Επιθετικά ελικόπτερα και U209/1200 ,πονοκέφαλος για τις Τουρκικές ΕΔ

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

Μόνο πέντε ή έξι επιχειρησιακά ελικόπτερα Κόμπρα έχουν απομείνει στον Τουρκικό στρατό σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Ζαμάν.Αυτός είναι και ο λόγος του ξαφνικού ταξιδιού τουρκικής αντιπροσωπείας στην Μόσχα για την εξέταση της πιθανότητας αγοράς μικρού αριθμού (12) Μι-28 Havoc ως ενδιάμεση λύση μέχρι την παραλαβή των ιταλικών επιθετικών ε/π κάπου στα μέσα τις δεκαετίας που έρχεται..Το πρόσφατο ταξίδι του Τούρκου επιτελάρχη Μπασμπούγ στην Ουάσινγκτον δεν απέδωσε καρπούς (ένα απο τα κυριότερα θέματα στην ατζέντα ήταν ή αίτηση παραχώρησης ελικοπτέρων ΑΗ-1W Κόμπρα απο τα αμερικανικά αποθέματα) .Ο τουρκικός στρατός διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος του στόλου επιθετικών ε/π του στο τουρκικό Κουρδιστάν ,όπου και τα ταλαιπωρημένα δικινητήρια ΑΗ-1W "γράφουν" τις περισσότερες ώρες τους σε πολεμικές αποστολές ,με αρκετές απώλειες τα τελευταία χρόνια (βλέπε φωτογραφία).

Κούρδος αντάρτης μπροστά απο τα συντρίμια τουρκικού ε/π AH-1W που κατερρίφθη στις 26-02-2008 απο βολή κουρδικού φορητού αντιαεροπορικού πυραύλου SA-7 Strela στο Κουρδιστάν.Οι χειριστές του ε/π Gurcan Ulucan και Tekin Isik φονεύθησαν κατα την πτώση

Τα παλαιότερα μονοκινητήρια ΑΗ-1Ρ κρίνονται ακατάλληλα για αποστολές στα ΝΑ καθώς τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα T53 κρίνονται ανεπαρκή για επιχειρήσεις σε μεγάλο υψόμετρο.Ούτως η άλλως οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι η διαθεσιμότητα των τελευταίων είναι τραγική και πρακτικά δεν πετάνε. Όμως τα επιθετικά ελικόπτερα δεν είναι ο μόνος τομέας στον οποίο δείχνει να έχει προβλημα ,ο τουρκικός αμυντικός σχεδιασμός..

Ενάμισης μήνας πέρασε απο την την έκρηξη στο υποβρύχιο Σαλντιράι (S-348) τύπου U209/1200 και αυτό παραμένει ακόμα εκτός ενεργειας χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα επιστρέψει σε επιχειρησιακή κατάσταση.Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ,το Τουρκικό ναυτικό είχε σχέδια για τον περιορισμένο εκσυγχρονισμό των 2 νεώτερων υ/β τύπου U209/1200 ( εκ των 6 της κλάσης) και την απόσυρση ή πώληση των αρχικών δύο : Atilay S-347 και Saldiray S-348 ,τα οποία είναι και τα γηραιότερα υ/β στο ΤΝ με 33 και 32 χρόνια σε υπηρεσία,αντίστοιχα.Το ατύχημα στο S-348 φαίνεται πως επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά το πρόγραμμα απόσυρσης καθώς η ζημία φαίνεται να είναι σοβαρότερη απο αυτή που θέλουν να παρουσιάσουν οι γείτονες (πρόβλημα στον μηχανισμό οριζοντίων πτερυγίων κατάδυσης κατα κάποιες πηγές..) .

Δύο υποβρύχια U209 -1200 και 1400- του Τουρκικού ναυτικού επι της πλωτής δεξαμενής στον ναύσταθμο του Γκιολτσούκ

Ο μη-εκσυγχρονισμός του 3ου και 4ου U209/1200 κατα σειρά παλαιότητας, S-349 Batiray kai S-350 Yildiray θα τα οδηγήσει σε επιχειρησιακή απαξίωση σύντομα καθώς και αυτά συμπληρώνουν σχεδόν 3 δεκαετίες σε υπηρεσία.Ας σημειωθεί πάντως ότι το ΤΝ αναζήτησε αγοραστή για τα 2 παλαιότερα υ/β προσφέροντας συμφωνία-πακέτο που συμπεριλαμβάνει και την εκπαίδευση των αξιωματικών που θα τα επανδρώσουν στην Τουρκία .


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP