Περι Ίμβρου και "αεροπορικής βάσης"

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Σχετικά με τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας πρόσφατα για την "κατασκευή αεροπορικής βάσης στην Ίμβρο με διάδρομο μήκους 2.100 υπό πλήρη.. μυστικότητα "..Nα ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας ότι ο διάδρομος αποπροσγείωσης Ίμβρου και το παρακείμενο στρατόπεδο που φιλοξενεί το 5ο Σύνταγμα Καταδρομών του τουρκικού στρατού ούτε είναι καινούργιες , ούτε κατασκευάστηκαν ..εν κρυπτώ. Έχουμε μιλήσει αρκετές φορές στο παρελθόν για δημοσιεύματα τα οποία στην προσπάθεια να εντυπωσιάσουν τον αναγνώστη με πομπώδεις τίτλους και πολλά !!! καταλήγουν να παραπληροφορούν. Δυστυχώς ορισμένοι ανακάλυψαν προσφάτως και το Google maps οπότε πιθανότατα έπεται συνέχεια..

Αλλά ας επιστρέψουμε στα της "αεροπορικής βάσης". Οι εκτάσεις επάνω στις οποίες χτίστηκαν οι εν λόγω εγκαταστάσεις ανήκουν σε Έλληνες του νησιού και απαλλοτριώθηκαν αναγκαστικά το 1964, μετά την τουρκοκυπριακή ανταρσία στην Κύπρο, από το καθεστώς της Άγκυρας για την κατασκευή αεροδρομίου και στρατοπέδου.

Σε ότι αφορά το αεροδρόμιο , για αρκετά χρόνια μετά την αναγκαστική απαλλοτρίωση και μέχρι την δεκαετία του '80 δεν είχε γίνει ουδεμία εργασία στον συγκεκριμένο χώρο. Μετά από πολλές παλινωδίες, το 1988, αρχίζει η κατασκευή ενός μικρού διαδρόμου αποπροσγείωσης μήκους 1.200 μέτρων για την εξυπηρέτηση μικρών πολιτικών αεροπλάνων.


8 χρόνια αργότερα, το 1996, το τουρκικό υπουργείο μεταφορών διενεργεί ανοιχτό διαγωνισμός ύψους 65 εκατομμυρίων λιρών για την κατασκευή νέου αεροδρομίου μερικές εκατοντάδες μέτρα δυτικά του παλιού διαδρόμου αποπροσγείωσης. Τον διαγωνισμό κερδίζει η εταιρία Kircal Insaat και τον Ιούνιο του 1997 ξεκινάνε τα πρώτα έργα. Τον Απρίλιο του 1998 ,ένα περίπου χρόνο μετά, το υπό κατασκευή αεροδρόμιο έρχεται στο προσκήνιο από ένα τραγικό ατύχημα το οποίο στοίχισε την ζωή σε 5 εργάτες (έκρηξη δυναμίτη κατά τις εργασίες επέκτασης).

Φωτογραφία του "μυστικού" χώρου κατασκευής του αεροδρομίου την οποία εξασφάλισε το Εν Κρυπτώ..

Καθώς η παρουσία χρυσοκάνθαρων στις κατασκευές δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της Ελλάδας , 10 χρόνια μετά (το 2006) οι εργασίες είχαν σχεδόν σταματήσει καθώς η η κατασκευαστική εταιρία ζητούσε περαιτέρω πιστώσεις ύψους 18 τρισεκατομμυρίων λιρών για να ολοκληρώσει τις εργασίες (κυρίως την κατασκευή του μικρού κτηρίου του terminal) . Μπροστά στο διαφαινόμενο αδιέξοδο ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Binali Yildirim ανακοινώνει πως "οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου αποπροσγείωσης έχουν τελειώσει" και πως είναι διατεθειμένος να παραλάβει προσωρινά το έργο. Η διαδικασία όμως σκοντάφτει στην διαφορετική οπτική των υπουργείων Εσωτερικών, Mεταφορών και Άμυνας γύρω από το έργο και την προσωρινή παραλαβή του. Η διαδικασία ήταν τόσο...μυστική που για το τουρκικό "γεφύρι της Άρτας" έγιναν αρκετά ρεπορτάζ από το πρακτορείο τύπου Ανατολή και άλλα τουρκικά ΜΜΕ. Μετά και από πιέσεις τοπικών παραγόντων οι οποίοι προσδοκούν αύξηση του τουρισμού , το έργο τελικά ξεκόλλησε και εντός του 2009 ξανάρχισαν οι εργασίες κατασκευής του μικρού τερματικού σταθμού μπροστά από την ήδη κατασκευασμένη πίστα apron. Τοπικά μέσα τοποθετούσαν την οριστική παράδοση του έργου τον Δεκέμβρη του 2009,όμως όπως φαίνεται θα δοθεί και καινούργια παράταση...


Για ένα μικρό χρονικό διάστημα (1999) η μικρη ιδιωτική εταιρία Dardanel air πραγματοποιούσε πτήσεις απο και πρός την Ίμβρο με μικρά αεροσκάφη και ολίγον τι πρωτόγονες συνθήκες..

Όταν και εφόσον ολοκληρωθεί η κατασκευή το αεροδρόμιο δεν θα "εξυπηρετεί αποκλειστικά στρατιωτικούς σκοπούς" όπως αναφέρει ο συντάκτης του δημοσιεύματος καθώς η κατασκευή του (όπως φαίνεται και από τις προδιαγραφές άλλωστε) αφορά κυρίως πολιτική χρήση. Απουσιάζουν shelter ,δεξαμενές καυσίμων,αποθήκες πυρομαχικών , διοικητικά κτήρια και μια σειρά απο άλλες απαραίτητες εγκαταστάσεις , σχετικές εργασίες απλά δεν υπάρχουν και δεν προβλέπονται από την υπάρχουσα σύμβαση. Είναι προφανές πως εάν στο μέλλον αποφασιστεί η στρατιωτική εκμετάλλευση του αεροδρομίου στα πρότυπα των ελληνικών Σμηναρχιών Μάχης οι προαναφερθείσες κατασκευές θα αποτελέσουν αντικείμενο ξεχωριστού στρατιωτικού προγράμματος και δεν θα ξεφυτρώσουν ξαφνικά εν μια νυκτί.. Το αεροδρόμιο Ίμβρου φυσικά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ΚΑΙ για στρατιωτικούς σκοπούς που έχουν να κάνουν περισσότερο με το παρακείμενο 5ο Σύνταγμα Καταδρομών και λοιπές ενδιαφέρουσες εγκαταστάσεις στο νησί (με τις οποίες ίσως ασχοληθούμε σε επόμενη ανάρτηση) και όχι με φιλοξενία μαχητικών αεροσκαφών στα πρότυπα της 130 και 135 ΣΜ.


Άλλωστε η αφιέρωση σημαντικών πόρων για την κατασκευή προωθημένης αεροπορικής βάσης στην Ίμβρο δεν θα είχε νόημα καθώς εκτός των διαφορετικών επιχειρησιακών αναγκών της, η ΤΗΚ διαθέτει 2 μεγάλες βάσεις που φιλοξενούν 4 μοίρες μαχητικών αεροσκαφών (Πάνορμος,Παλαιόκαστρο) σε απόσταση μικρότερη των 90nm απο την νήσο..


18 σχόλια:

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 12:01:00 π.μ. EET  

Ακομα γελαω χαχαχα
Μπραβο στο enkrypto εχει να παισει πολυ γελιο ακομα

makis

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 8:42:00 π.μ. EET  

To τμήμα είδήσεων ή το τμήμα μελετών;

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 9:51:00 π.μ. EET  

ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ, ΜΟΝΟ ΠΟΥ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ Η ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΑ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΑΓΝΟΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ"ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΣ". ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ-ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ ΛΕΓΕΤΑΙ. ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ. ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΣΑΣ.

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 10:20:00 π.μ. EET  

Πάλι έγραψε ο "έγκυρος"!
bas

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 10:32:00 π.μ. EET  

Για το μέγα "μυστικό" αλλά και την σοβαρή "αποκάλυψη" του... (ξέρεις ποιό εννοώ), έχεις απόλυτο δίκιο.
Στο αν σε μελλοντικό χρόνο αποφασίσει η Τουρκία να το αναβαθμίσει σε επίπεδα Λήμνου, μην βάζεις στοίχημα.
Και μόνο η φωτογραφία-χάρτης που έβαλες με τις κύριες βάσεις της ΤΑ, είναι αρκετή να σου δείξει πόσο θα εξυπηρετούσε μία αερ.βάση στο συγκεκριμένο νησί.

Νήμα 31 Ιανουαρίου 2010 στις 12:44:00 μ.μ. EET  

Εν κρυπτώ πολυ-καλή δουλειά!
Νήμα

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 2:24:00 μ.μ. EET  

Και όμως ακόμη και εσύ στο Blog σου έγραψες για τα σενάρια του 2003 για επίθεση στον Έβρο και το θερμό επεισόδιο που θα ήταν στημένο, στα οποία και αναφέρεται η ανάγκη ενίσχυσης παρουσίας της ΤΑ στην περιοχή, αλλά και γενικότερα η ανάγκη διατήρησης αεροσκαφών ετοιμότητας σε περιφερειακές αερ.βάσεις για να έχουν ικανότητα μαζικών απογειώσεων όταν συμβεί το κατά παραγγελία επεισόδιο.

enkripto 31 Ιανουαρίου 2010 στις 2:54:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμε 9.51

Όντως πρόκειται περι λάθους,τις αντιγραφές τις αφήνω σε άλλους. Όπως και να έχει ζητώ ταπεινά συγνώμη για το "μέγιστο λάθος", θα διορθωθεί πάραυτα.

Πάντως αν νοιώθεις "ενοχλημένος που θίξαμε κάποιον" και έχεις να κάνεις κάποιο σχόλιο επι της ουσίας είμαστε στην διάθεση σου..

@Ανώνυμε 10.32

Σε καμία περίπτωση δεν βάζω στοίχημα..λέω απλά το εξής : οι επιχειρησιακές ανάγκες των Τούρκων είναι διαφορετικές ,δεν τους χρειάζονται εκει οι προωθημένες ΣΜ και τα φιλοξενούμενα readiness όσο σε εμάς. Ο συγκεκριμένος διάδρομος αποπροσγείωσης (γειάσου ανωνυμε 9.51 :D )χορταριάζει απο το 1998..

enkripto 31 Ιανουαρίου 2010 στις 4:04:00 μ.μ. EET  

@Ανώνυμε 2:24

νομίζω ότι κάποιο λάθος κάνεις,μπορείς να κανεις quote το συγκεκριμένο κομμάτι;

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 5:07:00 μ.μ. EET  

Έχεις δίκαιο και με συγχωρείς, αναφερόμουν σε θέμα που μπήκε στο blog σου, και όχι σε δικό σου σχόλιο.

Το σενάριο περί εισβολής στον Έβρο και την εισήγηση του Τούρκου επιτελικού που αναφέρεται σε αυτό εννοούσα!

Τεσ'πα φιλολογική είναι η άποψη μου, να'σαι καλά.

kostakoutas 31 Ιανουαρίου 2010 στις 7:17:00 μ.μ. EET  

Στην καθομιλούμενη λέγεται αεροδιάδρομος αλλά ξέχασα...
Εδώ μιλάνε μόνο οι αυθεντίες...
Ενκρυπτέ;
300 Βουρδουλιές άμεσα!

Ανώνυμος 31 Ιανουαρίου 2010 στις 7:40:00 μ.μ. EET  

Εκεί θα κολλήσουμε ρε παιδιά; Η ανάρτηση έχει ενδιαφέρουσες πληροφορίες, πλήρες ιστορικό και φωτογραφικό υλικό.
Ένα σημείο που αξίζει να κρατήσουμε είναι ότι οι εκτάσεις ανήκαν σε Ρωμιούς και απαλλοτριώθηκαν, αναρωτιέμαι τους δώθηκε τουλάχιστον αποζημίωση ή κλήρος αλλού; πολύ αμφιβάλω.
Εντύπωση μου κάνει ότι κάποιοι σχολιαστές λοιδορούν την βραδύητα εξέλιξης του έργου και τις παλινοδείες, λες και εδώ στην Ελλάδα δεν τα 'χουμε δει και δεν τα βλέπουμε καθημερινά τα ίδια πράγματα...

ΠΚΠ

Ανώνυμος 1 Φεβρουαρίου 2010 στις 1:31:00 π.μ. EET  

με συγχωρείτε, διορθώνω: "Ρωμηούς", "αμφιβάλλω"

ΠΚΠ

Ανώνυμος 2 Φεβρουαρίου 2010 στις 5:02:00 π.μ. EET  

Ως πότε θα κυκλοφορούν περιοδικά που υποτίθεται ότι ενημερώνουν, αλλά ουσιαστικα εκμεταλλεύονται τον πατριωτισμό και τις φοβίες των πολιτών; Έλεος πια! Έχουν ακόμα αναγνώστες;

Ανώνυμος 2 Φεβρουαρίου 2010 στις 12:28:00 μ.μ. EET  

@ Ανώνυμος 02 Φεβρουαρίου 2010 5:02:00 π.μ. GMT+0200

"Έχουν ακόμα αναγνώστες;"

Με πρακτικές περασμένων εποχών, αυτοπροβαλλόμενοι συνεχώς από την σελίδα τους και διαγράφοντας κριτικές και αρνητικά σχόλια από εκεί, οι αναγνώστες της σελίδας και του περιοδικού, που επαφίονται σε αυτό για την ενημέρωση τους, δεν έχουν δυνατότητα να συγκρίνουν

Ανώνυμος 2 Φεβρουαρίου 2010 στις 9:37:00 μ.μ. EET  

Mia xara diadromos mou fenete oti prepi gia na prosgiothoume aneta .

Ανώνυμος 8 Φεβρουαρίου 2010 στις 6:33:00 μ.μ. EET  

Σύμφωνα με τωρινό έγγραφο της ΕΥΠ, «η Τουρκία κατασκευάζει αεροδρόμιο στο νησί Ίμβρος», στο οποίο σημειωτέον λειτουργεί από το 1995 το στρατιωτικό ραντάρ COKCEADA, το οποίο είναι μεγάλων δυνατοτήτων, αφού η εμβέλειά του φτάνει μέχρι την ηπειρωτική Ελλάδα.
«Το νέο αεροδρόμιο της Ίμβρου βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει μήκος στην παρούσα φάση 4.100 πόδια και 98 πλάτος, με προοπτική επέκτασης προς βορρά στα 9.000 πόδια και είναι τσιμεντοστρωμένο».

Οι προδιαγραφές του αφορούν στρατιωτικό αεροδρόμιο το οποίο θα μπορεί να δεχθεί όλους τους τύπους των τουρκικών στρατιωτικών αεροπλάνων (F-16, F-4, C-130 C-160 κ.λπ.).

«... Η τουρκική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει καμιά αρμοδιότητα στο νέο αεροδρόμιο για χρήση από πολιτικά αεροπλάνα, ούτε εντάσσεται αυτό στα προς χρήση αεροδρόμια της τουρκικής ΥΠΑ. Η κατασκευή του αεροδρομίου αποφασίστηκε από το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας της Τουρκίας (ΣΕΑ)».

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/02/blog-post_1438.html

enkripto 8 Φεβρουαρίου 2010 στις 7:05:00 μ.μ. EET  

διόρθωση:

Σύμφωνα με εφημερίδα που επικαλείται έγγραφο της ΕΥΠ,ανώνυμε φίλε.

προσωπικά διατηρώ πολλές επιφυλάξεις για τα όσα αναφέρει το άρθρο.1ον) γιατι το αεροδρόμιο προφανώς και δεν το κατασκευάζει "τώρα" η τουρκία,για το ιστορικό μπορείς να ρίξεις μια ματιά παραπάνω.

2ον)Σχετικά με τις πληροφορίες για τη μη-διακαιοδοσία της τουρκικής ΥΠΑ.Αν κάνεις μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο θα δείς ότι μια μικρή τουρκική εταιρία που φαλίρησε χρησιμοποιούσε για κάποιο διάστημα το αεροδρόμιο και υπάρχουν πάμπολες φωτογραφίες με μικρά πολιτικά αεροσκάφη να μεταφέρουν χαρωπούς βορειοευρωπαίους τουρίστες.. παρεπιπτοντως η Ίμβρος στα τουρκικά είναι gokceada όχι cokceada

όπως και να έχει αν πρόκεται για στρατιωτική εγκατάσταση θα φανεί τους επόμενους μήνες, καθως θα έπρεπε να δούμε κατασκευή HAS ,αποθηκών πυρομαχικών,καυσίμων,διοικητικά κτήρια κτλ..είδομεν

να είσαι σίγουρός ότι αν σχύει κάτι τέτοιο θα επανέλθουμε.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
“Κι αν είναι κ’ έρθουνε χρόνια δίσεχτα, πέσουν καιροί οργισμένοι, κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, μη φοβηθείς το χαλασμό.

Φωτιά! Τσεκούρι! Τράβα!, ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφτο, και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα, π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων!..

Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,κορώνα ιδέα , ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα!"

Κωστής Παλαμάς
«Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται,ζυγόν δουλείας ας έχωσι·

θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»


Α.Κάλβος
«Τι θα πει ραγιάς; Ραγιάς είναι εκείνος που τρέμει από τον φόβο τον Τούρκο, που είναι σκλάβος του φόβου του, που θέλει να ζήσει όπως και να είναι. Που κάνει τον ψόφιο κοριό για να μην τον πατήσει κάποιος. Την ραγιαδοσύνη του την ονομάζει αναγκαία φρονιμάδα».

Ίωνας Δραγούμης

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP