Αιέν Υψικρατείν: Ρόδος 8 Φεβρουαρίου 1995

Κυριακή 28 Ιουνίου 2009

Mirage F-1 της 342 Μοίρας τροχοδρομεί στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.Τα F-1 της ΠΑ σήκωσαν το βάρος των αναχαιτήσεων στο Αιγαίο για πάνω απο 27 χρόνια! (φωτογραφία απο την σελίδα του Μ.Σολανάκη)

Ρόδος,8 Φεβρουαρίου 1995 : Σχηματισμός 4 τουρκικών F-16 εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσης ,κατα την πάγια τουρκική τακτική.Το ΕΚΑΕ δίνει άμεσα εντολή στα αεροσκάφη ετοιμότητας να απογειωθούν.Σύντομα η παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εξελισεται σε παραβίαση του Ελληνικού εναέριου χώρου . .Ένα ζευγάρι Μιράζ F-1 που μετασταθμεύουν στην 126η Σμηναρχία μάχης στο Ηρακλείο αρχίζουν να τροχοδρομούν και σε λίγες στιγμές βρίσκονται στον αέρα και καθ'οδόν προς τα άγνωστα ίχνη..

Δύο χρόνια νωρίτερα ένας ακόμα συνάδελφος των 2 χειριστών ο Νικόλαος Σιαλμάς ξεκινούσε κάπως έτσι την ημέρα του : υπερασπιζόμενος τους Ελληνικούς ουρανούς απο τον ανατολίτη εισβολέα.Η τραγική απώλεια του χειριστή της 342 σαφώς και δεν είχε ξεχαστεί απο τους Έλληνες αεροπόρους...

Μια αρκετά σπάνια φωτογραφία.Ο Τούρκος εισβολέας Μουσταφά Γιλντιρίμ απολαμβάνει την ελληνική φιλοξενία του ΕΣΥ σε νοσοκομείο της Ρόδου,αυτή την φορά άνευ ανθοδέσμης

Το merge των δύο σχηματισμών γίνεται 6 ναυτικά μίλια δυτικά των ακτών της Καρπάθου ,στις 11.37 και ενω τα τουρκικά α/φη είχαν πάρει πορεία προς τις μικρασιατικές ακτές .Κατα την διάρκεια της εμπλοκής με τα σαφώς πιο σύγχρονα F-16 ,οι πιλότοι της 334 καταφέρνουν να απομονώσουν το F-16 του υποσμηναγού Μουσταφά Γιλντιρίμ χρησιμοποιώντας τακτικές αμοιβαίας υποστήριξης που είχαν αναπτυχθεί ειδικά για την αντιμετώπιση των ανώτερων σε πτητικά χαρακτηριστικά μαχητικών της LM..O τούρκος εισβολέας προσπαθώντας να αποτινάξει το στενό μαρκάρισμα των 2 Mirage κατα την διάρκεια της εμπλοκής ,εκτελεί βύθιση με μεγαλύτερο βαθμό καθόδου απο αυτό που θα έπρεπε..Προσπαθώντας να βγεί απο την βουτιά συνειδητοποιεί ότι δεν θα τα καταφέρει και εκτινάσεται με επιτυχία.Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος του καρφώνεται στα νερά του Αιγαίου 16 μίλια νοτιανατολικά των ακτών της Ρόδου και η 334 σημειώνει ακόμα ένα maneuver kill εκδικούμενη την θάνατο του υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά

ΑB-205 SAR της Πολεμικής Αεροπορίας

Μόλις το περιστατικό γίνεται γνωστό ,ένα ε/π ΑΒ205 απογειώνεται απο την Ρόδο και μετά απο 20 λεπτά διασώζει τον Τούρκο χειριστή ,ο περίπατος του οποίου στον ελληνικό εναέριο χώρου διεκόπη με πολύ δυσάρεστο τρόπο...Μετά απο μια σύντομη παραμονή σε νοσοκομείο της Ρόδου ,ένα C-130 της ΠΑ που απογειώθηκε απο την Ρόδο μεταφέρει τον ανατολίτη εισβολέα σε Τουρκικό αεροδρόμιο ,γεγονός με το οποίο αποτελεί και defacto αναγνώριση της "στρατικοποίησης" των Δωδεκανήσων και της επάρκειας των ελληνικών σωστικών μέσων απο την Τουρκία..

Ενδεικτική της θρασύδειλης στάσης της τουρκικής ηγεσίας είναι η παντελής έλλειψη των συνηθισμένων λεονταρισμών όταν η τουρκική αυθαιρεσία συναντά έμπρακτη αντίδραση απο τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.Ο Τούρκος πρόξενος στην Ρόδο Νιαζίν Ανταλίν επισκέφτηκε τον Γιλντιρίμ στο νοσοκομείο και κατόπιν δήλωσε στα τοπικά μέσα ότι "το περιστατικό όχι μόνο δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις ελληνοτουρικές θέσεις αλλά μάλιστα θα τις ενδυναμώσει"!! .. Επίσης πρόσθεσε ότι η τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα τον ενημέρωσε ότι "το περιστατικό ωφείλεται σε μηχανική βλάβη" και εξέφρασε την "ευγνωμοσύνη του για την γρήγορη διάσωση του πιλότου"

YΓ Η επίσημη εκδοχή εκατέρωθεν μιλάει για "αστοχία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων" του τουρκικού F-16..





17 σχόλια:

Νήμα 28 Ιουνίου 2009 στις 11:26:00 μ.μ. EEST  

Πάντα τέτοια.
Καλή δύναμη στους Πιλότους μας.

ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

Νήμα

Ανώνυμος 29 Ιουνίου 2009 στις 11:42:00 π.μ. EEST  

για ψαξτε καλυτερα τα δημοσιευματα της εποχης. Ο πιλοτος δεν ηξερε γρι τουρκικα (του μιλγαν τουρκικα και δεν καταλαβαινε), και αρον αρον τον εστειλαν απεναντι για να μην αποδειχθη οτι ηταν ισραηλινος. αυτα για οσους θυμουνται και περιμενουν να εκδικηθουν για ολα καποια στιγμη οταν θα ερθει η ευλογημενη ωρα.
ΑΔΕΛΦΙΑ ΕΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ

enkripto 29 Ιουνίου 2009 στις 11:45:00 π.μ. EEST  

αναφέρεσε στο περιστατικό του 1996 στην Χίο..δεν έχει σχεση με αυτό

Ανώνυμος 29 Ιουνίου 2009 στις 1:00:00 μ.μ. EEST  

Κι επιπλέον, αυτή η φιλολογία με τον ισραηλινό πιλότο είναι ανυπόστατη - κι επιπλέον πάράλογη...

enkripto 29 Ιουνίου 2009 στις 1:21:00 μ.μ. EEST  

η αερομαχία του 1996 θα αποτελέσει αντικείμενο επόμενης ανάρτησης..Πάντως τείνω να συμφωνήσω και εγώ με τον ανώνυμο φίλο

Η θεωρία αυτή ξεκίνησε απο τοπικά μέσα της Χίου ,όταν ο Τσιτσεκλί μεταφερόνταν στο νοσοκομείο τον πλησίασε δημοσιογράφος τοπικού μέσου και τον ρώτησε κάποια πράγματα στα τούρκικα.Όταν ο τούρκος απάντησε ασυναρτησίες (ας μην ξεχνάμε ότι είχε επιζήσει μιας εξαιρετικά τραυματικής εμπειρίας και είχε και εκτεταμένα εγκαύματα) στην κατάσταση αφασιας που βρισκότανε ,βγήκε το αυθαίρετο κατα την γνώμη μου συμπέρασμα ότι δεν είναι Τούρκος.

θα αναφερθούμε αναλυτικά σε επόμενη ανάρτηση

Αριστοτέλης 29 Ιουνίου 2009 στις 1:37:00 μ.μ. EEST  

http://nationalpride.wordpress.com/2009/06/01/%CF%84%CE%BF-2011-%CE%B8%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%AD%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%82%E2%80%A6/

Ανώνυμος 2 Ιουλίου 2009 στις 3:03:00 π.μ. EEST  

Για την αποκατάσταση της ιστορίας τα Α/Φ που αναχαίτισαν τον Τούρκο, ανήκαν στην 334 ΜΠΚ "ΤΑΛΩΣ", που είχε έδρα την 126 ΣΜ. Ο Μουσταφά Γιλντιρίμ ήταν Τούρκος και μάλιστα έλεγε πως φοβόταν για τη γυναίκα του και το παιδί του. Έπειτα από το συμβάν δεν ξαναβρέθηκε πουθενά.
Αυτός που μιλούσε αγγλικά και σώθηκε μετά την έκρηξη και "πτώση" του διθέσιου F-4, μάλλον το έκανε γιατί έτσι τους έχουν διατάξει να κάνουν, δείχνοντας πως είναι Νατοικοί Πιλότοι που δήθεν πετούν νόμιμα στο Αιγαίο.

enkripto 2 Ιουλίου 2009 στις 3:41:00 π.μ. EEST  

τα αεροσκάφη που αναχαίτησαν τον Τουρκικό σχηματισμό ανήκαν στην 342 η οποία εκτελούσε τακτικά μετασταθμεύσεις στην 126ΣΜ στα πλαίσια του επιχειρησιακού σχεδιασμού της ΠΑ εκείνη την εποχή ,γεγονός το οποίο προκάλεσε αρχικά σύγχυση

είναι διασταυρωμένο απο διαφορετικές πηγές το ότι το ζεύγος ανήκε στην 342

Ανώνυμος 3 Ιουλίου 2009 στις 2:12:00 π.μ. EEST  

Δεν θέλω να αντιδικήσω γιατί πάντα θεωρούσα την ηρωική 342 ΜΠΚ, αδελφή Μοίρα, όμως τα Α/Φ ήταν της 334 ΜΠΚ, που είχε έδρα την 126 ΣΜ και ιπτάμενοι ήταν οι: Επγός (Ι) Η.Τ. και Σγός (Ι) Θ.Κ.
Ήμουν κι εγώ εκεί...
"packman"

enkripto 3 Ιουλίου 2009 στις 11:18:00 π.μ. EEST  

μας βάζεις φωτιές καθότι πίστευα ότι το θέμα του μπερδέματος το είχαμε ψάξει αρκετά!...προφανώς όχι όσο έπρεπε :)

τα ονόματα των πιλότων είχαν δημοσιευτεί σε μόνο μία εφημερίδα της εποχής(ίσως κακώς) και είπαμε να μην τα προσθέσουμε στην ανάρτηση

σε ευχαριστώ για την παρέμβαση σου!

enkripto 21 Μαρτίου 2010 στις 5:32:00 μ.μ. EET  

επιβεβαιώθηκαν τα λεγόμενα του φίλου packman, τελικά όντως ήταν της 334

:)

ευχαριστούμε και πάλι!

Ανώνυμος 24 Μαΐου 2010 στις 12:24:00 μ.μ. EEST  

<>
<>

Οι πιο πάνω δημοσιευμένες πληροφορίες είναι απόλυτα ακριβείς. Ο Τούρκος πιλότος μίλησε με το πλήρωμα του ελικοπτέρου και έτρεμε για την οικογένειά του. Όσο για το ζευγάρι των ελληνικών F-1 ήταν ακριβώς αυτοί, οι οποίοι με το που προσγειώθηκαν κλήθηκαν άμεσα στο γραφείο του τότε διοικητή της 126 ΣΜ Στ. Δεμένεγα (σκοτώθηκε αργότερα στην Κύπρο από πτώση ελικοπτέρου) προκειμένου να μιλήσουν με τον τότε υφυπουργό άμυνας Ν. Κουρή τηλεφωνικά και να περιγράψουν το περιστατικό. Υπάρχει θέμα με το εάν το αεροσκάφος έπεσε εντός των χωρικών υδάτων (όπως μαρτυρούν οι πιλότοι του ελικοπτέρου που έκανε τη διάσωση) ή εκτός χωρικών υδάτων όπως επίσημα ανακοινώθηκε.
Πάντως η κατάρριψη F-16 από το δεύτερης γενιάς F-1 μπορεί να θεωρηθεί και άθλος του ...ΗΡΑΚΛΗ..

Ανώνυμος 24 Μαΐου 2010 στις 12:32:00 μ.μ. EEST  

Να προσθέσω και ακόμα κάτι σχετικό. Εκείνη την εποχή, η Τουρκία είχε συμφωνήσει να πουλήσει στην Αίγυπτο F-16 από την τουρκική συμπαραγωγή. Η παραγγελία ματαιώθηκε αμέσως μετα την ανακοίνωση ότι το αεροσκάφος (το οποίο είχε κατασκευαστεί στο τουρκικό εργοστάσιο) παρουσίαζε πρόβλημα με την τροφοδοσία του καυσίμου.

Επιπλέον ο Έλληνας πιλότος Η.Τ. ο οποίος είχε εμπλακεί στην αερομαχία με τον Τούρκο πιλότο ήταν αρκετά έμπειρος σε σχέση με τον νεαρό Τούρκο, ώστε στη βύθιση των αεροσκαφών (σαν βαρελάκι όπως ο ίδιος το περιγράφει) να ελέγξει καλύτερα το δικό του δεύτερης γενιάς αεροσκάφος και να προφθάσει να τραβήξει πάνω την τελευταία στιγμή, αφήνοντας το τρίτης γενιάς αεροσκάφος να πέσει σε απώλεια στήριξης και να καρφωθεί.
Πάντως στο περιστατικό δεν δόθηκε και ιδιαίτερη δημοσιότητα.. Το θυμάμαι γιατί απλά έτυχε να είμαι μέσα στην 126 ΣΜ εκείνη τη μέρα ως πολίτης..

Ανώνυμος 24 Μαΐου 2010 στις 12:58:00 μ.μ. EEST  

Τρίτο και τελευταίο σχόλιο, επειδή πήρα και τηλέφωνο έναν από αυτούς που έλαβαν μέρος στη διάσωση.
Την ώρα που διατάχθηκε έρευνα και διάσωση για το περιστατικό έφθανε στο αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου ελληνικό C-130 για την αλλαγή των πληρωμάτων, στο οποίο έτυχε να βρίσκεται μέσα και ο τότε μοίραρχος Γιάννης Σφήκας. Απογειώθηκαν άμεσα από τη Ρόδο και έφθασαν στο χώρο της πτώσης, όπου το ελικόπτερο είχε σπεύσει για διάσωση. Είδαν την ώρα της προσέγγισης του ελικοπτέρου τα τουρκικά F-16 να κάνουν κύκλο βολης γύρω από το ελικόπτερο, αλλά μόλις αντιλήφθηκαν την παρουσία του μεταγωγικού έφυγαν. Σύμφωνα με τους επιβαίνοντες στο μεταγωγικό, ο Τούρκος πιλότος βρισκόταν σε παόσταση περίπου 3 μιλίων από τη Λίνδο (εντός χωρικών υδάτων).
Μόλις έγινε η διάσωση και μέχρι να μεταφερθεί στο νοσοκομείο ο Τούρκος υποσμηναγός μιλώντας σπαστά αγγλικά είχε σύντομη συνομιλία με τους Έλληνες πιλότους. Εκεί ανέφερε ο ίδιος πρόβλημα στο καύσιμο. Η κουβέντα κυρίως αφορούσε την κατάσταση των πιλότων στη γείτονα, πώς περνάνε, το γεγονός ότι στους μικρούς βαθμούς ιδιαίτερα αναγκάζονται να μένουν αποκομένοι και μακριά από τις οικογένειές τους, πόσο του ελειπε η οικογένειά του, και πως αν έπαιρνε 2 Σ/Κ άδεια το μήνα για να τους δει ήταν ζήτημα.
Ο ΑΝΤ-1 είχε μεταδώσει τότε την είδηση με αρκετές πληροφορίες και ειδικά με το ότι το ατύχημα έγινε εντός χωρικών υδάτων, κάτι το οποίο στη συνέχεια διαψεύστηκε επίσημα, μάλλον για πολιτικούς λόγους.
Αυτά γνωρίζω και χάρηκα πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να τα γράψω.

Mithridates 25 Μαΐου 2010 στις 12:42:00 π.μ. EEST  

Και πολύ καλά έκανες φίλε μας! Αυτό είναι το νόημα του blog, να μοιραζόμαστε πληροφορίες!

Νά 'σαι καλά!

Ανώνυμος 13 Φεβρουαρίου 2012 στις 9:58:00 μ.μ. EET  

Συμφωνω με το προτελευταιο ανωνυμο σχολιο.Συμετειχα προσωπικα στο πληρωμα του αφους C-130 που εντοπισε, τη θεση πτωσης του Τουρκικου μαχητικου,το χειριστη στη θαλασσα και που καθοδηγησε το πληρωμα του Ελληνικου Ελικοπτερου μεχρις οτου εντοπισει και ανασυρει το τραυματισμενο χειριστη.Μετα τις πρωτες βοηθειες που του παρασχεθηκαν στο Νοσοκομειο Ροδου,τον πηγαμε με το C-130 απεναντι στη Στρατιωτικη Βαση του Αεροδρομιου Dalaman και τον παραδωσαμε.Αξιζει να αναφερθει οτι το πληρωμα του Ελληνικου Αεροσκαφους C-130 ετυχε πολυ θερμης υποδοχης απο τους Αξιωματικους της Βασης και απο τον επικεφαλης Ανωτατο Αξιωματικο του Αρχηγειου τους.Μας χαρησαν δωρα και μας καλεσαν το καλοκαιρι για να μας φιλοξενησουν για μια εβδομαδα σε Τουριστικο Συγροτημα.Το αναφερω για το ποσο μεγαλη σημασια δινουν στην εικονα που βγαζουν προς τα εξω....

Ανώνυμος 24 Ιουλίου 2013 στις 11:12:00 μ.μ. EEST  

Να και το σχετικό βίντεο.. . http://www.youtube.com/watch?v=knT8NA9Ggko

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP