Η Άμυνα του Αρχιπελάγους : Αίεν Υψικρατείν
Τρίτη 23 Ιουνίου 2009
[το δεύτερο μέρους του αφιερώματος μας στην Άμυνα του Αρχιπελάγους]
Γράφει ο Βελισσάριος
Η πρώτη βασική προϋπόθεση για την άσκηση επιτυχούς και αξιόπιστης πολιτικής ασφαλείας στο Αιγαίο είναι η συνεχής διατήρηση αεροπορικού πλεονεκτήματος έναντι της άλλης πλευράς. Ο αεροπορικός παράγων είναι ο πρώτος και σημαντικότερος στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση στο Αιγαίο, και είναι τόσο κρίσιμος που πρέπει να επιδιώκεται ακόμη και εις βάρος της ισορροπίας σε άλλους τομείς.
Διευκρινίζεται ότι ο γενικός όρος "αεροπορικό πλεονέκτημα" χρησιμοποιείται σκόπιμα αντί για πιο συγκεκριμένους - και συνεπώς περιορισμένους - όρους. Κι εννοείται με αυτό τον όρο ότι ο συνολικός συσχετισμός ΟΛΩΝ των παραγόντων που επηρεάζουν την αεροπορική μάχη πρέπει να είναι ευνοϊκός για την ελληνική πλευρά. Με άλλα λόγια, όποια επιχειρησιακή τροπή κι αν λάβει μία ελληνοτουρκική αεροπορική σύγκρουση (και υπάρχουν ευδιάκριτες πιθανές εναλλακτικές εξελίξεις) θα πρέπει οι Τούρκοι αλλά και οι τρίτοι εμπλεκόμενοι παρατηρητές, να θεωρούν ως πιθανότερο αποτέλεσμα την δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά από την πρώτη ημέρα, να έχει επιφέρει σημαντικά βαρύτερες απώλειες μαχητικών στον εχθρό απ' ότι έχει υποστεί και να μπορεί, με την ακόλουθη προτεραιότητα:
1)να απαγορεύσει, λίγο ή πολύ, τη δράση των αντιπάλων αεροπορικών μέσων πάνω από το Αιγαίο
2)διενεργεί αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστηρίξεως στο χώρο του Αιγαίου
3)διενεργεί αεροπορική υποστήριξη ναυτικών επιχειρήσεων στο χώρο του Αιγαίου
4)προσβάλλει τακτικούς στόχους (συγκεντρώσεις στρατευμάτων, πυροβολικού, σκάφη κλπ) στη Μικρασιατική ακτή
5)απαγορεύει την κίνηση μονάδων στην Μικρασιατική ακτή
Γιατί είναι αυτός ο στόχος τόσο σημαντικός που έχει απόλυτη προτεραιότητα έναντι των υπολοίπων;
Κατ' αρχάς, γιατί η Τουρκία είναι ο επιτιθέμενος (και σε πολιτικό και σε στρατιωτικό επίπεδο), και ο επιτιθέμενος - σε αντιδιαστολή με τον αμυνόμενο - είναι αυτός που έχει απόλυτη ανάγκη από αεροπορική υπεροχή στην περιοχή ενδιαφέροντος για να προβεί σε επιθετικές ενέργειες. Ενδεχόμενη ελληνοτουρκική σύγκρουση μπορεί να παραμείνει στα πλαίσια ενός "θερμού επεισοδίου" ή να κλιμακωθεί μέχρι πλήρους πολέμου. Σε όλες τις πιθανές αυτές εκδοχές για τις προθέσεις της Άγκυρας, η ελληνική αεροπορική υπεροχή αποτρέπει τους τουρκικούς σχεδιασμούς, κι αν αυτοί, παρ’ ελπίδαν, τεθούν σε εφαρμογή, εξασφαλιζει την αποτυχία τους.
Εάν μία ελληνοτουρκική πολιτική ένταση φτάσει στα όρια "θερμού επεισοδίου" η πρώτη στρατιωτική κλιμάκωσή της θα είναι σε ένα αεροπορικό επεισόδιο - περιορισμένο ή εκτεταμένο. Είναι εξαιρετικά πιο πιθανόν να λάβει χώρα αεροπορικό επεισόδιο, επειδή οι αεροπορικές δυνάμεις κινητοποιούνται δραματικά ταχύτερα από τις χερσαίες ή τις ναυτικές. Εκεί θα κριθούν οι πρώτες εντυπώσεις, και η διάθεση και δυνατότητα του καθενός να κλιμακώσει περαιτέρω. Καμία τουρκική ηγεσία δεν θα κλιμακώσει τις επιθετικές της ενέργειες αν η πρώτη αεροπορική σύγκρουση έχει εξελιχθεί δυσμενώς για αυτήν.
Το δεύτερο στάδιο στρατιωτικής κλιμάκωσης στο Αιγαίο είναι μία μικρής κλιμακας ενέργεια για την κατάληψη ελληνικής βραχονησίδας ή μικρού νησιού. Υπό τις παρούσες συνθήκες οργάνωσης των φρουρών του Αιγαίου μία τέτοια ενέργεια είναι δυνατόν να επιτύχει, αφού μπορεί να επιτευχθεί αιφνιδιασμός. Αλλά αν, εν τω μεταξύ, η ελληνική πλευρά επιτύχει αεροπορική υπεροχή, τα όποια τουρκικά τμήματα τη διενεργήσουν θα παραμείνουν αποκομμένα και στο έλεος της ΠΑ, ενώ θα είναι απολύτως εφικτή μικρής κλίμακας ελληνική αντεπιθετική ενέργεια, με αεροπορική κάλυψη και υποστήριξη. Για το λόγο αυτό, οι τούρκοι θα διστάσουν πάρα πολύ να προβούν σε τέτοια ενέργεια αν αισθάνονται φόβο στον αέρα. Το βασικό στοιχείο εδώ είναι ότι, λόγω της φύσεως του αεροπορικού όπλου, η επικράτηση στον αέρα μπορεί να επηρεάσει την αντιπαράθεση στο χερσαίο και το ναυτικό πεδίο πολύ πιο άμεσα και αποφασιστικά απ΄ότι το αντίστροφο.
Εάν οι Τούρκοι έχουν διάθεση να κλιμακώσουν μέχρι πλήρους κλίμακας εχθροπραξιών, προφανώς επιθετικών, τότε και πάλι το κρισιμότερο προαπαιτούμενο για αυτούς είναι η αεροπορική κυριαρχία στην περιοχή των επιχειρήσεων. Καμία σημαντική αμφίβια επιχείρηση δεν είναι νοητή για αυτούς χωρίς την κάλυψη της ΤΗΚ. Συνεπώς, με επικράτηση της ΠΑ ακυρώνεται αυτή την επιλογή της Τουρκίας.
Ας σημειωθεί και το εξής: είναι ευρύτατα διαδεδομένη η εκδοχή ότι μία ελληνοτουρκική σύγκρουση θα είναι μικρής χρονικής διάρκειας διότι οι ΗΠΑ θα επέμβουν πολύ γρήγορα για να τη σταματήσουν. Συνεπώς, κατά την άποψη αυτή, οι Τούρκοι είναι και πάλι σε πλεονεκτική θέση γιατί μπορούν γρήγορα να πετύχουν ένα τετελεσμένο το οποίο η Ελλάς δε θα μπορεί - έστω και λόγω χρονικού περιορισμού - να ανατρέψει. Η υπεροχή στον αέρα είναι κι εδώ καταλυτική. Η αεροπορική σύγκρουση μπορεί να κλιμακωθεί (με διάφορες μορφές, ανάλογα με την πολιτική εξέλιξη) πάρα πολύ γρήγορα, και το αποτέλεσμά της να είναι εμφανές, ή έστω ευδιάκριτο, εντός ωρών.
Για να συγκεφαλαιώσουμε:
Ενδεχόμενη ελληνοτουρκική σύγκρουση στο Αιγαίο, μπορεί να παραμείνει περιορισμένη στα πλαίσια θερμού επεισοδίου ή να εξελιχθεί σε πλήρους κλίμακας πόλεμο.
Εάν παραμείνει στα πλαίσια περιορισμένης κλίμακας "θερμού επεισοδίου" τότε είναι βέβαιον ότι μία από τις πρώτες εμπλοκές θα είναι αεροπορική. Η έκβαση της αεροπορικής συγκρούσεως θα είναι καταλυτική για την εξέλιξη του θερμού επεισοδίου. Αν διαφαίνεται ελληνική υπεροχή, τότε θα υπάρχει εξαιρετικά μεγάλος δισταγμός από απέναντι για κλιμάκωση. Επιπλέον, οποιοδήποτε άλλο πλεονέκτημα έχει κερδηθεί από απέναντι (κατάληψη νησίδας - βραχονησίδας) θα είναι επισφαλές και αναστρέψιμο εφ' όσον κυριαρχεί η ΠΑ στον αέρα.
Η κυριαρχία της ΠΑ στον αέρα αποτρέπει, επίσης, την κλιμάκωση των επιχειρήσεων σε πλήρους κλίμακας, γιατί σε μεγάλης κλίμακας επιθετικές επιχειρήσεις, ιδίως σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, είναι απολύτως απαραίτητη η αεροπορική υπεροχή.
Είναι, συνεπώς, το καλύτερο αποτρεπτικό για ενδεχόμενο "ελληνοτουρκικού πολέμου".
Το πως επιτυγχάνεται, και σε τι συνίασταται το αεροπορικό πλεονέκτημα, και κατά πόσον είναι εφικτό, είναι αντικείμενο ενός άλλου σημειώματος.
Γράφει ο Βελισσάριος
Η πρώτη βασική προϋπόθεση για την άσκηση επιτυχούς και αξιόπιστης πολιτικής ασφαλείας στο Αιγαίο είναι η συνεχής διατήρηση αεροπορικού πλεονεκτήματος έναντι της άλλης πλευράς. Ο αεροπορικός παράγων είναι ο πρώτος και σημαντικότερος στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση στο Αιγαίο, και είναι τόσο κρίσιμος που πρέπει να επιδιώκεται ακόμη και εις βάρος της ισορροπίας σε άλλους τομείς.
Διευκρινίζεται ότι ο γενικός όρος "αεροπορικό πλεονέκτημα" χρησιμοποιείται σκόπιμα αντί για πιο συγκεκριμένους - και συνεπώς περιορισμένους - όρους. Κι εννοείται με αυτό τον όρο ότι ο συνολικός συσχετισμός ΟΛΩΝ των παραγόντων που επηρεάζουν την αεροπορική μάχη πρέπει να είναι ευνοϊκός για την ελληνική πλευρά. Με άλλα λόγια, όποια επιχειρησιακή τροπή κι αν λάβει μία ελληνοτουρκική αεροπορική σύγκρουση (και υπάρχουν ευδιάκριτες πιθανές εναλλακτικές εξελίξεις) θα πρέπει οι Τούρκοι αλλά και οι τρίτοι εμπλεκόμενοι παρατηρητές, να θεωρούν ως πιθανότερο αποτέλεσμα την δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά από την πρώτη ημέρα, να έχει επιφέρει σημαντικά βαρύτερες απώλειες μαχητικών στον εχθρό απ' ότι έχει υποστεί και να μπορεί, με την ακόλουθη προτεραιότητα:
1)να απαγορεύσει, λίγο ή πολύ, τη δράση των αντιπάλων αεροπορικών μέσων πάνω από το Αιγαίο
2)διενεργεί αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστηρίξεως στο χώρο του Αιγαίου
3)διενεργεί αεροπορική υποστήριξη ναυτικών επιχειρήσεων στο χώρο του Αιγαίου
4)προσβάλλει τακτικούς στόχους (συγκεντρώσεις στρατευμάτων, πυροβολικού, σκάφη κλπ) στη Μικρασιατική ακτή
5)απαγορεύει την κίνηση μονάδων στην Μικρασιατική ακτή
Γιατί είναι αυτός ο στόχος τόσο σημαντικός που έχει απόλυτη προτεραιότητα έναντι των υπολοίπων;
Κατ' αρχάς, γιατί η Τουρκία είναι ο επιτιθέμενος (και σε πολιτικό και σε στρατιωτικό επίπεδο), και ο επιτιθέμενος - σε αντιδιαστολή με τον αμυνόμενο - είναι αυτός που έχει απόλυτη ανάγκη από αεροπορική υπεροχή στην περιοχή ενδιαφέροντος για να προβεί σε επιθετικές ενέργειες. Ενδεχόμενη ελληνοτουρκική σύγκρουση μπορεί να παραμείνει στα πλαίσια ενός "θερμού επεισοδίου" ή να κλιμακωθεί μέχρι πλήρους πολέμου. Σε όλες τις πιθανές αυτές εκδοχές για τις προθέσεις της Άγκυρας, η ελληνική αεροπορική υπεροχή αποτρέπει τους τουρκικούς σχεδιασμούς, κι αν αυτοί, παρ’ ελπίδαν, τεθούν σε εφαρμογή, εξασφαλιζει την αποτυχία τους.
Εάν μία ελληνοτουρκική πολιτική ένταση φτάσει στα όρια "θερμού επεισοδίου" η πρώτη στρατιωτική κλιμάκωσή της θα είναι σε ένα αεροπορικό επεισόδιο - περιορισμένο ή εκτεταμένο. Είναι εξαιρετικά πιο πιθανόν να λάβει χώρα αεροπορικό επεισόδιο, επειδή οι αεροπορικές δυνάμεις κινητοποιούνται δραματικά ταχύτερα από τις χερσαίες ή τις ναυτικές. Εκεί θα κριθούν οι πρώτες εντυπώσεις, και η διάθεση και δυνατότητα του καθενός να κλιμακώσει περαιτέρω. Καμία τουρκική ηγεσία δεν θα κλιμακώσει τις επιθετικές της ενέργειες αν η πρώτη αεροπορική σύγκρουση έχει εξελιχθεί δυσμενώς για αυτήν.
Το δεύτερο στάδιο στρατιωτικής κλιμάκωσης στο Αιγαίο είναι μία μικρής κλιμακας ενέργεια για την κατάληψη ελληνικής βραχονησίδας ή μικρού νησιού. Υπό τις παρούσες συνθήκες οργάνωσης των φρουρών του Αιγαίου μία τέτοια ενέργεια είναι δυνατόν να επιτύχει, αφού μπορεί να επιτευχθεί αιφνιδιασμός. Αλλά αν, εν τω μεταξύ, η ελληνική πλευρά επιτύχει αεροπορική υπεροχή, τα όποια τουρκικά τμήματα τη διενεργήσουν θα παραμείνουν αποκομμένα και στο έλεος της ΠΑ, ενώ θα είναι απολύτως εφικτή μικρής κλίμακας ελληνική αντεπιθετική ενέργεια, με αεροπορική κάλυψη και υποστήριξη. Για το λόγο αυτό, οι τούρκοι θα διστάσουν πάρα πολύ να προβούν σε τέτοια ενέργεια αν αισθάνονται φόβο στον αέρα. Το βασικό στοιχείο εδώ είναι ότι, λόγω της φύσεως του αεροπορικού όπλου, η επικράτηση στον αέρα μπορεί να επηρεάσει την αντιπαράθεση στο χερσαίο και το ναυτικό πεδίο πολύ πιο άμεσα και αποφασιστικά απ΄ότι το αντίστροφο.
Εάν οι Τούρκοι έχουν διάθεση να κλιμακώσουν μέχρι πλήρους κλίμακας εχθροπραξιών, προφανώς επιθετικών, τότε και πάλι το κρισιμότερο προαπαιτούμενο για αυτούς είναι η αεροπορική κυριαρχία στην περιοχή των επιχειρήσεων. Καμία σημαντική αμφίβια επιχείρηση δεν είναι νοητή για αυτούς χωρίς την κάλυψη της ΤΗΚ. Συνεπώς, με επικράτηση της ΠΑ ακυρώνεται αυτή την επιλογή της Τουρκίας.
Ας σημειωθεί και το εξής: είναι ευρύτατα διαδεδομένη η εκδοχή ότι μία ελληνοτουρκική σύγκρουση θα είναι μικρής χρονικής διάρκειας διότι οι ΗΠΑ θα επέμβουν πολύ γρήγορα για να τη σταματήσουν. Συνεπώς, κατά την άποψη αυτή, οι Τούρκοι είναι και πάλι σε πλεονεκτική θέση γιατί μπορούν γρήγορα να πετύχουν ένα τετελεσμένο το οποίο η Ελλάς δε θα μπορεί - έστω και λόγω χρονικού περιορισμού - να ανατρέψει. Η υπεροχή στον αέρα είναι κι εδώ καταλυτική. Η αεροπορική σύγκρουση μπορεί να κλιμακωθεί (με διάφορες μορφές, ανάλογα με την πολιτική εξέλιξη) πάρα πολύ γρήγορα, και το αποτέλεσμά της να είναι εμφανές, ή έστω ευδιάκριτο, εντός ωρών.
Για να συγκεφαλαιώσουμε:
Ενδεχόμενη ελληνοτουρκική σύγκρουση στο Αιγαίο, μπορεί να παραμείνει περιορισμένη στα πλαίσια θερμού επεισοδίου ή να εξελιχθεί σε πλήρους κλίμακας πόλεμο.
Εάν παραμείνει στα πλαίσια περιορισμένης κλίμακας "θερμού επεισοδίου" τότε είναι βέβαιον ότι μία από τις πρώτες εμπλοκές θα είναι αεροπορική. Η έκβαση της αεροπορικής συγκρούσεως θα είναι καταλυτική για την εξέλιξη του θερμού επεισοδίου. Αν διαφαίνεται ελληνική υπεροχή, τότε θα υπάρχει εξαιρετικά μεγάλος δισταγμός από απέναντι για κλιμάκωση. Επιπλέον, οποιοδήποτε άλλο πλεονέκτημα έχει κερδηθεί από απέναντι (κατάληψη νησίδας - βραχονησίδας) θα είναι επισφαλές και αναστρέψιμο εφ' όσον κυριαρχεί η ΠΑ στον αέρα.
Η κυριαρχία της ΠΑ στον αέρα αποτρέπει, επίσης, την κλιμάκωση των επιχειρήσεων σε πλήρους κλίμακας, γιατί σε μεγάλης κλίμακας επιθετικές επιχειρήσεις, ιδίως σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, είναι απολύτως απαραίτητη η αεροπορική υπεροχή.
Είναι, συνεπώς, το καλύτερο αποτρεπτικό για ενδεχόμενο "ελληνοτουρκικού πολέμου".
Το πως επιτυγχάνεται, και σε τι συνίασταται το αεροπορικό πλεονέκτημα, και κατά πόσον είναι εφικτό, είναι αντικείμενο ενός άλλου σημειώματος.
20 σχόλια:
Δεν πιστεύω στο σενάριο θερμού επεισοδίου και εκτιμώ ότι είναι επικίνδυνο να επεξεργαζόμαστε τέτοια σενάρια.
Οτι εχθρική ενέργεια γίνει θα γίνει βάση σχεδίου που δεν θα προβλέπει " τα μαζεύουμε και φεύγουμε".
Το βάρος της κλιμάκωσης θα πέσει σε εμάς..
Ή κλιμάκωση ή αποδοχή τετελεσμένων
Ανωνυμε 11: 57, εισαι γραικυλος, αν δεν εισαι τουρκος. η τουρκια θα ηττηθει στον αερα κατα κρατος. και τοτε θα αρχισει το ξεδοντιασμα του κεμαλοφασισμου.
Επισης, μπορεις να μην πιστευεις, οπως μαλλον δεν πιστευες οταν η Τ. εισεβαλλε στην ζκ. και στα Υμια. Εγω δεν πιστευω στα Ουφο αλλα μπορει και να υπαρχουν.
Πιστευεις ομως στην " φιλια των λαως;" .
Το άρθρο λέει το αυτονόητο.
Δεν αρκούν όμως, πρέπει να κάνουμε και ένα δύο πράγματα παραπάνω:
Να διατηρούμε μηχανοκίνητα σώματα στην Θράκη, ικανά για προέλαση Leo + Απάτσι + TOMA
Να διαθέτουμε μέσα ικανά να απαγορεύσουν την κίνηση υποβρυχίων στο Αιγαίο.
Έτσι θα έχουμε και την επιλογή της κλιμάκωσης.
Μάλιστα. Η ίδια μονόφθαλμη λογική που μας έχει φέρει εκεί που μας έχει φέρει. Η αεροπορία είναι το παν. Στα Ίμια που ήταν η αεροπορία; Ποιος θα πάρει την απόφαση να ξεκινήσει καταρρίψεις ή βομβαρδισμούς βραχονησίδων, που φώναζαν ορισμένοι ανεγκέφαλοι της ΠΑ στην κρίση των Ίμια, που αυτομάτως σημαίνουν κλιμάκωση, οδηγώντας μαθηματικά σε ολική σύγκρουση; Από τα Ίμια δεν μάθαμε. Που είναι οι δυνάμεις ειδικών επιχειρήσεων και τα κατάλληλα μέσα(ελικόπτερα, σκάφη) μεταφοράς τους; Πουθενά. Που είναι οι δυνάμεις ταχείας αντίδρασης; μεταβιβάζονται στο πεζικό. Που είναι τα συστήματα επιτήρησης που θα αποτρέψουν τον αντίπαλο από το να μας αιφνιδιάσει; Πολύ απλά ένα ημιτελές Ελληνικό πασάλειμμα.
Υπαρχουν και οι s-400 που μας εδιναν οι Ρωσοι κ δεν τους θελαμε.Ας τους παρουν οι γειτονες ,οι φιλοι αμερικανοι δεν μας αφηνουν.http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=39714
Σε βλήματα ΑΙΜ-120 υπερτερούμε αριθμητικά, αλλά και ποιοτικά, γιατί οι τούρκοι το μεγαλύτερο απόθεμα που έχουν είναι παλιές εκδόσεις.
Με τα Ίμια, δεν είχαμε αυτόν τον πύραυλο, είχαν πλεονέκτημα οι εχθροί.
Τώρα όμως
# AIM-120C-5 AMRAAM: 150
# AIM-120B AMRAAM: 240
ενώ οι τούρκοι
176 AIM-120A +
138 AIM-120B)
δηλαδή ουσιαστικά 138 βλήματα εναντίων 390.
Ο πόλεμος θα κριθεί πρώτα στα κάκαλα των αρχηγών μας (με το συμπάθιο) και μετά στα βλήματα και τα καύσιμα.
Ένας λόγος που συντηρούν οι τούρκοι πιστεύω τα απαρχαιωμένα F-5 και πολλά F-4 είναι για να δημιουργήσουν συνωστισμό και χαράμισμα πυραύλων και καυσίμου.
Άρα η σωστή διαχείριση με τα υπάρχοντα δεδομένα θα κρίνει το αποτέλεσμα.
4:02 Δεν κατάλαβες τίποτα από το Post μου.
Το να φτιάχνεις σενάρια για θερμό επεισόδιο μικρής κλίμακας είναι σαν να σκάβεις το λάκκο σου. Ο σχεδιασμός πρέπει να είναι για θέατρο επιχειρήσεων από τη Θράκη μέχρι το Καστελόριζο.
Πιστευεις ότι θα στείλουν μία βάρκα και αν τη βυθίσουμε θα κάνουν πίσω;
Πρέπει να είμαστε αποφασισμένοι να το τραβήξουμε μέχρι τέλους...
11:57
σε οτι αφορά τα περι θερμου επισοδείου κτλ αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο
http://enkripto.blogspot.com/2009/05/blog-post_25.html
AN MAS DOSOUN THN EYKAIRIA H APANTHSI PREPI NA EINAI MAKRA TOU STOXOU POU EPELEKSE O ANDYPALOS .O STOXOS PREPEI NA AMYNTHI ME IDIA MESA KI TIS ANALOGES EFEDRIES.TA XTYPIMATA PREPEI NA EINAI XEIROURGIKA ME SKOPO TON EYNOUXISMO TOU ZOOU.APO THRAKI OS THN KYPRO .1.KATASTROFI AMYNTIKHS BIOMHXANIAS.2 THN POL. TOUS AEROPORIA 3 YDROYLEKTRIKA ,FRAGMATA.4 PROSPATHIA PERIORISMOU THS TOURKIAS STIN ASIA MONO .5 KATALYPSH NHSON ME ELLHNIKES MEIONOTITES .IMBROS TENEDOS
AN MAS DOSOUN THN EYKAIRIA H APANTHSI PREPI NA EINAI MAKRA TOU STOXOU POU EPELEKSE O ANDYPALOS .O STOXOS PREPEI NA AMYNTHI ME IDIA MESA KI TIS ANALOGES EFEDRIES.TA XTYPIMATA PREPEI NA EINAI XEIROURGIKA ME SKOPO TON EYNOUXISMO TOU ZOOU.APO THRAKI OS THN KYPRO .1.KATASTROFI AMYNTIKHS BIOMHXANIAS.2 THN POL. TOUS AEROPORIA 3 YDROYLEKTRIKA ,FRAGMATA.4 PROSPATHIA PERIORISMOU THS TOURKIAS STIN ASIA MONO .5 KATALYPSH NHSON ME ELLHNIKES MEIONOTITES .IMBROS TENEDOS
Αν δοκιμάσουν κάτι σε βραχονησίδα, πρέπει η γέφυρα του Βοσπόρου ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ.
11:57
Διαφωνώ με τον φίλο Βελισσάριο αλλα και τους περισσότερους
σχολιαστές.
Η επίτευξη αεροπορικής υπεροχής ΔΕΝ πρέπει να δημιουργηθεί ΠΑΣΕΙ ΘΥΣΙΑ
και σίγουρα όχι εις βάρος της ισορροπίας.
Η ΠΑ και η ΤΗΚ είναι δυο παιδάκια που ονειρεύονται τα κατορθώματα των
μεγάλων (βλέπε USAF) και νομίζουν ότι θα κρίνουν την έκβαση του όποιου
πολέμου αυτοβούλως και αυτοδικαίως.
Alas που λένε και οι βάρβαροι...
Οι δυνατότητες, τα μέσα, οι αριθμοί και τα οπλοστάσια των 2 αεροποριών
δε φτάνουν όχι για να λυγίσουν αλλά ούτε για να γρατζουνίσουν τη μπογιά
των αντιπάλων χερσαίων και ναυτικών δυνάμεων.
Αντίθετα οι 2 αεροπορίες θα αναλωθούν η μια σε καταστροφή της άλλης σαν
δυο φωτοβολίδες που συγκρούονται στον αέρα, κάνουν ένα μεγάλο τσαφ και
μετά η νύχτα μένει σκοτεινή.
Ακόμα και αν υπερίσχυε οριακά η ΠΑ, η αεροπορική προβολή ισχύος πάνω
από το Αν. Αιγαίο θα έιναι πολύ περιορισμένη σε χρόνο και όπλα για να
κρίνει κάτι ουσιαστικό.
Αντίθετα, σε έναν θαλασσινό χάρτη, το ναυτικό προβάλλει ισχύ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ.
Με ένα πανίσχυρο ναυτικό διατηρούνται τα νησιά μας ανέπαφα.
Χωρίς αυτό, η ΠΑ είναι πολύ μακριά για να σταματήσει τα μεμέτια.
Μία μικρή διαφωνία slidedaddy.
Εάν επικρατήσουμε στον αέρα θα επικρατήσουμε και στην θάλασσα.
AM39 exocet. 39 κομμάτια. Στατιστικός 4 για μία φρεγάτα. Ίσον 10 τουρκικές φρεγάτες μείον.
Νομίζω ότι έτσι κυριαρχείς στο Αιγαίο καλύτερα.
Ο πόλεμος θα κερδηθεί μόνο από το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, ούτε από Ελληνικό Στρατό μόνο, ούτε από Πολεμική Αεροπορία μόνο αλλά και ούτε από το Ναυτικό μόνο.
Ωραία όλα αυτά που λέμε και η αλήθεια βρίσκεται στη μέση (όπως πάντα), αλλά τι να την κάνω την στρατιωτική υπεροχή όταν έχουμε πολιτικούς οι οποίοι επιμελώς σπάνε κομμάτι-κομμάτι την εθνική κυριαρχία μας διπλωματικά, ενώ έχουμε σχετική ισορροπία δυνάμεων. Ενδίδουμε ήδη στις πιέσεις των Τούρκων, έστω και έμμεσα -ακόμα- αλλά ως πότε;
Αν δεν αλλάξουμε τακτική εμείς οι ίδιοι, τότε θα χάσουμε πολλά χωρίς ντουφεκιά. Το ντουφέκι θέλει και "κάκκαλα", όχι να το έχεις πάνω από το τζάκι και να το θαυμάζεις. Και σαν κράτος (πολύ φοβάμαι και σαν λαός σιγά-σιγά, εφ'όσον ανεχόμαστε τέτοιους ευνουχισμούς) κάκκαλα δεν έχουμε. Γιατί δεν έχουμε όραμα... Γιατί δε γουστάρουμε να χαλάσουμε τη ζαχαρένια μας καθημερινότητα για να στρωθούμε και να καταφέρουμε κάτι. Γιατί ψηφίζουμε επανειλλημένα τους ίδιους να μας εκπροσωπούν(μιλάω και για τα μικρά κόμματα). Δε θα πω ΞΥΠΝΑΤΕ ΖΩΑ, γιατί η αλλαγή στη νοοτροπία δε γίνεται στα blog, ούτε στις πορείες, ούτε με τη βία. Απλά, ξεκινήστε να δουλεύετε και μη χαρίζεστε σε κανένα βλάκα. Αυτοί μας χρωστάνε, όχι εμείς. Από το πως θα συμπεριφερόμαστε σε μια δημόσια υπηρεσία (σαν εξυπηρετούμενοι ή εξυπηρετητές) μέχρι τη διαολεμένη ώρα που ψηφίζουμε. ΑΣ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΙΑΣΑΜΕ.
Δημήτρης Σ.
Αριστοτέλη αν και υπηρέτησα στην 331 όταν ξεκινουσε το TASMO (τότε ήταν κύριος ρόλος της, πριν τα -5) και τρέφω μεγάλη συμπάθεια προς το δίλιτρο, τους ΑΜ39 και τα παλικάρια που τα πετάνε... ΔΕ θα συμφωνησω μαζί σου σε αυτό.
Το σύστημα Μ2Κ/ΑΜ39 δίνει ένα προσωρινό τακτικό πλεονέκτημα στην πλευρά μας. Δεν καθιστά την ΠΑ πανίσχυρη, δεν καταδικάζει το ΤΝ, δεν διασφαλίζει κάποιο προβάδισμα διαρκείας.
Αντίθετα, ένα πανίσχυρο ΠΝ θα μπορούσε να καταβάλλει το ΤΝ εξίσου θεαματικά, περισσότερο αποτελεσματικά, να απαγορεύσει τις πτήσεις στην ΤΗΚ κοντά στα παράλιά της, ακόμα και μέσα στην ενδοχώρα της ΚΑΙ να φυλάει τα νησιά μας 24/7 και όχι με υπερπτήσεις 5λέπτων από ζεύγη διψασμένα για κιροζίνη.
Συμφωνώ ως προς το ότι οι συνδυασμένες επιχειρήσεις κερδίζουν τους πολέμους. Δηλ θες και μοίρες TASMO, και Erieye και Link 16 και ΑΦΝΣ κλπ.
Αλλά με μεγάλη έμφαση στον ναυτικό παράγοντα.
Και άσε την ΤΗΚ να ψάχνει πώς θα πλησιάσει στα no fly zones των ΑΑW φρεγατών μας.
Η σημασία του αεροπορικού όπλου βασίζεται στην δυνατότητα ενεργοποίησής του και εμπλοκής του με τον εχθρό μέσα σε ελάχιστα λεπτά, ενώ ακόμα τα φύλλα επιστρατεύσεως δε θα είναι καν στα αστυνομικά τμήματα και ο στόλος θα βρίσκεται στον Σαρωνικό.
Μπορεί να πλήξει από απόπειρα κατάληψης νησιού, μέχρι και στρατηγικούς στόχους και φυσικά τα πακέτα της ΤΗΚ.
Και στα πρωτα λεπτά είναι που θα κριθούν τα πάντα!
Άν μείνει χωρίς αεροπορική υποστήριξη η όποια Τουρκική ενέργεια, η ζυγαριά κλίνει προς το μέρος μας.
Ανώνυμε ο στόλος δε πρέπει να βρίσκεται στο Σαρωνικό αλλά αν είναι μια μέρα τόσο ισχυρός πρέπει αυτή την ισχύ να την παρατάσσει στο Αν. Αιγαίο καθημερινά σε καιρό ειρήνης.
Επίσης, αν εκλείψει ο αεροπορικός παράγων εκατέροθεν αμφιβάλλω αν η ζυγαριά θα κλίνει υπέρ ημών, αντίθετα το Τουρκικό πυροβολικό μπορεί να "ισιώσει" τα νησιά μας.
Ένας ισχυρός στόλος με αεροπιρικά μέσα, ισχυρά πυροβόλα, έξυπνα βλήματα, scalp navale κλπ είναι δυνατόν να κόψει το βήχα σε χερσαίες συγκεντρώσεις του εχθρού.
Αλλιώς πρέπει να γεμίσεις την Κω πυροβολαρχίες, πράγμα αυτοκτονικό, μιας και δε θα έχουν που να κρυφτούν.
Σ' ένα ιδανικό κόσμο ο στόλος δεν πρέπει να είναι στον Σαρωνικό. Επειδή όμως κατά πάσα πιθανότητα εκεί θα είναι και θα μεταδίδει live τον απόπλου από το Ναύσταθμο ο Σταυρόπουλος, η αεροπορία θα κληθεί να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά με scramble των δύο.
Μιλάμε για αιφνιδιαστικό κτύπημα από πλευράς Τουρκίας όπου εκεί μόνο η Αεροπορία μπορεί να αντιδράσει άμεσα και με τη μέγιστη ισχύ πυρός σε όλα τα πιθανά και απίθανα σενάρια.
Στην περίπτωση μη αιφνιδιαστικού κτυπήματος αλλά κλιμακούμενης κρίσης, πάλι η Αεροπορία είναι που θα εξασφαλίσει στα πρώτα λεπτά την κρίσιμη αεροπορική υπεροχή και θα εμποδίσει οποιοδήποτε τετελεσμένο, ακριβώς επειδή έχει την δυνατότητα στρατηγικής κρούσης, αντίθετα με τον ΕΣ και το ΠΝ.
Όπως σωστά λες, άν εκλειψει ο αεροπορικός παράγων, τα πράγματα θα είναι σκούρα, το να έχουμε το πάνω χέρι στην αεροπορία είναι ζωτικής σημασίας παράγων. Άν χάσουμε και το πάνω χέρι εκεί, τότε μπορείς να φανταστείς τί θα ακολουθήσει.
Ξέρουμε ότι η στρατηγική της Τουρκίας είναι να κερδίζει αυτό που θέλει χωρίς να κάνει πόλεμο.
Δημιούργησε τις γκρίζες ζώνες με τα Ίμια και τώρα ετοιμάζει κατάληψη κατοικημένου μικρού νησιού που δεν κατονομάζεται στις συνθήκες,(προσωπική μου άποψη), με σκοπό να καθήσει η Ελλάδα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για αλλαγή του status quo στο Αιγαίο και ακύρωση της συνθήκης της Λωζάνης.
Αν εμείς αντιδράσουμε όπως αντιδράσαμε στα Ίμια είναι δεδομένο ότι θα πάμε σε διαπραγματεύσεις όπου θα χάσουμε κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Η άποψη μου είναι ότι πρέπει να έχουμε μόνιμα κομάντος πάνω σε αυτά τα νησιά για να αποτρέψουμε την αναίμακτη κατάληψη τους. Είναι σημαντικό να δείξουμε αντίσταση.
Οι Τούρκοι όταν βλέπουν αποφασιστικότητα υποχωρούν. Είναι θρασύδειλοι και καταλαβαίνουν μόνο από βόλι που έλεγε και ο παππούς μου.
Πρέπει λοιπόν να ανακοινώσουμε σε όλους ότι αν επιχειρήσουν οι Τούρκοι κατάληψη ελληνικού εδάφους θα ακολουθήσει ολοκληρωτικός πόλεμος.
Έτσι αν επιχειρήσουν κάτι θα έχουμε νομιμοποίηση για την αντίδραση μας η οποία θα πρέπει να είναι καταιγιστική. Και εδώ έρχεται ο κυρίαρχος ρόλος της Π.Α. Κάθε scalp πρέπει να γράφει το όνομα μιας σημαντικής τουρκικής εγκατάστασης. Μετά το μαζικό βομβαρδισμό με scalp όλων των radar, αεροδρομίων και ναυστάθμων πρέπει να ακολουθήσει μαζικος βομβαρδισμός από Α7 ζωτικών πολιτικών στόχων( γέφυρες, φράγματα, λιμάνια διυλιστήρια κτλ) ενώ τα F16 θα καθαρίζουν ότι πετάει. Σημαντικός θα είναι ο ρόλος του Π.Ν με πρωτεύοντα το ρόλο των υποβρυχίων. Στη Θράκη πρέπει να κρατήσουμε(μας ευννοεί η μορφολογία του εδάφους).
Το ισοδύναμο τετελεσμένο δεν είναι πανάκεια γιατί πάλι θα καθήσουμε για διαπραγμάτευση όπου κάτι θα χάσουμε.
Στόχος μας πρέπει να είναι ένα συντριπτικό αιφνιδιαστικό πλήγμα που θα αφαιρέσει από την Τουρκία καθε δυνατότητα αντίδρασης για πολλά χρόνια και θα κινήσει τις διαδικασίες για τον εμφύλιο που υποβόσκει καιρό τώρα μεταξύ κεμαλιστών και ισλαμιστών αλλά και για τη δημιουργία Κουρδικού κράτους.
Όλα αυτά θα έκανε ένα σοβαρό κράτος που σέβεται τον εαυτό του και όχι ένα κράτος καρπαζοεισπράκτορας όπως το δικό μας.
Δημοσίευση σχολίου