Αιέν Υψικρατείν : Χίος ,8 Οκτωβρίου 1996
Κυριακή 5 Ιουλίου 2009
"Mehmetcik Busters"
Ίσως το πιο γνωστό περιστατικό εναέριας μάχης μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών έλαβε χώρα ανοιχτά της Χίου την 8η Οκτωβρίου 1996
,πρίν απο 13 χρόνια.
Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Μιλiέτ την επομένη της αερομαχίας (στην φωτογραφία ο Τσιτσεκλί μεταφερόμενος στο νοσοκομείο).
Πρωταγωνιστές αυτή την φορά ήταν ζεύγος τουρκικών F-16 της 192 Filo (ένα -C και ένα διθέσιο -D) τα οποία απογειώθηκαν απο την αεροπορική βάση Παλαιοκάστρου (Balikesir) και εισήλθαν στο FIR Αθηνών μαζί με ακόμα 4 F-4 της τουρκικής αεροπορίας στα πλαίσια των αποστολών τις οποίες όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση η ΤΗΚ βαφτίζει αυθαιρέτως "εκπαιδευτικές" και για τις οποίες χρησιμοποιεί τον κωδικό "Ελεύθερη Θάλασσα" (Ηur Deniz)..Στην πραγματικότητα πρόκειται για κανονικότατες επιχειρησιακές αποστολές ,στην συγκεκριμένη περίπτωση τα 2 τουρκικά F-16 θα έπαιζαν τον ρόλο συνοδείας στην τετράδα των F-4E τα οποία θα εκτελούσαν εικονική αποστολή SEAD(καταστολή εχθρικής αεράμυνας) εναντίον στόχων στην Σκύρο .Με την είσοδο του τουρκικού σχηματισμού στο FIR Αθηνών ,ζεύγος Μ2000 ΕGM της 331 Μοίρας τα οποία εκτελούσαν καθήκοντα επιφυλακής λαμβάνουν εντολή απο το ΕΚΑΕ για ταχύτατη απογείωση και σύντομα βρίσκονται στον αέρα .
Μερικά λεπτά αργότερα οι δύο σχηματισμοί εμπλέκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου ανοιχτά της Χίου (τα F-4 εκμεταλεύονται την εμπλοκή των M2K με τα F-16 της συνοδείας και αποχωρούν). Οι τούρκοι πιλότοι αρνούνται να αποχωρήσουν απο τον ΕΕΧ και αντιδρούν σπασμωδικά επιδεικνύοντας ιδιαίτερη επιθετικότητα σε σημείο επικίνδυνο ,μάλιστα απεμπλέκονται 3 και περισσότερες φορές μόνο και μόνο για να ξαναμπούν στο "merge" με τα ελληνικά αεροσκάφη ,αδιαφορώντας παντελώς για το γεγονός ότι βρίσκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου καταδιωκόμενοι απο οπλισμένα ελληνικά αεροσκάφη τα οποία δεν αστειεύονται...
Κατα το τρίτο head on pass "η εξωτερική δεξαμενή του τουρκικού F-16" που το παράκανε ,"εξεράγει".....Κατα μια εκδοχή στο τελευταίο merge το F-16 ( 91-0023 ) του Ερντογάν "κλείδωσε" το Μ-61 Vulcan του επάνω στο αεροσκάφος του Γρίβα χωρίς να γίνει γνωστό αν πρόλαβε να ανοίξει πύρ..Σύμφωνα με την ίδια εκδοχή το επόμενο δευτερόλεπτο ένας πύραυλος Magic II εκτοξεύεται απο το ελληνικό Mirage θέτoντας τέλος στο επικίνδυνο παιχνίδι των Τούρκων..Το περιστατικό λαμβάνει χώρα 9 μίλια απο της ακτές της Χίου,εντός ελληνικού εναερίου χώρου.Ο αντισμήναρχος Osman Cicekli προλαβαίνει να εκτιναχθεί και μετά απο 30 λεπτά ένα ΑΒ-205 SAR της ΠΑ τον εντοπίζει και τον μεταφέρει σε νοσοκομείο της Χίου.Ο υποσμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν στέκεται τόσο τυχερός..
Το δεύτερο F-16 μόλις αντιλαμβάνεται το τι έγινε,απεμπλέκεται αμέσως και απομακρύνεται με πλήρη μετάκαυση προς τα Μικρασιατικά παράλια ,βάζοντας τέλος στην πιο γνωστή ελληνοτουρκική αερομαχία απο την επικράτηση των Δινόπουλου/Σκαμπαρδώνη εναντι 2 τουρκικών F-102 το 1974 (προσεχώς σε νέα ανάρτηση..)
Υπήρξε κάποιο killmark μετά απο την αερομαχία της 8ης Οκτωβρίου? Σαφώς και υπήρξε ,όχι όμως αυτό που έκανε την εμφάνιση του αρχικώς και το οποίο ήταν 100% κατασκευασμένο..Το πραγματικό killmark απεικόνιζε ένα φαντασματάκι με αραχνούφαντο βέλο και φέσι και απο κάτω την επιγραφή ..mehmetcik busters.Η ζωή του εν λόγω σήματος υπήρξε βραχύβια και σε μερικούς μήνες το πανελ ξαναβάφτηκε
O Cicekli και το θέμα της εθνικότητάς του παραμένουν αντικείμενο διχογνωμίας, μιας και υπάρχει εντός της ΠΑ διαδεδομένη η φήμη ότι επρόκειτο για Ισραηλινό χειριστή. Η Τουρκική πλευρά -ανεπίσημα πάντα- το αρνείται σθεναρά, χωρίς όμως στα δεκατρία χρόνια που πέρασαν από τότε ο εν λόγω χειριστής να δώσει κανένα σημάδι ζωής. Φυσικά άν λάβουμε υπ όψιν μας το γεγονός ότι εκείνη την εποχή η Τουρκοισραηλινή στρατηγική συμμαχία που εγκαινιάστηκε το'92 βρισκόταν στο απόγειο της και το ότι στα ανώτατα κλιμάκια της Τουρκικής Στρατιωτικής Ιεραρχίας κυριαρχούν οι Ντονμέδες, δηλαδή Τούρκοι Εβραϊκής καταγωγής , ίσως αυτή η φήμη να έχει κάποια βάση. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει καταστεί δυνατό ούτε να επιβεβαιωθεί αλλά ούτε και να διαψευσθεί κάτι τέτοιο.
Επίσης αξίζει ν' αναφερθεί ότι ο Έλληνας χειριστής αποτέλεσε αντικείμενο παρακολούθησης από την ΜΙΤ η οποία το έκανε γνωστό μ' έναν τρόπο που στον πολύ κόσμο δεν έγινε αντιληπτό. Η Τουρκική πλευρά εκτός από την παρακολούθηση διέδωσε και διάφορες άλλες φήμες που αναπαρήγαν τα καθεστωτικά τουρκικά ΜΜΕ, ότι δήθεν ο Έλληνας χειριστής είχε ψυχολογικά προβλήματα και άλλα τέτοια φαιδρά. Τίποτε από αυτά δεν ευσταθεί μιας και ο Έλληνας χειριστής πετάει ακόμα και μάλιστα εξελίσσεται κανονικά στην ιεραρχία της ΠΑ.
Τουρκικές ψυχολογικές επιχειρήσεις εν δράση : δημοσίευμα της Χουριέτ(04.03.2004) το οποίο μας "ενημερώνει" ότι το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων έκανε δεκτή την προσφυγή εναντίον του Έλληνα πιλότου
Άλλο ένα κομμάτι των Ψυχολογικών Επιχειρήσεων της Τουρκίας ήταν και η δήθεν προσφυγή της οικογένειας του Ερντογάν στο ΕΔΑΔ εναντίον της Ελλάδας η οποία μάλιστα συνοδεύτικε απο δηλώσεις "δικηγόρου" της οικογένειας σε πρωτοσέλιδα και κανάλια, καλλιεργώντας έτσι ένα κλίμα τόσο στην Τουρκική όσο και στην Ελληνική κοινή γνώμη, πρόσφορο για κατάρριψη Ελληνικού μαχητικού από την Τουρκική Αεροπορία. Φυσικά η δήθεν "προσφυγή" αυτή ήταν απλώς ένα μέρος του σχεδιασμού των τουρκικών υπηρεσιών καθώς σύμφωνα με την Γραμματεία του ΕΔΑΔ δεν έλαβε χώρα ποτέ. (βλέπε εικόνα παρακάτω)
Η απάντηση του ECHR σε email για την δήθεν προσφυγή έναντι της Ελλάδος : Τα παραμύθια του τμήματος Ψυχολογικών επιχειρήσεων της ΜΙΤ αποκαλύπτονται..
Πώς όμως φτάσαμε απο το 1996 ,στις "σικέ" προσφυγές 7 χρόνια μετά το περιστατικό?
Aρκετά χρόνια αργότερα -το 2003- ενα πρωτοεμφανιζόμενο ελληνικό περιοδικό δημοσιεύει την ιστορία της κατάρριψης με τρόπο που δίνει την ευχέρεια στους τουρκικούς μηχανισμούς να ξεκινήσουν μια έντονη προπαγανδιστική εκστρατεία. Σύμφωνα με δηλώσεις υπεύθυνου του περιοδικού στην εφημερίδα Χουριέτ,το άρθρο το οποίο κατα δήλωση του "έφερε ένας φίλος του", δημοσιεύτηκε καθαρά για δημοσιογραφικούς σκοπούς αλλά και για να συνεισφέρει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις!!. Λίγο πολύ μέσω του συγκεκριμένου άρθρου κατηγορείται η Ελλάδα ότι αρνήθηκε να προβεί σε ενέργειες για την ανάσυρση του α/φ του Τούρκου εισβολέα , λές και η ΤΗΚ για παράδειγμα έσπευσε να δώσει εκατομύρια δολλάρια για να ανασύρει το α/φους του Ν.Σιαλμά..
Λίγες μέρες αργότερα ένας απόστρατος τούρκος πτέραρχος σε συνέντευξη του στην Μιλιέτ "επιβεβαιώνει" την καταγγελία του περιοδικού και ξεκινά την εκστρατεία λάσπης εναντίον του υποτίθεται "ψυχικά ασταθούς" Έλληνα πιλότου. Πηγαίνωντας ένα βήμα παραπέρα δήλωσε ότι "το δημοσίευμα του περιοδικού αποτελεί σημαντικό βήμα για την εξιχνίαση του επεισοδίου, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών και οι σχετικές αρχές πρέπει να επιληφθούν του επεισοδίου."
Το σχετικό δημοσίευμα άφησε ερωτηματικά ως προς τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούσε ,μάλιστα κατα κάποιους ώς σκοπό την προετοιμασία της Ελληνικής κοινής γνώμης για μια κατάρριψη ελληνικού μαχητικού απο τους Τούρκους. Όλα τα παραπάνω ενισχύουν τις υποψίες ότι τον Μάϊο του 2003 εκτελέστηκε ένα οργανωμένο σχέδιο το οποίο ευτυχώς δεν είχε την προβλεπόμενη από τους σχεδιαστές του κατάληξη.
- Αιέν Υψικρατείν..
- Αιέν Υψικρατείν : Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995
- Αιέν Υψικρατείν: Ρόδος 8 Φεβρουαρίου 1995
- Αιέν Υψικρατείν: Χίος 8 Οκτωβρίου 1996
- Αιέν Υψικρατείν : Για το αρχείο σας..
16 σχόλια:
Μπραβο παιδια πολυ καλο!
Πειτε και κατι παραπανω για το σχεδιο
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
Πολύ καλή ανάρτηση παιδιά!Όντως ...Κυριακάτικη
Συγχαρητήρια!
Φιλικά
aias.339m
Πολύ καλό άρθρο. Αλήθεια ποιο ήταν το σχέδιο που δεν τους βγήκε;
Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.
Νήμα
Άντε να εκραγεί καμμιά δεξαμενή ακόμη, μπας και σφίξουν λίγο οι ...
"334mpk/packman"
Αξιζει ενα αρθο και αυτη η συνεντευξη του Μητσαινας.
Λεπτομερειες για το πως ζητησε να καταριψει αμερακανικα f4 του 6ου στολου! κατα τη κριση της Κυπρου το 74!Ανεβαστε το να ανεβαινει το ηθικο!
http://img268.imageshack.us/i/am2v.jpg/
http://img216.imageshack.us/i/am3o.jpg/
http://img216.imageshack.us/i/am4u.jpg/
http://img239.imageshack.us/i/am5.jpg/
http://img131.imageshack.us/i/am6.jpg/
http://img268.imageshack.us/i/am7.jpg/
ενα μεγαλο μπραβο παλι στους πιλοτους μας..
το κατα ποσο καλυτεροι ειναι οι πιλοτοι μας απο τους αμερικανους το αποδειξαν και στην red flag οπου στην ασκηση με τα περιφημα agressors τα καταριψαν ολα ...
MΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ , ΑΠΟΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΠΡΩΤΟΙ ..
ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΑΤΗ RED FLAG ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΑΕΡΟΜΑΧΙΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ AGRESSORS ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΙΨΑΜΕ ΟΛΟΥΣ ..
Η Μοίρα ήταν η 332ΜΠΚ, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από το α/φος s/n 236. Ως γνωστόν, η 332 είχε τα "ζυγά" α/φη και η 331 τα "μονά".
αυτό δεν είναι απόλυτο ανώνυμε φίλε..ορισμένες φορές αδελφές μοίρες "αλλάζουν" αεροσκάφη για χ ψ λόγους,αλλα ας μείνουμε εδώ.
ΠΟΡΩΣΗ!!ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!
"αυτό δεν είναι απόλυτο ανώνυμε φίλε..ορισμένες φορές αδελφές μοίρες "αλλάζουν" αεροσκάφη για χ ψ λόγους,αλλα ας μείνουμε εδώ."
Για ιστορικούς και μόνο λόγους: Τα αφη και τα πληρώματα του scramble ήταν της 332Μ. Παρεπιπτώντος στην Τανάγρα δεν γινόταν αλλαγή αφων μεταξύ των Μοιρών.
Σε ευχαριστώ Μπραβο παιδια πολυ καλο
οι ελληνες πιλοτοι ειναι απο τους καλλιτερους. Για τη red flag ειναι ασκηση που οι agressors παντα στο τελος καταριπτονται αλλα οι αμερικανοι ειναι αυτοι που βγαινουν ¨κερδισμενοι" οπως και οι μεμετηδες που ¨εκπαιδευονται¨τοσα χρονια απο εμας. αυτο που θα ηθελα να μαθω ειναι απο το 90 και μετα ποσα τουρκικα μαχητικα εχουν πεσει και ποσα ελληνικα σε αερομαχιες και γενικα ποσες ειναι οι απωλειες αεροσκαφων (ατυχηματα κτλ) ξερει κανεις;
σχετκά με το "σχέδιο"..
http://www.enkripto.com/2010/01/blog-post_4928.html
να ευλογήσουμε και τα γένια μας λίγο
Θυμάμαι το περιστατικό. Το είχα δει στην τηλεόραση.
Όπως τον έπαιρναν στο νοσοκομείο με το φορείο, δικοί μας δημοσιογράφοι (?) μιλούσαν στον υποτιθέμενο Τούρκο πιλότο στα τουρκικά και αυτός επέμενε να απαντά στα Αγγλικά . . . !!
Ευμένης Καρδιανός
Δημοσίευση σχολίου