Πρός ατρακτίδια αναγνώρισης της Goodrich η ΤΗΚ
Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012
RF-4E της 113 Filo με ατρακτίδιο LOROP |
Η αρχική σύμβαση του 1999 μεταξύ ΙΑΙ και τουρκικής κυβέρνησης προέβλεπε την παράδοση τουλάχιστον τεσσάρων ατρακτιδίων αναγνώρισης Condor LOROP, για χρήση από τα RF-4E. Τα ατρακτίδια δεν ικανοποίησαν τις τουρκικές απαιτήσεις λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών που παρουσίασαν, κυρίως στην μετάδοση των φωτωγραφιών στον κλωβό εδάφους μέσω ραδιοξεύξης. Οι προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος από την ισραηλινή εταιρία δεν καρποφόρησαν και έτσι τα ατρακτίδια (τουλάχιστον κάποια από αυτά) επεστράφησαν το 2006. Μετά από συνεχείς διαπραγματεύσεις, το 2008, οι δύο πλευρές κατέληξαν σε νέα συμφωνία ύψους 165 εκατομμυρίων δολαρίων για την προμήθεια τεσσάρων ατρακτιδίων Condor ΙΙ και δυο ατρακτιδίων EL/M-2060P με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR). Η επιδείνωση των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων που ακολούθησε το περιστατικό του Μαβί Μαρμαρά, έβαλε ταφόπλακα και σε αυτό το πρόγραμμα. Στις αρχές Νοεμβρίου 2012 η Elbit κατέθεσε μήνυση εναντίον της Ισραηλινής κυβέρνησης λόγω της ανάκλησης εξαγωγικής άδειας για τα εν λόγω ατρακτίδια, ζητώντας αποζημίωση 74 εκατομμυρίων δολαρίων. Η δίκη θα διεξαχθεί κεκλησμένων των θυρών και με πλήρες μπλακ-άουτ για τα μέσα ενημέρωσης λόγω των ευαίσθητων πληροφοριών του θέματος.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Goodrich λαμβάνει παραγγελίες από την Τουρκική κυβέρνηση, καθώς η εταιρία εμπλέκεται στο πρόγραμμα κατευθυνομένων πυραύλων Cirit της Roketsan. H αμερικανική εταιρία παράγει την μονάδα μέτρησης αδράνειας SiIMU02 (IMU-inertial measurement unit) του πυραύλου, στις εγκαταστάσεις της στο Πλύμουθ της Αγγλίας. Η εταιρία έχει επίσης προχωρήσει στην δημιουργία joint-venture με την Turkish Technic για την δημιουργία μονάδας υποστήριξης για α/φ πολιτικής αεροπορίας στην Κωνσταντινούπολη, ενώ δίνει υποκατασκευαστικό έργο σε τουρκικές εταιρίες στα πλαίσια του προγράμματος F-35 Lighting II.
Το σύστημα LOROP ήρθε στο προσκήνιο το 2006, όταν ανοιχτά της Καρπάθου ο Κώστας Ηλιάκης και ο Νο2 του Υποσμηναγός Π.Κολτσίκογλου κλήθηκαν να αναγνωρίσουν σχηματισμό τουρκικών αεροσκαφών σε αποστολή αεροφωτογράφησης αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 στην Κρήτη. Ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα RF-4 της 113 Filo εφοδιασμένο με σύστημα LOROP και 2 συνοδευτικά F-16 (192 Filo). Aνά τακτά χρονικά διαστήματα οι Τούρκοι προσπαθούν να εντοπίσουν πιθανές μετασταθμεύσεις των συστοιχιών S-300, κάνοντας χρήση των ισραηλινών ατρακτιδίων.
4 σχόλια:
άρα δόξα Τω Θεώ, είναι ακόμη σε άσχημο σημείο οι σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας. προς Θεού δε λέω ότι από αυτό αποδεικνύεται, απλά ειναι μια πολυ καλη ένδειξη...
To Phantom της φωτογραφίας,"77-0314", είναι αυτό που κατέρριψε η Συριακή αεράμυνα.
Προβοκατόρικη φωτογραφία! χαχαχα
Δυστυχως Ρενο, δεν ειναι αποδειξη, εξαλλου τα συστηματα των ιπταμενων ρανταρ θα τα παραδωσουν οι Ισραηλινοι τελικα. Απλα το συστημα LOROP περα απο τα υπολοιπα δεν λειτουργησε ικανοποιητικα και οι τουρκοι στρεφονται αναγκαστικα σε κατι που θα δουλεψει - και μαλιστα στα πολλα F-16 που εχουν και οχι σε Φαντομ θεωρω. Δεν ειναι παντα τα Ισραηλινα συστηματα αυτο που διαφημιζουν (βλεπε και εξομειωτη F-16 block-30 της ΠΑ).
Δημοσίευση σχολίου