Περιστρεφόμενοι δερβίσηδες και…περιφερόμενοι χαφιέδες
Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013
Του proxeneio-stop.org
Εκδήλωση του τουρκικού Προξενείου στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής, με παρόντες αρκετούς επιφανείς τοπικούς τουρκοπράκτορες! Ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου όμως τι γύρευε άραγε ανάμεσά τους;
Πιστό στον ρόλο του όχι μόνο ως φωλιάς πρακτόρων (καθότι το έχουμε ξαναπεί χιλιάδες φορές ότι, πλην αυτού, δεν έχει τον παραμικρό διπλωματικό ή άλλο λόγο ύπαρξης στη Θράκη), αλλά και ως «προαγωγού (σ.σ. κοινώς νταβατζή) τουρκικού πολιτισμού» στα μέρη μας (είτε μέσω των απειραρίθμων «πολιτιστικών» τουρκοσυλλόγων που χρηματοδοτεί, είτε και απευθείας), το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής προσέφερε προ ολίγων ημερών άλλη μία πολιτιστική εκδήλωση στους ανυποψίαστους ιθαγενείς του τόπου μας. Τη φορά αυτή…απευθείας, καθώς, όπως μας αναφέρει η τουρκοφυλλάδα «Μπιρλίκ» (12/3), συνέβαλε στη διοργάνωση στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής μιας εκδήλωσης με τους Περιστρεφόμενους Δερβίσηδες Μεβλεβί, η οποία «κατέκτησε τις καρδιές των Κομοτηναίων, που θαύμασαν την επίδειξη sema με τη ζωντανή μουσική των σούφι»!
Ο λόγος για την ομάδα «Galata Mevlevi Music & Sema Enseble» που ήρθε στην Ελλάδα για 4 παραστάσεις σε 3 πόλεις. Σ’ εκείνη της Κομοτηνής έλαμψαν βεβαίως δια της παρουσίας τους όχι μόνο ο πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή Ιλχάν Σενέρ (παρέα με τη σύζυγό του και τους υποπροξένους Αλπέρ Ατάκ και Ιλκάι Κοτζαγιγίτ), αλλά και οι ψευδομουφτήδες Αχμέτ Μέτε (Ξάνθης) και Ιμπραήμ Σερήφ (Κομοτηνής) (2η φωτογραφία), ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ, ο πρώην βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ (και νυν πολιτευτής της ΔΗΜΑΡ), ο διευθυντής του πρακτορείου Αναντολού (ΑΑ) Μεχμέτ Χατίπογλου, ο διευθυντής της «Μπιρλίκ» (και πρώην αποτυχημένος ιχθυέμπορας) Ιλχάν Ταχσίν, ο διευθυντής του τουρκοπεριοδικού «Αζινλίκτσα» Εβρέν Ντεντέ (με τους βοηθούς του Αϊντίν Μποσταντζή και Φατίχ Ναζίφογλου) και πολλοί άλλοι.
Και μέσα σ’ όλους αυτούς, σαν τη μύγα μες στο γάλα, παρών και ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου-Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός (τοποτηρητής έως πρόσφατα και της Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής, μετά την εκδημία του γηραιού τοπικού μητροπολίτη)! Νάτος πάλι λοιπόν να χαριεντίζεται (3η φωτογραφία) με τον πρόξενο, δύο μόλις μήνες μετά τα απερίγραπτα που διημείφθησαν ανάμεσά τους μέσα στο μητροπολιτικό μέγαρο Κομοτηνής!
Και καλά, άντε και δεν τον πείραξε τον ορθόδοξο ιεράρχη να παρακολουθήσει εκδήλωση…μαστουρωμένων εκπροσώπων ισλαμικής αιρέσεως (τελούντων υπό το κράτος όχι μόνο ουσιών, αλλά – έχουμε κάθε λόγο να υποθέτουμε – και ετέρων…επικλήσεων)! Ας κάνουμε καλό λογισμό (σαρακοστιανές μέρες που διάγουμε κιόλας) κι ας πούμε ότι το είδε…φολκλορικά! Το ότι βρισκόταν όμως (επαναλαμβάνουμε, γιατί είναι ακριβέστατο) σαν τη μύγα μες στο γάλα, ανάμεσα όχι σε μουσουλμάνους (αυτό δεν είναι κακό), αλλά ανάμεσα στους συγκεκριμένους υπονομευτές (σ.σ. με κάποιους εξ αυτών να είναι και παράνομοι), πράκτορες και λοιπούς χαφιέδες σε βάρος της πατρίδας μας, αυτό καθόλου δεν τον απασχόλησε;
Αυτή ήταν πάντως και η τελευταία (εάν δεν απατώμαστε) δημόσια εμφάνισή του στην πόλη μας ως τοποτηρητής, καθώς 2-3 μέρες αργότερα έγινε και η ενθρόνιση του νέου μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα.
Με πολύ ωραίο (και άκρως…πνευματικό) λοιπόν τρόπο την ολοκλήρωσε την τοποτηρητεία του! Άξιος!
proxeneio-stop.org
Εκδήλωση του τουρκικού Προξενείου στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής, με παρόντες αρκετούς επιφανείς τοπικούς τουρκοπράκτορες! Ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου όμως τι γύρευε άραγε ανάμεσά τους;
Πιστό στον ρόλο του όχι μόνο ως φωλιάς πρακτόρων (καθότι το έχουμε ξαναπεί χιλιάδες φορές ότι, πλην αυτού, δεν έχει τον παραμικρό διπλωματικό ή άλλο λόγο ύπαρξης στη Θράκη), αλλά και ως «προαγωγού (σ.σ. κοινώς νταβατζή) τουρκικού πολιτισμού» στα μέρη μας (είτε μέσω των απειραρίθμων «πολιτιστικών» τουρκοσυλλόγων που χρηματοδοτεί, είτε και απευθείας), το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής προσέφερε προ ολίγων ημερών άλλη μία πολιτιστική εκδήλωση στους ανυποψίαστους ιθαγενείς του τόπου μας. Τη φορά αυτή…απευθείας, καθώς, όπως μας αναφέρει η τουρκοφυλλάδα «Μπιρλίκ» (12/3), συνέβαλε στη διοργάνωση στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής μιας εκδήλωσης με τους Περιστρεφόμενους Δερβίσηδες Μεβλεβί, η οποία «κατέκτησε τις καρδιές των Κομοτηναίων, που θαύμασαν την επίδειξη sema με τη ζωντανή μουσική των σούφι»!
Ο λόγος για την ομάδα «Galata Mevlevi Music & Sema Enseble» που ήρθε στην Ελλάδα για 4 παραστάσεις σε 3 πόλεις. Σ’ εκείνη της Κομοτηνής έλαμψαν βεβαίως δια της παρουσίας τους όχι μόνο ο πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή Ιλχάν Σενέρ (παρέα με τη σύζυγό του και τους υποπροξένους Αλπέρ Ατάκ και Ιλκάι Κοτζαγιγίτ), αλλά και οι ψευδομουφτήδες Αχμέτ Μέτε (Ξάνθης) και Ιμπραήμ Σερήφ (Κομοτηνής) (2η φωτογραφία), ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καραγιουσούφ, ο πρώην βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ (και νυν πολιτευτής της ΔΗΜΑΡ), ο διευθυντής του πρακτορείου Αναντολού (ΑΑ) Μεχμέτ Χατίπογλου, ο διευθυντής της «Μπιρλίκ» (και πρώην αποτυχημένος ιχθυέμπορας) Ιλχάν Ταχσίν, ο διευθυντής του τουρκοπεριοδικού «Αζινλίκτσα» Εβρέν Ντεντέ (με τους βοηθούς του Αϊντίν Μποσταντζή και Φατίχ Ναζίφογλου) και πολλοί άλλοι.
Και μέσα σ’ όλους αυτούς, σαν τη μύγα μες στο γάλα, παρών και ο μητροπολίτης Διδυμοτείχου-Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός (τοποτηρητής έως πρόσφατα και της Μητροπόλεως Μαρωνείας και Κομοτηνής, μετά την εκδημία του γηραιού τοπικού μητροπολίτη)! Νάτος πάλι λοιπόν να χαριεντίζεται (3η φωτογραφία) με τον πρόξενο, δύο μόλις μήνες μετά τα απερίγραπτα που διημείφθησαν ανάμεσά τους μέσα στο μητροπολιτικό μέγαρο Κομοτηνής!
Και καλά, άντε και δεν τον πείραξε τον ορθόδοξο ιεράρχη να παρακολουθήσει εκδήλωση…μαστουρωμένων εκπροσώπων ισλαμικής αιρέσεως (τελούντων υπό το κράτος όχι μόνο ουσιών, αλλά – έχουμε κάθε λόγο να υποθέτουμε – και ετέρων…επικλήσεων)! Ας κάνουμε καλό λογισμό (σαρακοστιανές μέρες που διάγουμε κιόλας) κι ας πούμε ότι το είδε…φολκλορικά! Το ότι βρισκόταν όμως (επαναλαμβάνουμε, γιατί είναι ακριβέστατο) σαν τη μύγα μες στο γάλα, ανάμεσα όχι σε μουσουλμάνους (αυτό δεν είναι κακό), αλλά ανάμεσα στους συγκεκριμένους υπονομευτές (σ.σ. με κάποιους εξ αυτών να είναι και παράνομοι), πράκτορες και λοιπούς χαφιέδες σε βάρος της πατρίδας μας, αυτό καθόλου δεν τον απασχόλησε;
Αυτή ήταν πάντως και η τελευταία (εάν δεν απατώμαστε) δημόσια εμφάνισή του στην πόλη μας ως τοποτηρητής, καθώς 2-3 μέρες αργότερα έγινε και η ενθρόνιση του νέου μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα.
Με πολύ ωραίο (και άκρως…πνευματικό) λοιπόν τρόπο την ολοκλήρωσε την τοποτηρητεία του! Άξιος!
proxeneio-stop.org
9 σχόλια:
Ό,τι να 'ναι. Αν ήξερε τι είναι οι Σούφιδες δεν θα μιλούσε μαστουρωμένος εκπροσώπους ισλαμικής αίρεσης.
χωρίς να διαφωνώ 100% με τα γραφόμενα, νομίζω ότι το παρακάνουμε "θέμα". Ένα πολιτιστικό γεγονός ήταν και λογικό να παραβρεθούν και "καλοί" και "κακοί" μειονοτικοί..
Νομίζω με το να του δίνουμε πιο πολύ αξία από ότι είχε το κάνουμε θέμα ενώ δεν είναι..
Πολύς κόσμος πήγε (χριστιανοί και μη). Καλά είναι ο "πολιτισμός" να ενώνει λαούς. Άλλες είναι οι διαφορές μας με τους Τούρκους όχι 5 δερβίσιδες. Ας σταματήσουμε για παράδειγμα τις μαντίλες που φορούν στην Κομοτηνή νέες κοπέλες (αμαρτία τω θεω) που χρηματοδοτούνται οι οικογένειές τους από ισλαμιστές.
Στην τελική ας πάμε και εμείς στην Σμύρνη να παίξουμε Ρεμπέτικα να μας ακούσουν και αυτοί..
Τα άλλα για τους "ψευτομουφτίδες" συμφωνώ για το κράξιμο και τον προβληματισμό αλλά για τον μητροπολίτη (ή τι άλλο είναι) διαφωνώ, καλά έκανε και πήγε, μη δείχνουμε και κομπλεξικοί.
@ανιχνευτής
Πίσω και απο αυτά τα ''πολιτιστικά'' γεγονότα πιστεύω οτι βρίσκει η Τουρκία τις κατάλληλες ευκαιρίες για να κάνει αισθητή τη παρουσία της και δεν εννοώ φυσικά τη θεματολογία της παράστασης αυτής καθεαυτής,αλλά τη παρουσία των ''απεσταλμένων''.
Δε νομίζω επίσης οτι ένας Έλληνας αξιωματούχος όπως ο συγκεκριμένος Μητροπολίτης δεν όφειλε να ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στη παρουσία των συγκεκριμένων πρακτορίσκων και να αρνηθεί να παραβρεθεί ως ένδειξη διαμαρτυρίας και εθνικού χρέους.Εάν δεν το κάνουν οι εκάστοτε φορείς τότε ποιός θα το κάνει;Κι ένα ακόμη ερώτημα:Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα πολιτιστικό γεγονός το οποίο φέρνει δυο διαφορετικούς λαούς-οπότε ''οφείλουμε να ανεχθούμε'' το τουρκικό στοιχείο στην οποιαδήποτε μορφή του ή στο συμπλησίασμα Ελλήνων αλλόθρησκων;Αν είναι το δεύτερο πάω πάσο και επικροτώ,αλλά πολύ φοβάμαι οτι με τόσα στοιχεία που βρήκαν ευκαιρία να παρεισφρήσουν,μάλλον πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί...
Μέντωρ
"Ό,τι να 'ναι. Αν ήξερε τι είναι οι Σούφιδες δεν θα μιλούσε μαστουρωμένος εκπροσώπους ισλαμικής αίρεσης."
Mπα, και εγώ νόμιζα ότι δεν τους έχετε σε μεγάλη εκτίμηση, όπως τους Αλεβίδες.
Βρέ παιδιά, εδώ τά κάθε λογής τουρκοσήριαλ σπάνε κάθε ρεκόρ τηλεθέασης.
Ενδεικτικά νά σάς πώ ότι 3 στίς 3 "Ελληνίδες" δασκάλες πού τυχαίνει νά γνωρίζω, είναι τρελαμένες μέ τόν Σουλεϊμάν καί τρέχουν απ' τό σχολείο στό σπίτι γιά νά μή χάσουν τή ...συνέχεια.
Καί αυτές μετά διδάσκουν "Ελληνική" Ιστορία στά παιδιά τού δημοτικού.
Τό δείγμα μπορεί νά είναι πολύ μικρό αλλά μάλλον δέν είναι η εξαίρεση.
Οσο γιά τήν παρουσία τού Μητροπολίτη στήν "εκδήλωση", τί νά τού καταλογίσει κανείς πέρα από τό ...ακαταλόγιστο.
Στον τίτλο θα πρόσθετα και τηλεεκπεμπόμενοι ρουφιάνοι
6:34 θέλουν λίγη δουλειά ακόμη τα Ελληνικά σου.
Άλλο πράγμα το πρακτοριλίκι του προξενείου, άλλο η σοβαρή κριτική κι άλλο η καφρίλα για μια θρησκευτική παράδοση που κυνηγήθηκε από τους Τούρκους. Ως αίρεση δεν έχουν και πολλά κοινά στο φινάλε με την πάρτι τ.
Βρήκα και του πληκτρολογίου τον δαίμονα και του πήρα το "για".
Γεια, από 6:34 με βελτειωμένα ελληνικά. :p
Η λέξη «σούφι» υιοθετήθηκε ευρύτατα για τους μουσουλμάνους «μυστικούς» και σημαίνει στα αραβικά αυτόν που φοράει απλό, μάλλινο ρούχο. Σκοπός και προσπάθεια των «σούφι», υπήρξε η υπέρβαση της ατομικότητας, ο εκμηδενισμός του εγώ και η πλήρης παράδοση στον Αλλάχ. Η μυστική αυτή τάση μέσα στον ισλαμισμό ονομάζεται «σουφισμός». Οι πρώιμοι «σούφι» υιοθέτησαν τα πρότυπα ασκητισμού και την πνευματικότητα των χριστιανών αναχωρητών της ερήμου. Το μάλλινο ένδυμα «σούφ», από το όποιο μάλλον προήλθε το όνομα τους υπενθυμίζει αυτή την επίδραση κατ’ αντιστοιχία με το ράσο των Χριστιανών μοναχών.Μετά τον 12ο αιώνα μ.Χ. το σουφικό ρεύμα οδήγησε στη δημιουργία των μουσουλμανικών μοναχικών ταγμάτων (ταρίκα). Από τις πιο γνωστές περιπτώσεις είναι το μυστικό τάγμα των Μαwlawia (Μεβλεβήδων), γνωστών και με τις ονομασίες «δερβίσηδες» ή «ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΟΙ ΔΕΡΒΙΣΗΔΕΣ». Ιδρυτής του τάγματος των δερβίσηδων το 1240 μ.X, είναι ο Jelaladdin Rumi (Τζελαλεδίν Ρουμί), δηλ. Ρωμαίος ή Έλληνας, αποκαλούμενος Ρωμηός όχι επειδή ήταν Έλληνας αλλά διότι ήταν βαθειά επηρεασμένος από τον ΠΛΑΤΩΝΑ και είχε στενές σχέσεις με νεοπλατωνιστές μοναχούς της μονής του Αγίου Χαρίτωνα του Ικονίου της Τουρκίας, πόλης που ίδρυσε το τάγμα. Μέχρι και σήμερα «το προσφιλέστερο βιβλίο στους μουσουλμάνους ασκητές αποτελεί το βιβλίο Mathanawi (δίστιχα), του Jelaladdin, το οποίο θεωρούν ως ιερό βιβλίο και το θέτουν πλησίον του Κορανίου.» Από της ιδρύσεως του τάγματος ο Jelaladdin, καθιέρωσε ειδικό κανόνα σύμφωνα με τον οποίο η προσευχή των μοναχών έπρεπε να συνοδεύεται από μουσική και χορό. Η τελετουργία του χορού έχει μια μυσταγωγία που σκοπός της είναι να απελευθερώσει την ψυχή και να την φέρει πιο κοντά στο Θεό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη που έχει αναπτυχθεί από κάποιους ερευνητές σχετικά με τη σχέση του χορού των Δερβίσηδων με το τελετουργικό μέρος των ορφικών μυστηρίων. Σύμφωνα με την άποψη αυτή παρόμοιος χορός αναφέρεται στους ορφικούς ύμνους και είχε τον ίδιο σκοπό. «Ω σεις Κουρήτες που πηδάτε και βαδίζετε ρυθμικά σύμφωνα με τα τραγούδια σας, που περιστρέφεστε σαν ρόμβοι (σβούρες) και ζείτε στα βουνά…..Εσείς πρώτοι καθιερώσατε και την τελετουργία (μυστήρια)..» To ρήμα ρέμβω (το οποίο συνδέεται με το λέξη «ρόμβος») σημαίνει κατά τον Πλούταρχο την ψυχή που κινείται έξω από το σώμα. Ακόμη και σήμερα υπάρχει η λαϊκή δοξασία σε κατοίκους του όρους Παγγαίου να μη ρέ(μ)βονται, επειδή υπάρχει ο φόβος να φύγει η ψυχή τους έξω από το σώμα. Η προετοιμασία για τον χορό των Μεβλεβήδων περιλαμβάνει αρχικά μουσική από φλάουτο και κύμβαλα που συνοδεύονται από ύμνους στη δόξα του προφήτη. Οι Δερβίσηδες αρχίζουν το χορό αργά πραγματοποιώντας το γύρο της αίθουσας τρεις φορές, πού συμβολίζουν τους σταθμούς πού οδηγούν στο Θεό, την οδό της γνώσης, της ενόρασης και της αγάπης. Αρχίζουν να στριφογυρίζουν, με το δεξί χέρι υψωμένο προς τον ουρανό για να δεχτούν τη χάρη του Θεού και το αριστερό στραμμένο προς τη γη για να μεταδώσουν αυτή τη χάρη στον κόσμο. Εκείνη ακριβώς τη στιγμή μπαίνει στον χορό και ό σεΐχης (επικεφαλής της κοινότητας) και ό ρυθμός επιταχύνεται. Με την λάμψη της γνώσης του, γίνεται ό ήλιος και οι Δερβίσηδες, σαν τους πλανήτες, περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους και γύρω του, κοινωνώντας έτσι με τον νόμο του σύμπαντος. Στριφογυρίζουν όλο και πιο γρήγορα και όλο τους το είναι, είναι εγκαταλελειμμένο και τεντωμένο προς τη μυστικιστική έκσταση, την ένωση με την ύψιστη πραγματικότητα, το Θεό. Μετά το πέρας του χορού λαμβάνουν χώρα τα ονομαζόμενα γεύματα των «αδελφών», τα οποία είναι γνωστά ως 12 υπηρεσίες και ως τελετουργικό προσευχής συναντάτε και σ’ ένα ακόμη ισλαμικό τάγμα (ταρίκα) τους «Αλεβήδες». Και «στα δύο αυτά μυστικιστικά μουσουλμανικά τάγματα η παραπομπή στο Μυστικό Δείπνο είναι προφανής. »
Δημοσίευση σχολίου