Κ? υπαρχουν και ολλανδικα YPR-765 σε εκδοση ΤΟΜΑ νομιζω. φανταζομαι πως ειναι σε πολυ καλη κατασταση.
ειπαμε λυσεις υπαρχουν, μυαλο και θεληση υπαρχει?

Ανώνυμος 18 Νοεμβρίου 2010 στις 9:44:00 μ.μ. EET  

Να τονίσω ότι η εκπαίδευση του πεζικού (αν πάρουμε το BMP-3) θα είναι ανάλογη με την εκπαίδευση που γίνεται στην Κύπρο...εννοώ εκπαίδευση ΕΤΟΜΑ...

http://www.youtube.com/watch?v=BG3qDnhlt6o

ΑΧΕΡΩΝ 19 Νοεμβρίου 2010 στις 3:52:00 π.μ. EET  

Τα μαρντερ θα παψουν εκ των πραγματων συντομα να μας απασχολουν,επειδη διαλυονται κατα εκατονταδες.Συγκεκριμενα,ηδη εχουν εκποιηθει δυο παρτιδες των 500+ οχηματων η καθε μια.Αγοραστης,μια ''μαντρα''στην Θουριγκια,στα ανατολικα της Γερμανιας.Τα οχηματα εκποιηθηκαν-κρατηθειτε!-εναντι 60.000€ ανα οχημα.Το ενδιαφερον ειναι οτι η εκποιηση αφορουσε πληρη μαρντερ,με τους κινητηρες,και τα πυροβολα των 20χλστ,τα οποια διαλυθηκαν επισης.Σε απλα ελληνικα,αυτο σημαινει οτι χαθηκε μια πρωτης ταξεως πηγη ανταλλακτικων,καθως οι κινητηρες π.χ,αξιζουν πολλαπλασια χρηματα,εστω και μεταχειρισμενοι.Απομενουν περι τα 1100 μαρντερ,εκ των οποιων 400-500 θα παραμεινουν σε υπηρεσια ανευ απροοπτου,οποτε αν η Ελλας αγορασει τα υπολοιπα,πολυ συντομα θα διαπιστωθει οτι η συντηρηση τους θα ειναι ασυμφορη,οποτε θα πρεπει να παμε σε ριζικο εκσυγχρονισμο,με το αναλογο βεβαια κοστος.Τωρα σε οτι αφορα τα μπραντλευ,εχω δει εκπομπη του Discovery Channel,οπου αναφερεται οτι μπραντλευ που χτυπηθηκαν στο Ιρακ απο αυτοσχεδιους εκρηκτικους μηχανισμους,IED,στελνονται στις ΗΠΑ για επισκευη και επαναπροωθουνται στο Ιρακ.Αναφερθηκε μαλιστα οτι ενα συγκεκριμενο οχημα ειχε επισκευαστει9(αριθμος εννεα)φορες!Αντιλαμβανεστε τι ελλειψη τετοιου υλικου πρεπει να αντιμετωπιζουν οι Αμερικανοι,και ποια θα ειναι λογικα η κατασταση των παροπλισμενων μπραντλευ που προσφερουν.Εχω την εντυπωση οτι το τρενο των μεταχειρισμενων ΤΟΜΑ χαθηκε,και οχι τυχαια,περι το 2003,οταν και μαρντερ υπηρχαν για αποθεμα,και ισως,με καποια επιφυλαξη,και μπραντλευ.Τωρα,οπως δειχνουν τα κουκια,θα μεινουμε με τα Μ-113,τα οποια βεβαια και αυτα θα χρειασθουν εκσυγχρονισμο,που ομως δεν ξερω τι πουλια θα πιασει και τι φραγκα θα κοστισει.Κουραγιο.

Ανώνυμος 19 Νοεμβρίου 2010 στις 1:22:00 μ.μ. EET  

Η λέξη "ΕΤΟΜΑ" είναι από μόνη της ανέκδοτο... Εντάξει οι Κύπριοι που έχουν έλλειψη αρμάτων, κάνουν ό,τι μπορούν με ό,τι έχουν. Αλλά μην τρελλαθούμε κιόλας. Τακτικές τεθωρακισμένων εκτελούμενες με ΤΟΜΑ- τσιγαρόχαρτα και δέκα νοματαίους πάνω είναι ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ.

Αρματιστής 19 Νοεμβρίου 2010 στις 1:42:00 μ.μ. EET  

Φίλε Ανώνυμε 18 Νοεμβρίου 2010 8:42:00 μ.μ

Δεν γνωρίζω αν τα υπόψη ΤΟΜΑ είναι διαθέσιμα, σε ποιες ποσότητες και τιμές.

Όπως όμως έχω ξαναγράψει σε αυτό το χώρο, εγώ πιστεύω ότι μόνο βαριά ΤΟΜΠ ή ΤΟΜΑ έχουν σοβαρές δυνατότητες σε ανοικτά πεδία, όπως είναι αυτά στο βόρειο και νότιο τμήμα του Έβρου. Οχήματα που διαθέτουν ισχυρή θωράκιση και ισχυρό κινητήρα. Δεν ξέρω αν γνωρίζεις από Έβρο, αν όμως όχι, τότε άνοιξε το Google Earth και ελπίζω να καταλάβεις για τι μιλάω. Το έδαφος είναι ως επι το πλείστον αρματικό, ακάλυπτο με ελάχιστες δυνατότητες σοβαρής κάλυψης, που παρέχει ευρεία παρατήρηση και αναπεπταμένα πεδία βολής. Όποιος μπορεί να το καταλάβει αυτό, έχει καλώς.

Νομίζω ότι τα ΤΟΜΑ που αναφέρεις, το βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η ασθενής θωράκιση. Ίσως κάποια από αυτά να έκαναν για τα νησιά του Αιγαίου, όπου για το έδαφος και το είδος της απειλής να είναι χρήσιμα.

Σε τι ποσότητα όμως είναι διαθέσιμα; Μια προμήθεια 100-150 οχημάτων δεν θα μπορούσε να στηρίξει μια αξιόπιστη γραμμή υποστήριξης (εκπαίδευση - συντήρηση - ανταλλακτικά - πυρομαχικά κλπ).

Η μόνη σοβαρή προσφορά, συνεχίζει να παραμένει αυτή των Marder, έστω και αν τα μισά, όπως γράφει ο Αχέρων έχουν καταστραφεί.

Επίσης όπως έχω ξαναγράψει, εγώ είμαι θερμός οπαδός των ισχυρά θωρακισμένων ΤΟΜΠ, ειδικά για την Ελληνική οικονομική πραγματικότητα. Η ΕΛΒΟ με τη κατσκευή των ΛΕΩΝΙΔΑΣ και των LEO, διαθέτει πλέον αξιόλογη τεχνογνωσία. Θα μπορούσε λοιπόν σε συνεργασία με κάποιο άλλο οίκο, να κατασκευάσει ένα αξιόλογο και με ισχυρή (σύνθετη - πολυστρωματική) θωράκιση ΤΟΜΠ, στο οποίο θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και εκτοξευτές κατευθυνόμενων Α/Τ βλημάτων. Αντί όμως μιας τέτοιας λύσης που θα εξασφάλιζε θέσεις εργασίας, τεχνογνωσία και οπωσδήποτε μικρότερη εκροή οικονομικών πόρων στο εξωτερικό, προτιμήθηκε η λύση των BMP-3. Και μετά έρχονται οι πολιτικοί και οι παπαγάλοι των ΜΜΕ και οι λοιποί ψευτοκουλτουριάρηδες "αντιστρατιωτικοί" και υποστηρίζουν ότι τα στρατιωτικά εργοστάσια είναι παθητικά, και ο στρατός είναι μια καταβόθρα οικονομικών πόρων και τα στελέχη είναι αντιπαραγωγικά κλπ.

Χθες άκουγα στα μέσα χειραγώγησης της κοινής γνώμης, ότι ενώ τα έσοδα των ΕΑΣ είναι 50, η μισθοδοσία του προσωπικού είναι 60 και άρα θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν, δηλαδή απολύσεις κλπ. Αποφεύγουν όμως οι άθλιοι να αναφέρουν ότι η ευθύνη είναι των πολιτικών, διότι μολονότι τα ΕΑΣ είναι ο εθνικός προμηθευτής των ΕΔ σε πυρομαχικά, η πολιτεία δεν τους δίνει παραγγελίες, αλλά η προμήθεια των πυρομαχικών γίνεται με απ΄ευθείας αναθέσεις στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα βλήματα των αρμάτων. Από το 2002 που τοποθετήθηκε η παραγγελία των LEO δεν έγινε απολύτως τίποτε για τη προμήθεια πυρομαχικών. Φθάσαμε στο παραπέντε και τελικά καταλήξαμε στην απ΄ευθείας ανάθεση. Και να είστε σίγουροι ότι όταν ιδιωτικοποιηθούν θα πάρουν παραγγελίες.

ΑΧΕΡΩΝ 19 Νοεμβρίου 2010 στις 11:27:00 μ.μ. EET  

Aνωνυμε 18/11 8.42
Τα Piranha-3 ειναι τροχοφορα,και για οχηματα αυτης της κατηγοριας δεν υπαρχει ουσιαστικα επιχειρησιακη απαιτηση του Ε.Σ,εκτος απο 84 για ειρηνευτικες αποστολες(αυτες μας μαρανανε).Τα 4k4fa και οχι 4F4K oπως γραφεις,ειναι πρωιμος τυπος του Λεωνιδας,το οποιο παρεπιπτοντως ονομαζεται 4Κ7FA-το τελευταιο χαρακτηριστικο,4fa η7fa,εχει να κανει με τον τυπο του κινητηρα:Ο 4fa αποδιδει 250 ιππους,ο7fa 320.Δεν νομιζω οτι τα Αυστριακα αυτα οχηματα παρουσιαζουν ενδιαφερον για τον Ε.Σ.Αλλωστε,ενσωματωνουν διαφορετικο κινητηρα, οπως ειπαμε,αλλα και διαφορετικο οπλισμο,ερλικον των 20χ128χλστ,αγνωστο στον Ε.Σ.(ηταν παλαιοτερα διαδεδομενο στο Π.Ν,αλλα και απο εκει εχει σχεδον ολοκληρωτικα αποσυρθει).

Ανώνυμος 20 Νοεμβρίου 2010 στις 6:58:00 μ.μ. EET  

"επιτρέποντας την απόσυρση πεπαλαιωμένων ρυμουλκούμενων πυροβόλων από μονάδες του Αν.Αιγαίου"
++++++++++++++++++++++++++++++

Λάθος η λογική της 100% αντικατάστασης ρυμουλκούμενων σωλήνων με Α/Κ όμως. Οι ρυμουλκούμενοι εκεί σωλήνες έπρεπε να αντικατασταθούν κατά μεγάλο βαθμό από σύγχρονα ρουμουλκούμενα κι όχι από μεταχειρισμένα Α/Κ με θερμικό ίχνος από τη Ρόδο μέχρι τη Μαρμαρίδα.

Καλά τα Α/Κ αλλά χρειάζονται και πολλά ρυμουλκούμενα. Όχι να μείνουμε μόνο με 5-6 Πακ στους Αερομεταφερόμενους... Δε μας παίρνει, ειδικά στα νησιά.

Ανώνυμος 22 Νοεμβρίου 2010 στις 12:47:00 μ.μ. EET  

ΠΑΙΔΙΑ.... ΟΛΑ ΚΑΛΑ, ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ(ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3)ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ??
ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ ΟΚΤ/ΒΡΗ Η ΡΩΣΙΑ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ -ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΠΛΕΓΜΑ ΤΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΥΡΩΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ.
ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΟΜΑ ΔΙΟΤΙ Η ΡΩΣΙΑ ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΕΙ ΩΣ ΔΕΔΟΜΕΝΗ.!!
ΤΩΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΑΚΟΥΣΑ ΓΙΑ ΤΑ BRADLEY M2A0 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ ΤΑ ΟDS)ΕΝΑΝΤΙ 80 ΕΚΤ/ΟΧΗΜΑ (ΣΥΝΟΛΟ 230 ΟΧΗΜΑΤΑ)ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΘΩΣ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ 1983-1986 ΘΑ ΥΠΕΡΒΟΥΝ ΤΑ 3 ΕΚΤ /ΟΧΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΙΟΜ ΣΥΜΕΤΟΧΗ.
ΤΑ MARDER 1A3 ΩΣ ΜΕΤ/ΝΑ ΚΑΘΩΣ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΕΦΑΜΙΛΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΕ ΤΑ ΛΕΟ, ΒΙΟΜ/ΚΗ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΟΧΗΜΑ!ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΚΥΡΩΘΕΙ Η ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΩ!

./ΕΛ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP