Η κρίση και οι παραιτήσεις στελεχών
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013
H αιμορραγία πολύτιμου προσωπικού συνεχίζεται. Το ίδιο και η αφασία της ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ. |
Ας πάρουμε για παράδειγμα την ΠΑ. Υπάρχουν περιπτώσεις που ιπτάμενοι έχουν παραιτηθεί μόλις ανέλαβαν ως Αξιωματικοί επιχειρήσεων (Υποδιοικητές δηλαδή) Μοιρών της ΠΑ, επειδή βρήκαν θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και δη στο εξωτερικό. Παρ' όλο που η κρίση στην πολιτική αεροπορία διεθνώς είναι υπαρκτή, οι θέσεις εργασίας ειδικά σε χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και της Ασίας υπάρχουν για μηχανικούς, τεχνικούς αλλά και ιπτάμενους. Η εκτίμηση στις ικανότητες και την εμπειρία των αποστράτων πλέον της ΠΑ είναι διάχυτη κι η φήμη τους είναι πολλές φορές εκείνη που τους εξασφαλίζει όχι απλά μια θέση εργασίας, αλλά και πολύ καλά αμειβόμενη.
Υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα πολεμικής αεροπορίας χώρας της Μέσης Ανατολής η οποία συγκρότησε σχεδόν από το μηδέν, "Μοίρα Συντήρησης Βάσης" υπό τον σχεδιασμό την διεύθυνση και την στελέχωση από απόστρατους Μηχανικούς και Τεχνικούς της ΠΑ, ως πολιτικό προσωπικό πλέον φυσικά. Το κύμα παραιτήσεων, ειδικά με το δέλεαρ της εύρεσης εργασίας με πολλαπλάσιες αποδοχές στο εξωτερικό, συνδυασμένο με την έμφυτη περιφρόνηση του πολιτικού μας συστήματος προς τους Έλληνες στρατιωτικούς, όπως την είδαμε στις φετινές και τις περσινές κρίσεις, έχει πλέον απτά και δυσάρεστα αποτελέσματα. Η ίδια κατάσταση περίπου επικρατεί και στον ΕΣ και στο ΠΝ.
Θα έλεγε κανείς ότι η ηγεσία του ΥπΕθΑ παραμένει προσκολλημένη σε νοοτροπίες περασμένων δεκαετιών και αδυνατεί ν' αντιληφθεί την πραγματικότητα και να λάβει τα απλά εκείνα μέτρα που θα ενισχύσουν την άμυνά μας χωρίς να απαραίτητα να ξοδέψει παραπάνω χρήματα. Ανθρώπους με γνώσεις κι εμπειρία έχουμε, τι έχουνε τα έρμα και ψοφάνε; Η νοοτροπία του "γιατί δεν σημειώνεις" ανήκει πλέον στο παρελθόν και όσοι την έχουν ακόμα, δεν έχουν καταλάβει τι γίνεται κάτω από τα πόδια τους. Π.χ. χρειάστηκε να φτάσει ο κόμπος στο χτένι για να αποφασιστεί η μεταφορά κλιμακίου του ΚΕΑ στην Ελευσίνα όπου και θ΄αναλάβει την συντήρηση των Super Puma, με μόνο έξοδο την αγορά εξειδικευμένων εργαλείων, λίγων χιλιάδων € δηλαδή, αντί της περιοβόητης σύμβασης με Ισπανική εταιρία, εν μέσω κρίσης. Οι λύσεις υπάρχουν, φτηνές και δοκιμασμένες αρκεί οι νέες ηγεσίες των κλάδων να λάβουν κι αυτές τα μηνύματα των καιρών και να τις προτείνουν στα προϊστάμενα πολιτικά κλιμάκια παραθέτοντας όχι μόνο τα οικονομικά αλλά και τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα ανά περίπτωση.
Υπάρχει κρίση ηθικού, βλέπουμε συλλαλητήρια στρατιωτικών και ο κ.υπουργός εκτός από φράσεις κλισέ δεν θέλει ή δε μπορεί να κάνει κάτι. Υπάρχουν νέοι Αρχηγοί πλέον, ας προτείνουν λύσεις που παλιότερα ίσως θεωρούνταν ταμπού. Το απαιτούν οι περιστάσεις!
6 σχόλια:
Παραιτήσεις έμπειρων στελεχών υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντοτε. Ακόμη και προ κρίσης. Ακόμη και προ κρίσης το “ασυμπίεστο” όσων είχαν το όπλο της παραίτησης ακόμα και ύπο την απειλή της μετάθεσης δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας ξενίζει. Οι μειώσεις ήρθαν αργότερα. Την μετακόμιση στις αραβικές αεροπορίες τις έφεραν οι προσφορές των αράβων τις οποίες η χώρα μας δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε καμία εποχή. Αυτό που ίσως πρέπει να μας προβληματίσει είναι η φυγή νεαρών στελεχών ιδιαίτερα καταρτισμένων τα οποία θα αποτελούσαν το μέλλον, προς προηγμένες τεχνολογικά χώρες όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Στο τέλος δεν ξέρουμε τι θα απομείνει αλλά όπως φαίνεται δεν μας απασχολεί ιδιαίτερα...Απόδειξη οι υπό εξέλιξη κρίσεις.
Για το θέμα των super Puma τώρα. Το ποσό που αναφέρεται είναι το κόστος του εξοπλισμού που απαιτείται να προμηθευτεί η ΕΑΒ. Δεν είναι το κόστος της συντήρησης το οποίο θα περιλαμβάνει εργατικό κόστος και ανταλλακτικά. Εννοείται ότι η ενίσχυση της απασχόλησης στη χώρα είναι επιθυμητή αλλά το πόσο είμαστε διατεθειμένοι να το πληρώσουμε απλά για να μην πάει η δουλειά (μαζί με τα λεφτά) έξω είναι κάτι που θα το δούμε όταν έρθει ο λογαριασμός από την ΕΑΒ. Εκτιμάται πάντως ότι η έκταση των εργασιών θα ήταν πολύ μικρότερη αν εφαρμόζαμε αυτό που κάνει ο καθένας μας σην προσωπική του ζωή. Έχετε δει πολλές ferrari μόνιμα παρκαρισμένες στην ύπαιθρο δίπλα στην παραλία?
Δεν μπορώ να πω, μου κάνει άσχημη εντύπωση το γεγονός ότι αξιωματικοί των ΕΕΔ που έχουν στην υποστεί μια πανάκριβη εκπαίδευση και έχουν αποκτήσει μια πολυτιμότατη εμπειρία φεύγουν σε μια δύσκολη περίοδο από την πατρίδα τους αναζητώντας μια καλύτερα αμειβόμενη τύχη αλλού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ΕΔ είναι ακόμη ένας από τους τελευταίους χώρους εν Ελλάδι που υπάρχουν άτομα με εμπειρία και εξειδίκευση αιχμής. Χωρίς και αυτούς η Ελλάδα πώς θα ανακάμψει ?
Δυστυχώς για τα επόμενα 10 χρόνια θα υπάρξει ένα τεράστιο κενό εμπειρίας ειδικά στην ΠΑ....και πολύ φοβάμαι ότι θα συνοδεύεται και από την κατακόρυφη πτώση του ηθικού των στελεχών....το βλέπουμε να συμβαίνει
θα γινω λιγο κακος...Οταν πας να υπηρετησεις στις ΕΔ δε το κανεις για τα χρηματα θελω να πιστευω...ουτε εξαγοραζεσαι απο τα χρηματα των αραβων και των οποιονδήποτε αν το κανεις κακος βρεθηκες εκει...
Στο Facebook υπάρχει αγγελία που ζητούν προσωπικό "στο ABU DHABI υπάρχει άμεση ανάγκη έμπειρων τεχνικών όλων των ειδικοτήτων για, F-16, C-130, M2000 & APACHE."
''Οταν πας να υπηρετησεις στις ΕΔ δε το κανεις για τα χρηματα θελω να πιστευω''
Αυτό δεν σημαίνει οτι πρέπει να υποστούν τα πάντα βέβαια.
Δημοσίευση σχολίου