G-3A4 & θυρίδες βολής τεθωρακισμένων BMP-1

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

(κλικ στην εικόνα)
Στιγμιότυπα από άσκηση μηχανοκίνητου πεζικού του Ελληνικού Στρατού, δια χειρός Aegeanhawk. Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βίντεο γίνεται επίδειξη χρήσης τυφεκίου G3A4 από θυρίδα βολής στο εσωτερικό τεθωρακισμένου οχήματος BMP-1P OST. Υπενθυμίζουμε πως το όχημα έχει από τεσσερεις θυρίδες βολής στα πλαινά και μια στην οπίσθια θύρα, απότοκο του σοβιετικού δόγματος που διαμόρφωσε το ΒΜΡ-1. Κάθε θυρίδα χαρακτηρίζεται από τόξο βολής 34-42 μοιρών. Ο ΕΣ είχε πραγματοποιήσει περιορισμένες μετατροπές στο ΒΜΡ-1, τοποθετώντας πολυβόλο των 12,7 mm σε αντιαεροπορικό έστορα κατά τα ρουμανικά πρότυπα. Tα πρώην ανατολικογερμανικά οχήματα πέρασαν επίσης ένα περιορισμένο πρόγραμμα μετατροπών πρίν παραδοθούν στην χώρα μας, το οποίο περιελάμβανε την αφαίρεση του συστήματος αυτόματης τροφοδότησης του πυροβόλου 2A28, την αφαίρεση της εγκατάστασης εκτόξευσης πυραύλων AT-3 Sagger, την αφαίρεση της γεννήτριας καπνού (αντικαταστάθηκε από εκτοξευτές καπνογόνων επι του πυργίσκου)την κατάργηση των δεξαμενών καυσίμου στις οπίσθιες θύρες, την κατάργηση της μίας εκ των δύο αντλιών που εξασφαλίζουν αμφίβια ικανότητα στο όχημα, την αφαίρεση του αυτόματου ενεργοποιητή του συστήματος PBX προστασίας, την αντικατάσταση των φώτων πορείας με αυτά του Marder και την τοποθέτηση μηχανισμού δέσμευσης της πέμπτης ταχύτητας του BMP-1, ώστε η μέγιστη ταχύτητα να περιοριστεί στα 65 χμ/ώρα.

Τα τόξα βολής των θυρίδων του ΒΜΡ-1


17 σχόλια:

Unknown 1 Μαρτίου 2013 στις 8:49:00 μ.μ. EET  

http://i200.photobucket.com/albums/aa231/zalmodecikus/Foto_3_MLI_84.jpg

ΡοΥμανικο bmp-1..τετοιες ιδεες στην Ελλαδα περιττεύουν!

AegeanHawk 1 Μαρτίου 2013 στις 8:49:00 μ.μ. EET  

Μόνο μια μικρή διευκρίνηση: ΚΑΜΜΙΑ μετατροπή δεν έγινε επί των υποδοχών του όπλου στις υπάρχουσες θυρίδες για να πραγματοποιηθεί η βολή με το 4άρι. "Κουμπώνεις" το όπλο στον υπάρχοντα δακτύλιο και ασφαλίζεις τον δακτύλιο στην σταθερή υποδοχή της θυρίδας.

Ευστάθιος Παλαιολόγος 1 Μαρτίου 2013 στις 9:00:00 μ.μ. EET  

:)
Οι κάλυκες του G3 είναι δολοφονικοί...

Korne 1 Μαρτίου 2013 στις 9:54:00 μ.μ. EET  

Πολύ όμορφο βίντεο και πολύ καλή προσπάθεια για βολή μέσο από το ΒΜΡ. Σε κάθε περίπτωση ο τρόπος που βάλει είναι οριακός. Δεν είναι κατάληλο αυτό το όπλο για τον χώρο του οχήματος. Επειδή έχω κάνει μία από τις πρώτες βολές στο παραπάνω όχημα, θέλω να σας πω ότι τα αποτελέσματα σκόπευσης ήταν πολύ φτωχά. Παράλληλα εάν ρίχνουν περισσότερα από όπλα από την κάθε πλευρά (δεν υπάρχουν και πολλά G3 A4) με κλειστές πόρτες και θυρίδες ο εξαερισμός είναι οριακός. Στην εποχή μου 1995/96 οι αξιωματικοί είχαν καταλήξη ότι δεν πρέπει να προσαρμόζουμε το G3 στις ειδικές υποδοχές. Εαν υπήρχε λόγος για βολή μόνο τυφλές ....ριπές. Η θυρίδες ήταν μόνο για παρατήρηση !!!!
Γενικά στο όχημα αυτό το μόνο σωστό είναι το Αμερικάνικο .... 50άρι !!!!

Costas 2 Μαρτίου 2013 στις 12:25:00 π.μ. EET  

Κανονικά, όταν εκτελείται βολή μέσα από το ΒΜΡ, υπάρχει συγκρότημα με εκτροπέα καλύκων και σωλήνα αναρρόφησης αερίων που κουμπώνει επί του όπλου, πάνω από την οπή απόρριψης καλύκων. Βέβαια, η δυνατότητα εκτέλεσης στοχευμένων πυρών από κινούμενο όχημα είναι απλά ανύπαρκτη.

Sifis Petac 2 Μαρτίου 2013 στις 12:30:00 π.μ. EET  

Δεν αξίζει να κάνεις βολή μέσα από το BMP. Το πιο πιθανό είναι να κουφαθείς και να χάσεις όλα σου τα πυρομαχικά. Το 0,50΄΄ και το ιδιαίτερα μεγάλο διαμέτρημα του πυροβόλου του, είναι αρκετά..Ειδικά το 73 χιλ πυροβόλο του, δίνει μεγάλη ισχύ πυρός έναντι του Μ113.

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2013 στις 11:07:00 π.μ. EET  

Το 73αρι ειναι αχρηστο! Οι ισραηλινοι στους πολεμους που εκαναν με αραβες ανακαλυπταν ΒΜΡ με ολους μεσα πεθαμενους απο τα αερια που ειχαν οι βολες απο μεσα!!!! Υπηρετησα σ αυτα

Δ.Ν.

enkripto 2 Μαρτίου 2013 στις 6:38:00 μ.μ. EET  

@Korne

Έχεις δίκιο, ίσως δεν πρέπει

Unknown 2 Μαρτίου 2013 στις 7:55:00 μ.μ. EET  

@Korne

υπηρετησα στο 290 οταν πλεον ειχε δωσει τα bmp και ειχε παραλάβει m-113...οι περισσότεροι μιλουσαν με πολυ καλύτερα λογια για το bmp απο οτι για το 113...πραγμα που με εκανε ν απορω γιατι δεν τρέφω καμια απολύτως εκτίμηση στα Ρωσσικα συστηματα...

Ανώνυμος 2 Μαρτίου 2013 στις 9:01:00 μ.μ. EET  

@konstantinos grm

Παντως το BMP ειναι καλυτερο απο Μ 113

Δ.Ν.

Ανώνυμος 3 Μαρτίου 2013 στις 6:40:00 μ.μ. EET  

Γενικώς τα δύο οχήματα είναι στην ίδια κατηγορία, το BMP έχει κάποια πλεονεκτήματα όπως καλύτερη θωράκιση εμπρός (ατσάλινη και παχύτερη του Μ-113) ύπαρξη πυργίσκου με συζυγές πολυβόλο 7,62 PKT οπότε ασφαλής βολή από μέσα, και βλήματα 73mm για υποστήριξη της ομάδας πεζικού κυρίως με εκρηκτικά βλήματα εν είδει κινητού όλμου! (φέρει 24 HE και 16 HEAT) και βλήματα HEAT εναντίον ελαφρών τεθωρακισμένων και αρμάτων 2ης γενιάς, αισθητά μικρότερη σιλουέτα και στόχος και καλύτερη επίδοση ευκινησίας (ισχυρότερος κινητήρας) και πλευστότητας.

ταυτόχρονα έχει κάποια μειονεκτήματα τα οποία είναι είτε εγγενείς σχεδιαστικές αδυναμίες, είτε λόγω παλαιότητας, είτε λόγω των μετατροπών που υπέστησαν πριν έρθουν στην Ελλάδα, οι οποίες είναι, χαμηλός ρυθμός βολής του πυροβόλου 2Α28 GROM γιατί αφαιρέθηκε το αυτόματο σύστημα γέμισης (λέγεται ότι ήταν αναξιόπιστο και πηγή εμπλοκών), λέγεται ότι αφαιρέθηκε η μία από τις δύο αντλίες αφαίρεσης υδάτων σε περίπτωση διαρροής, (δεν καταλαβαίνω γιατί έγινε αυτό;) μεγάλο επίπεδο θορύβου και κραδασμών το οποίο οφείλεται κυρίως στις ερπύστριες χωρίς ελαστικά πέλματα, τα στρατιωτικά εργοστάσια κατασκεύασαν ερπύστριες με ελαστικά αλλά δεν τοποθετήθηκαν σε πολλά οχήματα, παλιά σκοπευτικά του 60 χωρίς σταθεροποίηση με περιορισμένες και υποτυπώδεις νυχτερινές δυνατότητες με τους προβολείς υπέρυθρου φωτός εμβέλειας 600-900μ, μη εργονομική εκμετάλλευση του χώρου επιβατών κυρίως επειδή κάθονται πλάτη-πλάτη με την κύρια δεξαμενή καυσίμων ανάμεσά τους.

ταυτόχρονα έγιναν κάποιες μετατροπές οι οποίες βελτίωσαν κάποια πράγματα, τοποθέτηση Α/Α πολυβόλου 12,7mm, τοποθέτηση εξαπλών εκτοξευτών καπνού, τοποθέτηση βάσης στον πύργο για εξωτερική τοποθέτηση του Α/Τ εκτοξευτή FAGOT σtα BMP-1P, κατάργηση των ευάλωτων οπίσθιων εφεδρικών δεξαμενών καυσίμου στις θύρες (ίσως και πλήρωση άμμου όπως προέβλεπαν οι Ρώσοι) και κάποιες μικρής σημασίας όπως καθρέφτες, φώτα και άλλα παρελκόμενα παρόμοια με τα γερμανικά Leopard 1/Marder και πρίζα ώστε να γίνεται εύκολη εκκίνηση με καλώδια όταν η μπαταρία είναι πεσμένη.

κατά την γνώμη μου το BMP-1 απλώς δείχνει τις αδυναμίες της ηλικίας του περισσότερο και πιστεύω ότι θα μπορούσαν να βελτιωθούν σημαντικά με μικρή επένδυση χρημάτων στην Ελλάδα, αλλά η στρατιωτική ηγεσία ποτέ δεν έδειξε ενδιαφέρον για βελτιώσεις ούτε σε αυτά ούτε στα Μ-113 και ουσιαστικά απλώς κάλυψαν τις μεγάλες ανάγκες σε ΤΟΜΠ και όχι σε ΤΟΜΑ. Αυτό αποδεικνύεται και από το ότι ένας σημαντικός αριθμός παραχωρήθηκε στο Ιράκ μετά από αίτημα των Αμερικανών και πιθανώς αντικαταστάθηκαν από άλλα οχήματα τα οποία μας έδωσαν σε αντάλλαγμα, Μ-557, Μ-901, Μ-113. Αφού δεν πρόκειται να πάρουμε σύγχρονα οχήματα, τα Μ-113 και BMP-1 θα είναι καλύτερα από φορτηγά ή τα πόδια δηλαδή από το τίποτα! χωρίς έστω αυτά τα παλιά οχήματα το εχθρικό πυροβολικό και οι όλμοι ακόμα και τα πολυβόλα μπορούν εύκολα να διαχωρίσουν το πεζικό από τα άρματα και να εξουδετερωθούν τμηματικά όπως απέδειξαν κάποιες μάχες που έγιναν μετά το ΒΠΠ και δεν διέθεταν ΤΟΜΠ καθόλου ή τα είχαν σε ανεπαρκείς αριθμούς.

Πέτρος Κ.

Costas 4 Μαρτίου 2013 στις 12:27:00 π.μ. EET  

ΜΙα καλή πρόταση για αναβάθμιση του ΒΜΡ-1 (εναλλακτικά προσφέρεται και με νέο πύργο με 30άρι πυροβόλο και ΑΤ βλήματα).
http://www.excaliburarmy.com/download.php?group=stranky3_soubory&id=301

Ανώνυμος 4 Μαρτίου 2013 στις 9:54:00 π.μ. EET  

τι καθόμαστε και συζητάμε ε;;;;.... ούτε στο 70 δεν έκαναν τέτοιες κουβέντες...

μακάρι να δούμε κανα νέο όχημα (έχουμε φάει ήδη αλέξανδρο, pandur, κένταυρο) μπας και σταματίσουμε να βλέπουμε νέα για Μ113, BMP-1 κτλ

μηδενιστής

Unknown 4 Μαρτίου 2013 στις 2:32:00 μ.μ. EET  

@μηδενιστής

βλέπω να έρχεται bmp-3... δυστυχώς..!με συνοπτικές διαδικασίες βλεπε fremm...

Ανώνυμος 4 Μαρτίου 2013 στις 8:21:00 μ.μ. EET  

@μηδενιστής

Θα βλέπουμε τα Μ-113 και τα BMP-1 για πολλά χρόνια ακόμη! και σε μη εκσυχρονισμένη κατάσταση!

ακόμη και αν παραλάβουμε κάποια ΤΟΜΑ καινούργια/μεταχειρισμένα θα φύγουν τα BMP απλώς.

θα αντικαταστήσουν όλα τα ΤΟΜΠ που έχουμε Μ-113/Λεωνίδας με καινούργια τα οποία θα κοστίζουν από 50-80% ενός καινούργιου άρματος;
χλωμότατο! μετά από 20 χρόνια μπορεί!

Πέτρος Κ.

Ανώνυμος 25 Απριλίου 2013 στις 1:16:00 π.μ. EEST  

265 τε οδηγος τομαbmp1 καθηστε προσοχη ρε ψαρουκλες

Manolis 19 Σεπτεμβρίου 2013 στις 9:27:00 π.μ. EEST  

Eαν κρινουμε απο τις παρακατω προσφατες φωτογραφιες εκπαίδευσης της 96 ΑΔΤΕ με ΒΜΡ-1, ο AegeanHawk εχει δικιο και η προταση βολης απο το εσωτερικο του οχηματος εχει εφαρμοστει:
http://ptisidiastima.wordpress.com/2013/08/31/96adte-09/#comment-24500
Δεν νομιζω να εχει η αποβιβαζομενη ομαδα 2-3 βαθμοφορους με αναδιπλουμενα G3-A4 (ειναι και οι θυριδες βολης ανοικτες).
Μη νομισει κανεις ομως οτι μιλαμε για νεωτεριμο, μια και τετοιες ενεργειες θα μπορουσαν να ειχαν γινει απο την παραλαβη των ΒΜΡ-1...
AegeanHawk, χαθηκες , ελπιζω προσωρινα!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP