Τετραμελές πλήρωμα για το τουρκικό άρμα Altay, αντί τριμελούς για το νοτιοκορεάτικο Κ2
Τρίτη 2 Ιουνίου 2009
Η επίσημη τελετή υπογραφής της συμφωνίας μεταξύ Τουρκίας και Νότιας Κορέας για το πρόγραμμα MIMTU, με ευδιάκριτη την προκαταρκτική καλλιτεχνική απεικόνιση του άρματος Altay.
Ανταποκρίσεις του διεθνούς αμυντικού Τύπου από την 9η Διεθνή Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF)- η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ 27 και 30 Απριλίου 2009- επιβεβαιώνουν πως το Τουρκικό Εθνικό Κύριο Άρμα Μάχης (MIMTÜ) Altay θα είναι συμβατικής σχεδίασης, με τετραμελές πλήρωμα αποτελούμενο από διοικητή, πυροβολητή, γεμιστή και οδηγό. Η διάταξη θα είναι επίσης συμβατική με τον οδηγό εμπρός, το διαμέρισμα μάχης και τον πύργο στο κέντρο και το συγκρότημα ισχύος πίσω.Ο πετρελαιοκινητήρας θα είναι πιθανότητα της MTU και το συγκρότημα μετάδοσης της Renk. Ο τύπος της ανάρτησης και ορισμένα πρόσθετα στοιχεία δεν επελέγησαν ακόμη. Το πυροβόλο των 120mm θα διαθέτει λεία κάννη μήκους 55 διαμετρημάτων, ενώ το Σύστημα Ελέγχου Πυρός θα περιλαμβάνει σταθεροποιημένα σκοπευτικά για τον διοικητή και τον πυροβολητή, με ενσωματωμένο τηλέμετρο λέιζερ. Ο οπλισμός θα περιλαμβάνει επίσης δύο πολυβόλα, ομοαξονικό διαμετρήματος 7,62mm και οροφής των 12,7mm.
Το τετραμελές πλήρωμα αποτελεί σοβαρή διαφοροποίηση από το τριμελές του νοτιοκορεατικού άρματος Κ2 «Μαύρος Πάνθηρας», το οποίο διαθέτει πυροβόλο 120mm L/55 με αυτόματο σύστημα χορήγησης πυρομαχικών. Στα άρματα με τριμελές πλήρωμα, ο διοικητής και ο πυροβολητής βρίσκονται εκατέρωθεν του πυροβόλου, με αποτέλεσμα να περιορίζεται σημαντικά το ύψος του πύργου και το συνολικό από το έδαφος. Αντίθετα στα άρματα με τετραμελές πλήρωμα, ο πυροβολητής και ο διοικητής βρίσκονται κατά σειρά στα δεξιά του πυροβόλου -κοιτάζοντας προς τα εμπρός- με τον δεύτερο σε ελαφρά υπερυψωμένη θέση, ενώ ο γεμιστής βρίσκεται αριστερά. Υπενθυμίζεται πως στις 29 Ιουλίου 2008 υπεγράφη συμφωνία τεχνικής συνεργασίας κρατικών φορέων και εταιρειών της Τουρκίας και της Νότιας Κορέας, για την ανάπτυξη του Altay. Στο πλαίσιο της συμφωνίας εκείνης, η νοτιοκορεατική Υπηρεσία Ανάπτυξης Άμυνας (ADD) και η Hyundai Rotem θα μεταφέρουν στην Τουρκία ποσοστό μεγαλύτερο του 60% των απαιτούμενων τεχνολογιών για το Altay, τις οποίες συσσώρευσαν στην πάροδο των τριών τελευταίων δεκαετιών αναπτύσσοντας τα άρματα Κ1, Κ1Α1 και Κ2. Ανακοίνωση της νοτιοκορεάτικης Υπηρεσίας Προγραμμάτων Προμηθειών Άμυνας (DAPA) ανέφερε πως η μεταφορά τεχνολογίας προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2015, ενώ το ύψος $400 εκατ. της συμφωνίας περιλαμβάνει το κόστος κατασκευής τεσσάρων πρωτοτύπων και εξαρτημάτων, καθώς και δαπάνες για 20 Νοτιοκορεάτες μηχανικούς.
Κύριος ανάδοχος του προγράμματος Altay είναι η τουρκική Otokar του ομίλου Κοτς, με ευθύνη για τις δραστηριότητες σχεδίασης, ανάπτυξης, ολοκλήρωσης, πρωτοτύπων, δοκιμών και πιστοποίησης. Η Φάση Ι του προγράμματος άρχισε επίσημα την 1η Φεβρουαρίου 2009 και προβλέπεται να διαρκέσει 15 μήνες. Η φάση αυτή θα περιλάβει ανάλυση απαιτήσεων συστήματος και στάδιο αντίληψης σχεδίασης, με προβλεπόμενη ολοκλήρωση τον Μάρτιο του 2010. Η Φάση ΙΙ της λεπτομερούς σχεδίασης θα είναι μόλις συντομότερη των τριών ετών. Η Φάση ΙΙΙ θα περιλάβει την κατασκευή 5 πρωτοτύπων, επιτρέποντας εκτεταμένες δοκιμές κύριων συγκροτημάτων προτού αρχίσει η παραγωγή. Η συνολική διάρκεια των τριών φάσεων προβλέπεται να είναι 78,5 μήνες και το κόστος τους $500 εκατ. Η παραγωγή θα καλύπτεται από διαφορετική σύμβαση, αρχικά για 250 άρματα μάχης Altay. Η Aselsan θα παράγει το ΣΕΠ και τα ηλεκτροπτικά, η ΜΚΕΚ το πυροβόλο 120mm L/55 και τα πυρομαχικά του, ενώ η Roketsan συγκροτήματα θωράκισης και επιβίωσης.
hellenicdefense.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου