Επιθετικά ελικόπτερα και U209/1200 ,πονοκέφαλος για τις Τουρκικές ΕΔ
Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009
Μόνο πέντε ή έξι επιχειρησιακά ελικόπτερα Κόμπρα έχουν απομείνει στον Τουρκικό στρατό σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Ζαμάν.Αυτός είναι και ο λόγος του ξαφνικού ταξιδιού τουρκικής αντιπροσωπείας στην Μόσχα για την εξέταση της πιθανότητας αγοράς μικρού αριθμού (12) Μι-28 Havoc ως ενδιάμεση λύση μέχρι την παραλαβή των ιταλικών επιθετικών ε/π κάπου στα μέσα τις δεκαετίας που έρχεται..Το πρόσφατο ταξίδι του Τούρκου επιτελάρχη Μπασμπούγ στην Ουάσινγκτον δεν απέδωσε καρπούς (ένα απο τα κυριότερα θέματα στην ατζέντα ήταν ή αίτηση παραχώρησης ελικοπτέρων ΑΗ-1W Κόμπρα απο τα αμερικανικά αποθέματα) .Ο τουρκικός στρατός διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος του στόλου επιθετικών ε/π του στο τουρκικό Κουρδιστάν ,όπου και τα ταλαιπωρημένα δικινητήρια ΑΗ-1W "γράφουν" τις περισσότερες ώρες τους σε πολεμικές αποστολές ,με αρκετές απώλειες τα τελευταία χρόνια (βλέπε φωτογραφία).
Κούρδος αντάρτης μπροστά απο τα συντρίμια τουρκικού ε/π AH-1W που κατερρίφθη στις 26-02-2008 απο βολή κουρδικού φορητού αντιαεροπορικού πυραύλου SA-7 Strela στο Κουρδιστάν.Οι χειριστές του ε/π Gurcan Ulucan και Tekin Isik φονεύθησαν κατα την πτώση
Τα παλαιότερα μονοκινητήρια ΑΗ-1Ρ κρίνονται ακατάλληλα για αποστολές στα ΝΑ καθώς τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα T53 κρίνονται ανεπαρκή για επιχειρήσεις σε μεγάλο υψόμετρο.Ούτως η άλλως οι τελευταίες αναφορές δείχνουν ότι η διαθεσιμότητα των τελευταίων είναι τραγική και πρακτικά δεν πετάνε. Όμως τα επιθετικά ελικόπτερα δεν είναι ο μόνος τομέας στον οποίο δείχνει να έχει προβλημα ,ο τουρκικός αμυντικός σχεδιασμός..
Ενάμισης μήνας πέρασε απο την την έκρηξη στο υποβρύχιο Σαλντιράι (S-348) τύπου U209/1200 και αυτό παραμένει ακόμα εκτός ενεργειας χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα επιστρέψει σε επιχειρησιακή κατάσταση.Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ,το Τουρκικό ναυτικό είχε σχέδια για τον περιορισμένο εκσυγχρονισμό των 2 νεώτερων υ/β τύπου U209/1200 ( εκ των 6 της κλάσης) και την απόσυρση ή πώληση των αρχικών δύο : Atilay S-347 και Saldiray S-348 ,τα οποία είναι και τα γηραιότερα υ/β στο ΤΝ με 33 και 32 χρόνια σε υπηρεσία,αντίστοιχα.Το ατύχημα στο S-348 φαίνεται πως επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά το πρόγραμμα απόσυρσης καθώς η ζημία φαίνεται να είναι σοβαρότερη απο αυτή που θέλουν να παρουσιάσουν οι γείτονες (πρόβλημα στον μηχανισμό οριζοντίων πτερυγίων κατάδυσης κατα κάποιες πηγές..) .
Δύο υποβρύχια U209 -1200 και 1400- του Τουρκικού ναυτικού επι της πλωτής δεξαμενής στον ναύσταθμο του Γκιολτσούκ
Ο μη-εκσυγχρονισμός του 3ου και 4ου U209/1200 κατα σειρά παλαιότητας, S-349 Batiray kai S-350 Yildiray θα τα οδηγήσει σε επιχειρησιακή απαξίωση σύντομα καθώς και αυτά συμπληρώνουν σχεδόν 3 δεκαετίες σε υπηρεσία.Ας σημειωθεί πάντως ότι το ΤΝ αναζήτησε αγοραστή για τα 2 παλαιότερα υ/β προσφέροντας συμφωνία-πακέτο που συμπεριλαμβάνει και την εκπαίδευση των αξιωματικών που θα τα επανδρώσουν στην Τουρκία .
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου