Ταχύπλοα Mark-V για την ΔΥΚ;

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013


Μk-V: Διακρίνονται τέσσερεις σταθμοί οπλισμού
Σύμφωνα με το πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ του περιοδικού Δούρειος Ίππος, κατά την διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης του πρώην  Α/ΓΕΝ Αντιναυάρχου Κοσμά Χρηστίδη στις ΗΠΑ, ο τελευταίος ζήτησε να παραχωρηθεί στο Πολεμικό Ναυτικό αριθμός σκαφών ειδικών επιχειρήσεων Mk-V που αποσύρουν οι Seals. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες 8 σκάφη βρίσκονται σε κατάσταση μακράς αποθήκευσης και τα υπόλοιπα 12 πρόκειται να αποσυρθούν ως το τέλος του έτους, καθώς οι Αμερικανοί πιθανόν τα αντικαθιστούν με τα νεώτερα Mk-V ver1.

Το Mark-V, αντικατέστησε το HSB (High Speed Boat) που χρησιμοποιούσαν οι Ειδικές Μονάδες Σκαφών και οι Seals στον Πόλεμο του Κόλπου. Ο συγκεκριμένος τύπος παρουσίαζε συχνά βλάβες και καθώς ήταν βασισμένος σε πολιτική σχεδίαση δεν διέθετε τους απαιτούμενος χώρους για την μεταφορά ικανού αριθμού βατραχανθρώπων και του εξοπλισμού τους. Έτσι η Halter Marine κέρδισε συμβόλαιο ναυπήγησης  συνολικά 20 Μk-V για λογαριασμό του Αμερικανικού Ναυτικού, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το 1995. Tα σκάφη  χρησιμοποιούνται από τους Seals κυρίως ώς μέσο διείσδυσης υψηλής ταχύτητας και έχουν την δυνατότητα μεταφοράς μια ομάδα ειδικών δυνάμεων 16 ατόμων, πέραν των πέντε ανδρών του πληρώματος. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει ελαστικές λέμβους και διαθέτει γλίστρα στην πρύμνη για την εξαπόλυση τους.



Tο μήκος 25 μέτρων, και εκτόπισματος 68 τόνων σκάφος, κινούν δύο 12-κύλινδροι κινητήρες ντίζελ MTU TE94 και δύο υδροτζέτ KaMeWa K50S, εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 50 κόμβων και ακτίνα δράσης 500 ναυτικών μιλίων. Διαθέτει πέντε σταθμούς οπλισμού, οι οποίοι φιλοξενούν από πολυβόλα 0.50 εώς βομβιδοβόλα των 40mm, προσφέροντας δυνατότητα εξαπόλυσης μεγάλου όγκου πυρός και ικανοποιητική περιμετρική κάλυψη. Έχει αναφερθεί και η μεταφορά φορητών αντιαεροπορικών πυραύλων Stinger.


Mε το πρόγραμμα αγοράς σκαφών συνοδείας για τις ανάγκες των Ειδικών Δυνάμεων να θεωρείται νεκρό  λόγω έλλειψης πόρων, η πιθανότητα παραχώρησης αριθμού Mk-V θα μπορούσε -υπό προυποθέσεις- να καλύψει μέρος των επιχειρησιακών αναγκών στο Αιγαίο. Η ΔΥΚ σήμερα βασίζεται σε ένα ετερόκλητο στολίσκο ταχέων σκαφών, η πλεονότητα των οποίων είναι μετασκευασμένα ταχύπλοα μη-στρατιωτικών προδιαγραφών - κατασχεμένα σκάφη αναψυχής ή δωρεές.

13 σχόλια:

Unknown 10 Μαρτίου 2013 στις 9:20:00 μ.μ. EET  

καθολου κακη προταση αν και θα ταν προτιμότερο να κατασκευάζαμε μόνοι μας τετοια σκάφη...η γνωση υπαρχει άλλωστε...
Να σημειωθεί πως οι Τουρκοι διαθέτουν τετοια σκαφη και μάλιστα καλύτερα καθως εχουν δυνατότητα μεταφοράς 2 φουσκωτων και τηλεχειριζόμενο πύργο...
http://img269.imageshack.us/img269/4313/sas1r.jpg
H Ελλαδα θα μπορουσε να αντιγράψει και να κατασκευάσει τα Combat Boat 90 (http://www.dockstavarvet.se/Images/Products/cb90h/cb90h_01.jpg) παρόμοια διαθέτει το ΛΣ...Τα συγκεκριμένα σκαφη με τηλεχειριζόμενο πυργο θα μπορούσαν να εκτελούν τοσο καθηκοντα παράκτιας αμυνας οσο και συνοδιας ακομα και αντικατάστασης των παναρχαιων ΑΒΑΚ του ναυτικου...

Ανώνυμος 10 Μαρτίου 2013 στις 9:40:00 μ.μ. EET  

Σίγουρα είναι ευπρόσδεκτα. Με δεδομένο όμως ότι οι ένοπλες δυνάμεις υπάρχουν κατά κύριο λόγο για την αντιμετώπιση της εξ ανατολών απειλής με προβληματίζει ιδιαίτερα η απουσία υποβρυχίων σκαφών μεταφοράς βατραχανθρώπων, τα οποία είναι τα μόνα μέσα που μπορούν να εγγυηθούν ότι δικοί μας άνδρες θα προσεγγίσουν τα τουρκικά παράλια σε περίοδο κρίσης. Οποιοδήποτε σκάφος επιφανείας θα γίνει αντιληπτό εγκαίρως και θα αποτελεί ένα εύκολο στόχο. Με προβληματίζει περισσότερο το γεγονός ότι ακόμα και στους καιρούς των "παχιών αγελάδων" κανείς δεν είχε θίξει το θέμα, δείχνοντας κατ'εμέ μια επικίνδυνη ανεπάρκεια στον τομέα αυτό. Ο στρατός έχει καποια υποβρυχια σκουτεράκια για κοντινές αποστάσεις, δείχνοντας μια κάπως πιο σοβαρή προσέγγιση του θέματος από το ναυτικό που φαίνεται να είναι πιο πολύ του εφέ. Βέβαια, κάποιες κινήσεις του στρατού, όπως τα jet ski προκαλούν γέλιο αφού είναι αδύνατο να σκεφθεί κανείς οποιαδήποτε στρατιωτική χρήση τους. Θυμάμαι ακόμη μια φωτό όπυ δύο άνδρες είναι σε jet ski και ο ένας φέρει ΜΡ5SD με εμβέλεια 50 μέτρων,τη στιγμή που το jet ski γίνεται αντιληπτό λόγω ακουστικού και οπτικού ίχνους από χιλιόμετρα... Καραγκιοζιλίκια για να θαμβώνονται οι ιθαγενείς...
Κώστας

Unknown 10 Μαρτίου 2013 στις 9:42:00 μ.μ. EET  

σημείωση...
Τα σκάφη τέτοιων τύπων χρειάζονται σκαφη φορεις και υποστήριξης...στην Ελλαδα δε γνωριζω να χουμε κατι τετοιο οποτε μαλλον μονο για τις επιδείξεις τα χουμε μιας και χωρίς σκαφος φορεα δε γνωριζω πως μπορουν να βρεθουν στην περιοχη του ενδιαφέροντος σε καποιο νησι του ΝΑ Αιγαίου πχ...

Ανώνυμος 10 Μαρτίου 2013 στις 9:54:00 μ.μ. EET  

Υποβρύχια οχήματα για να προσεγγίσουν δικοί μας βατραχάνθρωποι τα τουρκικά παράλια... Και θα κάνουν τι; Παιδιά, μην παρασύρεστε από παιδαριώδη σενάρια που κυκλοφορούν κατά καιρούς σε διάφορα blog ή περιοδικά. Γελοιοποιούμε τα τζετ σκι και θεωρούμε πιο "κατάλληλα" τα μίνι υποβρύχια; Να υπάρχει επαφή με την πραγματικότητα please

cynonews 10 Μαρτίου 2013 στις 10:10:00 μ.μ. EET  

μας χαριζουν εναν γαιδαρακο και εγω τον κοιταω στα δοντια?

that the crews were suffering an unusual high rate of injuries, ranging from sprained ankles to broken backs and whiplash.

κοινος κανει ζημια σε αστραγαλους,μεση κλπ κλπ


http://www.nationaldefensemagazine.org/archive/2004/August/Pages/Navy_Searches3463.aspx

Unknown 10 Μαρτίου 2013 στις 11:47:00 μ.μ. EET  

@Ο/Η Ανώνυμος 9:54:00

τα jet ski ειναι οντως καραγκιοζιλίκια!Τα μινι υποβρύχια ομως ειναι σημαντικά, και δε μιλαμε για μινι υποβρύχια τυπου Ιραν..
ΕναλΛακτικα παντως ισως να μπορούσαμε να μετατρεπαμε καποιο απ τα αποσυρόμενα ''μεγαλα'' υποβρύχια για μεταφορά και χρήση απ τις ΕΔ... Αφαιρώντας πχ τις περισσοτερες τορπιλοσωλήνες και βάζοντας ενα θαλαμο απ τον οποιο οι δυτες θα μπορουν να μπαινοβγαίνουν στο υποβρύχιο...φυσικα αυτα κοστιζουν θελουν μελετη και ρισκο!

enkripto 11 Μαρτίου 2013 στις 2:04:00 π.μ. EET  

χαχαχα φίλε cynonews προφανώς δεν έχεις μπεί σε Magna!

@K.grm

Διαθέτουμε 4 σχηματισμούς μεγέθους ΤΞ και 2 μεγέθους Μεραρχίας στο Ανατολικό Αιγαίο. Φρονώ πως δεν χρειαζόμαστε "σκάφη υποστήριξης".

Ανώνυμος 11 Μαρτίου 2013 στις 2:08:00 π.μ. EET  

@Konstantinos Grm
Oι πολιτικοι μας νοιαζονται για αγορες φρεγατων, υποβρυχιων, αρματων, μαχητικων α/φων που κοστιζουν καποια δις ευρω. Λογοι μιζας και πολιτικοι.

Κανεις δεν θα καθισει να ασχοληθει να αντιγραψουμε τα σουηδικα σκαφη ή να αγορασουμε μια 10αρια κρις-κραφτ και φουσκωτα.

@Κωστας
Τα υποβρυχια οχηματα μπορουν να εντοπιστουν απο εχθρικα σκαφη, υποβρυχια, ελικοπτερα κ.α μεσα.

Ανώνυμος 11 Μαρτίου 2013 στις 2:08:00 π.μ. EET  

@Konstantinos Grm
Oι πολιτικοι μας νοιαζονται για αγορες φρεγατων, υποβρυχιων, αρματων, μαχητικων α/φων που κοστιζουν καποια δις ευρω. Λογοι μιζας και πολιτικοι.

Κανεις δεν θα καθισει να ασχοληθει να αντιγραψουμε τα σουηδικα σκαφη ή να αγορασουμε μια 10αρια κρις-κραφτ και φουσκωτα.

@Κωστας
Τα υποβρυχια οχηματα μπορουν να εντοπιστουν απο εχθρικα σκαφη, υποβρυχια, ελικοπτερα κ.α μεσα.

Unknown 11 Μαρτίου 2013 στις 2:14:00 π.μ. EET  

@enkripto

Σωστό αυτο που λες αλλα πάντα ειχα περιέργεια για το τι και πως θα προσφέρουν σε περίοδο σύρραξης τα ΣΑΠ της ΔΥΚ...
Μη ξεχνας πως στην Ελλαδα το ποιο πιθανό σε περίπτωση θερμου επεισοδίου τυπου Ιμια ειναι στις νησίδες να μην παει καποιο κοντινό ΕΤΕΘ αλλα να περιμένουν την Ζ ΜΑΚ απ την Αθηνα... Τρέχα γύρευε δηλαδή...

Ανώνυμος 11 Μαρτίου 2013 στις 9:13:00 π.μ. EET  

Τα σκάφη είναι μια χαρά για τις ανάγκες μας.

Απο εκεί και πέρα αναλύσεις δεν χρειάζονται

μηδενιστής

Ανώνυμος 11 Μαρτίου 2013 στις 12:30:00 μ.μ. EET  

Το Mk-V είναι ένα σκάφος πολλαπλών ρόλων. Είναι ικανό να μετατραπεί για πολλές αποστολές. Ενδεικτικά ο κατασκευαστής έχει παρουσιάσει μοντέλο του σκάφους οπλισμένο με τον πύργο ΜΚ38 Mod2 ο οποίος φέρει ένα πυροβόλο Μ242 των 25Χ137. Στην αγορά φυσικά υπάρχουν και άλλοι πύργοι με ακόμη πιο μεγάλες δυνατότητες. Οι ειδικές δυνάμεις είχαν ζητήσει 22 σκάφη συνοδείας, τα οποία θα έπρεπε να φέρουν βαρύτατο οπλισμό έτσι ώστε αυτά τα σκάφη να χρησιμοποιηθούν για τις επιχειρήσεις των αμφιβίων καταδρομών στο Αιγαίο. Το σκάφος αυτό με τις δυνατότητες του, καλύπτει απόλυτα τις παραπάνω απαιτήσεις. Επίσης μπορεί να καλύψει και τις ανάγκες της ΜΥΚ.

Μanolis 11 Μαρτίου 2013 στις 2:28:00 μ.μ. EET  

Τζαμπα σκαφη? Μα τι λετε βρε παιδια? Και ποιος θα πληρωσει να ερθουν απο ΗΠΑ? Εδω κανουμε αιματηρες οικονoμιες να βγαλουμε το νοικι για τις νεες Fremm !!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP