Έρχονται Μ-113 και ανταλλακτικά για Apache και Chinook

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στον ιστότοπο «defence-point.gr», με αποφάσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Παναγιωτόπουλου, διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για τη θαλάσσια μεταφορά των τεθωρακισμένων οχημάτων M113 που έχουν παραχωρηθεί δωρεάν στον ΕΣ από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ, καθώς και για την προμήθεια κρίσιμων ανταλλακτικών από τις ΗΠΑ με διακρατική συμφωνία. Τα ανταλλακτικά αφορούν τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64 Apache και τα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 Chinook που επιχειρούν οι μονάδες της 1ης Ταξιαρχίας Στρατού (1 ΤΑΞΑΣ) του Ελληνικού Στρατού.

Η αξία της διακρατικής σύμβασης (LOA) προμήθειας των ανταλλακτικών ανέρχεται σε περίπου 8 εκατ. ευρώ και η υλοποίηση της θα ανακουφίσει άμεσα τον στόλο των δύο προαναφερθέντων οπλικών συστημάτων που τα τελευταία χρόνια υποφέρει από το άτυπο εμπάργκο που έχει επιβάλλει η οικονομική κρίση. Αντίστοιχα, το κόστος της μεταφοράς των Μ-113 εκτιμάται περί τα 5 εκατ. ευρώ, ποσό που τα τελευταίο δύο χρόνια είχε αποδειχθεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για τη μεταφορά τους στην Ελλάδα.

Η χρηματοδότηση για την προμήθεια των ανταλλακτικών και τη μεταφορά των τεθωρακισμένων M113 από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα βρέθηκε με "ανασκαφές" του ΓΕΣ που οδήγησαν στην ανακάλυψη αδιάθετων υπολοίπων σε πολλές διακρατικές συμφωνίες με τις ΗΠΑ (LOA: Letter of Agreement), τα οποία «λίμναζαν» στους σχετικούς λογαριασμούς. Με άλλα λόγια δεν επιβαρύνθηκε ο τρέχων προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ, αλλά αξιοποιήθηκαν πόροι που είχαν διατεθεί στο παρελθόν.

Η σχετική απόφαση έχει ήδη υπογραφεί και αναμένεται στο άμεσο μέλλον τα συγκεκριμένα οχήματα να καλύψουν σημαντικά κενά στις μονάδες ελιγμού του Ελληνικού Στρατού. Καθώς οι διάφορες εκδόσεις του M113 βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία με τον Ελληνικό Στρατό, η τεχνογνωσία και το κυριότερο οι υποδομές για την τεχνική και λογιστική υποστήριξη τους διατίθενται και κατά συνέπεια η μετέπειτα επιβάρυνση είναι σχεδόν μηδενική.

Υπενθυμίζεται, ότι τα οχήματα των οποίων η χρηματοδότηση της θαλάσσιας μεταφοράς έχει πλέον εξασφαλιστεί, περιλαμβάνονται 225 τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113Α2, 145 τεθωρακισμένα – οχήματα σταθμοί διοίκησης M577A2 και 106 τεθωρακισμένα οχήματα – φορείς αντιαρματικών όπλων Μ901Α2 Improved TOW Vehicle (ITV).

Επιπρόσθετα αυτών, το ΓΕΣ έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για την απόκτηση ως δωρεάν παραχώρησης, τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς φορτίου Μ548 (αρχικά είχαν εντοπιστεί προς διάθεση 57 οχήματα του τύπου) και ομάδας υποστήριξης πυρός M981 FIST-V (οι αρχικές αναφορές έκαναν λόγο για 80 οχήματα του τύπου).

25 σχόλια:

ΑΧΕΡΩΝ 5 Απριλίου 2013 στις 5:50:00 μ.μ. EEST  

Μικρό καλάθι,παῖδες...

Pro από Συμβασιλεύουσα 5 Απριλίου 2013 στις 6:34:00 μ.μ. EEST  

Αν φτασουν με το καλο συζηταμε . Παντως αυτη η ειδηση ειναι απο αυτες που θελω να διαβαζω .

Ανώνυμος 5 Απριλίου 2013 στις 6:42:00 μ.μ. EEST  

Τα πιο σημαντικά είναι τα Μ577. Μπορεί να μην ακούγονται φανταχτερά αλλά είναι πολύ σημαντικά για το ΠΒ και έχουμε μεγάλη έλλειψη, ειδικά μετά την παραλαβή των γερμανικών Μ109.
Τα Μ113 και τα ITV θα πάνε για ανταλλακτικά, ή θα αντικαταστήσουν άλλα που είναι σε ακινησία. Σίγουρα είναι μια ανάσα αλλά όχι βελτίωση.

Vangelis M. 5 Απριλίου 2013 στις 6:43:00 μ.μ. EEST  

Δεν μπορω να γνωριζω ολες τις παραμετρους του ζητηματος αλλα αφου για το υπερβολικα δυσεπιλυτο προβλημα των μεταφορικων δινεται δινεται συμφωνα με το δημοσιευμα αισιο τελος, γιατι δεν φορτωνουμε στο καραβι τα M1 Abraams;

Γιατι eμενα μου φαινεται σπαταλη να ξοδευεις χρηματα για μεταφορα υλικου που δεν μπορει να σταθει πλεον ουτε στην πρωτη γραμμη των παρελασεων, ενω με τα ιδια μεταφορικο κοστος φερνεις αρματα που στεκονται ανετα στην πρωτη γραμμη του πεδιου της μαχης.

Επαναλαμβανω οτι δεν γνωριζω ολες τις παραμετρους...

HBS 5 Απριλίου 2013 στις 6:52:00 μ.μ. EEST  

Μας πήρε 2 χρόνια να βρούμε τα 5Μ που απαιτούνταν για να μεταφερθούν. Κι όταν τα βρήκαμε, αφήσαμε απ' έξω τα Μ1Α1. Αν δεν προκύψει κάτι ΑΜΕΣΑ νομίζω πως πρέπει να τα ξεχάσουμε. Με την έλευση των M109A3GEA2 τα οχήματα σταθμού διοίκησης M577A2 που είχαμε δεν έφταναν ώστε να εξυπηρετήσουν τις νέες μοίρες. Ουσιαστικά λοιπόν, από αυτό το πακέτο, αυτά τα οχήματα τα χρειαζόμασταν επειγόντως και καλώς να έρθουν. Εξίσου σημαντικό είναι να ανακαλύψουμε αν τα ανταλλακτικά αφορούν στα Α+ γιατί οι ανάγκες τους είναι πιεστικές...

Ανώνυμος 5 Απριλίου 2013 στις 7:11:00 μ.μ. EEST  

Εγώ δεν έχω καταλάβει γιατί αυτή η είδηση σημαίνει εγκατάλειψη των Μ1Α1. Να το λέει το Πράβδανετ ΟΚ, έχουμε συνηθίσει από μπαρούφες. Αλλά να το λένε και σοβαροί σχολιαστές όπως ο HBS, δεν το καταλαβαίνω.
Για τη μεταφορά των Μ1Α1 θα χρειάζονταν κι άλλα κονδύλια, εκτός αν κανείς νομίζει ότι τα ναύλα θα ήταν 5 εκατομμύρια σε κάθε περίπτωση, είτε δηλαδή φέρναμε τα 476 Μ113/901/577, είτε φέρναμε μαζί και τα 400 Έιμπραμς που είναι και πολύ βαρύτερα. Προφανώς τα ναύλα θα έβγαιναν τουλάχιστον διπλάσια, και μάλλον δεν έφταναν τα λεφτά.
Επίσης για να έρθουν τα Έιμπραμς πρέπει να στηθεί ολόκληρη υποδομή υποστήριξης και να αποκτηθούν και πυρομαχικά, αλλιώς δεν έχει νόημα να έρθουν. Όλα αυτά επίσης θέλουν χρήματα. Αντίθετα τα οχήματα που έρχονται, πατάνε πάνω σε έτοιμη υποδομή και μπορούν να πάνε κατευθείαν στις μονάδες χωρίς άλλο κόστος.
Δε λέω ότι θα έρθουν τα Έιμπραμς σίγουρα, απλά δεν καταλαβαίνω πώς βγάζουν μερικοί το συμπέρασμα ότι δε θα έρθουν. Βασικά νομίζω ότι ψάχνουμε αφορμή να γκρινιάζουμε, ακόμα και για καλές ειδήσεις.

HBS 5 Απριλίου 2013 στις 7:22:00 μ.μ. EEST  

Ανώνυμος 7:11
Αγαπητέ μου φίλε, έκανα μια πρόβλεψη, μια εικασία αν θες, η οποία όμως έχει σοβαρά λογικά ερείσματα: αν μας πήρε 2 χρόνια να εξασφαλίσουμε τα ναύλα για να έρθει το εν λόγω πακέτο και αφήνουμε έξω από αυτό τα Μ1Α1 (ενόσω η τεχνοοικονομική μελέτη ολοκληρωμένου κύκλου ζωής του οπλοσυστήματος που έχει εκπονήσει το ΓΕΣ έχει ολοκληρωθεί και κατατεθεί εδώ και μήνες και στο ενδιάμεσο έχουν προκύψει άρματα-φιλέτα στη δεξαμενή παραχώρησης), τότε οι πιθανότητες να "ξαναφορτώσουμε το καράβι" μου φαίνονται πολύ μικρές...

HBS 5 Απριλίου 2013 στις 7:56:00 μ.μ. EEST  

Για να συνεχίσω τη σκέψη μου και να την ξεκαθαρίσω σκεφτείτε το εξής: ο ανώνυμος φίλος (νομίζω πως θα ήταν προτιμότερο όλοι οι σκεπτόμενοι "ανώνυμοι" φίλοι με τους οποίους μπορούν να γίνουν εποικοδομητικότατες συζητήσεις να υιοθετήσουν ένα ψευδώνυμο) έχει απόλυτο δίκιο όταν αναφέρεται στα ναύλα -το σύνολο της προσφοράς αφορούσε στα 10Μ περίπου. Δεν θα ήταν προτιμότερο λοιπόν (ΑΝ πραγματικά θέλαμε) το πρώτο πακέτο να αποτελούνταν από τα Μ577 τα οποία αποτελούν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αναγκαιότητα και τα υπόλοιπα να ήταν ένα μέρος των προς παραχώρηση Μ1Α1 και δη ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ εξ αυτών (βρέθηκαν τουλάχιστον 80-100 κομμάτια σε πολύ καλή κατάσταση); Με τον τρόπο αυτό θα καπαρώναμε την προσφορά και θα αφήναμε τον χρόνο (μέχρι να βρούμε τα υπόλοιπα 5Μ) να δουλέψει για μας με την ελπίδα να προκύψουν κι άλλες ευκαιρίες στη δεξαμενή. Ταυτόχρονα, στο 304 ΠΕΒ θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ΗΔΗ οι εργασίες/προετοιμασία υποδοχής του κυρίου όγκου των αρμάτων και θα μπορούσαν να διερευνηθούν συνεργασίες για την υποστήριξη των αεριοστροβίλων. ΦΑΓΩΘΗΚΑΜΕ 2 χρόνια να βρούμε πιστώσεις και όταν τα βρήκαμε τα αφήνουμε στον αέρα και πάλι...

Σαμαρικός 5 Απριλίου 2013 στις 8:17:00 μ.μ. EEST  

Αγαπητέ HBS, σε παρακολουθώ και έχω σε εκτίμηση τα σχόλιά σου. Εγώ πάλι συνήθως παρακολουθώ και σπάνια σχολιάζω, γι' αυτό δε χρησιμοποιώ συγκεκριμένο ψευδώνυμο. Μια δυο φορές σε πολιτικές συζητήσεις είχα υπογράψει ως "σαμαρικός", το βάζω και τώρα για να συνεννοούμαστε αλλά δε θέλω πολιτικές αντεγκλήσεις.
Το πρόβλημα με τη λύση που προτείνεις είναι το εξής: Από τη μια θα έμεναν πίσω τα Μ113 και τα Μ901, που φαίνεται ότι χρειάζονται για να διατηρηθούν οι μονάδες του Μ/Κ πεζικού στους προβλεπόμενους από τον ΠΟΥ αριθμούς οχημάτων, αφού πολλά έχουν ακινητοποιηθεί. Από την άλλη θα έρχονταν πχ 100 Έιμπραμς για να εξοπλίσουν μία και μόνη ΕΜΑ, χωρίς πρόσθετα πυρομαχικά και χωρίς υποδομή υποστήριξης, με αποτέλεσμα σύντομα να μείνουν τα μισά επιχειρησιακά.
Δηλαδή η λύση σου σημαίνει ότι θα έμεναν τα Μ/Κ ΤΠ με λιγότερα ΤΟΜΠ από όσα απαιτούνται, και επιπλέον κάποια ΕΜΑ που τώρα "ρολάρει" κανονικά με τα Μ48 της, θα γίνει προβληματική. Διπλή ζημιά.
Εσύ λες ότι θα μπορούσε το 304 να ξεκινήσει εργασίες υποδοχής κλπ., αλλά αυτές οι εργασίες χρειάζονται κονδύλια, εργαλειομηχανές, εκπαίδευση, εγχειρίδια κλπ. Επίσης τα άρματα χρειάζονται πυρομαχικά των 120. Άλλο κονδύλι εκεί (εδώ τρομάξαμε να εξοπλίσουμε τα Λέο 2). Αν λοιπόν δεν μπορούμε να τα εξασφαλίσουμε αυτά, δεν έχει νόημα να φέρουμε τα Έιμπραμς. Εγώ βρίσκω την απόφαση ορθολογική.
Από κει και πέρα, μακάρι να βρεθούν τα κονδύλια και για τα Έιμπραμς.

gd44 5 Απριλίου 2013 στις 8:30:00 μ.μ. EEST  

Καλησπερα...
Θα πρεπει να σκεφτουμε οτι τα τεθωρακισμενα που ερχονται θα αξιοποιηθουνε αμεσα και με μιδαμινο κοστος...
Οσο για τα Μ1,αφου υπαρχουν οχηματα που περασαν απο εργοστασιακη συντηρηση θα επρεπε να φορτωθουν και αυτα αρχικα.
Σιγα σιγα θα στηναμε συστημα συντηρησης τους και καθε φορα που θα εμφανιζοταν ευκαιριες ετοιμων προς χρηση αρματων να φορτωναμε..
Μην ξεχναμε και το περιορισμενο αποθεμα πυρομαχικων 120.

Ανώνυμος 6 Απριλίου 2013 στις 12:01:00 π.μ. EEST  

Μία ΕΜΑ δεν έχει 100 άρματα. Έχει 41.

Ανώνυμος 6 Απριλίου 2013 στις 12:35:00 π.μ. EEST  

1.) ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ ΤΕΛΙΚΑ Η ΣΩΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΗΠΑ (ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΕ ΑΥΤΗ AAV7A1, MLRS, BLACK HAWK M109 ΚΤΛ)?
2.) ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΣΜΕΥΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ LEO 2A4 (ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΜΑΣ), ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ M1A1?

Φτωχός και μόνος κάου - μπόυ 6 Απριλίου 2013 στις 12:53:00 π.μ. EEST  

Έμαθαν εκεί στο υπουργείο Άμυνας την προφητεία ότι ο επόμενος καυγάς μου με τον μηδενιστή θα γίνει μέσα σε Μ1Α1 και ότι τα σπασμένα θα τα πληρώσουν οι γείτονες. Οπότε για να αποφευχθεί η πραγματοποίηση της προφητείας και οι μπελάδες που συνεπάγεται, δεν τα φέρνουν ακόμη. Καθυστερούν απλώς το μοιραίο. Πού θα πάει όμως; Η ώρα του ξανθού γένους (ωχ, συγνώμη, μπέρδεψα τις προφητείες)..εννοώ του Μεγάλου Καυγά πλησιάζει. Τα M1A1 θα έλθουν. Είναι γραμμένο.

Vangelis M. 6 Απριλίου 2013 στις 5:44:00 π.μ. EEST  

Θα ξανασχολιασω χωρις στοιχεια με την υποθεση οτι εχουμε να επιλεξουμε χωρις αλλους περιορισμους μεταξυ των δυο κατηγοριων υλικου (αρματα πρωτης γραμμης και απαξιωμενα οχηματα για βοηθητικα ή ανταλλακτια), γιατι ειδα μια κατα την γνωμη μου λανθασμενη αντιληψη στα παραπανω σχολια. Πολλοι που σχολιασαν θεωρουν μεγαλης σημασιας να ειναι πληρως εξοπλισμενες οι μοναδες μας. Με τι θα ειναι εξοπλισμενες δεν φαινεται να αποτελει μεγαλο ζητημα.

Τα οπλα χρειαζονται για τον πολεμο ή για να αποτρεπουν τον πολεμο οπως καταλαβαινουμε. Αν ομως γνωριζαμε (οπως εδω και χρονια γνωριζουν στο υπουργειο αμυνας) οτι δεν θα γινει πολεμος, θα ζητουσαμε να μας παραχωρηθουν οχηματα για ανταλλακτικα ωστε να βγαλουμε την επομενη παρελασημε με το πεπαλαιωμενο μας υλικο...

Σε γενικες γραμμες το αποτελεσμα μιας μαχης εξαρταται απο την εκπαιδευση, το ηθικο και τον ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ των αντιπαλων (θεωρουμε την αποφυγη τακτικων λαθων ζητημα εκπαιδευσης). Αν λοιπον ειμασταν μια χωρα που αντιμετωπιζει απειλη απο ισχυρο, διεκδικητικο, απειλητικο και απροβλεπτο γειτονα τοτε θα επρεπε να παρουμε τα καλυτερα οπλα που μπορουσαμε. Επειδη ομως δεν βρισκομαστε σε αυτην την θεση καλα κανουμε και παιρνουμε απαξιωμενα οχηματα για ανταλλακτικα και να συμπληρωθουν
καποιες ελλειψεις. Ειναι η φθηνοτερη λυση.

ΑΧΕΡΩΝ 6 Απριλίου 2013 στις 6:25:00 π.μ. EEST  

@Φκμκ
Ἀδελφέ,ἄν θέλεις μία ἀκόμη "προφητεία",τα Μ1Α1,ὅταν ἔλθουν,δέν θα τα παραλάβει ὁ Πάν-Πάν,οὔτε ἄλλος ὑπουργός της τρικολόρε,αὐτοί θα ἀποτελοῦν παρελθόν.
Κατά τα ἄλλα,το ἐρώτημα εἶναι ἄν τα ἄρματα θα προλάβουν,ἤ ἄν θα χάσουν το πανηγύρι.
Ἐπ΄αὐτοῦ ὅμως,προτιμῶ να μήν προφητεύσω.
Υγ:ἐπαναλαμβάνω,ἐγώ δέν μπαίνω στο ἴδιο ἄρμα με τον ἄλλον ἀδελφό,τον μηδενιστή,δέν πά΄νᾶναι και Ἄμπραμς.

HBS 6 Απριλίου 2013 στις 10:36:00 π.μ. EEST  

@Σαμαρικός
Αγαπητέ μου φίλε, έχεις δίκιο: στην κατασταση που βρισκόμαστε όλα είναι σημαντικά, ακόμη και τα Μ113. Το πρόβλημα μου είναι πως φοβάμαι πως όσο τα αδιάθετα άρματα-φιλέτα μένουν ανεκμετάλλευτα τόσο πιθανότερο είναι να βρεθεί κάποιος να τα τσιμπήσει. Και γι' αυτό, προτιμώ να προλάβω 2-3 ΕΜΑ με Μ1Α1 παρά τα Μ113 για τα οποία οι ευκαιρίες πρόσκτησης είναι πιθανότερο να επαναπροκύψουν στο μέλλον. Σε ότι αφορά στο ΠΕΒ η έλευση των Μ1Α1 θα πρέπει να λογίζεται ως ευκαιρία παρά ως οικονομική αιμορραγία: δίνεται η δυνατότητα να το "αναστήσουμε" (καθώς έχει μεγάλες ελλείψεις προσωπικού), να κεφαλαιώσουμε την συσσωρευμένη του εμπειρία και τις επενδύσεις που ήδη έχουν γίνει από τον καιρό των ΛΕΟ, (πάει να πεί να τις επεκτείνουμε στον τομέα κυρίως των ηλεκτροοπτικών) και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας στο πλαίσιο της ευαγγελιζόμενης "ανάπτυξης". Το έξοδο δεν πρόκειται να είναι αβάσταχτο (εργαλεία, εργαλειομηχανές, εγχειρίδια κλπ. οι αμερικάνοι τα προσφέρουν πακέτο) και σίγουρα θα αποτελέσει κλάσμα της συνολικής επένδυσης που θα γίνει, τόσο σε υλικό όσο και ανθρώπινο δυναμικό. Όπως και να χει απόλαυσα την κουβέντα, χαίρομαι που προστέθηκε άλλη μια σκεπτόμενη φωνή στην παρέα. Μη χάνεσαι.

ΦΚΜΚ, ΑΧΕΡΩΝ
Τώρα που γύρισε (επιτέλους) ο Μηδενισταράς θα μπείτε και θα πείτε κι ένα τραγούδι. Γατάκια... ;P

Pro από Συμβασιλεύουσα 6 Απριλίου 2013 στις 1:29:00 μ.μ. EEST  

Τα M1 αμπρααμς ειναι ενα νεο οπλικο συστημα του οποιου η εισοδος στο Ελληνικο οπλοστασιο εχει πολλες περισσοτερες παραμετρους απο οτι συστηματα που υπηρετουν εδω και χρονια . Το κοστος ειναι μια μονο απο αυτες και που σιγουρα ειναι υπερπολλαπλασιο του κοστους μεταφορας και περιλαμβανει εκτος απο την εκπαιδευση του προσωπικου και το στοκ ανταλλακτικων , τα πυρομαχικα τα οποια ΔΕΝ υπαρχουν , μεταξυ αλλων . Ας ειμαστε ευχαριστημενοι με οτι παιρνουμε (ΑΝ) και ας περιμενουμε να δουμε.

ΑΧΕΡΩΝ 6 Απριλίου 2013 στις 6:09:00 μ.μ. EEST  

@Pro
Μέ πιάνουν τα διαόλια ὅταν βλέπω να ἀγνοοῦνται τα Ἄμπραμς ἐπί-τρία-συναπτά-ἔτη με την μόνιμη ἐπωδό "ἀναζητείται ἑθνικός εὐεργέτης για να πληρώσει τα ναῦλα",τα 5,8,ἤ 10Μ,και την ἴδια ὥρα να συζητᾶμε για μίσθωση 2 FREMM ὕψους 80-100Μ ἐτησίως.
=======================================
@HBS
Ἐγώ σου λέω δέν μπαίνω στο Ἄμπραμς με τον ἕναν Καππαδόκη,ἒσύ θέλεις να στριμώξεις μέσα και τον ἕτερο,να τους ἔχω καί τους δύο στο κεφάλι μου.
Ἔ,λοιπόν,δέν μπαίνω,ἐκτός ἄν ἔλθεις και ἐσύ,να τους ὑποστοῦμε παρέα.
Ἐάν ὅμως αὐτο θα βοηθήσει να ἔλθουν τα σκασμένα τα Ἄμπραμς,ἔ,τότε,τάμα το κάνω να μπουκάρω στο πρώτο που θα πετύχω εὔκαιρο,ἄς ειναι και ὁ μηδενιστής μέσα.
Θυσία ἔγινα πάλι,για την Πατρίδα.

ΑΧΕΡΩΝ 6 Απριλίου 2013 στις 6:38:00 μ.μ. EEST  

Και ἐπειδή δέν βρήκα μία σχετική ἀνάρτηση,ὑπενθυμίζω ότι σήμερα εἶναι ἡ ἐπέτειος του δεύτερου "ΟΧΙ",και μέχρι σήμερα δυστυχῶς τελευταίου που ἄρθρωσε το Ἑλλαδικό κράτος.

Οδυσσέας 6 Απριλίου 2013 στις 6:42:00 μ.μ. EEST  

Ετοιμάζεται κάτι σχετικό...

Ανώνυμος 6 Απριλίου 2013 στις 10:41:00 μ.μ. EEST  

Για ποιόν Πόλεμο ομιλείται;;; Των Άστρων ή τον θερμοπυρηνικό;;;
Με τι μπαρουτόβουλα ορέ...με τι οχήματα , με τα συλλεκτικά ΣΤΑΓΕΡ ή τα απολιθωμένα Μ-σειράς;;;

Ανώνυμος 8 Απριλίου 2013 στις 9:32:00 π.μ. EEST  

Με μένα τα βάλατε πάλι ε;;;
--------------------

Λοιπόν αυτή την στιγμή ο ΕΣ βρίσκεται εποχές 1924-35.

Η δκση σκέφτηκε σωστά να εφοδιαστεί με τα μ-κάτι (σαρακονταετίας και βάλε) γιατί πρώτον εκτός των 5 μυρίων δεν θα χαλάσει άλλα λεφτά και δεύτερον γιατί θα αντικαταστήσουν φαντάσματα σε μονάδες πρώτης γραμμής. Καθόλου άσχημη επιλογή

Για τα 400 άρματα το κουβεντιάζουν ακόμα γιατί κολλάνε πάλι στο οικονομικό: ή θα έρθουν και θα τα μοντάρουμε τοπικά ή δεν θα έρθουν καθόλου. Λεφτά για επισκευές-μετασκευές γιοκ.

Τα σινούκ και τα απάτσι πήραν ανταλλακτικά γιατί αντιθέτως απο τα ερπυστριοφόρα κοστίζουν ~20-40 μύρια το ένα και αν χαλάσουν πέφτουν. θα είναι και τα τελευταία ανταλλακτικά φέτος.

μηδενιστής

Ανώνυμος 9 Απριλίου 2013 στις 12:23:00 μ.μ. EEST  

φίλε μηδενιστή, μπαμ και κάτω!
είμαι στρατιωτικός και τα λέω τσεκουράτα! ένα, δύο, τρία!
δεν πηγαίνεις από μαξίμου μεριά, μήπως και ξεκολλήσουν κάτι μαλ...να μυαλά που ξύνονται ΟΛΗ μέρα και μας έχουνν τρελάνει με τα σούρτα-φέρτα στις αποφάσεις που παίρνουν!!(εδώ γελάμε!!)
η χώρα καλώς ή κακώς μια ΘΑΤΣΕΡ χρειάζεται! όλα τα άλλα ΔΕΝ κάνουν ούτε για τα μικρά παιδιά!!!
άντε γιατί έχουμε μπουχτίσει με τους τρικολόρ και τις "σοφίες" τους!!
σύγνωμη "Pro από Συμβασιλεύουσα" που αναφέρομαι και ΠΑΛΙ στους "πολιτικούς"!, αλλά αυτοί λαμβάνουν τις αποφάσεις και για τα καλά και για τα κακά!

Γιάννης

Pro από Συμβασιλεύουσα 9 Απριλίου 2013 στις 2:54:00 μ.μ. EEST  

Κανε δουλεια σου αδελφε .

Ολα ειναι υπο ελεγχο.

TED 9 Απριλίου 2013 στις 6:32:00 μ.μ. EEST  

Από την πλευρά μου ήθελα απλά να διεκδικήσω την πατρότητα της προφητείας (από τούδε θα αναφέρεται ως "Προφητεία" με Π κεφαλαίο).

http://www.enkripto.com/2013/01/12013.html#comment-952932756539352766

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP