Αιέν Υψικρατείν : Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

Το ΕΣΥ στην υπηρεσία της Τουρκικής Αεροπορίας...Ο ΧΟΣ του καταριφθέντος F-4E ,Οgur Kilar, απολαμβάνει την ανθοδέσμη του σε νοσοκομείο της Λέσβου

Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995 : Ζεύγος τουρκικών F-4E της 112 Filo παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο ανατολικά της Χίου λίγο μετά το μεσημέρι ,στις 2 μ.μ,πραγματοποιώντας κατόπιν θρασύτατη υπερπτηση της νήσου με πορεία βόρεια-βόρειοδυτικά συνεχίζοντας προς Λέσβο.Το ΕΚΑΕ είχε ήδη θέσει σε ετοιμότητα τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής ,2 εκ των οποίων (F-16 της 330 Μοίρας) απογειώθηκαν ταχύτατα απο την Λήμνο με κατεύθυνση τους προκλητικούς ανατολίτες εισβολείς.Το merge των 2 σχηματισμών (η συνάντηση δλδ) γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά ,δυτικά της νήσου Λέσβου και κατόπιν της άρνησης των Τούρκων να αποχωρήσουν εξελίσεται σε μια σκληρή αερομαχία ,την οποία όλοι οι συμμετέχοντες θα θυμούνται για πολύ καιρό...

Ο Ogur Kilar μεταφέρεται σε ελληνικό νοσοκομείο..Ο τυχοδιωκτισμός των καραβανάδων της Άγκυρας σκότωσε τον συνάδελφο του και τραυμάτισε (μόνο ,δυστυχώς) το γόητρο της "πανίσχυρης" υποτίθεται ΤΗΚ

Όλα τα εμπλεκόμενα εχθρικά αεροσκάφη φέρουν βλήματα αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς AIM-9 ,γεγονός το οποίο απο μόνο του καθιστά τον ισχυρισμό του τουρκικού γενικού επιτελείου περι "εκπαιδευτικών πτήσεων" γελοίο.Ανεπισήμως μάλιστα στους κόλπους της ΤΗΚ οι συγκεκριμένες αποστολές στο "διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου" αποκαλούνται Ηür Deniz ,δηλαδή "Ελεύθερη Θάλασσα".Κατά την διάρκεια της συμπλοκής ένα εκ των 2 τουρκικών αεροσκαφών εξαναγκάζεται απο τον έμπειρο Έλληνα χειριστή Γ.Θ σε ακραίο ελιγμό εκτός φακέλου πτήσης και ο χειριστής του πληρώνει τα απερίσκεπτα "παιχνίδια" του με τον σκληρότερο δυνατό τρόπο..

Το τουρκικό F-4E με σειριακό αριθμό 67-301 συντρίβεται με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου και εξαφανίζεται μαζί με ένα απο τους δύο χειριστές του ονόματι Altug Κaraburun...ο έτερος του πληρώματος του διθέσιου μαχητικού Ogur Kilar, XOΣ (Χειριστής Οπλικών Συστημάτων) , διεσώζεται απο Ελληνικό ε/π SAR τύπου ΑΒ-205 και μετά απο σύντομη αλλά ευχάριστη παραμονή σε ελληνικό νοσοκομείο της Λέσβου μεταφέρεται πίσω στην Τουρκία .Είναι άξιο αναφοράς ότι τα τουρκικά ε/π που συμετείχαν στην έρευνα κατέθεσαν κανονικότατα σχέδια πτήσης και τα πλοία του τουρκικού ναυτικού υπάκουσαν πιστά της εντολές της φρεγάτας του ΠΝ "Μακεδονία" η οποία είχε τον τακτικό έλεγχο της επιχείρησης ..



2 σχόλια:

Ανώνυμος 5 Νοεμβρίου 2009 στις 7:12:00 μ.μ. EET  

Το γεγονός που περιγράφετε έγινε στις 28 Δεκεμβρίου 1995.

Ανώνυμος 1 Ιουνίου 2011 στις 10:31:00 π.μ. EEST  

Να προσθέσω ότι τους 2 Ιπταμένους της 330 τους βράβευσε σε λιτή εκδήλωση ο τότε ΥΠΕΑ Γ. Αρσένης.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP